Strona 3 z 7

: 17 gru 2012, 17:08
autor: Warturtles
Mam takie pytanie.

http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... 20&bih=912

Ta modernizacja nazywa się Moderus Alfa.

http://www.forum.tramwaje.slask.pl/download.htm?id=2656

W takim razie jak się nazywa/będzie nazywać ten nowo zmodernizowany model ?

: 17 gru 2012, 18:41
autor: Slim
Warturtles pisze:W takim razie jak się nazywa/będzie nazywać ten nowo zmodernizowany model ?
Tak samo.

: 17 gru 2012, 21:08
autor: KZKGaPowicz
Pierwsze Moderusy to Moderus Alfa HF 05, a te nowe to Moderus Alfa HF 11 AC.

: 17 gru 2012, 21:17
autor: memphis
Pojawia się pytanie jak to oznaczyć w cywilizowany sposób, zgodny z normami oznaczania tramwajowych pojazdów trakcyjnych. 105N-AC?

: 17 gru 2012, 22:02
autor: adam86
Jakimi normami? Nie ma juz żadnych norm. Można sobie to oznaczyć jak kto chce. Jakąkolwiek ewidencję prowadzi IPS Tabor, ale tylko dla nowych konstrukcji, a to nowym wagonem nie jest.

: 17 gru 2012, 22:50
autor: DW
Adam, niestety miałeś rację. Piękne to one nie są...
Boczne szyby to w ogóle ma nowe? Bo wyglądają jak wyjęte z innej stopiątki.
Nie rozumiem czemu nie mogli zrobić wszystkich takich jak #625, tylko ubogacić je o to co otrzymały nowe Moderusy (wyświetlacze, monitoring, nowy rozruch itd.).

: 18 gru 2012, 00:13
autor: Damian_1947
DW pisze:
Adam, niestety miałeś rację. Piękne to one nie są...
Boczne szyby to w ogóle ma nowe? Bo wyglądają jak wyjęte z innej stopiątki.
Nie rozumiem czemu nie mogli zrobić wszystkich takich jak #625, tylko ubogacić je o to co otrzymały nowe Moderusy (wyświetlacze, monitoring, nowy rozruch itd.).
Ojj Dominiku, jednym się będą podobać innym nie. Gustów nie zmienisz. :)
Teraz mogę potwierdzić SIP jest od PIXEL-a, lecz autokomputer jakiś obcy, możliwe, że pod ŚKUP-a.

: 18 gru 2012, 09:39
autor: memphis
adam86 pisze:Jakimi normami? Nie ma juz żadnych norm. Można sobie to oznaczyć jak kto chce. Jakąkolwiek ewidencję prowadzi IPS Tabor, ale tylko dla nowych konstrukcji, a to nowym wagonem nie jest.
Przecież wiem, że nie ma. Ale były. I tak czy inaczej wagon trzeba jako oznaczać. Na pewno nie "Moderus Alfa HF 11 AC" ani nie 105Na.

: 18 gru 2012, 11:25
autor: DW
Damian_1947 pisze:
DW pisze:
Adam, niestety miałeś rację. Piękne to one nie są...
Boczne szyby to w ogóle ma nowe? Bo wyglądają jak wyjęte z innej stopiątki.
Nie rozumiem czemu nie mogli zrobić wszystkich takich jak #625, tylko ubogacić je o to co otrzymały nowe Moderusy (wyświetlacze, monitoring, nowy rozruch itd.).
Ojj Dominiku, jednym się będą podobać innym nie. Gustów nie zmienisz. :)
Może po prostu zbyt wiele się spodziewałem ;)

: 18 gru 2012, 16:43
autor: KZKGaPowicz
Z tekstu na stronie TŚ można wywnioskować, że #659 zostanie w Gliwicach, a #660 w Będzinie, chociaż nie do końca. Link
Te z Poznania też mają małe wyświetlacze na nr pociągu. Nie wiem czy słyszeliście, ale ten dźwięk dzwonka zewnętrznego tego nowego Moderusa nie jest fajny, ale i tak wagon robi pozytywne wrażenie. Szkoda też, że nie zamontowali takich pantografów jak w poprzednich.

: 18 gru 2012, 21:58
autor: Boguś
Przynajmniej wyglądają lepiej niż #535 i #788. Wygląd psują standardowe drzwi i niewklejane okna.
KZKGaPowicz pisze:Szkoda też, że nie zamontowali takich pantografów jak w poprzednich.
To akurat jest zaleta, bo to jest wersja wzmocniona.

: 19 gru 2012, 08:31
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:Przynajmniej wyglądają lepiej niż #535 i #788. Wygląd psują standardowe drzwi i niewklejane okna.
KZKGaPowicz pisze:Szkoda też, że nie zamontowali takich pantografów jak w poprzednich.
To akurat jest zaleta, bo to jest wersja wzmocniona.
Różnią się również poręczami w drzwiach.

: 19 gru 2012, 16:18
autor: R_G
Wszak poręcze to rzecz najważniejsza :santa:
KZKGaPowicz pisze:Z tekstu na stronie TŚ można wywnioskować, że #659 zostanie w Gliwicach, a #660 w Będzinie
Myślę, że 660 po dostawie kolejnych wagonów i zakończeniu się szkolenia motorniczych poleci do Gliwic.

: 19 gru 2012, 21:37
autor: mark40
Na stronie TŚ są dwa zdjęcia obu wagonów połączonych ze sobą (chyba w gliwickiej zajezdni).

: 19 gru 2012, 21:47
autor: KZKGaPowicz
Jak mówiłem wcześniej, nowe Moderusy z zajezdni Stroszek na pewno zobaczymy na linii 9.

: 19 gru 2012, 23:59
autor: DW
R_G pisze:
KZKGaPowicz pisze:Z tekstu na stronie TŚ można wywnioskować, że #659 zostanie w Gliwicach, a #660 w Będzinie
Myślę, że 660 po dostawie kolejnych wagonów i zakończeniu się szkolenia motorniczych poleci do Gliwic.
#660 w Gliwicach jest już od poniedziałku ;) (pojechał tam zaraz po prezentacji w Zagłębiu)

: 20 gru 2012, 00:28
autor: Damian_1947
KZKGaPowicz pisze:Z tekstu na stronie TŚ można wywnioskować, że #659 zostanie w Gliwicach, a #660 w Będzinie, chociaż nie do końca. Link
Te z Poznania też mają małe wyświetlacze na nr pociągu. Nie wiem czy słyszeliście, ale ten dźwięk dzwonka zewnętrznego tego nowego Moderusa nie jest fajny, ale i tak wagon robi pozytywne wrażenie. Szkoda też, że nie zamontowali takich pantografów jak w poprzednich.
Akurat do dzwonka nie mam zarzutów, jest podobny do helmutowego, z tym że to bell.mp3 :) Produkcji Bombardiera, z zasięgniętych informacji koszt takiego jednego dzwonka to ponad 500 zł. Z czego czasze do naszych dzwonów są 3 razy tańsze. Ciekawy jestem jakie będą w ZURze montowane :)

: 21 gru 2012, 10:26
autor: 105Na
KZKGaPowicz pisze:Jak mówiłem wcześniej, nowe Moderusy z zajezdni Stroszek na pewno zobaczymy na linii 9.
"na pewno" to bzdury wypisujesz....... baza przystanków zawiera wszystkie przystanki, a dlaczego akurat ten jest? przypadek :-P

: 21 gru 2012, 12:57
autor: Damian_1947
105Na pisze:
KZKGaPowicz pisze:Jak mówiłem wcześniej, nowe Moderusy z zajezdni Stroszek na pewno zobaczymy na linii 9.
"na pewno" to bzdury wypisujesz....... baza przystanków zawiera wszystkie przystanki, a dlaczego akurat ten jest? przypadek :-P
Niestety ale taka będzie rzeczywistość, na 9-ke trafią tylko ze względu na wbudowane piasecznice:!:

: 21 gru 2012, 14:31
autor: KZKGaPowicz
105Na pisze:
KZKGaPowicz pisze:Jak mówiłem wcześniej, nowe Moderusy z zajezdni Stroszek na pewno zobaczymy na linii 9.
"na pewno" to bzdury wypisujesz....... baza przystanków zawiera wszystkie przystanki, a dlaczego akurat ten jest? przypadek :-P
Najpierw radzę zapytać się skąd ktoś daną informację ma lub czy jest to potwierdzone, a nie od razu zarzucać komuś, że pisze nieprawdę.

: 21 gru 2012, 16:29
autor: memphis
KZKGaPowicz pisze:Najpierw radzę zapytać się skąd ktoś daną informację ma lub czy jest to potwierdzone, a nie od razu zarzucać komuś, że pisze nieprawdę.
To można od razu pisać źródło informacji, żeby nie było wątpliwości.

: 21 gru 2012, 21:52
autor: adam86
Może najpierw poczekajmy, aż zostaną dostarczone. Do tego czasu rozkładu się zmienią 10 razy i wszelakie koncepcje też.

: 25 gru 2012, 08:56
autor: 105Na
KZKGaPowicz pisze:]Najpierw radzę zapytać się skąd ktoś daną informację ma lub czy jest to potwierdzone, a nie od razu zarzucać komuś, że pisze nieprawdę.
No, a skąd masz informacje? Z plotek, na pewno nie od kogoś, kto koordynuje zadanie nr 66a...

: 25 gru 2012, 12:31
autor: KZKGaPowicz
105Na pisze:
KZKGaPowicz pisze:]Najpierw radzę zapytać się skąd ktoś daną informację ma lub czy jest to potwierdzone, a nie od razu zarzucać komuś, że pisze nieprawdę.
No, a z kąd masz informacje? z plotek, na pewno nie od kogos, kto koordynuje zadanie nr 66a...
Z pewnego źródła (pewność 100%).

: 26 gru 2012, 13:37
autor: mark40
Przy liczbie 75 modernizacji chyba nie trudno o to, by wagony te pojawiły się prawie na każdej linii. 9-ka raczej nie będzie jakimś wyjątkowym wyborem.

: 26 gru 2012, 20:12
autor: KZKGaPowicz
mark40 pisze:Przy liczbie 75 modernizacji chyba nie trudno o to, by wagony te pojawiły się prawie na każdej linii. 9-ka raczej nie będzie jakimś wyjątkowym wyborem.
Na "9" miały być od samego początku (jak dotrą na Stroszek) ze względu na piasecznice.

: 26 gru 2012, 20:16
autor: adam86
Bosz, przestańcie już wreszcie. W zasadzie oprócz tych 75 modernizacji, żelazek i paru wagonów po RK, nie będzie innych wagonów 105N.

: 26 gru 2012, 20:36
autor: pycio1400
KZKGaPowicz pisze:
mark40 pisze:Przy liczbie 75 modernizacji chyba nie trudno o to, by wagony te pojawiły się prawie na każdej linii. 9-ka raczej nie będzie jakimś wyjątkowym wyborem.
Na "9" miały być od samego początku (jak dotrą na Stroszek) ze względu na piasecznice.
A skąd masz takie informacje? Czyżby to były Twoje domysły z powodu wrzucenia na stronę TŚ zapowiedzi przystanku na Goduli?

: 26 gru 2012, 20:40
autor: KZKGaPowicz
Odpowiedź kilka postów wyżej.

: 26 gru 2012, 20:42
autor: pycio1400
Hmmm, ja też mam swoje kontakty i z tego co wiem, to nie wiadomo na chwilę obecną gdzie te wozy trafią... Na jakie linie.

: 26 gru 2012, 20:44
autor: KZKGaPowicz
pycio1400 pisze:Hmmm, ja też mam swoje kontakty i z tego cow iem, to nie wiadomo na chwilę obecną gdzie te wozy trafią... Na jakie linie.
No to poczekamy jeszcze trochę i się dowiemy. Jak widać TŚ zmieniają decyzje (patrz odbudowa linii 7 - dwa tory, jeden tor z mijanką, dwa tory).

: 26 gru 2012, 21:31
autor: DW
adam86 pisze:Bosz, przestańcie już wreszcie. W zasadzie oprócz tych 75 modernizacji, żelazek i paru wagonów po RK, nie będzie innych wagonów 105N.
105N nie, ale myślisz, że jak 75 stopiątek przejdzie modernizację to w tym czasie skasuje wszystkie inne (132 stopiątki bez RK w tym stuleciu) ? ;)
Przecież czymś trzeba jeździć a zanim Pesy przyjdą trochę czasu minie.

: 26 gru 2012, 21:36
autor: adam86
Jeszcze ma być kilka helmutów, coś poleci za wiedeńce ostatnie. Ja w sumie napisałem o sytuacji docelowej, po dostarczeniu 75 moderusów i nowych wagonów.

: 27 gru 2012, 11:54
autor: KZKGaPowicz
Po zakończeniu modernizacji będziemy mieli: 49 + 75 = 124 wagony, które będą przedstawiać jakąkolwiek wartość.

: 27 gru 2012, 16:51
autor: Penny
KZKGaPowicz pisze:124 wagony, które będą przedstawiać jakąkolwiek wartość.
Jaką wartość?
KZKGaPowicz pisze:No to poczekamy jeszcze trochę i się dowiemy. Jak widać TŚ zmieniają decyzje (patrz odbudowa linii 7 - dwa tory, jeden tor z mijanką, dwa tory).
TŚ niczego nie zmieniało. Zakres projektu budowlanego obejmuje budowę dwóch torów, a projekt wykonawczy zezwala na odstępstwa od projektu budowlanego, jeżeli żadna z prac nie wyjdzie poza jego zakres - zatem można zbudować tylko jeden tor na jego podstawie. Projekt pod "dwa tory" zrobiono tylko po to, żeby w przyszłości można było go wybudować bez kosztów robienia kolejnego projektu i bez martwienia się o działki pod niego.

: 27 gru 2012, 19:58
autor: adam86
Tzn. wg doniesień medialnych zmieniło. Tu nie chodzi o projekt, a raczej o finansowanie inwestycji.

: 28 gru 2012, 11:57
autor: KZKGaPowicz
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:124 wagony, które będą przedstawiać jakąkolwiek wartość.
Jaką wartość?
Chodzi mi o to, że te wagony będą wyglądać dość porządnie, bo niektóre, a nawet i te po RB w ZUR wewnątrz są w opłakanym stanie (wykończenie ścian pod oknami i pomiędzy nimi).

: 28 gru 2012, 21:56
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Chodzi mi o to, że te wagony będą wyglądać dość porządnie, bo niektóre, a nawet i te po RB w ZUR wewnątrz są w opłakanym stanie (wykończenie ścian pod oknami i pomiędzy nimi).
Przecież te ścianki można wymienić, a wnętrze odświeżyć. Najważniejsze by wagon był w dobrym stanie technicznym i jeździł w miarę bezawaryjnie.

: 29 gru 2012, 00:51
autor: rifi
Wczoraj do zajezdni Będzin przyjechały dwa kolejne wagony zmodernizowane .

: 29 gru 2012, 10:21
autor: DW
Jeśli rzeczywiście to musieli zabrać kolejne wagony.
Jednym z nich jest zapewne #621, który nie kursuje od ponad miesiąca a do modernizacji wytypowany był jako wagon rezerwowy już w 2007 r. ;)
Równie długo nie kursuje też #627, ale on przechodził parę lat temu RB, więc czy rzeczywiście pojechałby tak szybko do remontu? (choć o ile się nie mylę niektóre wozy po RB również mają trafić do remontu)

: 29 gru 2012, 10:39
autor: KZKGaPowicz
DW pisze:Jeśli rzeczywiście to musieli zabrać kolejne wagony.
Jednym z nich jest zapewne #621, który nie kursuje od ponad miesiąca a do modernizacji wytypowany był jako wagon rezerwowy już w 2007 r. ;)
Równie długo nie kursuje też #627, ale on przechodził parę lat temu RB, więc czy rzeczywiście pojechałby tak szybko do remontu? (choć o ile się nie mylę niektóre wozy po RB również mają trafić do remontu)
Ja słyszałem z kolei, że były brane pod uwagę, ale zdecydowano, że te po RB i RK jej nie mają przejść. Dobrze byłoby, gdyby zakwalifikowali wagon #639, bo stan jego pudła jest tragiczny (przód idzie w dół).

Ciekawe kiedy powróci #645+646?

: 29 gru 2012, 12:25
autor: Iwo
DW pisze:Jeśli rzeczywiście to musieli zabrać kolejne wagony.
Jednym z nich jest zapewne #621, który nie kursuje od ponad miesiąca a do modernizacji wytypowany był jako wagon rezerwowy już w 2007 r. ;)
Równie długo nie kursuje też #627, ale on przechodził parę lat temu RB, więc czy rzeczywiście pojechałby tak szybko do remontu?
Do remontu poszedł #621 jako #627. "Nowy" #621 zyskał programator, tapicerowane siedzenia, dmuchawy... Chyba wiecie o co chodzi.
KZKGaPowicz pisze:Ciekawe kiedy powróci #645+646?
Skład jest od wczoraj w Będzinie.

: 29 gru 2012, 21:01
autor: Boguś
Iwo pisze:Do remontu poszedł #621 jako #627. "Nowy" #621 zyskał programator, tapicerowane siedzenia, dmuchawy... Chyba wiecie o co chodzi.
Ex. 621, a właściwie #627" poszedł do modernizacji w zamian za skasowanego #666.

: 30 gru 2012, 02:23
autor: R_G
#621 podczas Dnia Otwartego w Będzinie odnawiali, a teraz do moderny. Poza tym, po co kombinować z tymi numerkami?

: 30 gru 2012, 20:35
autor: Boguś
R_G pisze:#621 podczas Dnia Otwartego w Będzinie odnawiali, a teraz do moderny.
Bytomski #647+648 był odnawiany w sierpniu, a już w listopadzie został rozbebeszony. A wysłanie ex. #621 jest dobrym posunięciem. Zawsze to jeden hebel mniej.

: 31 gru 2012, 05:17
autor: Iwo
R_G pisze:#621 podczas Dnia Otwartego w Będzinie odnawiali, a teraz do moderny. Poza tym, po co kombinować z tymi numerkami?
Zwykłe malowanie itp. przed rejestracją. Odnośnie "kombinowania" z numerkami - jest to uzasadnione ale niestety nie mogę o tym napisać.

: 31 gru 2012, 18:02
autor: DW
Boguś pisze:
Iwo pisze:Do remontu poszedł #621 jako #627. "Nowy" #621 zyskał programator, tapicerowane siedzenia, dmuchawy... Chyba wiecie o co chodzi.
Ex. 621, a właściwie #627" poszedł do modernizacji w zamian za skasowanego #666.
Tylko, że #666 został już dawno temu skreślony, więc w papierach go już nie ma.

Idzie się już pogubić w tych wszystkich podmianach i pudłach "wiecznie żywych" ;)

: 31 gru 2012, 20:57
autor: KZKGaPowicz
DW pisze:
Boguś pisze:
Iwo pisze:Do remontu poszedł #621 jako #627. "Nowy" #621 zyskał programator, tapicerowane siedzenia, dmuchawy... Chyba wiecie o co chodzi.
Ex. 621, a właściwie #627" poszedł do modernizacji w zamian za skasowanego #666.
Tylko, że #666 został już dawno temu skreślony, więc w papierach go już nie ma.

Idzie się już pogubić w tych wszystkich podmianach i pudłach "wiecznie żywych" ;)
Nie rozumiem, po co oni wysłali na zezłomowanie do Krakowa pudło #666 jak mogli je wysłać do modernizacji i wagon byłby już sprawny, a tak bawią się w te ceregiele z numerami taborowymi.

Ciekawi mnie czy jutro zobaczymy jakiegoś nowego Moderusa na trasie?

: 01 sty 2013, 14:04
autor: Damian_1947
KZKGaPowicz pisze:Ciekawi mnie czy jutro zobaczymy jakiegoś nowego Moderusa na trasie?
Moim zdaniem, to wątpie, bo szkoleń technicznych nie było :)

: 01 sty 2013, 17:32
autor: adam86
KZKGaPowicz pisze:Nie rozumiem, po co oni wysłali na zezłomowanie do Krakowa pudło #666 jak mogli je wysłać do modernizacji i wagon byłby już sprawny, a tak bawią się w te ceregiele z numerami taborowymi.
A co, mieli wysłać wagon z odpadającym czopem czy co?