Testy i zakup wagonów E1 i c3

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#51 Post autor: rafalurbino18 » 13 sty 2011, 19:01

Po Katowicach będą jeździły tramwaje z Wiednia
2011-01-13, Alicja Waliszewska

Jeździły po Wiedniu, będą jeździć w Katowicach. Tabor tramwajów śląskich wzbogaci się o kolejne zabytki transportu szynowego. Austriackie wagony mają dopiero kilkadziesiąt lat i jak zapewniają przedstawiciele spółki jeszcze jeżdżą. Co więcej jeżdżą w obie strony i to będzie ich główny atut gdy w przebudowywanym centrum będzie ruch wahadłowy. Opozycja grzmi. Wydawać pieniądze trzeba na nowe wagony, bo robienie ze stolicy aglomeracji tramwajowego złomowiska do niczego nie prowadzi.

To obecnie jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic na Śląsku. Wiadomo, że już jest. Wiadomo, że już jeździł. Ale na torach można go zobaczyć tylko po zmroku. Austriacki tramwaj pieszczotliwie nazywany ''Winerką'' za kilka miesięcy dołączy do polskiego Karlika i Helmuta z Frankfurtu. Tę niemiecką precyzję wyjątkowo szanują sobie i doceniają pasażerowie: - Super! Nie trzęsie tak i wchodzi się elegancko. Ja się zachwycam.

- To jest najnowszy model z tego co mamy. Na pewno najnowszy.

Nowiuteńki można by powiedzieć. W końcu stuknęła mu raptem trzydziestka, więc na tle całego taboru to prawie tramwajowe dziecko. - Wagon w miarę dobrym stanie, który jest w miarę wygodny dla pasażerów. Przez ileś lat będzie jeździł. Nie będzie rewelacją, ale też nie będzie taki zły - uważa Jakub Jackiewicz, Wojewódzki Portal Komunikacyjny.

Podobno prowadzi się rewelacyjnie. Tym bardziej, że stery Helmutów przejmowane są głównie przez kobiety. - Zostałam przeszkolona i to jest pierwsza moja służba. Pierwsze kółeczko zaczęłam - mówi Monika Urny, motorniczy. Nie o kółku a kole - błędnym można by powiedzieć, bo niemiecka precyzja jak wszystko - ma swoją datę ważności. Ledwie tramwaje wyjechały na tory, a już zaczęły się psuć. Na dziesięć kupionych padły trzy. I to podobno wcale nie wina sprzętu. - Pasażerowie podróżujący tramwajami nie mogą stawać na platformie schodowej, ponieważ następuje rozłączanie. Wówczas pasażerowie denerwują się - zaczyna się skakanie po stopniach, zrywanie zawieszenia - wyjaśnia Marek Kiljański, Tramwaje Śląskie.

Używane tramwaje, kosztowały ponad 400 tysięcy zł, ale podobno obie inwestycje - więc również zakup wiedeńskiego składu - się opłacają. - Taki tabor musiał być kupiony, ponieważ w pewnym okresie czasu będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Decyzja została podjęta po to, żeby spółka Tramwaje Śląskie nie traciła przychodów z pracy przewozowej - stwierdza Piotr Uszok, prezydent miasta Katowice. Radni opozycji za tą logiką nie potrafią nadążyć. Bo wszystko wskazuje na to, że transport zamiast się rozwijać - utknął na pętli błędnych decyzji. - Tej sytuacji trzeba powiedzieć dość i mam nadzieję, że rada miasta Katowice i pozostałe rady miast powiedzą dosyć. W interesie mieszkańców, ich czasu, oszczędności a także środowiska musimy zacząć inwestować w transport publiczny - podkreśla Arkadiusz Godlewski, przew. Rady Miejskiej w Katowicach.

I będą. Podobno za dwa lata. Wtedy - razem z wymianą torów wymieniona zostanie większość taboru. Również te. Niby nowe.
Źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#52 Post autor: KZKGaPowicz » 13 sty 2011, 19:44

rafalurbino18 pisze:Austriackie wagony mają dopiero kilkadziesiąt lat i jak zapewniają przedstawiciele spółki jeszcze jeżdżą. Co więcej jeżdżą w obie strony i to będzie ich główny atut gdy w przebudowywanym centrum będzie ruch wahadłowy.
Chyba chodziło im o Pt, gdyż E1+C3 to skład jednokierunkowy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#53 Post autor: rafalurbino18 » 14 sty 2011, 06:28

KZKGaPowicz pisze:Chyba chodziło im o Pt, gdyż E1+C3 to skład jednokierunkowy.
Na pewno widać, że dziennikarka nie włożyła wiele wysiłku w ten reportaż i pomieszała dwa wagony z sobą. Skoro napisała, że wagon "za kilka miesięcy dołączy do polskiego Karlika i Helmuta z Frankfurtu", to raczej nie chodziło wyłącznie o Pt.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#54 Post autor: KZKGaPowicz » 14 sty 2011, 13:38

rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Chyba chodziło im o Pt, gdyż E1+C3 to skład jednokierunkowy.
Na pewno widać, że dziennikarka nie włożyła wiele wysiłku w ten reportaż i pomieszała dwa wagony z sobą. Skoro napisała, że wagon "za kilka miesięcy dołączy do polskiego Karlika i Helmuta z Frankfurtu", to raczej nie chodziło wyłącznie o Pt.
Przecież domyśliłem się, że opisuje Pt i E1+C3, tylko, że napisała to tak, jakby skład z Wiednia był dwukierunkowy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kbamm
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010, 21:49
Lokalizacja: Katowice

#55 Post autor: kbamm » 15 sty 2011, 14:17

dioniz pisze:Witam, od trzech lat mam przyjemność prowadzić wagony E1 solo jak i E1+c3. Wagony przyjemnie się prowadzi, awarie jakieś tam zawsze muszą wystąpić ale rzadko się zdarza aby wagon trzeba było spychać. Wbrew wszystkiemu są one łatwe w obsłudze, w miarę ciche, wygodne patrząc z punktu widzenia prowadzącego jak i pasażera (w zimie ciepło a w okresie letnim duże otwierane okna robią przewiew) no i to co najważniejsze są bezpieczne (piasecznice oraz hamulce szynowe zasilane z sieci a nie jak w sto piątkach z baterii).
Podsumowując nie nastawiajcie się negatywnie do tych wagonów, moim skromnym zdaniem lepszy "szrot wiedeński" niż nasza rodzima konstrukcja.
Pozdrawiam motorniczy z Krakowa. :)
To jest chyba najlepsza rekomendacja tego typu tramwaju. Jako pasażer też uważam, że to fajny i wygodny tramwaj. Dziwią mnie tylko te bardzo krytyczne opinie, ale z drugiej strony, kiedy patrzę na średnią wieku niektórych kolegów forumowiczów, to aż prosi się wykrzyczeć: Drodzy rodzice, zabierzcie swoje pociechy na wycieczkę do Krakowa i zafundujcie im przejazd tramwajem, bo oni te pojazdy znają tylko z internetowych zdjęć !!!

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#56 Post autor: Peter » 15 sty 2011, 17:48

Tak sobie ostatnio przeglądałem filmiki i akurat #4503 z przyczepką został stosunkowo niedawno nakręcony. :-)
kbamm pisze:Dziwią mnie tylko te bardzo krytyczne opinie, ale z drugiej strony, kiedy patrzę na średnią wieku niektórych kolegów forumowiczów, to aż prosi się wykrzyczeć: Drodzy rodzice, zabierzcie swoje pociechy na wycieczkę do Krakowa i zafundujcie im przejazd tramwajem, bo oni te pojazdy znają tylko z internetowych zdjęć !!!
W sumie już niedługo nie będzie to takie potrzebne, no chyba że ktoś zechce sobie pojeździć po lepszych torowiskach i zwiedzić inne sieci tramwajowe. ;)
Fala krytyki jest, bo oprócz zakupu jednak dość wiekowych używanych tramwajów od lat nie dzieje się praktycznie nic a duże inwestycje stoją nadal pod znakiem zapytania. To chyba za mało jak na taki region.
Przejechać się już teraz można wirtualnie sądząc po gadaczce na Węgrzech. :) Link
*SDIP (U.N.O.)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#57 Post autor: adam86 » 15 sty 2011, 20:12

kbamm pisze:
To jest chyba najlepsza rekomendacja tego typu tramwaju. Jako pasażer też uważam, że to fajny i wygodny tramwaj. Dziwią mnie tylko te bardzo krytyczne opinie, ale z drugiej strony, kiedy patrzę na średnią wieku niektórych kolegów forumowiczów, to aż prosi się wykrzyczeć: Drodzy rodzice, zabierzcie swoje pociechy na wycieczkę do Krakowa i zafundujcie im przejazd tramwajem, bo oni te pojazdy znają tylko z internetowych zdjęć !!!
Mimo młodego wieku, to jednak użytkownicy tego forum wiedzą co nieco na temat budowy tramwajów. Zamiast krzyczeć poczytaj sobie co nieco na stronce transportszynowy.prv.pl
KZKGOP 1779

puschel
Posty: 389
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#58 Post autor: puschel » 15 sty 2011, 21:31

Bodajże w nocy z 13-go na 14- ty stycznia tramwaj ten odwiedził Zabrze.
Puschel

treeboor90
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2011, 10:39
Lokalizacja: Chorzów

#59 Post autor: treeboor90 » 16 sty 2011, 15:34

Ile tego typu pojazdów ma być sprowadzonych na Śląsk?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#60 Post autor: adam86 » 16 sty 2011, 16:26

7.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#61 Post autor: DW » 23 sty 2011, 09:44

Mikulek pisze:Witam, wiadomo już mniej więcej na jakich liniach będą jeździć wagony E1 i od kiedy ?
Niestety, jeszcze nie. Na razie skład E1+c3 przechodzi dopiero wstępne testy. Później ma przejść mały remont, po którym kolejne testy już z pasażerami. Do ruchu linowego wejdą pewnie najwcześniej wiosną/latem.

Mikulek

#62 Post autor: Mikulek » 23 sty 2011, 10:54

Bardzo dziękuję za odpowiedź, myślę że będą jeździć na linii nr.9 ponieważ w godzinach szczytu jest tłok tym bardziej że wagony jeżdżą tam solo.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#63 Post autor: DW » 23 sty 2011, 11:41

Mikulek pisze:Bardzo dziękuję za odpowiedź, myślę że będą jeździć na linii nr.9 ponieważ w godzinach szczytu jest tłok tym bardziej że wagony jeżdżą tam solo.
Właśnie pierwotnie mówiło się o tym, że mają iść na Stroszek do obsługi linii 9, ale głównie ze względu na większą moc silników i obecność piasecznic (<dopisane :-P ), co w okresie jesienno-zimowym byłoby niewątpliwym ułatwieniem. Jednak ostatnio krążyły już różne wersje odnośnie zajezdni, do której mają trafić.
A co do tłoku w szczycie to jest on niemal na wszystkich liniach, więc E1 mogłyby się równie dobrze przydać na zagłębiowskich 21, 22, 24, 26, czy bardziej "śląskich" 7, 14, 15. Nie wiem jak wygląda sytuacja w solówkach na 1 i 4, ale też jest pewnie nie ciekawie...
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 18:27 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Mikulek

#64 Post autor: Mikulek » 23 sty 2011, 13:07

Zastanawia mnie dlaczego nie jeżdżą na linii 9 składy, które przydały by się też na 7, 17, na 11 jeżdżą składy i nie jest tak źle ( w godzinach szczytu jest tłok ale nie tak jak na linii 9 ).

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#65 Post autor: adam86 » 23 sty 2011, 13:29

DW pisze:Właśnie pierwotnie mówiło się o tym, że mają iść na Stroszek do obsługi linii 9, ale głównie ze względu na większą moc silników, co w okresie jesienno-zimowym byłoby niewątpliwym ułatwieniem.
Przecież to o piasczenice idzie.
KZKGOP 1779

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#66 Post autor: rafalurbino18 » 23 sty 2011, 18:09

DW pisze:Nie wiem jak wygląda sytuacja w solówkach na 1 i 4, ale też jest pewnie nie ciekawie...
Zależy czy jedynka jest opóźniona czy nie. Bo jak tak, to wszystko wsiada w jadącą najpierw czwórkę i tam jest dość tłoczno. Ale najczęściej w szczycie jest tak, że jedynka jedzie pierwsza, zbiera wszystkich, a za nią pusta czwórka, która dość często zdąży tą pierwszą dogonić (4 jedzie rozkładowo 4/5min po 1, więc to trochę mała różnica).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#67 Post autor: KZKGaPowicz » 08 mar 2011, 21:47

Jak donosi InfoTram testy składu E1+C3 wypadły negatywnie, więc TŚ będą prawdopodobnie kupować używane tramwaje typu 105N z Warszawy i Krakowa.

Tutaj artykuł
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kbamm
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010, 21:49
Lokalizacja: Katowice

#68 Post autor: kbamm » 09 mar 2011, 12:24

Trochę szkoda, bo w Krakowie radzą sobie całkiem nieźle, a torowisko nie zawsze tam jest w dobrym stanie (np. odcinek z Salwatoru w stronę centrum). Tamtejsi motorniczy też specjalnie na nie nie narzekają. Skoro w naszych warunkach nie sprawdzają się i zakładam, że taką ocenę wydały osoby kompetentne. to TRUDNO :-(.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#69 Post autor: adam86 » 09 mar 2011, 14:07

Pan Piech opowiada brednie i bzdury, co juz mu z resztą wytknąłem pod poprzednim artykułem. Dalej w planie remontów ZURu jest kilka wiedeńców, a 105Na z Warszawy nie mają nic do tego. Szkoda, że poważny portal pozwala sobie na pisanie takich rzeczy.
KZKGOP 1779

R_G
Posty: 2719
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#70 Post autor: R_G » 09 mar 2011, 15:26

Szkoda, że poważny portal pozwala sobie na pisanie takich rzeczy.
Szczerze mówiąc to nigdy nie uważałem tego portalu za poważny.
Dalej w planie remontów ZURu jest kilka wiedeńców
Są konkretne liczby czy po prostu 'kilka' ?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#71 Post autor: adam86 » 09 mar 2011, 15:39

R_G pisze: Są konkretne liczby czy po prostu 'kilka' ?
Ten jeden co stoi jest już w ogóle własnością TŚ. A wg ostatnich informacji to miało być ich 11. Aczkolwiek to się ciągle zmienia.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#72 Post autor: DW » 24 mar 2011, 19:45

Obecnie znów mówi się o 15 sztukach ;)

Tymczasem rozpoczęły się prace przy znajdującym się już u nas składzie E1+c3. Zmieniony ma zostać głównie jego wygląd zewnętrzny i wnętrze. E1 ma otrzymać nowe przody z dwoma światłami, krzesła, wykładzinę, tablice elektroniczne (tym razem również na bok wozu) oraz... klimę :-P

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#73 Post autor: mark40 » 24 mar 2011, 20:17

DW pisze:E1 ma otrzymać... klimę :-P
Co ma dostać? :mryellow:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#74 Post autor: adam86 » 24 mar 2011, 20:33

Klimatyzajcę kabiny motorniczego.
KZKGOP 1779

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#75 Post autor: 105Na » 25 mar 2011, 09:48

adam86 pisze:Klimatyzajcę kabiny motorniczego.
nie całego wagonu...

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#76 Post autor: adam86 » 25 mar 2011, 18:17

No oczywiście, że nie całego.
KZKGOP 1779

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#77 Post autor: 105Na » 29 mar 2011, 09:50

Chyba, że kabiny nie zabudują to będzie wiało na cały wóz :mryellow:

Mikulek

#78 Post autor: Mikulek » 10 kwie 2011, 21:32

No i co wiadomo już coś odnośnie tych wagonów ? Od kiedy zaczynają pracę ?

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#79 Post autor: DW » 10 kwie 2011, 21:53

Mikulek pisze:No i co wiadomo już coś odnośnie tych wagonów ? Od kiedy zaczynają pracę ?
Patrz 6 postów wyżej:
DW pisze:Tymczasem rozpoczęły się prace przy znajdującym się już u nas składzie E1+c3. Zmieniony ma zostać głównie jego wygląd zewnętrzny i wnętrze. E1 ma otrzymać nowe przody z dwoma światłami, krzesła, wykładzinę, tablice elektroniczne (tym razem również na bok wozu) oraz... klimę :-P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#80 Post autor: Peter » 21 kwie 2011, 21:08

Pojawiło się na stronie TŚ zamówienie usługi transportu 18 sztuk
używanych wagonów tramwajowych typu E1 z opcją zmniejszenia do 15 sztuk :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#81 Post autor: KZKGaPowicz » 14 maja 2011, 22:23

Niestety dzisiaj wagon E1 był niedostępny, gdyż był na lakierni. Ponadto będzie kursować solo, bez doczepki c3.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#82 Post autor: TŚ25 » 14 maja 2011, 22:36

A gdzie jest ta lakiernia, gdzie był wiedeńczk?? A na jakiej linii będzie kursować i pociągu??
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#83 Post autor: Marcin » 15 maja 2011, 11:21


Mikulek

#84 Post autor: Mikulek » 15 maja 2011, 13:15

Że co??? Że jak??? co??? nie... :o: Znowu wymyślili jakieś gó...no, nie mogą zostawić ich takie jak są ? W Krakowie też jeżdżą nie zmienione... :-x

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#85 Post autor: Peter » 15 maja 2011, 17:06

Ta modernizacja jest pewnie po to żeby nie było widać od razu, że te wagony mają 40 lub trochę mniej lat. :mruga:
Moim zdaniem akurat E1 obecnie rzeczywiście wyglądają już archaicznie, więc może o tyle dobrze się stanie. Będzie też w porządku jak zakryją te opory na dachu, co widać na wizualizacji.
A co będzie z tyłkami E1? Zostaną takie jak są?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#86 Post autor: Boguś » 15 maja 2011, 21:09

TŚ25 pisze:A na jakiej linii będzie kursować i pociągu??
Nawet nie wiadomo gdzie te wagony trafią.

treeboor90
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2011, 10:39
Lokalizacja: Chorzów

#87 Post autor: treeboor90 » 26 maja 2011, 08:43

Mogliby kilka wozów przekazać do zajezdni Stroszek i Gliwice, na obsługę tras przykładowo: 1, 3, 5, 9, 17 lub 18 :eye: byłaby jakaś odskocznia od codzienności.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#88 Post autor: Marcin » 26 maja 2011, 09:15

A ja mam z kolei inne pytanie, jak będą liczone wzkm za ten typ wagonów, stworzą osobną stawkę czy podczepią je pod którąś z obecnych ?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#89 Post autor: luki » 26 maja 2011, 14:12

treeboor90 pisze:Mogliby kilka wozów przekazać do zajezdni Stroszek i Gliwice, na obsługę tras przykładowo: 1, 3, 5, 9, 17 lub 18 :eye: byłaby jakaś odskocznia od codzienności.
Początkowo E1 miały być na linię 9 ze względu na spora ilość spadów i potrzebę na tabor z piasecznicami. Linie 3 i 9 byłyby dobrym pomysłem, choć na 3 mogłyby być trochę za małe.
Pojemnościowo E1 chyba wychodzi podobnie jak 102Na ??
Marcin pisze:A ja mam z kolei inne pytanie, jak będą liczone wzkm za ten typ wagonów, stworzą osobną stawkę czy podczepią je pod którąś z obecnych ?
Pewnie jak za solówkę ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#90 Post autor: memphis » 26 maja 2011, 18:23

Ile E1 ma miejsc? Jak poniżej 150 to stawka jak za stopiątkę, jak powyżej to jak za citka/helmuta.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#91 Post autor: mark40 » 26 maja 2011, 20:24

Wg strony http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/E1.htm
miejsc siedzących/sitting places: 40 (36 po przeróbce-after renovation)
miejsc stojacych/standing places: 105

wiec poniżej 150. I dobrze ;-) Choć w naszych moze byc inaczej bo siedzeń ma być tylko 34 http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... R-TT_1.pdf

treeboor90
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2011, 10:39
Lokalizacja: Chorzów

#92 Post autor: treeboor90 » 07 cze 2011, 10:40

Co obecnie się dzieje z wagonem E1 i kiedy ma planowany debiutancki wyjazd na trasy Gopu??

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#93 Post autor: Peter » 18 cze 2011, 11:02

Jak wyczytałem na forum WPK w Chorzowie są już dwa kolejne wiedeńce ex #4531 (rocznik 1973) i ex #4796 (rocznik 1972).

Jak widać na serii filmików trochę problemów było z uruchomieniem #4503. :arrow: Link

Moc silników trakcyjnych to 2x150 kW, czyli sporo jak na docelowo wozy bez doczepek.

EDIT 22.06.2011

I kolejny E1 #4790 (rocznik 1972) już w drodze :arrow: Foto
*SDIP (U.N.O.)

Mikulek

#94 Post autor: Mikulek » 23 cze 2011, 12:02

Oni te wagony tylko chcą zepsuć...

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#95 Post autor: Kamil105Na » 23 cze 2011, 20:01

Ciekawe ile będzie z tymi " nowoczesnymi" tramwajami problemów, szczególnie zimą...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#96 Post autor: Boguś » 23 cze 2011, 21:41

Mikulek pisze:Oni te wagony tylko chcą zepsuć...
Skąd taki wniosek?

Mikulek

#97 Post autor: Mikulek » 24 cze 2011, 10:28

Nie tyle zepsuć co oszpecić, nie mogą ich zostawić takie jakie są ?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#98 Post autor: Peter » 24 cze 2011, 19:47

Kolejny egzemplarz po #4503, #4531, #4790 i #4796, to #4533 (rocznik 1973).
mark40 pisze:Choć w naszych moze byc inaczej bo siedzeń ma być tylko 34 http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... R-TT_1.pdf
Jak widać zlikwidowali podwójne siedzenia w pierwszym członie i rzeczywiście dobrze, bo te wagony są wąskie (szerokość 2200 mm przy szerokości 2400 mm 105Na).

EDIT 30.06.2011

Wg informacji użytkownika dalski z forum WPK dotarły ostatnio wagony #4746 (rocznik 1971) , #4757 (rocznik 1971) i #4802 (rocznik 1973), czyli 8 sztuk już jest.

Dokładne statystyki tutaj.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#99 Post autor: memphis » 30 cze 2011, 21:11

Peter pisze:Wg informacji użytkownika dalski z forum WPK dotarły ostatnio wagony #4746 (rocznik 1971) , #4757 (rocznik 1971) i #4802 (rocznik 1973), czyli 8 sztuk już jest.
4802 jeszcze nie dotarł w Chorzowa, pewnie jest w trasie.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#100 Post autor: Peter » 01 lip 2011, 19:37

memphis pisze:
Peter pisze:Wg informacji użytkownika dalski z forum WPK dotarły ostatnio wagony #4746 (rocznik 1971) , #4757 (rocznik 1971) i #4802 (rocznik 1973), czyli 8 sztuk już jest.
4802 jeszcze nie dotarł w Chorzowa, pewnie jest w trasie.
Jak napisałeś w artykule już dzisiaj pojawił się w Chorzowie. :)

Mam nadzieję, że zrobią pulpity bardziej ergonomiczne od tego co jest, żeby nie trzeba było sobie radzić w ten sposób. Mogliby też coś pokombinować z przednią podzieloną szybą. Ciekawe jak będą wyglądać elementy z tworzyw sztucznych z przodu i światła, bo chyba nieco inaczej niż na przedstawianej wcześniej wizualizacji. Może być interesująco. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości