Leasing zwrotny używanego taboru tramwajowego typu 105Na

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Leasing zwrotny używanego taboru tramwajowego typu 105Na

#1 Post autor: DW » 03 sie 2010, 11:52

W BIPie TŚ pojawiło ogłoszenie o zamówieniu na "Leasing zwrotny używanego taboru tramwajowego typu 105Na".
:arrow: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... df4012010/

Dotyczy on leasingu przez TŚ 11 wagonów typu 105Na.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2010, 18:00 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#2 Post autor: mark40 » 03 sie 2010, 16:48

Nie chodzi o taki leasing. Leasing zwrotny w przypadku TŚ będzie polegał na sprzedaży 11 stopiątek, podczas gdy będą one dalej użytkowane (wynajmowane) przez spółkę. Pewnie TŚ chcą trochę poprawić swą płynność finansową.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: DW » 03 sie 2010, 18:06

mark40 pisze:Nie chodzi o taki leasing. Leasing zwrotny w przypadku TŚ będzie polegał na sprzedaży 11 stopiątek, podczas gdy będą one dalej użytkowane (wynajmowane) przez spółkę. Pewnie TŚ chcą trochę poprawić swą płynność finansową.
Właśnie czytałem to i czytałem i doszedłem do wniosku, że TŚ chcą kupić wozy, ale chyba rzeczywiście masz rację ;)
Ciekawe czy wystawione zostaną lepsze, czy może gorsze wozy...

Poprawiłem swojego poprzedniego posta.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#4 Post autor: memphis » 04 sie 2010, 09:24

Otóż to, Marek ma rację. Citki zresztą też były (chyba są dalej) w leasingu zwrotnym. Na pierwszy rzut oka tego nie widać, bo nie ma tablic rejestracyjnych jak np. w autobusach.

EDIT 4.08

Leasing ma dotyczyć wagonów 105Na o numerach 458, 525, 602, 620, 635, 636, 658, 674, 687, 699 i 716 o łącznej wartości rynkowej 5,443 mln zł (SIWZ)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 04 sie 2010, 21:12

memphis pisze:Leasing ma dotyczyć wagonów 105Na o numerach 458, 525, 602, 620, 635, 636, 658, 674, 698, 699 i 716 o łącznej wartości rynkowej 5,443 mln zł (SIWZ)
Chyba 687 a nie 698 ;)

Czyli wybrano wagony po remontach i w sumie te najbardziej wartościowe.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#6 Post autor: memphis » 04 sie 2010, 22:30

luki pisze:
memphis pisze:Leasing ma dotyczyć wagonów 105Na o numerach 458, 525, 602, 620, 635, 636, 658, 674, 698, 699 i 716 o łącznej wartości rynkowej 5,443 mln zł (SIWZ)
Chyba 687 a nie 698 ;)
No tak, czeski błąd ;)

puschel
Posty: 389
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#7 Post autor: puschel » 05 sie 2010, 09:53

luki pisze:Czyli wybrano wagony po remontach i w sumie te najbardziej wartościowe.
A dlaczego żelazek nie wystawili?
Puschel

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

Tramwaje w leasing. Co to znaczy?

#8 Post autor: TŚ25 » 18 sie 2010, 18:51

Tramwaje w leasing. Co to znaczy?

18.08.2010
“Sprzedają tramwaje po remoncie”, pod takim tytułem ukazały się w dniu 17.08.2010 w dzienniku Fakt informacje, które rzekomo miały dotyczyć leasingu zwrotnego 11 wagonów należących do Tramwajów Śląskich S.A. Rzekomo?!

Pytania, które wpłynęły do Spółki z redakcji Faktu, dotyczyły właśnie leasingu, jednak w redagowanym artykule nie ma o nim słowa. Przekazujemy więc Państwu informację pełną, którą od nas otrzymał Fakt. Chcemy, aby zdanie jakie Państwo wyrobią sobie na ten temat wynikało z informacji rzetelnej, wypływającej ze źródła.

Dążąc do spełniania Państwa oczekiwań dotyczących poprawy jakości usług tramwajowych Spółka szuka różnych rozwiązań pozwalających pozyskać środki finansowe. Leasing zwrotny jest właśnie jedną z takich form finansowania inwestycji. Umożliwia on pozyskanie środków finansowych i poprawia płynność finansową a jednocześnie nie pozbawia Spółki możliwości bieżącego korzystania z leasingowanych wagonów. Wagony te w dalszym ciągu będą kursować po śląsko-zagłębiowskich torach.

Informacja przekazana dziennikowi Fakt:

Oddanie 11 używanych wagonów tramwajowych w leasing zwrotny z opcją wykupu podyktowane jest potrzebą pozyskania środków finansowych na realizację planowanych w 2010 r. inwestycji własnych, których wartość wyniesie 12,7 mln.

Leasingowane będą wagony typu 105N, które przeszły remont kapitalny. W wagonach tych m.in. wymienione zostało poszycie, całkowicie wymieniono wnętrze z zstosowaniem nowych materiałów posiadających stosowne atesty. Wprowadzono nowy układ otwierania drzwi zpobiegający przytrzaśnięciu pasażera. Całkowicie wymieniono instalację i aparaturę elektryczną. Przeprowadzono kompleksowy remont wózków tramajowych z zastosowaniem samoregulatorów w hamulcach. W tylnej części wagonów zamontowano konsolę ułatwiającą motorniczemu manewrowanie.

Wgony zostały wycenione przez rzeczoznawcę na około 5,4 mln zł. Wyłoniony w przetargu wykonawca odkupi od Spółki przedmiotowe wagony a następnie odda je Tramwajom Śląskim S.A. w leasing (dzierżawę) na 6 lat. Tramwaje Śląskie zapłacą firmie leasingowej opłatę wstępną i końcową, a reszta zostanie podzielona na 72 raty miesięczne. Spółka stanie się z powrotem właścicielem wagonów po zapłaceniu opłaty końcowej.

Warunki jakie musi spełnić wykonawca aby ubiegać się o udzielenie zamówienia określone są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia znajdującej się na stronie internetowej www.tram-silesia.pl w zakładce ”Zamówienia”.

Środki finansowe uzyskane z leasingu zwrotnego 11 wagonów przeznaczone zostaną m.in. na:

* modernizację układów pomiarowych rozliczenia energii elektrycznej
* modernizację torowiska tramwajowego na odcinku Katowice Rynek – Zajezdnia
* zakup maszyn i urządzeń do wyposażenia warsztatów i służb torowych
* naprawę główną torowiska tramwajowego wraz z automatyką sterowania rozjazdem na Pl. Sikorskiego w Bytomiu
* dostawę systemu zdalnego serowania i nadzoru dla 29 stacji trakcyjnych wraz z ich automatyzacją
* modernizację gospodarki cieplnej w Rejonie 1 Będzin
* uwolnieniu części budynków od mocowań sieci trakcyjnej.
Źródło:http://www.tram-silesia.pl/www/

//Scaliłem bo o tym temat już istniał i proszę na przyszłość tego typu rzeczy (prasówki itp.) umieszczać w cytatach (Peter)
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 19:09 przez TŚ25, łącznie zmieniany 1 raz.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: Peter » 04 lis 2010, 19:06

Pojawiło się znowu ogłoszenie o leasingu zwrotnym wagonów 105Na po RK tym razem w liczbie 12 sztuk :arrow: SIWZ
Ostatnio zmieniony 04 lis 2010, 19:14 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 04 lis 2010, 19:12

Peter pisze:Pojawiło się znowu ogłoszenie o leasingu zwrotnym wagonów 105Na po RK tym razem w liczbie 12 sztuk :arrow: SIWZ
Doszedł ZURek #550. Ciekawe czemu nie dodali też #551...

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#11 Post autor: rafalurbino18 » 01 gru 2010, 19:53


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości