Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#301 Post autor: DW » 16 maja 2012, 14:50

adam86 pisze:Ja się tylko zastanawiam jak bardzo trzeba być bezczelnym, żeby pisać tego typu bzdury.
Nawiązujesz do mojego postu? Bo za bardzo nie rozumiem o co Ci chodzi.
adam86 pisze:
Penny pisze:Tutaj nie chodzi o przeinaczanie poglądów, ale o JAKIEKOLWIEK uzasadnienie,
Ale jakie zaś uzasadnienie? Przecież uzasadnienie jest wszystkim znane. Każdy średnio rozgarnięty miłośnik doskonale przecież wie o co chodzi z tymi wagonami.
Ale wszyscy, którzy tu wchodzą są wszechwiedzącymi miłośnikami i czasem trzeba im niektóre rzeczy na spokojnie wyjaśnić.
adam86 pisze:
które wnosi coś do tematu w przeciwieństwie do pisania słów "bezczelne" i "bzdury", bo to nic do rozmowy nie wnosi. Wydaje mi się to oczywiste.
Nie są to żadne wulgarne słowa, a to co zacytowałem to jak najbardziej jest bezczelne i cyniczne kłamstwo. To jest na prawdę propaganda jak sprzed 50 lat. I tego typu wypowiedzi, że nazywanie czegoś po imieniu nic nie wnosi do dyskusji jest zwyczajnie próbą ograniczania wolności słowa.
W swoim poście nie zacytowałeś nikogo.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#302 Post autor: Penny » 16 maja 2012, 16:25

adam86 pisze:
Penny pisze:Tutaj nie chodzi o przeinaczanie poglądów, ale o JAKIEKOLWIEK uzasadnienie,
Ale jakie zaś uzasadnienie? Przecież uzasadnienie jest wszystkim znane. Każdy średnio rozgarnięty miłośnik doskonale przecież wie o co chodzi z tymi wagonami.
Chodzi mi o to, żeby komuś wyjaśnić, jak nie jest "średnio rozgarnięty" i nie wie naszym zdaniem nawet oczywistych rzeczy, a nie wrzucać, skoro się już głos zabiera ;) Jedynie to. Wiadomo, że w rozmowie zabierają głos ludzie o diametralnie różnym stanie wiedzy na wybrane tematy.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#303 Post autor: adam86 » 16 maja 2012, 17:55

DW pisze:Nawiązujesz do mojego postu? Bo za bardzo nie rozumiem o co Ci chodzi.
Nie, nie. To było do tego cytatu z tych materiałów z konferencji. I odnosiło się nie do Ciebie przecież.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#304 Post autor: DW » 17 maja 2012, 09:51

adam86 pisze:
DW pisze:Nawiązujesz do mojego postu? Bo za bardzo nie rozumiem o co Ci chodzi.
Nie, nie. To było do tego cytatu z tych materiałów z konferencji. I odnosiło się nie do Ciebie przecież.
Znajdowało się tuż pod moim postem, stąd wyglądało jakby było do mnie ;)

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#305 Post autor: TŚ25 » 29 maja 2012, 16:44

Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#306 Post autor: rafalurbino18 » 30 maja 2012, 19:24

Jest pierwszy unijny przetarg na remont torów i sieci trakcyjnej. Padło na odcinek od katowickiego rynku do pl. Wolności.

Link do strony TŚ

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#307 Post autor: Boguś » 30 maja 2012, 21:02

Po modernizacji ten fragment torowiska będzie wizualnie wydzielony - zapowiada Andrzej Bywalec, dyrektor ds. inwestycji Tramwajów Śląskich. Owe wydzielenie będzie polegać na tym, że pas dla tramwajów zostanie pomalowany, tak aby się kolorem odróżniał od reszty ulicy. Czy to jednak zniechęci kierowców do blokowania drogi tramwajom? Dyrektor Bywalec wierzy, że tak właśnie się stanie.

- Zastosowaliśmy podobny zabieg na ul. Warszawskiej w Katowicach i tam się sprawdził - argumentuje Bywalec.
Jakoś nie przypominam sobie sytuacji, gdy źle zaparkowany samochód zablokował tramwaj na Warszawskiej.
rafalurbino18 pisze:Jest pierwszy unijny przetarg na remont torów i sieci trakcyjnej. Padło na odcinek od katowickiego rynku do pl. Wolności.
Trochę późno. Katowice planowały rozkopać 3 Maja w wakacje.

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#308 Post autor: 888 » 03 lip 2012, 08:49

Powoli zbliżają się terminy pierwszych przewidzianych prac. Oglądając grafik remontów natknąć można w pierwszej kolejności na sierpień tego roku. W tym miesiącu mieli remontować przejazdy w Chebziu. Dalej widnieją prace w Bytomiu. Narazie jak zwykle cichosza...
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#309 Post autor: DTSN » 05 lip 2012, 15:57

Czy za niedługo zacznie się modernizacja torowiska na 3-go Maja w Zabrzu? Są jakieś objazdy planowane i znaki stoją, ale zakryte. Wie może ktoś coś na ten temat? Jak zwykle dziękuje za informacje :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#310 Post autor: rafalurbino18 » 05 lip 2012, 21:52

DTSN pisze:Czy za niedługo zacznie się modernizacja torowiska na 3-go Maja w Zabrzu? Są jakieś objazdy planowane i znaki stoją, ale zakryte. Wie może ktoś coś na ten temat? Jak zwykle dziękuje za informacje :)
Gdzie ty widziałeś jakieś znaki zakryte? Chyba mylisz objazdy związane z remontem ul. Sienkiewicza i/lub zamknięciem mostu na granicy Zabrza i Przyszowic z remontem 3 Maja. Modernizacja miała być od sierpnia, ale do tej pory nie ogłoszono przetargu.

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#311 Post autor: 888 » 15 sie 2012, 10:37

Połowa sierpnia a tu cichosza z remontami
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#312 Post autor: rafalurbino18 » 16 sie 2012, 09:51

888 pisze:Połowa sierpnia a tu cichosza z remontami
Też się zastanawiam, czemu nie są ogłaszane żadne przetargi. Miejmy nadzieję, że nie zrobili sobie wakacji, ale pracują nad tym i w najbliższym czasie się pojawią.

Tymczasem wybrany został wykonawca remontu odcinka Rynek-Pl. Wolności. Jest nim konsorcjum firm NDI S.A. oraz Construcciones y Promociones Balzola. Zaoferowali najniższą cenę (blisko 13,5mln) i najdłuższą gwarancję. Pozostałe oferty wahały się w kwocie do 13,5-15,5mln, choć jedno konsorcjum chciało nawet ponad 20mln ;)
Źródło: tram-silesia.pl

Edycja 13 października:
Na stronie TŚ pojawił się raport z realizacji programu unijnego. Bardzo dobrze, że powstał taki spis. Na tym koniec plusów, bo przy dużej części zadań powinien być już znak remontu, a tymczasem jest szaro. Odnośnie jedynego przetargu na remont torów (w Biskupicach i Bytomiu) otwarcie ofert nastąpi w poniedziałek. Zdaje sobie sprawę z tego, że program unijny jest dla Tramwajów Śląskich potężnym przedsięwzięciem, jakiego do tej pory nie przeprowadzali, ale jeśli dalej będą się tak z tym wlekli to może być problem z rozliczeniem dotacji do 2015r.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#313 Post autor: Iwo » 16 paź 2012, 11:31

Kolejne przetargi:

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... rp4952012/
„Modernizacja torowiska w ul. Wolności od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami” (zadanie nr 50) w Zabrzu, „Modernizacja torowiska tramwajowego w ul. 3 Maja w Zabrzu”(zadanie 51), w ramach realizacji Projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, POIS.07.03.00-00-012/11 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... rp5982012/
„Modernizacja torowiska tramwajowego wydzielonego linii 15, 21, 24, 27 w ciągu ul. 3 Maja, CWK w Sosnowcu wraz z peronami”, „Modernizacja przejazdów na terenie Sosnowca: ul. 3 Maja, skrzyżowanie z ul. Parkową i ul. Mościckiego (zadanie nr 28)”, „Modernizacja linii tramwajowej w Sosnowcu na ul. 3 Maja, od CWK do Pętli Zagórze (zadanie nr 29)”, w ramach realizacji Projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, POIS.07.03.00-00-012/11 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#314 Post autor: KZKGaPowicz » 20 paź 2012, 12:15

Tutaj artykuł, w którym napisano, że Tramwaje Śląskie S.A. planują kolejny projekt, tym razem chcą wyremontować 1,5 tyle torowisk - ok. 70 km i zakupić 40 niskopodłogowców.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#315 Post autor: DTSN » 20 paź 2012, 16:10

KZKGaPowicz pisze:Tutaj artykuł, w którym napisano, że Tramwaje Śląskie S.A. planują kolejny projekt, tym razem chcą wyremontować 1,5 tyle torowisk - ok. 70 km i zakupić 40 niskopodłogowców.
Ciekawe założenia lecz tak myślę gdzie te 11 km nowych torów będzie :)
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#316 Post autor: KZKGaPowicz » 20 paź 2012, 17:46

DTSN pisze:
KZKGaPowicz pisze:Tutaj artykuł, w którym napisano, że Tramwaje Śląskie S.A. planują kolejny projekt, tym razem chcą wyremontować 1,5 tyle torowisk - ok. 70 km i zakupić 40 niskopodłogowców.
Ciekawe założenia lecz tak myślę gdzie te 11 km nowych torów będzie :)
Przedłużenie "15", ale to raczej zbyt duży dystans?
Przydałby się skręt na Rudzie Południowej w stronę Zabrza, wtedy byłoby możliwe puszczenie "18" do gliwickiej zajezdni, a "1" wysłać do Biskupic lub skrócić do Zaborza. Byłby potrzebny w czasie remontu torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej i na ul. Dworcowej na odcinku Ruda Południowa - Chebzie Pętla. "18" mogłaby w tym czasie kursować do Zaborza bez konieczności wysyłania na nią składów 111N, nie wspominając już o oszczędnościach za typ taboru oraz wyjazdowe i zjazdowe pockm.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#317 Post autor: Boguś » 20 paź 2012, 18:16

KZKGaPowicz pisze:Tutaj artykuł, w którym napisano, że Tramwaje Śląskie S.A. planują kolejny projekt, tym razem chcą wyremontować 1,5 tyle torowisk - ok. 70 km i zakupić 40 niskopodłogowców.
Pytanie tylko skąd wezmą wkład własny?
KZKGaPowicz pisze:Przydałby się skręt na Rudzie Południowej w stronę Zabrza, wtedy byłoby możliwe puszczenie "18" do gliwickiej zajezdni, a "1" wysłać do Biskupic lub skrócić do Zaborza. Byłby potrzebny w czasie remontu torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej i na ul. Dworcowej na odcinku Ruda Południowa - Chebzie Pętla. "18" mogłaby w tym czasie kursować do Zaborza bez konieczności wysyłania na nią składów 111N, nie wspominając już o oszczędnościach za typ taboru oraz wyjazdowe i zjazdowe pockm.
Nie tylko tam. Dodatkowych skrętów czy łączników potrzeba w wielu miejscach.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#318 Post autor: adam86 » 21 paź 2012, 13:35

Może niech najpierw zrealizują jeden projekt, a potem mówią o nastepnych.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#319 Post autor: KZKGaPowicz » 21 paź 2012, 14:50

Chcą wyremontować w następnym projekcie całą trasę linii 26.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#320 Post autor: memphis » 21 paź 2012, 15:50

KZKGaPowicz pisze:Chcą wyremontować w następnym projekcie całą trasę linii 26.
A skąd Ty możesz wiedzieć takie rzeczy, skoro następny projekt jest bardzo mglista i odległa przyszłość?

W ogóle to mam taki wniosek, żeby pisząc różne zasłyszane, zobaczone, itp. wieści podawać w miarę możliwości źródło takich rewelacji. Wtedy wiadomo czy chodzi o zajedniowe ploty, wypowiedź kogoś decyzyjnego, czy własne wyobrażenia.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#321 Post autor: KZKGaPowicz » 21 paź 2012, 17:26

memphis pisze:
KZKGaPowicz pisze:Chcą wyremontować w następnym projekcie całą trasę linii 26.
A skąd Ty możesz wiedzieć takie rzeczy, skoro następny projekt jest bardzo mglista i odległa przyszłość?

W ogóle to mam taki wniosek, żeby pisząc różne zasłyszane, zobaczone, itp. wieści podawać w miarę możliwości źródło takich rewelacji. Wtedy wiadomo czy chodzi o zajedniowe ploty, wypowiedź kogoś decyzyjnego, czy własne wyobrażenia.
Mówił o tym Adrian na dzisiejszym spotkaniu KMTM.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2012, 20:58 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#322 Post autor: mark40 » 21 paź 2012, 21:41

memphis pisze:
KZKGaPowicz pisze:Chcą wyremontować w następnym projekcie całą trasę linii 26.
A skąd Ty możesz wiedzieć takie rzeczy, skoro następny projekt jest bardzo mglista i odległa przyszłość?
Odległa może jest, ale skoro juz teraz toczy się walka o wpisanie nowych projektów unijnych na listę indykatywną (projekty bez konkursu) to znaczy, że te projekty muszą być zainteresowanym stronom znane, a może nawet i przygotowane.

Co do tych 11 km nowych tras to ciekawe które by to miały być. Trasa do Zagórza ma mieć 2,5 km (5 km toru pojedynczego), do Miechowic 4,6 km (9,2 km toru pojedynczego). A może to jeszcze coś innego.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#323 Post autor: Damian_1947 » 21 paź 2012, 23:55

mark40 pisze:
memphis pisze:
KZKGaPowicz pisze:Chcą wyremontować w następnym projekcie całą trasę linii 26.
A skąd Ty możesz wiedzieć takie rzeczy, skoro następny projekt jest bardzo mglista i odległa przyszłość?
Odległa może jest, ale skoro juz teraz toczy się walka o wpisanie nowych projektów unijnych na listę indykatywną (projekty bez konkursu) to znaczy, że te projekty muszą być zainteresowanym stronom znane, a może nawet i przygotowane.

Co do tych 11 km nowych tras to ciekawe które by to miały być. Trasa do Zagórza ma mieć 2,5 km (5 km toru pojedynczego), do Miechowic 4,6 km (9,2 km toru pojedynczego). A może to jeszcze coś innego.
Ciekawi mnie jedno, skoro chcą budować nowe trasy, okej bardzo fajnie, tylko dlaczego likwidowali na przykład 12-kę czy 25 ???
Może którąś z powyższych odbudują :)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#324 Post autor: KZKGaPowicz » 22 paź 2012, 09:00

Damian_1947 pisze:
mark40 pisze:
memphis pisze:
KZKGaPowicz pisze:Chcą wyremontować w następnym projekcie całą trasę linii 26.
A skąd Ty możesz wiedzieć takie rzeczy, skoro następny projekt jest bardzo mglista i odległa przyszłość?
Odległa może jest, ale skoro juz teraz toczy się walka o wpisanie nowych projektów unijnych na listę indykatywną (projekty bez konkursu) to znaczy, że te projekty muszą być zainteresowanym stronom znane, a może nawet i przygotowane.

Co do tych 11 km nowych tras to ciekawe które by to miały być. Trasa do Zagórza ma mieć 2,5 km (5 km toru pojedynczego), do Miechowic 4,6 km (9,2 km toru pojedynczego). A może to jeszcze coś innego.
Ciekawi mnie jedno, skoro chcą budować nowe trasy, okej bardzo fajnie, tylko dlaczego likwidowali na przykład 12-kę czy 25 ???
Może którąś z powyższych odbudują :)
Gdzieś czytałem (chyba nawet gdzieś tutaj na Forum), że Wojkowice prawdopodobnie żałują likwidacji linii 25.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#325 Post autor: memphis » 22 paź 2012, 09:24

KZKGaPowicz pisze:Gdzieś czytałem (chyba nawet gdzieś tutaj na Forum), że Wojkowice prawdopodobnie żałują likwidacji linii 25.
Pewnie dzisiejsze władze Wojkowic nie żałują, bo mniej kasy wydają na komunikację przez to. A poprzednie były po prostu przeciwne likwidacji, tylko ich głos nie miał kompletnie żadnego znaczenia. Likwidacja linii 8 i 25 nastąpiła na wniosek Tramwajów Śląskich przy sprzeciwie Będzina i Wojkowic, a likwidacja 12 i tramwajów gliwickich na wniosek władz Chorzowa i Gliwic przy biernej postawie TŚ.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#326 Post autor: Slim » 22 paź 2012, 23:40

memphis pisze: Likwidacja linii 8 i 25 nastąpiła na wniosek Tramwajów Śląskich przy sprzeciwie Będzina i Wojkowic, a likwidacja 12 i tramwajów gliwickich na wniosek władz Chorzowa i Gliwic przy biernej postawie TŚ.
Właśnie, gdy miasta nie miały nic do gadania w sprawie likwidacji linii 25 zostały postawione przed faktem dokonanym, paranoją jest to że za likwidacją tej linii przesądziły głosy miast które nawet nie miały w tym żadnego interesu ponieważ nie kursowały w ich granicach.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#327 Post autor: memphis » 23 paź 2012, 08:55

Slim pisze:paranoją jest to że za likwidacją tej linii przesądziły głosy miast które nawet nie miały w tym żadnego interesu ponieważ nie kursowały w ich granicach.
Nie było żadnych głosów miast, decyzję podjęto podczas negocjacji umowy między KZK GOP, a TŚ. Tylko w przypadku Gliwic była stosowna uchwała Zarządu KZK GOP.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#328 Post autor: adam86 » 23 paź 2012, 19:34

mark40 pisze:
memphis pisze:A skąd Ty możesz wiedzieć takie rzeczy, skoro następny projekt jest bardzo mglista i odległa przyszłość?
Odległa może jest, ale skoro juz teraz toczy się walka o wpisanie nowych projektów unijnych na listę indykatywną (projekty bez konkursu) to znaczy, że te projekty muszą być zainteresowanym stronom znane, a może nawet i przygotowane.
Nie toczy się żadna walka. Nie wiadomo nawet ile pieniedzy w nastepnej perspektyiwe będzie. A to co mówi taki, siaki czy owaki na zebraniu KMTM to na litość boską zachowajcie dla siebie i nie piszcie nazwisk.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2012, 20:57 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#329 Post autor: mark40 » 26 paź 2012, 17:53

Walka to moze za dużo napisane, ale tak czy owak projekty muszą być znane.

Jest przetarg na kolejne 3 modernizacje torowisk

Modernizacja torowiska tramwajowego w Katowicach od Wesołego Miasteczka do pętli Zachodniej przy Stadionie Śląskim” (zadanie nr 1), „
Modernizacja torowiska na odcinku od przystanku Chorzów AKS do przystanku Chorzów Chopina” (zadanie nr 8 ),
„Modernizacja torowiska na odcinku od Pętli Słonecznej do Ronda w Katowicach” (zadanie nr 37),

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... rp4232012/

hombreee
Posty: 58
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#330 Post autor: hombreee » 26 paź 2012, 19:38

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Przydałby się skręt na Rudzie Południowej w stronę Zabrza, wtedy byłoby możliwe puszczenie "18" do gliwickiej zajezdni, a "1" wysłać do Biskupic lub skrócić do Zaborza. Byłby potrzebny w czasie remontu torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej i na ul. Dworcowej na odcinku Ruda Południowa - Chebzie Pętla. "18" mogłaby w tym czasie kursować do Zaborza bez konieczności wysyłania na nią składów 111N, nie wspominając już o oszczędnościach za typ taboru oraz wyjazdowe i zjazdowe pockm.
Nie tylko tam. Dodatkowych skrętów czy łączników potrzeba w wielu miejscach.
np.: łącznik Chebzie-Bytom przy Metalowców, gdzies jeszcze bylo wspomniane o duzych planach Katowic o budowach nowych lini tramwajowych, a dodatkowe remonty starych tras z dobudowaniem drugiego toru ;) pozyjemy zobaczymy

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#331 Post autor: adam86 » 26 paź 2012, 19:46

Tam akurat bez rozwalenia podstacji nie da się wybudować takiego łącznika. I ten akurat bardzo średnio jest potrzebny.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#332 Post autor: KZKGaPowicz » 27 paź 2012, 11:45

hombreee pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Przydałby się skręt na Rudzie Południowej w stronę Zabrza, wtedy byłoby możliwe puszczenie "18" do gliwickiej zajezdni, a "1" wysłać do Biskupic lub skrócić do Zaborza. Byłby potrzebny w czasie remontu torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej i na ul. Dworcowej na odcinku Ruda Południowa - Chebzie Pętla. "18" mogłaby w tym czasie kursować do Zaborza bez konieczności wysyłania na nią składów 111N, nie wspominając już o oszczędnościach za typ taboru oraz wyjazdowe i zjazdowe pockm.
Nie tylko tam. Dodatkowych skrętów czy łączników potrzeba w wielu miejscach.
np.: łącznik Chebzie-Bytom przy Metalowców, gdzies jeszcze bylo wspomniane o duzych planach Katowic o budowach nowych lini tramwajowych, a dodatkowe remonty starych tras z dobudowaniem drugiego toru ;) pozyjemy zobaczymy
adam86 pisze:Tam akurat bez rozwalenia podstacji nie da się wybudować takiego łącznika. I ten akurat bardzo średnio jest potrzebny.
Zawsze można wytrójkątować na Metalowców.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#333 Post autor: Slim » 10 sty 2013, 06:23

Raport nr 3 z dnia 08.01.2013r.

Zawiadamiamy, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Modernizacja torowiska tramwajowego wydzielonego linii 15, 21, 24, 27 w ciągu ul. 3 Maja, CWK w Sosnowcu wraz z peronami”, „Modernizacja przejazdów na terenie Sosnowca: ul. 3 Maja, skrzyżowanie z ul. Parkową i ul. Mościckiego (zadanie nr 28)”, „Modernizacja linii tramwajowej w Sosnowcu na ul. 3 Maja, od CWK do Pętli Zagórze (zadanie nr 29)” w ramach realizacji Projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, POIS.07.03.00-00-012/11 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wykonawcą zamówienia została wybrana firma:
ZUE S.A.
Ul. Kazimierza Czapińskiego 3
30-048 Kraków
Cena oferty netto: 26.293.505,13 zł
Cena oferty brutto: 32.341.011,31 zł
Gwarancja: 96 miesięcy
Liczba otrzymanych punktów: 96.
Uzasadnienie: Wybrana oferta uzyskała największą liczbę punktów zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... nie-nr-28/



Edycja 11.01.2013

Inwestycja w linię tramwajową nr 15 w Sosnowcu to niejedyne plany spółki Tramwaje Śląskie. Te mogą zrewolucjonizować transport szy­nowy w mieście, choć dopiero w przeciągu kilku lat.

Sosnowieckie tramwaje przejdą duże zmiany

Pod koniec roku informowaliśmy o powoli wchodzących w życie planach remontu linii tramwajowej nr 15 w Sosnowcu. Tunel, nowe wagony, a także 4 kilometry nowych torów to jednak nie wszystkie plany spółki. - Tramwa­jem można jeździć po całym mieście, a linie muszą być zhierarchizowane. Jeśli poprawimy szyny, każdy sprawny technicznie tramwaj będzie dobrze jeź­dził. Ważne, aby remontować te miejsca, gdzie jest najgorzej, bowiem klienci w końcu odwrócą się od tramwajów - mówi prezydent Sosnowca, Kazimierz Górski.

Remont “piętnastki”, choć będzie największą inwestycją tramwajową w Zagłę­biu od “nastu” lat, nie wszystkim jednak przypada do gustu. Mieszkańcy bar­dzo często zwracają uwagę na potrzebę remontu dwóch, kluczowych dla mia­sta linii – 26 i 27. Ich zdaniem, “piętnastka” niekoniecznie jest istotna. To jed­nak może się zmienić po remoncie, bowiem plany zakładają, że do Katowic dojedziemy w 20 minut, a tramwaje mają mieć tzw. “zieloną falę”.

Jednak TŚ zaprezentowały plany na kolejne lata. Według nich główne inwesty­cje spółki mają dotyczyć właśnie Sosnowca. Jedną z nich ma być budowa i roz­budowa linii w rejonie ulicy Piłsudskiego aż do Baczyńskiego. - W planie jest generalna modernizacja torowiska w ulicy Piłsudskiego od skrzyżowania z ulicą Sobieskiego aż do drogi S86 – mówi Andrzej Bywalec, dyrektor ds. inwesty­cji Tramwajów Śląskich.

To niejedyne założenia, bowiem wymienione mają zostać torowiska w Pogoni, a także od Andersa aż do Orląt Lwowskich. – Odcinki linii tramwajowej zlokali­zowane w rejonie ulic Będzińskiej, Andersa oraz Staropogońskiej to torowiska tramwajowe, które spółka zamierza poddać przebudowie w kolejnych latach przy udziale finansowym Unii Europejskiej w ramach nowego budżetu na lata 2014 – 2020 – dodaje Bywalec. Na razie jednak jest zbyt wcześnie, aby poda­wać szczegóły.

Największa ma być jednak inwestycja związana z linią 27, która jest jedną z najważniejszych dla Sosnowca. Na jednej z komisji Rady Miejskiej przedstawi­ciele Tramwajów Śląskich zaprezentowali pomysł powstania nowej linii tramwa­jowej do Zagórza, połączenia jej z trasą tramwaju 27 oraz łączenia linii tramwa­jowych w Klimontowie. W sumie taka inwestycja miałaby pochłonąć aż 180 milionów złotych, z czego 80 przeznaczono by na nowy tabor. – Na razie mówimy o około 4-kilometrowym odcinku biegnącym m.in. wzdłuż ul. Białostoc­kiej, al. Paderewskiego i Rydza Śmigłego
i kończącym się pętlą przy placu Papieskim. Kwestia dalszego poprowadzenia torowiska i połączenia go z linią 27 to melodia przyszłości. Taka inwestycja jest rozważana przez spółkę. Odbyły się już wstępne rozmowy na ten temat z przedstawicielami władz miasta, które podeszły do niej pozytywnie, ale na razie jest zbyt wcześnie, by mówić o konkretach – mówi rzecznik spółki, Andrzej Zowada.

Wszystkie inwestycja są jednak uzależnione od unijnego dofinansowania. – Nowe inwestycje, o których mówimy, są ujęte w planach spółki i przygotowy­wane od dłuższego czasu. Dlatego szansę na ich realizację są bardzo wyso­kie. Jedyne, co mogłoby zatrzymać inwestycje, to brak środków finansowych na ich realizację, jednak i nad tym intensywnie pracujemy. Z drugiej strony inwe­stycje mogłyby wstrzymać władze Sosnowca, ale również z tej strony mamy poparcie i chęć współpracy, więc wszystko zmierza w dobrym kierunku – dodaje Zowada. W sumie TŚ zgłosiły projekty o wartości pół miliarda złotych, z czego aż 230 milionów dotyczy Sosnowca!

Samorządowcy pozytywnie zapatrują się na plany spółki. – Wszystkie linie są istotne. Czy to 15, czy 26, czy 27. Pierwsza dowozi ludzi do Katowic i w prze­ciwnym kierunku. Dwie pozostałe mają wymiar lokalny i są ważne dla miesz­kańców. Docelowo najważniejsze jest, aby jeździło się nimi komfortowo. Kie­dyś nie było pieniędzy, więc niewiele się robiło. Tramwaje są ważne i nie chcieli­byśmy, aby doszło do takich sytuacji, jak np. jest w Gliwicach – mówi Woj­ciech Kulawiak, przewodniczący komisji gospodarki komunalnej i transportu Rady Miejskiej w Sosnowcu.

Nie wszyscy jednak cieszą się z wydłużenia trasy linii „15”. Jak poinformowała nas mieszkanka Zagórza w telefonie do naszej redakcji, niektórzy mieszkańcy osiedla nie chcą budowy trasy i przygotowują stosowny protest.
źródło
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 20:00 przez Slim, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#334 Post autor: Boguś » 18 sty 2013, 20:42

Slim pisze:Tunel, nowe wagony, a także 4 kilometry nowych torów to jednak nie wszystkie plany spółki.
Pytanie do osób, które znają tamte rejony. Czy tam naprawdę jest potrzebny tunel?

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#335 Post autor: R_G » 18 sty 2013, 22:39

Jeśli piszemy o tym samym miejscu, to tunel jest bezwzględnie potrzebny.

No bo co rozsądnego tam zrobić?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#336 Post autor: hanys76 » 02 lut 2013, 14:40

Torowiska tramwajowe od Ronda do Pętli Słonecznej, a także wzdłuż parku Śląskiego w Katowicach oraz pobliski odcinek wzdłuż ul. Katowickiej w Chorzowie wyremontuje za 21,2 mln zł firma Skanska. W piątek umowę z wykonawcą podpisały Tramwaje Śląskie.

LINK

Przystanki przy żyrafie zostaną przeniesione za łuk w kierunku Chorzowa. Jednotor będzie zaczynac się za przystankiem Wesołe a kończył przed tymczasowym przystankiem za żyrafą.
Schemat dotyczący tymczasowej organizacji ruchu na odcinku Wesołe Miasteczko-Park Śląski.


Schemat

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#337 Post autor: Damian_1947 » 02 lut 2013, 16:48

R_G pisze:Jeśli piszemy o tym samym miejscu, to tunel jest bezwzględnie potrzebny.

No bo co rozsądnego tam zrobić?
Boguś, może wiesz, może nie. Pętla na Zagórzu, leży w dole, a na skarpie leci 3-pasmówka w każdą stronę. Nie ma innej opcji jak się nie przebić.
Pozdrawiam ;)

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#338 Post autor: hanys76 » 06 lut 2013, 22:14

Szykuje nam się kolejny ,potężny sajgon w centrum Katowic. W tym roku mają ruszyc prace na ulicy Kościuszki, ciekawe co z ruchem tramwajowym bo chyba nie zawieszą.

LINK

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#339 Post autor: Slim » 21 mar 2013, 20:58

23 i 24.03.2013 r.:prace torowe – Katowice WPKiW

Informujemy, że w dniach 23 i 24.03.2013 r. będą trwały prace związane z zabudową rozjazdów technologicznych w związku z rozpoczęciem remontu torowiska przy ulicy Chorzowskiej w Katowicach na odcinku pomiędzy Stadionem Śl. a WPKiW Wejście Główne.
W tych dniach nie będą kursowały tramwaje pomiędzy przystankami Chorzów Metalowców/Chorzów Rynek a Rondem w Katowicach;
- linia 6 od strony Bytomia będzie zawracać przy ul. Metalowców w Chorzowie, a od strony Brynowa zostanie skierowana do Pętli Słonecznej,
- linia 11 od strony Rudy Śl. będzie zawracać przy ul. Metalowców w Chorzowie, a od strony Pl. Miarki zostanie skierowana do Pętli Słonecznej,
- linia 19 od strony Bytomia będzie zawracać na Rynku w Chorzowie, a od strony Pl. Miarki zostanie skierowana do Pętli Słonecznej,
- linia 33 od strony Bytomia będzie zawracać na Rynku w Chorzowie, a na odcinku Chorzów Rynek – Katowice Pętla Słoneczna będzie zawieszona.

Na trasie: Chorzów Metalowców – Katowice Rondo/Pętla Słoneczna zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja

Tramwaje między Rynkiem a Pl.Miarki to co chwilę już będą jeździć :mruga: [/quote]

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#340 Post autor: hanys76 » 21 mar 2013, 21:34

Czyli kolejny jednotor. Teraz to już chyba będą mega opóznienia na tych liniach.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#341 Post autor: Penny » 22 mar 2013, 20:23

hanys76 pisze:Czyli kolejny jednotor. Teraz to już chyba będą mega opóznienia na tych liniach.
Może lepiej, żeby był bajzel raz a porządnie, niż żeby remonty stały się nową "tradycją".

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#342 Post autor: hanys76 » 24 mar 2013, 22:10

Od godziny 14.00 rozpoczęto użytkowanie, jednotoru przy Stadionie Śląskim. Tramwaje jadąc od Chorzowa wjeżdzają na lewy tor i jadą pod prąd przez obie pętle aż do wyjazdu z parku gdzie wracają na swój właściwy tor. Według rozkładu na przejazd jest 3 minuty, ale żeby jezdzic planowo musieli by go pokonywac w dwie. Linie 11 oraz 19 mają o tej samej porze odjazd z Wpkiw do Chorzowa. Albo jeden z nich pojedzie jako pociąg następny albo będzie stac i czekac. Według rozkładu w kierunku Katowic nic nie powinno wtedy akurat jechac, ale znając życie rozkład będzie fikcją.

pycio1400
Posty: 546
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#343 Post autor: pycio1400 » 24 mar 2013, 22:55

Rozkład będzie fikcją, z powodu zamieszania na Katowickiej...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

rifi
Posty: 727
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#344 Post autor: rifi » 29 mar 2013, 15:03

Na Sielcu w Sosnowcu stoi już budowa firmy ZUE, więc po świętach lada dzień ruszy remont torowiska w Sosnowcu.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#345 Post autor: Damian_1947 » 29 mar 2013, 15:39

rifi pisze:Na Sielcu w Sosnowcu stoi już budowa firmy ZUE, więc po świętach lada dzień ruszy remont torowiska w Sosnowcu.
No mają zacząć w 2-giej połowie kwietnia.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#346 Post autor: Boguś » 29 mar 2013, 21:30

hanys76 pisze:Tramwaje jadąc od Chorzowa wjeżdzają na lewy tor i jadą pod prąd przez obie pętle aż do wyjazdu z parku gdzie wracają na swój właściwy tor.
W sumie jest to jedyne dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#347 Post autor: KZKGaPowicz » 18 kwie 2013, 12:59

Wczoraj przed godz. 13:00 przy przystanku "Ruda Urząd Skarbowy" były już rozebrane dwie zwrotnice tamtejszej mijanki, a przy przyst. "Chebzie Styczyńskiego" leżały stare szyny. Przy zjeździe do tunelików pracowała kopara.
W tamtym tygodniu zauważyłem, że zdjęto sieć trakcyjną na odcinku "Ruda Południowa /Tech./" - "Chebzie Dworcowa". Na Rudzie Płd. zostawiono taki fragment sieci, aby składy 111N mogły wjechać jeszcze za zwrotnicę (tą bliżej Chebzia). Słupy trakcyjne również zostały w części usunięte.

Edycja, dnia 20.04.2013:
Torowisko na ul. Zabrzańskiej zostało już prawie całe rozmontowane za wyjątkiem przejazdów tramwajowych oraz kawałka torowiska za mijanką "Ruda Południowa /Tech./", który służy linii 10 do manewrowania. W tunelikach też już nie ma torowiska, stoi jeszcze kilka starych słupów i te nowe pod wiaduktem Trasy N-S, a reszta została usunięta. Torowisko na ul. Dworcowej nie zostało jeszcze rozebrane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#348 Post autor: hanys76 » 23 kwie 2013, 16:57

Prace przy Stadionie Śląskim idą pełną parą. miejsca po torowisku są wykorytowane. Nie ruszone są tylko kawałki z rozjazdami przy samych pętlach. Dwa zdjęcia zrobione telefonem.
Załączniki
1.jpg
2.jpg

Seba77
Posty: 9316
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#349 Post autor: Seba77 » 24 kwie 2013, 20:02

Katowice: W tym roku remont ul. Kościuszki. Torowisko zostanie przesunięte o 1,5 metra.

http://sosnowiec.naszemiasto.pl/artykul ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#350 Post autor: Boguś » 28 kwie 2013, 17:20

Seba77 pisze:Katowice: W tym roku remont ul. Kościuszki. Torowisko zostanie przesunięte o 1,5 metra.

http://sosnowiec.naszemiasto.pl/artykul ... ,id,t.html
Ciekawe jak zostanie wyprofilowany skręt z Kościuszki na Plac Miarki w kierunku Rynku? Będzie ciasno.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość