Strona 8 z 10

: 04 maja 2013, 19:04
autor: hanys76
Obecny postęp prac przy stadionie . Wzdłuż toru po którym obecnie prowadzony jest ruch znajduje się wykop ,układany jest tam bodajże kabel.

: 25 maja 2013, 17:30
autor: Boguś
Na stronie TŚ pojawiła się fotorelacja z przebiegu prac modernizacji torowiska przy Stadionie Śląskim. Co ciekawe, rozpoczęły się również prace na odcinku od Żyrafy do WPKiW. Okazało się, że projekt przewiduje przesunięcie torowiska w kierunku północnym.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... anie-nr-1/

: 26 maja 2013, 12:39
autor: adam86
O ciup. I niedawno podstawione słupy i całą sieć górną będą robić na nowo. Wobec tego będzie jakieś dłuższe zamknięcie tego odcinka.

: 26 maja 2013, 14:18
autor: Karol
adam86 pisze:O ciup. I niedawno podstawione słupy i całą sieć górną będą robić na nowo. Wobec tego będzie jakieś dłuższe zamknięcie tego odcinka.
Sieć na pewno. Słupy podczas ostatniego remontu postawiono z myślą o przesunięciu torowiska.

: 26 maja 2013, 14:20
autor: Iwo
adam86 pisze:O ciup. I niedawno podstawione słupy i całą sieć górną będą robić na nowo. Wobec tego będzie jakieś dłuższe zamknięcie tego odcinka.
Słupy zostają. Będą po środku torowiska.

//"Pośrodku" piszemy łącznie. (Peter)

: 26 maja 2013, 16:40
autor: adam86
Część pozostanie. Ale jaki ma być sens tego przesuwania torowiska?

: 26 maja 2013, 17:51
autor: Boguś
adam86 pisze:Część pozostanie. Ale jaki ma być sens tego przesuwania torowiska?
Będzie więcej miejsca na przystanek i wiatę.

: 26 maja 2013, 18:03
autor: Karol
Boguś pisze:
adam86 pisze:Część pozostanie. Ale jaki ma być sens tego przesuwania torowiska?
Będzie więcej miejsca na przystanek i wiatę.
Parking będzie wzdłuż Chorzowskiej od ZOO do Wejścia Głównego. A do tego chyba kolejne skrzyżowanie ze światłami - tym razem przed samą wajchą na górną pętlę.

: 26 maja 2013, 18:17
autor: adam86
To skrzyzowanie nie ma nic do przesuwania torów, gdyż z rysunku wynika, że tory wrócą w stary ślad przez przystankiem wejście główne od strony zoo. A wybudowanie między torami a północną jezdnią ul. Chorzowskiej byłoby raczej niemożliwe, chyba że powstałby tam jeszcze chodnik. W ogóle pomysł przesuwania torów, zeby robić parking jest skandalem.

: 26 maja 2013, 19:12
autor: memphis
adam86 pisze:To skrzyzowanie nie ma nic do przesuwania torów, gdyż z rysunku wynika, że tory wrócą w stary ślad przez przystankiem wejście główne od strony zoo.
Za przystankiem. Tzn. przed wjazdem do WPKiW. Przystanek Wejście Główne będzie już na tym przesuniętym odcinku.

: 26 maja 2013, 20:32
autor: adam86
W stronę Katowic tylko.

: 16 cze 2013, 21:45
autor: Penny
Iwo pisze:Słupy zostają. Będą po środku torowiska.
Zdjęcia z 2013-06-08 :: przygotowanie do położenia nowego toru w kier. Chorzowa

: 08 lip 2013, 09:32
autor: hanys76
Po przełożeniu zwrotnic na remontowanym odcinku przy Stadionie Śląskim, ruch odbywa się po nowym torowisku, ale na razie tylko po jednym torze wahadłowo tym w kierunku Katowic. Jedzie się bardzo cicho, tramwaju w ogóle nie słychac.

: 08 lip 2013, 21:57
autor: Boguś
hanys76 pisze:Jedzie się bardzo cicho, tramwaju w ogóle nie słychac.
Szyny bezrowkowe :)

: 09 lip 2013, 10:43
autor: Penny
Boguś pisze:
hanys76 pisze:Jedzie się bardzo cicho, tramwaju w ogóle nie słychac.
Szyny bezrowkowe :)
A także podkłady betonowe z mocowaniem sprężystym. Poniżej przedstawiam kilka fotek z 2013-05-14, kiedy prace nie były jeszcze tak zaawansowane. Dzisiaj może uda się pstryknąć fotki ukończonego toru ;)

: 11 lip 2013, 17:47
autor: 888
Hier
Ruszają prace na Chebziu. Ciekawe jaki tabor będzie kursował na tych wahadłach 11/47.

: 12 lip 2013, 16:37
autor: szymon nolewajk
A rozjazdy przy stadionie wymienili?

: 12 lip 2013, 20:13
autor: adam86
Nie.

: 12 lip 2013, 20:21
autor: szymon nolewajk
Mogli też wymienić.

: 12 lip 2013, 21:28
autor: Penny
adam86 pisze:
szymon nolewajk pisze:A rozjazdy przy stadionie wymienili?
Nie.
Cztery rozjazdy i dwie krzyżownice głównej trasy były wymieniane w dniach 1-3 września 2012. W dniu 2012.08.30 był wykopany cały tłuczeń spomiędzy podkładów, a zwrotnice i krzyżownice wraz z betonowymi blokami czekały na wymianę. Została do wymiany jedynie zwrotnica zjazdowa z pętli zachodniej oraz zwrotnice, po których przejeżdża się tylko wtedy, gdy jedzie się trzecim torem.

: 19 lip 2013, 23:01
autor: mark40
Chyba będą dodatkowe pieniądze na modernizacje infrastruktury i taboru
Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap II
Całkowity koszt: 147,60 mln zł
Wartość dotacji: 64,90 mln zł
Okres realizacji: 2013-2015

Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego Metropolii. W ramach tych zadań przewiduje się m.in. zakup nowoczesnych tramwajów z częściowo niską podłogą, modernizację bądź przebudowę torowisk tramwajowych, przebudowę pętli tramwajowej, modernizację sieci trakcyjnej, rozbudowę węzłów przesiadkowych typu park&ride oraz bike&ride.
http://www.pois.gov.pl/dokumenty/kd/Str ... 80713.aspx

: 20 lip 2013, 14:56
autor: martin
mark40 pisze:Chyba będą dodatkowe pieniądze na modernizacje infrastruktury i taboru
Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap II
Całkowity koszt: 147,60 mln zł
Wartość dotacji: 64,90 mln zł
Okres realizacji: 2013-2015

Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego Metropolii. W ramach tych zadań przewiduje się m.in. zakup nowoczesnych tramwajów z częściowo niską podłogą, modernizację bądź przebudowę torowisk tramwajowych, przebudowę pętli tramwajowej, modernizację sieci trakcyjnej, rozbudowę węzłów przesiadkowych typu park&ride oraz bike&ride.
http://www.pois.gov.pl/dokumenty/kd/Str ... 80713.aspx
Mysle, ze te dodatkowe 147 baniek powinni w calosci wydac na remonty a nowy, niskopodlogowy tabor kupic jak bedzie po czym jezdzic:) W przeciwnym przypadku po odbudowie np takiej 7 ki po bytomskiej stronie moze sie zdarzyc, ze tramwaje beda dalej trojkatowac na Lagiewnikach, ale od strony Bytomia, bo odcinek od Lagiewnik do Piasnik w Swietochlowicach jest w tragicznym stanie, a gdyby go tak wyremontowac praktycznie linie 7 i 17 beda w calosci wyremontowane.

: 21 lip 2013, 10:50
autor: adam86
mark40 pisze:Chyba będą dodatkowe pieniądze na modernizacje infrastruktury i taboru
To lepiej, żeby nie było na ten akurat projekt. Dotacja na poziomie 40%. Warto poczekać na projekty z następnej perspektywy i dokończyć obecne roboty.

: 21 lip 2013, 12:15
autor: mark40
adam86 pisze:To lepiej, żeby nie było na ten akurat projekt. Dotacja na poziomie 40%. Warto poczekać na projekty z następnej perspektywy i dokończyć obecne roboty.
W następnej perspektywie dotacje niekoniecznie będą na większym poziomie. O ile będą to typowo dotacje, a nie pożyczki.

: 21 lip 2013, 21:05
autor: adam86
A po czym wnosisz, że mają to byc pozyczki?

: 28 lip 2013, 16:40
autor: hanys76
Postęp prac przy Parku Śląskim
LINK

: 29 lip 2013, 09:15
autor: Penny
hanys76 pisze:Postęp prac przy Parku Śląskim - LINK
Tymczasowa zwrotnica od strony WPKiW Wejście Główne jest już zdemontowana - tam już jest gotowe wszystko do prowadzenia ruchu dwutorowego. Dzisiaj prowadzone są prace przy przystanku Chorzów Stadion Śląski (kładzione są nowe tory w miejscu zdemontowanych zwrotnic tymczasowych.

W dniu dzisiejszym trwają prace przy przystanku Chorzów Chopina w związku z montażem zwrotnicy tymczasowej. Przy AKS zwrotnica jest już gotowa. Tak więc od środy tramwaje pojadą wahadłowo torem w kier. Katowic.

EDIT: W dniu dzisiejszym (2013-07-30) około 18:00, szyny w kier. Bytomia był już całkowicie zdemontowane!

: 13 sie 2013, 06:58
autor: Szociu
Ogłoszono przetarg na remont torowiska od Zajezdni Będzin do Sosnowca Pogoni w związku z udrożnieniem przejazdu do zajezdni dla wagonów Twist.

"W ramach zamówienia przewidziano:
- miejscową wymianę 1000 szt. zniszczonych podkładów drewnianych na podkłady drewniane z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem (co trzeci podkład na wskazanych odcinkach),
- wykonanie odcinkowego remontu kapitalnego o sumarycznej długości 900 mb polegającego na wymianie toru (nowy ma być z szyn Ri60 na podkładach drewnianych z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem, uzupełnieniem tłucznia do wysokości górnej powierzchni podkładów i wymianą szyn),
- wykonanie przedłużenia przystanku tramwajowego Będzin Stadion o 3 mb oraz wykonanie modyfikacji krawędzi peronów przystankowych w obu kierunkach (przesunięcie od osi toru o ok. 6 cm w celu uzyskania skrajni peronu).

Termin wykonania zamówienia określono na 31 października 2013 r. Szczegóły opisane są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Prace są najprawdopodobniej związane z koniecznością przystosowania torowiska do ruchu nowych wagonów produkcji Pesy z których pierwszy ma dotrzeć do GOP-u pod koniec tego roku, a docelowo część z 30 sztuk będzie stacjonować w zajezdni Będzin."


Źródło: WPK Katowice
SIWZ tutaj .

: 13 sie 2013, 18:10
autor: Penny
Ułożono niemal w całości nowy tor wzdłuż Parku pomiędzy przystankami WPKiW Wejście Główne i ZOO. Pojawił się też nowy tymczasowych przystanek w obu kierunkach (na razie nie czynny) tuż przy wjeździe na Pętlę Wschodnią od strony Katowic.

: 14 sie 2013, 12:56
autor: hanys76
W sobotę i niedzielę 17-18.08.2013 Wykonawca zadania przebudowy torowiska wzdłuż Parku Śląskiego wykona przebudowę rozjazdów technologicznych w rejonie przestanków WPKiW Wejście Główne oraz WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny. Dzięki rozjazdom tramwaje kursować będą w obie strony po jednym torze (skrajnym od strony ul. Chorzowskiej), a Wykonawca rozpocznie modernizację drugiego toru. Prace te realizowane są w ramach Projektu pn. ''Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą''.

W związku z pracami torowymi od godz. 06:00 w sobotę 17.08 do godz. 14:00 w niedzielę 18.08 zmianom ulegną trasy linii tramwajowych:

tramwaje linii nr 6 od strony Brynowa kursować będą na trasie Brynów Pętla - Słoneczna Pętla natomiast od pl. Sikorskiego na trasie Bytom pl. Sikorskiego -Chorzów Stadion Śląski,

tramwaje linii nr 19 z pl. Miarki kursować będą na trasie pl. Miarki - Słoneczna Pętla, natomiast od strony Bytomia kursować będą na trasie Stroszek Zajezdnia - Chorzów Stadion Śląski,

tramwaje linii nr 33 kursować będą na trasie Chorzów Metalowców - Chorzów Stadion Śląski,

w niedzielę 18.08 do godz. 14:00 wakacyjna linia 0 kursować będzie na trasie: Katowice Brynów Pętla - Katowice Zawodzie Pętla,
na trasie: Chorzów Stadion Śl. - Katowice Rondo/ Słoneczna Pętla kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.

: 19 sie 2013, 22:03
autor: Boguś
Szociu pisze:Ogłoszono przetarg na remont torowiska od Zajezdni Będzin do Sosnowca Pogoni w związku z udrożnieniem przejazdu do zajezdni dla wagonów Twist.
Odcinek od Pogoni do Żeromskiego jest w mniej więcej w takim samym stanie, a przetargu nie ma.

: 19 sie 2013, 23:09
autor: R_G
Na w/w odcinek był przetarg na opracowanie dokumentacji. Dokumentacja miała powstać do 31 lipca 2013.

: 20 sie 2013, 21:37
autor: DW
Remontowane mają być w całości tory na odcinku od przystanku Pogoń Kościół do Sielec Park (nie licząc odcinka, który będzie remontowany w przyszłym roku), czyli na ulicach Nowopogońska, Mariacka, Żeromskiego. Jeśli dobrze pamiętam to remont tego odcinka wpisany jest do projektu na lata 2014-2020.

: 20 sie 2013, 21:59
autor: luki
Przy pętli Słonecznej od strony Ronda postawiona została budka pomiędzy torowiskiem. Możliwe, że to lokum techniczne/socjalne dla ekipy remontującej odcinek Słoneczna - Rondo.

: 20 sie 2013, 22:50
autor: R_G
DW pisze:Remontowane mają być w całości tory na odcinku od przystanku Pogoń Kościół do Sielec Park (nie licząc odcinka, który będzie remontowany w przyszłym roku), czyli na ulicach Nowopogońska, Mariacka, Żeromskiego. Jeśli dobrze pamiętam to remont tego odcinka wpisany jest do projektu na lata 2014-2020.
Remont z pieniędzy unijnych na raptem 2 przystanki... Ja się pytam kiedy dużo bardziej zdezelowane (i długie) odcinki w Zagłębiu zostaną wyremontowane (nie liczę samego Centrum w którym remont jest co chwilę).

Przy okazji ostatnio w przetargu na remont podstacji na Kazimierzu można było wyczytać, że są 'plany' wybudowania mijanki między przystankami Porąbka Szkoła-Ośrodek w rejonie wiaduktu nad S1.

: 21 sie 2013, 15:24
autor: luki
Przy pętli Słonecznej od strony Ronda postawiona została budka pomiędzy torowiskiem. Możliwe, że to lokum techniczne/socjalne dla ekipy remontującej odcinek Słoneczna - Rondo.
Dziś doszło ogrodzenie z logo "SKANSKA" zatem, remont odcinka Słoneczna - Rondo rozpocznie się niebawem.

: 23 wrz 2013, 18:23
autor: Patryk105
Jeśli mogę to mam taką małą uwagę odnośnie wyremontowanego odcinka WPKiW Wejście Główne - Stadion Śląski. Nie wiem czy ktoś zauważył, że na tym odcinku mocno buja wagonami, mimo że tor jest podbity (to że przez taką małą podbijarkę już nie wspomnę). Szczególnie widać to w doniesieniu do składu stopiątek, jak się stanie na końcu. W porównaniu z wyremontowanym torem od Metalowców do Nowej, tam też huśtało, ale tam później chyba podbili tą naszą podbijarką i się jedzie tam teraz o wiele lepiej niż koło WPKiW (jeśli chodzi o bujanie).

: 23 wrz 2013, 18:27
autor: pycio1400
Ten tor bedzie jeszcze podbity, jak zostanie zakonczony remont w tamtym rejonie...

: 23 wrz 2013, 21:22
autor: Patryk105
pycio1400 pisze:Ten tor bedzie jeszcze podbity, jak zostanie zakonczony remont w tamtym rejonie...
Trochę Cię nie rozumiem, przecież cały odcinek dwutorowy jest gotowy(ptl.zach. - przystanek tymczasowy).

: 23 wrz 2013, 22:17
autor: pycio1400
Patryk105 pisze:
pycio1400 pisze:Ten tor bedzie jeszcze podbity, jak zostanie zakonczony remont w tamtym rejonie...
Trochę Cię nie rozumiem, przecież cały odcinek dwutorowy jest gotowy(ptl.zach. - przystanek tymczasowy).
Wiem, ale z tego co slyszalem to Skanska jak zakonczy tam przebudowe i jeszcze raz pdbije te tory.

: 21 paź 2013, 18:20
autor: Seba77
Wrzucam parę zdj. z prac torowych prowadzonych na Placu Wolności w Katowicach.

: 22 paź 2013, 18:36
autor: hanys76
W listopadzie rozpoczyna się remont torowiska na ulicy Kościuszki, ruch tramwajowy ma byc prowadzony, wahadłowo ulicą Kochanowskiego. To jest parodia ,jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę. Czyli teraz kursy wyjazdowe będą się odbywac przez Brynów albo na ratuszu. Debilizm do potęgi, takie cyrki to tylko w TŚ są możliwe. Ja to czarno widzę , bo praktycznie w centrum Katowic nie będzie możliwości zawrócic gdziekolwiek. Jak znam życie to 19 pewnie zmieni trasę na Słoneczną albo Alfred, pytanie co z 15 bo chyba nie na Brynów.
LINK

: 22 paź 2013, 22:23
autor: Damian_1947
hanys76 pisze:W listopadzie rozpoczyna się remont torowiska na ulicy Kościuszki, ruch tramwajowy ma byc prowadzony, wahadłowo ulicą Kochanowskiego. To jest parodia ,jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę. Czyli teraz kursy wyjazdowe będą się odbywac przez Brynów albo na ratuszu. Debilizm do potęgi, takie cyrki to tylko w TŚ są możliwe. Ja to czarno widzę , bo praktycznie w centrum Katowic nie będzie możliwości zawrócic gdziekolwiek. Jak znam życie to 19 pewnie zmieni trasę na Słoneczną albo Alfred, pytanie co z 15 bo chyba nie na Brynów.
LINK
Możemy się tylko domyślać ;/ Możliwe, że skrócą do Zawodzia, tam ew. przesiadka na 36. Albo obetną 36 i zostawią tylko 14, żeby nie robić tam tłoku jak będzie jednotorowy. Z tą 15-ką to nie wiadomo, bo jeżeli by otworzyli do torowisko do Zagórza, to mogła by śmigać do Zawodzia.

: 25 paź 2013, 21:48
autor: elot360
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem bo całego nie czytałem ale kolega hanys napisał "jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę". Ja kiedyś wpadłem na pomysł że zamiast w jednym mieście, drugim i trzecim robić to remonty, to naprawy itd. to może wszystkich robotników do jednej pracy i tak wszystko szybko obskoczyć bo skoro jest dużo sprzętu i rąk do pracy to wszystko szybko zejdzie a nie że trzeba czekać kilka miesięcy na remont np. Moniuszki u mnie w Bytomiu. To mogło by wyglądać tak że najpierw skończyć ten przeklęty rynek w Katowicach albo robić te prace w Sosnowcu czy tam w Mysłowicach i taką falą resztę szybko i sprawnie. Wg. mnie to jest jakiś pomysł bo tak to jedną rzecz robi się szybko i można po krótkim czasie przejść do następnego zadania a tak robić po łebkach w paru miejscach to za to idzie czas, pieniądze(dobra na bilansach się nie znam, to moja sugestia), opóźnienia, niezadowolenia aż w końcu będą zamieszki (WTF?) czy coś ten deseń. Jak dla mnie to jest jakaś myśl tyle że w obecnej sytuacji gdzie wszędzie jest rozkopane to trochu ciężko by było robotników oraz ciężki sprzęt do takowego Sosnowca/Mysłowic czy takich Katowic. Wiem że morze wydaje się szalone, ale bym prosił o wyrozumiałość podczas krytykowania moich bezsensownych wypowiedzi na tematy odległe latami świetlnymi. Dziękuje :)

: 25 paź 2013, 22:37
autor: Damian_1947
elot360: Twoja wizja jest całkiem w porządku i dla wszystkich było by lepiej, jednakże problem polega na tym, że przetargi musiały zostać rostrzygnięte i roboty musiały ruszyć. Po drugie, nie wszystkie zadania wykonuje jedna firma, wiec ciężko by było, żeby 15-kę robiło jednocześnie ZUE Kraków, Skanska i nie wiadomo co tam jeszcze :)

Jak ćwierkają wróbelki w Będzinie, ruch na linii nr 15 w kier. Zagórza ma być puszczony już za ok. 1,5 tygodnia :!: Więc spokojnie będą mogli się zabrać za ul. Kościuszki :)

: 03 lis 2013, 09:27
autor: KZKGaPowicz
Wygląda na to, że ruch tramwajowy od Rudy Płd. do Chebzia powinien zostać wznowiony do końca listopada.

: 03 lis 2013, 15:22
autor: DTSN
Co z torami na Dworcowej tam gdzie są przystanki Chebzie Dworcowa(840), nie wymienią tam torowiska ?

: 03 lis 2013, 16:48
autor: KZKGaPowicz
DTSN pisze:Co z torami na Dworcowej tam gdzie są przystanki Chebzie Dworcowa(840), nie wymienią tam torowiska ?
Tych raczej nie będą wymieniać. TŚ chodziło o te, w kierunku Goduli i Świętochłowic.

: 03 lis 2013, 17:36
autor: DTSN
Jest to bez sensu ponieważ całe torowisko wymienią od Rudy Południowej aż do samej pętli. Oprócz tego kawałka na Dworcowej. Gdzie tu sens gdzie tu logika !

: 03 lis 2013, 20:04
autor: Boguś
DTSN pisze:Jest to bez sensu ponieważ całe torowisko wymienią od Rudy Południowej aż do samej pętli. Oprócz tego kawałka na Dworcowej. Gdzie tu sens gdzie tu logika !
A jaki jest sens wymiary torowiska w dobrym stanie?