#670+669 ma iść jako typowany w starym przetargu, natomiast #666 ma isć w tym roku w jakimś nowym przetargu.luki pisze:Te cztery wozy to łącznie z #670+669 ? No i to się ma wliczyć w te ostatnie 5 wozów które do remontów jeszcze nie poszły, czy to są plany nowego przetargu bądź podpisania kolejnej umowy na modernizacje ?
Modernizacje stopiątek w Poznaniu i Łodzi w latach 2007-2009
Potwierdzam. Kolejne 4 wozy mają iść w nowym przetargu (lub już konkretnej umowie skoro powiedziano nam, że mają jechać "do Łodzi").Marcin pisze:#670+669 ma iść jako typowany w starym przetargu, natomiast #666 ma isć w tym roku w jakimś nowym przetargu.luki pisze:Te cztery wozy to łącznie z #670+669 ? No i to się ma wliczyć w te ostatnie 5 wozów które do remontów jeszcze nie poszły, czy to są plany nowego przetargu bądź podpisania kolejnej umowy na modernizacje ?
Przecież on jeździ od dwóch tygodni...hanys76 pisze:Dziś zadebiutował wagon 774
http://www.phototrans.eu/14,323117,0.html
http://www.phototrans.eu/14,327336,0.html
Uwaga uwaga jak donosi kol.Piotrekw do Będzina dotarł skład #670+669 po remoncie z Łodzi.
Uwaga uwaga jak donosi kol.Piotrekw do Będzina dotarł skład #670+669 po remoncie z Łodzi.
Ciekawe, czy nowe żelazka zajmą miejsce wagonów #756K i #759 zdjętych z 15-stki, czy też powędrują gdzie indziej.
#670 jakoś pasowałby mi na poc. 213, bo za czasów składów na 21 miał tam bodajże przydział. A #669 może pojawi się na 26, bo skoro ostatnio zadomowił się tam #759 to może teraz zaczną tam też dawać inne żelazka...
#670 jakoś pasowałby mi na poc. 213, bo za czasów składów na 21 miał tam bodajże przydział. A #669 może pojawi się na 26, bo skoro ostatnio zadomowił się tam #759 to może teraz zaczną tam też dawać inne żelazka...
Co masz na myśli pisząc "dawno"? Bo miesiąc temu go tam jeszcze nie byłoKamil pisze:Wagon już dawno był w Będzinie bo przecież podmiana pudła.R_G pisze:Zdjęcie z 16 maja, a znając "szybkość remontowania" wagonów przez Łódź to #670 może już być w Będzinie.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Nareszcie coś się ruszyło w Gliwicach z wagonami. Widzę na zdjęciu tego #742, że został trochę ogołoconyPeter pisze:Na TWB pojawiło się zdjęcie wywiezionego #742, o którym wspominał memphis Foto
Dziś wyjechał wagon #761 po naprawie powypadkowej
Żelazko to 5. lutego miało kolizję z osobówką na rondzie w Będzinie w czasie którego uszkodzony został jego przód. Potem został odstawiony w zajezdni i czekał na naprawę przez pracowników MPK Łódź. Najwidoczniej po dostarczeniu #669 i #670 zabrano się od razu za naprawę #761 i stąd wreszcie wyjechał
Zatem na 21 powinno już kursować 5 wagonów po RK (3 żelazka, moderus i "ZUR Lux" ).
Żelazko to 5. lutego miało kolizję z osobówką na rondzie w Będzinie w czasie którego uszkodzony został jego przód. Potem został odstawiony w zajezdni i czekał na naprawę przez pracowników MPK Łódź. Najwidoczniej po dostarczeniu #669 i #670 zabrano się od razu za naprawę #761 i stąd wreszcie wyjechał
Zatem na 21 powinno już kursować 5 wagonów po RK (3 żelazka, moderus i "ZUR Lux" ).
Czy 786 i 765 z Gliwic już wyjechały do Łodzi?
I tak gwoli formalności - biorąc pod uwagę wątpliwości co do prezentowanego wcześniej wykazu podmian wagonów w Łodzi, po konsultacjach na wysokim szczeblu (Tomek Igielski i miłośnicy z Łodzi) uznaliśmy, że wnioskowanie podmian po kolejności wchodzenia wagonów do remontu jest niestety mocno niepewne i prowadzi do błędnych informacji. W związku z tym z bazy tabor.wpk usunąłem wszystkie te informacje. Obawiam się, że nigdy nie dojdziemy tych podmian, bo niestety zakłady remontowe strzegą pilnie takich tajemnic (czy to Łódź, czy Modertrans, czy inne). Jakby się komuś chciało to wypadałoby na TWB również poprawić wszystkie wpisy.
I tak gwoli formalności - biorąc pod uwagę wątpliwości co do prezentowanego wcześniej wykazu podmian wagonów w Łodzi, po konsultacjach na wysokim szczeblu (Tomek Igielski i miłośnicy z Łodzi) uznaliśmy, że wnioskowanie podmian po kolejności wchodzenia wagonów do remontu jest niestety mocno niepewne i prowadzi do błędnych informacji. W związku z tym z bazy tabor.wpk usunąłem wszystkie te informacje. Obawiam się, że nigdy nie dojdziemy tych podmian, bo niestety zakłady remontowe strzegą pilnie takich tajemnic (czy to Łódź, czy Modertrans, czy inne). Jakby się komuś chciało to wypadałoby na TWB również poprawić wszystkie wpisy.
W wagonie 722 jest jakaś usterka z drzwiami w sensie elektroniki. Tuż przed odjazdem z przystanku zdarza się, że ponownie otwierają się drzwi (z reguły tylko ostatnie lub wszystkie). Poza tym na jednym z przystanków pasażerowie otworzyli sobie wszystkie drzwi oprócz ostatnich. Kiedy motorowy je zamykał to te ostatnie w tym samym momencie się akurat otwierały. Już to wcześniej zauważyłem, tylko nie pamiętam czy to też był wagon 722 czy inny.
Dowiedziałem się tyle, że w sobotę już dotarł zmodernizowany #786.memphis pisze:Czy 786 i 765 z Gliwic już wyjechały do Łodzi?
Wychodzi na to, że nasz wagon #786 już pojechał do Łodzi (zresztą ostatnio w DPD podany 12 maja)
Identycznie odnotowany był w DPD #765 (ostatni raz 12 maja), więc może też już pojechał lub niebawem pojedzie, a przybędzie jego następca.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
http://www.phototrans.eu/14,330568,0.html zdjęcie wagonu 742 w Łodzi , drugi prawdopodobnie to 765. Chociaż 765 miał gniazda, a tam ich nie widac.
Dziś na linię 21 zadebiutował #669
Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/
Przecież już od kwietnia było wiadomo, że ma jeździć soloMarcin pisze:I solówka ;<, a miałem nadzieję że wyjedzie w składzie...RK1 pisze:Dziś na linię 21 zadebiutował #669
Poza tym po co Będzin miałby spinać kolejny skład? Żeby im Zawodzie zabrało następny, a za jakiś czas nie mieli co na trasę wysyłać
Ciekawe czy #665 i #670 też już jeżdżą... Jak się gdzieś skryją na 22 czy 28 to możemy ich nie zauważyć
W Gliwicach wyjechały wagony 742, 765 i 786, które są obecnie żelazkami. Wyróżniają się od dotychczasowych na razie tym, że nie mają folii reklamowej na szybach. Być może wkrótce one dostaną nową wersję reklamy promującej tramwaje, którą TŚ rozważały i o czym pisała prasa, czyli "Podróż bez korków".
Nie wiem czy było info o tym, ale natrafiłem na to zdjęcie http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... e_id=11100 w którym widać, ze wagon #732 uczestniczył 27.05. w wypadku. Pewnie minie troche czasu zanim wróci na trase.
Jak już pisałem w DPD i dziale '105N' wyjechało żelazko #665, które 8 kwietnia miało kolizję z osobówką na rondzie w Będzinie. W jej wyniku uszkodzony został przód wagonu, który niedawno naprawiony został przez ekipę z Łodzi. W piątek wagon wyjechał na jazdę próbną (do ronda i z powrotem) oraz został umyty.
Dzisiaj śmigał już na linii '22' (poc. 2201).
Zatem obecnie kursuje już wszystkie 7 będzińskich żelazek (#737, #759, #665, #669, #670, #761, #762), które można spotkać w dni robocze na poc.: 211, 214, 215, 217, 2201, 2601, 2608.
Za to obecnie nie kursuje Moderus #535 po kolizji, której doznał w połowie czerwca w Centrum Dąbrowy Górniczej (na rondzie przy Pałacu Kultury). W wyniku zdarzenia uszkodzony został przedni gumowy zderzak i ozdobne kółko znajdujące się z boku zderzaka. Wagon obecnie czeka na naprawę w warsztacie RK-1.
Dopiero co zakończyła się dostawa wozów z ostatniego przetargu, a już szykuje się kolejny na olbrzymią liczbę 85 wozów
Do modernizacji wytypowane zostaną wozy wyprodukowane nie wcześniej niż 1984 r. z uwagi na to, że modernizacja starszych wozów nie jest dotowana z funduszy europejskich.
Z Będzina mają to być wozy od #665 wzwyż (choć widzę, że #664+663 też został wyprodukowany, więc on pewnie też), zatem można się spodziewać, że pewien czas z naszych torowisk zaczną znikać następujące wozy: #666, #667, #751+752, #753, #754, #755+756, #757+758, #760 oraz pewnie ten #664+663. Jest to tylko 13 wozów, a sądzę, że z Będzina będzie to jakieś 20, więc pewnie jeszcze jakieś dobiorą. W sumie to krakusy #274+275 i #279+280 wiekowy by się łapały, więc możliwe, że one też przejdą RK
Z pozostałych zajezdni to najwięcej wozów z 1984 r. i nowszych (nie licząc wozów zmodernizowanych w ciągu ostatnich 10-ciu lat) ma Zawodzie, bo aż 37.
Stroszek ma 26,
a Gliwice tylko 3 (licząc wraz z #785, ale bez 111-stek, bo na nie musiałby być raczej odrębny przetarg).
Zatem możliwe, że najwięcej wozów zostanie wysłanych z Zawodzia, ale po modernizacji część z nich trafi do Gliwic (a z Gliwic do Zawodzia powędrują inne).
Dzisiaj śmigał już na linii '22' (poc. 2201).
Zatem obecnie kursuje już wszystkie 7 będzińskich żelazek (#737, #759, #665, #669, #670, #761, #762), które można spotkać w dni robocze na poc.: 211, 214, 215, 217, 2201, 2601, 2608.
Za to obecnie nie kursuje Moderus #535 po kolizji, której doznał w połowie czerwca w Centrum Dąbrowy Górniczej (na rondzie przy Pałacu Kultury). W wyniku zdarzenia uszkodzony został przedni gumowy zderzak i ozdobne kółko znajdujące się z boku zderzaka. Wagon obecnie czeka na naprawę w warsztacie RK-1.
Dopiero co zakończyła się dostawa wozów z ostatniego przetargu, a już szykuje się kolejny na olbrzymią liczbę 85 wozów
Do modernizacji wytypowane zostaną wozy wyprodukowane nie wcześniej niż 1984 r. z uwagi na to, że modernizacja starszych wozów nie jest dotowana z funduszy europejskich.
Z Będzina mają to być wozy od #665 wzwyż (choć widzę, że #664+663 też został wyprodukowany, więc on pewnie też), zatem można się spodziewać, że pewien czas z naszych torowisk zaczną znikać następujące wozy: #666, #667, #751+752, #753, #754, #755+756, #757+758, #760 oraz pewnie ten #664+663. Jest to tylko 13 wozów, a sądzę, że z Będzina będzie to jakieś 20, więc pewnie jeszcze jakieś dobiorą. W sumie to krakusy #274+275 i #279+280 wiekowy by się łapały, więc możliwe, że one też przejdą RK
Z pozostałych zajezdni to najwięcej wozów z 1984 r. i nowszych (nie licząc wozów zmodernizowanych w ciągu ostatnich 10-ciu lat) ma Zawodzie, bo aż 37.
Stroszek ma 26,
a Gliwice tylko 3 (licząc wraz z #785, ale bez 111-stek, bo na nie musiałby być raczej odrębny przetarg).
Zatem możliwe, że najwięcej wozów zostanie wysłanych z Zawodzia, ale po modernizacji część z nich trafi do Gliwic (a z Gliwic do Zawodzia powędrują inne).
Zaplanowano wozy do modernizacji dopiero po tym wyszła suma wagonów do remontu -
Wychodzi 81 plus 4 które zostaną wybrane spośród krakusów.
328 370 371 374 408 587 598 663 664 666 667 672 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 691 692 695 699 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 719 720 721 725 726 727 728 730 731 734 736 744 745 746 747 748 749 751 752 753 754 755 756 757 758 760 768 769 771 772 776 781 785
Wozy mają przejść modernizacje w latach 2009 - 06.2012. Ciekawe czy Modertrans , MPK Łódź, Protram czy Pesa bo tylko te zakłady robią modernizacje 105. Wszystkie wagony mają mieć możliwośc spięcia w pary. Oby tylko to wypaliło to troszeczke by odnowili park śląskich tramwajów. Po za tym ciekawe ile skasują po obcięciu Gliwic i czy w ogóle jakieś wagony skasują.
Wychodzi 81 plus 4 które zostaną wybrane spośród krakusów.
328 370 371 374 408 587 598 663 664 666 667 672 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 691 692 695 699 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 719 720 721 725 726 727 728 730 731 734 736 744 745 746 747 748 749 751 752 753 754 755 756 757 758 760 768 769 771 772 776 781 785
Wozy mają przejść modernizacje w latach 2009 - 06.2012. Ciekawe czy Modertrans , MPK Łódź, Protram czy Pesa bo tylko te zakłady robią modernizacje 105. Wszystkie wagony mają mieć możliwośc spięcia w pary. Oby tylko to wypaliło to troszeczke by odnowili park śląskich tramwajów. Po za tym ciekawe ile skasują po obcięciu Gliwic i czy w ogóle jakieś wagony skasują.
A z kiedy jest ta lista? Bo obecnie jest już trochę przedawniona...beni pisze:Zaplanowano wozy do modernizacji dopiero po tym wyszła suma wagonów do remontu -
Wychodzi 81 plus 4 które zostaną wybrane spośród krakusów.
328 370 371 374 408 587 598 663 664 666 667 672 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 691 692 695 699 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 719 720 721 725 726 727 728 730 731 734 736 744 745 746 747 748 749 751 752 753 754 755 756 757 758 760 768 769 771 772 776 781 785
Wozy mają przejść modernizacje w latach 2009 - 06.2012. Ciekawe czy Modertrans , MPK Łódź, Protram czy Pesa bo tylko te zakłady robią modernizacje 105. Wszystkie wagony mają mieć możliwośc spięcia w pary. Oby tylko to wypaliło to troszeczke by odnowili park śląskich tramwajów. Po za tym ciekawe ile skasują po obcięciu Gliwic i czy w ogóle jakieś wagony skasują.
#769 - skasowany, #716 - parę tygodni temu zakończył RK w ZUR, #687 i #699 przechodzą właśnie RK.
Ponadto trochę dziwi mnie obecność na liście wozów - #374, #677, #678, #730, #731 i #734. #730, #731 i #734 w ubiegłym roku przeszły RB, a #374 i #678 w 2000/1 r. - RK wraz z modernizacją i zmianą typu na 105N/2K. Za to #677 przeszedł RK w 2000 r., a parę miesięcy temu RB po wypadku z ciężarówką i wstawianiu mu nowego przodu, zatem te wozy mogłyby jeszcze trochę pojeździć.
Za to z naszych "zwykłych" stopiątek wszystkie wytypowane przeze mnie znajdują się na liście W swoich przewidywaniach pominąłem jedynie #692, bo przechodził 5 lat temu RB, ale obecnie wyróżnia się już chyba tylko nietypowymi siedzeniami.
Z Krakusów typowałem: 262, 272, 273, 274, 275, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, czyli 14 wozów.
A akurat odliczając #687, #699, #716 i #769, które na pewno nie zostaną wysłane oraz #374, #677, #678, #730, #731 i #734 wychodzi 71 wozów bez krakusów
Za to wozy po remontach (RB lub RK w 2000/1 r.) mogłyby być jako rezerwa.
Jedynie co by mnie nie zdziwiło to wagon #718 na liście, ale jego co dziwne nie ma.DW pisze:Ponadto trochę dziwi mnie obecność na liście wozów ...a #374 i #678 w 2000/1 r. - RK wraz z modernizacją i zmianą typu na 105N/2K. Za to #677
Jednym słowem, wytypowano wiele wozów po remontach i w dobrym stanie. Jest to jakby lista roczników odpowiednich do remontów, ale przecież wysłanie wozów 1-3 roku po remoncie w ZUR, na stracenie w Łodzi i zastąpienie nie wiadomo czym to już przesada.
Co z tego, że miał RB, to było jedynie uruchomienie solo i wymiana m.in. siedzeń. Nic nadzwyczajnego.DW pisze:W swoich przewidywaniach pominąłem jedynie #692, bo przechodził 5 lat temu RB, ale obecnie wyróżnia się już chyba tylko nietypowymi siedzeniami.
Podsumując - taki remont to głupota, już pomijając jakie wozy się wytypowało. Będziemy mieli blisko setkę nierodowitych wagonów, zapewne wiele starszych rocznikowo, niż ta cała ich dotacja przewiduje, szybko to zgnije i będzie jeden wielki obciach.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Mogliby jakiś jeszcze złom kupić z Krakowa wyprodukowany od 1984r. i wysłać. Niektóre wagony krakowskie przecież odrzucono i nie zakupiono ze względu na stan. Teraz jest okazja a przynajmniej taka była.
Niezbyt jest to wszystko przemyślane. Może lepiej było kupić za te pieniądze same nowe wagony a swoje stopiątki remontować u siebie lub w innym zakładzie bez ograniczeń wiekowych z innych środków. Wiadomo, że wiek wagonu nie zawsze idzie w parze z jego stanem technicznym.
Tak a starsze roczniki od 1984 będą próbować remontować w ZUR z czego duża liczba nie będzie się już nadawać do czegokolwiek... Może z #588+589 się uda. Zobaczymy.luki pisze:Podsumując - taki remont to głupota, już pomijając jakie wozy się wytypowało. Będziemy mieli blisko setkę nierodowitych wagonów, zapewne wiele starszych rocznikowo, niż ta cała ich dotacja przewiduje, szybko to zgnije i będzie jeden wielki obciach.
Niezbyt jest to wszystko przemyślane. Może lepiej było kupić za te pieniądze same nowe wagony a swoje stopiątki remontować u siebie lub w innym zakładzie bez ograniczeń wiekowych z innych środków. Wiadomo, że wiek wagonu nie zawsze idzie w parze z jego stanem technicznym.
*SDIP (U.N.O.)
A czemu zaś ma niby szybko zgnić? Zgniją to żelazka. Jezeli będą to modernizacje takie jak w Poznaniu, gdzie z wagonu zostaje w zasadzie sama rama, a pudło jest nowe to niższym kosztem uzyska się produkt lepszy niż dajmy na to wytwory tramwajopodobne z HCP.luki pisze: Podsumując - taki remont to głupota, już pomijając jakie wozy się wytypowało. Będziemy mieli blisko setkę nierodowitych wagonów, zapewne wiele starszych rocznikowo, niż ta cała ich dotacja przewiduje, szybko to zgnije i będzie jeden wielki obciach.
KZKGOP 1779
No oczywiście, że bardzo bym chciał remont w stylu Modertrans, ale z góry obstawiam jednak, że będziemy i tak jeździć w "setce" 805-tkek z MPK Łódź :/adam86 pisze:A czemu zaś ma niby szybko zgnić? Zgniją to żelazka. Jezeli będą to modernizacje takie jak w Poznaniu, gdzie z wagonu zostaje w zasadzie sama rama, a pudło jest nowe to niższym kosztem uzyska się produkt lepszy niż dajmy na to wytwory tramwajopodobne z HCP.luki pisze: Podsumując - taki remont to głupota, już pomijając jakie wozy się wytypowało. Będziemy mieli blisko setkę nierodowitych wagonów, zapewne wiele starszych rocznikowo, niż ta cała ich dotacja przewiduje, szybko to zgnije i będzie jeden wielki obciach.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Rozumiem, że miałby to być Modertrans nie w takiej biednej wersji jaka u nas jeździ w postaci #535 i #788luki pisze:No oczywiście, że bardzo bym chciał remont w stylu Modertrans, ale z góry obstawiam jednak, że będziemy i tak jeździć w "setce" 805-tkek z MPK Łódź :/
Pytanie tylko nasuwa się takie czy lepiej mieć zunifikowany w miarę możliwości tabor, czy każdą serię wagonów remontować gdzie indziej?
Ja w ogóle do tych remontów typu Modertrans czy MPK Łódź mam cały czas mieszane uczucia, szczególnie że przy każdej mocniejszej stłuczce trzeba wymieniać pyszczki co uzależnia nas często od wykonawcy takiego remontu. Te remonty są poza tym drogie.
Lepiej już chyba robić RK u siebie ze standardowym wyglądem ze zmienionymi reflektorami i aparaturą według wyboru, bo przynajmniej wagon idzie na złom jeżeli się nie nadaje i raczej nie zdarzają się masowe podmiany pudeł itp. Musi po prostu taki proces samodzielnego okresowego remontowania ruszyć. Już się na szczęście coś dzieje.
*SDIP (U.N.O.)
Chodzi o wersję z nowym pudłem.Peter pisze: Rozumiem, że miałby to być Modertrans nie w takiej biednej wersji jaka u nas jeździ w postaci #535 i #788
Jak będzie 85 wagonów po remoncie w jednej firmie to przecież będzie w miarę zunifikowany.Pytanie tylko nasuwa się takie czy lepiej mieć zunifikowany w miarę możliwości tabor, czy każdą serię wagonów remontować gdzie indziej?
Tylko, że żeby wymienic rozruch trzeba wymieniac ryj, a jeżeli zrobi się całe nowe pudło to uzyskuje się efekt wizualny jakby to był nowy tramwaj.Ja w ogóle do tych remontów typu Modertrans czy MPK Łódź mam cały czas mieszane uczucia, szczególnie że przy każdej mocniejszej stłuczce trzeba wymieniać pyszczki co uzależnia nas często od wykonawcy takiego remontu.
Oj tam, sprowadzimy se 40 helmutów, będzie tanio.Te remonty są poza tym drogie.
W podmiainie pudeł akurat nie ma nic złego. Praktykowana i u nas od lat. Problem jest z jakością łódzkich remontów.Lepiej już chyba robić RK u siebie ze standardowym wyglądem ze zmienionymi reflektorami i aparaturą według wyboru, bo przynajmniej wagon idzie na złom jeżeli się nie nadaje i raczej nie zdarzają się masowe podmiany pudeł itp.
KZKGOP 1779
Lepiej już pomyśleć o nowych wagonach. Helmuty są akurat pomysłami wielu krakowskich kolegów nie moimi.adam86 pisze:Oj tam, sprowadzimy se 40 helmutów, będzie tanio.
Tylko, że u nas w większości wypadków da się ustalić co z czym było zamienione a co do łódzkich wynalazków to nie wiemy co się kryje pod błyszczącą blacharką tak naprawdę. Ja bym nie był też przekonany co do super poziomu remontów w innych zakładach. Przy 85 sztukach do remontu mogą pójść na ilość a nie na jakość. Dzisiaj liczy się czas i pieniądze.adam86 pisze:W podmiainie pudeł akurat nie ma nic złego. Praktykowana i u nas od lat. Problem jest z jakością łódzkich remontów.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2009, 20:59 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
*SDIP (U.N.O.)
Tylko, że torowiska mamy jakie mamy. A jednak remont wagonu a zakup nowego to trochę rózne kwoty. Lepiej mieć 80 wagonów zmodernizowanych, niż 30 nowych HCP, które się będą wiecznie psuły, jak w Wawie.Peter pisze: Lepiej już pomyśleć o nowych wagonach. Helmuty są akurat pomysłami wielu krakowskich kolegów nie moimi.
Też by się dało ustalic, tylko to nie ma znaczenia, czy pudło jest podmienione czy nie, jak i tak na rdze kładą farbę:PTylko, że u nas w większości wypadków da się ustalić co z czym było zamienione a co do łódzkich wynalazków to nie wiemy co się kryje pod błyszczącą blacharką tak naprawdę.
A ja bym jednak był. I pozwól, że będe opierał się na zdaniu ludzi, którzy wiedzą o tramwajch nieco więcej.Ja bym nie był też przekonany co do super poziomu remontów w innych zakładach.
Uhm, żelazek zamówiono tylko 5 na początku a z jakoscią to one nic wspólnego nie maja.Przy 85 sztukach do remontu mogą pójść na ilość a nie na jakość. Dzisiaj liczy się czas i pieniądze.
KZKGOP 1779
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości