Kupno używanych wagonów - Duewag Pt

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

Kupno używanych wagonów - Duewag Pt

#1 Post autor: Kuba » 17 sty 2010, 16:11

Na Skyscrapercity.com kolega darols napisał:
Ostatno obiło mi się o uszy, że TS zamierzają ściągnąć jakieś dwukierunki z Niemiec. Podobno mają pomóc przy remontach torowisk. Był też pomysł żeby zrobić przejazd przez Gliwice ale nie wiadomo czy się uda bo może znowu Policja wkroczyc do akcji.
Uszczegółowiłem swoje doniesienia i TS podobno zainteresowane są nabyciem wagonów PTb z Frankfurtu n/M, które mają zostać sprzedane w związku z przybyciem nowych.

Poniżej link do zdjęć wagonów PTb:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0922200016
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1129193640
Informacja została potwierdzona przez kolegę mark40:
Zgadza się. Cały czas zastanawiam się jak do nich będzie się wchodzić z ulicy, w Frankfurcie wagony te kursują na trasach U-Bahn z podwyższonymi peronami. Może tam się wysuwają pod wejsciem schodki?
A schodki działają tak:
http://www.youtube.com/watch?v=WsGK5vYqlOE
1:00

Ciekawe czy coś z tego będzie. Wagony wyglądają tak sobie, ale ważne żeby jeździły ;)
Ostatnio zmieniony 10 gru 2010, 20:26 przez Kuba, łącznie zmieniany 2 razy.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 17 sty 2010, 16:17

Wagon PT8 o numerze prawdop. #691 już podobno do nas jedzie. Trafi on do zajezdni Zawodzie. Będzie testowany tylko w nocy. Jeśli pozytywnie przejdzie testy będą takie wozy zakupione.
Schody są wysuwane. Obręcze kół są jak w helmutach - czyli szykuje się ostra jazda.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#3 Post autor: adam86 » 17 sty 2010, 16:48

Nie PTb a Pt sprowadzają.
KZKGOP 1779

hanys76
Posty: 9045
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#4 Post autor: hanys76 » 17 sty 2010, 17:37

Obawiam się że może dojśc do wypadku, przy tych wysuwanych schodach. Ludzie lubią przed wysiadaniem stawac blisko drzwi, a jak ktoś stanie na tej platformie to poleci w dół. Trochę to jest zle rozwiązane, póki co pasażerów wozic nie będzie więc niema problemu.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#5 Post autor: rafalurbino18 » 17 sty 2010, 17:55

hanys76 pisze:Obawiam się że może dojśc do wypadku, przy tych wysuwanych schodach. Ludzie lubią przed wysiadaniem stawac blisko drzwi, a jak ktoś stanie na tej platformie to poleci w dół. Trochę to jest zle rozwiązane, póki co pasażerów wozic nie będzie więc niema problemu.
Może przy wsiadaniu część zauważy, że nie należy tak blisko stawać. Ciekawe czemu akurat ten typ tramwajów zdecydowano się sprowadzić i jaki będzie koszt jednego wagonu. Być może ten czynnik przeważył. Należy mieć nadzieję, że przyhamuje to tworzenie coraz to głupszych potworków w naszej sieci typu linia 10.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: adam86 » 17 sty 2010, 18:03

rafalurbino18 pisze:Może przy wsiadaniu część zauważy, że nie należy tak blisko stawać. Ciekawe czemu akurat ten typ tramwajów zdecydowano się sprowadzić i jaki będzie koszt jednego wagonu.
Bo innych złomów już nie ma. Te wagony się kompletnie do nas nie nadają, z resztą zobaczycie, że on nawet z zajezdni nie wyjedzie.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 17 sty 2010, 18:40

Ciekawe te wagony Ptb, ale też już dość wiekowe, bo z lat 1973-1978. Jeżeli zdadzą egzamin i je zakupią a wyczytałem, że ma ich być 14 sztuk, to ciekawe czy uda się zdyscyplinować pasażerów z powodu wysuwających się i chowających schodków. ;)

Po angielsku czym się różni Ptb od Pt i inne dane techniczne :-)
* Manufacturer: Duewag
* Years of construction: 1973–1978
* Seating/standing capacity: 62/180
* Length: 28.72 m
* Width: 2.58 m
* Height: 3.26 m
* Weight: 34.7 t
* Motor output: 2 x 120 kW
* Number in fleet: 59

The widening of the Pt units (“Pt” plus “b” for “breadth” = “Ptb”) in the door area makes it possible for these vehicles to be deployed on the underground routes that are 33 cm wider.
Źródło :arrow: Link
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 18:53 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: DW » 17 sty 2010, 18:51

Peter pisze:Ciekawe te wagony PTb, ale też już dość wiekowe, bo z lat 1973-1978. Jeżeli zdadzą egzamin i je zakupią a wyczytałem, że ma ich być 14 sztuk, to ciekawe czy uda się zdyscyplinować pasażerów z powodu wysuwających się schodków. ;)
Na razie ma być tylko jeden egzemplarz testowy. Najpierw ma przejść sporo jazd próbnych, a jak przejdzie je pozytywnie to będzie przystosowywany do jazdy liniowej.
Jeśli się sprawdzi, to TŚ mają zakupić kilkanaście sztuk wozów tego typu.

Tak jak już ktoś pisał, nie mają to być wozy PTb, tylko PT, bodajże PT8.

Wnioskując po tym, że u nas ma mieć numer #691, to pewnie taki ma obecnie we Frankfurcie. Wynika z tego, że wóz jest z 1973 roku, a wygląda (a przynajmniej wyglądał) tak:
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 060729.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 060128.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 060130.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 060135.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... r/pix.html

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: Peter » 17 sty 2010, 18:58

DW pisze:Wnioskując po tym, że u nas ma mieć numer #691, to pewnie taki ma obecnie we Frankfurcie.
Z nożycowym pantografem :)
hanys76 pisze:Obawiam się że może dojśc do wypadku, przy tych wysuwanych schodach. Ludzie lubią przed wysiadaniem stawac blisko drzwi, a jak ktoś stanie na tej platformie to poleci w dół. Trochę to jest zle rozwiązane, póki co pasażerów wozic nie będzie więc niema problemu.
Powinni go przetestować moim zdaniem potem również z ludźmi. :mruga:
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 19:08 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: luki » 17 sty 2010, 19:08

hanys76 pisze:Obawiam się że może dojśc do wypadku, przy tych wysuwanych schodach. Ludzie lubią przed wysiadaniem stawac blisko drzwi, a jak ktoś stanie na tej platformie to poleci w dół.
Do tego drzwi dość mocno otwierają się do środka - mógłby ktoś dostać w nos nawet. W tłoku najgargroźniejsze będą te wyjścia. A ludzie nie myślą, więc tam wdepną jak nic.
rafalurbino18 pisze:Może przy wsiadaniu część zauważy, że nie należy tak blisko stawać.
Ludzie niestety nie mają wyobraźni. Przy Citadisach najlepszy dowód jak skakali po platformach, a potem dziwić się, że się nie wysuwa czy nie chowa.

http://www.phototrans.eu/2415,136,723,0,f.html
Z tej listy widać, że Pt jest zaledwie kilkadziesiąt sztuk.
DW pisze:Wnioskując po tym, że u nas ma mieć numer #691
Nie może mieć u nas numeru #691 bo taki już mamy. On ma numer #691, a u nas pewnie dostanie jakąś literkę F albo B ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: Peter » 17 sty 2010, 19:12

luki pisze:Z tej listy widać, że Pt jest zaledwie kilkadziesiąt sztuk.
Czyli z lat 1972-1973, jeśli mają być tylko Pt.

No nic. Pożyjemy, zobaczymy :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

druzus71
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:23
Lokalizacja: Katowice

#12 Post autor: druzus71 » 17 sty 2010, 20:41

Czesc
A ja mam pytanie odnośnie danych technicznych tego tramwaju i czy prawda jest to ze w jego poszyciu znajduje się AZBEST dlatego Niemcy oddają je za bezcen gdyż utylizacja tego świństwa jest o wiele droższa.

hanys76
Posty: 9045
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#13 Post autor: hanys76 » 17 sty 2010, 20:52

Witamy , a skąd takie informacje o tym azbescie?. Bo jeśli to prawda, to będzie nie lada problem . Trzeba by faktycznie poszukac coś na ten temat żeby miec pewnośc.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: adam86 » 17 sty 2010, 22:12

hanys76 pisze:Witamy , a skąd takie informacje o tym azbescie?.
A to jest jakaś nowośc ten azbest czy co? Poczytajcie z czego wykonywano okładziny cierne, m. in. w szczękach hamulców wagonów bynajmniej nie niemieckich:)
Bo jeśli to prawda, to będzie nie lada problem .
Spokojnie. Nie lada problemem to będzie to, że one się wywalą na pierwwszej lepszej płycie, albo rozjeździe. Przy naszych napełnieniach wagony będą się charakteryzowały długą wymiana pasażerską. Burdel będzie piekny.
KZKGOP 1779

Filimer
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2010, 02:04
Lokalizacja: Kraków

#15 Post autor: Filimer » 18 sty 2010, 09:11

Straszne z was marudy, sprowadzacie kwestię sprowadzenia kilku używek do poziomu totalnego absurdu, tak jakby w innych miastach, gdzie są użytkowane/były sprowadzone nie działały normalnie. torowiska takie jak w GOPie są na odcinkach w wielu sieciach a mimo to używki w nich dają rady.

Skąd w ogóle do głowy wam przychodzą tak absurdalne pomysły jak problemy ze schodkami (rozkładane schodki - inne rzecz jasna - są w Krakowskich N8S i nie ma z nimi większych problemów) lub drzwiami? Odpowiednie naklejki i komunikaty na przystankach, w skrajnych wypadkach wyrysowana linia peronowa załatwią sprawę.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#16 Post autor: memphis » 18 sty 2010, 10:14

Filimer pisze:torowiska takie jak w GOPie są na odcinkach w wielu sieciach a mimo to używki w nich dają rady.
W Szczecinie przez cały okres eksploatacji helmutów były poważne problemy ze zbyt szerokimi obręczami.
Skąd w ogóle do głowy wam przychodzą tak absurdalne pomysły jak problemy ze schodkami (rozkładane schodki - inne rzecz jasna - są w Krakowskich N8S i nie ma z nimi większych problemów) lub drzwiami? Odpowiednie naklejki i komunikaty na przystankach, w skrajnych wypadkach wyrysowana linia peronowa załatwią sprawę.
Pewnie dlatego, że u nas jest niższa kultura techniczna obsługi i można się spodziewać, że jakiekolwiek nieco bardziej skomplikowane urządzenie po chwili przestanie działać. Myślisz, że jakikolwiek pasażer się przejmuje jakąś naklejką, czy wyrysowaną linią? Oczywiście, pewnie niektóre komentarze są nieco przesadne i może nie będzie tak źle, ale jednak tak wspaniale i różowo jak się niektórym wydaje - też nie.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: adam86 » 18 sty 2010, 16:38

Filimer pisze: Skąd w ogóle do głowy wam przychodzą tak absurdalne pomysły jak problemy ze schodkami (rozkładane schodki - inne rzecz jasna
No właśnie inne, dalece inne. Inny tez jest układ drzwi. I inne sa koła.
KZKGOP 1779

Filimer
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2010, 02:04
Lokalizacja: Kraków

#18 Post autor: Filimer » 19 sty 2010, 18:31

memphis pisze: W Szczecinie przez cały okres eksploatacji helmutów były poważne problemy ze zbyt szerokimi obręczami.
Wyjątek potwierdzający regułę ;)
Pewnie dlatego, że u nas jest niższa kultura techniczna obsługi i można się spodziewać, że jakiekolwiek nieco bardziej skomplikowane urządzenie po chwili przestanie działać. Myślisz, że jakikolwiek pasażer się przejmuje jakąś naklejką, czy wyrysowaną linią? Oczywiście, pewnie niektóre komentarze są nieco przesadne i może nie będzie tak źle, ale jednak tak wspaniale i różowo jak się niektórym wydaje - też nie.
Jak się chce, to się da, kwestia podejścia. Dzięki zakupowi tych używek będzie prawdopodobnie więcej kasy na nowe tramwaje, bo dwukierunkowce miały/mają być zakupione przy wsparciu działania 7.3 Programu infrastruktura i środowisko:
POIiŚ 7.3-14 pisze: W ramach tych zadań przewiduje się m.in. zakupy: nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych, taboru klasycznego dwukierunkowego, pojazdów specjalistycznych pogotowia torowego i sieciowego do obsługi zmodernizowanej infrastruktury oraz trolejbusów bez stopni wejściowych.
Źródło

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: adam86 » 19 sty 2010, 18:48

Filimer pisze: Wyjątek potwierdzający regułę ;)
Jaką zaś regułę? On potwierdza tylko tyle, że w miescie o podobnym poziomie niechlujstwa na zajezdni jakim jest Szczecin eksploatacja helmutów skończyła się ich totalnym upadkiem. Przecież oni je tam zajechali do granic mozliwosci, a żadnych tego typu wysuwanych schodów nie miały.
ciach brednie
Chłopie, weź no poczytaj trochę, a potem pisz. Chodziło o nowe wagony a nie używki.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#20 Post autor: memphis » 19 sty 2010, 19:15

Filimer pisze:Jak się chce, to się da, kwestia podejścia. Dzięki zakupowi tych używek będzie prawdopodobnie więcej kasy na nowe tramwaje, bo dwukierunkowce miały/mają być zakupione przy wsparciu działania 7.3 Programu infrastruktura i środowisko:
Z funduszy unijnych będą (o ile w ogóle) kupowane nowe wagony, jednokierunkowe, częściowo niskopodłogowe (a la Protram). Zakres programu nieco się zmienił, znalazłeś jakieś nieaktualne informacje.

Filimer
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2010, 02:04
Lokalizacja: Kraków

#21 Post autor: Filimer » 19 sty 2010, 20:05

adam86 pisze: Jaką zaś regułę? On potwierdza tylko tyle, że w miescie o podobnym poziomie niechlujstwa na zajezdni jakim jest Szczecin eksploatacja helmutów skończyła się ich totalnym upadkiem. Przecież oni je tam zajechali do granic mozliwosci, a żadnych tego typu wysuwanych schodów nie miały.
Tyle że w pozostałych miastach używki z powodzeniem dają rady i jest to reguła o której napisałem.
Z funduszy unijnych będą (o ile w ogóle) kupowane nowe wagony, jednokierunkowe, częściowo niskopodłogowe (a la Protram). Zakres programu nieco się zmienił, znalazłeś jakieś nieaktualne informacje.
Jeżeli znajdziesz oficjalny dokument rządowy, gdzie jest wyraźne napisane, co się zmieniło, oraz że mają to być nowe wagony, to nie ma sprawy - ja linkuję najbardziej aktualny i oficjalny dokument ministerstwa, nowszego nie ma. Wynika z niego jasno, że mają być zakupione "nowoczesne wagony niskopodłogowe" oraz "tabor klasyczny dwukierunkowy".

Mnie też zaskoczyły te używki, ale że nigdzie nie dopatrzyłem się warunku "nowości", to uznaję to za element tego programu, tym bardziej, ze nikt nie wyprodukuje dla TŚ nowego "taboru klasycznego dwukierunkowego", chyba że Protram zrobi dwukierunkowe 205tki.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#22 Post autor: adam86 » 19 sty 2010, 20:24

Filimer pisze: Tyle że w pozostałych miastach używki z powodzeniem dają rady i jest to reguła o której napisałem.
A teraz napisz, gdzie były takie uzywki, czyli długości jak GT8, z ilościa drzwi mniejszą niż w 105tce i z kolejowymi obręczami?
Jeżeli znajdziesz oficjalny dokument rządowy, gdzie jest wyraźne napisane, co się zmieniło, oraz że mają to być nowe wagony, to nie ma sprawy - ja linkuję najbardziej aktualny i oficjalny dokument ministerstwa, nowszego nie ma.
Ale ten program jeszcze się w ogóle nie zaczął, a wagon przybył w ogóle tylko na testy. Nikt nie powiedział, że one w ogóle u nas będą.
Wynika z niego jasno, że mają być zakupione "nowoczesne wagony niskopodłogowe" oraz "tabor klasyczny dwukierunkowy".
A gdzie tam pisze, że używany?
Mnie też zaskoczyły te używki, ale że nigdzie nie dopatrzyłem się warunku "nowości", to uznaję to za element tego programu,
Z całym szacunkiem, ale mamy wiedzę ze źródła, wiec łaskawie skończ pisac bzdury.
kupione nadto bez przetargu. tym bardziej, ze nikt nie wyprodukuje dla TŚ nowego "taboru klasycznego dwukierunkowego", chyba że Protram zrobi dwukierunkowe 205tki.
No więc sam sobie na to odpowiedziałeś.
KZKGOP 1779

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#23 Post autor: 37 » 19 sty 2010, 22:38

Filimer pisze: ja linkuję najbardziej aktualny i oficjalny dokument ministerstwa, nowszego nie ma.
Te strony mają to do siebie, że tam się za bardzo nikt nie przejmuje tym, czy przedstawione dane są aktualne. Niestety trzeba na to uważać :-/

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#24 Post autor: adam86 » 19 sty 2010, 22:43

37 pisze: Te strony mają to do siebie, że tam się za bardzo nikt nie przejmuje tym, czy przedstawione dane są aktualne. Niestety trzeba na to uważać :-/
Ależ tam jest tylko bardzo ogólnikowo napisane co ma byc w tym programie i na dodatek pochodzi to sprzed roku.
KZKGOP 1779

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#25 Post autor: 37 » 19 sty 2010, 23:27

adam86 pisze: Ależ tam jest tylko bardzo ogólnikowo napisane co ma byc w tym programie i na dodatek pochodzi to sprzed roku.
Co nie zmienia faktu, że jest to najbardziej aktualne, czyli pewnie nieaktualne ;-P

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#26 Post autor: memphis » 19 sty 2010, 23:35

Filimer pisze:Tyle że w pozostałych miastach używki z powodzeniem dają rady i jest to reguła o której napisałem.
Dobrze, niech sobie dają ;) TŚ jest pod wieloma względami specyficzne i można mieć uzasadnione obawy, że z helmutami nie pójdzie tak łatwo.
Jeżeli znajdziesz oficjalny dokument rządowy, gdzie jest wyraźne napisane, co się zmieniło, oraz że mają to być nowe wagony, to nie ma sprawy - ja linkuję najbardziej aktualny i oficjalny dokument ministerstwa, nowszego nie ma. Wynika z niego jasno, że mają być zakupione "nowoczesne wagony niskopodłogowe" oraz "tabor klasyczny dwukierunkowy".
Fakty są takie, że zakres programu zmieniał się już wielokrotnie, bo nie zależy od tego co sobie ministerstwo napisze na stronce tylko od tego ile kto daje kasy i na co.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#27 Post autor: Kuba » 22 sty 2010, 14:41

Na WPK napisał użytkownik, że na Zawodzie trafił już Duewag.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#28 Post autor: Marcin » 22 sty 2010, 15:48

Przyznam szczerze, że zaczynają mi się te wagony podobać, konkretnie tylko typ Pt.Nie szpecą ich te wystające schodki przez co wyglądają trochę, podkreślam trochę, zgrabniej.

genz
Posty: 56
Rejestracja: 26 lis 2006, 23:10
Lokalizacja: Katowice

#29 Post autor: genz » 22 sty 2010, 19:44

Kuba pisze:Na WPK napisał użytkownik, że na Zawodzie trafił już Duewag.
Około 7:30 przyjechał na lawecie, na zajezdnię wjechali po godzinie 8:00. Popołudniu chyba śmigał juz po zajezdni.
genz

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#30 Post autor: observator » 25 sty 2010, 20:38

luki pisze:Wagon PT8 o numerze prawdop. #691 już podobno do nas jedzie. Trafi on do zajezdni Zawodzie. Będzie testowany tylko w nocy. Jeśli pozytywnie przejdzie testy będą takie wozy zakupione.
Schody są wysuwane. Obręcze kół są jak w helmutach - czyli szykuje się ostra jazda.
Numer boczny 691 A/B. Litery pewnie z powodu dwukierunkowości.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#31 Post autor: Peter » 26 sty 2010, 08:54

Pojawił się artykuł na ten temat :arrow: sosnowiec.info.pl
*SDIP (U.N.O.)

Gall
Posty: 230
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

#32 Post autor: Gall » 27 sty 2010, 08:11

I nikt jeszcze zdjęcia nie zrobił? ;)
45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#33 Post autor: memphis » 27 sty 2010, 08:46

Gall pisze:I nikt jeszcze zdjęcia nie zrobił? ;)
http://www.wpk.katowice.pl/1590.html

We wczorajszych Aktualnościach był też materiał ("Ma 40 lat ale jest sprawny technicznie!", "To pierwszy dwukierunkowy tramwaj na Śląsku!", itp.)

Gall
Posty: 230
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

#34 Post autor: Gall » 27 sty 2010, 11:29

memphis pisze:
Gall pisze:I nikt jeszcze zdjęcia nie zrobił? ;)
http://www.wpk.katowice.pl/1590.html

We wczorajszych Aktualnościach był też materiał ("Ma 40 lat ale jest sprawny technicznie!", "To pierwszy dwukierunkowy tramwaj na Śląsku!", itp.)
A jeszcze rano artykułu nie było ;)
45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#35 Post autor: Peter » 27 sty 2010, 19:59

Wygląda na to, że może być w przyszłości ciekawsza obsada na 15 (Czy to tylko przypadkowy numer ?) :)
Może część tych wynalazków będzie stacjonowała wówczas w Będzinie ;-)

Obrazek

Byle rzeczywiście z tego nie był potem "Problemwagen". :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#36 Post autor: memphis » 27 sty 2010, 20:23

Peter pisze:Wygląda na to, że może być w przyszłości ciekawsza obsada na 15 (Czy to tylko przypadkowy numer ?) :)
Całkowicie przypadkowy ;)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#37 Post autor: mark40 » 27 sty 2010, 22:18

Czy do tych wagonów da się wejść z wózkiem?

hanys76
Posty: 9045
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#38 Post autor: hanys76 » 27 sty 2010, 22:26

mark40 pisze:Czy do tych wagonów da się wejść z wózkiem?
A przede wszystkim gdzie z tym wózkiem stac, jak tam niema na to miejsca. W stopiątkach i citkach sie da bez problemu , a tu nie dosyc że ciasno to jeszcze drzwi z obu stron.

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#39 Post autor: butthead » 27 sty 2010, 22:39

hanys76 pisze:Obawiam się że może dojśc do wypadku, przy tych wysuwanych schodach. Ludzie lubią przed wysiadaniem stawac blisko drzwi, a jak ktoś stanie na tej platformie to poleci w dół.
To się chyba nie rozkłada pod obciążeniem, z tego co kojarzę. Więc jeśli pasażer się odsunie, to nie wysiądzie.
luki pisze:Do tego drzwi dość mocno otwierają się do środka - mógłby ktoś dostać w nos nawet.
Nie przesadzajmy. Dostałeś kiedyś w nos drzwiami od stodwójki? ;)
observator pisze:Numer boczny 691 A/B. Litery pewnie z powodu dwukierunkowości.
Litery oznaczają pomosty (kabiny), takie oznaczenie spotkać można także w gopowskich wagonach ;)
hanys76 pisze:a tu nie dosyc że ciasno to jeszcze drzwi z obu stron.
No ale te drzwi się u nas raczej nie będą otwierać na raz z obydwu stron, więc po jednej stronie można coś ustawić...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#40 Post autor: Peter » 28 sty 2010, 00:05

Parę dziennych fotek wagonu Pt-8 z Fotozajezdni :arrow: Foto1 Foto2 Foto3 Foto4 Foto5
*SDIP (U.N.O.)

Filimer
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2010, 02:04
Lokalizacja: Kraków

#41 Post autor: Filimer » 28 sty 2010, 00:10

hanys76 pisze:
mark40 pisze:Czy do tych wagonów da się wejść z wózkiem?
A przede wszystkim gdzie z tym wózkiem stac, jak tam niema na to miejsca. W stopiątkach i citkach sie da bez problemu , a tu nie dosyc że ciasno to jeszcze drzwi z obu stron.
Można wymontować z 2-4 siedzenia i zrobić miejsce dla osób z wózkami dziecięcymi, "vouloir c'est pouvoir" jak mawiają w kraju powrotu tramwajów.

Awatar użytkownika
Radko_90
Posty: 185
Rejestracja: 15 maja 2008, 00:23
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: Radko_90 » 28 sty 2010, 22:57

http://www.youtube.com/watch?v=WsGK5vYq ... re=related

taka ciekawostka :) Chodź to Ptb,ale znalazłem filmik z Frankfurtu.otwieranie i zamykanie drzwi,jazda tramwaju ... warto zobaczyć
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: luki » 29 sty 2010, 00:39

Radko_90 pisze:taka ciekawostka Chodź to Ptb,ale znalazłem filmik z Frankfurtu.otwieranie i zamykanie drzwi,jazda tramwaju ... warto zobaczyć
A przejrzałeś temat ? Ten filmik już był linkowany :eye: :mryellow:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#44 Post autor: shinkadamo » 29 sty 2010, 16:55

Peter pisze:Parę dziennych fotek wagonu Pt-8 z Fotozajezdni :arrow: Foto1 Foto2 Foto3 Foto4 Foto5
Co jak co, ale ten wagon jak i jego wnętrze w porównaniu do naszych 105N, to jak porównywanie nieba do ziemi. Nie przeszkadza mi to, że ów tramwaj ma wiele wiosen już za sobą oraz wysoką podłogę. Jestem całkowicie za tym, aby TŚ sprowadziło więcej takich wagonów, ponieważ nasze "akwaria" jeżdżące jako solówki to głupota (szkoda, że wycofali 102Na). Według mnie stare nie równa się gorsze - tak samo twierdzę o naszych praktycznych i dobrych Ikarusach i ich zastępowywaniu przez niemiecki szrot dorównywujący wiekiem.
Jeśli wagon sie sprawdzi i nadarzy się okazja ich kupna, to nie mam nic przeciwko.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: luki » 29 sty 2010, 19:29

shinkadamo pisze:Jestem całkowicie za tym, aby TŚ sprowadziło więcej takich wagonów, ponieważ nasze "akwaria" jeżdżące jako solówki to głupota
Ale stopiątki nie jeżdżą solo, bo tak się TŚ podoba, tylko dlatego, że KZK GOP tak układa rozkłady. Więc się nie łudź, że zastąpi to solówki (jeśli w ogóle TŚ to kupi).
Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, 20:36 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#46 Post autor: Peter » 29 sty 2010, 19:37

luki pisze:Ale stopiątki nie jeźdżą solo, bo tak się TŚ podoba, tylko dlatego, że KZK GOP tak układa rozkłady. Więc się nie łudź, że zastąpi to solówki (jeśli w ogóle TŚ to kupi).
Na szczęście Pt-8 za bardzo pociąć się nie da ;-)

EDIT 30.01.2010r.

Dzisiaj Pt-8 wyjechał na ulice Katowic :) :arrow: Foto1 Foto2
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Fevon
Posty: 111
Rejestracja: 05 lut 2008, 13:58
Lokalizacja: Sosnowiec

#47 Post autor: Fevon » 31 sty 2010, 17:40

Ktoś się orientuje ile takie "cacko" może kosztować?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#48 Post autor: Peter » 06 lut 2010, 14:18

Dla ciekawskich wrzucam bardzo krótki filmiczek z wnętrza wagonu Pt-8 #691.
Kasowniki dziurkacze rodem z połowy lat 90 są zainstalowane "na szybko". Niektórzy nie wiedzą gdzie mają skasować bilet. :P
Przyciski do otwierania drzwi są opisane po polsku.
Załączniki
Pt8_691_01.avi
(4.73 MiB) Pobrany 412 razy
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#49 Post autor: luki » 06 lut 2010, 16:03

Na galerii wrzuciłem album poświęcony temu wagonowi http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/th ... ?album=103

Dodam, że wagon jest całkiem ciekawy i fajny. Pasażerowie także są zdziwieni (w większości raczej pozytywnie i mile), robią sobie zdjęcia. Ogólnie chyba większości wagonik przypadł do gustu. Szokiem są oczywiście wspomniane już kasowniki, widać ludzie już zapomnieli jak to kiedyś się kasowało bilety :)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9045
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#50 Post autor: hanys76 » 06 lut 2010, 16:51

link do fotek i filmików z duewaga które robiłem w ciągu dwóch kursów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości