

Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...
Wydaje mi się, że #792 miał jakąś poważniejszą awarię i został odstawiony. Dodamy do tego odstawione w tym samym czasie drugie wagony ze składów: #471+478, #713+714, #719+720 i możliwe, że jeszcze #763+764. Wniosek masuwa mi się taki: wszystkie te doczepy zostały uratowane właśnie kosztem #792.Peter pisze:Wygląda na to, że jednak #791 doczeka się remontu.Informacje napływały sprzeczne, ale piotrekw potwierdził remont
Foto
Żałuję, że #792 został skasowany. Fajny byłby składzik...
Na tym forum zwykle jak ktoś coś wie, to o tym pisze105Na pisze:Wie może ktoś jak idą prace nad #791 ??
To jest pewna informacja? Jeśli tak to musieli się nieźle sprężyć (np. #790 był robiony ponad rok)już sobie sam odpowiem... wóz jest na ukończeniu tak gdzieś w połowie lutego powinien być oddany do użytku
Wygląda z zewnątrz podobnie jak #776 lecz w środku można przeżyć mały szok. Podobnie jak moderus ma on obudowy maszyn drzwiowych z tworzywa, a i szafa za stanowiskiem motorniczego jest elegancka. Wymiana bezpieczników itp. będzie od wewnątrz kabiny.
A jest już w Bytomiu czy jeszcze w Chorzowie?105Na pisze:guzik.... motorowy co mi to powiedział nie jechał nigdy citkiem... ale widziałem ten wóz, pulpit podobny do modernizacji z Będzina tylko niższy i ma wmontowany już komputer na stałe (w czarnej obudowie pod kolor pulpitu), poza tym wyłupek, siedzenia jak w żelazkach, OTK-2 i ogólnie bardzo dobrze wygląda i się zapowiada.
Ale to nie jest oryginalny #750, tylko ex.#331.rzelfix pisze:Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791.
Chyba niezbyt dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź. Mógłbyś troszkę rozwinąć?Boguś pisze:Ale to nie jest oryginalny #750, tylko ex.#331.rzelfix pisze: Na tym zdjęciu można zauważyć wagon #750, stojący z tyłu, za wagonem #791.
Nic nie wiedziałem wcześniej o takiej podmianie. Dzięki za informacje.ff pisze:Wagon 750 jako doczepa do 749 fizycznie już nie istnieje. To co widać na zdjęciu to 750'' (ex 331).
Czyli remont podobny do tych wykonanych w Poznaniu tylko, że nie zmieniono ścian czołowych oraz została stara konstrukcja. A w Moderusach, jak się dzisiaj dowiedziałem, nawet belka grzbietowa jest nowa, więc nie wożą one chyba żadnych starych części.rzelfix pisze:Powracam do tematu #791. Dzisiaj wagon debiutuje na poc. 193. Z ciekawostek jakie w nim dostrzegłem można wymienić m.in. nowy typ tylnego gniazda ukrotnionej jazdy. Następnie przy trzecim zewnętrznym przycisku IOD znajduje się klapka, którą posiadły również "moderusy" (ktoś wie na co to?). Wagon ma oczywiście przetwornicę statyczną, OTK-2. Nowy system otwierania/zamykania drzwi zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera i dość długi sygnał ostrzegający przed zamykaniem drzwi (słychać trzy pojedyncze sekundowe sygnały).
Pozostaje życzyć tylko więcej takich remontów.
Może w końcu zabiorą się za #764rzelfix pisze:Jeżeli jutro z rana wagon pojawi się na 19stce, postaram się go złapać z aparatem. A jeśli chodzi o typ gniazda to chyba będzie podobny, jaki istnieje w "żelazkach". Jest schowany za klapką rodem z dawnych 105N (coś na wzór drzwiczek z tyłu #577). Zapomniałem jeszcze o grzybku na dachu. Czyżby wagon miał jeździć w składzie?
791 to zdecydowanie 105Na, tu nie ma żadnej wątpliwości.rzelfix pisze:Zerkałem na tabliczkę, ale za nic nie potrafię sobie przypomnieć oznaczenia. Oczywiście również się zgodzę, że oznaczenie powinno pozostać jako 105Na.
Całość na stronie http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=750Dwa wagony 105NT od 1989 roku były bowiem w posiadaniu zajezdni Będzin. Jakoś jeździły, choć z biegiem czasu coraz rzadziej (i najczęściej maksymalnie jeden na raz). Powodem było trudne serwisowanie eksperymentalnej aparatury tyrystorowej zaprojektowanej przez Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Wagon 790 od 2003 roku stał odstawiony. Tymczasem w lipcu 2004 roku wagon 739 (zmodernizowany w 2000 roku) uległ poważnej awarii (uszkodzenie czopa skrętu) co skutkowało jego kasacją. Aby nie zmarnowała się cenna aparatura tyrystorowa (jednak nowsza niż ta stosowana w 105NT, bo identyczna z tą instalowaną fabrycznie w wagonach 105N2k) zdecydowano o przeniesieniu jej do wagonu 790. Miało to kilka zalet: aparatura dalej mogła być używana, a wagon 790 mógł wreszcie wyjechać. Nie było bowiem możliwości wymiany jego układu elektrycznego na tradycyjny ze 105Na z uwagi na brak możliwości zainstalowania rozrusznika (inna konstrukcja belki grzbietowej). Operację rozpoczęto w lipcu 2004 roku (pierwotnie prace prowadzono w Będzinie). Nie szły jednak zbyt owocnie i w 2006 roku wagon przyprowadzono do Chorzowa Batorego, gdzie dokończono przekładkę. Przełożono dokładnie wszystko - aparaturę (w tym szafy sterownicze), pulpit i wyposażenie wnętrza (w tym siedzenia pasażerskie). Ponadto otrzymał wyświetlacze (z jednego z kasowanych wagonów). Z końcem roku prace ukończono i w styczniu 2007 roku wagon wyjechał na linię - kursuje na stałe na linii 24.
(pola wykropkowane uzupełnićTramwaje Śląskie
Remont wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
RK w 3 miesiące:?: :O Wydaję mi się to trochę dziwne, bo podczas RK powinni chyba wymienić też np. szyby...luki pisze:A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:(pola wykropkowane uzupełnićTramwaje Śląskie
Remont kapitalny wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673)
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
Teraz nie mam do końca pewności że pisało tam o remoncie kapitalnymPeter pisze:Ja nim jeszcze nie jechałem, ale wnętrze widziałem z innego wagonu.
Czyli uznane to jest za RK. To w złym dziale piszemy w takim razie.
Identycznie ma się to do #492.luki pisze:A dziś w #673 sobie tabliczkę przeczytałem. Kartka zafoliowana w stylu rozkładów, między II i III drzwiami głosi mniej więcej:
Cytat:
Tramwaje Śląskie
Remont kapitalny wykonano w Chorzowie w Z... U... R...
Rok remontu: 04/2008
Typ: 105 Na
Nr. identyfikujący: 673
(pola wykropkowane uzupełnić)
Z lekturki skorzystałem w czasie wysiadania więc nie zdążyłem sfocić
Co do wnętrza bardzo ciekawie, ogrzewanie zdaje się nawiewne, tapicerki oczywiście, przetwornica wirowa, na szafkach drzwiowych lampki (drzwi zostaną otwarte), dzwonek wewnętrzny w postaci jakiegoś bzyczka - dzwoneczka, ale na pewno nie pikawka.
Widać miałem tego dnia jakieś omamy albo się zapędziłem pisząc wiadomość.Tramwaje Śląskie S.A.
Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie
Dalszy tekst odnoście typu i datowania bez zmian
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości