Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#201 Post autor: Szociu » 30 mar 2012, 16:05

W podobny sposób (współpraca) ma być też przebudowana ulica Sosnowiecka w Katowicach nas 15-tce, tj. rozbiórka i budowa drogi z chodnikami nowym śladem (4 pasy, w skrajnych po 1 torze) przez UM Katowice, no i przez to będziemy mieli torowisko w jezdni prawdopodobnie na większości odcinka Sobieskiego - Szopienice. :/

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#202 Post autor: adam86 » 30 mar 2012, 16:24

Znaczy się ten drugi tor ma być po stronie zachodniej? I skąd takie info.
KZKGOP 1779

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#203 Post autor: Slim » 30 mar 2012, 20:28

adam86 pisze:Znaczy się ten drugi tor ma być po stronie zachodniej? I skąd takie info.
To jest najlepsze rozwiązanie żeby ludzie nie wysiadali prosto na ulicę jak jest to do tej pory. Ponadtto na ul. Sosnowieckiej wycięto wszystkie drzewa wzdłuż torowiska zapewne w związku z planowanym remontem.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#204 Post autor: Slim » 08 kwie 2012, 01:01

W ogóle praktycznie cały plan modernizacji sieci jest podyktowany pod Katowice, jeśli uda się go zrealizować to właśnie to miasto będzie miało nowoczesne torowiska oraz niskopodłogowce w kierunku każdej dzielnicy obsługiwanej tramwajami(z wyjątkiem Wełnowca, chociaż i tam na upartego można wydłużyć 16 po przebudowie rynku). Ja rozumiem, że Katowice jako główne miasto aglomeracji muszą posiadać "porządną" komunikację tramwajową ale dla reszty miast są inne ważniejsze linie niż te kursujące po Katowicach. Napewno do nich zaliczają się 1,3,11(oczywiście odcinek chorzowsko-świętochłowicki do Rudy),19 do Stroszka, 21 na całej trasie,26 też na całej trasie i 27 conajmniej od Dańdówki do Kazimierza. W przypadku Sosnowca nowe wagony na 15 bez jej wydłużenia wgłąb Zagórza to tylko zabieg w stylu coś na otarcie łez bo Mysłowic na to nie stać.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#205 Post autor: adam86 » 08 kwie 2012, 10:43

Pretensje tylko i wyłącznie do władz innych miast. To gminy same proponowały co chcą w ramach projektu zrobić.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#206 Post autor: mark40 » 08 kwie 2012, 11:00

adam86 pisze:Pretensje tylko i wyłącznie do władz innych miast. To gminy same proponowały co chcą w ramach projektu zrobić.
Tyle tylko, że zakres prac modernizacyjnych powstał w okresie, w którym to jeszcze gminy miały je finansować bezpośrednio z budżetu. Dlatego Katowice było stać na najwięcej. Nie zapominajmy też, ze dofinansowanie dostaliśmy z powodu tego, ze w Chorzowie miało się odbyć Euro, wiec to w tych dwóch miastach miało się zmodernizować już z założenia najwięcej. Po zmianie sposobu finansowania oraz wykluczeniu Chorzowa z Euro lista odcinków przeznaczonych do modernizacji nie zmieniła się, choć mogłaby.

Na otarcie łez, pozostałe miasta pewnie załapią się na remonty w większym stopniu w następnym projekcie na lata 2014-20.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#207 Post autor: adam86 » 08 kwie 2012, 19:34

mark40 pisze:Tyle tylko, że zakres prac modernizacyjnych powstał w okresie, w którym to jeszcze gminy miały je finansować bezpośrednio z budżetu.
No i co w związku z tym? Sposób finansowania nie ma nic do tego, że remontuje się głównie przejazdy przez torowiska, ani do tego, że remontuje się 15 zamiast 26.

Na otarcie łez, pozostałe miasta pewnie załapią się na remonty w większym stopniu w następnym projekcie na lata 2014-20.
Nie wiadomo czy będzie nastepny projekt, pamiętajmy, że za obecny zapłaca wszystkie gminy tramwajowe, biorąc pod uwage ile będą musiały za to zapłacić, to nie sądzę, aby były takie chętne na kolejne projekty.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#208 Post autor: mark40 » 08 kwie 2012, 20:27

adam86 pisze:No i co w związku z tym? Sposób finansowania nie ma nic do tego, że remontuje się głównie przejazdy przez torowiska, ani do tego, że remontuje się 15 zamiast 26.
Ma związek, bo remont 15 o ile dobrze pamiętam jest tańszy niż 26. Poza tym pierwotnie w projekcie było uwzględniona budowa wydłużenia 15 do Zagórza Gwiezdnej.

adam86 pisze:Nie wiadomo czy będzie nastepny projekt, pamiętajmy, że za obecny zapłaca wszystkie gminy tramwajowe, biorąc pod uwage ile będą musiały za to zapłacić, to nie sądzę, aby były takie chętne na kolejne projekty.
Płacić więcej zaczną stopniowo, a o jakichś znaczących wzrostach można mówić po 2020 roku. Wiadomo, że kolejne projekty są przygotowywane i mają szanse na uzyskanie kolejnego dofinansowania UE lat budżetowych 2014-20.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#209 Post autor: adam86 » 08 kwie 2012, 22:07

mark40 pisze:Ma związek, bo remont 15 o ile dobrze pamiętam jest tańszy niż 26. Poza tym pierwotnie w projekcie było uwzględniona budowa wydłużenia 15 do Zagórza Gwiezdnej.

I co z tego, że tańszy, przecież nie trzeba od razu całego 26 przebudowywac na dwutor. To świadczy tylko i wyłącznie o tym, żenikt kompletnie nie zastanawia się nad tym czy remont infry przyniesie jakiekolwiek korzyści dla pasażerów i wzrost dochodów. Z resztą to nic nowego u nas.
Płacić więcej zaczną stopniowo, a o jakichś znaczących wzrostach można mówić po 2020 roku.
Dolicz do tego ŚKUP, to raz, a dwa niektóre gminy już teraz mają problemy z wpłatami do KZK.
Wiadomo, że kolejne projekty są przygotowywane i mają szanse na uzyskanie kolejnego dofinansowania UE lat budżetowych 2014-20.
Może niech najpierw jeden zaczną w końcu realizowac, potem można mówic o następnych. Mamy kwiecień, a zdaje się, że przetargów dalej nie ma.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#210 Post autor: mark40 » 08 kwie 2012, 23:02

adam86 pisze:I co z tego, że tańszy, przecież nie trzeba od razu całego 26 przebudowywac na dwutor. To świadczy tylko i wyłącznie o tym, żenikt kompletnie nie zastanawia się nad tym czy remont infry przyniesie jakiekolwiek korzyści dla pasażerów i wzrost dochodów. Z resztą to nic nowego u nas.
Przy remoncie toru pojedynczego pewnie byś pisał jaki to bezsens.
Dolicz do tego ŚKUP, to raz, a dwa niektóre gminy już teraz mają problemy z wpłatami do KZK.
To nic nie znaczy. Problemy finansowe miewają miasta w różnym czasie. Ruda Śląska też miała rok, dwa lata temu problemy. Teraz podobno juz wychodzi na prostą i zaczyna inwestować. Oczywiście... w drogi :|
Może niech najpierw jeden zaczną w końcu realizowac, potem można mówic o następnych.
Już teraz jest czas na działanie w tej sprawie.
Mamy kwiecień, a zdaje się, że przetargów dalej nie ma.
Fakt, jest to denerwujące i też nie rozumiem jak długo ma się jeszcze zamiar odwlekać rozpoczęcie jakichkolwiek inwestycji.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#211 Post autor: adam86 » 09 kwie 2012, 13:31

mark40 pisze:Przy remoncie toru pojedynczego pewnie byś pisał jaki to bezsens.
Bynajmniej.
To nic nie znaczy. Problemy finansowe miewają miasta w różnym czasie. Ruda Śląska też miała rok, dwa lata temu problemy. Teraz podobno juz wychodzi na prostą i zaczyna inwestować. Oczywiście... w drogi :|
Prawda jest po prostu taka, że o ile UE daje pieniądze na tabor i infre, o tyle nie daje na przewozy, a niestety, w trakcji spalinowej nowy tabor jest droższy w utrzymaniu od starych hebli. To widać w mniejszych sieciach, np. w Czechowicach, gdzie wymieniono praktycznie cały tabor, a teraz nie ma kasy na przewozy. Razem z inwestycjami powinna iść optymalizacja sieci, czego się nie doczekamy raczej, w związku z czym wpływy taryfowe nie wzrosną i cała modernizacja nie ma sensu w zasadzie.
Fakt, jest to denerwujące i też nie rozumiem jak długo ma się jeszcze zamiar odwlekać rozpoczęcie jakichkolwiek inwestycji.
No opóźnienie jest już 3 letnie.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#212 Post autor: KZKGaPowicz » 09 kwie 2012, 21:23

W lutym dostałem odpowiedź z TŚ, że jeśli Ruda Śląska nie będzie partycypować w kosztach, to nie wcześniej jak w 2022 r. ma się rozpocząć remont torowiska linii nr 18 od Rudy Południowej wzdłuż ulicy Wolności. Nie pamiętam teraz dokąd, ale jak znajdę to pismo, to napiszę.
Ponadto napisali, że skręt z ul. Wolności w ul. Zabrzańską w kierunku Zabrza jest eksploatacyjnie uzasadniony, ale spółka nie ma pieniędzy na taką inwestycję bez pomocy miasta.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#213 Post autor: Boguś » 09 kwie 2012, 21:39

KZKGaPowicz pisze:W lutym dostałem odpowiedź z TŚ, że jeśli Ruda Śląska nie będzie partycypować w kosztach, to nie wcześniej jak w 2022 r. ma się rozpocząć remont torowiska linii nr 18 od Rudy Południowej wzdłuż ulicy Wolności.
Prędzej ją zlikwidują :cry:

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#214 Post autor: Szociu » 18 kwie 2012, 19:32

Spółka Tramwaje Śląskie przedstawiła radnym Sosnowca plany modernizacji infrastruktury na terenie miasta. Na papierze program prezentuje się nie najgorzej, chociaż rzuca się w oczy brak konkretów na temat modernizacji torowisk i sieci trakcyjnej linii 26 i 27 oraz przedłużenia linii 15 do ulicy Gwiezdnej.

Tramwaje Śląskie planują zakup 30 wagonów nowej generacji, które m.in. posłużą do wymiany obecnie eksploatowanego taboru na linii nr 15. Równolegle zakładana jest modernizacja 75 wagonów typu 105Na, z których 20- 25 szt. zostanie przekazanych do obsługi linii na terenie Zagłębia.

Do końca 2012 roku mają być wyremontowane przejazdy przy ślimaku (3 Maja/ Mościckiego/ Parkowa) kosztem 0,69 mln zł. W IV kwartale br. ma się rozpocząć modernizacja torowiska w ciągu ul. Sobieskiego wraz z dobudową drugiego toru i przebudową sieci trakcyjnej; koszt inwestycji - 22,55 mln zł, zakończenie robót w III kw. 2013. Na I kwartał 2013 roku zaplanowano początek modernizację linii tramwajowej na ul. 3 Maja od CWK (ślimaka) do pętli Zagórze; koszt inwestycji - 36,59 mln zł; zakończenie robót w III kw. 2014 r. W IV kwartale 2013 r. Tramwaje Śląskie zamierzają zmodernizować torowiska na ulicy Małachowskiego (od ronda Gierka do ul. Mościckiego) kosztem 4,58 mln zł oraz w ciągu ul. Piłsudskiego ( w tym na skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego) kosztem 9,7 mln zł .

Środki na realizacje tych inwestycji mają pochodzić głównie z projektu unijnego "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastruktura towarzyszącą" oraz z programu pomocowego w ramach RPO – "Partner3".

Przewodniczącego komisji gospodarki komunalnej i komunikacji Rady Miejskiej w Sosnowcu, Wojciech Kulawiak jest daleki od satysfakcji z programu Tramwajów. - Uwzględniając dotychczasowe, niezrealizowane deklaracje spółki, muszę przyznać, że przedstawiony plany oceniam sceptycznie. Brak w nich przede wszystkim konkretów, nie ma też pewności, że będą środki na te inwestycje. Ponadto, w jakąś bliżej nieokreśloną przyszłość odsuwa się modernizację będącego w tragicznym stanie torowiska i trakcji linii 26 oraz linii 27, która jest w niewiele lepszym stanie. Przypomnę jeszcze niespełnione obietnice do tej pory: remont przejazdu przy Kościelnej czy modernizacja torowiska w ciągu Mariackiej i Żeromskiego – komentuje radny Kulawiak.


Źródło: www.sosnowiec.info.pl

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#215 Post autor: adam86 » 18 kwie 2012, 22:03

Zapomniał wół jak cielęciem był?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#216 Post autor: Boguś » 19 kwie 2012, 12:34

Przewodniczącego komisji gospodarki komunalnej i komunikacji Rady Miejskiej w Sosnowcu, Wojciech Kulawiak jest daleki od satysfakcji z programu Tramwajów. - Uwzględniając dotychczasowe, niezrealizowane deklaracje spółki, muszę przyznać, że przedstawiony plany oceniam sceptycznie. Brak w nich przede wszystkim konkretów, nie ma też pewności, że będą środki na te inwestycje. Ponadto, w jakąś bliżej nieokreśloną przyszłość odsuwa się modernizację będącego w tragicznym stanie torowiska i trakcji linii 26 oraz linii 27, która jest w niewiele lepszym stanie. Przypomnę jeszcze niespełnione obietnice do tej pory: remont przejazdu przy Kościelnej czy modernizacja torowiska w ciągu Mariackiej i Żeromskiego – komentuje radny Kulawiak.
Pretensje niech mają wyłącznie do siebie.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#217 Post autor: Slim » 19 kwie 2012, 19:52

Boguś pisze:Pretensje niech mają wyłącznie do siebie.
Widzisz Sosnowiec nie ma i nie będzie pewnie nigdy miał wyremontowanych torowisk przez budowę DTŚ czy z Kontraktów Wojewódzkich. Modernizacja 15 jest ustawiona tylko pod Katowice, żeby do Szopienic jeździło coś nowego, ze względu że na modernizację 14 Mysłowice by się nie dorzuciły(w czasach kiedy powstawał plan to miasta miały finansować część prac).Remont 15 bez jej wydłużenia to zbędny wydatek, lepiej bylo by wyremontować odcinek od Milowic do Trójkąta na Dańdówce, a może środków by starczyło nawet na więcej .
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2012, 20:50 przez Slim, łącznie zmieniany 1 raz.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#218 Post autor: Szociu » 20 kwie 2012, 14:17

I jest pierwszy przetarg!

„Modernizacja 45 sztuk taboru typu 105Na” w ramach realizacji Projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, POIŚ.07.03.00-00-012/11 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... rp3712012/

Nowością jest to, że wagony mają mieć m.in. monitoring.
Liczba wagonów modernizowanych z poszczególnych zajezdni:
-Będzin 7 sztuk
-Katowice 22 sztuki
-Stroszek 14 sztuk
-Gliwice 2 sztuki.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#219 Post autor: KZKGaPowicz » 20 kwie 2012, 15:27

Szociu pisze:I jest pierwszy przetarg!

„Modernizacja 45 sztuk taboru typu 105Na” w ramach realizacji Projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, POIŚ.07.03.00-00-012/11 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... rp3712012/

Nowością jest to, że wagony mają mieć m.in. monitoring.
Liczba wagonów modernizowanych z poszczególnych zajezdni:
-Będzin 7 sztuk
-Katowice 22 sztuki
-Stroszek 14 sztuk
-Gliwice 2 sztuki.
I znowu gliwicka zajezdnia jest pokrzywdzona. Rozumiem, że ilość modernizowanych wagonów wiąże się z partycypacją w projekcie, ale bez przesady. Mogli już żadnego wagonu z tej zajezdni nie przeznaczyć do modernizacji. Ta przewaga jest przerażająca. Ciekawe na jakich liniach będą jeździły zmodernizowane wagony (czy aby nie na tych, gdzie ich odcinki są modernizowane)?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#220 Post autor: R_G » 20 kwie 2012, 15:37

Gdzieś czytałem, że Będzin ma mieć zmodernizowane 20-25 wagonów :)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#221 Post autor: adam86 » 20 kwie 2012, 16:47

Az 5 doczep czynnych, niesamowite.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#222 Post autor: mark40 » 20 kwie 2012, 18:15

KZKGaPowicz pisze:I znowu gliwicka zajezdnia jest pokrzywdzona. Rozumiem, że ilość modernizowanych wagonów wiąże się z partycypacją w projekcie, ale bez przesady. Mogli już żadnego wagonu z tej zajezdni nie przeznaczyć do modernizacji. Ta przewaga jest przerażająca. Ciekawe na jakich liniach będą jeździły zmodernizowane wagony (czy aby nie na tych, gdzie ich odcinki są modernizowane)?
Gliwice pewnie dostaną wiecej ZURków. Dla przypomnienia jeszcze 30 wagonów z tego projektu będzie modernizowanych w Chorzowie. Ciekawe, czy w Chorzowie zrobią jakieś doczepy czynne.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#223 Post autor: adam86 » 20 kwie 2012, 19:40

Prawdopodobnie do modernizacji trafią wagony od numeru 659 wzyż, jak nie trudno zauważyc Gliwice takowych nie mają, więc będą wymiany pomiędzy zajezdniami.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#224 Post autor: KZKGaPowicz » 20 kwie 2012, 21:09

mark40 pisze:
KZKGaPowicz pisze:I znowu gliwicka zajezdnia jest pokrzywdzona. Rozumiem, że ilość modernizowanych wagonów wiąże się z partycypacją w projekcie, ale bez przesady. Mogli już żadnego wagonu z tej zajezdni nie przeznaczyć do modernizacji. Ta przewaga jest przerażająca. Ciekawe na jakich liniach będą jeździły zmodernizowane wagony (czy aby nie na tych, gdzie ich odcinki są modernizowane)?
Gliwice pewnie dostaną wiecej ZURków. Dla przypomnienia jeszcze 30 wagonów z tego projektu będzie modernizowanych w Chorzowie. Ciekawe, czy w Chorzowie zrobią jakieś doczepy czynne.
Masz na myśli to, że na przykład Zawodzie odda swoje?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#225 Post autor: mark40 » 20 kwie 2012, 22:15

To, ze jakiś wagon pójdzie z Zawodzia, nie znaczy ze tam wróci. Po modernizacji spokojnie może przejść do innej zajezdni. Zawodzie dostanie 30 nowych niskaczy więc 60 stopiatek spokojnie może się pozbyć. W zamian za nowe wagony na złom nie trafią tylko stopiatki z Zawodzia ale pewnie najgorsze ze wszystkich zajezdni. Pewnie będą przesunięcia taboru.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#226 Post autor: KZKGaPowicz » 20 kwie 2012, 22:24

adam86 pisze:Prawdopodobnie do modernizacji trafią wagony od numeru 659 wzyż, jak nie trudno zauważyc Gliwice takowych nie mają, więc będą wymiany pomiędzy zajezdniami.
To oznaczałoby modernizację wagonów #744 i #785 z Gliwic. Mówiono kiedyś, że jakieś Krakusy też miały przejść modernizację.
mark40 pisze:To, ze jakiś wagon pójdzie z Zawodzia, nie znaczy ze tam wróci. Po modernizacji spokojnie może przejść do innej zajezdni. Zawodzie dostanie 30 nowych niskaczy więc 60 stopiatek spokojnie może się pozbyć. W zamian za nowe wagony na złom nie trafią tylko stopiatki z Zawodzia ale pewnie najgorsze ze wszystkich zajezdni. Pewnie będą przesunięcia taboru.
No to co innego, wtedy byłoby fajnie. Może w końcu "3", "4", "9", "17" i "18" będzie obsługiwana zmodernizowanym taborem.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#227 Post autor: Boguś » 22 kwie 2012, 21:25

KZKGaPowicz pisze:Mówiono kiedyś, że jakieś Krakusy też miały przejść modernizację.
Krakusy raczej nie pójdą, mimo, że kilka z nich się łapie do modernizacji. Nie mam pojęcia dlaczego nie pójdą.
KZKGaPowicz pisze:Może w końcu "3", "4", "9", "17" i "18" będzie obsługiwana zmodernizowanym taborem.
Na 4 będą E-1. Poza tym nie wiem, czy Unia będzie wymagać, by nowy i zmodernizowany tabor kursował tylko na liniach objętych programem unijnym.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#228 Post autor: KZKGaPowicz » 22 kwie 2012, 21:33

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Może w końcu "3", "4", "9", "17" i "18" będzie obsługiwana zmodernizowanym taborem.
Na 4 będą E-1. Poza tym nie wiem, czy Unia będzie wymagać, by nowy i zmodernizowany tabor kursował tylko na liniach objętych programem unijnym.
To fajnie, że na "4" będą E1. Mogliby też przynajmniej 4 E1 dać na "9", jednocześnie powierzając obsługę tych pociągów zajezdni Gliwice, gdyż na Stroszek te wagony ponoć nie dadzą rady dojechać.

Ponadto tak się zastanawiam jak będzie przeprowadzany remont torowiska na ul. Jagiellońskiej w Bytomiu, to gdzie będzie jeździć "5", "9" i "18"? Możliwe, że będą wymieniane tory pojedynczo lub pojadą do Łagiewnik jak w końcu odbudują ten kawałek "7".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#229 Post autor: Penny » 23 kwie 2012, 06:51

KZKGaPowicz pisze:Ponadto tak się zastanawiam jak będzie przeprowadzany remont torowiska na ul. Jagiellońskiej w Bytomiu, to gdzie będzie jeździć "5", "9" i "18"? Możliwe, że będą wymieniane tory pojedynczo lub pojadą do Łagiewnik jak w końcu odbudują ten kawałek "7".
No jak zbudują ten odcinek jako dwutorowy - to tak, bo w przeciwnym razie przepustowość trasy na to nie pozwoli. Ale to ogólnie ładny przykład tego, jaką mamy nieelastyczną sieć...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#230 Post autor: KZKGaPowicz » 23 kwie 2012, 09:44

Mogli dać 4 pozostałe 111N do modernizacji. Może te wyremontują w Chorzowie?
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto tak się zastanawiam jak będzie przeprowadzany remont torowiska na ul. Jagiellońskiej w Bytomiu, to gdzie będzie jeździć "5", "9" i "18"? Możliwe, że będą wymieniane tory pojedynczo lub pojadą do Łagiewnik jak w końcu odbudują ten kawałek "7".
No jak zbudują ten odcinek jako dwutorowy - to tak, bo w przeciwnym razie przepustowość trasy na to nie pozwoli. Ale to ogólnie ładny przykład tego, jaką mamy nieelastyczną sieć...
Bo u nas nic się nie da zrobić w mniemaniu naszej władzy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#231 Post autor: misza » 23 kwie 2012, 14:00

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto tak się zastanawiam jak będzie przeprowadzany remont torowiska na ul. Jagiellońskiej w Bytomiu, to gdzie będzie jeździć "5", "9" i "18"? Możliwe, że będą wymieniane tory pojedynczo lub pojadą do Łagiewnik jak w końcu odbudują ten kawałek "7".
No jak zbudują ten odcinek jako dwutorowy - to tak, bo w przeciwnym razie przepustowość trasy na to nie pozwoli. Ale to ogólnie ładny przykład tego, jaką mamy nieelastyczną sieć...
Można jeszcze metodą na trójkąt na Zamłyniu, co kiedyś już było ćwiczone. Przejazd torowy na Zabrzańskiej chyba jest. Jedynie nie pamiętam czy ostała się tam zwrotnica na dawny jednotor 7 w kierunku Łagiewnik.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#232 Post autor: Szociu » 23 kwie 2012, 23:09

Od ostatnich zakupów nowych wagonów minęło na Górnym Śląsku 11 lat. Przedsiębiorstwo Komunikacji Tramwajowej w Katowicach zakupiło wtedy w chorzowskiej fabryce Alstom Konstal 17 niskopodłogowych citadisów 100, potocznie nazywanych karlikami. Teraz Tramwaje Śląskie znów wybierają się na zakupy.
Spółka zamówi wkrótce 30 niskopodłogowych tramwajów, które mają być dzielone między miasta stosownie do posiadanych w spółce udziałów. Wiadomo zatem, że po raz pierwszy niskopodłogowe tramwaje trafią do Sosnowca - Tramwaje Śląskie planują, że będą obsługiwać linię nr 15 z Zagórza do Katowic.

Przetarg ma zostać ogłoszony w maju. Od momentu zawarcia umowy z wybraną firmą będzie ona miała 15 miesięcy na dostarczenie wszystkich 30 tramwajów. - O szczegóły zamówienia pytają zarówno firmy polskie, jak i zagraniczne. Spodziewamy się, że wpłynie sporo ofert - mówił nam niedawno Bogusław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich.

Nowe tramwaje trafiły w ostatnich latach do wielu miast w Polsce. Tylko na tej podstawie można stwierdzić, że naprawdę będzie w czym wybierać.


Pełna treść artykułu z przykładami eksploatowanych w innych miastach tramwai niskopodłogowych tutaj:
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... FOTO_.html

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#233 Post autor: KZKGaPowicz » 24 kwie 2012, 15:33

Na "1" też mają się pojawić :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#234 Post autor: Penny » 24 kwie 2012, 16:27

KZKGaPowicz pisze:Na "1" też mają się pojawić :)
A skąd ta pewność?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#235 Post autor: adam86 » 24 kwie 2012, 16:28

Kompletne brednie. Ani nie trafia na 1, ani nie trafią w żaden proporcjonalny sposób do wszystkich miast.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#236 Post autor: Boguś » 24 kwie 2012, 17:02

Poza tym wszystkie nowe tramwaje pójdą na Zawodzie.

Warto również wspomnieć, że w zmodernizowanych stopiątkach będą piasecznice :) .

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#237 Post autor: Karix26 » 24 kwie 2012, 19:29

Te niskopodłogowce pewnie pójdą na 15 ,która będzie zmodernizowana prawie cała, a po drugie sosnowiec jest drugim największym udziałowcem TŚ i prezydentowi zależy na rozwoju tego typu komunikacji :)
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#238 Post autor: adam86 » 24 kwie 2012, 20:16

Karix26 pisze:i prezydentowi zależy na rozwoju tego typu komunikacji :)
Tak jak i wszystkim innym prezydentom...
KZKGOP 1779

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#239 Post autor: Karix26 » 24 kwie 2012, 21:00

Oprócz Gliwic :-|
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#240 Post autor: R_G » 24 kwie 2012, 23:19

Ale po co komu ta '15'?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#241 Post autor: Karix26 » 25 kwie 2012, 09:41

Nie wiem chyba jako ,,główna linia tramwajowa łącząca sosnowiec z Katowicami"-według zamysłu prezydenta, W każdym razie TŚ mają gazetkę(chyba Silesia tram news) i tam jest mapka modernizacji można sprawdzić na ich stronie(dział: publikacje) i jest zaznaczona trasa piętnastki prawie cała w Sosnowcu i kawałek w Szopienicach, więc chyba dla stopiątek tego nie robią
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#242 Post autor: KZKGaPowicz » 25 kwie 2012, 10:01

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Na "1" też mają się pojawić :)
A skąd ta pewność?
Czytałem gdzieś jak było pisane o projekcie unijnym, to były takie plany (już po likwidacji tramwajów w Gliwicach).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#243 Post autor: Penny » 25 kwie 2012, 10:31

Karix26 pisze:(...) więc chyba dla stopiątek tego nie robią
Modernizuje się po to, żeby można było jeździć szybciej, ciszej, bezpieczniej i żeby istniejący tabor nie niszczył się jeszcze bardziej. No chyba że zmodernizowana stopiątka nie jest warta nowego torowiska. Dlatego modernizacji torowiska nie można traktować jako pewny wyznacznik pod kursowanie niskopodłogowego taboru.

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#244 Post autor: Karix26 » 25 kwie 2012, 10:42

To są moje przypuszczenia.Stopiątki na pewno też będą jeździć. Ale jak prezydent chce ją(15) zapełnić? Będzie musiał chyba skrócić 811 i 801 do zagórza i ludzie będą się musieli przesiąść na tramwaj. Fajnie by było jakby ją dociągneli od pętli na zagórzu do DG, ale to moje marzenia :mryellow:
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#245 Post autor: Szociu » 25 kwie 2012, 12:01

Penny pisze:
Karix26 pisze:(...) więc chyba dla stopiątek tego nie robią
Modernizuje się po to, żeby można było jeździć szybciej, ciszej, bezpieczniej i żeby istniejący tabor nie niszczył się jeszcze bardziej. No chyba że zmodernizowana stopiątka nie jest warta nowego torowiska. Dlatego modernizacji torowiska nie można traktować jako pewny wyznacznik pod kursowanie niskopodłogowego taboru.
Linia 15 na być obsługiwana w całości niskopodłogowym taborem.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2012, 00:47 przez Szociu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#246 Post autor: Penny » 25 kwie 2012, 13:13

Szociu pisze:Zmiany w komunikacji autobusowej zapewne będą (cięcia 800-tek, m.in. ze względów finansowych i wyrównania oferty między tramwaje i autobusy).
A jakie jest kryterium tej równowagi? Mam nadzieję, że dożyję czasów, że ktoś potnie autobusy na korzyść tramwajów. Na razie jedyne takie sytuacje wymijają z większych remontów w miastach. Myślę, że że względu na czas dojazdu osiemsetek nikt nie potnie.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#247 Post autor: Boguś » 25 kwie 2012, 13:54

KZKGaPowicz pisze:
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Na "1" też mają się pojawić
A skąd ta pewność?
Czytałem gdzieś jak było pisane o projekcie unijnym, to były takie plany (już po likwidacji tramwajów w Gliwicach).
Nie było takich planów.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#248 Post autor: Szociu » 25 kwie 2012, 14:30

Penny pisze:
Szociu pisze:Zmiany w komunikacji autobusowej zapewne będą (cięcia 800-tek, m.in. ze względów finansowych i wyrównania oferty między tramwaje i autobusy).
A jakie jest kryterium tej równowagi? Mam nadzieję, że dożyję czasów, że ktoś potnie autobusy na korzyść tramwajów. Na razie jedyne takie sytuacje wymijają z większych remontów w miastach. Myślę, że że względu na czas dojazdu osiemsetek nikt nie potnie.
Kryterium ekonomiczne, żeby w ramach tej samej składki do KZK zwiększyć liczbę wozokm bez cięć w tramwajach (warunek modernizacji torowiska). Jeżeli czas przejazdu będzie taki jak planują, to będzie niewiele dłuższy od autobusu, zaś na odcinku Zagórze - Dworzec PKP krótszy niż autobusem. Jednak jak to będzie wyglądało w praktyce, zobaczymy jak się skończą remonty. ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Szociu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#249 Post autor: TŚ25 » 25 kwie 2012, 15:20

Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#250 Post autor: Karix26 » 25 kwie 2012, 15:34

Nie chcę nikogo urazić,ale na Zagórzu strasznie wszystko niszczą więc w tych tramwajach powinien być monitoring
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości