Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1190
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#301 Post autor: grillmaster » 18 gru 2013, 15:28

adam86 pisze:No, a w pierwszej kolejności pójdą 105N, których akurat Zawodzie nie ma.
Ma 338 ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#302 Post autor: Peter » 27 gru 2013, 21:27

#705 na jazdach próbnych w Chorzowie. W poniedziałek jak już wspomniałem widziałem też #713+714.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#303 Post autor: 105N #338 » 28 gru 2013, 10:04

Moderusy z Chorzowa są jakoś ładniejsze od poznańskich tylko nie wiem czemu...
Obrazek

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#304 Post autor: Penny » 28 gru 2013, 10:13

105N #338 pisze:Moderusy z Chorzowa są jakoś ładniejsze od poznańskich tylko nie wiem czemu...
Nie wiesz, czemu Ci się bardziej podobają? Może wskaż jakieś różnice.

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#305 Post autor: polaraxa » 28 gru 2013, 18:04

Dziś pare minut po 9 na terenie zajezdni Zawodzie gościł na próbnej jezdzie zmodernizowany skład #713+714/doczepa bez kabiny/

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#306 Post autor: 105N #338 » 29 gru 2013, 10:43

Penny pisze:
105N #338 pisze:Moderusy z Chorzowa są jakoś ładniejsze od poznańskich tylko nie wiem czemu...
Nie wiesz, czemu Ci się bardziej podobają? Może wskaż jakieś różnice.
Ładniejsze światła, ładny mały wlot powietrza z boku ( i brak wypukłości pod nim ) , fajniejsze obudowy maszyn drzwiowych i przyjemniejszy ostrzegacz zamykania drzwi ( W Poznańskich jest za przeraźliwy i troszeczkę wkurzający ), jeśli chodzi o mnie to ja bym proponował powrót do tradycyjnego brzęczyka. Ogólnie w Moderusach nie podoba mi się wydobywany przez nie dźwięk ( Taki piszczący, ze stopiątek wyeliminowano przetwornicę wirową aby wyciszyć wagon a tutaj znowu do hałasu powrócono :-P ), to że usunęli okno przy szafie za motorniczym i troszkę malowanie ( o wiele za dużo czarnego i brzydko wyglądające czerwone drzwi ) a tak poza tym to mogą być chociaż wolałbym by zmodernizowano te wagony na 105N-2K ( w takim samym standardzie jak np. #665 )...
Obrazek

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#307 Post autor: Penny » 29 gru 2013, 10:47

No, i to jest porządny opis ;)
105N #338 pisze:A ogólnie w Moderusach nie podoba mi się wydobywany przez nie dźwięk ( Taki piszczący, ze stopiątek wyeliminowano przetwornicę wirową aby wyciszyć wagon a tutaj znowu do hałasu powrócono :-P )
No taki sam dźwięk wydobywa się z Citadisa. Nie wiem, które urządzenie je generuje, ale wygląda na to, że ma to każdy tramwaj wyposażony w falowniki.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#308 Post autor: 105N #338 » 29 gru 2013, 11:34

Penny pisze:
105N #338 pisze:A ogólnie w Moderusach nie podoba mi się wydobywany przez nie dźwięk ( Taki piszczący, ze stopiątek wyeliminowano przetwornicę wirową aby wyciszyć wagon a tutaj znowu do hałasu powrócono :-P )
No taki sam dźwięk wydobywa się z Citadisa. Nie wiem, które urządzenie je generuje, ale wygląda na to, że ma to każdy tramwaj wyposażony w falowniki.
Tylko zauważ że w Karlikach pojawia się on tylko przy rozruchu i hamowaniu a w Moderusach jest także przy postoju ( w niektórych, nie wiem od czego to zależy ). Jeśli chodzi o hałasy to denerwująca jest też piaskarka ( mogła by służyć za ostrzegacz zamykania drzwi :-P ), normalnie jak wiertarka :/ Czy motorniczy może ją wyłączyć ?
No właśnie, ciekaw jestem jak wyglądają Moderusy z perspektywy motorniczego, zawsze ciekawiło mnie czy po ośmiu godzinach trzymania tej gałki ( czy tam joystika, zwał jak zwał ) nie boli ręka... Osobiście wydaje mi się że pedały są bardziej praktyczne ( nie wiem, ja tak tylko sobie myślę ) bo nie po to zrezygnowano z korby by teraz do innej jej formy powrócić.
Obrazek

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#309 Post autor: KZKGaPowicz » 29 gru 2013, 12:41

Mnie podoba się wnętrze poznańskie, ale te z ZURu też są fajne. Przynajmniej łatwo można je rozróżnić. Denerwują mnie te częste awarie wyświetlaczy oraz brak włączonych zapowiedzi.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#310 Post autor: DW » 29 gru 2013, 13:07

Zaletą chorzowskich Moderusów są też dodatkowe pionowe poręcze przy co drugim siedzieniu, które były w większości stopiątek, a nie ma ich w tych z Poznania/Łodzi.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#311 Post autor: Patryk105 » 29 gru 2013, 14:40

Nie wiem czy ktoś podziela moją uwagę, ale podczas modernizacji w ZUR wiadomo, że są modernizowane z tych samych pudeł, a w Łodzi czy w Poznaniu są raczej podmieniane. Oczywiście nie dla każdego musi to być istotne.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#312 Post autor: tramwajarze z19 » 29 gru 2013, 18:31

KZKGaPowicz pisze:Mnie podoba się wnętrze poznańskie, ale te z ZURu też są fajne. Przynajmniej łatwo można je rozróżnić. Denerwują mnie te częste awarie wyświetlaczy oraz brak włączonych zapowiedzi.
Mnie na przykład denerwuje te programowanie wyświetlaczy na autokomputerze w wagonach z ZURu.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#313 Post autor: adam86 » 29 gru 2013, 20:27

Patryk105 pisze:Nie wiem czy ktoś podziela moją uwagę, ale podczas modernizacji w ZUR wiadomo, że są modernizowane z tych samych pudeł, a w Łodzi czy w Poznaniu są raczej podmieniane. Oczywiście nie dla każdego musi to być istotne.
Nie, nie z tych samych.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#314 Post autor: Patryk105 » 29 gru 2013, 22:12

adam86 pisze:
Patryk105 pisze:Nie wiem czy ktoś podziela moją uwagę, ale podczas modernizacji w ZUR wiadomo, że są modernizowane z tych samych pudeł, a w Łodzi czy w Poznaniu są raczej podmieniane. Oczywiście nie dla każdego musi to być istotne.
Nie, nie z tych samych.
Faktycznie, nie są. Nie wiem skąd mi się to ubzdurało. Zwracam honor ;)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#315 Post autor: 105N #338 » 30 gru 2013, 08:10

Czy ktoś zwrócił uwagę czy chorzowskie Moderusy mają taki sam dziwny i zarazem trochę paskudny dzwonek zew. co te Poznańskie ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#316 Post autor: Boguś » 31 gru 2013, 13:38

105N #338 pisze: Jeśli chodzi o hałasy to denerwująca jest też piaskarka ( mogła by służyć za ostrzegacz zamykania drzwi ), normalnie jak wiertarka
Piasecznica ;)
105N #338 pisze:Czy motorniczy może ją wyłączyć ?
Pewnie można, tylko w jakim celu? Bo jest głośna?
105N #338 pisze: Ogólnie w Moderusach nie podoba mi się wydobywany przez nie dźwięk ( Taki piszczący, ze stopiątek wyeliminowano przetwornicę wirową aby wyciszyć wagon a tutaj znowu do hałasu powrócono )
Co za porównanie. Tyś chyba nie słyszał przetwornicy wirowej.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#317 Post autor: KZKGaPowicz » 31 gru 2013, 14:54

Zauważyłem, że piasecznica zaczyna działać bodajże automatycznie przy gwałtownym hamowaniu, aby szybciej się zatrzymać.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#318 Post autor: DW » 31 gru 2013, 16:30

KZKGaPowicz pisze:Zauważyłem, że piasecznica zaczyna działać bodajże automatycznie przy gwałtownym hamowaniu, aby szybciej się zatrzymać.
Piasecznice załączają się, gdy wykryty zostanie poślizg. Zarówno przy hamowaniu, jak i rozruchu.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#319 Post autor: DTSN » 09 sty 2014, 13:33

Tramwaje Śląskie podsumowały rok. 27 km torów jest już po przebudowie. Jakie plany na przyszłość? http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... e1a2,1,3,5
Ciekawostką jest to że będą to wagony dwukierunkowe !
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#320 Post autor: tramwajarze z19 » 09 sty 2014, 15:15

DTSN pisze:Ciekawostką jest to że będą to wagony dwukierunkowe !
Mnie ciekawi czy znowu to będą helmuty czy inne wozy.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#321 Post autor: kolejorz. » 09 sty 2014, 17:39

Mają mieć 20-30% niskiej podłogi i raczej fabrycznie nowe, więc sądzę, że może paść na np. Moderusa Betę.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#322 Post autor: tramwajarze z19 » 09 sty 2014, 20:43

kolejorz. pisze:Mają mieć 20-30% niskiej podłogi i raczej fabrycznie nowe więc sądzę że może paść na np. Moderusa Betę.
Ja znalazłem tu coś.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#323 Post autor: 888 » 25 sty 2014, 14:16

Nie umiem się doliczyć, ile już wagonów z projektu wyremontował Batory. Może mi ktoś podać rzetelną liczbę? :DD:
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#324 Post autor: Boguś » 25 sty 2014, 19:10

888 pisze:Nie umiem się doliczyć ile już wagonów z projektu wyremontował Batory. Może mi ktoś podać rzetelną liczbę ? :DD:
#647+648, #653+654, #681+682, #685+686, #705, #713+714, #728, #755+756, #768

Razem 15 sztuk. Do końca stycznia powinien być ukończony +706.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#325 Post autor: KZKGaPowicz » 26 sty 2014, 10:04

Boguś pisze:
888 pisze:Nie umiem się doliczyć ile już wagonów z projektu wyremontował Batory. Może mi ktoś podać rzetelną liczbę ? :DD:
#647+648, #653+654, #681+682, #685+686, #705, #713+714, #728, #755+756, #768

Razem 15 sztuk. Do końca stycznia powinien być ukończony +706.
Zapraszam do tego tematu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 8869
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#326 Post autor: hanys76 » 26 lip 2014, 23:05

Wagon #684 jest już we Wrocławiu w Protramie, zapewne #715 też już tam przebywa.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#327 Post autor: 105N #338 » 13 lis 2014, 19:19

Dzisiaj zauważono wagon #710 ze zmienionym oświetleniem tylnym na żelazkowe (!!!) zamiast LEDowych pierścieni.
Obrazek

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2412
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#328 Post autor: elot360 » 01 gru 2014, 20:41

105N #338 pisze:Dzisiaj zauważono wagon #710 ze zmienionym oświetleniem tylnym na żelazkowe (!!!) zamiast LEDowych pierścieni.
#710 nadal jeździ z żelazkowymi światełkami.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#329 Post autor: 105N #338 » 01 gru 2014, 22:48

Wagon #642 też otrzymał lampy z Żuka, tym razem jednak są to kierunkowskazy tylne: LINK
Obrazek

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#330 Post autor: Peter » 04 gru 2014, 18:07

Dzisiaj ok. 16:00 w Bytomiu natknąłem się na ostatnie już zmodernizowane wagony #684+715. Skład przyblokowało na moment źle zaparkowane auto, więc zdołałem chwycić za aparat i zrobić robocze zdjęcia. :)
Załączniki
684+715.3.jpg
684+715.2.jpg
684+715.1.jpg
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#331 Post autor: 105N #338 » 14 gru 2014, 22:55

Wklejam zdjęcie tylnego oświetlenia wagonu #710 z lampą od Żuka/żelazka:
Obrazek
Powiem szczerze, że taka opcja podoba mi się bardziej niż oryginał. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#332 Post autor: KZKGaPowicz » 14 gru 2014, 23:01

105N #338 pisze:Wklejam zdjęcie tylnego oświetlenia wagonu #710 z lampą od Żuka/żelazka:
[url=http://obrazki.elektroda.pl/5410248000_ ... _thumb.jpg]Obrazek[/url]
Powiem szczerze, że taka opcja podoba mi się bardziej niż oryginał. :)
Ja wolę oryginał.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#333 Post autor: 105N #338 » 14 gru 2014, 23:05

Najlepiej wygląda jednak LEDowe oświetlenie Moderusów z Chorzowa.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość