Strona 4 z 5

: 16 wrz 2011, 19:36
autor: mark40
DW pisze:A prezes TŚ jeszcze niedawno mówił o 19 sztukach. Chyba, że zaplanowane jest, że reszta przybędzie w przyszłym roku.
Słyszałem, że 4 sztuki mają być na częsci, ale to nie musi być prawda. Jeśli 7 sztuk trafi do Gliwic to może pojawią się na 1 (tam akurat kursuje 7 pociągów w dni robocze). W Zagłębiu po odjęciu dwóch E1 (przeznaczonych na linie 26) zostanie 6 sztuk. Czyli tak akurat na linie 24 lub 27. Choć moim zdaniem wszytskie 8 powinno się dać na 26.

: 16 wrz 2011, 19:58
autor: Kuba
mark40 pisze:Choć moim zdaniem wszytskie 8 powinno się dać na 26.
Pierwsze powinny wyjechać na trasę pierwszego października, obecnie szkolimy motorniczych. Te tramwaje będą jeździły na trasie linii 26, docelowo osiem - opowiada Rejdych.
http://www.dziennikzachodni.pl/wiadomos ... ,id,t.html

: 16 wrz 2011, 20:14
autor: Kamil105Na
mark40 pisze:
DW pisze:A prezes TŚ jeszcze niedawno mówił o 19 sztukach. Chyba, że zaplanowane jest, że reszta przybędzie w przyszłym roku.
Słyszałem, że 4 sztuki mają być na częsci, ale to nie musi być prawda. Jeśli 7 sztuk trafi do Gliwic to może pojawią się na 1 (tam akurat kursuje 7 pociągów w dni robocze). W Zagłębiu po odjęciu dwóch E1 (przeznaczonych na linie 26) zostanie 6 sztuk. Czyli tak akurat na linie 24 lub 27. Choć moim zdaniem wszytskie 8 powinno się dać na 26.
Według mnie wszystkie powinny trafić na 21 - to przecież najważniejsza linia Zagłębia.

: 16 paź 2011, 11:54
autor: adam86
Szociu pisze:Chciałbym przypomnieć, że Sosnowiec jest drugim największym udziałowcem po Katowicach w spółce Tramwaje Śląskie i jest przy tym bardzo przychylny takiej formie komunikacji, więc nie powinien być ciągle marginalizowany, choćby przez brak jakichkolwiek remontów torowisk lub wysyłanie na trasy niskopojemnego taboru.
A przepraszam bardzo, czemuż w takim razie zgodzili się parę lat temu na zmniejszenie częstotliwości 21 z 16 minut składem na 20 minut solówką? Czemu jak był przygotowywany program unijny to chcieli modernizowac torowisko 15 a nie 26? Sosnowiec czy Będzin same się tak marginalizuja, więc pretensje do władz miasta.

: 16 paź 2011, 12:07
autor: Szociu
Linia nr 15 będzie zmodernizowana ze względu na małą ilość przystanków i wydzielone torowisko w Sosnowcu, co pozwoli na utworzenie tzw. szybkiego tramwaju, który odpowiada unijnym wymaganiom. Nie oznacza to jednak, że pozostałe torowiska nie powinny być remontowane z innych środków, UE nie jest jedynym możliwym źródłem finansowania remontów, jakoś dało się zmodernizować Zawodzie, Katowice - Chorzów. Co do zmniejszenia pracy przewozowej na linii 21, nie znam dokładnych okoliczności tamtych wydarzeń, ale z tego co słyszałem KZK szukał wtedy wszelkich możliwych oszczędności, więc oczywiście nie padło na Katowice, tylko na Sosnowiec. Ciekawe, co by zrobił UM Katowice, czy UM Bytom jakby KZK GOP wywinął im taki numer, wtedy, gdy obcinali 21 pewnie nic nie dopłacali "extra" w porównaniu z innymi miastami, żeby być wyróżnionym i utrzymać obecne obsady. Obecnie podobno więcej ludzi kupuje bilety, bilety są droższe, więc związek teoretycznie powinien być w lepszej sytuacji finansowej, to dlaczego nie powrócą do dawnych obsad? Dlatego TŚ winię bezpośrednio tylko za brak remontów, bo oni na linię puszczają to, za co im KZK zapłaci. Nie ma też sensu porównywać Będzina z Sosnowcem, tam sami chcą likwidacji tramwai, u nas przeciwnie, czego dowodem jest uratowanie linii 27 na sosnowieckim odcinku. Oczywiście nie bronię też jakoś specjalnie władz Sosnowca, zawsze można spróbować zrobić coś więcej, czego dowodem jest linia 26, choć jej nowa forma też nie jest do końca satysfakcjonująca z powodów, które wymieniłem wcześniej.

: 16 paź 2011, 14:08
autor: memphis
Szociu pisze:Linia nr 15 będzie zmodernizowana ze względu na małą ilość przystanków i wydzielone torowisko w Sosnowcu, co pozwoli na utworzenie tzw. szybkiego tramwaju, który odpowiada unijnym wymaganiom.
Nie ma żadnych mitycznych "unijnych wymagań", zakres remontów w ramach tego obecnego projektu był uzgodniony między miastami, a TŚ.
Nie oznacza to jednak, że pozostałe torowiska nie powinny być remontowane z innych środków, UE nie jest jedynym możliwym źródłem finansowania remontów, jakoś dało się zmodernizować Zawodzie, Katowice - Chorzów.
Na budżet państwa raczej nie ma co liczyć, a to właśnie z tych środków były dotychczas prowadzone inwestycje. 6/41 jako inwestycja centralna (zresztą totalnie skopana i niedokończona co spowodowało praktycznie zmarnowanie setek milionów złotych i kłopoty dla TŚ do dnia dzisiejszego), a Zawodzie (jak i parę innych - w Świętochłowicach, Zabrzu, itp.) w ramach kontraktu wojewódzkiego.
Co do zmniejszenia pracy przewozowej na linii 21, nie znam dokładnych okoliczności tamtych wydarzeń, ale z tego co słyszałem KZK szukał wtedy wszelkich możliwych oszczędności, więc oczywiście nie padło na Katowice, tylko na Sosnowiec.
W 2003 roku KZK wycinał głównie linie międzymiastowe zasłaniając się zmniejszoną dotacją ze strony samorządu wojewódzkiego.

: 16 paź 2011, 14:23
autor: adam86
Szociu pisze:Linia nr 15 będzie zmodernizowana ze względu na małą ilość przystanków i wydzielone torowisko w Sosnowcu, co pozwoli na utworzenie tzw. szybkiego tramwaju, który odpowiada unijnym wymaganiom.
Żeby szybciej wozic muchy czy co?
Nie oznacza to jednak, że pozostałe torowiska nie powinny być remontowane z innych środków, UE nie jest jedynym możliwym źródłem finansowania remontów, jakoś dało się zmodernizować Zawodzie, Katowice - Chorzów.
Głównie przy okazji budowy DTŚ. Wskaż te inne środki.
Co do zmniejszenia pracy przewozowej na linii 21, nie znam dokładnych okoliczności tamtych wydarzeń, ale z tego co słyszałem KZK szukał wtedy wszelkich możliwych oszczędności, więc oczywiście nie padło na Katowice, tylko na Sosnowiec. Ciekawe, co by zrobił UM Katowice, czy UM Bytom jakby KZK GOP wywinął im taki numer, wtedy, gdy obcinali 21 pewnie nic nie dopłacali "extra" w porównaniu z innymi miastami, żeby być wyróżnionym i utrzymać obecne obsady.
A cóż zrobił UM Sosnowiec jak wycinano te linie? A poza tym, w Bytomiu też wtedy wycieto dość znacznie. Przypomnieć tylko, że kiedyś taka 30 jeździła składem co 10 minut. 19 i 9 też w ciągu ostatnich lat cięto.
Obecnie podobno więcej ludzi kupuje bilety, bilety są droższe, więc związek teoretycznie powinien być w lepszej sytuacji finansowej, to dlaczego nie powrócą do dawnych obsad?
Zamiast pisac co jest podobno, a co nie to radzę poczytac sobie wykonanie planu finansowego. Sprzedaż wcale nie wzrosła, a dzięki podwyżkom dochody utrzymuja się na podobnym poziomie, niestety stawki płacone przewoźnikom muszą rosnąć, głównie dlatego, że PKMy chcą więcej. Jakby tak jeszcze przywrócic obsadę w trakcji elektrycznej z 2002 roku to by taki Sosnowiec musiał zapłącić z 2 razy więcej. Nie mówiąc o tym, że TŚ nie ma tylu wagonów zdatnych jeździć w skłądzie.
Dlatego TŚ winię bezpośrednio tylko za brak remontów
Tak, bo remonty się robią za darmo, a TŚ ma worek z kasą schowany w piwnicy.
Nie ma też sensu porównywać Będzina z Sosnowcem, tam sami chcą likwidacji tramwai, u nas przeciwnie, czego dowodem jest uratowanie linii 27 na sosnowieckim odcinku.
O ciup, a czym niby sie to uratowanie tramwaju przejawia? To, że nie zamknięto 27 to jest jakiś sukces czy co? I tak jak przez najbliższe parę lat Sosnowiec nie wyda pieniedzy na jego remont to nie będzie po czym jeździc. Pora zrozumieć, że czcze gadanie o tym jak to którys prezydent bardzo lubi tramwaje, nie ma kompletnie żadnego znaczenia, bo za tym nie idą żadne nakłady finansowe.

: 19 paź 2011, 22:08
autor: martin
Witam! Tak sie zaczytalem w te dyskusje, ze postanowilem zalozyc sobie konto :-)
Nie potrafie do konca zrozumiec polityki TS jezeli chodzi o tabor... O ile zakup ´´Helmutow´´ mozna faktycznie wytlumaczyc koniecznoscia przebudowy wiekszosci infrastruktury i co za tym idzie koniecznascia ograniczenia ruchu tramwajow gdzie dwukierunkowosc tego modelu jest nieoceniona zakupu sznysli do konca nie rozumiem. Dlaczego kupowac 2 typy Tramwajow z czego tylko 10 jest dwukierunkowych , a 15 jednokierunkowych? Nie lepiej byloby kupic od razu 25-30 dwukierunkowych Düwagow? Nie trzeba byloby tracic ani czasu ani pieniedzy na dodatkowe szkolenia na dwoch typach, pozatym Helmuty sa wieksze a co za tym idzie pojemniejsze. Moze sie myle, ale skoro faktycznie zanosi sie na taka rewolucje i torowiska beda przystosowywane do nowoczesnych, niskopodlogowych tramwajow to takie rozwiazanie byloby rozsadniejsze. Pozatym Helmuty nadawaly by sie na 7 przynajmniej do czasu uruchomienia´, podobno jednotorowego odcinka (!!!) :o: :cry: Lagiewniki-Bytom :-)

: 19 paź 2011, 23:10
autor: adam86
Po pierwsze to wagonów Pt już nie ma na rynku, a po drugie nie nadają się na 7, bo nie przejadą po ul. Armii Krajowej.

: 20 paź 2011, 17:11
autor: martin
We Frankfurcie jeszcze jezdza i to jako sklady po 2 lub nawet 3 wagony, mozliwe, ze nie chca ich sprzedac... O Armii Krajowej nie pomyslalem, ale przeczytalem, ze w planach jest modernizacja tego odcinka.

: 20 paź 2011, 19:15
autor: adam86
To są Ptb.

: 20 paź 2011, 20:00
autor: martin
Hmmm :?: Czyli ten U6:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=yvU-CU_Puzg
to nie Helmut? Bylem tam w marcu i jechalem takim wagonem, bylem w 100% przekonany, ze to Helmut :mryellow:

: 20 paź 2011, 21:41
autor: memphis
martin2601 pisze:Hmmm :?: Czyli ten U6:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=yvU-CU_Puzg
to nie Helmut? Bylem tam w marcu i jechalem takim wagonem, bylem w 100% przekonany, ze to Helmut :mryellow:
To są te same wagony, tylko mają jeszcze bardziej zmodernizowane drzwi (a właściwie stopnie) plus jakieś tam dodatkowe modyfikacje umożliwiające jeżdżenie w tunelach stadtbahn.

: 18 lis 2011, 16:57
autor: Peter
Test E1 w Zabrzu :arrow: Film

: 18 lis 2011, 21:57
autor: KZKGaPowicz
W Gliwicach oprócz #924 jest także #925.

: 23 lis 2011, 09:14
autor: Peter
Jest foto #925 na testach w Zabrzu i #924 w zajezdni w Gliwicach.

: 24 lis 2011, 14:08
autor: Adams
Ja mam pytanie. Czy TŚ zakupiły do E1 wagony doczepne typu c3? Jeśli tak, to wie ktoś na jakich liniach takowe składy miałyby jeździć?

: 24 lis 2011, 14:28
autor: R_G
Kupiono jeden na części.

: 03 gru 2011, 14:58
autor: KZKGaPowicz
adam86 pisze:Po pierwsze to wagonów Pt już nie ma na rynku, a po drugie nie nadają się na 7, bo nie przejadą po ul. Armii Krajowej.
Myślę, że skoro Pt już nie ma, to może TŚ zdecydowałyby się na zakup N8S, które również są dwukierunkowe i mają część niskopodłogową. MPK Kraków już takowe posiada i prawdopodobnie chcą jeszcze jakieś dokupić, więc TŚ niech przynajmniej sprowadzą jednego N8S na testy. Mogą jeszcze kupić GT8S, jeśli nikt ich jeszcze wszystkich nie kupił.

: 03 gru 2011, 16:53
autor: Mikulek
KZKGaPowicz pisze:więc TŚ niech przynajmniej sprowadzą jednego N8S na testy
Ale po co ? Po co taka mieszanka taboru ? Dodatkowo dochodzi szkolenie motorniczych... Jak TŚ będzie chciało coś dwukierunkowego to zmodernizuje stopiątkę na coś w stylu 111n.

: 03 gru 2011, 18:12
autor: KZKGaPowicz
Mikulek pisze:
KZKGaPowicz pisze:więc TŚ niech przynajmniej sprowadzą jednego N8S na testy
Ale po co ? Po co taka mieszanka taboru ? Dodatkowo dochodzi szkolenie motorniczych... Jak TŚ będzie chciało coś dwukierunkowego to zmodernizuje stopiątkę na coś w stylu 111n.
Tylko zauważ, że teraz sprowadzono E1 po to, aby uniknąć wysokich kosztów RK 105Na. Sam skład 111N #373+613 czeka już długo na RK. Taniej jest kupić używany tramwaj, sprowadzić go i wyremontować w ZUR. Co do mieszanki taboru się zgadzam, ale co zrobić jak nie ma Pt? Tak jak napisałem wcześniej, N8S-NF są dwukierunkowe, a dodatkową ich zaletą jest częściowa niskopodłogowość. W Krakowie poradzono sobie jakoś z tym problemem. MPK Kraków chce jeszcze kilka lub kilkanaście dokupić, więc potem będzie "musztarda po obiedzie".

: 03 gru 2011, 21:33
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:
adam86 pisze:Po pierwsze to wagonów Pt już nie ma na rynku, a po drugie nie nadają się na 7, bo nie przejadą po ul. Armii Krajowej.
Myślę, że skoro Pt już nie ma, to może TŚ zdecydowałyby się na zakup N8S, które również są dwukierunkowe i mają część niskopodłogową. MPK Kraków już takowe posiada i prawdopodobnie chcą jeszcze jakieś dokupić, więc TŚ niech przynajmniej sprowadzą jednego N8S na testy. Mogą jeszcze kupić GT8S, jeśli nikt ich jeszcze wszystkich nie kupił.
Ale po co na razie? Sprowadzono wagony Pt, które miały być wykorzystywane podczas remontów, ale o jakimkolwiek przetargu na nie ciągle cisza. Za Armii Krajowej powinni się wziąć w pierwszej kolejności, więc jak ją wyłączą z ruchu to przecież helmuty nie będą po niej kursować. Swoją drogą są jeszcze wagony 111N, które na najgorszych torowiskach można wykorzystać :-P
KZKGaPowicz pisze:Co do mieszanki taboru się zgadzam, ale co zrobić jak nie ma Pt?
Można też pomyśleć o wypożyczeniu krakowskich N8S-NF, jeśli zajdzie taka potrzeba. Nie trzeba od razu robić kolejnych zakupów dwukierunkowych tramwajów. Chyba, że TŚ zaplanuje remonty w tym samym momencie w wielu miejscach w co szczerze wątpię.

Tak więc zamiast zajmować się zakupem kolejnych używanych tramwajów radzę, by TŚ zabrało się za projekt unijny o którym tylko się mówi i mówi. Po co dwukierukowe tramwaje, których nie będzie można nigdzie wykorzystać...

: 03 gru 2011, 22:32
autor: memphis
rafalurbino18 pisze:Chyba, że TŚ zaplanuje remonty w tym samym momencie w wielu miejscach w co szczerze wątpię.
No właśnie tak będą wyglądać te remonty, jeśli do nich w ogóle dojdzie. Czas na wykonanie wszystkich robót jest mocno ograniczony, a opóźnienie już jest katastrofalne.

: 08 gru 2011, 18:48
autor: Szociu
Tak jak mówiłem, były testy E1 na linii 24 w S-cu. Do wiosny jednak Franciki będą jeździć tylko na 26, ze względu na niemożność ewentualnego "remontowania" torowisk w okresie zimowym:

Zimą Franciki zostaną w Sosnowcu. Dalej pojadą wiosną
Obrazek

"Do końca roku w zajezdni Będzinie będzie już osiem sprowadzonych z Wiednia i zmodernizowanych w Chorzowie wagonów E-1, zwanych potocznie Francikami. Wbrew wcześniejszym przymiarkom, wagony kursować będą na razie tylko na linii nr 26.

W tej chwili w zajezdni w Będzinie są cztery Franciki. - Dwa kursują na linii 26, jeden jest w rezerwie, jeden służy nam jako nauka jazdy - mówi Bogusław Knapik, dyrektor wykonawczy Tramwajów Śląskich. Jak zapewnia, Franciki złą passę mają już za sobą.

Sprowadzone z Wiednia wagony przymierzane były też do obsługi innych linii w Sosnowcu i Zagłębiu, m.in. przeszły testy na trasie linii nr 24. - Przymierzaliśmy je też na trasy w kierunku Dąbrowy Górniczej, ale na razie zrezygnowaliśmy. Stan torowisk nie gwarantowałby komfortowej jazdy, a nie chcieliśmy w okresie zimowych, gdy np. podnosi nieco torowiska, prowadzić żadnych prac. Najprawdopodobniej do pomysłu innych linii wrócimy wiosną - dodaje dyrektor Knapik."


Źródło: Gazeta Wyborcza

: 12 gru 2011, 11:42
autor: Mikulek
KZKGaPowicz pisze:Tylko zauważ, że teraz sprowadzono E1 po to, aby uniknąć wysokich kosztów RK 105Na
To dlaczego nie zastanowiono się nad kupnem tatr T6 albo KT4 ? Tylko Wszystko Germańskiej produkcji... KT4 można kupić młodsze i lepiej wyglądają niż E1...
Obrazek
Obrazek

: 12 gru 2011, 15:57
autor: Penny
Mikulek pisze:To dlaczego nie zastanowiono się nad kupnem tatr T6 albo KT4 ? Tylko Wszystko Germańskiej produkcji... KT4 można kupić młodsze i lepiej wyglądają niż E1...
Niedawno ktoś z pewnej partii głosił, że jesteśmy ukrytą Mniejszością Niemiecką - to pewnie dowód w sprawie :P A tak na poważnie, to obecny prezes TŚ - Tadeusz Freisler - pracował od 2001 jako prezes zarządu Miejskiego Zakładu Naprawy Tramwajów w Krakowie i myślę, że dzięki doświadczeniu zaufał "wiedeńcom".

: 12 gru 2011, 17:27
autor: Peter
Wagony #930 i #933 jak można wyczytać w bazie taboru TŚ na stronie WPK pójdą na części. Ciekawe po co w sumie je numerowali, skoro z helmutami do odstawki tak nie zrobiono. Wiadomo także jakie kolejne numerki trafią do Będzina i Gliwic.

Będzin - #929, #931, #933 (na części), #935, #936, #937
Gliwice - #928 (w tej chwili wóz szkoleniowy), #930 (na części), #932, #934, #938

: 12 gru 2011, 17:59
autor: Mikulek
Penny pisze:Tadeusz Freisler - pracował od 2001 jako prezes zarządu Miejskiego Zakładu Naprawy Tramwajów w Krakowie i myślę, że dzięki doświadczeniu zaufał "wiedeńcom".
Czy to on także obmyślał wygląd zmodernizowanych E1 ? Jeśli tak to mu się nie udało, przód może jeszcze ale tył to "teksańska masakra piłą mechaniczną" :-| I w dodatku te ledy :o: W ogóle to co ta za głupia moda z tymi ledami, nie dało się zrobić normalnych kolorowych szkieł, tylko jakieś przeźroczyste ( to samo w zurkach ) ?

: 13 gru 2011, 12:09
autor: memphis
Peter pisze:Wagony #930 i #933 jak można wyczytać w bazie taboru TŚ na stronie WPK pójdą na części. Ciekawe po co w sumie je numerowali, skoro z helmutami do odstawki tak nie zrobiono.
Ponieważ helmuty na części przyjechały jako kupa części, a wiedeńce jako normalne wagony, które w którymś momencie zostaną dopiero zdjęte ze stanu.

: 13 gru 2011, 18:33
autor: KZKGaPowicz
Mikulek pisze:
Penny pisze:Tadeusz Freisler - pracował od 2001 jako prezes zarządu Miejskiego Zakładu Naprawy Tramwajów w Krakowie i myślę, że dzięki doświadczeniu zaufał "wiedeńcom".
Czy to on także obmyślał wygląd zmodernizowanych E1 ? Jeśli tak to mu się nie udało, przód może jeszcze ale tył to "teksańska masakra piłą mechaniczną" :-| I w dodatku te ledy :o: W ogóle to co ta za głupia moda z tymi ledami, nie dało się zrobić normalnych kolorowych szkieł, tylko jakieś przeźroczyste ( to samo w zurkach ) ?
Lampy typu LED montuje się również w nowych samochodach, autobusach (patrz Solaris) i sygnalizacjach świetlnych, a ponadto są energooszczędne.

: 13 gru 2011, 22:02
autor: Mikulek
Może i są energooszczędne ale brzydko wyglądają i słabo świecą, jak już są to nie mogą być pod kolorowymi szkłami ( czerwone, pomarańczowe i białe ) ?

: 13 gru 2011, 22:39
autor: Boguś
Mikulek pisze:Może i są energooszczędne ale brzydko wyglądają i słabo świecą, jak już są to nie mogą być pod kolorowymi szkłami ( czerwone, pomarańczowe i białe ) ?
Lampy diodowe są właśnie dobrze widoczne. Większość producentów stosuje z tyłu lampy diodowe. Natomiast z przodu diody wykorzystuje się jako światła do jazdy dziennej.
KZKGaPowicz pisze:Tylko zauważ, że teraz sprowadzono E1 po to, aby uniknąć wysokich kosztów RK 105Na. Sam skład 111N #373+613 czeka już długo na RK. Taniej jest kupić używany tramwaj, sprowadzić go i wyremontować w ZUR.
A co za problem wysłać 111N do modernizacji.

: 14 gru 2011, 15:57
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:
Mikulek pisze:Może i są energooszczędne ale brzydko wyglądają i słabo świecą, jak już są to nie mogą być pod kolorowymi szkłami ( czerwone, pomarańczowe i białe ) ?
Lampy diodowe są właśnie dobrze widoczne. Większość producentów stosuje z tyłu lampy diodowe. Natomiast z przodu diody wykorzystuje się jako światła do jazdy dziennej.
KZKGaPowicz pisze:Tylko zauważ, że teraz sprowadzono E1 po to, aby uniknąć wysokich kosztów RK 105Na. Sam skład 111N #373+613 czeka już długo na RK. Taniej jest kupić używany tramwaj, sprowadzić go i wyremontować w ZUR.
A co za problem wysłać 111N do modernizacji.
Dla obecnego prezesa TŚ chyba jest, bo skład ten oraz #418 miały mieć RK już dawno, ale w tym roku nie było takowych przewidzianych, ciekawe czy będą w przyszłym?

: 14 gru 2011, 18:34
autor: mark40
W przyszłym roku planuje się przeprowadzenie remontów 4 stopiątek w naszym ZUR. Oprócz tego pewnie wyjadą na remont już także któreś z zaplanowanych remontów 75 wagonów (program unijny).

: 14 gru 2011, 19:06
autor: adam86
Póki co nie wiadomo czy pojadą i gdzie pojadą.

: 14 gru 2011, 20:43
autor: mark40
A czy nasz ZUR potrafi zmodernizować stopiatki w zakresie:
wymiany układów napędowych z tradycyjnych (oporowych) na napędy prądu przemiennego z falownikami wykonanymi w technologii IBT z zastosowaniem asynchronicznego napędu prądu przemiennego
:?:

: 14 gru 2011, 21:07
autor: Mikulek
Lampy diodowe są właśnie dobrze widoczne. Większość producentów stosuje z tyłu lampy diodowe. Natomiast z przodu diody wykorzystuje się jako światła do jazdy dziennej.
KZ
No dobra ale dlaczego nie dają na nie kolorowych szkieł ( już nie mówię z przodu ale z tyłu ), kto to projektował niewidomy że nie widzi jakie to jest ohydne ?

: 14 gru 2011, 21:35
autor: memphis
mark40 pisze:A czy nasz ZUR potrafi zmodernizować stopiatki w zakresie:
wymiany układów napędowych z tradycyjnych (oporowych) na napędy prądu przemiennego z falownikami wykonanymi w technologii IBT z zastosowaniem asynchronicznego napędu prądu przemiennego
:?:
A co to za problem? Przecież te urządzenia się kupuje praktycznie gotowe do montażu.

: 14 gru 2011, 22:30
autor: adam86
mark40 pisze:A czy nasz ZUR potrafi zmodernizować stopiatki w zakresie:
wymiany układów napędowych z tradycyjnych (oporowych) na napędy prądu przemiennego z falownikami wykonanymi w technologii IBT z zastosowaniem asynchronicznego napędu prądu przemiennego
:?:
Po pierwsze to IGBT, a po drugie nie wszystkie będą miały naped asynchroniczny, część nadal bedzie miała silniki prądu stałego zasilane z przekształtnika. Problemem z resztą nie ejest to jaki tam się naped wsadzi, bo to sie kupuje i montuje, a remont pudeł, nie ma miejsca w Chorzowie, żeby te 75 stopiątek zrobic przez 2 lata, więc albo będzie przetarg na remont pudeł i malowanie, albo część będzie w całości na przetarg, albo, co mało prawdopodobne, uruchomi się Bedzin i Stroszek do demontowanie wagonów i remontu pudeł.

: 17 gru 2011, 16:58
autor: Boguś
Mikulek pisze:No dobra ale dlaczego nie dają na nie kolorowych szkieł ( już nie mówię z przodu ale z tyłu ), kto to projektował niewidomy że nie widzi jakie to jest ohydne ?
Stosują.
KZKGaPowicz pisze:Dla obecnego prezesa TŚ chyba jest, bo skład ten oraz #418 miały mieć RK już dawno
Widzisz, sam piszesz o RK, który nie obejmuje zmiany rozruchu z oporowego na tyrystora. A tu właśnie chodzi zmianę rozruchu plus nową ścianę czołową.

: 17 gru 2011, 21:54
autor: Mikulek
Stosują.
W E1 i zurkach ?

: 18 gru 2011, 13:06
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:No dobra ale dlaczego nie dają na nie kolorowych szkieł ( już nie mówię z przodu ale z tyłu ), kto to projektował niewidomy że nie widzi jakie to jest ohydne ?Stosują.
KZKGaPowicz pisze:Dla obecnego prezesa TŚ chyba jest, bo skład ten oraz #418 miały mieć RK już dawno
Widzisz, sam piszesz o RK, który nie obejmuje zmiany rozruchu z oporowego na tyrystora. A tu właśnie chodzi zmianę rozruchu plus nową ścianę czołową.
Tylko, że ja miałem na myśli te wczesniejsze plany:
Łukasz Chrzan na portalu WPK KATOWICE pisze:Wcześniej kursował w składzie 417+418. Mimo, że wagon 418 nadal kursuje (jako pojedynczy) były plany wyremontowania również jego, więc wagon 417 wyposażono w gniazda sterowania na tylnej ścianie. Remont trwał od grudnia 2009. Jest to już trzeci "Zurek" w zajezdni Gliwice.
Źródło. Wg Twojej propozycji potem może zabraknąć składów (chociaż przy polityce KZK GOP wątpię). W podobny sposób "rozwalono" skład #699+700.

: 18 gru 2011, 16:51
autor: Boguś
Mikulek pisze:
Stosują.
W E1 i zurkach ?
Tu akurat nie stosują, ale nic nie stoi na przeszkodzie. Obecnie jest mnóstwo diodowych lamp.

W przyszłym tygodniu do Będzina trafi kolejny wagon E1.

: 18 gru 2011, 19:53
autor: Mikulek
A wytwarzają jeszcze zwyczajne lampy na żarówki ?

: 27 gru 2011, 17:49
autor: Łukasz
Nie wiem czy w dobry temat "Nowe wagony"

: 12 lut 2012, 12:41
autor: mark40
I jak? Będą kolejne Helmuty i Franciki? Decyzja miała zapaść 01.02.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... srode.html

: 12 lut 2012, 12:52
autor: adam86
Z tymi helmutami to nie chodzi o Pt, tylko o Ptb, w związku z czym trzeba będzie przebudować schody i drzwi.

: 06 mar 2012, 21:05
autor: mark40
Przyjadą kolejne wagony E1 z Wiednia (do końca lipca '12)

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... wt2752012/
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi transportu 10 sztuk używanych wagonów tramwajowych typu E1

: 07 mar 2012, 18:14
autor: Szociu
Najgorszy możliwy zakup, nie dość, że ciasne to jeszcze brzydkie. :/ Miejmy nadzieję, że kupią chociaż trochę Ptb.

: 07 mar 2012, 20:29
autor: KZKGaPowicz
Szociu pisze:Najgorszy możliwy zakup, nie dość, że ciasne to jeszcze brzydkie. :/ Miejmy nadzieję, że kupią chociaż trochę Ptb.
Tylko, że w Ptb prawdopodobnie będzie trzeba przebudować schody i drzwi.
Wiem, że to zwiększa koszty, ale ja jestem nadal za sprowadzeniem z Krakowa na testy N8S-NF. Nie dość, że dwukierunkowy, to w części niskopodłogowy.

Ciekawe czy teraz E1 pojawią się na Stroszku i w końcu na odpowiedniej dla tego typu taboru - linii nr 9?