Strona 1 z 6

Remonty kapitalne w ZUR w Chorzowie

: 13 wrz 2007, 22:09
autor: Peter
Wygląda na to, że jednak #791 doczeka się remontu. :D Informacje napływały sprzeczne, ale piotrekw potwierdził remont :arrow: Foto
Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...

Re: 105Na #791

: 14 wrz 2007, 11:56
autor: Boguś
Peter pisze:Wygląda na to, że jednak #791 doczeka się remontu. :D Informacje napływały sprzeczne, ale piotrekw potwierdził remont :arrow: Foto
Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...
Wydaje mi się, że #792 miał jakąś poważniejszą awarię i został odstawiony. Dodamy do tego odstawione w tym samym czasie drugie wagony ze składów: #471+478, #713+714, #719+720 i możliwe, że jeszcze #763+764. Wniosek masuwa mi się taki: wszystkie te doczepy zostały uratowane właśnie kosztem #792.

Prawdopodobnie w ten sam sposób poległ drugi wagon ze składu #749+750, który został odstawiony jakoś w marcu ubiegłego roku. Mniej więcej w tym samym czasie padły doczepy z #726+727, #731+730.

: 27 sty 2008, 15:11
autor: 105Na
Wie może ktoś jak idą prace nad #791 ??

: 29 sty 2008, 13:20
autor: 105Na
już sobie sam odpowiem... wóz jest na ukończeniu tak gdzieś w połowie lutego powinien być oddany do użytku :)

: 29 sty 2008, 16:51
autor: DW
105Na pisze:Wie może ktoś jak idą prace nad #791 ??
Na tym forum zwykle jak ktoś coś wie, to o tym pisze :)
już sobie sam odpowiem... wóz jest na ukończeniu tak gdzieś w połowie lutego powinien być oddany do użytku :)
To jest pewna informacja? Jeśli tak to musieli się nieźle sprężyć (np. #790 był robiony ponad rok) ;)

: 30 sty 2008, 22:04
autor: Boguś
Według informacji użytkowinka Tatra T1 z WPK #791 jest podobny do #776, czyli wyłupek.
Wygląda z zewnątrz podobnie jak #776 lecz w środku można przeżyć mały szok. Podobnie jak moderus ma on obudowy maszyn drzwiowych z tworzywa, a i szafa za stanowiskiem motorniczego jest elegancka. Wymiana bezpieczników itp. będzie od wewnątrz kabiny.

: 03 lut 2008, 15:04
autor: 105Na
Podobno był wystawiony razem z żelazkiem i Moderusem motorowi z Bytomia go obskoczyli ( mnie niestety nie było :( ), zagadką jest pulpit ponoć podobny do tych z Citadisów... :shock: ??

: 03 lut 2008, 15:07
autor: Peter
Pulpity w Citadisach są ładne moim zdaniem. No to teraz jeszcze bardziej jestem ciekawy co z tego #791 zrobili. :-)

: 05 lut 2008, 21:27
autor: 105Na
guzik.... motorowy co mi to powiedział nie jechał nigdy citkiem... ale widziałem ten wóz, pulpit podobny do modernizacji z Będzina tylko niższy i ma wmontowany już komputer na stałe (w czarnej obudowie pod kolor pulpitu), poza tym wyłupek, siedzenia jak w żelazkach, OTK-2 i ogólnie bardzo dobrze wygląda i się zapowiada.

: 05 lut 2008, 21:43
autor: DW
105Na pisze:guzik.... motorowy co mi to powiedział nie jechał nigdy citkiem... ale widziałem ten wóz, pulpit podobny do modernizacji z Będzina tylko niższy i ma wmontowany już komputer na stałe (w czarnej obudowie pod kolor pulpitu), poza tym wyłupek, siedzenia jak w żelazkach, OTK-2 i ogólnie bardzo dobrze wygląda i się zapowiada.
A jest już w Bytomiu czy jeszcze w Chorzowie?

: 06 lut 2008, 22:27
autor: Peter
Dobrze, że szykuje się kolejna modernizacja - kolejna dla Stroszka. :-)
Długo w sumie nad nim pracują. Czy on ma rozruch tyrystorowy :?:

: 07 lut 2008, 22:16
autor: 105Na
Dalej w Batorym, co do rozruchu to byłem ciekawy też tego, nawet chciałem, wjechać na warsztat, żeby mi szczęki podkręcili to by był czas na obserwacje :mruga: ale niestety... ale ze zdjęć wnętrza dostrzegłem klapę na środku wozu, ale być może to jakaś rewizyjna do elektroniki, na pulpicie szukałem kontrolki filtru też nie znalazłem... chyba to jest remont na zwykłym rozruchu...

: 10 lut 2008, 16:29
autor: Peter
105Na pisze:(...) ze zdjęć wnętrza dostrzegłem klapę na środku wozu,
Skoro jest klapa na środku, to pewnie jest oporowy. :mruga:
Można te zdjęcia znaleźć w Internecie :?:

: 13 lut 2008, 13:46
autor: 105Na
Peter pisze: Skoro jest klapa na środku, to pewnie jest oporowy. :mruga:
Można te zdjęcia znaleźć w Internecie :?:
Zdjęć nie ma w internecie nawet ja ich nie mam... wczoraj wóz przechodził rejestrację, a dziś wyjeżdżał na jazdy próbne.

: 20 lut 2008, 17:31
autor: DW
Jednak zdjęcia się znalazły :arrow: http://tram-silesia.pl/pub/zmodernizowa ... 0tramwaje/ (kilka pierwszych) :D
Widać, że się postarali. Pulpit wygląda bardzo ładnie i ma już zabudowany autokomputer (przemalowany na czarno :P ). Dziwi tylko to, że zmieniono kolorystykę wnętrza. Jest ono błękitno-żółte, co nawet ładnie komponuje się z siedzeniami :)
Dostał pantograf połówkowy oraz przetwornicę statyczną (choć tego nie widać to jest to raczej pewne), ale niestety nie zainstalowano wyświetlaczy :(

: 20 lut 2008, 18:17
autor: Peter
Ładnie zrobiony. Dobrze, że takich remontów wykonają więcej w tym roku. Mam nadzieję, że będą wybierać jednak rzeczywiście najgorsze wagony do remontu a nie jak popadnie. ;)

: 20 lut 2008, 18:35
autor: rzelfix
Remont całkiem całkiem!
Spodobało mi się wbudowane w sufit oświetlenie wnętrza, które również jest zastosowane w Moderusach. Cieszy mnie też, że zaczęto zwracać uwagę na kolorystykę wnętrza - niby taki skromny detal, ale cieszy oko. Kolejna nowość to nowe lusterka - również bardzo ładne.
Ale czy ktoś wie przypadkiem, czy #791 przed remontem również miał małe okienka uchylne w suficie?

P.S
Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791. :)

: 20 lut 2008, 23:11
autor: Boguś
rzelfix pisze:Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791. :)
Ale to nie jest oryginalny #750, tylko ex.#331.

: 20 lut 2008, 23:48
autor: shinkadamo
Nie no proszę, kto mnie sfotografował? :mryellow:

: 21 lut 2008, 00:45
autor: rzelfix
Boguś pisze:
rzelfix pisze: Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791. :)
Ale to nie jest oryginalny #750, tylko ex.#331.
Chyba niezbyt dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. Mógłbyś troszkę rozwinąć? :)

: 21 lut 2008, 00:48
autor: ff
rzelfix pisze:Chyba niezbyt dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. Mógłbyś troszkę rozwinąć? :)
Ja rozwinę. Wagon 750 jako doczepa do 749 fizycznie już nie istnieje. To co widać na zdjęciu to 750'' (ex 331).

: 22 lut 2008, 15:05
autor: rzelfix
ff pisze:Wagon 750 jako doczepa do 749 fizycznie już nie istnieje. To co widać na zdjęciu to 750'' (ex 331).
Nic nie wiedziałem wcześniej o takiej podmianie. Dzięki za informacje. ;)

Powracam do tematu #791. Dzisiaj wagon debiutuje na poc. 193. Z ciekawostek jakie w nim dostrzegłem można wymienić m.in. nowy typ tylnego gniazda ukrotnionej jazdy. Następnie przy trzecim zewnętrznym przycisku IOD znajduje się klapka, którą posiadły również "moderusy" (ktoś wie na co to?). Wagon ma oczywiście przetwornicę statyczną, OTK-2. Nowy system otwierania/zamykania drzwi zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera i dość długi sygnał ostrzegający przed zamykaniem drzwi (słychać trzy pojedyncze sekundowe sygnały).
Pozostaje życzyć tylko więcej takich remontów. :)

: 22 lut 2008, 17:54
autor: DW
rzelfix pisze:Powracam do tematu #791. Dzisiaj wagon debiutuje na poc. 193. Z ciekawostek jakie w nim dostrzegłem można wymienić m.in. nowy typ tylnego gniazda ukrotnionej jazdy. Następnie przy trzecim zewnętrznym przycisku IOD znajduje się klapka, którą posiadły również "moderusy" (ktoś wie na co to?). Wagon ma oczywiście przetwornicę statyczną, OTK-2. Nowy system otwierania/zamykania drzwi zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera i dość długi sygnał ostrzegający przed zamykaniem drzwi (słychać trzy pojedyncze sekundowe sygnały).
Pozostaje życzyć tylko więcej takich remontów. :)
Czyli remont podobny do tych wykonanych w Poznaniu tylko, że nie zmieniono ścian czołowych oraz została stara konstrukcja. A w Moderusach, jak się dzisiaj dowiedziałem, nawet belka grzbietowa jest nowa, więc nie wożą one chyba żadnych starych części.
Tak klapka przy trzecich drzwiach w Moderusach oraz w Łódzkich pomiędzy drugimi a trzecimi drzwiami zasłania pokrętło (lub coś podobnego) do awaryjnego otwierania drzwi od zewnątrz. W moderusach można tak otworzyć trzecie drzwi, a w chopperkach drugie. Gdy są one otwarte oczywiście nie da się ruszyć wagonem.
Masz jakieś fotki, bo ciekawi mnie jakie ma nowe gniazda? :)

: 22 lut 2008, 21:39
autor: rzelfix
Jeżeli jutro z rana wagon pojawi się na 19stce, postaram się go złapać z aparatem. A jeśli chodzi o typ gniazda to chyba będzie podobny, jaki istnieje w "żelazkach". Jest schowany za klapką rodem z dawnych 105N (coś na wzór drzwiczek z tyłu #577). Zapomniałem jeszcze o grzybku na dachu. Czyżby wagon miał jeździć w składzie? :)

: 23 lut 2008, 23:09
autor: Boguś
rzelfix pisze:Jeżeli jutro z rana wagon pojawi się na 19stce, postaram się go złapać z aparatem. A jeśli chodzi o typ gniazda to chyba będzie podobny, jaki istnieje w "żelazkach". Jest schowany za klapką rodem z dawnych 105N (coś na wzór drzwiczek z tyłu #577). Zapomniałem jeszcze o grzybku na dachu. Czyżby wagon miał jeździć w składzie? :)
Może w końcu zabiorą się za #764

: 27 lut 2008, 23:16
autor: Peter
Czy wagon #791 dostał inne oznaczenie niż 105Na ?
Teoretycznie nie powinien, jeżeli układ elektryczny jest praktycznie bez zmian. :mruga:

: 28 lut 2008, 00:00
autor: rzelfix
Zerkałem na tabliczkę, ale za nic nie potrafię sobie przypomnieć oznaczenia. Oczywiście również się zgodzę, że oznaczenie powinno pozostać jako 105Na.

: 06 mar 2008, 00:22
autor: rzelfix
Na stronie http://tram-silesia.pl/pub/zmodernizowane/ pojawiło się kilka zdjęć wagonu #791 z prezentacji w ZUR-ze. Pliki są oznaczone jako "picture2xx.jpg". :)

Przy okazji zauważyłem jeszcze, że wagon posiada łamane sprzęgi. :)

: 06 mar 2008, 08:34
autor: memphis
ff pisze:
rzelfix pisze:Chyba niezbyt dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. Mógłbyś troszkę rozwinąć? :)
Ja rozwinę. Wagon 750 jako doczepa do 749 fizycznie już nie istnieje. To co widać na zdjęciu to 750'' (ex 331).
Ale i tak jest zdjęty ze stanu ;)

: 06 mar 2008, 08:35
autor: memphis
rzelfix pisze:Zerkałem na tabliczkę, ale za nic nie potrafię sobie przypomnieć oznaczenia. Oczywiście również się zgodzę, że oznaczenie powinno pozostać jako 105Na.
791 to zdecydowanie 105Na, tu nie ma żadnej wątpliwości.

Mam natomiast prośbę, czy ktoś może napisać w jednym miejscu, jakie oznaczenia widnieją na tabliczkach moderusów i żelazek? A także w starych chorzowsko-będzińskich modernizacjach.

: 07 mar 2008, 20:34
autor: Peter
Co ciekawe dzisiaj jechałem sobie #790 i jak byk jest wyryte na boku szafki WN, że remont wykonał ZKT Będzin i oznaczenie jest "105N-2K/MK", czyli w spadku po #739. :twisted:

: 17 mar 2008, 12:11
autor: R_G
Artykuł nt. #739 i #790 znalazł się na stronie WPK. Oto jego fragment.
Dwa wagony 105NT od 1989 roku były bowiem w posiadaniu zajezdni Będzin. Jakoś jeździły, choć z biegiem czasu coraz rzadziej (i najczęściej maksymalnie jeden na raz). Powodem było trudne serwisowanie eksperymentalnej aparatury tyrystorowej zaprojektowanej przez Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Wagon 790 od 2003 roku stał odstawiony. Tymczasem w lipcu 2004 roku wagon 739 (zmodernizowany w 2000 roku) uległ poważnej awarii (uszkodzenie czopa skrętu) co skutkowało jego kasacją. Aby nie zmarnowała się cenna aparatura tyrystorowa (jednak nowsza niż ta stosowana w 105NT, bo identyczna z tą instalowaną fabrycznie w wagonach 105N2k) zdecydowano o przeniesieniu jej do wagonu 790. Miało to kilka zalet: aparatura dalej mogła być używana, a wagon 790 mógł wreszcie wyjechać. Nie było bowiem możliwości wymiany jego układu elektrycznego na tradycyjny ze 105Na z uwagi na brak możliwości zainstalowania rozrusznika (inna konstrukcja belki grzbietowej). Operację rozpoczęto w lipcu 2004 roku (pierwotnie prace prowadzono w Będzinie). Nie szły jednak zbyt owocnie i w 2006 roku wagon przyprowadzono do Chorzowa Batorego, gdzie dokończono przekładkę. Przełożono dokładnie wszystko - aparaturę (w tym szafy sterownicze), pulpit i wyposażenie wnętrza (w tym siedzenia pasażerskie). Ponadto otrzymał wyświetlacze (z jednego z kasowanych wagonów). Z końcem roku prace ukończono i w styczniu 2007 roku wagon wyjechał na linię - kursuje na stałe na linii 24.
Całość na stronie http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=750

: 29 kwie 2008, 16:44
autor: luki
Kolejny wyłupek to zapowiadany od dłuższego czasu przez as_chorzów wagon #673.
:arrow: FOTOObrazek

: 29 kwie 2008, 17:39
autor: Peter
I oczywiście nowe siedzonka. :)

: 29 kwie 2008, 18:07
autor: DW
Peter pisze:I oczywiście nowe siedzonka. :)
Ale pantograf zwykły i przyciemniona szyba przy bocznym wyświetlaczu :| Ciekawe czy wymienili chociaż porysowane szyby...

: 29 kwie 2008, 19:06
autor: ff
Listwy też wymienione :P

: 29 kwie 2008, 20:21
autor: R_G
No z zewnątrz wygląda pięknie, odpicowany aż miło :mryellow:

: 30 kwie 2008, 21:46
autor: Boguś
DW pisze:
Peter pisze:I oczywiście nowe siedzonka. :)
Ale pantograf zwykły i przyciemniona szyba przy bocznym wyświetlaczu :| Ciekawe czy wymienili chociaż porysowane szyby...
Szyb chyba nie wymienili, za to ponownie pociągnęli kabel zasilający i zamontowali grzybek.

: 02 maja 2008, 20:52
autor: Peter
Co ciekawe #673 ma zrobioną szafkę z tyłu. Po remoncie w MZNT Kraków w 1992r. jej nie miał. :mruga:
#674 przypuszczalnie będzie podobnie wyglądał jeśli chodzi o zakres remontu. ;)
Szkoda, że przetwornica wirowa, ale już zabrakło statycznych z tej dostawy. Może któryś wagon dostanie taką w spadku po #767.

: 02 maja 2008, 23:08
autor: luki
A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Tramwaje Śląskie
Remont wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
(pola wykropkowane uzupełnić ;) )
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić ;)
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.

edit: usunąłem słowo "remont kapitalny" które nie wiązało się z prawdą. Sprostowanie jest w tym samym temacie.

: 03 maja 2008, 10:20
autor: Peter
Ja nim jeszcze nie jechałem, ale wnętrze widziałem z innego wagonu.
Czyli uznane to jest za RK. To w złym dziale piszemy w takim razie. :twisted:

: 03 maja 2008, 10:28
autor: DW
luki pisze:A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Tramwaje Śląskie
Remont kapitalny wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
(pola wykropkowane uzupełnić ;) )
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić ;)
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
RK w 3 miesiące:?: :O Wydaję mi się to trochę dziwne, bo podczas RK powinni chyba wymienić też np. szyby...

: 03 maja 2008, 10:29
autor: Peter
Zazwyczaj przy RK rozbiera się wagon do samego szkieletu, ale ja tego nie widziałem, więc trudno powiedzieć. :twisted:

P.S.
Przeniosłem i scaliłem do tematu o RK wagonów w ZUR.

: 03 maja 2008, 12:36
autor: luki
Peter pisze:Ja nim jeszcze nie jechałem, ale wnętrze widziałem z innego wagonu.
Czyli uznane to jest za RK. To w złym dziale piszemy w takim razie. :twisted:
Teraz nie mam do końca pewności że pisało tam o remoncie kapitalnym :twisted: , bo jak pisałem krótko to widziałem. Po za tym ta al'a tabliczka prawdy mówić nie musi.
Przyznam że wnętrze wagonu wygląda na odremontowane, przede wszystkim podłoga, instalacja tych lampek, siedzenia tapicerowane, stan stopni wejściowych oraz okolicy drzwi wskazywały by na większy zakres remontu. Na pewno byle odświeżenie to nie było.
Przykładem prawdziwego RK bez zwątpienia jest #791, nie wiem jak klasyfikują się wagony takie jak #419, #420, #492, #673, #776.
Dla własnego spokoju będę musiał sie temu jeszcze przyjrzeć :twisted:

: 03 maja 2008, 14:06
autor: rzelfix
luki pisze:A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Cytat:
Tramwaje Śląskie
Remont kapitalny wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673

(pola wykropkowane uzupełnić ;) )
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić ;)
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
Identycznie ma się to do #492. :) Miło, że nasz tabor jest tak ujednolicany.
Co do tabliczki zdawało mi się, że tam również była zalaminowana, ale nie zwróciłem na to większej uwagi, ze względu na tłok w tramwaju. W #492 są także małe uchylne wloty dachowe - wydawało mi się , że miał duże...

: 04 maja 2008, 08:06
autor: Peter
rzelfix pisze:W #492 są także małe uchylne wloty dachowe - wydawało mi się , że miał duże...
Wagony z 1992r. mają małe wloty dachowe. Takie były robione fabrycznie. ;)

: 02 cze 2008, 13:21
autor: luki
Co to wagonu #673 piszę sprostowanie. Napis obecnie głosi i zapewne cały czas głosił:
Tramwaje Śląskie S.A.
Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie
Dalszy tekst odnoście typu i datowania bez zmian
Widać miałem tego dnia jakieś omamy albo się zapędziłem pisząc wiadomość.
Za wynikłe nieporozumienia przepraszam.

: 01 sie 2008, 20:52
autor: Boguś
Solówka #674 przechodzi remont kapitalny. W tej chwili jest na etapie piaskowania szkieletu.

: 09 sie 2008, 19:12
autor: Boguś
Pojawiło się kilka zdjęc wagonów przebywających w ZUR.
:arrow: Link

Wagony, które obecnie przebywają w ZUR będą ostatnimi wyłupkami. Firma, która je dostarczała ogłosiła upadłość. Możliwe, że następne wagony będą wyglądać tak:
:arrow: Przykład

: 09 sie 2008, 19:22
autor: R_G
Dziękować, dziękować że wyłupków nie będzie, na forum WPK ktoś napisał że będą lampy od traktorów :D To się nazywa nowy D-SIGN. :P