O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
-
mark40
- Posty: 424
- Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
- Lokalizacja: Chorzów
#201
Post
autor: mark40 » 30 lis 2012, 17:36
adam86 pisze:No tak, nie ma to jak porównywac foto z wizualizacją.
Coś nie tak z logicznym myśleniem. Deprecjonujesz porównanie do wizualizacji, a nie wiadomo z czym sam porównujesz i piszesz, że to będą najbrzydsze wagony. Skąd możesz wysnuć taki wniosek skoro żaden wagon jeszcze nie jest gotowy i nie można ocenić/porównać do starych moderusów?
adam86 pisze:Wystarczyło po prostu zrobić wklejane szyby boczne.
Może wystarczy czarna linia okien by nie było widać czarnych uszczelek.
-
adam86
- Posty: 928
- Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
- Lokalizacja: Chorzów
#202
Post
autor: adam86 » 30 lis 2012, 20:53
Nie uzywaj zbyt trudnych słów, których znaczenie jest ci obce. Ta wizualizacja nie ma większego związku z rezczywistością, chociażby ze względu na te drzwi nie wiadomo skąd wzięte. Porównaj sobie fotke poznańskiego moderusa z tym czymś.
KZKGOP 1779
-
Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
#203
Post
autor: Damian_1947 » 30 lis 2012, 22:09
Wy na prawdę nie macie się o co kłócić?
Każdy ma inny gust, mnie i kolegom powyżej będą się podobały, Adamowi nie, proste. Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Pozdrawiam
-
Slim
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
#204
Post
autor: Slim » 01 gru 2012, 01:44
Damian_1947 pisze:wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
12 do 60 godzin zależnie od grubości warstwy kleju.
-
DW
- Posty: 8055
- Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
- Lokalizacja: Sosnowiec
#205
Post
autor: DW » 01 gru 2012, 09:47
Adam po prostu uwielbia narzucać innym swoje zdanie nie mogąc przyjąć tego, że każdy jest inny i coś mu się podoba bardziej lub mniej.
adam86 pisze:Ta wizualizacja nie ma większego związku z rezczywistością, chociażby ze względu na te drzwi nie wiadomo skąd wzięte.
Sądzisz, że cała ta wizualizacja została stworzona tylko po to, aby wagony ładnie wyglądały tylko na obrazku? Bo tym co napisałeś wcześniej ("Przecież to będzie dokładnie to samo co już jeździ w 2 sztukach, tylko z wyswietlaczami.") podważasz nawet przedstawione malowanie...
-
mark40
- Posty: 424
- Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
- Lokalizacja: Chorzów
#206
Post
autor: mark40 » 01 gru 2012, 10:57
adam86 pisze:Nie uzywaj zbyt trudnych słów, których znaczenie jest ci obce.
Obce? Ale komu?
Deprecjonować - (ekon.) obniżać wartość czegoś.
zmniejszać czyjeś zasługi, zwłaszcza na forum publicznym przez niesprawiedliwą ocenę i lekceważące określanie osoby, grupy osób, idei itp.
adam86 pisze:Ta wizualizacja nie ma większego związku z rezczywistością, chociażby ze względu na te drzwi nie wiadomo skąd wzięte.
Na wizualizacji to normalne drzwi od stopiatki tyle, że czerwone.
-
Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
#207
Post
autor: Damian_1947 » 01 gru 2012, 17:55
Z zasięgniętych informacji wiem, że wagony modernizowane będą zaopatrzone w tablice i system informacji pasażerskiej firmy PIXEL. Szkoda, że nie potrafią utrzymać jednolitości, choćby nawet jeżeli chodzi o serwis, było by łatwiej, no ale
Pozdrawiam
-
adam86
- Posty: 928
- Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
- Lokalizacja: Chorzów
#208
Post
autor: adam86 » 01 gru 2012, 20:18
mark40 pisze:Na wizualizacji to normalne drzwi od stopiatki tyle, że czerwone.
Ty chyba drzwi od 105Na nie widziałeś.
Damian_1947 pisze:Z zasięgniętych informacji wiem, że wagony modernizowane będą zaopatrzone w tablice i system informacji pasażerskiej firmy PIXEL. Szkoda, że nie potrafią utrzymać jednolitości, choćby nawet jeżeli chodzi o serwis, było by łatwiej, no ale
Które niby? Bo na pewno nie te modernizowane w ZUR.
KZKGOP 1779
-
Slim
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
#209
Post
autor: Slim » 01 gru 2012, 20:38
Damian_1947 pisze:Z zasięgniętych informacji wiem, że wagony modernizowane będą zaopatrzone w tablice i system informacji pasażerskiej firmy PIXEL. Szkoda, że nie potrafią utrzymać jednolitości, choćby nawet jeżeli chodzi o serwis, było by łatwiej, no ale
Ja tam wyrażnie widzę, że przetarg wygrało R&G.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... stronę.pdf
-
Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
#210
Post
autor: Damian_1947 » 02 gru 2012, 00:32
Slim pisze:Damian_1947 pisze:Z zasięgniętych informacji wiem, że wagony modernizowane będą zaopatrzone w tablice i system informacji pasażerskiej firmy PIXEL. Szkoda, że nie potrafią utrzymać jednolitości, choćby nawet jeżeli chodzi o serwis, było by łatwiej, no ale
Ja tam wyrażnie widzę, że przetarg wygrało R&G.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... stronę.pdf
Możliwe, że do 30-ki z ZUR-u będą R&G, a Poznań da Pixele, w każdym bądź razie to wiem od pewnej osoby z Zawodzia.
Pozdrawiam
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#211
Post
autor: Boguś » 02 gru 2012, 21:29
Damian_1947 pisze: Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Słaby argument. U nas nikt się nie bawi w wymianę porysowanych szyb.
-
Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
#212
Post
autor: Damian_1947 » 02 gru 2012, 23:28
Boguś pisze:Damian_1947 pisze: Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Słaby argument. U nas nikt się nie bawi w wymianę porysowanych szyb.
No ok, tu się zgodzę. Ale co przy wybiciu szyby?
Pozdrawiam
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#213
Post
autor: Boguś » 06 gru 2012, 21:12
Damian_1947 pisze:Boguś pisze:Damian_1947 pisze: Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Słaby argument. U nas nikt się nie bawi w wymianę porysowanych szyb.
No ok, tu się zgodzę. Ale co przy wybiciu szyby?
Wklei się nową
-
Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
#214
Post
autor: Damian_1947 » 07 gru 2012, 00:13
Boguś pisze:Damian_1947 pisze:Boguś pisze:Damian_1947 pisze: Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Słaby argument. U nas nikt się nie bawi w wymianę porysowanych szyb.
No ok, tu się zgodzę. Ale co przy wybiciu szyby?
Wklei się nową
No widzisz Boguś, my nie widzimy w tym problemu, a i estetyka wagonów by wzrosła, no ale niestety w Tramwajach to dość poważny problem, tak samo z drzwiami koniecznie muszącymi otwierać się do wewnątrz wozu.
Pozdrawiam
-
adam86
- Posty: 928
- Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
- Lokalizacja: Chorzów
#215
Post
autor: adam86 » 07 gru 2012, 20:59
Czym innym są drzwi wykładane na zewnątrz, a czym innym wklejane okna. Z tymi pierwszymi rzeczywiście może być problem przy niektórych przystankach, a to drugie jest tylko objawem dyletanctwa.
KZKGOP 1779
-
KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#216
Post
autor: KZKGaPowicz » 07 gru 2012, 21:29
Uważam, że powinni jeden taki wagon zmodernizować z wklejanymi oknami w ramach testów. Tramwaje Śląskie zastosowały testowo oświetlenie LED wewnątrz wagonu #945, które było w tej samej cenie, co świetlówki, a więc jednak się da wprowadzać takie pilotaże.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#217
Post
autor: Boguś » 07 gru 2012, 22:14
KZKGaPowicz pisze:Uważam, że powinni jeden taki wagon zmodernizować z wklejanymi oknami w ramach testów.
Ale w TŚ kursują wagony z wklejanymi szybami.
-
KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#218
Post
autor: KZKGaPowicz » 03 sie 2014, 22:15
Czy pozostałe wagony 111N przejdą remonty kapitalne po zakończeniu modernizacji torowisk?
Edycja, dnia 19.10.2014:
Pozostałe 2 składy 111N mają przejść RK, będą składami ZURków oraz otrzymają wyświetlacze; zamiast tradycyjnych pedałów będzie ręczny zadajnik jazdy (tzw. wihajster). Pierwszy, który ma przejść takie RK będzie #360+406.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
elot360
- Posty: 2794
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
- Lokalizacja: Bytom - Szombierki
-
Kontakt:
#219
Post
autor: elot360 » 19 paź 2014, 15:17
Sezon ZURkowania rozpoczęty na nowo?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#220
Post
autor: 105N #338 » 19 paź 2014, 15:26
elot360 pisze:Sezon ZURkowania rozpoczęty na nowo?
Głównie chodzi tutaj o koszty, ma wyjść jak najtaniej, dlatego rezygnuje się ze zmiany czoła (w sumie na plus, bo takie RK podobają mi się najbardziej).
Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
-
elot360
- Posty: 2794
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
- Lokalizacja: Bytom - Szombierki
-
Kontakt:
#221
Post
autor: elot360 » 19 paź 2014, 15:55
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#222
Post
autor: 105N #338 » 19 paź 2014, 17:16
elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
-
elot360
- Posty: 2794
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
- Lokalizacja: Bytom - Szombierki
-
Kontakt:
#223
Post
autor: elot360 » 19 paź 2014, 17:22
105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#224
Post
autor: 105N #338 » 19 paź 2014, 17:42
elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
-
elot360
- Posty: 2794
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
- Lokalizacja: Bytom - Szombierki
-
Kontakt:
#225
Post
autor: elot360 » 19 paź 2014, 21:08
105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
Ale i tak remonty stopiątek się skończą.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#226
Post
autor: 105N #338 » 19 paź 2014, 22:27
elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
Ale i tak remonty stopiątek się skończą.
Jeszcze parę wagonów na pewno zostanie wyremontowanych, a jeśli nie, to przyjdą jakieś z Warszawy.
-
rifi
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
- Lokalizacja: Katowice
#227
Post
autor: rifi » 19 paź 2014, 22:56
105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
Ale i tak remonty stopiątek się skończą.
Jeszcze parę wagonów na pewno zostanie wyremontowanych, a jeśli nie, to przyjdą jakieś z Warszawy.
A skąd informacja, że TŚ kupią wagony z Warszawy?
-
KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#228
Post
autor: KZKGaPowicz » 20 paź 2014, 12:50
rifi pisze:105N #338 pisze:Jeszcze parę wagonów na pewno zostanie wyremontowanych, a jeśli nie, to przyjdą jakieś z Warszawy.
A skąd informacja, że TŚ kupią wagony z Warszawy?
Kiedyś były plany, żeby sprowadzać pudła z Warszawy, ale teraz to nie wiem.
Zapomniałem jeszcze dopisać w moim poście, że te nowe składy ZURków 111N otrzymają pełne wyposażenie informacji pasażerskiej, w tym wewnętrzne i zewnętrzne zapowiedzi głosowe.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez
KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
elot360
- Posty: 2794
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
- Lokalizacja: Bytom - Szombierki
-
Kontakt:
#229
Post
autor: elot360 » 20 paź 2014, 13:11
Będą wyglądały jak obecne #613+373, czy koncepcja jest inna?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#230
Post
autor: 105N #338 » 20 paź 2014, 17:02
elot360 pisze:Będą wyglądały jak obecne #613+373, czy koncepcja jest inna?
Tak, będą wyglądały jak #613+373, tylko pewnie siedzenia będą z "uskrzydlonymi" szybami kopalnianymi.
-
elot360
- Posty: 2794
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
- Lokalizacja: Bytom - Szombierki
-
Kontakt:
#231
Post
autor: elot360 » 20 paź 2014, 17:06
A skoro te przyszłe ZURki mają dostać zapowiedzi przystanków i informację pasażerską wewnętrzną/zewnętrzną etc., to czy przypadkiem #613+373 też nie powinien wpaść na wizytę do ZURu?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#232
Post
autor: 105N #338 » 20 paź 2014, 17:15
A po co? Na razie tego nie ma w planach, poza tym mają przecież wyświetlacze, a zapowiedzi to nie jest aż tak potrzebna rzecz.
-
KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#233
Post
autor: KZKGaPowicz » 21 paź 2014, 16:11
105N #338 pisze:A po co? Na razie tego nie ma w planach, poza tym mają przecież wyświetlacze, a zapowiedzi to nie jest aż tak potrzebna rzecz.
Zobaczymy, może przyjdzie na nich pora również.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#234
Post
autor: 105N #338 » 21 paź 2014, 22:41
W zasadzie to ten skład i tak musi odwiedzić ZUR po to, aby naprawili problemy z jazdą.
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#235
Post
autor: Boguś » 21 paź 2014, 23:13
105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
A które stopiątki chcesz remontować? Odliczając wszystkie modernizacje czy RK z ostatnich kilku lat, to tych stopiątek do ewentualnego remontu jest naprawdę niewiele. Wagony z lat '70 czy z początku 80-tych będą kasowane.
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#236
Post
autor: 105N #338 » 22 paź 2014, 00:03
Boguś pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
A które stopiątki chcesz remontować? Odliczając wszystkie modernizacje czy RK z ostatnich kilku lat, to tych stopiątek do ewentualnego remontu jest naprawdę niewiele. Wagony z lat '70 czy z początku 80-tych będą kasowane.
No właśnie, te z lat 70/80-tych, brakuje wagonów, a jedyne, co się teraz słyszy to KASACJA.
-
elot360
- Posty: 2794
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
- Lokalizacja: Bytom - Szombierki
-
Kontakt:
#237
Post
autor: elot360 » 22 paź 2014, 00:04
105N #338 pisze:Boguś pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
A które stopiątki chcesz remontować? Odliczając wszystkie modernizacje czy RK z ostatnich kilku lat, to tych stopiątek do ewentualnego remontu jest naprawdę niewiele. Wagony z lat 70 czy z początku 80- tych będą kasowane.
No właśnie, brakuje wagonów, a jedyne, co się teraz słyszy to KASACJA.
Stare się wyrzuca, a kupuje się nowe. Co robisz z gumą do żucia? Wyrzutą wyrzucasz, kupujesz nową, proste.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#238
Post
autor: 105N #338 » 22 paź 2014, 00:07
elot360 pisze:105N #338 pisze:Boguś pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:elot360 pisze:105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
A które stopiątki chcesz remontować? Odliczając wszystkie modernizacje czy RK z ostatnich kilku lat, to tych stopiątek do ewentualnego remontu jest naprawdę niewiele. Wagony z lat 70 czy z początku 80- tych będą kasowane.
No właśnie, brakuje wagonów a jedyne co się teraz słyszy to KASACJA.
Stare się wyrzuca, a kupuje się nowe. Co robisz z gumą do żucia? Wyrzutą wyrzucasz, kupujesz nową, proste.
Porównanie bez sensu, już pisałem nie raz, kupować nowe, a stare remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało.
-
DW
- Posty: 8055
- Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
- Lokalizacja: Sosnowiec
#239
Post
autor: DW » 22 paź 2014, 08:43
Taki jest wymóg, gdy kupuje się nowe tramwaje, aby zastąpić nimi inne. Za zakupiony nowy 32-metrowy wagon, kasowane będą 2 stare stopiątki. Przynajmniej taką wersję słyszę już od dawna.
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#240
Post
autor: Boguś » 22 paź 2014, 22:18
105N #338 pisze:Porównanie bez sensu, już pisałem nie raz, kupować nowe, a stare remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało.
Remont kapitalny wagonu z lat 70-tych jest nieopłacalny.
-
105N #338
- Posty: 224
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
#241
Post
autor: 105N #338 » 22 paź 2014, 22:41
Boguś pisze:105N #338 pisze:Porównanie bez sensu, już pisałem nie raz, kupować nowe, a stare remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało.
Remont kapitalny wagonu z lat 70-tych jest nieopłacalny.
Możliwe, ale czy na pewno znaczenie ma wiek wagonu przy RK? Przecież przy tym remoncie wagon jest rozbierany do szkieletu i składany ponownie przy użyciu nowych części.
-
polaraxa
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#242
Post
autor: polaraxa » 24 paź 2014, 07:08
Panowie; każdy z Was po trochu ma rację, bo tego żal, a tamtego szkoda, jednak czasy się zmieniają i priorytety też. Z tego, co ja słyszałem, RK mają przejść tylko wagony o nr #7xx .
-
KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#243
Post
autor: KZKGaPowicz » 24 paź 2014, 11:30
polaraxa pisze:Panowie; każdy z Was po trochu ma rację, bo tego żal, a tamtego szkoda, jednak czasy się zmieniają i priorytety też. Z tego, co ja słyszałem, RK mają przejść tylko wagony o nr #7xx .
Jak zostaną same wagony po RK typu #716, ZURki, "żelazka" i Moderusy, to mam nadzieję, że na przystankach nie pojawi się komunikat tego typu: "Ze względu na wyremontowane wagony i brak wagonów starego typu, wprowadza się autobusową komunikację zastępczą na linii tramwajowej nr 9."
Ostatnio zmieniony 25 paź 2014, 21:39 przez
KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
elot360
- Posty: 2794
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
- Lokalizacja: Bytom - Szombierki
-
Kontakt:
#244
Post
autor: elot360 » 24 paź 2014, 17:01
Póki co niech zrobią te stojedenastki, by nas na chwilę obecną zaspokoić.
Może w przyszłości zrobią w ogóle więcej 111N. :mryellow:
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#245
Post
autor: Boguś » 24 paź 2014, 23:18
105N #338 pisze:Boguś pisze:105N #338 pisze:Porównanie bez sensu, już pisałem nie raz, kupować nowe, a stare remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało.
Remont kapitalny wagonu z lat 70-tych jest nieopłacalny.
Możliwe, ale czy na pewno znaczenie ma wiek wagonu przy RK? Przecież przy tym remoncie wagon jest rozbierany do szkieletu i składany ponownie przy użyciu nowych części.
Tylko, że pudła tych wagonów po prostu nie nadają się do remontu ze względu na znaczny stopień zużycia.
-
tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
-
Kontakt:
#246
Post
autor: tramwajarze z19 » 27 lut 2015, 19:36
W Gliwicach zniknął skład 111N #360+406, który najprawdopodobniej może przebywać w ZUR, gdyż na stronie TŚ bodajże w zakładce "Przetargi" jest przetarg na dostawę dzwi do wagonów 105Na oraz 111N.
Linia
179:
TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice -
SIEDLISKA
179/3 #5504
-
luki
- Posty: 5409
- Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontakt:
#247
Post
autor: luki » 02 mar 2015, 23:55
A krzesła z niego pałętają się we zwłokach po #266, więc chyba jest coś na rzeczy...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
Peter
- Posty: 8468
- Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontakt:
#248
Post
autor: Peter » 14 cze 2015, 08:13
Zdjęcie remontowanego #360 z rosyjskiego portalu
Foto
*SDIP (U.N.O.)
-
R_G
- Posty: 2720
- Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
#249
Post
autor: R_G » 15 cze 2015, 09:38
rosyjskiego portalu
Wolność xD
Pozdrawiam R1 :santa:
-
mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
#250
Post
autor: mi4chal744 » 15 cze 2015, 14:55
Peter pisze:Zdjęcie remontowanego #360 z rosyjskiego portalu
Foto
Ciekawie wygląda.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości