Testy i zakup wagonów E1 i c3

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Testy i zakup wagonów E1 i c3

#1 Post autor: DW » 12 gru 2010, 13:37

Jeszcze nie zakończono dostaw używanych Duewagów Pt z Frankfurtu nad Menem, a już niebawem Tramwaje Śląskie mają rozpocząć testy kolejnego wagonu produkcji niemieckiej. Jeszcze w grudniu ma zostać sprowadzony wagon typu E1 :!: Wagony tego typu już od kilkudziesięciu lat kursują po Wiedniu, a od sześciu lat również po Krakowie.
Wozy typu E1 można łączyć z doczepkami typu c3. Możliwe, że na testy trafi do nas cały skład.
Na razie nie wiadomo czy wóz/skład dotrze do nas z Wiednia, czy może z Krakowa. Ewentualny zakup miałby nastąpić z Wiednia, gdyż tam mają je na zbyciu.

Niemieckie tramwaje typu E1 parametrami technicznymi przypominają polskie wagony typu 102Na (w GOPie wycofane z eksploatacji dwa lata temu). Bardzo podobne są gabaryty pojazdu, pojemność (wg Wikipedii jest o 35 osób mniejsza, ale zapewne wg norm niemieckich). Spośród stodwójek wyróżniają się mocą silników, która łącznie jest dwa razy większa.
E1 produkowane były w latach 1969 - 1976, c3 w latach 1959 - 1962.

Pytanie tylko, czy takie wozy się u nas rzeczywiście przydadzą. Duewagi Pt były warte uwagi głównie ze względu na dwukierunkowość. Wiedeńskie wozy są jednokierunkowe wysokopodłogowe, więc nie wyróżniają się niczym specjalnym. Jedyne co może je różnić, to lepsze utrzymanie, bo jednak nasi zachodni sąsiedzi dbają o tabor nieco bardziej niż my ;)

Link do informacji o wozach tego typu w Wikipedii i Encyklopedii Krakowskiej Komunikacji:
http://pl.wikipedia.org/wiki/E1_(tramwaj)
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwaje/e1/
Ostatnio zmieniony 30 cze 2012, 09:49 przez DW, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 12 gru 2010, 13:59

Koniec świata chciałoby się rzec. Zobaczymy co z tego wyniknie.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

Re: Testy wagonu typu E1

#3 Post autor: mark40 » 12 gru 2010, 14:01

DW pisze:Pytanie tylko, czy takie wozy się u nas rzeczywiście przydadzą. Duewagi Pt były warte uwagi głównie ze względu na dwukierunkowość. Wiedeńskie wozy są jednokierunkowe wysokopodłogowe, więc nie wyróżniają się niczym specjalnym. Jedyne co może je różnić, to lepsze utrzymanie, bo jednak nasi zachodni sąsiedzi dbają o tabor nieco bardziej niż my ;)
Plus jeszcze taki, ze są pojemniejsze od stopiątek. Ale ogólnie sprowadzenie tych wagonów to maskara. Miejmy nadzieję, ze nie dużo ich sprowadzą.

Myślałem że zainteresowanie Wiedniem dotyczy tych wagonów http://www.phototrans.eu/1014,1814,1380.html

Z doczepkami może być ciężko. Na niejednym przystanku taki skład się nie zmieści.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

Re: Testy wagonu typu E1

#4 Post autor: adam86 » 12 gru 2010, 15:34

DW pisze:Jeszcze nie zakończono dostaw używanych Duewagów Pt z Frankfurtu nad Menem, a już niebawem Tramwaje Śląskie mają rozpocząć testy kolejnego wagonu produkcji niemieckiej.
Raczej austriackiej.
Niemieckie tramwaje typu E1 parametrami technicznymi przypominają polskie wagony typu 102Na (w GOPie wycofane z eksploatacji dwa lata temu). Bardzo podobne są gabaryty pojazdu, pojemność (wg Wikipedii jest o 35 osób mniejsza, ale zapewne wg norm niemieckich). Spośród stodwójek wyróżniają się mocą silników, która łącznie jest dwa razy większa.
Podobne to one są jesli o pojemność idzie, natomiast parametry techniczne mają zupełnie inne. Nie dość, że mają 300kW mocy, to konstrukcja wózków, ilość silników, a także ich budowa są zupełnie inne.
KZKGOP 1779

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#5 Post autor: rafalurbino18 » 12 gru 2010, 16:06

Oby na testach się zakończyło.. Nie widzę żadnego sensu kupować tych wagonów, które mogą tylko przysporzyć nam problemów. Na pewno znajdą się inne, bardziej potrzebne wydatki niż zakup kolejnych używek. Gdyby miały niskopodłogową wstawkę to jeszcze na coś by się przydały, a tak to zwykły złom, którym nie warto się interesować.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: adam86 » 12 gru 2010, 16:35

rafalurbino18 pisze:Oby na testach się zakończyło.. Nie widzę żadnego sensu kupować tych wagonów, które mogą tylko przysporzyć nam problemów. Na pewno znajdą się inne, bardziej potrzebne wydatki niż zakup kolejnych używek. Gdyby miały niskopodłogową wstawkę to jeszcze na coś by się przydały, a tak to zwykły złom, którym nie warto się interesować.
To nie tak do końca, e wagony ale solo mogłyby się przydac na 9, gdzie stopiątki sobie nie radzą.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: Penny » 12 gru 2010, 18:31

adam86 pisze:
rafalurbino18 pisze:Oby na testach się zakończyło.. Nie widzę żadnego sensu kupować tych wagonów, które mogą tylko przysporzyć nam problemów. Na pewno znajdą się inne, bardziej potrzebne wydatki niż zakup kolejnych używek. Gdyby miały niskopodłogową wstawkę to jeszcze na coś by się przydały, a tak to zwykły złom, którym nie warto się interesować.
To nie tak do końca, e wagony ale solo mogłyby się przydac na 9, gdzie stopiątki sobie nie radzą.
Jeżeli chodzi o konstrukcje wozów i ich parametry techniczne to jestem laikiem i być może stąd wyniknie następująca myśl: "lepiej było zostawić prymitywne "stodwójki" z równie prymitywnymi udogodnieniami dla linii 9, tj. piasecznicami. Kupno tych wiedeńczyków to dla mnie jak powrót do stodwójek, więc po co je kasowano? Żeby za parę lat sprowadzać heble z "lepszego" świata? Absurd.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: mark40 » 12 gru 2010, 20:31

Ponadto nie trzeba będzie ich przemalowywać :-P

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: DW » 12 gru 2010, 21:44

mark40 pisze:Plus jeszcze taki, ze są pojemniejsze od stopiątek.
Jeśli zastąpią solówki to wyjdzie na plus. Gorzej jak zastąpią składy ;)
mark40 pisze:Miejmy nadzieję, ze nie dużo ich sprowadzą.
Jak na razie to tylko testy. Zobaczymy co z nich wyniknie...
adam86 pisze:To nie tak do końca, e wagony ale solo mogłyby się przydac na 9, gdzie stopiątki sobie nie radzą.
I na wielu innych liniach. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#10 Post autor: Boguś » 12 gru 2010, 21:48

Penny pisze:Jeżeli chodzi o konstrukcje wozów i ich parametry techniczne to jestem laikiem i być może stąd wyniknie następująca myśl: "lepiej było zostawić prymitywne "stodwójki" z równie prymitywnymi udogodnieniami dla linii 9, tj. piasecznicami. Kupno tych wiedeńczyków to dla mnie jak powrót do stodwójek, więc po co je kasowano? Żeby za parę lat sprowadzać heble z "lepszego" świata? Absurd.
Rozwiązaniami technicznymi bliżej im do eNki.
mark40 pisze:Z doczepkami może być ciężko. Na niejednym przystanku taki skład się nie zmieści.
Jeśli zdecydują się na zakup E1, to raczej bez doczepek.
DW pisze:Pytanie tylko, czy takie wozy się u nas rzeczywiście przydadzą.
Po prostu jest to uzupełnienie braków taborowych.

Teraz "odbija" się polityka taborowa realizowana przez ostatnie lata.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: luki » 13 gru 2010, 02:31

Boguś pisze:Teraz "odbija" się polityka taborowa realizowana przez ostatnie lata.
No właśnie... było ciąć stodwójki ? Zamiast zostawić je na lepsze czasy albo jako tako utrzymywać dziś mogły by przejść lepsze remonty i nie trzeba by było używek szukać.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: adam86 » 13 gru 2010, 13:49

Penny pisze: więc po co je kasowano? Żeby za parę lat sprowadzać heble z "lepszego" świata? Absurd.
Żeby pozostawic 102Na trzeba było im robić kolejne RK, a nie było na to pieniędzy.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#13 Post autor: Kamil105Na » 13 gru 2010, 21:17

Lepiej jakby kupili 1 nowoczesny tramwaj zamiast 10 starych...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#14 Post autor: Marcin » 13 gru 2010, 21:30

Kamil105Na pisze:Lepiej jakby kupili 1 nowoczesny tramwaj zamiast 10 starych...
Który rozwaliłby się na naszym torowisku...

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#15 Post autor: Kamil105Na » 13 gru 2010, 21:44

Marcin pisze:
Kamil105Na pisze:Lepiej jakby kupili 1 nowoczesny tramwaj zamiast 10 starych...
Który rozwaliłby się na naszym torowisku...
No właśnie, więc najpierw trzeba naprawić torowiska.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: adam86 » 13 gru 2010, 21:47

Kamil105Na pisze:Lepiej jakby kupili 1 nowoczesny tramwaj zamiast 10 starych...
Zastanów się ile kosztuje nowy tramwaj, a ile wiedeniec.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: Penny » 13 gru 2010, 23:37

adam86 pisze:
Kamil105Na pisze:Lepiej jakby kupili 1 nowoczesny tramwaj zamiast 10 starych...
Zastanów się ile kosztuje nowy tramwaj, a ile wiedeniec.
A zamiast wiedeńców nie lepiej Konstal 105 sprowadzać :?: Mamy do nich mnóstwo części i wszyscy z wozowni wiedzą jak te wozy naprawiać, na dodatek nie trzeba "marnować" godzin na szkolenie motorowych na nowy typ wozu.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: adam86 » 14 gru 2010, 12:47

Penny pisze:A zamiast wiedeńców nie lepiej Konstal 105 sprowadzać :?: Mamy do nich mnóstwo części i wszyscy z wozowni wiedzą jak te wozy naprawiać, na dodatek nie trzeba "marnować" godzin na szkolenie motorowych na nowy typ wozu.
105Na może się uda z Warszawy sprowadzić w zamian za nasze 105N, które pójdą do kasacji. Ale mamy takie linie, jak wspomniana 9, gdzie wiedeniec byłby lepszym rozwiązaniem, niź 105Na solo.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#19 Post autor: Kamil105Na » 14 gru 2010, 15:33

Można też sprowadzić 13N :) Stare są ale wytrzymałe.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Maciek
Posty: 12
Rejestracja: 12 gru 2010, 17:48
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#20 Post autor: Maciek » 14 gru 2010, 16:13

Można sprowadzać ale to będzie zdezelowane już.
Lepiej włożyć trochę kasy i stare 102N doprowadzić do stanu jakiegoś porządniejszego i na jakąś linie puścić 100% obsady. 8)
Pozdrawiam. ;]

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: DW » 14 gru 2010, 16:56

Maciek pisze:Lepiej włożyć trochę kasy i stare 102N doprowadzić do stanu jakiegoś porządniejszego i na jakąś linie puścić 100% obsady. 8)
W przypadku 102N, to byłoby to możliwe tylko na 38 i to po przerobieniu wozu na dwukierunkowy, bo mamy tylko 1 taki wóz :-P
Natomiast zachowało się parę stodwójek - 3 ostawione na historyczne i 2 robocze.
Łącznie 6 wozów serii 102N, więc rzeczywiście to na pewno rozwiązałoby problemy taborowe ;)

Maciek
Posty: 12
Rejestracja: 12 gru 2010, 17:48
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#22 Post autor: Maciek » 14 gru 2010, 17:24

Chodziło mi o ściągnięcie jakiś wozów z Polski a nie tych co są w GOP. pisałem w nawiązaniu do tych 105 Warszawskich.
Pozdrawiam. ;]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#23 Post autor: rafalurbino18 » 14 gru 2010, 18:14

Maciek pisze:Można sprowadzać ale to będzie zdezelowane już.
Lepiej włożyć trochę kasy i stare 102N doprowadzić do stanu jakiegoś porządniejszego i na jakąś linie puścić 100% obsady.
A skąd niby chciałbyś te stodwójki ściągnąć?
Skoro już coś trzeba kupić to chyba lepiej z zachodu. Nie wiem w jakim stanie są warszawskie wagony, bo ich ściągnięcie też mogłoby być jakimś rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#24 Post autor: Kamil105Na » 14 gru 2010, 20:48

Najlepiej nie kasować stopiątek tylko je remontować (byle by się trzymały).
Maciek pisze:Można sprowadzać ale to będzie zdezelowane już.
Lepiej włożyć trochę kasy i stare 102N doprowadzić do stanu jakiegoś porządniejszego i na jakąś linie puścić 100% obsady. 8)
Na 21 by się przydały :) W ogóle to ja nie rozumiem dlaczego tam jeżdżą solówki. Po południo nie da się wejść do środka. A uszczęśliwione TŚ dało sobie skład na 28...(w drugim wagonie ostatnio się drzwi nie otwierały...).
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 21:01 przez Kamil105Na, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: mark40 » 14 gru 2010, 20:54

Podobno jutro ma przyjechać, ale podaje to jako info z drugiej ręki więc prosze przyjąć, że nie jest pewne.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#26 Post autor: Przemek » 16 gru 2010, 11:30

Laweta z wiedeńczykiem przyjechała dziś do Chorzowa Batorego.
Numer boczny 4503.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#27 Post autor: Peter » 16 gru 2010, 18:15

Przemek pisze:Laweta z wiedeńczykiem przyjechała dziś do Chorzowa Batorego.
Numer boczny 4503.
Jak widać rocznik 1971 :arrow: #4503
*SDIP (U.N.O.)

dioniz
Posty: 10
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:33
Lokalizacja: Kraków - Niepołomice
Kontakt:

#28 Post autor: dioniz » 17 gru 2010, 10:02

Witam, od trzech lat mam przyjemność prowadzić wagony E1 solo jak i E1+c3. Wagony przyjemnie się prowadzi, awarie jakieś tam zawsze muszą wystąpić ale rzadko się zdarza aby wagon trzeba było spychać. Wbrew wszystkiemu są one łatwe w obsłudze, w miarę ciche, wygodne patrząc z punktu widzenia prowadzącego jak i pasażera (w zimie ciepło a w okresie letnim duże otwierane okna robią przewiew) no i to co najważniejsze są bezpieczne (piasecznice oraz hamulce szynowe zasilane z sieci a nie jak w sto piątkach z baterii).
Podsumowując nie nastawiajcie się negatywnie do tych wagonów, moim skromnym zdaniem lepszy "szrot wiedeński" niż nasza rodzima konstrukcja.
Pozdrawiam motorniczy z Krakowa. :)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#29 Post autor: Slim » 17 gru 2010, 13:28

Osobiście wolałbym żeby TŚ kupiły (pewnie znacznie taniej) wycofywane 105Na z Warszawy które obecnie razem z 13N przechodzą prawdziwą rzeź, przynajmniej nie trzeba będzie szkolić motorniczych i mechaników do obsługi nowego typu taboru. Poza tym warszawskie wagony przewyższają nasze pod każdym względem, a ich przystosowanie do naszej sieci to kwestia raptem kilku dni.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#30 Post autor: memphis » 17 gru 2010, 14:50

dioniz pisze:hamulce szynowe zasilane z sieci a nie jak w sto piątkach z baterii
Przecież to jest niezgodne z przepisami, no i ze zdrowym rozsądkiem również. Jak wtedy wagon hamuje awaryjnie w przypadku braku zasilania z sieci trakcyjnej? W naszych helmutach zasilanie hamulców szynowych z akumulatorów to jest jedna z głównych przeróbek.

dioniz
Posty: 10
Rejestracja: 08 kwie 2008, 15:33
Lokalizacja: Kraków - Niepołomice
Kontakt:

#31 Post autor: dioniz » 17 gru 2010, 15:41

memphis pisze:
dioniz pisze:hamulce szynowe zasilane z sieci a nie jak w sto piątkach z baterii
Przecież to jest niezgodne z przepisami, no i ze zdrowym rozsądkiem również. Jak wtedy wagon hamuje awaryjnie w przypadku braku zasilania z sieci trakcyjnej? W naszych helmutach zasilanie hamulców szynowych z akumulatorów to jest jedna z głównych przeróbek.
Dlaczego niezgodne? Automatycznie przechodzi na zasilanie z baterii.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#32 Post autor: Penny » 17 gru 2010, 16:08

dioniz pisze:
memphis pisze:
dioniz pisze:hamulce szynowe zasilane z sieci a nie jak w sto piątkach z baterii
Przecież to jest niezgodne z przepisami, no i ze zdrowym rozsądkiem również. Jak wtedy wagon hamuje awaryjnie w przypadku braku zasilania z sieci trakcyjnej? W naszych helmutach zasilanie hamulców szynowych z akumulatorów to jest jedna z głównych przeróbek.
Dlaczego niezgodne? Automatycznie przechodzi na zasilanie z baterii.
Więc powinieneś był inaczej sformułować pierwszą wypowiedź, bo wynika z niej, że "wiedeńczyk" w ogóle nie korzysta z akumulatorów ;)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#33 Post autor: memphis » 17 gru 2010, 16:34

Penny pisze:
dioniz pisze:Dlaczego niezgodne? Automatycznie przechodzi na zasilanie z baterii.
Więc powinieneś był inaczej sformułować pierwszą wypowiedź, bo wynika z niej, że "wiedeńczyk" w ogóle nie korzysta z akumulatorów ;)
Otóż to. Jeśli jest tak jak piszesz to chyba w porządku.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#34 Post autor: TŚ25 » 17 gru 2010, 21:08

Kamil105Na pisze:Można też sprowadzić 13N :) Stare są ale wytrzymałe.
Po co nam 13N albo 105N :?:
Lepiej kupić dwukierunkowce :-P

Jeszcze, tak na marginesie, dostałem wiadomość od kolegi z krakowa że TŚ ma w lutym testować wagon "MAN N8S-NF" http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0504103749 .
Nie wiem, czy to prawda.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#35 Post autor: luki » 18 gru 2010, 12:35

TŚ25 pisze:Po co nam 13N albo 105N :?:
Bo Warszawa robi rzeź całkiem dobrych wozów, a u nas są braki. 13N uzupełniłyby tabor techniczny a 105N liniowy. Nie możemy sobie pozwalać na kasacje hebli, więc chyba warto byłoby skorzystać ?
TŚ25 pisze:Lepiej kupić dwukierunkowce :-P
Po co ? Obecnie po za 111N mamy Pt więc po co nam więcej takiego czegoś, same linie wahadłowe byś chciał ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#36 Post autor: Boguś » 20 gru 2010, 22:11

Kamil105Na pisze:Można też sprowadzić 13N Stare są ale wytrzymałe.
Tylko, że u nas 13N jeździłaby jako solówka, co przy ich układzie drzwi wydłuży wymianę pasażerów.
Maciek pisze:Można sprowadzać ale to będzie zdezelowane już.
Warszawskie 13N i 105Na są zdecydowanie lepiej utrzymane niż nasze wagony.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2010, 23:36 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#37 Post autor: DW » 22 gru 2010, 21:58

Na Batory przybyła również doczepka C3. Jaka, postaram się niebawem dowiedzieć.

Co do E1, to najprawdopodobniej, niezależnie od wyników testów, zostanie sprowadzonych co najmniej kilka wozów...
Slim pisze:Osobiście wolałbym żeby TŚ kupiły (pewnie znacznie taniej) wycofywane 105Na z Warszawy które obecnie razem z 13N przechodzą prawdziwą rzeź, przynajmniej nie trzeba będzie szkolić motorniczych i mechaników do obsługi nowego typu taboru. Poza tym warszawskie wagony przewyższają nasze pod każdym względem, a ich przystosowanie do naszej sieci to kwestia raptem kilku dni.
I całkiem możliwe, że tak też się stanie ;)
TŚ chcą się niebawem pozbyć wszystkich 105N (nie, nie chodzi o 105Na ;) ), które zużywają więcej energii niż zwykłe stopiątki.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#38 Post autor: adam86 » 22 gru 2010, 22:15

DW pisze:I całkiem możliwe, że tak też się stanie ;)
TŚ chcą się niebawem pozbyć wszystkich 105N (nie, nie chodzi o 105Na ;) ), które zużywają więcej energii niż zwykłe stopiątki.
A to akurat nikogo nie obchodzi. problemem jest to, że owe padliny do niczego już się nie nadają.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#39 Post autor: mark40 » 23 gru 2010, 10:40

DW pisze:Na Batory przybyła również doczepka C3. Jaka, postaram się niebawem dowiedzieć.
#1224

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=5940
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mark40, łącznie zmieniany 1 raz.

puschel
Posty: 389
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#40 Post autor: puschel » 24 gru 2010, 03:33

Puschel

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#41 Post autor: 102n@ » 24 gru 2010, 21:10

Mam poważne obawy co do eksploatacji tego modelu u nas. Pierwsze co się urwie/poleci to będą te osłony na wózkach. Potem się rozsypią przeguby, bo jak widać na filmie jest tam ciaśniej niż w 102-jkowych. Parę kółek na 9-ce i się podocierają;p Szczególnie na odcinku Stroszek - Sikorskiego i Chebzie - Wirek.

puschel
Posty: 389
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#42 Post autor: puschel » 27 gru 2010, 11:30

Te tramwaje nie mają lusterek z przodu. Jak ten motorniczy obserwuje drzwi? Tylko wewnętrznym?
Puschel

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#43 Post autor: Boguś » 27 gru 2010, 16:48

puschel pisze:Te tramwaje nie mają lusterek z przodu. Jak ten motorniczy obserwuje drzwi? Tylko wewnętrznym?
Krakowskie E1 mają prawe lusterko. Montaż zewnętrznych lusterek nie powinien być żadnym problemem.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#44 Post autor: DW » 27 gru 2010, 19:48

mark40 pisze:
DW pisze:Na Batory przybyła również doczepka C3. Jaka, postaram się niebawem dowiedzieć.
#1224
Z 1961 roku :-P

Oba wozy nie wyglądają za ciekawie. Jednak zanim wyjadą po raz pierwszy z zajezdni mają przejść mały remont. Na pewno ma zostać odświeżone dość zaniedbane wnętrze pojazdów. Poza tym poprawione mają zostać większe lub mniejsze szczegóły, tak aby wagon nadawał się do eksploatacji w naszych warunkach (polskie oraz "gopowskie" wymogi).

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#45 Post autor: Iwo » 28 gru 2010, 09:26

DW pisze:Oba wozy nie wyglądają za ciekawie. Jednak zanim wyjadą po raz pierwszy z zajezdni mają przejść mały remont.
Wymiana siedzeń, wewnętrznych laminatów, wymiana oświetlenia na tzw listwe świetlną wpuszczoną w sufit wagonu.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#46 Post autor: adam86 » 28 gru 2010, 20:57

A także podłogi.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#47 Post autor: DW » 10 sty 2011, 19:46

Już w tym tygodniu wiedeniec ma przechodzić nocne jazdy próbne. Możliwe, że na pierwsze wyjedzie już w nadchodzącą noc.
Na razie ma kursować tylko w nocy, więc z fotek raczej nici (chyba, że ktoś wybierze się na nocne "polowanie" ;) ).

A dziś w ciągu dnia skład E1+c3 manewrował ponoć po zajezdni:
domin45670 na forum skyscrapercity pisze:Dziś widziałem jakieś wstępne przejażdżki po zajezdni składu E1+c3, głównie przód/tył, bez osłon na wózkach. Nie wygląda na żywo źle.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#48 Post autor: Przemek » 10 sty 2011, 21:33

DW pisze:Już w tym tygodniu wiedeniec ma przechodzić nocne jazdy próbne. Możliwe, że na pierwsze wyjedzie już w nadchodzącą noc.
Potwierdzam, wyjedzie dziś w nocy, ale bez przyczepki.

treeboor90
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2011, 10:39
Lokalizacja: Chorzów

#49 Post autor: treeboor90 » 11 sty 2011, 10:41

I co wyjechał ten tramwaj, na te testy?

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#50 Post autor: Slim » 11 sty 2011, 23:30

treeboor90 pisze:I co wyjechał ten tramwaj, na te testy?
Dosłownie przed chwilą wjechał do Sosnowca od strony Szopienic wraz z doczepą c3 w obu wagonach było włączone wewnętrzne oświetlenie. Pomimo że było ciemno to na żywo prezentuje się nawet dobrze, nie jest głośny i jechał z dość dużą prędkością, postaram się napisać o której ewentualnie będzie wracał (oczywiście o ile będzie wracał tą samą trasą).

EDYCJA godz. 2:05

Pociąg 1511 wagon #621 kurs o 1:34 z Dworca do Zawodzia jechał opóźniony o 30 minut być może spowodowane to było nocnymi testami E1+c3, który jeszcze nie wracał (chyba że przez Mysłowice).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość