Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#351 Post autor: hanys76 » 04 maja 2013, 19:04

Obecny postęp prac przy stadionie . Wzdłuż toru po którym obecnie prowadzony jest ruch znajduje się wykop ,układany jest tam bodajże kabel.
Załączniki
T9.jpg
t2.jpg
t1.jpg
t3.jpg

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#352 Post autor: Boguś » 25 maja 2013, 17:30

Na stronie TŚ pojawiła się fotorelacja z przebiegu prac modernizacji torowiska przy Stadionie Śląskim. Co ciekawe, rozpoczęły się również prace na odcinku od Żyrafy do WPKiW. Okazało się, że projekt przewiduje przesunięcie torowiska w kierunku północnym.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... anie-nr-1/

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#353 Post autor: adam86 » 26 maja 2013, 12:39

O ciup. I niedawno podstawione słupy i całą sieć górną będą robić na nowo. Wobec tego będzie jakieś dłuższe zamknięcie tego odcinka.
KZKGOP 1779

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#354 Post autor: Karol » 26 maja 2013, 14:18

adam86 pisze:O ciup. I niedawno podstawione słupy i całą sieć górną będą robić na nowo. Wobec tego będzie jakieś dłuższe zamknięcie tego odcinka.
Sieć na pewno. Słupy podczas ostatniego remontu postawiono z myślą o przesunięciu torowiska.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#355 Post autor: Iwo » 26 maja 2013, 14:20

adam86 pisze:O ciup. I niedawno podstawione słupy i całą sieć górną będą robić na nowo. Wobec tego będzie jakieś dłuższe zamknięcie tego odcinka.
Słupy zostają. Będą po środku torowiska.

//"Pośrodku" piszemy łącznie. (Peter)
Ostatnio zmieniony 15 lut 2014, 10:19 przez Iwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#356 Post autor: adam86 » 26 maja 2013, 16:40

Część pozostanie. Ale jaki ma być sens tego przesuwania torowiska?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#357 Post autor: Boguś » 26 maja 2013, 17:51

adam86 pisze:Część pozostanie. Ale jaki ma być sens tego przesuwania torowiska?
Będzie więcej miejsca na przystanek i wiatę.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#358 Post autor: Karol » 26 maja 2013, 18:03

Boguś pisze:
adam86 pisze:Część pozostanie. Ale jaki ma być sens tego przesuwania torowiska?
Będzie więcej miejsca na przystanek i wiatę.
Parking będzie wzdłuż Chorzowskiej od ZOO do Wejścia Głównego. A do tego chyba kolejne skrzyżowanie ze światłami - tym razem przed samą wajchą na górną pętlę.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#359 Post autor: adam86 » 26 maja 2013, 18:17

To skrzyzowanie nie ma nic do przesuwania torów, gdyż z rysunku wynika, że tory wrócą w stary ślad przez przystankiem wejście główne od strony zoo. A wybudowanie między torami a północną jezdnią ul. Chorzowskiej byłoby raczej niemożliwe, chyba że powstałby tam jeszcze chodnik. W ogóle pomysł przesuwania torów, zeby robić parking jest skandalem.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#360 Post autor: memphis » 26 maja 2013, 19:12

adam86 pisze:To skrzyzowanie nie ma nic do przesuwania torów, gdyż z rysunku wynika, że tory wrócą w stary ślad przez przystankiem wejście główne od strony zoo.
Za przystankiem. Tzn. przed wjazdem do WPKiW. Przystanek Wejście Główne będzie już na tym przesuniętym odcinku.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#361 Post autor: adam86 » 26 maja 2013, 20:32

W stronę Katowic tylko.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#362 Post autor: Penny » 16 cze 2013, 21:45

Iwo pisze:Słupy zostają. Będą po środku torowiska.
Zdjęcia z 2013-06-08 :: przygotowanie do położenia nowego toru w kier. Chorzowa
Załączniki
13060801.jpg
13060802.jpg

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#363 Post autor: hanys76 » 08 lip 2013, 09:32

Po przełożeniu zwrotnic na remontowanym odcinku przy Stadionie Śląskim, ruch odbywa się po nowym torowisku, ale na razie tylko po jednym torze wahadłowo tym w kierunku Katowic. Jedzie się bardzo cicho, tramwaju w ogóle nie słychac.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 20:16 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#364 Post autor: Boguś » 08 lip 2013, 21:57

hanys76 pisze:Jedzie się bardzo cicho, tramwaju w ogóle nie słychac.
Szyny bezrowkowe :)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#365 Post autor: Penny » 09 lip 2013, 10:43

Boguś pisze:
hanys76 pisze:Jedzie się bardzo cicho, tramwaju w ogóle nie słychac.
Szyny bezrowkowe :)
A także podkłady betonowe z mocowaniem sprężystym. Poniżej przedstawiam kilka fotek z 2013-05-14, kiedy prace nie były jeszcze tak zaawansowane. Dzisiaj może uda się pstryknąć fotki ukończonego toru ;)
Załączniki
13051409.jpg
13051408.jpg
13051407.jpg
13051406.jpg
13051405.jpg
13051404.jpg
13051403.jpg
13051402.jpg
13051401.jpg

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#366 Post autor: 888 » 11 lip 2013, 17:47

Hier
Ruszają prace na Chebziu. Ciekawe jaki tabor będzie kursował na tych wahadłach 11/47.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

szymon nolewajk
Posty: 119
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#367 Post autor: szymon nolewajk » 12 lip 2013, 16:37

A rozjazdy przy stadionie wymienili?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#368 Post autor: adam86 » 12 lip 2013, 20:13

Nie.
KZKGOP 1779

szymon nolewajk
Posty: 119
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#369 Post autor: szymon nolewajk » 12 lip 2013, 20:21

Mogli też wymienić.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#370 Post autor: Penny » 12 lip 2013, 21:28

adam86 pisze:
szymon nolewajk pisze:A rozjazdy przy stadionie wymienili?
Nie.
Cztery rozjazdy i dwie krzyżownice głównej trasy były wymieniane w dniach 1-3 września 2012. W dniu 2012.08.30 był wykopany cały tłuczeń spomiędzy podkładów, a zwrotnice i krzyżownice wraz z betonowymi blokami czekały na wymianę. Została do wymiany jedynie zwrotnica zjazdowa z pętli zachodniej oraz zwrotnice, po których przejeżdża się tylko wtedy, gdy jedzie się trzecim torem.
Załączniki
12083003.jpg
12083002.jpg
12083001.jpg

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#371 Post autor: mark40 » 19 lip 2013, 23:01

Chyba będą dodatkowe pieniądze na modernizacje infrastruktury i taboru
Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap II
Całkowity koszt: 147,60 mln zł
Wartość dotacji: 64,90 mln zł
Okres realizacji: 2013-2015

Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego Metropolii. W ramach tych zadań przewiduje się m.in. zakup nowoczesnych tramwajów z częściowo niską podłogą, modernizację bądź przebudowę torowisk tramwajowych, przebudowę pętli tramwajowej, modernizację sieci trakcyjnej, rozbudowę węzłów przesiadkowych typu park&ride oraz bike&ride.
http://www.pois.gov.pl/dokumenty/kd/Str ... 80713.aspx

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#372 Post autor: martin » 20 lip 2013, 14:56

mark40 pisze:Chyba będą dodatkowe pieniądze na modernizacje infrastruktury i taboru
Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap II
Całkowity koszt: 147,60 mln zł
Wartość dotacji: 64,90 mln zł
Okres realizacji: 2013-2015

Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego Metropolii. W ramach tych zadań przewiduje się m.in. zakup nowoczesnych tramwajów z częściowo niską podłogą, modernizację bądź przebudowę torowisk tramwajowych, przebudowę pętli tramwajowej, modernizację sieci trakcyjnej, rozbudowę węzłów przesiadkowych typu park&ride oraz bike&ride.
http://www.pois.gov.pl/dokumenty/kd/Str ... 80713.aspx
Mysle, ze te dodatkowe 147 baniek powinni w calosci wydac na remonty a nowy, niskopodlogowy tabor kupic jak bedzie po czym jezdzic:) W przeciwnym przypadku po odbudowie np takiej 7 ki po bytomskiej stronie moze sie zdarzyc, ze tramwaje beda dalej trojkatowac na Lagiewnikach, ale od strony Bytomia, bo odcinek od Lagiewnik do Piasnik w Swietochlowicach jest w tragicznym stanie, a gdyby go tak wyremontowac praktycznie linie 7 i 17 beda w calosci wyremontowane.
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#373 Post autor: adam86 » 21 lip 2013, 10:50

mark40 pisze:Chyba będą dodatkowe pieniądze na modernizacje infrastruktury i taboru
To lepiej, żeby nie było na ten akurat projekt. Dotacja na poziomie 40%. Warto poczekać na projekty z następnej perspektywy i dokończyć obecne roboty.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#374 Post autor: mark40 » 21 lip 2013, 12:15

adam86 pisze:To lepiej, żeby nie było na ten akurat projekt. Dotacja na poziomie 40%. Warto poczekać na projekty z następnej perspektywy i dokończyć obecne roboty.
W następnej perspektywie dotacje niekoniecznie będą na większym poziomie. O ile będą to typowo dotacje, a nie pożyczki.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#375 Post autor: adam86 » 21 lip 2013, 21:05

A po czym wnosisz, że mają to byc pozyczki?
KZKGOP 1779

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#376 Post autor: hanys76 » 28 lip 2013, 16:40

Postęp prac przy Parku Śląskim
LINK

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#377 Post autor: Penny » 29 lip 2013, 09:15

hanys76 pisze:Postęp prac przy Parku Śląskim - LINK
Tymczasowa zwrotnica od strony WPKiW Wejście Główne jest już zdemontowana - tam już jest gotowe wszystko do prowadzenia ruchu dwutorowego. Dzisiaj prowadzone są prace przy przystanku Chorzów Stadion Śląski (kładzione są nowe tory w miejscu zdemontowanych zwrotnic tymczasowych.

W dniu dzisiejszym trwają prace przy przystanku Chorzów Chopina w związku z montażem zwrotnicy tymczasowej. Przy AKS zwrotnica jest już gotowa. Tak więc od środy tramwaje pojadą wahadłowo torem w kier. Katowic.

EDIT: W dniu dzisiejszym (2013-07-30) około 18:00, szyny w kier. Bytomia był już całkowicie zdemontowane!

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#378 Post autor: Szociu » 13 sie 2013, 06:58

Ogłoszono przetarg na remont torowiska od Zajezdni Będzin do Sosnowca Pogoni w związku z udrożnieniem przejazdu do zajezdni dla wagonów Twist.

"W ramach zamówienia przewidziano:
- miejscową wymianę 1000 szt. zniszczonych podkładów drewnianych na podkłady drewniane z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem (co trzeci podkład na wskazanych odcinkach),
- wykonanie odcinkowego remontu kapitalnego o sumarycznej długości 900 mb polegającego na wymianie toru (nowy ma być z szyn Ri60 na podkładach drewnianych z mocowaniem pośrednim sprężystym wraz z regulacją i podbiciem, uzupełnieniem tłucznia do wysokości górnej powierzchni podkładów i wymianą szyn),
- wykonanie przedłużenia przystanku tramwajowego Będzin Stadion o 3 mb oraz wykonanie modyfikacji krawędzi peronów przystankowych w obu kierunkach (przesunięcie od osi toru o ok. 6 cm w celu uzyskania skrajni peronu).

Termin wykonania zamówienia określono na 31 października 2013 r. Szczegóły opisane są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Prace są najprawdopodobniej związane z koniecznością przystosowania torowiska do ruchu nowych wagonów produkcji Pesy z których pierwszy ma dotrzeć do GOP-u pod koniec tego roku, a docelowo część z 30 sztuk będzie stacjonować w zajezdni Będzin."


Źródło: WPK Katowice
SIWZ tutaj .

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#379 Post autor: Penny » 13 sie 2013, 18:10

Ułożono niemal w całości nowy tor wzdłuż Parku pomiędzy przystankami WPKiW Wejście Główne i ZOO. Pojawił się też nowy tymczasowych przystanek w obu kierunkach (na razie nie czynny) tuż przy wjeździe na Pętlę Wschodnią od strony Katowic.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#380 Post autor: hanys76 » 14 sie 2013, 12:56

W sobotę i niedzielę 17-18.08.2013 Wykonawca zadania przebudowy torowiska wzdłuż Parku Śląskiego wykona przebudowę rozjazdów technologicznych w rejonie przestanków WPKiW Wejście Główne oraz WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny. Dzięki rozjazdom tramwaje kursować będą w obie strony po jednym torze (skrajnym od strony ul. Chorzowskiej), a Wykonawca rozpocznie modernizację drugiego toru. Prace te realizowane są w ramach Projektu pn. ''Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą''.

W związku z pracami torowymi od godz. 06:00 w sobotę 17.08 do godz. 14:00 w niedzielę 18.08 zmianom ulegną trasy linii tramwajowych:

tramwaje linii nr 6 od strony Brynowa kursować będą na trasie Brynów Pętla - Słoneczna Pętla natomiast od pl. Sikorskiego na trasie Bytom pl. Sikorskiego -Chorzów Stadion Śląski,

tramwaje linii nr 19 z pl. Miarki kursować będą na trasie pl. Miarki - Słoneczna Pętla, natomiast od strony Bytomia kursować będą na trasie Stroszek Zajezdnia - Chorzów Stadion Śląski,

tramwaje linii nr 33 kursować będą na trasie Chorzów Metalowców - Chorzów Stadion Śląski,

w niedzielę 18.08 do godz. 14:00 wakacyjna linia 0 kursować będzie na trasie: Katowice Brynów Pętla - Katowice Zawodzie Pętla,
na trasie: Chorzów Stadion Śl. - Katowice Rondo/ Słoneczna Pętla kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#381 Post autor: Boguś » 19 sie 2013, 22:03

Szociu pisze:Ogłoszono przetarg na remont torowiska od Zajezdni Będzin do Sosnowca Pogoni w związku z udrożnieniem przejazdu do zajezdni dla wagonów Twist.
Odcinek od Pogoni do Żeromskiego jest w mniej więcej w takim samym stanie, a przetargu nie ma.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#382 Post autor: R_G » 19 sie 2013, 23:09

Na w/w odcinek był przetarg na opracowanie dokumentacji. Dokumentacja miała powstać do 31 lipca 2013.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#383 Post autor: DW » 20 sie 2013, 21:37

Remontowane mają być w całości tory na odcinku od przystanku Pogoń Kościół do Sielec Park (nie licząc odcinka, który będzie remontowany w przyszłym roku), czyli na ulicach Nowopogońska, Mariacka, Żeromskiego. Jeśli dobrze pamiętam to remont tego odcinka wpisany jest do projektu na lata 2014-2020.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#384 Post autor: luki » 20 sie 2013, 21:59

Przy pętli Słonecznej od strony Ronda postawiona została budka pomiędzy torowiskiem. Możliwe, że to lokum techniczne/socjalne dla ekipy remontującej odcinek Słoneczna - Rondo.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#385 Post autor: R_G » 20 sie 2013, 22:50

DW pisze:Remontowane mają być w całości tory na odcinku od przystanku Pogoń Kościół do Sielec Park (nie licząc odcinka, który będzie remontowany w przyszłym roku), czyli na ulicach Nowopogońska, Mariacka, Żeromskiego. Jeśli dobrze pamiętam to remont tego odcinka wpisany jest do projektu na lata 2014-2020.
Remont z pieniędzy unijnych na raptem 2 przystanki... Ja się pytam kiedy dużo bardziej zdezelowane (i długie) odcinki w Zagłębiu zostaną wyremontowane (nie liczę samego Centrum w którym remont jest co chwilę).

Przy okazji ostatnio w przetargu na remont podstacji na Kazimierzu można było wyczytać, że są 'plany' wybudowania mijanki między przystankami Porąbka Szkoła-Ośrodek w rejonie wiaduktu nad S1.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#386 Post autor: luki » 21 sie 2013, 15:24

Przy pętli Słonecznej od strony Ronda postawiona została budka pomiędzy torowiskiem. Możliwe, że to lokum techniczne/socjalne dla ekipy remontującej odcinek Słoneczna - Rondo.
Dziś doszło ogrodzenie z logo "SKANSKA" zatem, remont odcinka Słoneczna - Rondo rozpocznie się niebawem.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#387 Post autor: Patryk105 » 23 wrz 2013, 18:23

Jeśli mogę to mam taką małą uwagę odnośnie wyremontowanego odcinka WPKiW Wejście Główne - Stadion Śląski. Nie wiem czy ktoś zauważył, że na tym odcinku mocno buja wagonami, mimo że tor jest podbity (to że przez taką małą podbijarkę już nie wspomnę). Szczególnie widać to w doniesieniu do składu stopiątek, jak się stanie na końcu. W porównaniu z wyremontowanym torem od Metalowców do Nowej, tam też huśtało, ale tam później chyba podbili tą naszą podbijarką i się jedzie tam teraz o wiele lepiej niż koło WPKiW (jeśli chodzi o bujanie).
Pozdrawiam ;)

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#388 Post autor: pycio1400 » 23 wrz 2013, 18:27

Ten tor bedzie jeszcze podbity, jak zostanie zakonczony remont w tamtym rejonie...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#389 Post autor: Patryk105 » 23 wrz 2013, 21:22

pycio1400 pisze:Ten tor bedzie jeszcze podbity, jak zostanie zakonczony remont w tamtym rejonie...
Trochę Cię nie rozumiem, przecież cały odcinek dwutorowy jest gotowy(ptl.zach. - przystanek tymczasowy).
Pozdrawiam ;)

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#390 Post autor: pycio1400 » 23 wrz 2013, 22:17

Patryk105 pisze:
pycio1400 pisze:Ten tor bedzie jeszcze podbity, jak zostanie zakonczony remont w tamtym rejonie...
Trochę Cię nie rozumiem, przecież cały odcinek dwutorowy jest gotowy(ptl.zach. - przystanek tymczasowy).
Wiem, ale z tego co slyszalem to Skanska jak zakonczy tam przebudowe i jeszcze raz pdbije te tory.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#391 Post autor: Seba77 » 21 paź 2013, 18:20

Wrzucam parę zdj. z prac torowych prowadzonych na Placu Wolności w Katowicach.
Załączniki
DSC_0047.jpg
DSC_0044.jpg
DSC_0049.jpg
DSC_0041.jpg
DSC_0046.jpg
DSC_0040.jpg
DSC_0042.jpg
DSC_0043.jpg
DSC_0039.jpg

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#392 Post autor: hanys76 » 22 paź 2013, 18:36

W listopadzie rozpoczyna się remont torowiska na ulicy Kościuszki, ruch tramwajowy ma byc prowadzony, wahadłowo ulicą Kochanowskiego. To jest parodia ,jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę. Czyli teraz kursy wyjazdowe będą się odbywac przez Brynów albo na ratuszu. Debilizm do potęgi, takie cyrki to tylko w TŚ są możliwe. Ja to czarno widzę , bo praktycznie w centrum Katowic nie będzie możliwości zawrócic gdziekolwiek. Jak znam życie to 19 pewnie zmieni trasę na Słoneczną albo Alfred, pytanie co z 15 bo chyba nie na Brynów.
LINK

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#393 Post autor: Damian_1947 » 22 paź 2013, 22:23

hanys76 pisze:W listopadzie rozpoczyna się remont torowiska na ulicy Kościuszki, ruch tramwajowy ma byc prowadzony, wahadłowo ulicą Kochanowskiego. To jest parodia ,jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę. Czyli teraz kursy wyjazdowe będą się odbywac przez Brynów albo na ratuszu. Debilizm do potęgi, takie cyrki to tylko w TŚ są możliwe. Ja to czarno widzę , bo praktycznie w centrum Katowic nie będzie możliwości zawrócic gdziekolwiek. Jak znam życie to 19 pewnie zmieni trasę na Słoneczną albo Alfred, pytanie co z 15 bo chyba nie na Brynów.
LINK
Możemy się tylko domyślać ;/ Możliwe, że skrócą do Zawodzia, tam ew. przesiadka na 36. Albo obetną 36 i zostawią tylko 14, żeby nie robić tam tłoku jak będzie jednotorowy. Z tą 15-ką to nie wiadomo, bo jeżeli by otworzyli do torowisko do Zagórza, to mogła by śmigać do Zawodzia.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#394 Post autor: elot360 » 25 paź 2013, 21:48

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem bo całego nie czytałem ale kolega hanys napisał "jeszcze Placu Wolności nie skończyli a biorą się za następną ulicę". Ja kiedyś wpadłem na pomysł że zamiast w jednym mieście, drugim i trzecim robić to remonty, to naprawy itd. to może wszystkich robotników do jednej pracy i tak wszystko szybko obskoczyć bo skoro jest dużo sprzętu i rąk do pracy to wszystko szybko zejdzie a nie że trzeba czekać kilka miesięcy na remont np. Moniuszki u mnie w Bytomiu. To mogło by wyglądać tak że najpierw skończyć ten przeklęty rynek w Katowicach albo robić te prace w Sosnowcu czy tam w Mysłowicach i taką falą resztę szybko i sprawnie. Wg. mnie to jest jakiś pomysł bo tak to jedną rzecz robi się szybko i można po krótkim czasie przejść do następnego zadania a tak robić po łebkach w paru miejscach to za to idzie czas, pieniądze(dobra na bilansach się nie znam, to moja sugestia), opóźnienia, niezadowolenia aż w końcu będą zamieszki (WTF?) czy coś ten deseń. Jak dla mnie to jest jakaś myśl tyle że w obecnej sytuacji gdzie wszędzie jest rozkopane to trochu ciężko by było robotników oraz ciężki sprzęt do takowego Sosnowca/Mysłowic czy takich Katowic. Wiem że morze wydaje się szalone, ale bym prosił o wyrozumiałość podczas krytykowania moich bezsensownych wypowiedzi na tematy odległe latami świetlnymi. Dziękuje :)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#395 Post autor: Damian_1947 » 25 paź 2013, 22:37

elot360: Twoja wizja jest całkiem w porządku i dla wszystkich było by lepiej, jednakże problem polega na tym, że przetargi musiały zostać rostrzygnięte i roboty musiały ruszyć. Po drugie, nie wszystkie zadania wykonuje jedna firma, wiec ciężko by było, żeby 15-kę robiło jednocześnie ZUE Kraków, Skanska i nie wiadomo co tam jeszcze :)

Jak ćwierkają wróbelki w Będzinie, ruch na linii nr 15 w kier. Zagórza ma być puszczony już za ok. 1,5 tygodnia :!: Więc spokojnie będą mogli się zabrać za ul. Kościuszki :)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#396 Post autor: KZKGaPowicz » 03 lis 2013, 09:27

Wygląda na to, że ruch tramwajowy od Rudy Płd. do Chebzia powinien zostać wznowiony do końca listopada.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#397 Post autor: DTSN » 03 lis 2013, 15:22

Co z torami na Dworcowej tam gdzie są przystanki Chebzie Dworcowa(840), nie wymienią tam torowiska ?
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#398 Post autor: KZKGaPowicz » 03 lis 2013, 16:48

DTSN pisze:Co z torami na Dworcowej tam gdzie są przystanki Chebzie Dworcowa(840), nie wymienią tam torowiska ?
Tych raczej nie będą wymieniać. TŚ chodziło o te, w kierunku Goduli i Świętochłowic.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#399 Post autor: DTSN » 03 lis 2013, 17:36

Jest to bez sensu ponieważ całe torowisko wymienią od Rudy Południowej aż do samej pętli. Oprócz tego kawałka na Dworcowej. Gdzie tu sens gdzie tu logika !
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#400 Post autor: Boguś » 03 lis 2013, 20:04

DTSN pisze:Jest to bez sensu ponieważ całe torowisko wymienią od Rudy Południowej aż do samej pętli. Oprócz tego kawałka na Dworcowej. Gdzie tu sens gdzie tu logika !
A jaki jest sens wymiary torowiska w dobrym stanie?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości