Zakup 12 wagonów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Zakup 12 wagonów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych

#1 Post autor: DW » 06 maja 2014, 18:40

W Biuletynie Informacji Publicznej Tramwajów Śląskich pojawił się przetarg na: "Zakup 12 wagonów tramwajowych z udziałem niskiej podłogi nie mniejszym niż 20% (zadanie 68)".
Mają to być wagony dwukierunkowe o długości od 26 do 29 metrów.

Treść zamówienia.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#2 Post autor: KZKGaPowicz » 15 maja 2014, 12:26

Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: Damian_1947 » 15 maja 2014, 12:57

KZKGaPowicz pisze:
Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).
Skąd ta informacja KZKGaPowicz :?:
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#4 Post autor: KZKGaPowicz » 15 maja 2014, 13:01

Damian_1947 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).
Skąd ta informacja KZKGaPowicz :?:
Nie mogę wymieniać z nazwiska, ale na zebraniu KMTM chętnie Ci powiem. Będzin i Gliwice mają otrzymać po 6 tego typu wagonów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rifi
Posty: 619
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#5 Post autor: rifi » 15 maja 2014, 13:40

Iwo wspominał na innym forum, że 6 sztuk trafi do Gliwic, a 6 do Będzina.

Awatar użytkownika
Pawel95
Posty: 122
Rejestracja: 05 gru 2013, 19:25
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#6 Post autor: Pawel95 » 16 maja 2014, 11:49

KZKGaPowicz pisze:
Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).
A wiadomo na jakich liniach w Będzinie pojawią się te wagony?
Pozdrawiam :)

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: DW » 16 maja 2014, 12:16

Wydaję mi się, że to, gdzie, ile wozów trafi może się jeszcze kilka razy zmienić. Co do tego gdzie trafią to zależy co to będą za wozy, ale i tak pewnie nowych wozów nie wyśle się na wysłużone torowiska. A takie stanowią większość w Zagłębiu. W 2015 roku poza trasą 15-stki przystosowany do ruchu takich tramwajów będzie chyba tylko odcinek z zajezdni w Będzinie do centrum Sosnowca.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: mark40 » 17 maja 2014, 11:59

DW pisze:Wydaję mi się, że to, gdzie, ile wozów trafi może się jeszcze kilka razy zmienić. Co do tego gdzie trafią to zależy co to będą za wozy, ale i tak pewnie nowych wozów nie wyśle się na wysłużone torowiska. A takie stanowią większość w Zagłębiu. W 2015 roku poza trasą 15-stki przystosowany do ruchu takich tramwajów będzie chyba tylko odcinek z zajezdni w Będzinie do centrum Sosnowca.
Przecież te tramwaje jak się przypuszcza typ Protramu lub Moderusa Bety będą mogły jeździć po wysłużonych torowiskach. W Zagłębiu pewniakiem na którą zostaną wysłane nowe wagony wydaje się linia 27.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#9 Post autor: kolejorz. » 17 maja 2014, 12:45

Na dobrą sprawę i Twisty są też przystosowane do gorszych torowisk, bo inaczej po co by zamawiano wózki skrętne, gdyby je puszczać tylko na idealne torowiska, tak jak to będzie miało miejsce z Twistami. Równocześnie mogły to być Swingi i też byłoby dobrze, no ale przynajmniej mniej będą niszczyć szyny, więc taka potencjalna Beta czy 205 to spokojnie i na gorszych liniach pójdą, bo czego się spodziewać we wschodnich i zachodnich częściach sieci TŚ czyli zajezdnie R-1 i R-4, muszą sobie te tramy poradzić.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#10 Post autor: Boguś » 17 maja 2014, 19:40

kolejorz. pisze:Na dobrą sprawę i Twisty są też przystosowane do gorszych torowisk, bo inaczej po co by zamawiano wózki skrętne, gdyby je puszczać tylko na idealne torowiska, tak jak to będzie miało miejsce z Twistami. Równocześnie mogły to być Swingi i też byłoby dobrze, no ale przynajmniej mniej będą niszczyć szyny
Tu głównie chodzi o promienie łuków. Taki Swing miałby problem m.in. z wjazdem koło Huty Kościuszko w Chorzowie.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#11 Post autor: memphis » 18 maja 2014, 10:13

mark40 pisze:W Zagłębiu pewniakiem na którą zostaną wysłane nowe wagony wydaje się linia 27.
Najpierw trzeba podstację nową postawić, bo obecnie to nawet moderusy tam nie mogą jeździć.

Awatar użytkownika
Pawel95
Posty: 122
Rejestracja: 05 gru 2013, 19:25
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#12 Post autor: Pawel95 » 22 maja 2014, 12:19

Jeśli chodzi o linię 27, to ja bym się bał tam puścić nowe wagony, z tego co słyszałem ponoć w 2016 roku w Dąbrowie mają remontować torowiska, chociaż należy do tego podchodzić z dystansem, bo nie wiadomo, na ile procent jest to potwierdzona informacja czy wymyślone plotki.
Pozdrawiam :)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#13 Post autor: memphis » 23 maja 2014, 22:42

Moderus to nazwa własna tramwaju, więc piszemy z wielkiej litery. Pozdrawiam. //KZKGaPowicz
Ekhm, proszę mnie błędnie nie poprawiać:
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629431
20.10.1. Nazwy różnego rodzaju wytworów przemysłowych, np. samochodów, motocykli, rowerów, aparatów radiowych i telewizyjnych, aparatów fotograficznych, zegarków, lekarstw, papierosów, napojów, artykułów spożywczych, odzieży, butów, używane jako nazwy pospolite konkretnych przedmiotów, a nie jako nazwy marek i typów oraz firm:
fiat, mercedes, nysa, peugeot, jawa, diora, elemis, sony, kodak, cyma, omega, aspiryna, paracetamol, klubowe, marlboro, kryniczanka, ustronianka, napoleon (= koniak), tokaj, wyborowa (= wódka), kama, rama, pierniki toruńskie, solejka, adidasy,
ale: nazwy firm wytwarzających te artykuły oraz nazwy marek firmowych pisze się wielką literą, np. samochód marki Fiat albo samochód „Fiat”.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#14 Post autor: KZKGaPowicz » 24 maja 2014, 10:26

memphis pisze:
Moderus to nazwa własna tramwaju, więc piszemy z wielkiej litery. Pozdrawiam. //KZKGaPowicz
Ekhm, proszę mnie błędnie nie poprawiać:
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629431
20.10.1. Nazwy różnego rodzaju wytworów przemysłowych, np. samochodów, motocykli, rowerów, aparatów radiowych i telewizyjnych, aparatów fotograficznych, zegarków, lekarstw, papierosów, napojów, artykułów spożywczych, odzieży, butów, używane jako nazwy pospolite konkretnych przedmiotów, a nie jako nazwy marek i typów oraz firm:
fiat, mercedes, nysa, peugeot, jawa, diora, elemis, sony, kodak, cyma, omega, aspiryna, paracetamol, klubowe, marlboro, kryniczanka, ustronianka, napoleon (= koniak), tokaj, wyborowa (= wódka), kama, rama, pierniki toruńskie, solejka, adidasy,
ale: nazwy firm wytwarzających te artykuły oraz nazwy marek firmowych pisze się wielką literą, np. samochód marki Fiat albo samochód „Fiat”.
Poprawione do stanu przed moją korektą i bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: DW » 04 lip 2014, 10:38

Transport Publiczny pisze:Cegielski dostarczy tramwaje dla GOP-u?

Tramwaje Śląskie analizują oferty złożone w przetargu na dostawę 12 nowych częściowo niskopodłogowych pojazdów. W postępowaniu nie startuje żaden z głównych graczy obecnych na rynku tramwajowych. Konkurencja rozgrywa się między dwiema poznańskimi firmami – Cegielskim i Modertransem.

W przetargu na dostawę 12 dwukierunkowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów wpłynęły dwie oferty – obie złożone przez poznańskie firmy. – Trwają prace nad ich oceną. Do połowy lipca powinniśmy mieć jasność co do wyboru firmy – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Tańszą propozycję złożyła Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski, która jest gotowa zrealizować zamówienie za 41 mln 788 tys. zł. Drugi z kolei Modertrans zaoferował kwotę 47 mln 400 tys. zł. O wyborze decyduje przede wszystkim cena (90% oceny). Pozostałe punkty można uzyskać za udział niskiej podłogi.

Tramwaje Śląskie zamawiają dwukierunkowe pojazdy o długości od 26 do 29 m i szerokości mieszczącej się w przedziale 235-240 cm. Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 930 mm nad główką szyny). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 31 maja przyszłego roku na dostarczenie tramwajów, przy czym dostawy muszą się rozpocząć już w marcu przyszłego roku.

Jak dotąd Cegielski wyprodukował 30 wysokopodłogowych wagonów dla Warszawy. Dostawy tramwajów oznaczonych 123N zostały zrealizowane w 2007 r. Oprócz tego w 1995 r. w zakładach Cegielskiego powstał prototyp trójczłonowego tramwaju, z niskopodłogową wstawką, zwany Glizdą. Tramwaj oznaczony 115N (Konstal/HCP 105N/2) miał w założeniach obsługiwać Poznański Szybki Tramwaj. W 2007 r. premierę miał inny prototyp Cegielskiego – Puma (118N). Pojazd ten również jeździł po Poznaniu. Oba prototypy nie są już eksploatowane.

Modertrans z kolei specjalizuje się w modernizacji istniejących wagonów. W swojej ofercie ma też zupełnie nowy tramwaj Moderus Beta MF 02 AC. To trójczłonowy jednoprzestrzenny pojazd z częściowo niską podłogą. Pojazdy te są eksploatowane w Poznaniu. Ponadto jednego Moderusa firmy Modertrans będą też samodzielnie składać Tramwaje Szczecińskie.
Źródło: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2678.html

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: adam86 » 05 lip 2014, 16:04

O matko, jeszcze jakiegoś prototypu nam brakuje.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: Penny » 05 lip 2014, 20:34

Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 930 mm nad główką szyny).
Moim zdaniem jest to błąd w artykule. Przecież 930 mm to prawie metr! To na pewno nie jest niska podłoga.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#18 Post autor: Boguś » 06 lip 2014, 13:16

Brakuje Protramu, trochę dziwne.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#19 Post autor: KZKGaPowicz » 16 lip 2014, 15:26

Wygrał Modertrans.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2412
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#20 Post autor: elot360 » 16 lip 2014, 15:54

Czyli jest szansa na Bety, o ile się nie mylę?

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: DW » 16 lip 2014, 16:25

KZKGaPowicz pisze:Wygrał Modertrans.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... oferty.pdf

Cegielski został odrzucony. Ciekawe czy będzie się odwoływał.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#22 Post autor: KZKGaPowicz » 17 lip 2014, 07:02

elot360 pisze:Czyli jest szansa na Bety, o ile się nie mylę?
Tak, raczej tylko ona pasuje.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#23 Post autor: Boguś » 17 lip 2014, 22:44

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:Czyli jest szansa na Bety, o ile się nie mylę?
Tak, raczej tylko ona pasuje.
Pewnie zbudują coś na bazie Bety, bo wagony dla TŚ będą troszkę inne.
DW pisze:Cegielski został odrzucony. Ciekawe czy będzie się odwoływał.
A czy Cegielski zbudował jakieś wagony spełniające wymagania SIWZ? Bo mi się wydaje, że nie.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#24 Post autor: Iwo » 18 lip 2014, 22:51

Cegielski w wyznaczonym terminie nie uzupełnił złożonej oferty. To tyle w temacie ich protestów.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Iwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: DW » 18 lip 2014, 23:22

Boguś pisze:
DW pisze:Cegielski został odrzucony. Ciekawe czy będzie się odwoływał.
A czy Cegielski zbudował jakieś wagony spełniające wymagania SIWZ? Bo mi się wydaje, że nie.
Zazwyczaj się odwołuje, stąd mój komentarz. ;) Tym razem rzeczywiście wygląda na to, że sobie odpuścił.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: adam86 » 04 sie 2014, 11:05

Iwo pisze:Cegielski w wyznaczonym terminie nie uzupełnił złożonej oferty. To tyle w temacie ich protestów.
A jednak nie tyle.
http://infotram.pl/text.php?id=66046
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#27 Post autor: Sebastian22 » 04 sie 2014, 12:17


Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2412
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#28 Post autor: elot360 » 06 sie 2014, 15:55


DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#29 Post autor: DTSN » 15 wrz 2014, 12:14

Jednak Modertrans wygrał przetarg na dostawę 12-stu częściowo niskopodłogowych tramwajów
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... szej_2.pdf
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2412
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#30 Post autor: elot360 » 15 wrz 2014, 14:46

To chyba dobre wieści, bo Moderusy się chyba u nas sprawdziły, prawda?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#31 Post autor: luki » 15 wrz 2014, 23:21

elot360 pisze:To chyba dobre wieści, bo Moderusy się chyba u nas sprawdziły, prawda?
To zależy, kogo spytasz. Ja uważam, że dobrze, ponieważ jeśli będzie ten sam serwisant dla większości typów wagonów, będzie łatwiej je eksploatować, a także szybciej i łatwiej przeszkalać obsługę, bo powinien być to tramwaj zbliżony do Moderusa Alfa.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#32 Post autor: KZKGaPowicz » 16 wrz 2014, 22:36

Mam nadzieję, że ściany czołowe będą takie jak w Moderusach Alfa.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#33 Post autor: Slim » 09 paź 2014, 14:09

KIO oddaliła dziś ponowne odwołanie Cegielskiego, więc po uprawomocnieniu, będzie można podpisać umowę z Modertransem.

jenot
Posty: 1
Rejestracja: 30 lis 2014, 16:04
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

#34 Post autor: jenot » 30 lis 2014, 21:24

To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
Na całą naszą wielką wspólną aglomerację to rozwiązaniem byłoby bardzo rozbudowane metro. No, ale to niemożliwe przez te wszytkie dziury i kopalnie oraz ryzyka trzęsień ziemii i zawałów. To powinna być szybka kolej naziemna tak, by ekspresowo ludzie mogli się przedostawać pomiędzy różnymi miastami, no ale nie ma. To jest jeszcze opcja bardzo szybkich linii tramwajowych pomiędzy miastami, nowoczesne tramwaje na uprzelewijowanych drogach. No, ale tego też za bardzo nie ma...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jenot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#35 Post autor: luki » 30 lis 2014, 21:45

jenot, i tak niebawem nad Katowicami ruszy kolej linowa i będzie po tramwajach. :D
W Wenecji mają gondole w kanale, u nas będą na linie, haha.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#36 Post autor: Slim » 01 gru 2014, 12:22

jenot pisze:To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
To w zachodnich krajach UE jeździ 100% nowoczesnego taboru? Bo widzę to inaczej.

Odnośnie tematu: kiedy doczekamy podpisania umowy z Modertransem?

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#37 Post autor: 105N #338 » 01 gru 2014, 23:32

Slim pisze:
jenot pisze:To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
To w zachodnich krajach UE jeździ 100% nowoczesnego taboru? Bo widzę to inaczej.
W obecnej chwili, uważam, że nasza sytuacja taborowa jest bardzo dobra, ponad 100 wagonów po remoncie, 30 nowych niskopodłogowców plus Karliki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#38 Post autor: Peter » 04 gru 2014, 17:40

TŚ podpisały umowę z Modertransem :arrow: Infotram
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#39 Post autor: 105N #338 » 19 sty 2015, 01:46

Biorąc pod uwagę wygląd Moderusa Bety dla innych miast, nasze wagony będą wyglądały najprawdopodobniej tak:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#40 Post autor: mark40 » 20 sty 2015, 21:13

105N #338 pisze:Biorąc pod uwagę wygląd Moderusa Bety dla innych miast, nasze wagony będą wyglądały najprawdopodobniej tak:

Obrazek
Drzwi czerwone. Dolny pas bez załamania w środkowym członie.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#41 Post autor: 105N #338 » 21 sty 2015, 10:50

mark40 pisze:Drzwi czerwone.
Nie, ponieważ na wagonie jest wtedy za dużo czerwonego, poza tym Pesy też mają drzwi kremowe.
mark40 pisze:Dolny pas bez załamania w środkowym członie.
Również nie, ponieważ dziwnie to wygląda. Wersja, którą zaprezentowałem w poprzednim poście wygląda najlepiej.

Tutaj Twoje propozycje:
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#42 Post autor: mark40 » 22 sty 2015, 19:14

Poprzedni post nie był wstępem do dyskusji o malowaniu. Za niedługo przyjedzie pierwszy egzemplarz, to porównasz rysunki. ;)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#43 Post autor: trajtek » 09 mar 2015, 20:55

Wiadomo coś, kiedy możemy się spodziewać pierwszego egzemplarza? :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#44 Post autor: Peter » 09 mar 2015, 22:46

trajtek pisze:Wiadomo coś, kiedy możemy się spodziewać pierwszego egzemplarza? :)
W SIWZ jest zapis: "Planowany termin realizacji zamówienia – od podpisania umowy
do 30.05.2015r, przy czym dostawy muszą rozpocząć się nie później niż od marca 2015r."

Dobrze by było, żeby się jednak wyrobili do końca maja.
*SDIP (U.N.O.)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#45 Post autor: trajtek » 10 mar 2015, 14:17

Peter, fakt, nie pomyślałem o zajrzeniu w SIWZ..

Czyli już niedługo pierwszy powinien do nas przyjechać, dzięki za odpowiedź ;)

Awatar użytkownika
Pawel95
Posty: 122
Rejestracja: 05 gru 2013, 19:25
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#46 Post autor: Pawel95 » 16 mar 2015, 22:51

Wie ktoś może kiedy ma dotrzeć pierwszy wagon ? Bo już połowa Marca minęła a nic o tych wagonach nie słychać.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#47 Post autor: polaque » 18 mar 2015, 20:18

Ja mam ogólnie wrażenie że o tych tramwajach jakoś cicho w porównaniu do Pes

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#48 Post autor: Sebastian22 » 27 mar 2015, 17:10

Hmm gdzieś czytałem że termin rozpoczęcia dostaw został przesunięty do czerwca (czyli o trzy miesiące) ale nie wiem na ile to prawda

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#49 Post autor: DTSN » 27 mar 2015, 17:28

Owszem dostawa ma się rozpocząć od połowy roku, potwierdził to prezes TŚ w wywiadzie.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Pawel95
Posty: 122
Rejestracja: 05 gru 2013, 19:25
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#50 Post autor: Pawel95 » 30 kwie 2015, 22:29

W jednych źródłach piszą że w Czerwcu w innych że we Wrześniu , mam nadzieję że jednak w Czerwcu dostarczą pierwszy wagon.
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość