To jest akurat zmartwienie administracji forum... Proszę pisać merytorycznie, a nie prowadzić osobistych wycieczek (skoro już mowa o zaśmiecaniu). Od tego jest miejsce na PW.mark40 pisze:Jedno forum jest już za nadto zaśmiecone.
Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
- Lokalizacja: Częstochowa
Ja bym proponował wszystkie tory dać miastom gdzie jeżdżą TŚ(bo jeśli mnie pamięć nie myli każde miasto ma jakiś % w TŚ) i niech oni remontują modernizują naprawią.TŚ nie stać na modernizację 105 zakup nowych tramwajów a co dopiero remont czy modernizację większości torów podstacji sieci itp.Taka sam polityka powinna być na kolei.
Oczywiście, oddzielenie infry od przewozów jest jednym z pomysłów. Tylko póki gminy nie będą chciały inwestować w transport publiczny to będzie to miało i tak średni sens.lxd2bartek pisze:Ja bym proponował wszystkie tory dać miastom gdzie jeżdżą TŚ
Zamiast wypisywac tego typu pierdoły o jęczeniu to lepiej napisz nam wszystkim gdzie w umowie wieloletniej jest cokolwiek na temat remontów innych niż te wynikłe z programu. Tam wyraźnie jest napisane w jaki sposób została skalkulowana stawka za wozokm.mark40 pisze:Nie odpowiedziałeś na pytanie, więc widzę nie wiesz. Teoretyzować potrafisz, przepowiadać przyszłości nie umiesz. I przestań jęczeć. Jedno forum jest już za nadto zaśmiecone. Niech to będzie nadal czytelne.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779
Nie skończyło by się jak w Gliwicach ?lxd2bartek pisze:Ja bym proponował wszystkie tory dać miastom gdzie jeżdżą TŚ
Jeśli idzie o '26' to czytałem na jakimś portalu, że w 2019 ma być wyremontowana. Do tego czasu ma być zrobiony kawałek torów na wiadukcie nad ulicą Orląt Lwowskich.
Pozdrawiam R1 :santa:
Tak się niestety może skończyć i bez faktu przekazywania torowisk miastom.R_G pisze:Nie skończyło by się jak w Gliwicach ?lxd2bartek pisze:Ja bym proponował wszystkie tory dać miastom gdzie jeżdżą TŚ
A co do remontów, to mam sceptyczne podejście. Zrobiłem ponad dwa lata temu taki grafik (w załączniku): na niebiesko zaznaczone początek i czas trwania remontu. Obecnie mamy wrzesień 2011 i widać, ile jest zrobione...
Otóż to. Własność infry nie ma wiele wspólnego z tym, czy dane miasto chce likwidować tramwaje. Natomiast takie rozdzielenie powoduje inny kłopot, czyli brak koordynacji ewentualnych remontów, czy choćby utrzymania, głównie przy granicy. Jak podzielić tory od Wesołego Miasteczka do Stadionu i od zajezdni Łagiewniki do Media-Marktu skoro granica biegnie wzdłuż trasy? Jak podzielić wtedy koszty utrzymania podstacji i zużycia energii jeśli granice zasilania nie pokrywają się z granicami gmin? Patrząc modelowo to infra powinna zostać własnością KZK GOP (lub powiatu metropolitalnego), niestety rzeczywistość mogłaby brutalnie zweryfikować zasadność takiego modeluPenny pisze:Tak się niestety może skończyć i bez faktu przekazywania torowisk miastom.R_G pisze:Nie skończyło by się jak w Gliwicach ?lxd2bartek pisze:Ja bym proponował wszystkie tory dać miastom gdzie jeżdżą TŚ
Cały projekt jest tragicznie przesunięty i w zasadzie dalej nie wiadomo co z nim będzie.A co do remontów, to mam sceptyczne podejście. Zrobiłem ponad dwa lata temu taki grafik (w załączniku): na niebiesko zaznaczone początek i czas trwania remontu. Obecnie mamy wrzesień 2011 i widać, ile jest zrobione...
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szczerze powiedziawszy martwią mnie te ciągłe przesunięcia remontów. Obym był złym prorokiem, ale w końcu te pieniądze mogą przepaść i będzie lament. Z tego, co pamiętam, to w najbliższym okresie powinny odbyć się przetargi na remonty niektórych odcinków i modernizację wagonów.
Nie wiesz może memphis, kiedy mają się odbyć jakieś przetargi?
Nie wiesz może memphis, kiedy mają się odbyć jakieś przetargi?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 01 gru 2010, 17:39
- Lokalizacja: Częstochowa
R_G, Chorzów,Gliwice zlikwidowały choć nie są przekazane tym miastom.A reszta miast siedzi cicho i milczy.Tylko patrzeć jak i oni zlikwidują tego typu transport.Kto będzie następny po Gliwicach,Chorzowie??
W GOP potrzebny jest plan remontów napraw rozwijania transportu szynowego itp na najbliższe 10-15 lat do przodu.Bez tego planu(projektu) wątpię że coś sie zmieni na lepsze w całym GOP.
W GOP potrzebny jest plan remontów napraw rozwijania transportu szynowego itp na najbliższe 10-15 lat do przodu.Bez tego planu(projektu) wątpię że coś sie zmieni na lepsze w całym GOP.
Przetargi będą jak będzie podpisana umowa na dofinansowanie, a to nie wiem kiedy nastąpi, bo miesiące mijają, a efektów nie ma.KZKGaPowicz pisze:Nie wiesz może memphis, kiedy mają się odbyć jakieś przetargi?
Ruda Śląska.Kto będzie następny po Gliwicach,Chorzowie??
Takich planów jest mnóstwo, co kilka lat powstają nowe. Tylko z planów nic nie wynika, bo potrzebne są działania i pieniądze.W GOP potrzebny jest plan remontów napraw rozwijania transportu szynowego itp na najbliższe 10-15 lat do przodu.Bez tego planu(projektu) wątpię że coś sie zmieni na lepsze w całym GOP.
Jeden tor dla tramwajów w Łagiewnikach
Nie wiem czy to sie tu nadaje, artykul kilkumiesieczny, ale to rozboj w bialy dzien!!!
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... zorka.html
Jesli sie tak naprawde stanie to pojada tam co najwyzej solowki co 30 min. Ten jednotorowy odcinek napewno wplynie niekorzystnie na atrakcyjnosc rozkladu jazy. Jak bylem dzieckiem pamietam jak tam smigaly sklady 102 co 10 min !
Nie wiem czy to sie tu nadaje, artykul kilkumiesieczny, ale to rozboj w bialy dzien!!!
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... zorka.html
Jesli sie tak naprawde stanie to pojada tam co najwyzej solowki co 30 min. Ten jednotorowy odcinek napewno wplynie niekorzystnie na atrakcyjnosc rozkladu jazy. Jak bylem dzieckiem pamietam jak tam smigaly sklady 102 co 10 min !
Przy Szybach Rycerskich ma być mijanka Na ten temat rozmawiamy w tym temacie: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/topics14/1173.htm. Zapraszam!
Jednak coś się dzieje w temacie przedłużenia 15-tki do Placu Papieskiego (przypominam, że dokumentacja projektowa jest już gotowa):
http://www.bip.um.sosnowiec.pl/plik.php?id=31500
http://www.bip.um.sosnowiec.pl/plik.php?id=31499
http://katowice.rdos.gov.pl/index.php?o ... &Itemid=41
Z ostatniego dokumentu sprzed tygodnia wynika, że za 5 dni zostaną wydane pozwolenia środowiskowe dla tej inwestycji.
http://www.bip.um.sosnowiec.pl/plik.php?id=31500
http://www.bip.um.sosnowiec.pl/plik.php?id=31499
http://katowice.rdos.gov.pl/index.php?o ... &Itemid=41
Z ostatniego dokumentu sprzed tygodnia wynika, że za 5 dni zostaną wydane pozwolenia środowiskowe dla tej inwestycji.
Wszystko to idzie w złą stronę, najpierw koalicja w Sosnowcu SLD z PO, powołanie na v-ce prezydenta Chęcińskiego, a teraz zmiana poglądów prezydenta Górskiego na te, które jeszcze niedawno głośno wygłaszało PO (dla przypomnienia, chcieli zamknąć większość linii tramwajowych w mieście: http://www.forum-sosnowiec.pl/viewtopic ... 31af#26597).
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 15:09 przez Szociu, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydaje mi się, że kwoty podane w artykule są mocno przesadzone, skoro do unijnej dotacji trzeba dopłacić 242 mln zł, to wliczając w to nawet dość duże odsetki od kredytu, Sosnowiec na pewno nie będzie musiał zapłacić 200 mln z tej kwoty. Teraz to prezydenci nawet jakby chcieli już nic nie zrobią, uchwała w sprawie kredytu została podjęta dawno temu, a Górski był najbardziej entuzjastycznie nastawiony ze wszystkich:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... redyt.html
Pozwolenia na budowę już wydane, pierwsze łopaty mają zostać wbite na wiosnę 2012.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... redyt.html
Pozwolenia na budowę już wydane, pierwsze łopaty mają zostać wbite na wiosnę 2012.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dzisiaj zostanie podpisana umowa o dofinansowanie unijnego projektu TLT i TŚ.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Argument władz o tym, że mieszkańcom przyda się więcej przestrzeni do organizowania imprez masowych na Rynku jest bezsensowne. Przecież zabierają taką samą przestrzeń na skręt na Brynów. A poza tym jakim problem jest, żeby w przypadku organizowania jakiejś imprezy (abstrahując od tego, że jest ich na palcach jednej ręki w ciągu roku), wyłączyć choćby na cały dzień linię 14 i 23? Że też w głowach urzędasów zawsze pojawi się jakieś kretyństwo, przez które miliony zł lecą w błoto, bo tak naprawdę większych korzyści nie ma z proponowanych rozwiązań.37 pisze:No to mamy pożegnanie z 14 w obecnej postaci i zapewne likwidację 23
W infotram.pl lista prac modernizacji infrastruktury przez Tramwaje Śląskie wygląda następująco:
1. Modernizacja 500 m torowiska w ul. Powstańców Warszawskich i Moniuszki w Bytomiu, za kwotę 4,53 mln zł;
2. Modernizacja ul. Katowickiej od ul. Jagiellońskiej do Pl. Kościuszki, o długości 100 m, za 0,89 mln zł;
3. Modernizacja torowiska na 400 m odcinku od przystanku Chorzów AKS do przystanku Chorzów Chopina. Jej koszt to 1,57 mln zł;
4. Modernizacja torowiska tramwajowego, o długości 5040 m, na odcinku od Wesołego Miasteczka od pętli Zachodniej przy Stadionie Śląskim, za kwotę 21,70 mln zł;
5. Modernizacja torowiska na odcinku od Pętli Słonecznej do Ronda w Katowicach, za 8,47 mln zł. Długość tego odcinka to 1700 m.
6. Modernizacja torowiska o długości 2360 m, wbudowanego w jezdnię ul. Kościuszki od Al. Górnośląskiej do wiaduktu kolejowego w Katowicach wraz z przebudową sieci trakcyjnej za 25,91mln zł;
7. Modernizacja końcowego odcinka linii tramwajowej w Katowicach Brynowie o długości 160 m, za kwotę 7,98 mln zł;
8. Modernizacja linii tramwajowej w Sosnowcu na ulicy Małachowskiego - odcinek od Ronda im. Gierka do ul. Mościckiego, o długości 530 m. Koszt tego zadania to 4,58 mln zł;
9. Modernizacja przejazdów na terenie Sosnowca: ul. 3-go Maja, skrzyżowanie z Parkowa i Mościckiego, o długości 80 m. Koszt prac szacuje się na 0,69 mln zł;
10. Modernizacja linii tramwajowej w Sosnowcu na ulicy 3-go Maja, od CWK do Pętli Zagórze, na odcinku o długości 7400 m, za 36,59 mln zł;
11. Modernizacja 2300 m torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta z Katowicami( dobudowa drugiego toru) wraz z przebudową sieci trakcyjnej za 22,55 mln zł;
12. Modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem. Koszt tego odcinka o długości 2250 m to 19,92 mln zł;
13. Modernizacja torowiska w Sosnowcu w na ul. J. Piłsudskiego oraz na skrzyżowaniu
z ul. Jana Sobieskiego. Koszt to 9,70 mln zł, zaś długość 400 m;
14. Modernizacja 4120 m torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach. Wraz z przebudową sieci trakcyjnej za kwotę 20,02 mln zł;
15. Modernizacja torowiska o długości 3800 m, wbudowanego w jezdnię ul. Armii Krajowej od ul. Gałeczki do ul. Dąbrowskiego w Chorzowie, za 26,00 mln zł;
16. „Modernizacja torowiska w ciągu ul. Gliwickiej od przystanku tramwajowego 'Lisa' do granic miasta Katowice z Chorzowem wraz z przebudową sieci trakcyjnej. Koszt - 14,68 mln zł, zaś długość: 2860 m;
17. Modernizacja 1680 m torowiska na odcinku od Placu Wolności do Katowickiego Rynku za 18,21 mln zł;
18. Modernizacja torowiska, o długości 600 m, wbudowanego w jezdnię ul. Jagiellońskiej i Karola Miarki Bytomiu wraz z przebudową sieci trakcyjnej za 6,12 mln zł;
19. Przebudowa torowiska tramwajowego o długości 2 478m wzdłuż ul. Świętochłowickiej i Łagiewnickiej na odcinku od granic miasta Świętochłowice do Zamłynia w Bytomiu. Wraz z przebudową sieci trakcyjnej. Koszt zadania to 20,34, mln zł;
20. Modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Wolności od granicy ze Świętochłowicami do ul. Bolesława Chrobrego w Chorzowie. Długość odcinka to1450 m, zaś koszt prac 4,71 mln zł;
21. Modernizacja torowiska na odcinku od skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego do granic miasta Świętochłowice w Chorzowie za 3,30 mln zł. Długość tego odcinka to 600 m;
22. Modernizacja ul. Bytomskiej od ul. Chrobrego do ul. Drzymały. Odcinek o długości 600 m, koszt 3,30 mln zł;
23. Modernizacja przejazdu przez ul. Zabrzańską w rejonie HKS Stal Bobrek, za 0,52 mln zł. Długość tego odcinka to 60 m;
24. Modernizacja ul. Wolności od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami. Długość odcinka to 1200 m, zaś koszt 10,69 mln zł;
25. Przejazdy na terenie miasta Ruda Śląska: przy pętli w Chebziu (100 m);w ul. Asfaltowej(20 m);w ul. Dworcowej (286 m);w ul. Droga do Lipin
(20 m);ul. Katowickiej (10 m). Łączna długość tych odcinków to 436 m. Koszt 3,91 mln zł;
26. Modernizacja torowiska tramwajowego, o długości 2150 m, w ul. 3 Maja w Zabrzu w okresie październik 2012 –wrzesień 2013. Koszt - 18,23 mln zł;
27. Modernizacja torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej. Koszt to 13,15 mln zł, zaś długość –2788 m.
Oto najnowszy link do artykułu na temat przebudowy Rynku w Katowicach: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... esuna.html
Nie odkryję tu Ameryki, bo podobnych głosów jest tu przecież mnóstwo, ale likwidacja łącznika między ul. Warszawską, a Al. Korfantego powoduje odcięcie wschodnich dzielnic od bezpośredniego połączenia z dzielnicami północnymi i Os. 1000-lecia, nie wspominając już o takim terenie rekreacyjnym jak WPKiW, nie najlepiej świadczy o autorach tego projektu. No cóż, na spacery do Parku człowiek będzie jeździł autkiem i główkował, gdzie ten pojazd zaparkować, a można by przecież bez przesiadek tramwajką.
Reasumując, powiem jedno: nie dość, że tą naszą katowicką sieć tramwajową można wyrysować dosłownie za pomocą trzech kresek, to jeszcze kombinują .
Pozostało nam jedynie, zwłaszcza tramwajowym spotterom, cały ten stan obecny obfotografować, bo niedługo już zdjęcia z tramwajem na ul. Pocztowej będą już tylko historią i wspomnieniem.
Nie odkryję tu Ameryki, bo podobnych głosów jest tu przecież mnóstwo, ale likwidacja łącznika między ul. Warszawską, a Al. Korfantego powoduje odcięcie wschodnich dzielnic od bezpośredniego połączenia z dzielnicami północnymi i Os. 1000-lecia, nie wspominając już o takim terenie rekreacyjnym jak WPKiW, nie najlepiej świadczy o autorach tego projektu. No cóż, na spacery do Parku człowiek będzie jeździł autkiem i główkował, gdzie ten pojazd zaparkować, a można by przecież bez przesiadek tramwajką.
Reasumując, powiem jedno: nie dość, że tą naszą katowicką sieć tramwajową można wyrysować dosłownie za pomocą trzech kresek, to jeszcze kombinują .
Pozostało nam jedynie, zwłaszcza tramwajowym spotterom, cały ten stan obecny obfotografować, bo niedługo już zdjęcia z tramwajem na ul. Pocztowej będą już tylko historią i wspomnieniem.
Odniosę się jeszcze do swojej poprzedniej wypowiedzi, gdyż padały także głosy, że zachowanie przeznaczonego do likwidacji skrętu będzie powodowało niszczenie budynku Teatru Śląskiego. Jeden z "urzędasów" stwierdził, że nie ma czego żałować, bo to tylko 12 kursów solo na godzinę... Zatem skoro to tylko jest tyle, to czemu Teatr miałby od tego niszczeć?kbamm pisze:Nie odkryję tu Ameryki, bo podobnych głosów jest tu przecież mnóstwo, ale likwidacja łącznika między ul. Warszawską, a Al. Korfantego powoduje odcięcie wschodnich dzielnic od bezpośredniego połączenia z dzielnicami północnymi i Os. 1000-lecia, nie wspominając już o takim terenie rekreacyjnym jak WPKiW, nie najlepiej świadczy o autorach tego projektu.
Idąc dalej za argumentacją Pana z UM Katowice, sam fakt przesunięcia torowiska linii północ-południe w stronę Teatru również powinien bardziej wpływać na budynek Teatru. Co więcej; przy Warszawskiej stoi pełno starych kamienic i jakoś nic im nie ma, a jeździ się tam czasem z prędkością ponad 50km/h.
Na ul. Św. Jana też ruch wzrośnie o 100% - tam nic nie popęka wg. Pana urzędnika? Dla mnie likwidacja łącznika dla linii 14 i 23 jest po prostu śmieszne. Że też jak już jest jakiś postęp, to trzeba go pokolorować jakimś krokiem w tył...
Mam pytanie wiesz może kiedy rozpocznie się to ? : 24. Modernizacja ul. Wolności od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami. Długość odcinka to 1200 m, zaś koszt 10,69 mln zł;Penny pisze:Argument władz o tym, że mieszkańcom przyda się więcej przestrzeni do organizowania imprez masowych na Rynku jest bezsensowne. Przecież zabierają taką samą przestrzeń na skręt na Brynów. A poza tym jakim problem jest, żeby w przypadku organizowania jakiejś imprezy (abstrahując od tego, że jest ich na palcach jednej ręki w ciągu roku), wyłączyć choćby na cały dzień linię 14 i 23? Że też w głowach urzędasów zawsze pojawi się jakieś kretyństwo, przez które miliony zł lecą w błoto, bo tak naprawdę większych korzyści nie ma z proponowanych rozwiązań.37 pisze:No to mamy pożegnanie z 14 w obecnej postaci i zapewne likwidację 23
W infotram.pl lista prac modernizacji infrastruktury przez Tramwaje Śląskie wygląda następująco:
(...)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Nie mam pojęcia jaki termin. Przetargi na wykonawcę remontu dopiero będą ogłaszane.DTSN pisze:Mam pytanie wiesz może kiedy rozpocznie się to ? : 24. Modernizacja ul. Wolności od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami. Długość odcinka to 1200 m, zaś koszt 10,69 mln zł;
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest to bardziej sensowne, niż kursowanie w strone ronda dookoła przez Plac Wolności.Łukasz pisze:Czy jest sens po przebudowie układu torów na rynku aby np 14-tka kursowała do pl. Miarki lub do Brynowa? Moje pytanie wynika z faktu iż sporo osób przesiada się właśnie na rynku w kierunku Brynowa. Ewentualnie 23?
To jest akurat kompletnie bezsensowne. Po pierwsze do pl. Miarki nie ma sensu czegokolwiek puszczać, bo tam nie ma gdzie stać, musiałby byc przyjazd odjazd. Zaś do Brynowa puszczając 14 trzeba wtedy pociąć 16, co jest raczej średnim pomysłem. Ciekawe co pojedzie w zamian za 14 do Alfredu tak poza tym.
KZKGOP 1779
Pewnie 13-tka pojedzie częściej, ale co za tym idzie albo ją skrócą do Wolności, albo potną 20-tkę. Linia 14 pewno skończy na Wolności.
Albo powstanie jakieś nieznane cudo co będzie kursować raz na godzinę między centrum a Wełnowcem i wszyscy będą happy.
Albo powstanie jakieś nieznane cudo co będzie kursować raz na godzinę między centrum a Wełnowcem i wszyscy będą happy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Najłatwiej i chyba najmniej wpływu na pozostałe linie i obsady taborowe miałby układ
14 wydłużamy do Batorego (zastępując 13)
13 skracamy do Pl Wolności, dogęszczając takt co 7-8 minut (w ten sposób do Wełnowca zastąpi kursy 14)
23 do Brynowa. Kursy co 30 minut nie powinny mieć wpływu na pozostałe linie (tak jak obecnie do SŚ nie mają wpływu). Ewentualnie dogęszczamy 23 do taktu 15-minutowego, 16 obcinamy do taktu 15 minutowego i mamy do Brynowa 3 linie co 15 minut, a jeśli ładnie ułoży się rozkład to mógłby być równy takt co 5 min.
W zasadzie jeśli na rynku będzie wspólny przystanek w kierunku północnym dla wszystkich linii to częściej kursująca 13 wspomoże rzadziej kursującą 16 na Koszutkę.
Ja bym to tak rozwiązał.
14 wydłużamy do Batorego (zastępując 13)
13 skracamy do Pl Wolności, dogęszczając takt co 7-8 minut (w ten sposób do Wełnowca zastąpi kursy 14)
23 do Brynowa. Kursy co 30 minut nie powinny mieć wpływu na pozostałe linie (tak jak obecnie do SŚ nie mają wpływu). Ewentualnie dogęszczamy 23 do taktu 15-minutowego, 16 obcinamy do taktu 15 minutowego i mamy do Brynowa 3 linie co 15 minut, a jeśli ładnie ułoży się rozkład to mógłby być równy takt co 5 min.
W zasadzie jeśli na rynku będzie wspólny przystanek w kierunku północnym dla wszystkich linii to częściej kursująca 13 wspomoże rzadziej kursującą 16 na Koszutkę.
Ja bym to tak rozwiązał.
13 do zajezdni to jest bzdura, ten tramwaj powinien jechać do Chorzowa. W zasadzie najlepiej by było chyba uwalić do Zawodzia, bydłu z Szopienic się przynajmniej życie nieco uprzykrzy:P 20 powinna jeździć wtedy częściej, na co drugim pociagu solówka, 2 moduły 15 minutowe, co 6-9 minut.mark40 pisze: 14 wydłużamy do Batorego (zastępując 13)
13 skracamy do Pl Wolności, dogęszczając takt co 7-8 minut (w ten sposób do Wełnowca zastąpi kursy 14)
A po co to komu, żeby powietrze wozić? 23 jest po to, żeby łaczyć Zawodzie z rondem i Dębem.23 do Brynowa. Kursy co 30 minut nie powinny mieć wpływu na pozostałe linie (tak jak obecnie do SŚ nie mają wpływu).
Uwalenie 16 niczego dobrego nie przyniesie, tym bardziej, że 23 nie będzie miało wspólnego przystanku na rynku z 13.Ewentualnie dogęszczamy 23 do taktu 15-minutowego, 16 obcinamy do taktu 15 minutowego i mamy do Brynowa 3 linie co 15 minut, a jeśli ładnie ułoży się rozkład to mógłby być równy takt co 5 min.
Patrz wyzej.W zasadzie jeśli na rynku będzie wspólny przystanek w kierunku północnym dla wszystkich linii to częściej kursująca 13 wspomoże rzadziej kursującą 16 na Koszutkę.
KZKGOP 1779
Najlepiej to całkowicie wywalić 20 a w zamian do Chorzowa 13 i 14 (na solowkach, 20 ma składy). A 20 zostawić jako linię wspomagającą(np. tylko w dni wolne).
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 22:02 przez TŚ25, łącznie zmieniany 1 raz.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
Widzę że niewinne pytanie wywołało małą dyskusję Jak ja bym to widział? Skoro 16-tki za bardzo nie można ciąć to po wywaleniu Citków można by ją wydłużyć do Siemianowic (idealnie pasuje na kręgosłup północ-południe). 13 do Słonecznej, 14 Pl. Wolności i od biedy uzupełnienie w postaci 23 (mając na uwadze tę garstkę co się obecnie przesiada na rynku) na Brynów. Widać że brakuje pętli przy AWF-ie/Parku Kościuszki.
Powinien, czy nie powinien. Podaje przykłady zmian tras z zachowaniem liczby wzkm.adam86 pisze:13 do zajezdni to jest bzdura, ten tramwaj powinien jechać do Chorzowa.
A teraz po co to komu? 23 jakoś nie jest obecnie oblegany, a po remoncie możliwości takiego połączenia nie będzie. Relacja Zawodzie-Brynów przynajmniej pozwoli na bezpośrednie połączenie dwóch centrów przesiadkowychadam86 pisze:A po co to komu, żeby powietrze wozić? 23 jest po to, żeby łaczyć Zawodzie z rondem i Dębem.
A co ma 23 i przystanek tej linii wspólnego? Pisze o wspólnym przystanku 13 i 16.adam86 pisze:Uwalenie 16 niczego dobrego nie przyniesie, tym bardziej, że 23 nie będzie miało wspólnego przystanku na rynku z 13.
Patrz wyzej.
Powinien. Do Chorzowa, nie do Chorzowa Batorego.mark40 pisze:Powinien, czy nie powinien.
Jak 23 jeździło na solówkach co 15 minut to miało dość dobre napełnienia, tramwaj co 30 minut helmutem jest kompletnie bez sensu. Brynów z resztą po otwarciu dworca na nowo nie będzie już raczej żadnym centrum przesiadkowym.A teraz po co to komu? 23 jakoś nie jest obecnie oblegany, a po remoncie możliwości takiego połączenia nie będzie. Relacja Zawodzie-Brynów przynajmniej pozwoli na bezpośrednie połączenie dwóch centrów przesiadkowych
To pomysl.A co ma 23 i przystanek tej linii wspólnego?
KZKGOP 1779
Piszemy o zmienie tras w Katowicach, nie w Chorzowie. O Chorzowie to może będziemy pisać podczas zmiany układu torów na chorzowskim rynku.adam86 pisze:Powinien. Do Chorzowa, nie do Chorzowa Batorego.
Wątpię czy wszystkie linie autobusowe wrócą na dworzec. Zresztą to juz nie będzie dworzec autobusowy, ale przystanek przelotowy.Jak 23 jeździło na solówkach co 15 minut to miało dość dobre napełnienia, tramwaj co 30 minut helmutem jest kompletnie bez sensu. Brynów z resztą po otwarciu dworca na nowo nie będzie już raczej żadnym centrum przesiadkowym.
Nic nie potrafię wymyśleć. Raczej ty nie zrozumiałeś po przedniejszej wypowiedzi.To pomysl.
To może ja spróbuję. T23 nie będzie miało wspólnego przystanku z T16 do Brynowa, skoro będzie nowy przystanek tuż za Teatralną zamiast tego obecnie przy Zeniciemark40 pisze:Nic nie potrafię wymyśleć. Raczej ty nie zrozumiałeś po przedniejszej wypowiedzi.adam86 pisze:To pomysl.
Co do przebiegu linii, to moim zdaniem powinno się unikać krańcówki na Placu Wolności. Linie 11 i 15 nie zbyt dobrze na tym wychodzą. Zatem wyznaczanie trasy T14 do tego miejsca też nie byłoby dobrym posunięciem z racji mijanek i częstych opóźnień na tej trasie.
Jeżeli chodzi o propozycję linii 13 i 14 do Ratusza w zamian za linię 20?TŚ25 pisze:Najlepiej to całkowicie wywalić 20 a w zamian do Chorzowa 13 i 14(na solowkach, 20 ma składy). A 20 zostawić jako linię wspomagającą(np. tylko w dni wolne).
ZALETY: zawsze lepiej mieć solówkę średnio co 7,5 minuty, niż skład co kwadrans - skończyła by się tez bezsensowna trasa T13 do zajezdni tylko z tego względu, że Chorzów nie zamierza płacić wozokm za jej proponowaną niedawno trasę do Ratusza.
WADA: linia 14 często jeździ opóźniona i przepełniona. W zasadzie wsiadanie do niej na Zawodziu Pętli często graniczy z cudem. Poza tym ciąg Zawodzie - Rynek powinien być obsługiwany w jakimś stopniu składami, aby umożliwić szybszą wymianę pasażerów na tym obciążonym odcinku.
Zapraszam do nowo otwartego tematu tutajmark40 pisze:O Chorzowie to może będziemy pisać podczas zmiany układu torów na chorzowskim rynku.
Mogły by śmigać np. na trasie Zawodzie - Brynów. Pomimo iż jest ich 17 to powinno być ich na trasie 12 a i to nie zawsze jest osiągalne. A po co komu 13 do Siemianowic? I racz używać jakiś argumentów. Ja ze swojej strony podałem dlaczego a Ty argument "po co?" Jak można z kimś takim dyskutować?adam86 pisze:Wywalenie citadisów? A co niby chcesz z nimi zrobić? I po co komu 16 do Siemianowic?
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę 7-kę. Od Rynku Chorzowskiego pojedzie jeden po drugim 13, 14 a potem 10 min przerwy i pierwszy jadący wcale pusty nie będzie. Natomiast drugiego wagonu do 14-tki nie przypnie się bo znów Mysłowice nie będą płacić za dodatkowe km.Penny pisze:Jeżeli chodzi o propozycję linii 13 i 14 do Ratusza w zamian za linię 20?TŚ25 pisze:Najlepiej to całkowicie wywalić 20 a w zamian do Chorzowa 13 i 14(na solowkach, 20 ma składy). A 20 zostawić jako linię wspomagającą(np. tylko w dni wolne).
ZALETY: zawsze lepiej mieć solówkę średnio co 7,5 minuty, niż skład co kwadrans - skończyła by się tez bezsensowna trasa T13 do zajezdni tylko z tego względu, że Chorzów nie zamierza płacić wozokm za jej proponowaną niedawno trasę do Ratusza.
WADA: linia 14 często jeździ opóźniona i przepełniona. W zasadzie wsiadanie do niej na Zawodziu Pętli często graniczy z cudem. Poza tym ciąg Zawodzie - Rynek powinien być obsługiwany w jakimś stopniu składami, aby umożliwić szybszą wymianę pasażerów na tym obciążonym odcinku.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraz jeździ skład i owszem miejsca w nim nie brakuje, ale za to przerwa wynosi 15 minut, a w powyższym rozwiazaniu "tylko" 10Łukasz pisze:Od Rynku Chorzowskiego pojedzie jeden po drugim 13, 14 a potem 10 min przerwy i pierwszy jadący wcale pusty nie będzie.
Kiedyś myślałem o takim rozwiązaniu, ale do Placu Alfreda. Puszczanie składów czy Helmutów do Siemianowic w takcie średnio co 7,5 minuty, to trochę za dużo jak na dzisiejsze zapotrzebowanie i wątpię, żeby Siemianowice były skore tyle wozokm płacić.Łukasz pisze:Skoro 16-tki za bardzo nie można ciąć to po wywaleniu Citków można by ją wydłużyć do Siemianowic (idealnie pasuje na kręgosłup północ-południe).
A ogólnie przy poszukiwaniu rozwiązań na zmianę tras, problemem są są jednotorowe i mieszczące raptem jeden skład pętle w centrum miasta, tj. Słoneczna, Miarki, Wełnowiec lub takie, gdzie postoju odbyć się nie da, czyli Plac Wolności.
Dlatego moje rozważania idą w kierunku od rynku 16-tka do, niech będzie Pl. Alfreda. Natomiast czy musi na składach? Biorąc pod uwagę że wycieczka po 3maja jest żadnym rozwiązaniem to mimo wszystko jedą z dwóch linii (14,23) lepiej puścić do Brynowa jako drugi wagon z 16-tki. Na Wełnowcu składy aż tak bardzo potrzebne nie są dopóki nie skróci się autobusów do Alfredu. To są moje tylko i wyłącznie rozważania teoretyczne więc proszę nie brać ich na serioPenny pisze:Kiedyś myślałem o takim rozwiązaniu, ale do Placu Alfreda. Puszczanie składów czy Helmutów do Siemianowic w takcie średnio co 7,5 minuty, to trochę za dużo jak na dzisiejsze zapotrzebowanie i wątpię, żeby Siemianowice były skore tyle wozokm płacić.Łukasz pisze:Skoro 16-tki za bardzo nie można ciąć to po wywaleniu Citków można by ją wydłużyć do Siemianowic (idealnie pasuje na kręgosłup północ-południe).
To trudno. Jeśli nie ma takiej możliwości.Penny pisze:To może ja spróbuję. T23 nie będzie miało wspólnego przystanku z T16 do Brynowa, skoro będzie nowy przystanek tuż za Teatralną zamiast tego obecnie przy Zeniciemark40 pisze:Nic nie potrafię wymyśleć. Raczej ty nie zrozumiałeś po przedniejszej wypowiedzi.adam86 pisze:To pomysl.
A mnie nie zdziwi jakaś tam 12tka z Alfreda do pl. Wolności. Nie wierzę w 13tkę co 7,5 minuty.mark40 pisze:Najłatwiej i chyba najmniej wpływu na pozostałe linie i obsady taborowe miałby układ
14 wydłużamy do Batorego (zastępując 13)
13 skracamy do Pl Wolności, dogęszczając takt co 7-8 minut (w ten sposób do Wełnowca zastąpi kursy 14)
23 do Brynowa. Kursy co 30 minut nie powinny mieć wpływu na pozostałe linie (tak jak obecnie do SŚ nie mają wpływu). Ewentualnie dogęszczamy 23 do taktu 15-minutowego, 16 obcinamy do taktu 15 minutowego i mamy do Brynowa 3 linie co 15 minut, a jeśli ładnie ułoży się rozkład to mógłby być równy takt co 5 min.
W zasadzie jeśli na rynku będzie wspólny przystanek w kierunku północnym dla wszystkich linii to częściej kursująca 13 wspomoże rzadziej kursującą 16 na Koszutkę.
Ja bym to tak rozwiązał.
Czyżby pytania postawione przeze mnie były za trudne? Po co tramwaj do Siemianowic wielkopojemnym wagonem co kilka minut, skoro tam jeździ parę osób na krzyż w solówce co 15 minut? Koncepcja linii z Brynowa do Zawodzia jest bez sensu, bo wymaga wywalenia 16, która wcale nie ma największej wymiany na Rynku, ludzie jadą dalej, do Ronda i Oblatów.Łukasz pisze:Mogły by śmigać np. na trasie Zawodzie - Brynów. Pomimo iż jest ich 17 to powinno być ich na trasie 12 a i to nie zawsze jest osiągalne. A po co komu 13 do Siemianowic? I racz używać jakiś argumentów. Ja ze swojej strony podałem dlaczego a Ty argument "po co?" Jak można z kimś takim dyskutować?
KZKGOP 1779
Nie wymaga wywalenia. Niech sobie kursuje co 15 minut (tak jak w ferie i wakacje teraz) a ludzie będą mieć stosunkowo często możliwość jazdy za rondo.adam86 pisze:Koncepcja linii z Brynowa do Zawodzia jest bez sensu, bo wymaga wywalenia 16, która wcale nie ma największej wymiany na Rynku, ludzie jadą dalej, do Ronda i Oblatów.
Zasadniczo powinno się zwiększać częstotliwości kursowania i zmniejszać liczbę linii, bo przynosi to wielorakie korzyści. Czyli lepiej 16 co 7,5 niż 16 co 15 + 23 co 15. Ale do tego trzeba też odpowiednich węzłów przesiadkowych umożliwiających sprawne przesiadki - a niestety przebudowa Rynku w Katowicach spowoduje odsunięcie przystanków, a nie ich przybliżenie.mark40 pisze:Nie wymaga wywalenia. Niech sobie kursuje co 15 minut (tak jak w ferie i wakacje teraz) a ludzie będą mieć stosunkowo często możliwość jazdy za rondo.
Gdybyś zechciał choć trochę czytać co się pisze pod spodem a nie udzielać odpowiedzi na swoje posty bez czytania reszty dyskusji to byś przeczytał iż zgodziłem się że składy w Siemcach czy na Wełnowcu to za dużo. Po wtóre gdzie pisałem o pojemności i częstotliwości kursowania? Poddałem pod dyskusję pewne zagadnienie/idee. Na moje pytanie zresztą też nie odpowiedziałeś.adam86 pisze:Czyżby pytania postawione przeze mnie były za trudne? Po co tramwaj do Siemianowic wielkopojemnym wagonem co kilka minut, skoro tam jeździ parę osób na krzyż w solówce co 15 minut? Koncepcja linii z Brynowa do Zawodzia jest bez sensu, bo wymaga wywalenia 16, która wcale nie ma największej wymiany na Rynku, ludzie jadą dalej, do Ronda i Oblatów.
Ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej modernizacji torowiska (wraz z przystankami) w ciągu ulicy 3 Maja w Sosnowcu w okolicy CWK, zwanego popularnie "Ślimakiem".
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii2452012/Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn.: “Modernizacja torowiska tramwajowego wydzielonego linii 15, 21, 24, 27 w ciągu ul. 3 Maja, CWK w Sosnowcu wraz z peronami”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości