Strona 15 z 17

: 08 lut 2009, 13:54
autor: memphis
Boguś pisze:#470 to 105N, więc raczej nie
A co to za różnica? Nawet jakby 105Nxyz było to nie ma znaczenia przecież ;)

: 08 lut 2009, 14:16
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:A jakimi kryteriami się kierowałeś przy wyborze tych wagonów?
Wyglądem zewnętrznym, który woła w większości przypadków o pomstę do nieba. Sprawdziłem teraz wiek tych wagonów i to też może stanowić podstawę.

: 08 lut 2009, 14:40
autor: luki
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:A jakimi kryteriami się kierowałeś przy wyborze tych wagonów?
Wyglądem zewnętrznym, który woła w większości przypadków o pomstę do nieba. Sprawdziłem teraz wiek tych wagonów i to też może stanowić podstawę.
To samo można by zrobić w zur, zamiast wysyłać wagony na drugie remonty po których i tak zgniją.

: 08 lut 2009, 14:49
autor: DW
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:A jakimi kryteriami się kierowałeś przy wyborze tych wagonów?
Wyglądem zewnętrznym, który woła w większości przypadków o pomstę do nieba. Sprawdziłem teraz wiek tych wagonów i to też może stanowić podstawę.
Akurat w przypadku będzińskich to większość (z wymienionych) z zewnątrz wygląda ładnie (poza #521).
W przypadku #621 i #552 się zgodzę, bo są w nienajlepszym stanie (i sam je typowałem :P ). #667 był już typowany do tego zamówienia, ale raczej nie pojedzie.
#521 miał w 1999 RB, chociaż teraz (przynajmniej z zewnątrz i wewnątrz) nie wygląda zbyt ładnie. Za to #755+756, z tego co słyszałem na zajezdni, jakieś 3 lata temu przeszedł prace związene z elektryką (wcześniej były cały czas problemy z doczepą i #755 przez dłuższy czas jeździł solo lub w składzie tylko na 28, aby można było go szybko naprawić w czasie postoju na zajezdni ;) ). A #666 chyba nie dadzą ze względu na numer ;)

Co do wozów, które wytupują to żadnego nie można być pewnym bo w TŚ cały czas wszystko się zmienia, ale myślę, że z Będzina pojadą jeszcze roczniki 1988/89, które nie przeszły jeszcze większych prac przy elektryce (z którą są problemy w wozach z tych roczników). Zatem zostaje: #751+752 i #757+758. Bo #760 przechodził już chyba też 3 lata temu prace po pożarze, więc może elektrykę też mu wymienili.
Poza tym do RK nadają się szczególnie (od rocznika 1981): #625, #629+630, #631+632, #664+664 i #670+669 (już typowany). #622 też nie jest w najlepszym stanie, ale może jeszcze jakoś pojeździ parę lat, #623+624 pewnie też się nadaję, ale dawno nim nie jechałem, więc nie wiem, a #633+634 miał RB w 1999 i według mnie to jeden z niewielu składów w lepszym stanie.

Takie "krótkie" przemyślenia co do będzińskich wozów... :P

: 08 lut 2009, 18:03
autor: adam86
puschel pisze:@adam86 - Tę babkę co szcza po siedzeniach to chyba większość motorniczych miała przyjemność wykopać, jeździ po całym Śląsku.
To była gotówka płci męskiej:P

: 14 lut 2009, 18:43
autor: Kamil
DW pisze:A #666 chyba nie dadzą ze względu na numer ;)
Ja nie wiem co oni chcą od tego numeru jakoś #777 wzieli

: 14 lut 2009, 21:36
autor: Marcin
Kamil pisze:
DW pisze:A #666 chyba nie dadzą ze względu na numer ;)
Ja nie wiem co oni chcą od tego numeru jakoś #777 wzieli
Bo widzisz 666 to numer szatana :).

: 22 lut 2009, 12:07
autor: Peter
Widzę ze zdjęć Bogusia, że szykują już #783+784 :arrow: 1 2 3 :)

: 22 lut 2009, 12:19
autor: memphis
Peter pisze:Widzę ze zdjęć Bogusia, że szykują już #783+784 :arrow: 1 2 3 :)
One tak stoją od chwili przyjazdu z Łodzi.

: 22 lut 2009, 14:08
autor: mark40
Mam nadzieję, ze ten skład pójdzie na linię 20. Zawodzie wypuszcza na nią najgorsze graty. Nie rozumiem dlaczego do tej pory przynajmniej w soboty na 20 nie pojawił się ani razu #694#693. A kolejne żelazko-solówka kursuje codziennie na 15 (#700).

: 01 mar 2009, 07:50
autor: beni
Czy ktoś wie kiedy wejdą do ruchu już dawno przywiezione wagony po modernizacji 783+784, 722, 774, 778,

: 01 mar 2009, 11:30
autor: 105N-#338
#784 przerobiony na doczepny, czy nie?

: 01 mar 2009, 13:25
autor: Peter
#784 nie jest typową doczepą bez kabiny motorniczego tzn. może jeździć osobno jak i w składzie przykładowo właśnie #783+784. Tak samo wagon #694 ze składu #693+694 może funkcjonować zupełnie oddzielnie.
Jedyną typową doczepą jest u nas jak na razie #258. W zasadzie wszystkie inne drugie stopiątki w składach można przystosować do jazdy osobno. Oczywiście wyposażenie ich kabin w różnym stopniu jest zdemontowane.
Następną typową doczepą podobno ma być drugi wagon składu #636+635 w tej chwili będącego w czasie remontu w ZUR. Ma nie mieć już kabiny motorniczego.

: 01 mar 2009, 13:37
autor: luki
Tak dokładnie, żadne wagony z modernizacji nie są doczepami. Wszystkie są z pulpitem sterowniczym z czego większość ma możliwość dopięcia czegoś z tyłu, a niektóry możliwość dopięcia jako drugiego. Np. wagony: #766 i #775 oraz #761 i #762 można spiąć w składy.

: 01 mar 2009, 13:41
autor: ff
beni pisze:Czy ktoś wie kiedy wejdą do ruchu już dawno przywiezione wagony po modernizacji 783+784, 722, 774, 778,
Pewnie wyjadą jutro.

: 01 mar 2009, 14:17
autor: 105N-#338
A słyszałem że ma przybyć kilka(dziesiąt?) Składów żelazek do gliwic, i kilka solówek. Drugie wagony składów mają podobno nie mieć kabin.

Ile w tym prawdy?

: 01 mar 2009, 15:40
autor: R_G
:arrow: Archiwum

: 01 mar 2009, 20:13
autor: 105N-#338
Jakie archiwum? :roll:

: 01 mar 2009, 21:57
autor: Boguś
105N-#338 pisze: słyszałem że ma przybyć kilka(dziesiąt?) Składów żelazek do gliwic, i kilka solówek. Drugie wagony składów mają podobno nie mieć kabin.

Ile w tym prawdy?
Skąd Ty masz takie informacje? Na razie wysłanie pięciu ostatnich wagonów do Łodzi jest wstrzymane, a Ty tu mówisz o jakiś kilkunastu żelazkach.

: 01 mar 2009, 23:13
autor: R_G
105N-#338 pisze:Jakie archiwum? :roll:
Wszystko co wiadomo na temat żelazek znajduje się w poprzednich postach.

Miłej lektury

: 02 mar 2009, 13:40
autor: 105N-#338
Boguś pisze:
105N-#338 pisze: słyszałem że ma przybyć kilka(dziesiąt?) Składów żelazek do gliwic, i kilka solówek. Drugie wagony składów mają podobno nie mieć kabin.

Ile w tym prawdy?
Skąd Ty masz takie informacje? Na razie wysłanie pięciu ostatnich wagonów do Łodzi jest wstrzymane, a Ty tu mówisz o jakiś kilkunastu żelazkach.
Z zajezdni.. Też mi sie to wydawało nie prawdopodobne ...

: 03 mar 2009, 09:02
autor: 105Na
105N-#338 pisze: Z zajezdni.. Też mi sie to wydawało nie prawdopodobne ...
Jak będziesz słuchał tworów z zajezdni to się dowiesz wielu różnych bzdur, bo ostatnio co nie którzy wybitnie tworzą różne hece, wszystkie oczywiście mijają się z prawdą....

: 03 mar 2009, 19:59
autor: 105N-#338
A już miałem nadzieje :mryellow: .

Ale trudno..

A te wstrzymane , a właściwie wagony których remonty są wstrzymane, stacjonują w gliwicach, czy w łodzi?

: 03 mar 2009, 20:17
autor: ff
105N-#338 pisze:A te wstrzymane , a właściwie wagony których remonty są wstrzymane, stacjonują w gliwicach, czy w łodzi?
Wagony ciągle kursują. Do wyremontowania pozostały 2 z Będzina (prawdopodobnie 670+669) i trzy z Gliwic (prawdopodobnie 744, 765 i 786). Pojawiły się też głosy, że niby cała piątka wagonów miałaby pochodzić z Gliwic. No, ale na razie nie ma nic.

: 03 mar 2009, 20:20
autor: 105N-#338
To są najgorsze jeśli chodzi o stan czy pierwsze z brzegu? :mruga:

: 03 mar 2009, 20:25
autor: ff
W Gliwicach dawno nieremontowane i najmłodsze (nie liczę podmian). A w Będzinie? Bodajże najgorszy stan techniczny rocznika pow. 1984, od którego idą wagony na modernizację.

: 03 mar 2009, 20:29
autor: 105N-#338
Aj szkoda że wstrzymane... Jakie szanse na wznowienie i wysłanie ich?

Swoją drogą, jakby już wróciły, to mogliby spiąć dwa żelaza w skład, i puścić na trójeczkę mą ;)

: 03 mar 2009, 20:32
autor: Kuba
105N-#338 pisze:Aj szkoda że wstrzymane... Jakie szanse na wznowienie i wysłanie ich?
Kasa, kasa, kasa. Dostali 28 mylynów PeeLeNów więc pewnie niedługo wyślą...

: 03 mar 2009, 21:36
autor: Bartek
O jeny szczerze to wolałbym wstrzymanie tych 5 wagonów. A następne modernizacje albo w ZUR albo wszędzie indziej byle nie ZR Łódź. Próbowałem się przekonać do żelazek ale nie mogę. To są totalne buble. Stężenie fuszery na metr kw. w tych wagonach jest ogromne. Jechałem ostatnio #762 i: rdza już wpieprza stalowe elementy wokół drzwi, obudowy przy klapach dachowych odchodzą od sufitu, listwy krzywe, ogrzewanie do du**.
Nie wiem czy to kwestia ceny czy fachowców. Kraków już robi porządniejsze modernizacje w swoich warsztatach, a łódź się wypromował swoimi kartonowymi mordkami zapewniającymi ZERO bezpieczeństwa podczas zderzenia.
To takie Jelcze wśród tramwajów. :lol:

: 03 mar 2009, 21:37
autor: 105N-#338
A teraz przejedź się Moherrusem i opisz swe wrażenia względem żelaz?

: 03 mar 2009, 21:43
autor: R_G
Bartek pisze:To takie Jelcze wśród tramwajów. :lol:
Nie obrażając Jelczy :P

Ale akurat w pełni zgadzam się z Bartkiem, żelazka to po prostu łódzka chałtura. O wiele lepsze są modernizacje z ZUR-u (gdyby zostawiali im jeszcze elektryczne ogrzewanie to było by całkiem cudownie :) )

: 03 mar 2009, 21:44
autor: Marcin
105N-#338 pisze:A teraz przejedź się Moherrusem i opisz swe wrażenia względem żelaz?
Pozwolę się wtrącić, gdyby zrobili żelazko z jakością wnętrza moderusa i wyglądem zewnętrznym żelazka wyszedł by całkiem porządny tramwaj :).

: 03 mar 2009, 21:44
autor: Bartek
Moderusem jeździłem wiele razy i jedyny problem tkwi w tym, że wagony #788 i #535 to protoplaści (wersja przejściowa) prawdziwego Moderusa Alfa. To, że wyglądają jak przeszczepy to wina debilizmu TŚ bo nie myślą o względach estetycznych tylko o kasie (jak naj mniej) Oryginały wyglądem już przyćmiewają żelazka (choć to jest kwestia gustu) ale samo wykonanie jest lepsze.

Chociaż tak jak pisze R_G. Wstawić do takiego #620 czy #525 lepsze nagrzewnice, komplet wyświetlaczy wraz z zapowiadaniem przystanków klime dla motormana i wychodziw fajny, porządny wagonik bez kombinacji z face-liftingiem.

: 03 mar 2009, 21:48
autor: R_G
Bartek pisze:...komplet wyświetlaczy...
Tak, tak wiem że są praktyczniejsze, ale akurat wolę tablice :) Z resztą się jak najbardziej zgadzam.

: 03 mar 2009, 21:56
autor: 105N-#338
Marcin pisze:
105N-#338 pisze:A teraz przejedź się Moherrusem i opisz swe wrażenia względem żelaz?
Pozwolę się wtrącić, gdyby zrobili żelazko z jakością wnętrza moderusa i wyglądem zewnętrznym żelazka wyszedł by całkiem porządny tramwaj :).
Hmm.. mnie właśnie w Moherrusie nie podoba się jakość wykończenia wnętrza. Jechałem będzińskim (?) i te firanki, pozaklejane szyby... ;|. I ogólnie skrzypienie wszechobecne..

Stylistycznie bardziej mi Moherrus podchodzi.

O! Gdyby zrobić Moherrusa, z wklejanymi oknami i zasłoniętymi wózkami, i dobrze go pomalować.. Wystarczyłoby.


Prosiłbym, aby używać ogólnie znanych określeń typów wagonów, aby były one dla wszystkich zrozumiałem. Już tutaj kiedyś mieliśmy takiego co na "stopiątkę" mówił "sód"... ;) //DW

: 03 mar 2009, 23:16
autor: luki
105N-#338 pisze:Jechałem będzińskim (?) i te firanki, pozaklejane szyby
Firanki to akurat przypadłość Będzina.
105N-#338 pisze:O! Gdyby zrobić Moherrusa, z wklejanymi oknami i zasłoniętymi wózkami, i dobrze go pomalować.. Wystarczyłoby.
A Poznańskiego nie widziałeś ?

: 04 mar 2009, 11:10
autor: 105N-#338
A Poznańskiego nie widziałeś ?
Ano widziałem. Ale poznański to już właściwie nie stopiątka. Na TWB jest nawet taka adnotacja, że w dokumentacji zapisany jako modernizacja 105Na, faktycznie nowy wagon z wykorzystaniem belki grzbietowej z poprzedniego wagonu. A to, czy ta belka faktycznie jest ze starego wagonu, trudno stwierdzić.

Nawet nie jest on już nazywany Konstalem 105N(x) tylko per Moderus Alfa ;).

No, a że zobaczyć by go było miło.. cóż ;)

Swoją drogą koszt takiego "remontu" jest niewyobrażalnie wyższy, niż w przypadku naszych wagonów.

Więc nawet mógłby być w takiej postaci jak jest, jedynie dobrze go pomalować. Bo przód i tył lakierowany, a cała reszta zwykła farba? Nie zbyt piękne. Ponadto zły wzór obrali. Beżowe osłony na sprzęgi nijak komponują się z całym czerwonym dołem, pozostałej części wagonu.

A poznaniacy mają piękny, metaliczny kolor ;)

P.S. Jak się zrobi błąd np. ortograficzny w poście, i się go przeedytuje, trzeba pisać EDIT ?

Nie trzeba. EDIT lub DOPISANE wpisujemy kiedy piszemy coś nowego, dodatkowego. ff

: 04 mar 2009, 11:42
autor: Marcin
105N-#338 pisze:A poznaniacy mają piękny, metaliczny kolor ;)
Teraz już im w metalik nie malują bo chodzi coś o koszty :).

: 04 mar 2009, 22:45
autor: 105N-#338
Marcin pisze:
105N-#338 pisze:A poznaniacy mają piękny, metaliczny kolor ;)
Teraz już im w metalik nie malują bo chodzi coś o koszty :).
Jak oglądałem je na TWB, to muszę stwierdzić, że piękne zdjęcia wychodzą ;).

Oo teraz już wiem jakie te żelazka "cudowne" :roll:

DOPISANE

Ta rdza mnie powala. Ciekawe, kiedy te przody odpadną?

: 04 mar 2009, 23:30
autor: Bartek
105N-#338 pisze:Ta rdza mnie powala. Ciekawe, kiedy te przody odpadną?
Na przykładzie wagonu #782 wiadomo, że nie jest to wcale trudne :)

Z tymi żelazkami to prawie tak jak z Jelczami Mastero w PKM Sosnowiec. Kiedy przeczytałem, że 37 autobusów to będą owe wozy prawie ze stołka spadłem. Powód wyboru.....cena (minimalna różnica w stosunku to Urbino 12). Efekt: lakier na rurkach odchodzi, wszystko trzeszczy, plastiki odpadają....makabra.

Biorąc pod uwagę jeszcze dbałość o tabor w TŚ będziemy za niedługo klnąć i wyzywać.

A widzieliście może ostatnio #737 ? Jest uwalony jakby pętle miał gdzieś na kopalni...syf.

: 05 mar 2009, 07:01
autor: 105N-#338
Bartek pisze:
105N-#338 pisze:Ta rdza mnie powala. Ciekawe, kiedy te przody odpadną?
Na przykładzie wagonu #782 wiadomo, że nie jest to wcale trudne :)
No ale tam z wypadku.

Mnie chodzi kiedy sama z siebie, weźmie i odpadnie na zajezdni :lol: .

DOPISANE
Bartek pisze: Z tymi żelazkami to prawie tak jak z Jelczami Mastero w PKM Sosnowiec. Kiedy przeczytałem, że 37 autobusów to będą owe wozy prawie ze stołka spadłem. Powód wyboru.....cena (minimalna różnica w stosunku to Urbino 12). Efekt: lakier na rurkach odchodzi, wszystko trzeszczy, plastiki odpadają....makabra
Nie kopie się leżącego ;)

: 01 kwie 2009, 20:50
autor: ff
Dziwna sprawa z tymi remontami. Od dawna 783+784 jest w Katowicach, podejrzewam że tak samo 722, 774 i 778 są już od dawna w Bytomiu. Wygląda mi to na jakiś konfikt z MPK Łódź. Może TŚ nie zapłaciły za trzecią transzę remontów (tak samo jak wykonawcy remontu w Świętochłowicach), a MPK w zamian nie dało dokumentów wymaganych do rejestracji i wyjazdu na miasto. I pat trwa. A czwarta transza wagonów, która miała już prawie wyjeżdżać, została skierowana na linie.

: 01 kwie 2009, 21:04
autor: hanys76
Czyli mamy żelazka, ale nie można ich wysłac na linię. Stoją i kurzą się schowane w zajezdniach, Parodia dokładna, takie rzeczy to tylko w tś są możliwe. Po co było robic te modernizacje ,jak teraz te wagony są uziemione.

: 02 kwie 2009, 22:21
autor: Boguś
patryksobieszek pisze:O to dobrze jak #774 poszedł na modernizacje ( to był mój ulubiony skład ) [jeszcze lubie 579+610 ] zawsze lubiałem w nim te lekko niebieskie siedzenia A będzie jeździł potem jakio skład z 773 czy solo ?
Wagon #774 powinien mieć taki sam zakres remontu jak #773. Przecież ta polityka taborowa jest chora. Rozłaczyli kilka lat temu #781+782. Potem do Łodzi wysłali #782. W tym roku rozłączyli #699+700. Po miesiącu okazało się, że na Zawodziu nie ma składów. No i dzięki tej genialnej polityce taborowej Zawodzie pospinało co się tylko dało i pożyczyło składy z Będzina i Bytomia. Do kompletu brakuje jeszcze coś gliwickiego.

Przykład: Jeśli #525 przeszedł RK, to następnym niech będzie #524 (jako ew. drugi do #525), a nie #602.
ff pisze:Dziwna sprawa z tymi remontami. Od dawna 783+784 jest w Katowicach, podejrzewam że tak samo 722, 774 i 778 są już od dawna w Bytomiu. Wygląda mi to na jakiś konfikt z MPK Łódź. Może TŚ nie zapłaciły za trzecią transzę remontów (tak samo jak wykonawcy remontu w Świętochłowicach), a MPK w zamian nie dało dokumentów wymaganych do rejestracji i wyjazdu na miasto. I pat trwa. A czwarta transza wagonów, która miała już prawie wyjeżdżać, została skierowana na linie.
Może MPK znowu coś spartaczyło przy tych modernizacjach.

: 20 kwie 2009, 23:20
autor: Marcin

: 21 kwie 2009, 00:49
autor: puschel
722 jest w Gliwicach, ze Stroszka nie dojechał jednak o własnych siłach - stoi zepsuty,

: 21 kwie 2009, 08:37
autor: ff
puschel pisze:722 jest w Gliwicach, ze Stroszka nie dojechał jednak o własnych siłach - stoi zepsuty,
Już jeździ :)

: 21 kwie 2009, 16:04
autor: rzelfix
Na terenie bytomskiej zajezdni stoi właśnie laweta* z załadowaną rozszabrowaną "stopiątką", prawdopodobnie to #775 w swoim pierwszym wcieleniu (poznany po srebrnych poręczach).

* - laweta to MAN, identyczna jak ze zdjęcia zalinkowanego powyżej, można więc przypuszczać, że #782 jest już na Śląsku

: 21 kwie 2009, 18:50
autor: DW
Uszkodzone będzińskie żelazka #761 i #665, które odpowiednio 5.02 i 8.04 "oberwały" na rondzie w Będzinie nadal stoją nieruszane w warsztacie. Wcześniej czekano na kosztorys naprawy, a obecnie już chyba tylko na decyzję w tej sprawie (co nie wiadomo kiedy nastąpi...). Pracownicy MPK Łódź mają je przeprowadzić w Będzinie w ciągu tygodnia.

W związku z tym, że wznowiono remonty w Łodzi, za około 2 tygodnie na remont pojadą wozy #669 i #670 :!:
Po remoncie mają oczywiście jeździć solo (z możliwością spięcia w skład).

Jeszcze w tym roku z Będzina do modernizacji w Łodzi mają iść bodajże 4 wozy (czyżby było już przesądzone, że kolejne remonty również będą wykonywane w Łodzi?).
Z uwagi na to, że Urząd Marszałkowski nie dofinansowuje modernizacji zbyt starych wozów (pochodzących chyba sprzed 1983/84 roku), więc wysyłane będą zapewne wozy z przedziału 6xx i 7xx (najprawdop. jednym z nich ma być #666 :P ).
rzelfix pisze:Na terenie bytomskiej zajezdni stoi właśnie laweta* z załadowaną rozszabrowaną "stopiątką", prawdopodobnie to #775 w swoim pierwszym wcieleniu (poznany po srebrnych poręczach).
#775'' już dawno jeździ, a zawsze było tak, że wóz wywożono przed dostarczeniem następnego (głównie ze względu na to, że formalnie są to wciąż te same wozy). Może to #778? Bo podobno jeszcze nie dawno był na Stroszku?

: 21 kwie 2009, 19:14
autor: luki
DW pisze:Jeszcze w tym roku z Będzina do modernizacji w Łodzi mają iść bodajże 4 wozy
Te cztery wozy to łącznie z #670+669 ? No i to się ma wliczyć w te ostatnie 5 wozów które do remontów jeszcze nie poszły, czy to są plany nowego przetargu bądź podpisania kolejnej umowy na modernizacje ?
DW pisze:Z uwagi na to, że Urząd Marszałkowski nie dofinansowuje modernizacji zbyt starych wozów (pochodzących chyba sprzed 1983/84 roku),
No ciekawe, bo po remontach takie roczniki mogą się trafiać i konsekwentnie starocie będą zarówno przed i po liftingu ;) No ale lepiej się pozbyć nowszych wozów, zresztą chyba i tak te wozy 6xx i 7xx są w gorszym stanie niż te starsze...