Strona 1 z 3

Zakup 12 wagonów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych

: 06 maja 2014, 18:40
autor: DW
W Biuletynie Informacji Publicznej Tramwajów Śląskich pojawił się przetarg na: "Zakup 12 wagonów tramwajowych z udziałem niskiej podłogi nie mniejszym niż 20% (zadanie 68)".
Mają to być wagony dwukierunkowe o długości od 26 do 29 metrów.

Treść zamówienia.

: 15 maja 2014, 12:26
autor: KZKGaPowicz
Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).

: 15 maja 2014, 12:57
autor: Damian_1947
KZKGaPowicz pisze:
Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).
Skąd ta informacja KZKGaPowicz :?:

: 15 maja 2014, 13:01
autor: KZKGaPowicz
Damian_1947 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).
Skąd ta informacja KZKGaPowicz :?:
Nie mogę wymieniać z nazwiska, ale na zebraniu KMTM chętnie Ci powiem. Będzin i Gliwice mają otrzymać po 6 tego typu wagonów.

: 15 maja 2014, 13:40
autor: rifi
Iwo wspominał na innym forum, że 6 sztuk trafi do Gliwic, a 6 do Będzina.

: 16 maja 2014, 11:49
autor: Pawel95
KZKGaPowicz pisze:
Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).
A wiadomo na jakich liniach w Będzinie pojawią się te wagony?

: 16 maja 2014, 12:16
autor: DW
Wydaję mi się, że to, gdzie, ile wozów trafi może się jeszcze kilka razy zmienić. Co do tego gdzie trafią to zależy co to będą za wozy, ale i tak pewnie nowych wozów nie wyśle się na wysłużone torowiska. A takie stanowią większość w Zagłębiu. W 2015 roku poza trasą 15-stki przystosowany do ruchu takich tramwajów będzie chyba tylko odcinek z zajezdni w Będzinie do centrum Sosnowca.

: 17 maja 2014, 11:59
autor: mark40
DW pisze:Wydaję mi się, że to, gdzie, ile wozów trafi może się jeszcze kilka razy zmienić. Co do tego gdzie trafią to zależy co to będą za wozy, ale i tak pewnie nowych wozów nie wyśle się na wysłużone torowiska. A takie stanowią większość w Zagłębiu. W 2015 roku poza trasą 15-stki przystosowany do ruchu takich tramwajów będzie chyba tylko odcinek z zajezdni w Będzinie do centrum Sosnowca.
Przecież te tramwaje jak się przypuszcza typ Protramu lub Moderusa Bety będą mogły jeździć po wysłużonych torowiskach. W Zagłębiu pewniakiem na którą zostaną wysłane nowe wagony wydaje się linia 27.

: 17 maja 2014, 12:45
autor: kolejorz.
Na dobrą sprawę i Twisty są też przystosowane do gorszych torowisk, bo inaczej po co by zamawiano wózki skrętne, gdyby je puszczać tylko na idealne torowiska, tak jak to będzie miało miejsce z Twistami. Równocześnie mogły to być Swingi i też byłoby dobrze, no ale przynajmniej mniej będą niszczyć szyny, więc taka potencjalna Beta czy 205 to spokojnie i na gorszych liniach pójdą, bo czego się spodziewać we wschodnich i zachodnich częściach sieci TŚ czyli zajezdnie R-1 i R-4, muszą sobie te tramy poradzić.

: 17 maja 2014, 19:40
autor: Boguś
kolejorz. pisze:Na dobrą sprawę i Twisty są też przystosowane do gorszych torowisk, bo inaczej po co by zamawiano wózki skrętne, gdyby je puszczać tylko na idealne torowiska, tak jak to będzie miało miejsce z Twistami. Równocześnie mogły to być Swingi i też byłoby dobrze, no ale przynajmniej mniej będą niszczyć szyny
Tu głównie chodzi o promienie łuków. Taki Swing miałby problem m.in. z wjazdem koło Huty Kościuszko w Chorzowie.

: 18 maja 2014, 10:13
autor: memphis
mark40 pisze:W Zagłębiu pewniakiem na którą zostaną wysłane nowe wagony wydaje się linia 27.
Najpierw trzeba podstację nową postawić, bo obecnie to nawet moderusy tam nie mogą jeździć.

: 22 maja 2014, 12:19
autor: Pawel95
Jeśli chodzi o linię 27, to ja bym się bał tam puścić nowe wagony, z tego co słyszałem ponoć w 2016 roku w Dąbrowie mają remontować torowiska, chociaż należy do tego podchodzić z dystansem, bo nie wiadomo, na ile procent jest to potwierdzona informacja czy wymyślone plotki.

: 23 maja 2014, 22:42
autor: memphis
Moderus to nazwa własna tramwaju, więc piszemy z wielkiej litery. Pozdrawiam. //KZKGaPowicz
Ekhm, proszę mnie błędnie nie poprawiać:
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629431
20.10.1. Nazwy różnego rodzaju wytworów przemysłowych, np. samochodów, motocykli, rowerów, aparatów radiowych i telewizyjnych, aparatów fotograficznych, zegarków, lekarstw, papierosów, napojów, artykułów spożywczych, odzieży, butów, używane jako nazwy pospolite konkretnych przedmiotów, a nie jako nazwy marek i typów oraz firm:
fiat, mercedes, nysa, peugeot, jawa, diora, elemis, sony, kodak, cyma, omega, aspiryna, paracetamol, klubowe, marlboro, kryniczanka, ustronianka, napoleon (= koniak), tokaj, wyborowa (= wódka), kama, rama, pierniki toruńskie, solejka, adidasy,
ale: nazwy firm wytwarzających te artykuły oraz nazwy marek firmowych pisze się wielką literą, np. samochód marki Fiat albo samochód „Fiat”.

: 24 maja 2014, 10:26
autor: KZKGaPowicz
memphis pisze:
Moderus to nazwa własna tramwaju, więc piszemy z wielkiej litery. Pozdrawiam. //KZKGaPowicz
Ekhm, proszę mnie błędnie nie poprawiać:
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629431
20.10.1. Nazwy różnego rodzaju wytworów przemysłowych, np. samochodów, motocykli, rowerów, aparatów radiowych i telewizyjnych, aparatów fotograficznych, zegarków, lekarstw, papierosów, napojów, artykułów spożywczych, odzieży, butów, używane jako nazwy pospolite konkretnych przedmiotów, a nie jako nazwy marek i typów oraz firm:
fiat, mercedes, nysa, peugeot, jawa, diora, elemis, sony, kodak, cyma, omega, aspiryna, paracetamol, klubowe, marlboro, kryniczanka, ustronianka, napoleon (= koniak), tokaj, wyborowa (= wódka), kama, rama, pierniki toruńskie, solejka, adidasy,
ale: nazwy firm wytwarzających te artykuły oraz nazwy marek firmowych pisze się wielką literą, np. samochód marki Fiat albo samochód „Fiat”.
Poprawione do stanu przed moją korektą i bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd.

: 04 lip 2014, 10:38
autor: DW
Transport Publiczny pisze:Cegielski dostarczy tramwaje dla GOP-u?

Tramwaje Śląskie analizują oferty złożone w przetargu na dostawę 12 nowych częściowo niskopodłogowych pojazdów. W postępowaniu nie startuje żaden z głównych graczy obecnych na rynku tramwajowych. Konkurencja rozgrywa się między dwiema poznańskimi firmami – Cegielskim i Modertransem.

W przetargu na dostawę 12 dwukierunkowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów wpłynęły dwie oferty – obie złożone przez poznańskie firmy. – Trwają prace nad ich oceną. Do połowy lipca powinniśmy mieć jasność co do wyboru firmy – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Tańszą propozycję złożyła Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski, która jest gotowa zrealizować zamówienie za 41 mln 788 tys. zł. Drugi z kolei Modertrans zaoferował kwotę 47 mln 400 tys. zł. O wyborze decyduje przede wszystkim cena (90% oceny). Pozostałe punkty można uzyskać za udział niskiej podłogi.

Tramwaje Śląskie zamawiają dwukierunkowe pojazdy o długości od 26 do 29 m i szerokości mieszczącej się w przedziale 235-240 cm. Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 930 mm nad główką szyny). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 31 maja przyszłego roku na dostarczenie tramwajów, przy czym dostawy muszą się rozpocząć już w marcu przyszłego roku.

Jak dotąd Cegielski wyprodukował 30 wysokopodłogowych wagonów dla Warszawy. Dostawy tramwajów oznaczonych 123N zostały zrealizowane w 2007 r. Oprócz tego w 1995 r. w zakładach Cegielskiego powstał prototyp trójczłonowego tramwaju, z niskopodłogową wstawką, zwany Glizdą. Tramwaj oznaczony 115N (Konstal/HCP 105N/2) miał w założeniach obsługiwać Poznański Szybki Tramwaj. W 2007 r. premierę miał inny prototyp Cegielskiego – Puma (118N). Pojazd ten również jeździł po Poznaniu. Oba prototypy nie są już eksploatowane.

Modertrans z kolei specjalizuje się w modernizacji istniejących wagonów. W swojej ofercie ma też zupełnie nowy tramwaj Moderus Beta MF 02 AC. To trójczłonowy jednoprzestrzenny pojazd z częściowo niską podłogą. Pojazdy te są eksploatowane w Poznaniu. Ponadto jednego Moderusa firmy Modertrans będą też samodzielnie składać Tramwaje Szczecińskie.
Źródło: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2678.html

: 05 lip 2014, 16:04
autor: adam86
O matko, jeszcze jakiegoś prototypu nam brakuje.

: 05 lip 2014, 20:34
autor: Penny
Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 930 mm nad główką szyny).
Moim zdaniem jest to błąd w artykule. Przecież 930 mm to prawie metr! To na pewno nie jest niska podłoga.

: 06 lip 2014, 13:16
autor: Boguś
Brakuje Protramu, trochę dziwne.

: 16 lip 2014, 15:26
autor: KZKGaPowicz
Wygrał Modertrans.

: 16 lip 2014, 15:54
autor: elot360
Czyli jest szansa na Bety, o ile się nie mylę?

: 16 lip 2014, 16:25
autor: DW
KZKGaPowicz pisze:Wygrał Modertrans.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... oferty.pdf

Cegielski został odrzucony. Ciekawe czy będzie się odwoływał.

: 17 lip 2014, 07:02
autor: KZKGaPowicz
elot360 pisze:Czyli jest szansa na Bety, o ile się nie mylę?
Tak, raczej tylko ona pasuje.

: 17 lip 2014, 22:44
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:Czyli jest szansa na Bety, o ile się nie mylę?
Tak, raczej tylko ona pasuje.
Pewnie zbudują coś na bazie Bety, bo wagony dla TŚ będą troszkę inne.
DW pisze:Cegielski został odrzucony. Ciekawe czy będzie się odwoływał.
A czy Cegielski zbudował jakieś wagony spełniające wymagania SIWZ? Bo mi się wydaje, że nie.

: 18 lip 2014, 22:51
autor: Iwo
Cegielski w wyznaczonym terminie nie uzupełnił złożonej oferty. To tyle w temacie ich protestów.

: 18 lip 2014, 23:22
autor: DW
Boguś pisze:
DW pisze:Cegielski został odrzucony. Ciekawe czy będzie się odwoływał.
A czy Cegielski zbudował jakieś wagony spełniające wymagania SIWZ? Bo mi się wydaje, że nie.
Zazwyczaj się odwołuje, stąd mój komentarz. ;) Tym razem rzeczywiście wygląda na to, że sobie odpuścił.

: 04 sie 2014, 11:05
autor: adam86
Iwo pisze:Cegielski w wyznaczonym terminie nie uzupełnił złożonej oferty. To tyle w temacie ich protestów.
A jednak nie tyle.
http://infotram.pl/text.php?id=66046

: 04 sie 2014, 12:17
autor: Sebastian22

: 06 sie 2014, 15:55
autor: elot360

: 15 wrz 2014, 12:14
autor: DTSN
Jednak Modertrans wygrał przetarg na dostawę 12-stu częściowo niskopodłogowych tramwajów
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... szej_2.pdf

: 15 wrz 2014, 14:46
autor: elot360
To chyba dobre wieści, bo Moderusy się chyba u nas sprawdziły, prawda?

: 15 wrz 2014, 23:21
autor: luki
elot360 pisze:To chyba dobre wieści, bo Moderusy się chyba u nas sprawdziły, prawda?
To zależy, kogo spytasz. Ja uważam, że dobrze, ponieważ jeśli będzie ten sam serwisant dla większości typów wagonów, będzie łatwiej je eksploatować, a także szybciej i łatwiej przeszkalać obsługę, bo powinien być to tramwaj zbliżony do Moderusa Alfa.

: 16 wrz 2014, 22:36
autor: KZKGaPowicz
Mam nadzieję, że ściany czołowe będą takie jak w Moderusach Alfa.

: 09 paź 2014, 14:09
autor: Slim
KIO oddaliła dziś ponowne odwołanie Cegielskiego, więc po uprawomocnieniu, będzie można podpisać umowę z Modertransem.

: 30 lis 2014, 21:24
autor: jenot
To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
Na całą naszą wielką wspólną aglomerację to rozwiązaniem byłoby bardzo rozbudowane metro. No, ale to niemożliwe przez te wszytkie dziury i kopalnie oraz ryzyka trzęsień ziemii i zawałów. To powinna być szybka kolej naziemna tak, by ekspresowo ludzie mogli się przedostawać pomiędzy różnymi miastami, no ale nie ma. To jest jeszcze opcja bardzo szybkich linii tramwajowych pomiędzy miastami, nowoczesne tramwaje na uprzelewijowanych drogach. No, ale tego też za bardzo nie ma...

: 30 lis 2014, 21:45
autor: luki
jenot, i tak niebawem nad Katowicami ruszy kolej linowa i będzie po tramwajach. :D
W Wenecji mają gondole w kanale, u nas będą na linie, haha.

: 01 gru 2014, 12:22
autor: Slim
jenot pisze:To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
To w zachodnich krajach UE jeździ 100% nowoczesnego taboru? Bo widzę to inaczej.

Odnośnie tematu: kiedy doczekamy podpisania umowy z Modertransem?

: 01 gru 2014, 23:32
autor: 105N #338
Slim pisze:
jenot pisze:To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
To w zachodnich krajach UE jeździ 100% nowoczesnego taboru? Bo widzę to inaczej.
W obecnej chwili, uważam, że nasza sytuacja taborowa jest bardzo dobra, ponad 100 wagonów po remoncie, 30 nowych niskopodłogowców plus Karliki.

: 04 gru 2014, 17:40
autor: Peter
TŚ podpisały umowę z Modertransem :arrow: Infotram

: 19 sty 2015, 01:46
autor: 105N #338
Biorąc pod uwagę wygląd Moderusa Bety dla innych miast, nasze wagony będą wyglądały najprawdopodobniej tak:


Obrazek

: 20 sty 2015, 21:13
autor: mark40
105N #338 pisze:Biorąc pod uwagę wygląd Moderusa Bety dla innych miast, nasze wagony będą wyglądały najprawdopodobniej tak:

Obrazek
Drzwi czerwone. Dolny pas bez załamania w środkowym członie.

: 21 sty 2015, 10:50
autor: 105N #338
mark40 pisze:Drzwi czerwone.
Nie, ponieważ na wagonie jest wtedy za dużo czerwonego, poza tym Pesy też mają drzwi kremowe.
mark40 pisze:Dolny pas bez załamania w środkowym członie.
Również nie, ponieważ dziwnie to wygląda. Wersja, którą zaprezentowałem w poprzednim poście wygląda najlepiej.

Tutaj Twoje propozycje:
Obrazek

Obrazek

: 22 sty 2015, 19:14
autor: mark40
Poprzedni post nie był wstępem do dyskusji o malowaniu. Za niedługo przyjedzie pierwszy egzemplarz, to porównasz rysunki. ;)

: 09 mar 2015, 20:55
autor: trajtek
Wiadomo coś, kiedy możemy się spodziewać pierwszego egzemplarza? :)

: 09 mar 2015, 22:46
autor: Peter
trajtek pisze:Wiadomo coś, kiedy możemy się spodziewać pierwszego egzemplarza? :)
W SIWZ jest zapis: "Planowany termin realizacji zamówienia – od podpisania umowy
do 30.05.2015r, przy czym dostawy muszą rozpocząć się nie później niż od marca 2015r."

Dobrze by było, żeby się jednak wyrobili do końca maja.

: 10 mar 2015, 14:17
autor: trajtek
Peter, fakt, nie pomyślałem o zajrzeniu w SIWZ..

Czyli już niedługo pierwszy powinien do nas przyjechać, dzięki za odpowiedź ;)

: 16 mar 2015, 22:51
autor: Pawel95
Wie ktoś może kiedy ma dotrzeć pierwszy wagon ? Bo już połowa Marca minęła a nic o tych wagonach nie słychać.

: 18 mar 2015, 20:18
autor: polaque
Ja mam ogólnie wrażenie że o tych tramwajach jakoś cicho w porównaniu do Pes

: 27 mar 2015, 17:10
autor: Sebastian22
Hmm gdzieś czytałem że termin rozpoczęcia dostaw został przesunięty do czerwca (czyli o trzy miesiące) ale nie wiem na ile to prawda

: 27 mar 2015, 17:28
autor: DTSN
Owszem dostawa ma się rozpocząć od połowy roku, potwierdził to prezes TŚ w wywiadzie.

: 30 kwie 2015, 22:29
autor: Pawel95
W jednych źródłach piszą że w Czerwcu w innych że we Wrześniu , mam nadzieję że jednak w Czerwcu dostarczą pierwszy wagon.