Strona 14 z 17

: 05 sty 2009, 21:44
autor: ff
Kuba pisze:*prawy numer - numer taborowy przyklejony na prawą burtę przy kabinie.
A nie na lewą?

: 05 sty 2009, 21:53
autor: DW
Zgadzam się z Bartkiem, że na 22/32 mogło jechać żelazko. około godziny 18.30-18.40 koło Huty Bankowej ewentualnie Centrum. W stronę Huty Katowice śmigły w ciągu 5-7 minut trzy wagoniki. Żelazko, Czerwony z prawym numerem* i Żelazko. Ludzie w każdym z nich. Jedno żelazko pasuje na 2201, a #595 widziałem przy Zamku będzińskim o 19.00, poc. 2204 czasowo więc na 2201 go nie było.
Na 2201 mogłoby pasować, bo o 14:38 powinien jechać z Centrum D.G. do Czeladzi, a Bartek widział go tam właśnie koło tej godziny.

Za to na forum WPK "Martinek" napisał, że jakiś będziński zmodernizowany wagon kursujący na 21 wykoleił się na pierwszym kółku na pętli w Milowicach.

PS Witamy Bartka! :)

: 05 sty 2009, 22:04
autor: Kuba
ff pisze:
Kuba pisze:*prawy numer - numer taborowy przyklejony na prawą burtę przy kabinie.
A nie na lewą?
Parząc na czoło tataja to lewa motormana a prawa moja. Źle sobie popatrzyłem. Poprawię : )

: 06 sty 2009, 00:23
autor: R_G
Bartek pisze:Apropos będzińskich żelazek
Ja bym tu taki pewny nie był z tymi "będzińskimi". Wiemy że Będzin ma w d*** tramwaje i na nieszczęście zajezdnia leży właśnie w Będzinie to wolał bym nie przypisywać IM <Będzinowi> wszystkich tramwajów jeżdżących po Zagłębiu. W lepszym stylu jest stwierdzenie "Apropos żelazek z RK-1" :P

ale się czepiam :mryellow: :P

: 06 sty 2009, 01:03
autor: Bartek
OK będzie jak waść piszesz :) Swoją drogą to masz nawet rację.
Ja się zastanawiam nad rozdysponowaniem żelazek z RK-1 na poszczególnych liniach. #737 i #761 na 21, #759 15, teoretycznie #665 na 22/32 i pozostają jeszcze trzy sztuki. #762 podejrzewam, że wydelegują na 24. Pozostałe dwa #XXX mogliby spiąć w skład i na 27 (mam szczególny sentyment do tej linii), a weekendy można zawsze rozpiąć :)

: 06 sty 2009, 01:27
autor: R_G
BArtek pisze:OK będzie jak waść piszesz :) Swoją drogą to masz nawet rację.
:) Tak tylko zwróciłem uwagę ... ;)
Bartek pisze:Ja się zastanawiam nad rozdysponowaniem żelazek z RK-1 na poszczególnych liniach. #737 i #761 na 21, #759 15, teoretycznie #665 na 22/32 i pozostają jeszcze trzy sztuki. #762 podejrzewam, że wydelegują na 24. Pozostałe dwa #XXX mogliby spiąć w skład i na 27 (mam szczególny sentyment do tej linii), a weekendy można zawsze rozpiąć :)
Jeśli chodzi o rozdysponowania i przydziały to wolał bym żeby na linię '26' żadne nie trafiło na stały (przydział) bo nie wytrzymam tego zimna 8) Niech wpadnie jako promocja żeby fotki porobić i tyle, przydałby się skład żeby przyszpanować :mryellow: A poza tym to się tak zastanawiałem co jeszcze może pojechać do Łodzi i najlepiej by było żeby posłali skład bo nie dość że im "wyremontują" to do drugiego wagonu pulpit wstawią i w razie czego dwie solówy i jeszcze jedna strona - rezerw, przy obecnym uruchomieniu składów na liniach '27' i pożal się ... '15' to kilka składów jest w rezerwie, więc i po tym można się spodziewać że pojedzie skład. Ale to się dopiero zobaczy :)

Jeszcze taki pomysł żeby '21' obsadzić promocjami czyli:
211 - #509 (ew. żelazko z nowej dostawy)
212 - #535 (ew. żelazko z nowej dostawy)
213 - #759
214 - #737
215 - #665
216 - #762
217 - #761
Takie głupoty po 1:20 przychodzą do głowy, ehh..... :)
Ale z uwagi że KZK troszkę więcej za modernizacje zapłaci to w dodatku ''21'' ma najdłuższą trasę czyli wozokilometry... :)

: 06 sty 2009, 11:30
autor: memphis
R_G pisze:Ale z uwagi że KZK troszkę więcej za modernizacje zapłaci to w dodatku ''21'' ma najdłuższą trasę czyli wozokilometry... :)
W 2010 roku dopiero. Poza tym wielkość pracy eksploatacyjnej na danym pociągu w niewielkim stopniu zależy od długości trasy linii.

: 06 sty 2009, 18:01
autor: DW
Dzisiaj na poc. 215 wyjechało kolejne będzińskie ( :P ) żelazko - #762 :!:

Dzisiaj gdy parę razy widziałem #761 to cały czas kierunek na obu wyświetlaczach był przewijany.
R_G pisze:
Bartek pisze:Apropos będzińskich żelazek
Ja bym tu taki pewny nie był z tymi "będzińskimi". Wiemy że Będzin ma w d*** tramwaje i na nieszczęście zajezdnia leży właśnie w Będzinie to wolał bym nie przypisywać IM <Będzinowi> wszystkich tramwajów jeżdżących po Zagłębiu. W lepszym stylu jest stwierdzenie "Apropos żelazek z RK-1" :P

ale się czepiam :mryellow: :P
Ale jednak stacjonują one w zajezdni w Będzinie i to gdzie jego władze mają komunikację tramwajową akurat nie ma tu znaczenia :P
Tak samo jak na wagony pochodzące z Katowic mówi się "katowickie", na te z Gliwic "gliwickie" itp.
Poza tym to ja nie widzę tego jako przypisywanie wozów temu miastu, tylko zajezdni znajdującej się w tym mieście... ;)

: 06 sty 2009, 18:59
autor: Bartek
Na TWB pojawiły się zdjęcia nowych żelazek:
#733 http://www.phototrans.eu/14,292055,0.html
oraz
#732 http://www.phototrans.eu/14,292052,0.html

Czy ma ktoś informację na temat wozu #782 :?: (Gdzie jest i kiedy wyjedzie)

: 06 sty 2009, 19:10
autor: Marcin
Bartek pisze:Czy ma ktoś informację na temat wozu #782 :?: (Gdzie jest i kiedy wyjedzie)
Ponoć miał razem z tymi jechać do Łodzi na przeszczep mordki.

: 06 sty 2009, 20:36
autor: Boguś
R_G pisze:... przydałby się skład żeby przyszpanować :mryellow: A poza tym to się tak zastanawiałem co jeszcze może pojechać do Łodzi i najlepiej by było żeby posłali skład bo nie dość że im "wyremontują"...
Zostały jeszcze dwa wagony. Pamiętaj, że na liście był skład #670+669, który mimo problemów taborowych na Zawodziu powrócił do Będzina. Na chłopski rozum wychodzi, że to on pojedzie do Łodzi.

: 06 sty 2009, 20:47
autor: Kuba
Ja się zastanawiam nad tym, dlaczego, jeżeli tak czy siak skład jedzie do Łodzi a drugi wagon składu nie posiada pulpitu a pierwsze jego drzwi otwierają się całe to czemu nie zrobią z niego doczepy?

: 06 sty 2009, 21:00
autor: ff
Przyjdą cięcia na 27 i co byś zrobił z taką żelazkową doczepą? Poza tym jak się coś po okresie gwarancji zepsuje w pulpicie, to z takiego 694 będzie można to i owo podbierać :D

: 06 sty 2009, 21:51
autor: DW
Boguś pisze:
R_G pisze:... przydałby się skład żeby przyszpanować :mryellow: A poza tym to się tak zastanawiałem co jeszcze może pojechać do Łodzi i najlepiej by było żeby posłali skład bo nie dość że im "wyremontują"...
Zostały jeszcze dwa wagony. Pamiętaj, że na liście był skład #670+669, który mimo problemów taborowych na Zawodziu powrócił do Będzina. Na chłopski rozum wychodzi, że to on pojedzie do Łodzi.
W dodatku ostatni raz na trasie był 22 grudnia, więc możliwe, że jest już szykowany.

Ponadto od 19 grudnia nie pojawia się też #604+603, który jest/był prawdop. wypożyczony do Zawodzia.

Co do składów żelazek to na razie widzę sensu ich tworzenia (przy zachowywaniu kabiny w doczepie), bo skoro motorowy może pracować w lepszych warunkach to czemu ma tak nie być...
Łączenie takich żelazek miałoby jedynie sens gdyby nie było już co połączyć w składy albo na jakieś ważne wydarzenie.

: 06 sty 2009, 21:57
autor: memphis
DW pisze:Co do składów żelazek to na razie widzę sensu ich tworzenia (przy zachowywaniu kabiny w doczepie), bo skoro motorowy może pracować w lepszych warunkach to czemu ma tak nie być...
A pasażerowie mają żelazka kojarzyć tylko z solówkowym tłokiem? I na liniach, gdzie jakimś cudem nie ma solówek być skazanym tylko na heblowate stare stopiątki?

: 06 sty 2009, 22:02
autor: DW
memphis pisze:
DW pisze:Co do składów żelazek to na razie widzę sensu ich tworzenia (przy zachowywaniu kabiny w doczepie), bo skoro motorowy może pracować w lepszych warunkach to czemu ma tak nie być...
A pasażerowie mają żelazka kojarzyć tylko z solówkowym tłokiem? I na liniach, gdzie jakimś cudem nie ma solówek być skazanym tylko na heblowate stare stopiątki?
Akurat na 16-stce jest teraz solówkowy poc. :P
Ja nie jestem przeciw składom żelazek, tylko w takim wypadku nie rozumiem po co wyposażano drugi wagon w stanowisko dla motorniczego (w tym m.in. klimę, która pewnie nie będzie używana). Lepiej było te parę tysięcy (bo pewnie co najmniej tyle kosztuje całe wyposażenie kabiny) wydać np. na uruchomienie informacji głosowej albo na nieco większe wyświetlacze wewnętrzne, bo obecne są jakieś strasznie małe ;)

: 06 sty 2009, 22:37
autor: memphis
DW pisze:Ja nie jestem przeciw składom żelazek, tylko w takim wypadku nie rozumiem po co wyposażano drugi wagon w stanowisko dla motorniczego
Tego to nikt nie rozumie. Oprócz kosztu wyposażenia stanowiska motorniczego istnienie kabiny w doczepie zabiera bardzo dużo miejsca w wagonie.

: 06 sty 2009, 22:49
autor: ff
DW pisze:Ponadto od 19 grudnia nie pojawia się też #604+603, który jest/był prawdop. wypożyczony do Zawodzia.
Kursował dziś na linii 11.

: 07 sty 2009, 19:29
autor: DW
R_G pisze:Jeśli chodzi o rozdysponowania i przydziały to wolał bym żeby na linię '26' żadne nie trafiło na stały (przydział) bo nie wytrzymam tego zimna 8)
Jak jechałem w pn #761 i dzisiaj #762 to było w nich ciepło. W #737 nieco zimniej, ale też nie najgorzej. A jak komuś jest zimno to zawsze można stanąć/usiąść przy ogrzewaczu ;)

W #762 nie zaklejono jeszcze drzwi od kabiny motorniczego, więc wóz prezentuje się, jak na razie bardzo ładnie. Ponadto prowadziła go sympatyczna motornicza, więc jeździ się jeszcze milej ;)
Zresztą w #737 też jechało się nie najgorzej. W obu żelazkach było cicho, nie szarpało, nie śmierdziało itp. Jedyne co to zasyfiona podłoga, ale tego nie da się uniknąć przy obecnej pogodzie (przynajmniej dzięki temu teraz myją podłogę, bo rano widać, że wagony są mniej zasyfione).

Zauważyłem, że w nowych wozach są inne urządzenia klimatyzujące. Zauważyliśmy już, że nie są żółte, a ja dzisiaj zauważyłem, że różnią się też od strony kabiny.

#762 drukował dziwny kod kasownika - "081211" no i po nim aktulana godzina. Jeśli data była wpisana błędnie to jest w odwrotnej kolejności (dzień,miesiąc), a numer wozu też jest wpisany jakiś dziwny (211)...

EDYCJA 22:56:
Dodałem fotki żelazek #761 i #762. Więcej i fotki wnętrza postaram się jeszcze dopstrykać do końca tygodnia :P

Wykaz mija się z prawdą

: 07 sty 2009, 19:39
autor: luki_Lodz
luki pisze:EDYCJA 01.01.2009
Skompletowałem dane.


Wozy które są u nas po modernizacji:
- #665" ng 09.12.2008 ex 805Na #2270 rocznik 1983
- #693" ng 20.10.2008 ex. 805Na #2297 rocznik 1981
- #694" ng 05.11.2008 ex. 805Na #2391 rocznik 1979
- #700" ng 05.12.2008 ex. 805Na #1414 rocznik 1979
- #733" ng 17.12.2008 ex. 805Na #2311 rocznik 1981
- #732" ng 18.12.2008 ex. 805Na #2271 rocznik 1983
- #737" ng 09.02.2008 ex. 805Na #3904 rocznik 1989
- #759" ng 11.02.2008 ex. #777 rocznik 1989
- #761'' ng 02.12.2008 ex. 805Na #3911 rocznik 1989
- #762" ng 02.12.2008 ex. 805Na #2316 rocznik 1981
- #766" ng 15.11.2008 ex. 805Na #2312 rocznik 1981
- #775'' ng 13.11.2008 ex. 805Na #1717 rocznik 1987
- #777" ng 10.01.2008 ex. 805Na #1622 rocznik 1986
- #779" ng 13.01.2008 ex. 805Na #2393 rocznik 1979
- #782" ng 09.02.2008 ex. 805Na #1571 rocznik 1985
Witajcie miłośnicy śląskich tramwajów!

Ponieważ otrzymałem link do tej strony, postanowiłem się zalogować, żeby móc to wszystko skomentować. Z przykrością muszę stwierdzić, że powyższy wykaz jest co najmniej w dużej mierze nieprawdziwy. A to dlatego, że przynajmniej osiem z piętnastu ww. wagonów jako znajdujących się u Was, wciąż przebywa w Łodzi! A teraz konkrety (wg stanu właśnie na 31.12.2008 r.):

- 1414, 1717 - stoją na Telefonicznej;
- 2297 i 2316 - stoją na Tramwajowej, z czego ten drugi jest niemal kompletny;
- 2311, 2312, 2391 - stoją rozbebeszone na Dąbrowskiego;
- 3911 - stoi na Chocianowicach.

Co do pozostałych numerów nie wypowiadam się, bo pudła trafiły w obieg remontowy i nie znam ich obecnego losu. Ciekaw jestem kto rozpowszechnia tak niesprawdzone dane?

Pozdrawiam z Łodzi

: 08 sty 2009, 22:14
autor: DW
Dzisiaj wybrałem się sfocić wnętrze nowego żelazka #761, ale akurat dzisiaj nie było go na poc. 217...
W zamian za to trafił mi się jednak #700 z Zawodzia, więc jego sobie pofociłem :P
Moją uwagę zwróciła naklejka na tylnym wyświetlaczu, na której były m.in. napisy "Nr ew. 4327, Nr fabr. 1656". Ja już myślałem, że są to numery pudła, z którym jeździł w Łodzi, ale teraz, po głębszym zastanowieniu i obejrzenia zdjęcia, które zrobiłem napisom dochodzę do wniosku, że są to jednak numery wyświetlacza nadane przez R&G ;)
Można z nich wyczytać, że wyświetlacz był już gotowy dla MPK Łódź 15 października :P
W załączeniu fotka napisów na wyświetlaczu.

Sprawdziłem też, że w autokomputerze (w #700) ustawiona była dobra data, godzina i numer wozu.
Natomiast na wyświetlaczu wyświetlany jest też tekst "ŻYCZYMY PRZYJEMNEJ PODRÓŻY TRAMWAJE ŚLĄSKIE S.A.". Ciekawe, że pasażerom podróżującym żelazkami z Będzina tego nie życzą... ;)

: 08 sty 2009, 22:21
autor: Sebastian22
Ja co prawda nie jechałem jeszcze żadnym z nowej dostawy tylko #737 ale nigdy wewnętrzy wyświetlacz nie działał.....co on pokazuje? Przystanki czy tylko date, godzine i nr. linii?

: 08 sty 2009, 23:10
autor: Kuba
Bylo już to wiele razy pisane. Napisane tam jest: Nr linii, kierunek, godzina i imieniny.

: 09 sty 2009, 20:20
autor: DW
Kuba pisze:Bylo już to wiele razy pisane. Napisane tam jest: Nr linii, kierunek, godzina i imieniny.
A dokładniej np. tak (dla kier. Milowice pętla, 6 stycznia 2009):
- 21[scroll]KIERUNEK: MILOWICE PETLA[/scroll]
- 15:00[scroll]WTOREK 6 STYCZNIA 2009[/scroll]
- [scroll]IMIENINY: Kacpra Baltazara[/scroll]
Czyli wyświetlane są, tak jakby 3 główne "tematy" dot. linii i kierunku jazdy, daty i czasu oraz imienin. W żelazkach z innych zajezdni jest też jeszcze 4. dot. "życzeń od TŚ" :P
Elementy, które pogrubiłem i które się nie przewijają są wyświetlane cały czas (przy danym temacie), a pozostałe (kierunek, data, imieniny) są przewijane jakieś 3 razy, po czym wyświetla się następny "temat".
Warto też nadmienić, że wyświetlacze w nowych żelazkach są 2 razy mniejsze (biorąc pod uwagę wysokość) niż w poprzednich.

Co do tekstów na wyświetlaczu to mogą się nieznacznie różnić od tego co wypisałem

: 21 sty 2009, 19:32
autor: luki
Kolejne 5 sztuk żelazek jedzie już do nas. Na Zawodzie #783+784, do Bytomia #722, #774 i #778. Teraz zostało już 5 wagonów do zrobienia, dwa z Będzina i trzy z Gliwic.

Dopisane:
#782 kończy rekonstrukcję w Łodzi.

: 22 sty 2009, 21:26
autor: Karol
luki pisze:#782 kończy rekonstrukcję w Łodzi.
Słyszałem, że około półtora tygodnia temu jeszcze stał na Zawodziu.

: 29 sty 2009, 18:01
autor: beni
Dziś wyrusza 13 bulwa 783 . Dwa kolejne już gotowe 722 i 774 czekają na transport.
W zeszły weekend dotarły 11> 784 i 12>778 .\

Pozostałe 5 jest w zaawansowanej fazie.

: 29 sty 2009, 19:31
autor: adekpabianice

: 29 sty 2009, 19:36
autor: Sebastian22
beni pisze:Dziś wyrusza 13 bulwa 783 . Dwa kolejne już gotowe 722 i 774 czekają na transport.
W zeszły weekend dotarły 11> 784 i 12>778 .\

Pozostałe 5 jest w zaawansowanej fazie.
To gdzie trafi 783, 722 i 774?

: 29 sty 2009, 19:39
autor: ff
Kanciasta ta wstawka na dachu nad pierwszymi drzwiami. Dotychczas była opływowa.

: 29 sty 2009, 19:52
autor: Lohner
Jakie jeszcze będą żelazka?

: 29 sty 2009, 20:19
autor: luki
beni pisze:Dziś wyrusza 13 bulwa 783 . Dwa kolejne już gotowe 722 i 774 czekają na transport.
W zeszły weekend dotarły 11> 784 i 12>778 .\

Pozostałe 5 jest w zaawansowanej fazie.
Jeszcze podobno #782 wraca po naprawie...
Sebastian22 pisze:To gdzie trafi 783, 722 i 774?
#783+784 Zawodzie (nie wiem czy skład czy solo)
#722, #774, #778 - Stroszek
TŚ-ZKT1 pisze:Jakie jeszcze będą żelazka?
Dwa z Będzina (pewnie #670+669) i 3 z Gliwic.

: 30 sty 2009, 08:43
autor: Lohner
To w sumie będzie tylko 20 Żelazek i 2 Moderusy?

: 30 sty 2009, 10:56
autor: Kuba
TŚ-ZKT1 pisze:To w sumie będzie tylko 20 Żelazek i 2 Moderusy?
Żelazek 20 teraz remontowanych jest i było. Wcześcniej dostarczone były #737, #759, #777, #779 i #782. W sumie w TŚ będzie 25 Żelazek oraz 2 Moderusy.

: 05 lut 2009, 21:39
autor: beni
Wagony które fizycznie są lub będą bulwiszonami.
665
693
694
700
722
732
733
737
742
744
759
761
762
765
766
774
775
777
778
779
782
783
784
785
786


//Przeniesiony z tematu "Kasacje w 2009 roku" (Peter)

: 05 lut 2009, 22:10
autor: ff
A niby dlaczego 7 wagonów z Gliwic, a z Będzina tylko 3?

: 05 lut 2009, 23:09
autor: luki
Będzin spisują już na straty, więc po co modernizować te heble :-|

Naprawdę szokuje mnie decyzja o modernizacji #785. Wagon 3 lata po remoncie i się pozbywają, zamiast dać jakiegoś hebla.

: 06 lut 2009, 00:47
autor: puschel
wagon 785 niczym się nie różni od np. 420 czy 639, wizualnie to owszem ( obrysówki, oświetlenie wewnątrz wagonu ), ale to taki sam hebel jak i inne siedemsety.
dobrze by było, żeby inne wagony jak najszybciej dostawały tyrystory a to ze względu na cenę za wozokilometr,

: 07 lut 2009, 22:22
autor: adam86
puschel pisze:wagon 785 niczym się nie różni od np. 420 czy 639, wizualnie to owszem ( obrysówki, oświetlenie wewnątrz wagonu ), ale to taki sam hebel jak i inne siedemsety.
Zdecyduj sie, albo hebel, albo wagon po RB. Są dziesiątki wagonów w stanie cokolwiek gorszym. I na prawdę uwierz, nie chcesz więcej żelazek, poziom tych remontów woła o pomstę do nieba. I oczywiście wagony powinny jeździć tylko solo, a nie w składzie.

: 07 lut 2009, 22:32
autor: Kuba
adam86 pisze:Zdecyduj sie, albo hebel, albo wagon po RB. Są dziesiątki wagonów w stanie cokolwiek gorszym. I na prawdę uwierz, nie chcesz więcej żelazek, poziom tych remontów woła o pomstę do nieba. I oczywiście wagony powinny jeździć tylko solo, a nie w składzie.
Po Twoich wszystkich wypowiedziach uważam, że tylko umiesz gadać a zrobić to nie ma komu. Wygraj przetarg i zrób porządną modernizację. Ciesz się, że nie jeździsz zeżartym przez rdzę heblem. Ciesz się, że w ogóle jeździ.

: 07 lut 2009, 22:44
autor: luki
Kuba pisze:
adam86 pisze:Zdecyduj sie, albo hebel, albo wagon po RB. Są dziesiątki wagonów w stanie cokolwiek gorszym. I na prawdę uwierz, nie chcesz więcej żelazek, poziom tych remontów woła o pomstę do nieba. I oczywiście wagony powinny jeździć tylko solo, a nie w składzie.
Po Twoich wszystkich wypowiedziach uważam, że tylko umiesz gadać a zrobić to nie ma komu. Wygraj przetarg i zrób porządną modernizację. Ciesz się, że nie jeździsz zeżartym przez rdzę heblem. Ciesz się, że w ogóle jeździ.
Akurat tak się składa, że żelazka mogą prędzej zgnić niż co niektóre nasze wiekowe wozy.
#785 nie powinien iść do modernizacji, swoje przeszedł, miał remont już się pogubiłem jaki, ale przecież bardzo dobrze się prezentował. A to, że się defektuje i trochę rozlatuje to nie jest dobry powód do remontu. Jedyny powód to jego rocznik. I co potem, będzie jakieś żelazko które nie będzie zdało zrobić nawet jednego kółka, a z rezerwy zostanie posłać jakiegoś hebla.

A może mi ktoś powiedzieć jak się sprawują moderusy. Widuję je bardzo rzadko, bo zwykle przy jakieś drobnej wizycie w rejonach RK-1 i Rk-3.

: 07 lut 2009, 22:48
autor: memphis
adam86 pisze:I oczywiście wagony powinny jeździć tylko solo, a nie w składzie.
Ten układ elektryczny podobno poprawiono i już jeżdżenie w składzie nie grozi katastrofą ;)

: 08 lut 2009, 04:11
autor: puschel
Miałem okazję jeździć ostatnio 788 - i napiszę tak: po dziesięciu godzinach służby nie czułem się w ogóle zmęczony - wagon zachowywał się super, a jako ciekawostkę dodam, że 732,733,788 - zjeżdżają na wozownię czyste, tak więc pasażerowie szanują te wozy i nie śmiecą w nich.

: 08 lut 2009, 12:13
autor: adam86
memphis pisze: Ten układ elektryczny podobno poprawiono i już jeżdżenie w składzie nie grozi katastrofą ;)
Mnie chodzi o to, że totalną paranoją jest łączenie w skład 2 pierwszych wagonów posiadających całe wyposażenie kabiny itp.

: 08 lut 2009, 12:14
autor: adam86
puschel pisze:Miałem okazję jeździć ostatnio 788 - i napiszę tak: po dziesięciu godzinach służby nie czułem się w ogóle zmęczony - wagon zachowywał się super, a jako ciekawostkę dodam, że 732,733,788 - zjeżdżają na wozownię czyste, tak więc pasażerowie szanują te wozy i nie śmiecą w nich.
ROTFL. Ciekawe co ma niby typ wagonu do śmiecenia w nim. Na Stroszku swego czasu jedna gotówka raczyła zaszczać siedzenie w #777, po czym została na kopach wywalona przez motorowego, ku uciesze pasażerów:P

: 08 lut 2009, 12:21
autor: adam86
Kuba pisze:Po Twoich wszystkich wypowiedziach uważam, że tylko umiesz gadać a zrobić to nie ma komu. Wygraj przetarg i zrób porządną modernizację. Ciesz się, że nie jeździsz zeżartym przez rdzę heblem. Ciesz się, że w ogóle jeździ.
Zadanie domowe odrobione? Nie martw się, pod nowym lakierem właśnie jest nic innego jak rdza, a pod wóz lepiej nie wchodzić.

: 08 lut 2009, 13:26
autor: KZKGaPowicz
Moje propozycje wagonów do modernizacji w Łodzi:
RK-1 Będzin:
#521, #527, #552, #621, #666, #667, #755+756.
RK-2 Zawodzie:
#578+577, #672, #699, #702+701, #769, #781.
RK-3 Gliwice:
#316, #588+589, #654, #658, #765, #786, #787 (jeśli nie jest skasowany).
RK-3 Gliwice o. Bytom-Stroszek:
#470, #609 (zamiast kasować będziemy mieli nowy wagon), #612, #641 (zamiast kasować będziemy mieli nowy wagon), #684, #708, #719+720.
Dodatkowo zamówienie na 6 wagonów 111N-2K (skład "Żelazek" dwukierunkowych-drzwi po obu stronach pudła).

: 08 lut 2009, 13:27
autor: Peter
Przypuszczam, że większość z nich zastąpią po prostu kolejne ex. krakowskie stopiątki ;-)
Los tych skreślonych ze stanu jest już raczej przesądzony.
Oczywiście biorąc pod uwagę typową "polską uczciwość" MPK Łódź rzeczywiście lepiej wysyłać tam chyba stare graty, jeśli jeszcze wygrają może jakiś przyszły przetarg. :mruga:
Wagony typu #654, #658, #672, #684, #699, #708, #719+720, #702+701, #769 czy #781 powinny trafić moim zdaniem do ZUR.

: 08 lut 2009, 13:34
autor: puschel
@adam86 - Tę babkę co szcza po siedzeniach to chyba większość motorniczych miała przyjemność wykopać, jeździ po całym Śląsku.

: 08 lut 2009, 13:48
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Moje propozycje wagonów do modernizacji w Łodzi:
RK-2 Zawodzie:
#578+577, #672, #699, #702+701, #769, #781.
RK-3 Gliwice:
#316, #588+589, #654, #658, #765, #786, #787 (jeśli nie jest skasowany).
RK-3 Gliwice o. Bytom-Stroszek:
#470, #609 (zamiast kasować będziemy mieli nowy wagon), #612, #641 (zamiast kasować będziemy mieli nowy wagon), #684, #708, #719+720.
#588+589 jest typowany do kasacji
#765 i #786 jadą do Łodzi
#787 już dawno skasowany
#470 to 105N, więc raczej nie
#612 dyskwalifikuje rocznik
#609 i #641 miały uszkodzone belki grzbietowe
#684 miał jechać, ale nie pojechał

A jakimi kryteriami się kierowałeś przy wyborze tych wagonów?