Strona 1 z 7

Modernizacja 75 stopiątek w latach 2012-2014

: 18 maja 2011, 18:55
autor: KZKGaPowicz
Czy ktoś się orientuje, które wagony są typowane do modernizacji w Łodzi i czy mniej więcej dla każdej zajezdni będzie wyremontowana taka sama lba wagonów, bo 75 : 4 = 18, r. 3, co oznacza, że trzy zajezdnie otrzymałyby po 19 szt. zmodernizowanych wagonów, a jedna 18 szt.?

Temat wydzielono ze starego tematu "Nowe modernizacje naszych stopiątek w innych miastach". /DW

: 18 maja 2011, 19:22
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:Czy ktoś się orientuje, które wagony są typowane do modernizacji w Łodzi i czy mniej więcej dla każdej zajezdni będzie wyremontowana taka sama lba wagonów, bo 75 : 4 = 18, r. 3, co oznacza, że trzy zajezdnie otrzymałyby po 19 szt. zmodernizowanych wagonów, a jedna 18 szt.?
Przecież jeszcze żadnego przetargu nie było, więc jaka modernizacja w Łodzi? Po drugie po co się już zastanawiać jakie wagony. Jak będzie modernizacja, to wtedy można nad tym pomyśleć - to samo z rozważaniem nad problemem nierównego podziału w zajezdniach, jakby to był obecnie największy kłopot związany z remontem tych 75 wagonów... :roll: Odnoszę wrażenie, że napisałeś to tylko dlatego, że nie miałeś nic innego do napisania.

: 18 maja 2011, 19:47
autor: KZKGaPowicz
rafalurbino18 pisze:Przecież jeszcze żadnego przetargu nie było, więc jaka modernizacja w Łodzi? Po drugie po co się już zastanawiać jakie wagony. Jak będzie modernizacja, to wtedy można nad tym pomyśleć - to samo z rozważaniem nad problemem nierównego podziału w zajezdniach, jakby to był obecnie największy kłopot związany z remontem tych 75 wagonów... Odnoszę wrażenie, że napisałeś to tylko dlatego, że nie miałeś nic innego do napisania.
Czy pytanie kogoś o coś jest czymś złym? Z tego, co mi wiadomo, kto pyta, nie błądzi. Wracając jednak do tematu, to każdy przecież z nas wie, że przetarg będzie ustawiony pod MPK Łódź. A co do typowania wagonów, to przed poprzednimi modernizacjami takie działania były wykonywane.

: 18 maja 2011, 20:38
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Wracając jednak do tematu, to każdy przecież z nas wie, że przetarg będzie ustawiony pod MPK Łódź.
A masz jakieś dowody na to? Stawiasz bardzo poważne zarzuty.

: 19 maja 2011, 05:59
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:Czy pytanie kogoś o coś jest czymś złym? Z tego, co mi wiadomo, kto pyta, nie błądzi.
Może i nie jest czymś złym, ale nikt nie odpowie Ci teraz dokładnie jakie wagony przejdą modernizacje i z których będą zajezdni. Mogą pojawić się luźne propozycje użytkowników, a TŚ i tak może zrobić inaczej. Ot, zwykłe gdybanie.
KZKGaPowicz pisze:Wracając jednak do tematu, to każdy przecież z nas wie, że przetarg będzie ustawiony pod MPK Łódź.
Skoro tak myślisz to jesteś w błędzie, bo równie dobrze wagony może wyremontować ZUR.
KZKGaPowicz pisze:A co do typowania wagonów, to przed poprzednimi modernizacjami takie działania były wykonywane.
Może i tak, ale to było już po ogłoszeniu przetargu i tych wagonów do modernizacji nie było aż tylu co teraz. Skoro z każdej zajezdni będzie po kilkanaście wozów to wytypowanie takiej ilości wozów jest niemożliwe. Jeśli chodziło Ci o to, które wagony i ze względu na co pójdą do modernizacji to pewnie będą to te które miały dość dawno RK, albo nie miały go wcale.

: 19 maja 2011, 07:00
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Wracając jednak do tematu, to każdy przecież z nas wie, że przetarg będzie ustawiony pod MPK Łódź.
A masz jakieś dowody na to? Stawiasz bardzo poważne zarzuty.
Nie mam tutaj na myśli jakichś przekrętów itp., tylko to, że modernizacje łódzkie najbardziej przypadły do gustu pasażerów i samych TŚ chyba także, dlatego myślałem, że SIWZ będzie zawierać wymagania przystające do możliwości MPK Łódź. Podobnie było z Helmutami, tam również SIWZ najbardziej wskazywało na Pt8.
rafalurbino18 pisze:Skoro tak myślisz to jesteś w błędzie, bo równie dobrze wagony może wyremontować ZUR.
Tylko dlaczego ostatnim razem przy okazji modernizacji poza granicami GOP ZUR się tego nie podjął? Ja też wolałbym, aby pieniądze z modernizacji zostały u nas.
rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze:A co do typowania wagonów, to przed poprzednimi modernizacjami takie działania były wykonywane.
Może i tak, ale to było już po ogłoszeniu przetargu i tych wagonów do modernizacji nie było aż tylu co teraz. Skoro z każdej zajezdni będzie po kilkanaście wozów to wytypowanie takiej ilości wozów jest niemożliwe. Jeśli chodziło Ci o to, które wagony i ze względu na co pójdą do modernizacji to pewnie będą to te które miały dość dawno RK, albo nie miały go wcale.
Aha! O taką odpowiedź mi chodziło wcześniej. Czyli na razie nie jest jeszcze nic wiadome. Dzięki za odpowiedź.

: 19 maja 2011, 07:45
autor: memphis
KZKGaPowicz pisze:Podobnie było z Helmutami, tam również SIWZ najbardziej wskazywało na Pt8.
Przecież SIWZ do sprowadzania helmutów była napisana po tym jak je już znaleziono, a nie przed.
Tylko dlaczego ostatnim razem przy okazji modernizacji poza granicami GOP ZUR się tego nie podjął?
Bo nie miał takich możliwości technicznych i kadrowych? Zresztą teraz też nie wiadomo jak to będzie, swego czasu była mowa o podzieleniu roboty na pół - połowa w Chorzowie, połowa na zewnątrz (i bynajmniej nikt nie zakochał się tak w MPK Łódź, żeby akurat pod nich pisać zamówienie).

: 19 maja 2011, 15:58
autor: mark40
Wątpię, by ZUR dał radę zmodernizować w dwa lata ponad 30 wagonów. Tym bardziej, ze ma jeszcze citadisy na głowie i nie wiadomo ile Helmutów jeszcze przybędzie i jak długo będzie trwała ich modernizacja.

Lepiej też żeby 70 stopiątek zostało zmodernizowanych gdzie indziej, a w ZURze może też wyremontują kilka dodatkowo.

: 19 maja 2011, 16:10
autor: rafalurbino18
mark40 pisze:Wątpię, by ZUR dał radę zmodernizować w dwa lata ponad 30 wagonów. Tym bardziej, ze ma jeszcze citadisy na głowie i nie wiadomo ile Helmutów jeszcze przybędzie i jak długo będzie trwała ich modernizacja.

Lepiej też żeby 70 stopiątek zostało zmodernizowanych gdzie indziej, a w ZURze może też wyremontują kilka dodatkowo.
Nie wiem jak to będzie z zaoszczędzonymi pieniędzmi, bo modernizacja w Łodzi będzie droższa niż w ZURze. Być może Unia da kasę tylko na 70 wagonów i jeśli nawet nie wykorzysta się całej sumy na remonty, to nie będzie można zmodernizować dodatkowych wagonów. W takim wypadku zawsze lepiej zapłacić więcej, ale nie sądzę też by ZUR schodził z ceny i jakości, bo nie jest to jakaś zewnętrzna firma tylko zakład TŚ.

: 19 maja 2011, 16:20
autor: DW
mark40 pisze:Wątpię, by ZUR dał radę zmodernizować w dwa lata ponad 30 wagonów. Tym bardziej, ze ma jeszcze citadisy na głowie i nie wiadomo ile Helmutów jeszcze przybędzie i jak długo będzie trwała ich modernizacja.
Helmutów więcej nie będzie, bo resztę odstawionych zgarnęła sieć z innego państwa (chyba z Turcji).
Planowano podzielić liczbę wagonów do modernizacji na pół i jedną połowę wystawić w przetargu, a drugą zlecić ZUR. Wtedy ZUR mógłby po prostu zatrudnić na pewien czas więcej ludzi, aby wyrobić się z terminami.
W sumie, jeśli jest taka możliwość, to lepiej dać zarobić miejscowym :)

: 19 maja 2011, 17:25
autor: mark40
Pisząc Helmuty miałem na mysli wszelkiej maści tabor z zagranicy. Aktualnie prace potrwają przy kilkunastu E1. Nie wiadomo czy po nich nie wymysli sie sprowadzenia kolejnych lub jeszcze innych.

Z jednej strony lepiej żeby prace mieli miejscowi. Z drugiej strony remonty w ZUR moga sie przeciagnąć. Inny wykonawca ma ustalony termin i tego musi się trzymać.

Pisząc o dodatkowych remontach stopiątek myślałem o dodatkowych, oprócz tych 70 (75?).
Podczas modernizacji żelazek w Łodzi, ZUR robil swoje RK.

: 19 cze 2011, 16:01
autor: mark40
600 tys kosztowała modernizacja najnowszej wersji żelazek w Łodzi
http://www.mmlodz.pl/375598/2011/6/16/m ... egory=news

Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.

: 19 cze 2011, 23:16
autor: memphis
mark40 pisze:Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.
Tylko jednak większy pożytek jest ze zmienionego rozruchu niż z wklejanych okien.

: 20 cze 2011, 09:59
autor: 105Na
memphis pisze:
mark40 pisze:Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.
Tylko jednak większy pożytek jest ze zmienionego rozruchu niż z wklejanych okien.
Z zdjęć wynika jednak, że wagony nie mają już oporowego rozruchu tylko impulsowy...

: 20 cze 2011, 18:02
autor: adam86
Ze zdjęc nic takiego nie wynika.

: 20 cze 2011, 19:20
autor: mark40
memphis pisze:
mark40 pisze:Jakoś tania ta modernizacja jesli weźmie się pod uwagę zakres prac. Wagony pewnie nie mają zmienionego rozruchu, ale w porównaniu do modernizacji naszych za ponad 1 mln wyglądają o wiele lepiej, szczególnie przypadły mi do gustu wklejane okna.
Tylko jednak większy pożytek jest ze zmienionego rozruchu niż z wklejanych okien.
Pewnie tak. Choć pasażer nie ma pożytku z żadnego.

Można też porównać do naszych Zurków, których koszt oscyluje wokół 500 tys, a jak widoczna jest różnica w zakresie przeprowadzonego remontu/modernizacji. Nie mówiąc juz o tych dwóch moderusach, które kosztowały też 600 tys a zakres prac przy wagonie w porównaniu do tych nowych łódzkich żelazek był o wiele mniejszy.

: 20 cze 2011, 21:59
autor: adam86
Ale też moderusy są wykonane z lepszych materiałów.

: 21 cze 2011, 15:18
autor: KZKGaPowicz
adam86 pisze:Ale też moderusy są wykonane z lepszych materiałów.
Macie przykład chociażby z wczoraj po wypadku w Poznaniu. Wydaje mi się, że ściana czołowa Moderusa jest mocniejsza niż w "żelazkach".

: 23 cze 2011, 21:46
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Macie przykład chociażby z wczoraj po wypadku w Poznaniu. Wydaje mi się, że ściana czołowa Moderusa jest mocniejsza niż w "żelazkach".
I tak nie ma to znaczenia. Ściana czołowa w moderusie nadaje się wymiany.

Ważniejsza od trwałości ściany jest nienaruszona kabina. Podczas zderzenia pulpit nie ma prawa się przemieścić.

: 24 cze 2011, 01:14
autor: R_G
I tak nie ma to znaczenia. Ściana czołowa w moderusie nadaje się wymiany.
Ale przecież tam oberwał tył Moderusa. Porównując z czołem tego drugiego wozu trzyma się świetnie.

: 27 cze 2011, 09:59
autor: 105Na
adam86 pisze:Ze zdjęc nic takiego nie wynika.
Gdybyś się znał na rzeczy, to by Ci wynikło, że tak jest. A wystarczy zamiast mądrować spojrzeć na podłogę i zobaczyć, że nie ma w niej włazu do komory rozrusznika...

: 27 cze 2011, 20:53
autor: adam86
105Na pisze:
adam86 pisze:Ze zdjęc nic takiego nie wynika.
Gdybyś się znał na rzeczy, to by Ci wynikło, że tak jest. A wystarczy zamiast mądrować spojrzeć na podłogę i zobaczyć, że nie ma w niej włazu do komory rozrusznika...
To, że nie ma klapy inspekcyjnej, panie mądrala to jeszcze nic nie znaczy. Po zdjęciach to sobie można malowanie rozpoznawać, a nie to co wagon ma pod podłogą. A tak w ogóle to ten cały artykuł sie kompletnie kupy nie trzyma. Wagon ma ze swojego poprzednika zapewne tyle samo co Moderusy, w związku z czym koszta remontu są oczywiście z sufitu wzięte.

: 29 cze 2011, 09:33
autor: 105Na
adam86 pisze: To, że nie ma klapy inspekcyjnej, panie mądrala to jeszcze nic nie znaczy. Po zdjęciach to sobie można malowanie rozpoznawać, a nie to co wagon ma pod podłogą. A tak w ogóle to ten cały artykuł sie kompletnie kupy nie trzyma. Wagon ma ze swojego poprzednika zapewne tyle samo co Moderusy, w związku z czym koszta remontu są oczywiście z sufitu wzięte.
Bez tej klapy rozrusznika nie wyciągniesz, co nie zmienia faktu, że nie należy się trzymać pierdół wypisanych w artykule, gdyż mało kto odróżnia pojęcia remontu kapitalnego z modernizacją wagonu, a cena to druga para kaloszy...

: 29 cze 2011, 18:54
autor: adam86
Klapa mogłaby być od dołu czysto teoretycznie. A wagon ma napęd z Eniki.

: 04 lip 2011, 11:39
autor: 105Na
adam86 pisze:Klapa mogłaby być od dołu czysto teoretycznie. A wagon ma napęd z Eniki.
Sęk w tym, że każda 105tka ma od dołu też, ale teraz już nie ważne...

: 31 lip 2011, 13:06
autor: KZKGaPowicz
W czasie praktyki w KZK GOP zapytałem pana rozkładowca kto odpowiada za przydzialanie zmodernizowanych wagonów na linie. Bardzo miły pan odpowiedział mi, że KZK GOP proponuje miastom obsługę lepszym taborem i te, które się na to zgodzą, po ich terenie kursuje zmodernizowany tabor. Przykładem są Świętochłowice, dlatego też cała "7" powinna być obsługiwana taborem zmodernizowanym. Niestety Ruda Śląska się nie zgodziła (przypuszczam, że z racji oszczędności), dlatego jeździ to, co jeździ (za wyjątkiem "1"). Podejrzewam zatem, że nowe modernizacje nie będą kursować na "9" i "18".

: 31 lip 2011, 13:15
autor: adam86
KZKGaPowicz pisze: Przykładem są Świętochłowice, dlatego też cała "7" powinna być obsługiwana taborem zmodernizowanym.
Przecież to jest bzdura, na 7 muszą jeździć wagony z pulpitem manewrowym, stąd te żelazka. A pytanie gmin, czy mają ochotę, żeby jeździło żelazko zakrawa na kompletny absurd.

: 31 lip 2011, 13:18
autor: KZKGaPowicz
adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze: Przykładem są Świętochłowice, dlatego też cała "7" powinna być obsługiwana taborem zmodernizowanym.
Przecież to jest bzdura, na 7 muszą jeździć wagony z pulpitem manewrowym, stąd te żelazka. A pytanie gmin, czy mają ochotę, żeby jeździło żelazko zakrawa na kompletny absurd.
Ja też myślałem, że "żelazka" jeżdżą na "7" z powodu trójkątowania na Łagiewnikach.
Co do pytania gmin, to KZK GOP dokonuje tego, gdyż gmina musi więcej dopłacać do wzkm tramwajów.

: 31 lip 2011, 14:06
autor: Penny
adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze: Przykładem są Świętochłowice, dlatego też cała "7" powinna być obsługiwana taborem zmodernizowanym.
Przecież to jest bzdura, na 7 muszą jeździć wagony z pulpitem manewrowym, stąd te żelazka. A pytanie gmin, czy mają ochotę, żeby jeździło żelazko zakrawa na kompletny absurd.
Pan rozkładowiec udzielił błędnych informacji, bo prawdopodobnie nie wiedział, czemu na 7 mają być żelazka. O prawdziwym powodzie już kiedyś pisałem:
Penny, Czw Sie 26, 2010 17:46 pisze:(...) Tramwaje Śląskie oczekują na ekspertyzę Policji w sprawie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Wyjazd po żeberku jest zabezpieczony sygnalizacją świetlną, jednak nie będzie regulatora ruchu i motorowi będą musieli zawracać bez asysty. Z tej racji do obsługi linii 7 kierowane będą tylko i wyłącznie wozy z pulpitem manewrowym z tyłu.

: 31 lip 2011, 14:10
autor: KZKGaPowicz
Wiem o tym, dlatego to mnie zdziwiło, ale podał mi to jako przykład (być może niefortunnie wybrany), gdy pytałem go o osobę odpowiedzialną za przydzialanie zmodernizowanych wozów. Zapytałem go, dlaczego na "1" jeżdżą same modernizacje, a "18" prawie same graty, to odpowiedział, że KZK GOP proponuje miastom obsługę linii modernizacjami, a te muszą się zdeklarować i co za tym idzie w przypadku pozytywnej decyzji o dopłacie do wzkm tramwajowych, gdyż jak wiemy za 1 wzkm modernizacji KZK GOP płaci > 100% stawki.

: 31 lip 2011, 17:13
autor: mark40
Jeśli chodzi o 7 to ZURki też mają tylne pulpity i pojawiają sie na linii a także stare tyrystory #678 czy #347. Wiem, ze na 7 powinny jeździć tylko wybrane żelazka (nie za wszytskie płaci się drożej) ale to raczej nie ze względu na tylny pulpit.

W ogóle droższy wzkm do wagonu zmodernizowanego jest bezsensowny.

: 28 kwie 2012, 09:36
autor: martin
Kolejny przyklad nierzetelnosci tvs. Taki artykul ukazal sie tam wczoraj...

´´Tramwaje będą jak nowe! Po modernizacji

Aż 75 wagonów typu 105 N ma zmienić swoje oblicze. To najbardziej wciąż popularne składy na śląskich i zagłębiowskich torach tramwajowych. Teraz mają być nie tylko popularne ale i ładne oraz wygodniejsze. Wszystko dzięki modernizacji jaką planuje spółka Tramwaje Śląskie S.A.

Projekt modernizacji N-ek właśnie wystartował i ma objąć aż 75 pojazdów tego typu. Pierwszy przetarg ma dotyczyć 45 wagonów. Pozostałe 30 Tramwaje Śląskie S.A. chcą odnowić własnymi siłami w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie Batorym. 45 wagonów które mają zostać odnowione przez firmę wyłonioną w przetargu to składy wyjeżdżające na co dzień z zajezdni w Będzinie, Katowicach, Bytomiu i Gliwicach. Z Gliwic wyremontowane zostaną tylko pojazdy, ale z Katowic aż 22. W Bytomiu w zajezdni zaparkuje po przetargu 14 odnowionych N-ek, a w Będzinie 7. Wagony nie tylko zmienią wygląd, mają być także wygodniejsze i bardziej przyjazne dla pasażerów. Korzystający z tramwajowej komunikacji zmianę mają odczuć już z końcem 2014 roku - bo wtedy zakończy się modernizacja 45 składów.´´


Zrodlo

To co w koncu N-ki beda remontowac?? :-D Ciekawe skad je wytrzasna...
Dla TVS 45 wagonow = 45 skladow, tez niezle :-)

: 28 kwie 2012, 09:40
autor: KZKGaPowicz
Piszą, że w Gliwicach zostaną wyremontowane "tylko pojazdy" - co to ma znaczyć? Ponadto po modernizacji prawdopodobnie kilka wagonów nie wróci do swoich macierzystych zajezdni, bo mają być wymiany pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.

: 28 kwie 2012, 09:48
autor: martin
KZKGaPowicz pisze:Piszą, że w Gliwicach zostaną wyremontowane "tylko pojazdy" - co to ma znaczyć? Ponadto po modernizacji prawdopodobnie kilka wagonów nie wróci do swoich macierzystych zajezdni, bo mają być wymiany pomiędzy poszczególnymi zajezdniami.
No tak pewnie autor artykulu nie zaglebil sie w temacie i wypisuje brednie, przy wagonach z Gliwic polknal najwyrazniej 2-ke, bo wlasnie chyba tyle wagonow zostanie z tamtej zajezdni wyslanych do remontu.

: 31 maja 2012, 22:14
autor: KZKGaPowicz
Był ktoś dzisiaj na otwarciu ofert na modernizację? Z tego, co wiem, to zgłosiły się m. in. MPK Łódź, Protram i Modertrans. Ciekawostką jest to, że Modertrans zapytał Tramwaje Śląskie S.A. o możliwość pudła 3-drzwiowego, na co nasze Tramwaje się nie zgodziły, ale jeśli wygra poznańska firma, to szyby mogą być wklejane, gdyż SIWZ nie precyzuje tego.

: 01 cze 2012, 01:56
autor: R_G
Jeśli dobrze pamiętam, to było także pytanie dotyczące szyb wklejanych.
Tramwaje Śląskie nie zgodziły się.

: 01 cze 2012, 08:21
autor: KZKGaPowicz
R_G pisze:Jeśli dobrze pamiętam, to było także pytanie dotyczące szyb wklejanych.
Tramwaje Śląskie nie zgodziły się.
Napisałem w poprzednim poście, że pytanie dotyczące wklejania szyb padło, ale SIWZ tego nie precyzuje, czyli możnaby je zastosować. Info Pan motorniczy Adrian (był na spotkaniu KMTM).

: 01 cze 2012, 16:24
autor: mark40
KZKGaPowicz pisze:Napisałem w poprzednim poście, że pytanie dotyczące wklejania szyb padło, ale SIWZ tego nie precyzuje, czyli możnaby je zastosować.
Nie można skoro TŚ ustosunkowały się do tej kwestii wyraźnie
Pytanie 3
Załącznik nr 1 do SIWZ pkt III ppkt 1

Czy Zamawiający dopuszcza wymianę okien (szyb) na nowe bez uszczelek montowane do nadwozia techniką wklejania?

Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza, z wyjątkiem szyby czołowej i tylnej, zamiennego zastosowania wklejania szyb do nadwozia w zamian osadzenia szyb w uszczelkach.
Swoją drogą dziwne, że TŚ nie chcą lepszych wagonów. Bylebyśmy nie zostali uraczeni 45 moderusami w wersji ubogiej, której dwa egzemplarze już u nas jeżdżą.

: 01 cze 2012, 19:41
autor: Karix26
Na wikipedii są zdjęcia ,,Moderusa Alfa" z nowymi drzwiami i oknami i całość wygląda o niebo lepiej niż nasze dwa.

: 01 cze 2012, 21:56
autor: adam86
mark40 pisze: Swoją drogą dziwne, że TŚ nie chcą lepszych wagonów. Bylebyśmy nie zostali uraczeni 45 moderusami w wersji ubogiej, której dwa egzemplarze już u nas jeżdżą.
Nic w tym dziwnego nie ma.

: 16 cze 2012, 11:56
autor: KZKGaPowicz
Nie ma jeszcze ogłoszenia wyników przetargu, ale z tego, co wiem, to Modertrans Poznań i MPK Łódź wystartowały jako konsorcjum i najprawdopodobniej oni złożyli najkorzystniejszą ofertę. Istnieje jednak ryzyko, że przekroczyli kwotę, jaką zamawiający mógł przeznaczyć na to zamówienie.

: 16 cze 2012, 12:44
autor: TŚ25
Jeszcze też chyba złożył ofertę Protram.

: 16 cze 2012, 19:19
autor: Karix26
Ja tam kibicuję MPK Łódź. A wy?

: 16 cze 2012, 20:34
autor: Penny
Karix26 pisze:Ja tam kibicuję MPK Łódź. A wy?
Może być ;) Ja tam wolałbym jednak, żeby to ZUR wykonał wszystkie modernizacje, niezależnie od tego, czy miałyby wyglądać jak #625, czy jak np. #551.

: 17 cze 2012, 12:01
autor: Karix26
I tak dobrze że 30 czy 40 ZUR remontuje. I oby remontowali tak jak #625 tylko z wyświetlaczami.

: 17 cze 2012, 13:38
autor: KZKGaPowicz
Karix26 pisze:I tak dobrze że 30 czy 40 ZUR remontuje. I oby remontowali tak jak #625 tylko z wyświetlaczami.
Modernizacje w ramach projektu unijnego przewidują montaż wyświetlaczy.

: 22 cze 2012, 16:07
autor: rafalurbino18
45 stopiątek zmodernizuje konsorcjum MPK Łódź i Modertrans. W przetargu startował także Protram i czeska Ekova Electric, której ofertę odrzucono. Wrocławska firma przegrała przez czas dostarczenia wagonów. Zaproponowała zarówno niższą cenę, jak i dłuższy okres gwarancji niż zwycięzcy.

Szczegóły

: 22 cze 2012, 21:43
autor: KZKGaPowicz
rafalurbino18 pisze:45 stopiątek zmodernizuje konsorcjum MPK Łódź i Modertrans. W przetargu startował także Protram i czeska Ekova Electric, której ofertę odrzucono. Wrocławska firma przegrała przez czas dostarczenia wagonów. Zaproponowała zarówno niższą cenę, jak i dłuższy okres gwarancji niż zwycięzcy.

Szczegóły
Czyżby miałyby to być Moderusy z napędem tyrystorowym?

: 23 cze 2012, 13:57
autor: adam86
Nie, silniki prądu przemiennego mają przecież być, więc falowniki będą.

: 24 cze 2012, 12:46
autor: Boguś
rafalurbino18 pisze:Wrocławska firma przegrała przez czas dostarczenia wagonów. Zaproponowała zarówno niższą cenę, jak i dłuższy okres gwarancji niż zwycięzcy.
Szkoda. Powinni faworyzować firmy, które proponują lepsze warunki gwarancyjne.