Remonty kapitalne w ZUR w Chorzowie

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Remonty kapitalne w ZUR w Chorzowie

#1 Post autor: Peter » 13 wrz 2007, 22:09

Wygląda na to, że jednak #791 doczeka się remontu. :D Informacje napływały sprzeczne, ale piotrekw potwierdził remont :arrow: Foto
Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, 22:22 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Re: 105Na #791

#2 Post autor: Boguś » 14 wrz 2007, 11:56

Peter pisze:Wygląda na to, że jednak #791 doczeka się remontu. :D Informacje napływały sprzeczne, ale piotrekw potwierdził remont :arrow: Foto
Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...
Wydaje mi się, że #792 miał jakąś poważniejszą awarię i został odstawiony. Dodamy do tego odstawione w tym samym czasie drugie wagony ze składów: #471+478, #713+714, #719+720 i możliwe, że jeszcze #763+764. Wniosek masuwa mi się taki: wszystkie te doczepy zostały uratowane właśnie kosztem #792.

Prawdopodobnie w ten sam sposób poległ drugi wagon ze składu #749+750, który został odstawiony jakoś w marcu ubiegłego roku. Mniej więcej w tym samym czasie padły doczepy z #726+727, #731+730.

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#3 Post autor: 105Na » 27 sty 2008, 15:11

Wie może ktoś jak idą prace nad #791 ??

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#4 Post autor: 105Na » 29 sty 2008, 13:20

już sobie sam odpowiem... wóz jest na ukończeniu tak gdzieś w połowie lutego powinien być oddany do użytku :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: DW » 29 sty 2008, 16:51

105Na pisze:Wie może ktoś jak idą prace nad #791 ??
Na tym forum zwykle jak ktoś coś wie, to o tym pisze :)
już sobie sam odpowiem... wóz jest na ukończeniu tak gdzieś w połowie lutego powinien być oddany do użytku :)
To jest pewna informacja? Jeśli tak to musieli się nieźle sprężyć (np. #790 był robiony ponad rok) ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#6 Post autor: Boguś » 30 sty 2008, 22:04

Według informacji użytkowinka Tatra T1 z WPK #791 jest podobny do #776, czyli wyłupek.
Wygląda z zewnątrz podobnie jak #776 lecz w środku można przeżyć mały szok. Podobnie jak moderus ma on obudowy maszyn drzwiowych z tworzywa, a i szafa za stanowiskiem motorniczego jest elegancka. Wymiana bezpieczników itp. będzie od wewnątrz kabiny.

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#7 Post autor: 105Na » 03 lut 2008, 15:04

Podobno był wystawiony razem z żelazkiem i Moderusem motorowi z Bytomia go obskoczyli ( mnie niestety nie było :( ), zagadką jest pulpit ponoć podobny do tych z Citadisów... :shock: ??

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: Peter » 03 lut 2008, 15:07

Pulpity w Citadisach są ładne moim zdaniem. No to teraz jeszcze bardziej jestem ciekawy co z tego #791 zrobili. :-)
*SDIP (U.N.O.)

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#9 Post autor: 105Na » 05 lut 2008, 21:27

guzik.... motorowy co mi to powiedział nie jechał nigdy citkiem... ale widziałem ten wóz, pulpit podobny do modernizacji z Będzina tylko niższy i ma wmontowany już komputer na stałe (w czarnej obudowie pod kolor pulpitu), poza tym wyłupek, siedzenia jak w żelazkach, OTK-2 i ogólnie bardzo dobrze wygląda i się zapowiada.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 05 lut 2008, 21:43

105Na pisze:guzik.... motorowy co mi to powiedział nie jechał nigdy citkiem... ale widziałem ten wóz, pulpit podobny do modernizacji z Będzina tylko niższy i ma wmontowany już komputer na stałe (w czarnej obudowie pod kolor pulpitu), poza tym wyłupek, siedzenia jak w żelazkach, OTK-2 i ogólnie bardzo dobrze wygląda i się zapowiada.
A jest już w Bytomiu czy jeszcze w Chorzowie?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: Peter » 06 lut 2008, 22:27

Dobrze, że szykuje się kolejna modernizacja - kolejna dla Stroszka. :-)
Długo w sumie nad nim pracują. Czy on ma rozruch tyrystorowy :?:
*SDIP (U.N.O.)

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#12 Post autor: 105Na » 07 lut 2008, 22:16

Dalej w Batorym, co do rozruchu to byłem ciekawy też tego, nawet chciałem, wjechać na warsztat, żeby mi szczęki podkręcili to by był czas na obserwacje :mruga: ale niestety... ale ze zdjęć wnętrza dostrzegłem klapę na środku wozu, ale być może to jakaś rewizyjna do elektroniki, na pulpicie szukałem kontrolki filtru też nie znalazłem... chyba to jest remont na zwykłym rozruchu...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: Peter » 10 lut 2008, 16:29

105Na pisze:(...) ze zdjęć wnętrza dostrzegłem klapę na środku wozu,
Skoro jest klapa na środku, to pewnie jest oporowy. :mruga:
Można te zdjęcia znaleźć w Internecie :?:
*SDIP (U.N.O.)

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#14 Post autor: 105Na » 13 lut 2008, 13:46

Peter pisze: Skoro jest klapa na środku, to pewnie jest oporowy. :mruga:
Można te zdjęcia znaleźć w Internecie :?:
Zdjęć nie ma w internecie nawet ja ich nie mam... wczoraj wóz przechodził rejestrację, a dziś wyjeżdżał na jazdy próbne.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: DW » 20 lut 2008, 17:31

Jednak zdjęcia się znalazły :arrow: http://tram-silesia.pl/pub/zmodernizowa ... 0tramwaje/ (kilka pierwszych) :D
Widać, że się postarali. Pulpit wygląda bardzo ładnie i ma już zabudowany autokomputer (przemalowany na czarno :P ). Dziwi tylko to, że zmieniono kolorystykę wnętrza. Jest ono błękitno-żółte, co nawet ładnie komponuje się z siedzeniami :)
Dostał pantograf połówkowy oraz przetwornicę statyczną (choć tego nie widać to jest to raczej pewne), ale niestety nie zainstalowano wyświetlaczy :(

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: Peter » 20 lut 2008, 18:17

Ładnie zrobiony. Dobrze, że takich remontów wykonają więcej w tym roku. Mam nadzieję, że będą wybierać jednak rzeczywiście najgorsze wagony do remontu a nie jak popadnie. ;)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#17 Post autor: rzelfix » 20 lut 2008, 18:35

Remont całkiem całkiem!
Spodobało mi się wbudowane w sufit oświetlenie wnętrza, które również jest zastosowane w Moderusach. Cieszy mnie też, że zaczęto zwracać uwagę na kolorystykę wnętrza - niby taki skromny detal, ale cieszy oko. Kolejna nowość to nowe lusterka - również bardzo ładne.
Ale czy ktoś wie przypadkiem, czy #791 przed remontem również miał małe okienka uchylne w suficie?

P.S
Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791. :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#18 Post autor: Boguś » 20 lut 2008, 23:11

rzelfix pisze:Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791. :)
Ale to nie jest oryginalny #750, tylko ex.#331.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#19 Post autor: shinkadamo » 20 lut 2008, 23:48

Nie no proszę, kto mnie sfotografował? :mryellow:
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#20 Post autor: rzelfix » 21 lut 2008, 00:45

Boguś pisze:
rzelfix pisze: Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791. :)
Ale to nie jest oryginalny #750, tylko ex.#331.
Chyba niezbyt dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. Mógłbyś troszkę rozwinąć? :)
Ostatnio zmieniony 21 lut 2008, 00:51 przez rzelfix, łącznie zmieniany 2 razy.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#21 Post autor: ff » 21 lut 2008, 00:48

rzelfix pisze:Chyba niezbyt dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. Mógłbyś troszkę rozwinąć? :)
Ja rozwinę. Wagon 750 jako doczepa do 749 fizycznie już nie istnieje. To co widać na zdjęciu to 750'' (ex 331).

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#22 Post autor: rzelfix » 22 lut 2008, 15:05

ff pisze:Wagon 750 jako doczepa do 749 fizycznie już nie istnieje. To co widać na zdjęciu to 750'' (ex 331).
Nic nie wiedziałem wcześniej o takiej podmianie. Dzięki za informacje. ;)

Powracam do tematu #791. Dzisiaj wagon debiutuje na poc. 193. Z ciekawostek jakie w nim dostrzegłem można wymienić m.in. nowy typ tylnego gniazda ukrotnionej jazdy. Następnie przy trzecim zewnętrznym przycisku IOD znajduje się klapka, którą posiadły również "moderusy" (ktoś wie na co to?). Wagon ma oczywiście przetwornicę statyczną, OTK-2. Nowy system otwierania/zamykania drzwi zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera i dość długi sygnał ostrzegający przed zamykaniem drzwi (słychać trzy pojedyncze sekundowe sygnały).
Pozostaje życzyć tylko więcej takich remontów. :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: DW » 22 lut 2008, 17:54

rzelfix pisze:Powracam do tematu #791. Dzisiaj wagon debiutuje na poc. 193. Z ciekawostek jakie w nim dostrzegłem można wymienić m.in. nowy typ tylnego gniazda ukrotnionej jazdy. Następnie przy trzecim zewnętrznym przycisku IOD znajduje się klapka, którą posiadły również "moderusy" (ktoś wie na co to?). Wagon ma oczywiście przetwornicę statyczną, OTK-2. Nowy system otwierania/zamykania drzwi zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera i dość długi sygnał ostrzegający przed zamykaniem drzwi (słychać trzy pojedyncze sekundowe sygnały).
Pozostaje życzyć tylko więcej takich remontów. :)
Czyli remont podobny do tych wykonanych w Poznaniu tylko, że nie zmieniono ścian czołowych oraz została stara konstrukcja. A w Moderusach, jak się dzisiaj dowiedziałem, nawet belka grzbietowa jest nowa, więc nie wożą one chyba żadnych starych części.
Tak klapka przy trzecich drzwiach w Moderusach oraz w Łódzkich pomiędzy drugimi a trzecimi drzwiami zasłania pokrętło (lub coś podobnego) do awaryjnego otwierania drzwi od zewnątrz. W moderusach można tak otworzyć trzecie drzwi, a w chopperkach drugie. Gdy są one otwarte oczywiście nie da się ruszyć wagonem.
Masz jakieś fotki, bo ciekawi mnie jakie ma nowe gniazda? :)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#24 Post autor: rzelfix » 22 lut 2008, 21:39

Jeżeli jutro z rana wagon pojawi się na 19stce, postaram się go złapać z aparatem. A jeśli chodzi o typ gniazda to chyba będzie podobny, jaki istnieje w "żelazkach". Jest schowany za klapką rodem z dawnych 105N (coś na wzór drzwiczek z tyłu #577). Zapomniałem jeszcze o grzybku na dachu. Czyżby wagon miał jeździć w składzie? :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#25 Post autor: Boguś » 23 lut 2008, 23:09

rzelfix pisze:Jeżeli jutro z rana wagon pojawi się na 19stce, postaram się go złapać z aparatem. A jeśli chodzi o typ gniazda to chyba będzie podobny, jaki istnieje w "żelazkach". Jest schowany za klapką rodem z dawnych 105N (coś na wzór drzwiczek z tyłu #577). Zapomniałem jeszcze o grzybku na dachu. Czyżby wagon miał jeździć w składzie? :)
Może w końcu zabiorą się za #764

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#26 Post autor: Peter » 27 lut 2008, 23:16

Czy wagon #791 dostał inne oznaczenie niż 105Na ?
Teoretycznie nie powinien, jeżeli układ elektryczny jest praktycznie bez zmian. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#27 Post autor: rzelfix » 28 lut 2008, 00:00

Zerkałem na tabliczkę, ale za nic nie potrafię sobie przypomnieć oznaczenia. Oczywiście również się zgodzę, że oznaczenie powinno pozostać jako 105Na.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#28 Post autor: rzelfix » 06 mar 2008, 00:22

Na stronie http://tram-silesia.pl/pub/zmodernizowane/ pojawiło się kilka zdjęć wagonu #791 z prezentacji w ZUR-ze. Pliki są oznaczone jako "picture2xx.jpg". :)

Przy okazji zauważyłem jeszcze, że wagon posiada łamane sprzęgi. :)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#29 Post autor: memphis » 06 mar 2008, 08:34

ff pisze:
rzelfix pisze:Chyba niezbyt dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. Mógłbyś troszkę rozwinąć? :)
Ja rozwinę. Wagon 750 jako doczepa do 749 fizycznie już nie istnieje. To co widać na zdjęciu to 750'' (ex 331).
Ale i tak jest zdjęty ze stanu ;)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#30 Post autor: memphis » 06 mar 2008, 08:35

rzelfix pisze:Zerkałem na tabliczkę, ale za nic nie potrafię sobie przypomnieć oznaczenia. Oczywiście również się zgodzę, że oznaczenie powinno pozostać jako 105Na.
791 to zdecydowanie 105Na, tu nie ma żadnej wątpliwości.

Mam natomiast prośbę, czy ktoś może napisać w jednym miejscu, jakie oznaczenia widnieją na tabliczkach moderusów i żelazek? A także w starych chorzowsko-będzińskich modernizacjach.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#31 Post autor: Peter » 07 mar 2008, 20:34

Co ciekawe dzisiaj jechałem sobie #790 i jak byk jest wyryte na boku szafki WN, że remont wykonał ZKT Będzin i oznaczenie jest "105N-2K/MK", czyli w spadku po #739. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: R_G » 17 mar 2008, 12:11

Artykuł nt. #739 i #790 znalazł się na stronie WPK. Oto jego fragment.
Dwa wagony 105NT od 1989 roku były bowiem w posiadaniu zajezdni Będzin. Jakoś jeździły, choć z biegiem czasu coraz rzadziej (i najczęściej maksymalnie jeden na raz). Powodem było trudne serwisowanie eksperymentalnej aparatury tyrystorowej zaprojektowanej przez Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Wagon 790 od 2003 roku stał odstawiony. Tymczasem w lipcu 2004 roku wagon 739 (zmodernizowany w 2000 roku) uległ poważnej awarii (uszkodzenie czopa skrętu) co skutkowało jego kasacją. Aby nie zmarnowała się cenna aparatura tyrystorowa (jednak nowsza niż ta stosowana w 105NT, bo identyczna z tą instalowaną fabrycznie w wagonach 105N2k) zdecydowano o przeniesieniu jej do wagonu 790. Miało to kilka zalet: aparatura dalej mogła być używana, a wagon 790 mógł wreszcie wyjechać. Nie było bowiem możliwości wymiany jego układu elektrycznego na tradycyjny ze 105Na z uwagi na brak możliwości zainstalowania rozrusznika (inna konstrukcja belki grzbietowej). Operację rozpoczęto w lipcu 2004 roku (pierwotnie prace prowadzono w Będzinie). Nie szły jednak zbyt owocnie i w 2006 roku wagon przyprowadzono do Chorzowa Batorego, gdzie dokończono przekładkę. Przełożono dokładnie wszystko - aparaturę (w tym szafy sterownicze), pulpit i wyposażenie wnętrza (w tym siedzenia pasażerskie). Ponadto otrzymał wyświetlacze (z jednego z kasowanych wagonów). Z końcem roku prace ukończono i w styczniu 2007 roku wagon wyjechał na linię - kursuje na stałe na linii 24.
Całość na stronie http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=750
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#33 Post autor: luki » 29 kwie 2008, 16:44

Kolejny wyłupek to zapowiadany od dłuższego czasu przez as_chorzów wagon #673.
:arrow: FOTOObrazek
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#34 Post autor: Peter » 29 kwie 2008, 17:39

I oczywiście nowe siedzonka. :)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#35 Post autor: DW » 29 kwie 2008, 18:07

Peter pisze:I oczywiście nowe siedzonka. :)
Ale pantograf zwykły i przyciemniona szyba przy bocznym wyświetlaczu :| Ciekawe czy wymienili chociaż porysowane szyby...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#36 Post autor: ff » 29 kwie 2008, 19:06

Listwy też wymienione :P

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#37 Post autor: R_G » 29 kwie 2008, 20:21

No z zewnątrz wygląda pięknie, odpicowany aż miło :mryellow:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#38 Post autor: Boguś » 30 kwie 2008, 21:46

DW pisze:
Peter pisze:I oczywiście nowe siedzonka. :)
Ale pantograf zwykły i przyciemniona szyba przy bocznym wyświetlaczu :| Ciekawe czy wymienili chociaż porysowane szyby...
Szyb chyba nie wymienili, za to ponownie pociągnęli kabel zasilający i zamontowali grzybek.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#39 Post autor: Peter » 02 maja 2008, 20:52

Co ciekawe #673 ma zrobioną szafkę z tyłu. Po remoncie w MZNT Kraków w 1992r. jej nie miał. :mruga:
#674 przypuszczalnie będzie podobnie wyglądał jeśli chodzi o zakres remontu. ;)
Szkoda, że przetwornica wirowa, ale już zabrakło statycznych z tej dostawy. Może któryś wagon dostanie taką w spadku po #767.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#40 Post autor: luki » 02 maja 2008, 23:08

A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Tramwaje Śląskie
Remont wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
(pola wykropkowane uzupełnić ;) )
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić ;)
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.

edit: usunąłem słowo "remont kapitalny" które nie wiązało się z prawdą. Sprostowanie jest w tym samym temacie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: Peter » 03 maja 2008, 10:20

Ja nim jeszcze nie jechałem, ale wnętrze widziałem z innego wagonu.
Czyli uznane to jest za RK. To w złym dziale piszemy w takim razie. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: DW » 03 maja 2008, 10:28

luki pisze:A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Tramwaje Śląskie
Remont kapitalny wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
(pola wykropkowane uzupełnić ;) )
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić ;)
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
RK w 3 miesiące:?: :O Wydaję mi się to trochę dziwne, bo podczas RK powinni chyba wymienić też np. szyby...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: Peter » 03 maja 2008, 10:29

Zazwyczaj przy RK rozbiera się wagon do samego szkieletu, ale ja tego nie widziałem, więc trudno powiedzieć. :twisted:

P.S.
Przeniosłem i scaliłem do tematu o RK wagonów w ZUR.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#44 Post autor: luki » 03 maja 2008, 12:36

Peter pisze:Ja nim jeszcze nie jechałem, ale wnętrze widziałem z innego wagonu.
Czyli uznane to jest za RK. To w złym dziale piszemy w takim razie. :twisted:
Teraz nie mam do końca pewności że pisało tam o remoncie kapitalnym :twisted: , bo jak pisałem krótko to widziałem. Po za tym ta al'a tabliczka prawdy mówić nie musi.
Przyznam że wnętrze wagonu wygląda na odremontowane, przede wszystkim podłoga, instalacja tych lampek, siedzenia tapicerowane, stan stopni wejściowych oraz okolicy drzwi wskazywały by na większy zakres remontu. Na pewno byle odświeżenie to nie było.
Przykładem prawdziwego RK bez zwątpienia jest #791, nie wiem jak klasyfikują się wagony takie jak #419, #420, #492, #673, #776.
Dla własnego spokoju będę musiał sie temu jeszcze przyjrzeć :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#45 Post autor: rzelfix » 03 maja 2008, 14:06

luki pisze:A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Cytat:
Tramwaje Śląskie
Remont kapitalny wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673

(pola wykropkowane uzupełnić ;) )
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić ;)
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
Identycznie ma się to do #492. :) Miło, że nasz tabor jest tak ujednolicany.
Co do tabliczki zdawało mi się, że tam również była zalaminowana, ale nie zwróciłem na to większej uwagi, ze względu na tłok w tramwaju. W #492 są także małe uchylne wloty dachowe - wydawało mi się , że miał duże...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#46 Post autor: Peter » 04 maja 2008, 08:06

rzelfix pisze:W #492 są także małe uchylne wloty dachowe - wydawało mi się , że miał duże...
Wagony z 1992r. mają małe wloty dachowe. Takie były robione fabrycznie. ;)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#47 Post autor: luki » 02 cze 2008, 13:21

Co to wagonu #673 piszę sprostowanie. Napis obecnie głosi i zapewne cały czas głosił:
Tramwaje Śląskie S.A.
Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie
Dalszy tekst odnoście typu i datowania bez zmian
Widać miałem tego dnia jakieś omamy albo się zapędziłem pisząc wiadomość.
Za wynikłe nieporozumienia przepraszam.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#48 Post autor: Boguś » 01 sie 2008, 20:52

Solówka #674 przechodzi remont kapitalny. W tej chwili jest na etapie piaskowania szkieletu.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#49 Post autor: Boguś » 09 sie 2008, 19:12

Pojawiło się kilka zdjęc wagonów przebywających w ZUR.
:arrow: Link

Wagony, które obecnie przebywają w ZUR będą ostatnimi wyłupkami. Firma, która je dostarczała ogłosiła upadłość. Możliwe, że następne wagony będą wyglądać tak:
:arrow: Przykład

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#50 Post autor: R_G » 09 sie 2008, 19:22

Dziękować, dziękować że wyłupków nie będzie, na forum WPK ktoś napisał że będą lampy od traktorów :D To się nazywa nowy D-SIGN. :P
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości