Strona 13 z 17

: 15 gru 2008, 20:29
autor: R_G
Marcin pisze:A w wagonie #737 nie świeci lewa tylna lampa.
Wydaje mi się że prawa ;)

: 17 gru 2008, 20:50
autor: Peter
#700 już praktycznie jest ukończony. Widać, że będzie teraz wagonem prowadzącym w ewentualnym składzie. :mruga:

: 17 gru 2008, 21:21
autor: ff
Peter pisze:#700 już praktycznie jest ukończony.
Karol pisał, że od dwóch dni jest w Katowicach.

: 17 gru 2008, 21:30
autor: luki
fotka jest z 14 grudnia, a Karol donosił o tym 15 grudnia, więc by się zgadzało.

Przenoszę posty z tematu 105N -> Żelazka, tutaj by się temat trzymał w jednym miejscu.

: 21 gru 2008, 21:03
autor: ff
Zastanawiam się czy żelazka 766 i 775 kursują. Codziennie ja czy luki, a czasem ktoś jeszcze, podajemy kilka obsad z linii 17, a od 11 grudnia kiedy pojawiły się zdjęcia na TWB nie ma o nich żadnej wzmianki...

: 21 gru 2008, 21:39
autor: DW
ff pisze:Zastanawiam się czy żelazka 766 i 775 kursują. Codziennie ja czy luki, a czasem ktoś jeszcze, podajemy kilka obsad z linii 17, a od 11 grudnia kiedy pojawiły się zdjęcia na TWB nie ma o nich żadnej wzmianki...
Może motorowi nie polubili nowych żelazek i wolą jeździć starymi heblami :P
Albo wykryto w nich jakąś usterkę. (odrzucam to, że kursują, bo żelazek ciężko jest nie zauważyć ;) )


Co do różnic pomiędzy żelazkami, to na tym zdjęciu (http://www.phototrans.eu/14,285877,0.html ) widać też, że odblaski są umieszczone w innym miejscu (nad listwami). Na nowych żelazkach jakoś nie widać też klimy (chyba, że jest schowana za osłoną na dachu, ale na żadnych zdjęciach jej jeszcze nie dostrzegłem).

Nie rozumiem też po co drzwi oddzielające kabinę motorniczego od cześci pasażerskiej mają zamontowaną z dolnej części szybę, a nie blachę, skoro i tak motorowi zaklejają później cały dół i prawie połowę górnej szyby jakimiś wstrętnymi plakatami (jak to jest np. w #759; #737 jest jeszcze bardziej zaklejony, tyle, że białą folią, co wygląda nieco lepiej)...

: 21 gru 2008, 22:26
autor: ff
DW pisze:Nie rozumiem też po co drzwi oddzielające kabinę motorniczego od cześci pasażerskiej mają zamontowaną z dolnej części szybę, a nie blachę, skoro i tak motorowi zaklejają później cały dół i prawie połowę górnej szyby jakimiś wstrętnymi plakatami (jak to jest np. w #759; #737 jest jeszcze bardziej zaklejony, tyle, że białą folią, co wygląda nieco lepiej)...
To są niestety takie zagłębiowskie zwyczaje.

: 22 gru 2008, 21:58
autor: DW
Tak sobie wszedłem na NK na profil "Tramwajów Śląskich" i w ich znajomych i po wybraniu kolejności alfabetycznej na jednym z pierwszych zdjęć rzuciło mi się jakieś żelazko. Wszedłem, więc na profil danej osoby, a tam prawdop. pierwsze gliwickie żelazko - #732 :!:
Sądząc po dacie, jest tam już od tygodnia.
Czy ktoś tutaj w ogóle pisał, że starszy #732 już pojechał do Łodzi?

Linku do zdjęcia nie podaję, bo nie chcę się narażać, ale jak znaleźć fotkę opisałem powyżej :P Podam jedynie link do profilu TŚ -> http://nasza-klasa.pl/profile/8520525

: 22 gru 2008, 22:03
autor: ff
DW pisze:Czy ktoś tutaj w ogóle pisał, że starszy #732 już pojechał do Łodzi?
Tak, odnotowałem fakt, że 732 i 733 w ogóle się od początku listopada nie pojawiają na trasach, co z dużą pewnością oznacza emigrację do Łodzi, zwłaszcza, że wcześniej były typowane.

: 23 gru 2008, 07:39
autor: 105Na
W Gliwicach już od dawna stoją #732 i #733 po modernizacji wyjadą 1.01.2009r. to samo tyczy się będzińskich #761 #762 i #665 oraz katowickiego #700

: 23 gru 2008, 13:19
autor: Boguś
ff pisze:
DW pisze:Nie rozumiem też po co drzwi oddzielające kabinę motorniczego od cześci pasażerskiej mają zamontowaną z dolnej części szybę, a nie blachę, skoro i tak motorowi zaklejają później cały dół i prawie połowę górnej szyby jakimiś wstrętnymi plakatami (jak to jest np. w #759; #737 jest jeszcze bardziej zaklejony, tyle, że białą folią, co wygląda nieco lepiej)...
To są niestety takie zagłębiowskie zwyczaje.
W #777 dolna szyba w drzwiach od kabiny zaklejona jest żółtą folią.

: 27 gru 2008, 12:22
autor: Peter
#766 i #775 ponoć czekają na serwis MPK Łódź, bo nie ma odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego i jest parę innych usterek...

: 27 gru 2008, 21:52
autor: hanys76
Peter pisze:#766 i #775 ponoć czekają na serwis MPK Łódź, bo nie ma odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego i jest parę innych usterek...
766 podobno podczas jazd próbnych strasznie telepał i podskakiwał, a 775 ma coś z hamulcami. W pierwszej fazie hamowania ,można sobie zęby wybic.
Fuszerka i to niezła.

: 27 gru 2008, 21:53
autor: ff
Pewnie dlatego, że niepoświęcone :D

: 29 gru 2008, 08:56
autor: 105Na
Peter pisze:#766 i #775 ponoć czekają na serwis MPK Łódź, bo nie ma odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego i jest parę innych usterek...
Podwozie już dawno poprawili, wozy też czekają zapewne na 1.01.2009 żeby wyjechać z większą stawką :eye:

: 31 gru 2008, 22:29
autor: luki
EDYCJA 01.01.2009
Skompletowałem dane.


Ostatnio pisaliśmy trochę w innych miejscach więc odświeżę temat i podam też trochę nowych wieści za udostępnienie których także jeszcze raz dziękuję tutaj ;)

Obecnie w MPK Łódź remonty przechodzą:
ze Stroszka:
- #722'' ex. #775 rocznik 1989
- #774'' ex. #732 rocznik 1987
- #778'' ex. #700 rocznik 1985
z Zawodzia:
- #783'' ex. #694 rocznik 1985
- #784'' ex. #693 rocznik 1985

Wozy które są u nas po modernizacji:
- #665" ng 09.12.2008 ex 805Na #2270 rocznik 1983
- #693" ng 20.10.2008 ex. 805Na #2297 rocznik 1981
- #694" ng 05.11.2008 ex. 805Na #2391 rocznik 1979
- #700" ng 05.12.2008 ex. 805Na #1414 rocznik 1979
- #733" ng 17.12.2008 ex. 805Na #2311 rocznik 1981
- #732" ng 18.12.2008 ex. 805Na #2271 rocznik 1983
- #737" ng 09.02.2008 ex. 805Na #3904 rocznik 1989
- #759" ng 11.02.2008 ex. #777 rocznik 1989
- #761'' ng 02.12.2008 ex. 805Na #3911 rocznik 1989
- #762" ng 02.12.2008 ex. 805Na #2316 rocznik 1981
- #766" ng 15.11.2008 ex. 805Na #2312 rocznik 1981
- #775'' ng 13.11.2008 ex. 805Na #1717 rocznik 1987
- #777" ng 10.01.2008 ex. 805Na #1622 rocznik 1986
- #779" ng 13.01.2008 ex. 805Na #2393 rocznik 1979
- #782" ng 09.02.2008 ex. 805Na #1571 rocznik 1985

Co się stało z naszymi pudłami:
- #665 -> powróci do nas w ostatniej serii jako egzemplarz 16
- #693 -> #784''
- #694 -> #783''
- #700 -> #778''
- #722 -> do kasacji
- #732 -> #774
- #733 -> w trakcie prac, będzie w ostatniej serii jako egzemplarz 19
- #737 -> MPK Łódź #2629"
- #759 -> #3924"
- #761 -> kasacja
- #762 -> pudło rezerwowe (po badaniach może będzie wiadomo co dalej)
- #766 -> kasacja
- #774 -> powróci do nad w ostatniej serii jako egzemplarz 20
- #775 -> #722''
- #777 -> #759''
- #778 -> w trakcie prac, będzie w ostatniej serii jako egzemplarz 17
- #779 -> MPK Łódź #2628''
- #782 -> kasacja
- #783 -> przygotowywany, będzie w ostatniej serii jako egzemplarz 18
- #784 -> pudło rezerwowe

Czyli nasze pudła kursujące w Łodzi to:
- #737 -> #2629"
- #759 -> #3924"
- #779 -> #2628"

Jak widać jakaś część wagonów wraca do nas. Reszta jest ex. 805Na co oczywiście można było się zawsze domyśleć. Teraz chociaż wiemy co było czym ;)
W dniach od 15 do 20.01.2009 to co jest w remoncie ma powrócić, a do Łodzi pojedzie reszta taboru.

: 31 gru 2008, 23:12
autor: ff
Jest to bardzo duża nieuczciwość. Nasze tramwaje starają się dawać jak najmłodsze wagony, by w papierach było, że remontowane były wagony, przed którymi jako taka dłuższa przyszłość. A dostają starocie, i choć papierach nic, to nie zmienia, ale jest kac mentalny. Gdyby byli tak nieuczciwi jak MPK Łódź, to by 317+321 posłali np. jako 783+784. Nawet dziwię się, że tak nie robią. W Bytomiu jeździłby sobie 317''+321'' (783+784) i nikt by się raczej od razu nie pokapował ;)

: 31 gru 2008, 23:22
autor: luki
ff pisze:Jest to bardzo duża nieuczciwość. Nasze tramwaje starają się dawać jak najmłodsze wagony, by w papierach było, że remontowane były wagony, przed którymi jako taka dłuższa przyszłość. A dostają starocie, i choć papierach nic, to nie zmienia, ale jest kac mentalny.
Nie do końca. Wiem, że jest podmian trochę na starsze roczniki, ale np. wagon #722 rocznik 1986 za który dostaniemy rocznik 1989 ? Ponadto nasz #722 ma zostać pocięty.
Kolejny przykład to #761. Został pocięty, rocznik 1988. W zamian rocznik 1989.

: 31 gru 2008, 23:29
autor: ff
luki pisze:Nie do końca. Wiem, że jest podmian trochę na starsze roczniki, ale np. wagon #722 rocznik 1986 za który dostaniemy rocznik 1989 ? Ponadto nasz #722 ma zostać pocięty.
Kolejny przykład to #761. Został pocięty, rocznik 1988. W zamian rocznik 1989.
No dobra, ale jednak staroci 1979-83 jest znacznie więcej, bo aż 9 :!: U nas te roczniki się nie kwalifikowały na remont, więc nie powinniśmy ich dostać. A nasze wagony, a przynajmniej ich część jak rozumiem jeżdżą jako żelazka po Łodzi?

: 31 gru 2008, 23:40
autor: luki
ff pisze:No dobra, ale jednak staroci 1979-83 jest znacznie więcej, bo aż 9 :!:
Temu nie przeczę ;) Ale też nie do końca powiedziane co jest w lepszym stanie ;)
ff pisze:A nasze wagony, a przynajmniej ich część jak rozumiem jeżdżą jako żelazka po Łodzi?
Tak

: 01 sty 2009, 16:33
autor: memphis
luki pisze:Teraz chociaż wiemy co było czym ;)
Wow :) A skąd te wieści? Jakieś wtyki w MPK ktoś ma? :)

: 01 sty 2009, 17:01
autor: luki
memphis pisze:Wow :) A skąd te wieści? Jakieś wtyki w MPK ktoś ma? :)
Można by powiedzieć, że tak :)

: 01 sty 2009, 17:44
autor: memphis
luki pisze:
memphis pisze:Wow :) A skąd te wieści? Jakieś wtyki w MPK ktoś ma? :)
Można by powiedzieć, że tak :)
Zupełnie serio pytam, rozumiem, że te informacje są pewne? Bo niewątpliwie Tomek Igielski się ucieszy jak uzupełni te dane w kronice taboru w nowej monografii :)

: 01 sty 2009, 17:55
autor: DW
Będzińskie żelazka (#665, #761 i #762) na razie nie wyjadą, bo nie przeszły jeszcze badań...

Zresztą pozostałych co miały już wyjechać (#700, #732, #733) też nikt jeszcze nie widział, ale może wyjadą jutro (albo nie zostały jeszcze zaobserwowane, bo dzisiaj mało kto coś widział ;) ).

: 01 sty 2009, 18:02
autor: luki
memphis pisze:
luki pisze:
memphis pisze:Wow :) A skąd te wieści? Jakieś wtyki w MPK ktoś ma? :)
Można by powiedzieć, że tak :)
Zupełnie serio pytam, rozumiem, że te informacje są pewne? Bo niewątpliwie Tomek Igielski się ucieszy jak uzupełni te dane w kronice taboru w nowej monografii :)
Dane są pewne.

Poprawiłem wcześniejszy post i uzupełniłem dane.

: 01 sty 2009, 19:20
autor: Filip_777
Można też pouzupełniać dane na TWB ;)

: 01 sty 2009, 21:03
autor: beni
W łodzi zakupiono również 6 wagonów ( które miały trafić na Śląsk ) a raczej pudeł z Krakowa ale po analizie wynikło że 2 trafią pod palnik a 4 pudła pójdą w obieg dla Łódzkiego MPK.

: 01 sty 2009, 21:33
autor: luki
Dokonałem drobnej poprawki jeszcze w wcześniejszym poście, jak się okazuje #766'' to nie #2310 lecz #2312.
beni pisze:W łodzi zakupiono również 6 wagonów ( które miały trafić na Śląsk ) a raczej pudeł z Krakowa ale po analizie wynikło że 2 trafią pod palnik a 4 pudła pójdą w obieg dla Łódzkiego MPK.
Ogólnie to od 1999 roku to wszystkie remonty w Łodzi kończą się podmianą pudeł i tak na prawdę to większość taboru jest w rzeczywistości strasznie przetasowana. Czyli zatem krakusy jak i kilka naszych śląskich też może się pojawią na 1000mm ;)

: 02 sty 2009, 10:02
autor: Peter
No widzę, że tutaj ciekawe informacje luki zdobył. Należy się pochwała ;-)
Wydaje mi się, że jednak w kilku przypadkach nas wyjajali, natomiast trudno mi uogólniać, bo jeżeli jak czytam, skasowano cztery nasze wagony, to jednak tak różowo z nimi nie było. Czas pokaże ;-) Co by tu nie mówić przykładowo teraz nasz #700'' jakoś przed remontem nie wyglądał zbyt zachęcająco :-) :arrow: #1414
Rzeczywiście więc może lepiej na przyszłość wysyłać jakieś dezele nawet z zakresu 3xx, 4xx i otrzymywać z powrotem wagony w podobnym wieku lub młodszym a nowsze egzemplarze remontować u siebie. Pytanie tylko czy to się do czegokolwiek nadaje? :mruga:

: 02 sty 2009, 11:05
autor: memphis
Peter pisze:Rzeczywiście więc może lepiej na przyszłość wysyłać jakieś dezele nawet z zakresu 3xx, 4xx i otrzymywać z powrotem wagony w podobnym wieku lub młodszym a nowsze egzemplarze remontować u siebie.
Najpierw trzeba by sobie było uświadomić, że takie podmiany mają miejsce, a niektórzy w TŚ dalej święcie wierzą, że dostają ten sam wagon co wysłali.

: 02 sty 2009, 12:44
autor: luki
Peter pisze:Co by tu nie mówić przykładowo teraz nasz #700'' jakoś przed remontem nie wyglądał zbyt zachęcająco
1414 jak i 2297 2391 2311 2316 to pudła z wycofanych w 2002 roku 805-tek. Więc troszkę to sobie stało nim się nam dostało.
Ponadto podobno nasze zamówienie spowodowało wstrzymanie modernizacji 805-tek.

: 02 sty 2009, 15:32
autor: beni
1414 2311 2312 2316 to pudla wycofane w 2002 roku a skład 2297=2391 wycofano pod koniec 2006 roku. Według moich informacji. Potwierdzić mogę także że w łodzi część wagonów z odstawki nie tak dawno znikła.

: 02 sty 2009, 16:50
autor: beni
2297 i 2391 nowe pudło w 1996 roku z Konstalu więc nie taki diabeł straszny.

: 02 sty 2009, 17:10
autor: DW
Naprawiony #775 już kursuje :!: Dzisiaj na linii 31.
:arrow: http://www.phototrans.eu/14,290897,0.html

: 03 sty 2009, 19:03
autor: Boguś
memphis pisze:
Peter pisze:Rzeczywiście więc może lepiej na przyszłość wysyłać jakieś dezele nawet z zakresu 3xx, 4xx i otrzymywać z powrotem wagony w podobnym wieku lub młodszym a nowsze egzemplarze remontować u siebie.
Najpierw trzeba by sobie było uświadomić, że takie podmiany mają miejsce, a niektórzy w TŚ dalej święcie wierzą, że dostają ten sam wagon co wysłali.
Czyli według ich wierzeń wagon #700, który wrócił z Łodzi po dwóch tygodniach został zmodernizowany na swoim pudle. Ciekawe...

: 03 sty 2009, 19:07
autor: Filip_777
Ja się ciesze, że mój ulubiony #777 wrócił do nas :) Szkoda, że jako #759'' do Będzina... :(

: 03 sty 2009, 21:22
autor: luki
Boguś pisze:Czyli według ich wierzeń wagon #700, który wrócił z Łodzi po dwóch tygodniach został zmodernizowany na swoim pudle. Ciekawe...
A tak jeszcze odnośnie tego i naszej ostatniej rozmowy to najszybszy remont trwał 3 tygodnie. Tym szczęściarzem był #665''. Reszta jest robiona średnio przez miesiąc.
A naszego #700 mogą sobie szukać w Bytomiu :twisted:

: 03 sty 2009, 21:54
autor: R_G
luki pisze:A tak jeszcze odnośnie tego i naszej ostatniej rozmowy to najszybszy remont trwał 3 tygodnie. Tym szczęściarzem był #665''. Reszta jest robiona średnio przez miesiąc.
Dziwicie się czemu są tam wykonywane modernizacje?? Firma na europejskim poziomie :santa: (ironia)

: 05 sty 2009, 13:27
autor: Basia
Dziś z zajezdni Gliwice wyjechało pierwsze żelazko. Jeździ na 1ce ale jeszcze nie wiem na jakiej i jaki numer wagonu.

: 05 sty 2009, 13:58
autor: rafalurbino18
Basia pisze:Dziś z zajezdni Gliwice wyjechało pierwsze żelazko. Jeździ na 1ce ale jeszcze nie wiem na jakiej i jaki numer wagonu.
Żelazko #? jeździ na poc. 13. :!:
Obrazek
Screen z kamery na gliwickim hotelu Diament.

EDYCJA 14.34

Na T1 jeżdżą dwa żelazka :!: Drugie jeździ czasowo na poc. 15. Nie sądzę, żeby to były jakieś jazdy próbne, bo od stycznia miały wyjechać.
Obrazek

: 05 sty 2009, 15:17
autor: ff
rafalurbino18 pisze:
Basia pisze:Dziś z zajezdni Gliwice wyjechało pierwsze żelazko. Jeździ na 1ce ale jeszcze nie wiem na jakiej i jaki numer wagonu.
Żelazko #? jeździ na poc. 13. :!:
Rano przed 8:00 z Chebzia do Gliwic na tym pociągu nic nie jechało.
rafalurbino18 pisze:Na T1 jeżdżą dwa żelazka :!: Drugie jeździ czasowo na poc. 15. Nie sądzę, żeby to były jakieś jazdy próbne, bo od stycznia miały wyjechać.
Tu jest wagon 732. Był rano i jest obecnie.

: 05 sty 2009, 15:22
autor: Filip_777
Dobrze się tam powodzi pasażerom na 1-ce ;) Moderus jeździ, 2 żelazka... :) Niech dadzą coś na 5 albo 18 :D ewentualnie na 30-tke :D

: 05 sty 2009, 16:03
autor: Marcin
http://www.phototrans.eu/14,291735,0.html

Pojawiło się pierwsze zdjęcie #732.

: 05 sty 2009, 17:14
autor: DW
Dzisiaj wyjechały też:
- #700 z Zawodzia
- #761 z Będzina
#761'' jeździ na poc. 217, na którym przydział miał dawny #761', więc, tak jak myślałem, zapewne żelazko tam już pozostanie.

#665, ani #762 nie widziałem, ale może gdzieś jeżdżą. Obstawiałbym, że jedno na 22, a drugie 26, ale zobaczymy. Tymczasem na 22 jeździ jeszcze #334 na 2207, a myślę, że to jego najszybciej ściągną z 22 (ewentualnie żelazko mogą posłać na 2201, na którym ostatnio nie pojawia się #666).

17:40:
Jeszcze co do #761 to, tak jak w innych wozach działa w nim wewnętrzny wyświetlacz (szkoda tylko, że jest taki mały :| ). Tak samo jak w #694+693 wyświetla on po kolei: numer linii i kierunek, czas i datę oraz imieniny. Czas przelatujące napisy się zacinały w trakcie (np. gdy wyświetlana była data i leciały od początku).
Poza tym nie działał już pierwszy kasownik.
Za to ładnie wyglądają niezaklejone jeszcze drzwi oddzielające kabinę motorniczego od części pasażerskiej.
Jeszcze co do wyświetlaczy, to gdy wagon jechał do Milowic, to przynajmniej na bocznym wyświetlaczu kierunek "Milowice pętla" był przewijany, ale gdy jechał do Huty Katowice, to na przednim wyświetlaczu świecił się on tak jak na wyświetlaczach pikselowych, czyli bez przewijania (bocznego wtedy nie widziałem).
Wagon z tej serii różni się też od tych z pierwszej tym, że zamiast pomarańczowych odblasków nad listwami ozdobnymi zamontowano pomarańczowe lampki.

: 05 sty 2009, 17:27
autor: ff
Na poc. 13 jest żelazko 733 (jezeli był rano to ponad 15 minut opóźniony). Poc. 15 (732) jest teraz opóźniony ok. 10 minut.

: 05 sty 2009, 18:07
autor: rafalurbino18
Filip_777 pisze:Dobrze się tam powodzi pasażerom na 1-ce ;) Moderus jeździ, 2 żelazka... :) Niech dadzą coś na 5 albo 18 :D ewentualnie na 30-tke :D
Ja liczyłem na skład, a tu kolejne solówki wyjechały :/ Nie rozumiem, dlaczego żelazka i moderus mają jeździć na 1ce. Może się pojawią na innych liniach, na jutro proponuje poc. 503 -> poc. 38 (#732), oraz poc. 185 :) Moderus niech sobie pozostanie na poc. 18.

: 05 sty 2009, 19:29
autor: luki
rafalurbino18 pisze:Ja liczyłem na skład, a tu kolejne solówki wyjechały :/ Nie rozumiem, dlaczego żelazka i moderus mają jeździć na 1ce. Może się pojawią na innych liniach, na jutro proponuje poc. 503 -> poc. 38 (#732), oraz poc. 185 :) Moderus niech sobie pozostanie na poc. 18.
1-tka to jest test trasa, tam się wszystko chrzci ;) Tak się składa że na te 8 pociągów można dać prawe same wozy po modernizacjach. 5 żelazek, moderus, #620 oraz jakiś wyłupek ;)

: 05 sty 2009, 19:35
autor: ff
Dają na jedynkę, bo blisko zajezdni (można podmienić bez straty wozokilometra jakby co), a poza tym myślę, że najistostniejsza jest tu obsługa Gliwic. Tak samo Zawodzie wysyłało modernizacje czy rodzynka 338 na 13 czy 16, a Stroszek jak mógł to żelazka dawał tylko na stare 19 i 31, bo to linie po ich Bytomiu.

: 05 sty 2009, 20:59
autor: Bartek
Witam wszystkich ! :mryellow:

Apropos będzińskich żelazek to na 90% jestem pewien, że #665 kursowało na 22 (niestety numeru poc. nie zauważyłem). Zaobserwowane ok. 14:30 w D.G.

: 05 sty 2009, 21:20
autor: Kuba
Zgadzam się z Bartkiem, że na 22/32 mogło jechać żelazko. około godziny 18.30-18.40 koło Huty Bankowej ewentualnie Centrum. W stronę Huty Katowice śmigły w ciągu 5-7 minut trzy wagoniki. Żelazko, Czerwony z lewym numerem* i Żelazko. Ludzie w każdym z nich. Jedno żelazko pasuje na 2201, a #595 widziałem przy Zamku będzińskim o 19.00, poc. 2204 czasowo więc na 2201 go nie było.

*lewy numer - numer taborowy przyklejony na lewą burtę przy kabinie.