Strona 16 z 17

: 21 kwie 2009, 19:21
autor: Marcin
luki pisze:Te cztery wozy to łącznie z #670+669 ? No i to się ma wliczyć w te ostatnie 5 wozów które do remontów jeszcze nie poszły, czy to są plany nowego przetargu bądź podpisania kolejnej umowy na modernizacje ?
#670+669 ma iść jako typowany w starym przetargu, natomiast #666 ma isć w tym roku w jakimś nowym przetargu.

: 21 kwie 2009, 19:46
autor: DW
Marcin pisze:
luki pisze:Te cztery wozy to łącznie z #670+669 ? No i to się ma wliczyć w te ostatnie 5 wozów które do remontów jeszcze nie poszły, czy to są plany nowego przetargu bądź podpisania kolejnej umowy na modernizacje ?
#670+669 ma iść jako typowany w starym przetargu, natomiast #666 ma isć w tym roku w jakimś nowym przetargu.
Potwierdzam. Kolejne 4 wozy mają iść w nowym przetargu (lub już konkretnej umowie skoro powiedziano nam, że mają jechać "do Łodzi").

: 21 kwie 2009, 20:32
autor: genz
Całą noc (z poniedziałku na wtorek) na Zawodziu żelazko stało na lawecie.

: 21 kwie 2009, 20:36
autor: Kamil
genz pisze:Całą noc (z poniedziałku na wtorek) na Zawodziu żelazko stało na lawecie.
To mógł to być #782 po naprawie.

: 22 kwie 2009, 06:55
autor: 105Na
a z Bytomia do Łodzi pojechał #778

: 05 maja 2009, 21:56
autor: hanys76
Dziś zadebiutował wagon 774 :)

http://www.phototrans.eu/14,323117,0.html

: 05 maja 2009, 22:20
autor: ff
hanys76 pisze:Dziś zadebiutował wagon 774 :)
http://www.phototrans.eu/14,323117,0.html
Przecież on jeździ od dwóch tygodni...

: 22 maja 2009, 20:39
autor: Marcin
http://www.phototrans.eu/14,327336,0.html

Uwaga uwaga jak donosi kol.Piotrekw do Będzina dotarł skład #670+669 po remoncie z Łodzi.

: 22 maja 2009, 20:48
autor: Peter
Pewnie te żelazka znowu będą jeździć jako solówki, ale za to mogliby chociaż zrobić skład #636+635 po RK zamiast solówek.

Co do #774 to widzę, że ma gniazdo z przodu. Jak na razie teoretycznie doczepka do #775?

: 22 maja 2009, 21:12
autor: Kuba
#670 jeszcze pływa :)
tzn. Stoi w Łodzi i się remontuje.

: 22 maja 2009, 21:17
autor: memphis
Do Łodzi dzisiaj pojechał (czy też pojedzie w nocy) gliwicki 742.

: 23 maja 2009, 00:54
autor: Marcin

: 23 maja 2009, 10:39
autor: R_G
Zdjęcie z 16 maja, a znając "szybkość remontowania" wagonów przez Łódź to #670 może już być w Będzinie.

: 23 maja 2009, 12:48
autor: Kamil
R_G pisze:Zdjęcie z 16 maja, a znając "szybkość remontowania" wagonów przez Łódź to #670 może już być w Będzinie.
Wagon już dawno był w Będzinie bo przecież podmiana pudła.

: 24 maja 2009, 19:20
autor: Boguś
Peter pisze:Pewnie te żelazka znowu będą jeździć jako solówki,
Zgadza się, bo w Będzinie mają za dużo składów. :-P

: 24 maja 2009, 21:42
autor: DW
Ciekawe, czy nowe żelazka zajmą miejsce wagonów #756K i #759 zdjętych z 15-stki, czy też powędrują gdzie indziej.
#670 jakoś pasowałby mi na poc. 213, bo za czasów składów na 21 miał tam bodajże przydział. A #669 może pojawi się na 26, bo skoro ostatnio zadomowił się tam #759 to może teraz zaczną tam też dawać inne żelazka...
Kamil pisze:
R_G pisze:Zdjęcie z 16 maja, a znając "szybkość remontowania" wagonów przez Łódź to #670 może już być w Będzinie.
Wagon już dawno był w Będzinie bo przecież podmiana pudła.
Co masz na myśli pisząc "dawno"? Bo miesiąc temu go tam jeszcze nie było :P

: 24 maja 2009, 21:51
autor: Peter
Na TWB pojawiło się zdjęcie wywiezionego #742, o którym wspominał memphis :arrow: Foto

: 25 maja 2009, 06:55
autor: rafalurbino18
Peter pisze:Na TWB pojawiło się zdjęcie wywiezionego #742, o którym wspominał memphis :arrow: Foto
Nareszcie coś się ruszyło w Gliwicach z wagonami. Widzę na zdjęciu tego #742, że został trochę ogołocony :)

: 29 maja 2009, 21:36
autor: DW
Dziś wyjechał wagon #761 po naprawie powypadkowej :!:
Żelazko to 5. lutego miało kolizję z osobówką na rondzie w Będzinie w czasie którego uszkodzony został jego przód. Potem został odstawiony w zajezdni i czekał na naprawę przez pracowników MPK Łódź. Najwidoczniej po dostarczeniu #669 i #670 zabrano się od razu za naprawę #761 i stąd wreszcie wyjechał :D

Zatem na 21 powinno już kursować 5 wagonów po RK (3 żelazka, moderus i "ZUR Lux" :P ).

: 01 cze 2009, 17:47
autor: memphis
Czy 786 i 765 z Gliwic już wyjechały do Łodzi?

I tak gwoli formalności - biorąc pod uwagę wątpliwości co do prezentowanego wcześniej wykazu podmian wagonów w Łodzi, po konsultacjach na wysokim szczeblu (Tomek Igielski i miłośnicy z Łodzi) uznaliśmy, że wnioskowanie podmian po kolejności wchodzenia wagonów do remontu jest niestety mocno niepewne i prowadzi do błędnych informacji. W związku z tym z bazy tabor.wpk usunąłem wszystkie te informacje. Obawiam się, że nigdy nie dojdziemy tych podmian, bo niestety zakłady remontowe strzegą pilnie takich tajemnic (czy to Łódź, czy Modertrans, czy inne). Jakby się komuś chciało to wypadałoby na TWB również poprawić wszystkie wpisy.

: 03 cze 2009, 08:35
autor: ff
W wagonie 722 jest jakaś usterka z drzwiami w sensie elektroniki. Tuż przed odjazdem z przystanku zdarza się, że ponownie otwierają się drzwi (z reguły tylko ostatnie lub wszystkie). Poza tym na jednym z przystanków pasażerowie otworzyli sobie wszystkie drzwi oprócz ostatnich. Kiedy motorowy je zamykał to te ostatnie w tym samym momencie się akurat otwierały. Już to wcześniej zauważyłem, tylko nie pamiętam czy to też był wagon 722 czy inny.

: 03 cze 2009, 11:55
autor: luki
memphis pisze:Czy 786 i 765 z Gliwic już wyjechały do Łodzi?
Dowiedziałem się tyle, że w sobotę już dotarł zmodernizowany #786.

Wychodzi na to, że nasz wagon #786 już pojechał do Łodzi (zresztą ostatnio w DPD podany 12 maja)

Identycznie odnotowany był w DPD #765 (ostatni raz 12 maja), więc może też już pojechał lub niebawem pojedzie, a przybędzie jego następca.

: 03 cze 2009, 21:05
autor: beni
2008-(01-02) 737 759 777 779 782
2008-(10-12) 665 693 694 700 732 733 761 762 766 775
2009-(02-06) 669 670 722 742 765 774 778 783 784 786

Lista wagonów wyremontowanych.

742 765 w remoncie w połowie czerwca mają dotrzeć.

: 04 cze 2009, 11:28
autor: hanys76
http://www.phototrans.eu/14,330568,0.html zdjęcie wagonu 742 w Łodzi , drugi prawdopodobnie to 765. Chociaż 765 miał gniazda, a tam ich nie widac.

: 04 cze 2009, 15:50
autor: beni
Drugi to 786 a pierwszy 742.

: 08 cze 2009, 19:37
autor: Lohner
Dziś na linię 21 zadebiutował #669 :!:

: 08 cze 2009, 20:08
autor: Marcin
RK1 pisze:Dziś na linię 21 zadebiutował #669 :!:
I solówka ;<, a miałem nadzieję że wyjedzie w składzie...

: 08 cze 2009, 20:57
autor: DW
Marcin pisze:
RK1 pisze:Dziś na linię 21 zadebiutował #669 :!:
I solówka ;<, a miałem nadzieję że wyjedzie w składzie...
Przecież już od kwietnia było wiadomo, że ma jeździć solo :P
Poza tym po co Będzin miałby spinać kolejny skład? Żeby im Zawodzie zabrało następny, a za jakiś czas nie mieli co na trasę wysyłać ;)

Ciekawe czy #665 i #670 też już jeżdżą... Jak się gdzieś skryją na 22 czy 28 to możemy ich nie zauważyć ;)

: 10 cze 2009, 08:46
autor: ff
W Gliwicach wyjechały wagony 742, 765 i 786, które są obecnie żelazkami. Wyróżniają się od dotychczasowych na razie tym, że nie mają folii reklamowej na szybach. Być może wkrótce one dostaną nową wersję reklamy promującej tramwaje, którą TŚ rozważały i o czym pisała prasa, czyli "Podróż bez korków".

: 13 cze 2009, 16:42
autor: Marcin
DW pisze:Ciekawe czy #665 i #670 też już jeżdżą
#670 zadebiutował dziś na linii 26.

: 14 cze 2009, 11:05
autor: R_G
DW pisze:Jak się gdzieś skryją na 22 czy 28 to możemy ich nie zauważyć ;)
Przydałby się jakiś 'obserwator' z Dąbrowy Górniczej :mryellow:

: 21 cze 2009, 17:59
autor: mark40
Nie wiem czy było info o tym, ale natrafiłem na to zdjęcie http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... e_id=11100 w którym widać, ze wagon #732 uczestniczył 27.05. w wypadku. Pewnie minie troche czasu zanim wróci na trase.

: 21 cze 2009, 18:43
autor: ff
Wagon 732 faktycznie miał przestój, ale od 12 czerwca już jeździ.

: 21 cze 2009, 19:50
autor: mark40
Aha, to tym razem szybko sie uwineli z naprawą. :)

: 21 cze 2009, 19:52
autor: Kamil
Wyjechał już wagon #761 który niedawno miał wykolejenie i jeździ na 21

: 28 cze 2009, 21:37
autor: DW
Jak już pisałem w DPD i dziale '105N' wyjechało żelazko #665, które 8 kwietnia miało kolizję z osobówką na rondzie w Będzinie. W jej wyniku uszkodzony został przód wagonu, który niedawno naprawiony został przez ekipę z Łodzi. W piątek wagon wyjechał na jazdę próbną (do ronda i z powrotem) oraz został umyty.
Dzisiaj śmigał już na linii '22' (poc. 2201).

Zatem obecnie kursuje już wszystkie 7 będzińskich żelazek (#737, #759, #665, #669, #670, #761, #762), które można spotkać w dni robocze na poc.: 211, 214, 215, 217, 2201, 2601, 2608.

Za to obecnie nie kursuje Moderus #535 po kolizji, której doznał w połowie czerwca w Centrum Dąbrowy Górniczej (na rondzie przy Pałacu Kultury). W wyniku zdarzenia uszkodzony został przedni gumowy zderzak i ozdobne kółko znajdujące się z boku zderzaka. Wagon obecnie czeka na naprawę w warsztacie RK-1.

Dopiero co zakończyła się dostawa wozów z ostatniego przetargu, a już szykuje się kolejny na olbrzymią liczbę 85 wozów :!:
Do modernizacji wytypowane zostaną wozy wyprodukowane nie wcześniej niż 1984 r. z uwagi na to, że modernizacja starszych wozów nie jest dotowana z funduszy europejskich.
Z Będzina mają to być wozy od #665 wzwyż (choć widzę, że #664+663 też został wyprodukowany, więc on pewnie też), zatem można się spodziewać, że pewien czas z naszych torowisk zaczną znikać następujące wozy: #666, #667, #751+752, #753, #754, #755+756, #757+758, #760 oraz pewnie ten #664+663. Jest to tylko 13 wozów, a sądzę, że z Będzina będzie to jakieś 20, więc pewnie jeszcze jakieś dobiorą. W sumie to krakusy #274+275 i #279+280 wiekowy by się łapały, więc możliwe, że one też przejdą RK ;)
Z pozostałych zajezdni to najwięcej wozów z 1984 r. i nowszych (nie licząc wozów zmodernizowanych w ciągu ostatnich 10-ciu lat) ma Zawodzie, bo aż 37.
Stroszek ma 26,
a Gliwice tylko 3 (licząc wraz z #785, ale bez 111-stek, bo na nie musiałby być raczej odrębny przetarg).
Zatem możliwe, że najwięcej wozów zostanie wysłanych z Zawodzia, ale po modernizacji część z nich trafi do Gliwic (a z Gliwic do Zawodzia powędrują inne).

: 29 cze 2009, 09:15
autor: beni
Zaplanowano wozy do modernizacji dopiero po tym wyszła suma wagonów do remontu -

Wychodzi 81 plus 4 które zostaną wybrane spośród krakusów.
328 370 371 374 408 587 598 663 664 666 667 672 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 691 692 695 699 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 719 720 721 725 726 727 728 730 731 734 736 744 745 746 747 748 749 751 752 753 754 755 756 757 758 760 768 769 771 772 776 781 785

Wozy mają przejść modernizacje w latach 2009 - 06.2012. Ciekawe czy Modertrans , MPK Łódź, Protram czy Pesa bo tylko te zakłady robią modernizacje 105. Wszystkie wagony mają mieć możliwośc spięcia w pary. Oby tylko to wypaliło to troszeczke by odnowili park śląskich tramwajów. Po za tym ciekawe ile skasują po obcięciu Gliwic i czy w ogóle jakieś wagony skasują.

: 29 cze 2009, 10:58
autor: DW
beni pisze:Zaplanowano wozy do modernizacji dopiero po tym wyszła suma wagonów do remontu -

Wychodzi 81 plus 4 które zostaną wybrane spośród krakusów.
328 370 371 374 408 587 598 663 664 666 667 672 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 691 692 695 699 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 719 720 721 725 726 727 728 730 731 734 736 744 745 746 747 748 749 751 752 753 754 755 756 757 758 760 768 769 771 772 776 781 785

Wozy mają przejść modernizacje w latach 2009 - 06.2012. Ciekawe czy Modertrans , MPK Łódź, Protram czy Pesa bo tylko te zakłady robią modernizacje 105. Wszystkie wagony mają mieć możliwośc spięcia w pary. Oby tylko to wypaliło to troszeczke by odnowili park śląskich tramwajów. Po za tym ciekawe ile skasują po obcięciu Gliwic i czy w ogóle jakieś wagony skasują.
A z kiedy jest ta lista? Bo obecnie jest już trochę przedawniona...
#769 - skasowany, #716 - parę tygodni temu zakończył RK w ZUR, #687 i #699 przechodzą właśnie RK.
Ponadto trochę dziwi mnie obecność na liście wozów - #374, #677, #678, #730, #731 i #734. #730, #731 i #734 w ubiegłym roku przeszły RB, a #374 i #678 w 2000/1 r. - RK wraz z modernizacją i zmianą typu na 105N/2K. Za to #677 przeszedł RK w 2000 r., a parę miesięcy temu RB po wypadku z ciężarówką i wstawianiu mu nowego przodu, zatem te wozy mogłyby jeszcze trochę pojeździć.

Za to z naszych "zwykłych" stopiątek wszystkie wytypowane przeze mnie znajdują się na liście :P W swoich przewidywaniach pominąłem jedynie #692, bo przechodził 5 lat temu RB, ale obecnie wyróżnia się już chyba tylko nietypowymi siedzeniami.
Z Krakusów typowałem: 262, 272, 273, 274, 275, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, czyli 14 wozów.
A akurat odliczając #687, #699, #716 i #769, które na pewno nie zostaną wysłane oraz #374, #677, #678, #730, #731 i #734 wychodzi 71 wozów bez krakusów :)
Za to wozy po remontach (RB lub RK w 2000/1 r.) mogłyby być jako rezerwa.

: 29 cze 2009, 11:52
autor: luki
DW pisze:Ponadto trochę dziwi mnie obecność na liście wozów ...a #374 i #678 w 2000/1 r. - RK wraz z modernizacją i zmianą typu na 105N/2K. Za to #677
Jedynie co by mnie nie zdziwiło to wagon #718 na liście, ale jego co dziwne nie ma.

Jednym słowem, wytypowano wiele wozów po remontach i w dobrym stanie. Jest to jakby lista roczników odpowiednich do remontów, ale przecież wysłanie wozów 1-3 roku po remoncie w ZUR, na stracenie w Łodzi i zastąpienie nie wiadomo czym to już przesada.
DW pisze:W swoich przewidywaniach pominąłem jedynie #692, bo przechodził 5 lat temu RB, ale obecnie wyróżnia się już chyba tylko nietypowymi siedzeniami.
Co z tego, że miał RB, to było jedynie uruchomienie solo i wymiana m.in. siedzeń. Nic nadzwyczajnego.

Podsumując - taki remont to głupota, już pomijając jakie wozy się wytypowało. Będziemy mieli blisko setkę nierodowitych wagonów, zapewne wiele starszych rocznikowo, niż ta cała ich dotacja przewiduje, szybko to zgnije i będzie jeden wielki obciach.

: 29 cze 2009, 12:26
autor: ff
DW pisze:A z kiedy jest ta lista? Bo obecnie jest już trochę przedawniona...
Pewnie jest wyssana z palca.

: 29 cze 2009, 19:25
autor: Peter
Mogliby jakiś jeszcze złom kupić z Krakowa wyprodukowany od 1984r. i wysłać. Niektóre wagony krakowskie przecież odrzucono i nie zakupiono ze względu na stan. Teraz jest okazja a przynajmniej taka była. :twisted:
luki pisze:Podsumując - taki remont to głupota, już pomijając jakie wozy się wytypowało. Będziemy mieli blisko setkę nierodowitych wagonów, zapewne wiele starszych rocznikowo, niż ta cała ich dotacja przewiduje, szybko to zgnije i będzie jeden wielki obciach.
Tak a starsze roczniki od 1984 będą próbować remontować w ZUR z czego duża liczba nie będzie się już nadawać do czegokolwiek... Może z #588+589 się uda. Zobaczymy.

Niezbyt jest to wszystko przemyślane. Może lepiej było kupić za te pieniądze same nowe wagony a swoje stopiątki remontować u siebie lub w innym zakładzie bez ograniczeń wiekowych z innych środków. Wiadomo, że wiek wagonu nie zawsze idzie w parze z jego stanem technicznym.

: 29 cze 2009, 20:02
autor: adam86
luki pisze: Podsumując - taki remont to głupota, już pomijając jakie wozy się wytypowało. Będziemy mieli blisko setkę nierodowitych wagonów, zapewne wiele starszych rocznikowo, niż ta cała ich dotacja przewiduje, szybko to zgnije i będzie jeden wielki obciach.
A czemu zaś ma niby szybko zgnić? Zgniją to żelazka. Jezeli będą to modernizacje takie jak w Poznaniu, gdzie z wagonu zostaje w zasadzie sama rama, a pudło jest nowe to niższym kosztem uzyska się produkt lepszy niż dajmy na to wytwory tramwajopodobne z HCP.

: 29 cze 2009, 20:27
autor: luki
adam86 pisze:
luki pisze: Podsumując - taki remont to głupota, już pomijając jakie wozy się wytypowało. Będziemy mieli blisko setkę nierodowitych wagonów, zapewne wiele starszych rocznikowo, niż ta cała ich dotacja przewiduje, szybko to zgnije i będzie jeden wielki obciach.
A czemu zaś ma niby szybko zgnić? Zgniją to żelazka. Jezeli będą to modernizacje takie jak w Poznaniu, gdzie z wagonu zostaje w zasadzie sama rama, a pudło jest nowe to niższym kosztem uzyska się produkt lepszy niż dajmy na to wytwory tramwajopodobne z HCP.
No oczywiście, że bardzo bym chciał remont w stylu Modertrans, ale z góry obstawiam jednak, że będziemy i tak jeździć w "setce" 805-tkek z MPK Łódź :/

: 29 cze 2009, 20:40
autor: Peter
luki pisze:No oczywiście, że bardzo bym chciał remont w stylu Modertrans, ale z góry obstawiam jednak, że będziemy i tak jeździć w "setce" 805-tkek z MPK Łódź :/
Rozumiem, że miałby to być Modertrans nie w takiej biednej wersji jaka u nas jeździ w postaci #535 i #788 ;-)
Pytanie tylko nasuwa się takie czy lepiej mieć zunifikowany w miarę możliwości tabor, czy każdą serię wagonów remontować gdzie indziej?

Ja w ogóle do tych remontów typu Modertrans czy MPK Łódź mam cały czas mieszane uczucia, szczególnie że przy każdej mocniejszej stłuczce trzeba wymieniać pyszczki co uzależnia nas często od wykonawcy takiego remontu. Te remonty są poza tym drogie.
Lepiej już chyba robić RK u siebie ze standardowym wyglądem ze zmienionymi reflektorami i aparaturą według wyboru, bo przynajmniej wagon idzie na złom jeżeli się nie nadaje i raczej nie zdarzają się masowe podmiany pudeł itp. Musi po prostu taki proces samodzielnego okresowego remontowania ruszyć. Już się na szczęście coś dzieje.

: 29 cze 2009, 20:58
autor: adam86
Peter pisze: Rozumiem, że miałby to być Modertrans nie w takiej biednej wersji jaka u nas jeździ w postaci #535 i #788 ;-)
Chodzi o wersję z nowym pudłem.
Pytanie tylko nasuwa się takie czy lepiej mieć zunifikowany w miarę możliwości tabor, czy każdą serię wagonów remontować gdzie indziej?
Jak będzie 85 wagonów po remoncie w jednej firmie to przecież będzie w miarę zunifikowany.
Ja w ogóle do tych remontów typu Modertrans czy MPK Łódź mam cały czas mieszane uczucia, szczególnie że przy każdej mocniejszej stłuczce trzeba wymieniać pyszczki co uzależnia nas często od wykonawcy takiego remontu.
Tylko, że żeby wymienic rozruch trzeba wymieniac ryj, a jeżeli zrobi się całe nowe pudło to uzyskuje się efekt wizualny jakby to był nowy tramwaj.
Te remonty są poza tym drogie.
Oj tam, sprowadzimy se 40 helmutów, będzie tanio.
Lepiej już chyba robić RK u siebie ze standardowym wyglądem ze zmienionymi reflektorami i aparaturą według wyboru, bo przynajmniej wagon idzie na złom jeżeli się nie nadaje i raczej nie zdarzają się masowe podmiany pudeł itp.
W podmiainie pudeł akurat nie ma nic złego. Praktykowana i u nas od lat. Problem jest z jakością łódzkich remontów.

: 29 cze 2009, 21:10
autor: Peter
adam86 pisze:Oj tam, sprowadzimy se 40 helmutów, będzie tanio.
Lepiej już pomyśleć o nowych wagonach. Helmuty są akurat pomysłami wielu krakowskich kolegów nie moimi.
adam86 pisze:W podmiainie pudeł akurat nie ma nic złego. Praktykowana i u nas od lat. Problem jest z jakością łódzkich remontów.
Tylko, że u nas w większości wypadków da się ustalić co z czym było zamienione a co do łódzkich wynalazków to nie wiemy co się kryje pod błyszczącą blacharką tak naprawdę. Ja bym nie był też przekonany co do super poziomu remontów w innych zakładach. Przy 85 sztukach do remontu mogą pójść na ilość a nie na jakość. Dzisiaj liczy się czas i pieniądze.

: 29 cze 2009, 21:19
autor: Kamil
Patrząc na wozy z 1984 to zauważyłem że do nich zaliczaja sie wozy po RB np.673

: 29 cze 2009, 21:20
autor: memphis
Skąd ta informacja o ograniczeniu rocznika do 1984? I czy aby na pewno wynika ona z jakiś zewnętrznych ograniczeń, czy też TŚ same sobie tak ustaliły?

: 29 cze 2009, 21:49
autor: adam86
memphis pisze:Skąd ta informacja o ograniczeniu rocznika do 1984? I czy aby na pewno wynika ona z jakiś zewnętrznych ograniczeń, czy też TŚ same sobie tak ustaliły?
A nie wynika to aby z tego, co Adrian ostatnio mówił, że stopiątka po 25 latach jest już zdekapitalizowana?

: 29 cze 2009, 21:53
autor: adam86
Peter pisze: Lepiej już pomyśleć o nowych wagonach. Helmuty są akurat pomysłami wielu krakowskich kolegów nie moimi.
Tylko, że torowiska mamy jakie mamy. A jednak remont wagonu a zakup nowego to trochę rózne kwoty. Lepiej mieć 80 wagonów zmodernizowanych, niż 30 nowych HCP, które się będą wiecznie psuły, jak w Wawie.
Tylko, że u nas w większości wypadków da się ustalić co z czym było zamienione a co do łódzkich wynalazków to nie wiemy co się kryje pod błyszczącą blacharką tak naprawdę.
Też by się dało ustalic, tylko to nie ma znaczenia, czy pudło jest podmienione czy nie, jak i tak na rdze kładą farbę:P
Ja bym nie był też przekonany co do super poziomu remontów w innych zakładach.
A ja bym jednak był. I pozwól, że będe opierał się na zdaniu ludzi, którzy wiedzą o tramwajch nieco więcej.
Przy 85 sztukach do remontu mogą pójść na ilość a nie na jakość. Dzisiaj liczy się czas i pieniądze.
Uhm, żelazek zamówiono tylko 5 na początku a z jakoscią to one nic wspólnego nie maja.