Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Planowane remonty trakcji szynowej w latach 2008 - 2013

#1 Post autor: DW » 01 lut 2008, 21:57

Na wpk.katowice.pl pojawił się artykuł o przetargu ogłoszonym niedawno w BIP TŚ, a mianowicie "opracowanie studium wykonalności dla przedsięwzięcia 'Program inwestycyjny rozwoju trakcji szynowej w latach 2008-2013' oraz przygotowanie wniosku o dofinansowanie realizacji programu". :arrow: http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=698
Wypisane w nim są najważniejsze rzeczy jakie można wyczytać z zamówienia. Dokładnie informacje o planowanych remontach można znaleźć w materiałach opublikowanych w biuletynie :arrow: http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... 5_2007.htm
Polecam Rozdział I -> Załącznik I (w szczególności tabelę, w której wypisane są planowane inwestycje).

Budowa nowych linii planowana jest na razie w:
- Sosnowcu (do osiedla Zagórze)
- Bytomiu (do osiedla Miechowice)
- Katowicach (łącznik biegnący ul. Grundmana)
- Gliwicach (od osiedla Kopernika do hali widowiskowo sportowej „Podium”; do roku 2016)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 01 lut 2008, 23:11

I wyszedł im sumarycznie w tej tabeli ponad 1 mld złotych na planowane inwestycje.
Co ciekawe jak mnie oczy nie mylą planuje się jednak modernizację linii 12. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#3 Post autor: shinkadamo » 01 lut 2008, 23:22

Ważne, że zostanie wyremontowana trasa linii tramwajowej "9". Ta linia powinna być dwutorowa i liczę, że drugi tor w pewnych odcinkach zostanie dobudowany. Jedynie urywek nowoczesności jest nad DTŚ w Chebziu i co najważniejsze - miejsce na drugi tor. :mruga:
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#4 Post autor: ff » 02 lut 2008, 01:01

Peter pisze: Co ciekawe jak mnie oczy nie mylą planuje się jednak modernizację linii 12. :mruga:
To ogryzek gdzie jeździ 12 (i 13), o który była awantura, że miasto chce likwidować. Tam gdzie jeździ jako jedyna, torowisko jest nieskażone planami modernizacyjnymi.

Bo jeśli patrzeć liniami na całej relacji to stwierdżmy też, że chcą modernizować linię 18 oraz 27 (Plac Sikorskiego czy w Będzinie przed rondem), a nawet fragmenty nieistniejących linii 8 i 25 :!: . ;)

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#5 Post autor: shinkadamo » 03 lut 2008, 00:02

ff pisze:a nawet fragmenty nieistniejących linii 8 i 25
Możliwe, że kiedyś ktoś zmądrzeje i je przywróci takie same lub podobne o innym oznaczeniu.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

Plan modernizacji Tramwajów Śląskich - etap I

#6 Post autor: shinkadamo » 14 lut 2008, 18:04

Parę dni temu w serwisie www.infotram.pl pojawił się pierwszy rozpisany etap przyszłych prowadzonych modernizacji przez TŚ. W zasadzie nic nowego.

PS. Jeśli wybrałem złą kategorię, proszę uprawnionych do przeniesienia tego tematu ;)
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Plan modernizacji Tramwajów Śląskich - etap I

#7 Post autor: DW » 14 lut 2008, 21:53

shinkadamo pisze:Parę dni temu w serwisie www.infotram.pl pojawił się pierwszy rozpisany etap przyszłych prowadzonych modernizacji przez TŚ. W zasadzie nic nowego.

PS. Jeśli wybrałem złą kategorię, proszę uprawnionych do przeniesienia tego tematu ;)
Wcześniej już stworzyłem o tym temat w "planowanych inwestycjach", więc przenoszę :)

Mam mały problem, bo nie mogę znaleźć opcji łączenia tematów... Jeśli ktoś umie to zrobić, to może to zrobić za mnie ;)

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#8 Post autor: hanys76 » 14 lut 2008, 22:39

Na stronie infotram jest opublikowany bardzo ciekawy plan, modernizacji naszych tramwajów .Polecam lekturę, bo tego to chyba tu nikt nie dodał jeszcze. Za piękne żeby było prawdziwe.
http://www.infotram.pl/text.php?from=main&id=15893

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: Peter » 15 lut 2008, 09:25

Jeśli się pozyska fundusze UE, to wiele z tego może zostać zrealizowane.
Bardzo ciekawie opisane i będą jeszcze następne części, ale:
(...) Całość inwestycji zakończą prace na trasie linii 5/29 z numerem 49
Linii 29 :?: :-)
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#10 Post autor: hanys76 » 29 lut 2008, 21:02

Na stronie infotram opublikowano dalszy ciąg rozwoju i modernizacji na lata 2008-2013
Częsc 2 :
http://infotram.pl/text.php?id=16086&from=tag
Częśc 3 dotycząca zagłębia:
http://infotram.pl/text.php?id=16283&from=tag

Ciekawa lektura, polecam zapoznanie się z tym dokumentem.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#11 Post autor: Sebastian22 » 25 mar 2008, 21:20

ciekawe kiedy zaczną sie prace..... :eye:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#12 Post autor: Boguś » 04 kwie 2008, 21:15

Spółka Tramwaje Śląskie, której akcje w połowie ubiegłego roku zostały przejęte przez Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, przygotowuje się do modernizacji linii tramwajowych. Opracowany jest już plan na lata 2008-2013.

Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania specyfikacji, które są niezbędne do wyłonienia firm projektowych - mówi Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny spółki Tramwaje Śląskie. - Po przygotowaniu dokumentacji, a stanie się to najpóźniej do połowy przyszłego roku, będziemy musieli ogłosić przetarg na prace modernizacyjne. Dziś jeszcze nie umiem powiedzieć czy zrobimy to my czy na przykład zainteresowane gminy.

Modernizacja nie będzie tania, ponieważ w zależności od zakresu prac remontowych odnowienie jednego kilometra torowiska kosztuje od 3 do 8 milionów zł.

- Dlatego bezwzględnie będziemy starać się o pieniądze z funduszy Unii Europejskiej. Jednak nie rozstrzygnięto jeszcze, kto pokryje drugą połowę kosztów modernizacji w przypadku, kiedy z Unii Europejskiej otrzymamy pięćdziesiąt procent funduszy - dodaje dyrektor Wodniok.

W Sosnowcu największe prace szykują się w Zagórzu, gdzie obecnie do pętli w pobliżu ul. Braci Mieroszewskich dojeżdża tramwaj linii nr 15. W niedalekiej odległości od pętli powstanie podstacja, a tory tramwajowe pobiegną dalej wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich, aż do ul. Gwiezdnej.

Przedłużenie linii nr 15 znalazło się w strategii miasta oraz w planie inwestycyjnym województwa śląskiego. Gmina już wykupiła za około 800 tys. zł tereny, na których mają zostać położone nowe tory tramwajowe.

Poza tym planowana jest modernizacja torowiska biegnącego wzdłuż ul. 3 Maja (od skrzyżowania z ul. Parkową) w kierunku Zagórza oraz przejazdów przy ulicach Baczyńskiego i Piłsudskiego. Przy tej ulicy ma zostać dobudowana druga nitka torowiska w kierunku Katowic dla linii nr 15.

Wyremontowane zostanie również torowisko przy ul. Wojska Polskiego (skrzyżowanie z ul. Wygody), ale niestety w pasie tym pozostanie tylko jeden tor tramwajowy (tzw. mijanka) oraz część torów od ronda im. Edwarda Gierka do ul. Mościckiego. Na Pogoni planowana jest modernizacja infrastruktury przy ul. Żeromskiego i Mariackiej oraz za dawnym Technikum Energetycznym, aż do tzw. nerki w Będzinie.

Zakładając optymistyczną wersję modernizacja linii tramwajowych zakończyć się może najwacześniej w 2013 roku. Na razie nie tylko w Zagłębiu, ale na terenie całego województwa śląskiego jeździ osiem odnowionych wagonów tramwajowych. Pięć z nich zostało wyremontowanych w Łodzi, dwa w Poznaniu, a jeden w Chorzowie.

Modernizacja jednego wagonu, to koszt około 850 tys. zł, zaś kupno nowego niskopodłogowego wagonu tramwajowego to wydatek ponad 8 milionów zł. Tramwaje Śląskie zwróciły się do pasażerów z prośbą o ocenę wyremontowanych wagonów, które różnią się między sobą wyglądem i niektórymi rozwiązaniami technicznym. Ankietę można znaleźć w internecie na stronie Tramwajów Śląskich (www. tram-silesia.pl), w zakładce "konkurs". Głosy pasażerów mają być brane pod uwagę przy wyborze wykonawców kolejnych remontów wagonów.
naszemiasto

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#13 Post autor: Boguś » 17 kwie 2008, 22:25

Szykują się cięcia:
Wykolejające się tramwaje na zniszczonych torach, brak motorniczych i negocjacje w sprawie podwyżek to problemy Tramwajów Śląskich. Na domiar złego właśnie okazało się, że na rozwój komunikacji przed Euro 2012 dostaniemy mniej, niż liczyliśmy. Czy to koniec marzeń o nowych tramwajach i zmodernizowanych wagonach?

W środę w centrum Katowic tramwaj linii nr 16, jadąc z rynku w stronę pl. Miarki, wypadł z szyn i ściął filar wiaduktu kolejowego. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Zdaniem policji prawdopodobną przyczyną wypadku był zły stan torowiska.

To, niestety, nie pierwszy i na pewno nie ostatni taki wypadek. Większość z 362 km tramwajowych torów w aglomeracji jest w fatalnym stanie i wymaga pilnych remontów. Problem w tym, że nie ma na to pieniędzy. Szansą na poprawę tej sytuacji jest organizacja Euro 2012 i specjalne środki, które na poprawę stanu komunikacji rozdziela Ministerstwo Infrastruktury. Aglomeracji katowickiej z puli 600 mln euro miało przypaść 120 mln.

Na tę okazję Tramwaje Śląskie, Urząd Miasta Tychy i KZK GOP przygotowały projekt, który zakłada, że do 2011 roku na torach pojawi się 50 nowych tramwajów i 100 zmodernizowanych wagonów. Planowano też wyremontowanie ponad 100 km torów, budowę ok. 14 km nowych torowisk oraz kupno 15 nowych trolejbusów w Tychach.

To już jednak nieaktualne, bo dotacja będzie o 20-30 mln euro niższa. Kilka dni temu ministerstwo zasugerowało Górnośląskiemu Związkowi Metropolitalnemu, by o taką kwotę ściął śląski projekt. - Mamy przedstawić okrojoną wersję, ale w przyszłym tygodniu będziemy jeszcze w tej sprawie negocjować - mówi Krzysztof Krzemiński, rzecznik GZM-u.

Marek Kopel, prezydent Chorzowa, nie pozostawia złudzeń. Dla ministerstwa najważniejsze będą pomysły wiążące się bezpośrednio z komunikacją na Euro 2012. - A więc modernizacje linii tramwajowych od dworców kolejowych w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie i Bytomiu w kierunku Stadionu Śląskiego - mówi Kopel. - Idealnie byłoby włączyć jeszcze do tego planu szybki tramwaj ze stadionu do lotniska w Pyrzowicach, ale to, niestety, nierealne - dodaje.

W tej sytuacji najpewniej jako pierwsza wypadnie z projektu propozycja Tychów, czyli zakup 15 nowych trolejbusów. Co jeszcze z projektu wypadnie? Na razie GZM i Tramwaje Śląskie nie chcą tego zdradzić. Pewne jest tylko, że priorytetem będzie nie zakup nowych tramwajów, a remonty torowisk. - Co z tego, że będziemy mieli nowe tramwaje, skoro nie będą mały po czy jeździć - mówi Krzemiński.

Zanim otrzymamy pieniądze na rozwój komunikacji, Tramwaje Śląskie muszą łatać bieżące dziury. W tej chwili trwają prace projektowe na trzy zadania: modernizację torów od rynku do zajezdni w Katowicach Zawodziu, remont sieci tramwajowej na ul. Kościelnej w Mysłowicach i modernizację torowiska na ul. Barlickiego w Świętochłowicach. Trwa natomiast cały czas remont torowiska na ul. Gliwickiej w Katowicach.

Jak zapewniają przedstawiciele Tramwajów, po zakończeniu prac pasażerowie poczują komfort. Przy remoncie stosowane są bowiem najnowocześniejsze technologie, tzw. szyny pływające oraz spawy termitowe (szyny bezstykowe). - W efekcie tramwaje będą cichsze zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz wagonów - obiecują w KZK GOP.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#14 Post autor: shinkadamo » 17 kwie 2008, 22:56

Ostatnio mam wrażenie, że żyjemy w dżungli afrykańskiej i dlatego panuje chaos! Poza tym, Ukraina ma się z czego cieszyć, u nich prace są bardziej zaawansowane niż u nas - pozazdrościć! Co raz bardziej sceptycznie na to patrzę...
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#15 Post autor: shinkadamo » 22 maja 2008, 20:49

Mała ciekawostka: Oprócz tramwajów, ponownie mówi się o Tychach i modernizacji sieci trolejbusowej - można o tym przeczytać w serwisie WPK. Tychy to takie miejsce, gdzie tramwaj jest za duży, a autobus przereklamowany :mryellow: Tylko czekać na postępy w tej sprawie :)
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#16 Post autor: rafalurbino18 » 23 maja 2008, 09:23

shinkadamo pisze:Mała ciekawostka: Oprócz tramwajów, ponownie mówi się o Tychach i modernizacji sieci trolejbusowej - można o tym przeczytać w serwisie WPK. Tychy to takie miejsce, gdzie tramwaj jest za duży, a autobus przereklamowany :mryellow: Tylko czekać na postępy w tej sprawie :)
Jak to przeczytałem to się ucieszyłem. Jeszcze bardziej będę się cieszył jeśli naprawdę uda się zakupić nowy tabor lub rozbudować sieć trolejbusową.
PS: Mam takie pytanko : Ile trolejbusów jeździ w dni robocze na tych 5 liniach ?

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#17 Post autor: shinkadamo » 23 maja 2008, 19:11

PS: Mam takie pytanko : Ile trolejbusów jeździ w dni robocze na tych 5 liniach ?
Szczerze: nie wiem.

Proponuję pociągnąć ten temat jeśli ktoś chce w "Hyde parku", aby nie robić OT ;) Bo ktoś się może zdenerwować a tego nie chcemy ;)
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#18 Post autor: Boguś » 15 lip 2008, 23:51

To już pewne, wkrótce szerokim strumieniem popłyną pieniądze na modernizacje sieci tramwajowej i trolejbusowej, dzięki czemu w ciągu kilku najbliższych lat poprawi się podróżowanie tymi środkami komunikacji miejskiej. Wszystko za sprawą wpisania projektu "Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej" na listę niezbędnych inwestycji do zorganizowania w naszym kraju Euro 2012. Dotarliśmy do szczegółów projektu Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, zawartych w nim odcinków sieci, które będą modernizowane i rozbudowywane.
Koszty projektu szacowane na 705 mln złotych w połowie pokryje Resort Infrastruktury. Drugą połowę wyłożą gminy, uczestniczące w projekcie, których wkład własny zależy od zgłoszonych inwestycji. Najwięcej dorzucą Katowice (118 mln), następnie Sosnowiec (84 mln), Bytom (40 mln), Chorzów (36 mln), Tychy (25 mln), Zabrze (16 mln), Gliwice i Ruda Śląska (po 12 mln), Mysłowice (4 mln). Na terenie Dąbrowy Górniczej (3 mln) i Siemianowic Śląskich (0,3 mln) nie przewiduje się remontów torowisk. Gminy te pokryją jedynie swój udział w zakupie nowego i modernizacji obecnego taboru. Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.
Do tej pory już 5 miast - Bytom, Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Tychy - podjęło stosowną uchwałę przeznaczając pieniądze na ten cel. Najpóźniej do końca lipca podobne decyzje powinny podjąć rady sąsiednich miast.

Przede wszystkim modernizacji zostaną poddane odcinki, na których występują bariery techniczne i zagrożenia ciągłości usług trakcji. Zakres poszczególnych inwestycji w miastach będzie się, zatem przedstawiał następująco:

W Bytomiu zmodernizowane zostaną torowiska na ulicach w centrum miasta tj. Powstańców Warszawskich, Moniuszki, Jagiellońskiej, Miarki oraz na krótkim odcinku ulicy Katowickiej pomiędzy ulicą Jagiellońską, a Placem Kościuszki. Całkowicie wyremontowana zostanie trasa linii 7 od granicy ze Świętochłowicami do Zamłynia. Przewiduje się również modernizacje przejazdu przez ulicę Zabrzańską w rejonie HKS Bobrek Stal.

Chorzów zaplanował remont torowisk na ulicy Armii Krajowej na odcinku Gałeczki-Dąbrowskiego, a także na ulicy Wolności, na odcinku od Chrobrego do granicy ze Świętochłowicami. Remontu doczeka się także torowisko pomiędzy przystankami AKS i Chopina.

Tymczasem Gliwice swój wkład przeznaczą na remont torowisk na całej długości ulic Zabrskiej, Dolnych Wałów oraz Wieczorka. Inwestycje najprawdopodobniej rozpoczną się równocześnie z zawieszeniem ruchu tramwajowego z powodu budowy Drogowej Trasy Średnicowej w centrum miasta, czyli w 2010 roku.

Najwięcej inwestycji zaplanowały Katowice. Prawie całkowicie zmodernizowane zostaną torowiska na osi północ-południe zaczynając od Pętli Słonecznej do rynku, dalej w ciągu ulicy Kościuszki od wiaduktu kolejowego do Alei Górnośląskiej oraz końcówka trasy 6/16 w Brynowie. Oczywiście nie zapomniano o najważniejszych inwestycjach na osi wschód-zachód. Tutaj wymienione zostaną tory od pętli w Zawodziu do Placu Wolności, a także od przystanku Lisa do ulicy Gałeczki w Chorzowie. W Szopienicach szykuje się modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem, a także wymiana torów na ulicy Obrońców Westerplatte. W sprawnym przewiezieniu kibiców na mistrzostwa pomoże modernizacja odcinka od wesołego miasteczka do Stadionu Śląskiego.

Najwcześniej inwestycje rozpoczną się w Mysłowicach, bo już na początku przyszłego roku. Nastąpi przebudowa torowiska na ulicach Bytomskiej, Starokościelnej, Powstańców oraz modernizacja układów zasilania.

Ruda Śląska wyremontuje trasę linii 1 od przystanku Urząd Skarbowy do granicy z miastem Zabrze, a także krótkie przejazdy przy pętli w Chebziu, w ulicach: Drogi do Lipin, Asfaltowej i Dworcowej.

Jedyna nowa trasa tramwajowa (zawarta w projekcie) powstanie w Sosnowcu, dzięki temu dzielnica Zagórze w końcu doczeka się połączenia tramwajowego. Będzie ona biec przez środek osiedla, dalej wzdłuż ulic Paderewskiego, Śmigłego i kończyć w okolicy ulicy Gwiezdnej. Dodatkowo dotychczasowe torowisko na ulicy 3 Maja zostanie także zmodernizowane. Dotyczy to także ulic Sobieskiego aż do granicy z miastem Katowice, gdzie dobudowany zostanie drugi tor. Ostatni przewidywany odcinek do remontu znajduje się na ulicy Małachowskiego pomiędzy Rondem Gierka, a ulicą Mościckiego.

W projekcie uczestniczą także Tychy, które postanowiły zmodernizować sieć trolejbusową. Wiadomo, że prace modernizacyjne obejmą każdą z pięciu linii, jednak ich szczegółowy zakres, jak również decyzja w sprawie budowy nowej trasy znane będą na początku sierpnia.

W Zabrzu inwestycje skupią się wokół modernizacji torowisk na ulicy 3 Maja od Ślęczka do Makoszowskiej wraz z budową drugiego toru, ulicy Wolności od Kondratowicza do granicy z miastem Gliwice oraz ulicy Bytomskiej od Chrobrego do Drzymały.

Niestety w wyniku konieczności zmniejszenia wartości projektu podyktowanej przez Resort Infrastruktury zmianie uległa zaplanowana liczba nowych tramwajów. Możemy spodziewać się tylko 20 nowych wagonów niskopodłogowych oraz 20 nowych wagonów tradycyjnych. Zmodernizowanych zostanie 90 wagonów, nie licząc 20 w tym roku. Zmianie nie uległ planowany zakup nowych trolejbusów, których przybędzie 15.

Realizacja całego projektu zaplanowana jest w latach 2009-2011. Pomimo tego, iż aglomeracja górnośląska nie przeżyła jeszcze w tak krótkim czasie tylu inwestycji komunikacyjnych, są one absolutnym minimum, jakie trzeba wykonać w najbliższych latach. Jak zapowiadają śląskie gminy jest to dopiero wstęp i na tym modernizacja infrastruktury tramwajowej się nie zakończy, ale będzie kontynuowana w kolejnych latach.
Źródło: WPK Katowice: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=898
Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.
Nie zaskoczył mnie brak Będzina, ale Świętochłowice. No to o drugim torze dla 11 możemy pomarzyć.
W Bytomiu zmodernizowane zostaną torowiska na ulicach w centrum miasta tj. Powstańców Warszawskich, Moniuszki, Jagiellońskiej, Miarki oraz na krótkim odcinku ulicy Katowickiej pomiędzy ulicą Jagiellońską, a Placem Kościuszki. Całkowicie wyremontowana zostanie trasa linii 7 od granicy ze Świętochłowicami do Zamłynia. Przewiduje się również modernizacje przejazdu przez ulicę Zabrzańską w rejonie HKS Bobrek Stal.
Miechowice już nie aktualne?
Najwięcej inwestycji zaplanowały Katowice(...)końcówka trasy 6/16 w Brynowie(...)
A tam po co? Przedłużenie do Piotrowic nieaktualne?
W Szopienicach szykuje się modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem,
Czyżby mieliby zlikwidować mijanki?
Na terenie Dąbrowy Górniczej (3 mln) i Siemianowic Śląskich (0,3 mln) nie przewiduje się remontów torowisk.
A po co remontować? Przecież torowiska są tam równiutenkie jak stół :mruga:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: luki » 16 lip 2008, 00:21

Boguś pisze:

Kod: Zaznacz cały

Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.
Nie zaskoczył mnie brak Będzina, ale Świętochłowice. No to o drugim torze dla 11 możemy pomarzyć.
No tak, Świętochłowice niemile nas zaskoczyły :-x
Z drugiej strony uchowa się mój najuko...dzony jednotor ze spowalniaczami. Nie ma to jak sobie miło posiedzieć / postać (niepotrzebne skreślić) na Szarlocińcu.

Zastanawia mnie ten ciąg zdania:
Na terenie Dąbrowy Górniczej (3 mln) i Siemianowic Śląskich (0,3 mln) nie przewiduje się remontów torowisk. Gminy te pokryją jedynie swój udział w zakupie nowego i modernizacji obecnego taboru. Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.
Czy rozumieć to należy że Świętochłowice i Będzin nie dorzucą kasy na tabor ?
Boguś pisze:
W Szopienicach szykuje się modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem,
Czyżby mieliby zlikwidować mijanki?
Jak Sosnowiec ma robić na Sobieskiego dwutorową, to zmiany w Szopienicach też by się przydały. Może są też jakieś plany co do tuneliku ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: R_G » 16 lip 2008, 00:26

Może w Szopienicach zrobią trójkąt :D
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#21 Post autor: luki » 16 lip 2008, 00:37

Mika0005 pisze:Może w Szopienicach zrobią trójkąt :D
Taa, i reaktywują 33, które będzie przecierać łuk w relacji Szopienice Pętla - Sosnowiec :alien:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#22 Post autor: rafalurbino18 » 16 lip 2008, 11:08

W Zabrzu inwestycje skupią się wokół modernizacji torowisk na ulicy 3 Maja od Ślęczka do Makoszowskiej wraz z budową drugiego toru, ulicy Wolności od Kondratowicza do granicy z miastem Gliwice oraz ulicy Bytomskiej od Chrobrego do Drzymały.
Torowisko na ulicy 3 Maja można byłoby wyremontować na odcinku do ul. Makoszowskiej do ul. Roosevelta, bo wygląda ono tam fatalnie. Co do tego drugiego toru to jestem zaskoczony, że postanowiono go wybudować. Szkoda, że żadnych prac nie zaplanowano na północnym odcinku trasy linii 3. Co do pozostałych odcinków w Zabrzu uważam, że nie jest ich zbytnio dużo ale dobrze, że przynajmniej jest coś.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: Penny » 16 lip 2008, 14:00

luki pisze:
Boguś pisze:

Kod: Zaznacz cały

Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.
Nie zaskoczył mnie brak Będzina, ale Świętochłowice. No to o drugim torze dla 11 możemy pomarzyć.
No tak, Świętochłowice niemile nas zaskoczyły :-x
Z drugiej strony uchowa się mój najuko...dzony jednotor ze spowalniaczami. Nie ma to jak sobie miło posiedzieć / postać (niepotrzebne skreślić) na Szarlocińcu.
Zrobienie drugiego toru chociażby do momentu pomiędzy przystankami Chorzów Pokoju a Piaśniki Skrzyżowanie byłoby myślę wystarczającym rozwiązaniem, więc brak obecności Świętochłowic w projekcie nie powinien być dokuczliwy

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#24 Post autor: ff » 16 lip 2008, 14:21

Ja tam się nie wgłębiam, ale tam jest napisane, że to dotyczy tylko projektu GZM i inwestycjami związanymi z euro 2012. Przecież są też inne fundusze europejskie i inna motywacja niż Euro 2012. Takie Świętochłowice nieraz już pokazały, że są protramwajowe i może wyłożą na banki w ramach innego projektu. Może nie stać ich na to i to. Bo że TŚ to wór bez dna to się chyba wszyscy zgadzamy.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#25 Post autor: Boguś » 18 lip 2008, 22:02

Dzięki unijnej pomocy finansowej tramwaje będą jeździć aż do Placu Papieskiego.
naszemiasto.pl

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#26 Post autor: R_G » 18 lip 2008, 23:17

No to cóż pozostaje postawić pytanie gdzie jest Zagórze :twisted:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#27 Post autor: rafalurbino18 » 21 lip 2008, 18:10

W dzisiejszym Echo Miasta ukazał się artykuł "Rewolucja na torowiskach" w którym mowa o 200 mln euro przeznaczonych na komunikację tramwajową. Link

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#28 Post autor: Boguś » 08 sie 2008, 21:11

Jeszcze nie zaczęły się prace przy gigantycznym projekcie unowocześnienia linii tramwajowych w aglomeracji śląskiej na Euro 2012, a już pojawił się pierwszy problem. Będzin nie chce dać ani złotówki na trasę z Sosnowca do Dąbrowy Górniczej, a ominąć tego miasta się nie da.

Zgodnie z planem przed Euro 2012 wyremontowanych ma być 100 km, a wybudowanych od nowa 14 km torów tramwajowych. Projekt zakłada również kupno 50 tramwajów i modernizację 100. Około 100 mln euro da na to przedsięwzięcie Ministerstwo Infrastruktury. Ale gminy z własnej kieszeni muszą dołożyć drugie tyle.

Zrzutka już się zaczęła. Katowice zadeklarowały 236 mln zł, Tychy - 50 mln zł, a Bytom - 43 mln zł. Ponad 84 mln zł chce dołożyć też Sosnowiec, który zamierza nie tylko kupić niskopodłogowe tramwaje, ale wyremontować również kilka tras, m.in. do Dąbrowy Górniczej. I tu pojawił się problem, bo tramwaje na tej linii jeżdżą przez Będzin. A władze tego miasta jako jedyne nie zgodziły się na przejęcie akcji Tramwajów Śląskich i nie interesuje ich program rozwoju komunikacji przed Euro 2012.

Ryszard Łukawski, wiceprezydent Sosnowca, przyznaje, że jeżeli władze Będzina nie zmienią zdania, jego gmina będzie miała kłopot. Nie można przecież przełożyć torów w inne miejsce, tak by omijały Będzin. Tym bardziej że w tym mieście znajduje się zajezdnia. - Nie wpadajmy w panikę. Rozmowy dopiero się zaczęły i jestem przekonany, że zanim przyjdzie do realizacji tego projektu, zdołamy się porozumieć - na razie uspokaja Łukawski.

Dodaje jednak, że remont całego torowiska z budżetu Sosnowca nie wchodzi w grę. - Nie możemy przecież finansować inwestycji na terenie obcej gminy - mówi.

Tymczasem optymizmu prezydenta Łukawskiego, który liczy na porozumienie, nie podzielają władze Będzina. W sprawie modernizacji tramwajów nie pozostawiają złudzeń. "Informujemy, że obecnie nie ma możliwości współfinansowania przez miasto Będzin zadań związanych z programem inwestycyjnym Tramwaje Śląskie SA" - czytamy w specjalnym oświadczeniu przygotowanym przez będziński magistrat.

Gmina tłumaczy, że nie ma pieniędzy na tramwaje, bo zaangażowała się w gigantyczny projekt wymiany kanalizacji współfinansowany przez Unię. - Miasto nie może wydawać publicznych pieniędzy na modernizację majątku, którego nie jest właścicielem czy zarządcą. Tym bardziej że główne trasy tramwajowe biegną ulicami, które nie są w zarządzie miasta - ul. Małobądzka jest drogą powiatową, a al. Kołłątaja drogą wojewódzką - przekonuje Marzena Karolczyk, rzeczniczka będzińskiego magistratu.

Ale to tylko pretekst. Nie jest tajemnicą, że Będzin od początku był niechętny pomysłom inwestowania w tramwaje, uznając je za przestarzałe. Tamtejsi radni wolą po prostu dokładać do komunikacji autobusowej.

Ostatnia nadzieja w Górnośląskim Związku Metropolitalnym, który ma nadzorować ten projekt. Być może uda się mu przekonać władze Będzina, by jednak dołożyły się do Tramwajów Śląskich.
Źródło: Gazeta.pl

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#29 Post autor: luki » 09 sie 2008, 12:42

Dodaje jednak, że remont całego torowiska z budżetu Sosnowca nie wchodzi w grę. - Nie możemy przecież finansować inwestycji na terenie obcej gminy - mówi.
Tak jak już wiele razy mówiłem... tu jest problem podziału na miasta. Jakby był jeden właściciel nie było by problemu.
A tak nikt nie będzie się zrzucał na nie swoje tory, Będzin zaś nie ma akcji więc umywa ręce. Żenada. Wydaje mi się tylko że jak wszyscy poszli na układ przejęcia akcje TŚ do gmin, to Będzin tez winien być zobowiązany.
Nie jest tajemnicą, że Będzin od początku był niechętny pomysłom inwestowania w tramwaje, uznając je za przestarzałe.
Jak się ich nie wyremontuje jak trzeba to właśnie będą przestarzałe. Ludzie jesteście 100 lat przed murzynami.
Być może uda się mu przekonać władze Będzina, by jednak dołożyły się do Tramwajów Śląskich.
Jakoś tego sobie nie wyobrażam :-|
Ostatnio zmieniony 10 sie 2008, 12:45 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#30 Post autor: R_G » 09 sie 2008, 12:54

W pełni podzielam zdanie luki-iego. Niestety :-|
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#31 Post autor: Kuba » 09 sie 2008, 13:12

luki pisze:Tak jak już wiele razy mówiłem... tu jest problem podziału na miasta. Jakby był jeden właściciel nie było by problemu.
A tak nikt nie będzie się zrzucał na nie swoje tory, Będzin zaś nie ma aukcji więc umywa ręce. Żenada. Wydaje mi się tylko że jak wszyscy poszli na układ przejęcia aukcje TŚ do gmin, to Będzin tez winien być zobowiązany.
Jakoś źle sie to czyta.

Będzin, Katowice jak i Gliwice moim zdaniem powinni w pierwszej kolejności wykupić akcje TŚ, bo tam w końcu są zajezdnie. Gdyby nie zajezdnie to nie było by tramwajów.
We wszystko trzeba inwestować bo bez inwestycji, zysków nie ma. A na pewno gdyby Będzin zainwestował cokolwiek, zyskał by wiele więcej niż teraz ma.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#32 Post autor: luki » 10 sie 2008, 12:45

Kuba pisze:Jakoś źle sie to czyta.
Sory... za dużo na allegro się siedzi :lol:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#33 Post autor: Peter » 10 sie 2008, 12:56

Nigdy nie wiadomo luki. Może kiedyś wystawią na aukcji Allegro jakiś wagon TŚ. :mryellow:
*SDIP (U.N.O.)

Gall
Posty: 229
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

#34 Post autor: Gall » 10 sie 2008, 15:02

Peter pisze:Nigdy nie wiadomo luki. Może kiedyś wystawią na aukcji Allegro jakiś wagon TŚ. :mryellow:
W sumie niezła myśl ;) Wystawić coś, co ma iść na żyletki, z ceną minimalną będącą ceną złomu ;)
45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#35 Post autor: Kuba » 11 wrz 2008, 20:53

http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... zenie1.pdf
Przedłużenie składania ofert na modernizację trasy do Zawodzia. 17.09.2008.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#36 Post autor: Marcin » 23 wrz 2008, 13:56

Choroba tramwajowa?
Prezentujemy fragment artykułu z dzisiejszego „Wprost” z udziałem radnego sosnowieckiego Krzysztofa Haładusa i prezydenta Sosnowca Kazimierza Górskiego.

„Choroba tramwajowa”

Prezydenci miast oraz radni bezmyślnie kopiują francuskie rozwiązania. Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz chce, by miasto w najbliższych 20 latach wydało na tramwaje aż 16 mld zł. Około 2,5 mld zł przeznaczą na ten cel władze aglomeracji śląskiej. Kolejne kilkaset milionów złotych zamierzają wydać na remonty, modernizację i zakup taboru władze większości z ponad 30 polskich miast, w których znajdują się linie tramwajowe. We Francji w sieć tramwajową inwestuje się po to, aby dostarczyć lukratywne zamówienia narodowym koncernom. Po co się to robi w Polsce? (...)

Krzysztof Haładus, niezależny radny z Sosnowca, były kandydat na prezydenta miasta, ujawnia „Wprost", że tylko na pierwszy etap modernizacji linii tramwajowych władze miasta chcą wydać 168 mln zł. Całość ma zaś kosztować około miliarda złotych (dla porównania, roczny budżet miasta to około 600 mln zł). Zastąpienie pięciu istniejących w Sosnowcu linii tramwajowych autobusami, które jeździłyby dwukrotnie częściej, kosztowałoby tylko 40 mln zł (za jeden nowoczesny autobus trzeba zapłacić około miliona złotych, tramwaj - 7-10 mln zł). Radny Haładus zaapelował do samorządowców, aby nie tracili pieniędzy na tramwaje. Wziął ten apel pod uwagę m.in. prezydent Rudy Śląskiej Andrzej Stania. - Po likwidacji jednej trzeciej linii tramwajowych i zastąpieniu ich autobusami obniżylibyśmy nasze wydatki na komunikację miejską o jedną czwartą. Za zaoszczędzone pieniądze moglibyśmy wybudować nowe jezdnie tam, gdzie do tej pory były tory - mówi „Wprost” Stania.
Dodatkowym argumentem na rzecz likwidacji tramwajów jest to, że komunikacja tramwajowa tworzy monopol naturalny. Na przykład wszystkie linie w aglomeracji śląskiej obsługuje spółka Tramwaje Śląskie (do niedawna własność skarbu państwa, obecnie - samorządu). Większość komunikacji autobusowej jest za to obsługiwana przez prywatne firmy. Przetarg wygrywa ta, która zaoferuje najniższą stawkę. W efekcie za kilometr przejechany autobusem samorządy płacą prawie dwukrotnie mniej (4 zł) niż tramwajem (7,5 zł). (...)

Dlaczego w Polce wzorujemy się na drogich francuskich rozwiązaniach? To wina naszych polityków samorządowych, którzy naśladują poczynania swoich unijnych odpowiedników. Prezydent Sosnowca Kazimierz Górski, który popiera inwestowanie w komunikację szynową, wręcz oświadczył, że „tramwaje zbliżą nas do standardów europejskich". Wbrew temu, co wielu polskim politykom się wydaje, inwestycje w tramwaje nie są popierane w unii przez wszystkich, i to nawet w samej Francji. (...)

Być może w niektórych polskich miastach (chociażby ze względu na poczynione inwestycje) opłacałoby się pozostawić istniejące linie tramwajowe. Z pewnością jest jednak wiele miejsc w Polsce, gdzie tańsze byłoby ich zlikwidowanie i zastąpienie systemem BRT. Tym bardziej że na przykład na Śląsku 85 proc. torów tramwajowych nadaje się do natychmiastowej wymiany. Problemem jest to, że mało kto chce dokonać rzetelnej analizy kosztów inwestycji w tramwaje wraz z porównaniem ich z innymi systemami komunikacji miejskiej. (...)

źródło: Aleksander Piński / wprost.pl
Źródło Sosnowiec.info.pl

Ten Haładus jest jakiś chory,pięć linii tramwajowych zastąpionych autobusem kursującym dwa razy częściej.Ah już widzę te korki na 3 Maja :twisted: .

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#37 Post autor: luki » 23 wrz 2008, 14:31

Facet ma chyba jakiś "tramwajowy kompleks"
Kto wie może za 100 lat będzie w podręcznikach szkolnych :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#38 Post autor: Marcin » 23 wrz 2008, 14:48

luki pisze:Facet ma chyba jakiś "tramwajowy kompleks"
Mama go straszyła że go czerwona N-ka porwie :lol: .

Z kolei podoba mi się komentarz jednego internauty co do tego artykułu.
No cóż trzeba poczekac az pewnego dnia Pan Haładus obudzi sie z reka w nocniku, kiedy stojąc w swoim samochodzie na skrzyzowaniu na czerwonym świetle zacznie liczyc ile tych paskudnych tramwajow przejechalo obok niego bez zatrzymania. I należy pamiętac, ze tramwaj w przeciwienstwie do autobusów da sie laczyc w sklady o długości przekraczającej nawet 60metrów, a prowadził go będzie 1 motorniczy. Autobusów potrzeba 4 + 4 kierowców Ciekawe co tańsze?

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#39 Post autor: Kuba » 23 wrz 2008, 15:11

Marcin pisze:Mama go straszyła że go czerwona N-ka porwie :lol: .
Czarna Wołga :twisted:

Co do komentarza to pewnie i tak Haładus powie, że autobusy są tańsze. Zresztą ja na cenach się zbytnio nie znam.

Autobus nie zajedzie wszędzie tam gdzie tramwaj ot co.

Co do kursowania 2x częściej to trzy autobusy w ciągu 10 minut do Będzina i DG to trochę chore... Na Klimontów już nie przejedzie tak jak tramwaj, do Kazimierza to w ogóle... W Milowicach, wstyd się przyznać, jeszcze nie byłem, nie wiem jak tam wygląda sytuacja. Przepchanie się autobusu przez Małachowskiego to poroniony pomysł, jeżeli zakładamy, że autobus będzie jechał trasą tramwajową. W centrum Sosnowca wydaje mi się, że za dużo autobusów już tam.

Tramwaj to nie autobus. Jednak ma swoje zalety, jak i wady. Nie stoi w korkach i to najważniejsze. Oczywiście jak tory są wydzielone.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#40 Post autor: Marcin » 23 wrz 2008, 16:59

Kuba pisze:W Milowicach, wstyd się przyznać, jeszcze nie byłem, nie wiem jak tam wygląda sytuacja.
Zawracał by pod Halą Sportową tak jak teraz S-ka.
Kuba pisze:Przepchanie się autobusu przez Małachowskiego to poroniony pomysł
Już tamtędy jeździły T15 i T21.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#41 Post autor: rafalurbino18 » 23 wrz 2008, 20:14

luki pisze:Facet ma chyba jakiś "tramwajowy kompleks"
Kto wie może za 100 lat będzie w podręcznikach szkolnych :twisted:
Według mnie to naprawdę ma kompleks... Co słyszę te nazwisko, to później dowiaduję się o kolejnych głupich pomysłach poprawy komunikacji tramwajowej. W tym wypadku poprawy czyli wycięcia.. Może i tramwaj jest droższy ale nie kopci jak autobus. Euro 2012 się zbliża i zamiast myśleć o poprawie komunikacji tramwajowej w naszym regionie to wyskakuje jakiś Pan z takimi pomysłami. Brak słów :!:

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: R_G » 23 wrz 2008, 20:36

To nazwisko powinno się kojarzyć z fobią tramwajową i my jako MK nie powinniśmy nawet czytać jego felietonów, nowych pomysłów i Bóg wie czego jeszcze.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#43 Post autor: shinkadamo » 23 wrz 2008, 21:10

Chęć likwidacji tramwajów przez Haładusa świadczy jedynie o jego braku wiedzy na temat systemów transportowych w aglomeracjach, czy też konurbacjach. Możliwe, że sam Haładus widzi jedynie miejsca, gdzie tramwaje nie mają wydzielonego torowiska, co dość często można zauważyć. Sugeruje się tym, że są takimi zawalidrogami, coś na wzór trolejbusów. O wielkich zaletach trolejbusów przekonała się Gdynia i Lublin, a Tychy doświadczają oświecenia. Jednak tam, gdzie tramwaj za duży, trolejbus przejmuje pałeczkę. Powracając jednak do tramwai, system transportu kolejowego lekkiego (jak ja uwielbiam te fachowe określenie dla tramwai) dysponuje lepszą możliwością poboru pasażerów oraz wykorzystania drogi żelaznej do większej przepustowości pociągów na szlaku. Pan Haładus chyba galapuje w innym świecie, jeśli chce zastąpić tramwaje autobusami i uważa je za lepszą alternatywę. Autobus truje, śmierdzi i ryczy i nie będę negować twierdzenia, że właśnie te pojazdy są zawalidrogami. Tramwaj jadący wydzielonym torowiskiem jest całkiem innym rodzajem transportu i według mnie - jak większość obecnych na forum wie - jest transportem posiadającym więcej zalet aniżeli wad.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#44 Post autor: R_G » 23 wrz 2008, 21:35

shinkandamo pisze:Możliwe, że sam Haładus widzi jedynie miejsca, gdzie tramwaje nie mają wydzielonego torowiska
Trochę to dziwne w jego przypadku bo akurat Sosnowiec z reguły ma te torowiska jednak wydzielone.
Tramwaj jadący wydzielonym torowiskiem
Ale trzeba wziąć pod uwagę że jeżeli tramwaje mają spełniać swoją rolę to powinny być budowane te torowiska wydzielone.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#45 Post autor: Marcin » 01 paź 2008, 23:13

http://www.e-sosnowiec.pl/index.php?dan ... 2128&num=3

Haładus zaś pajacuje :lol: .

Tym razem mamy (nie)przyjemność widzieć twarz jegomościa xD.

Źródło:

www.e-sosnowiec.pl

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#46 Post autor: rafalurbino18 » 02 paź 2008, 07:58

Marcin pisze:http://www.e-sosnowiec.pl/index.php?dan ... 2128&num=3

Haładus zaś pajacuje :lol: .

Tym razem mamy (nie)przyjemność widzieć twarz jegomościa xD.
Oczywiście nie mamy... Komentarze pod tym artykułem mówią swoje. Ja go nie czytałem, bo zapewne znów pan Haładus opowiada jakie to te tramwaje są złe i drogie.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#47 Post autor: observator » 05 paź 2008, 21:33

Ten facet jest dziwny. Najpierw:
Tramwaj, jako uczestnik ruchu drogowego, jest niebezpiecznym użytkownikiem jezdni. Zwłaszcza, jeśli chodzi o bardziej skomplikowane skrzyżowania.
a w następnym zdaniu:
Co do stanu infrastruktury - tragedii chyba nie ma.
Chyba każdy zdroworozsądkowiec odpowiedzial by dokładnie na odwrót.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#48 Post autor: Marcin » 25 lis 2008, 16:16

700 milionów złotych zainwestują w ciągu najbliższych lat Tramwaje Śląskie w modernizację taboru, torowisk i sieci. Większość tej kwoty pójdzie na przebudowę infrastruktury w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie i Bytomiu. Pierwszym zwiastunem zmian będzie 20 odnowionych wagonów, które w ciągu najbliższego półrocza wyjadą na tory - informuje Dziennik Zachodni. Okazją do zaprezentowania inwestycyjnych planów spółki była wczorajsza konferencja zorganizowana z okazji 110-lecia elektrycznej komunikacji tramwajowej w aglomeracji. Przedstawiciele firmy przyznali, iż w ostatnim czasie nie rozpieszczali pasażerów warunkami podróży. Teraz to ma się zmienić. Kluczową rolę w finansowaniu inwestycji odegrać ma 100 milionów euro rządowej dotacji, obiecanej w ramach programu 'Infrastruktura i środowisko'. W lipcu zgłoszony przez tramwajarzy projekt trafił na tzw. listę indykatywną Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Pieniądze mają przede wszystkim umożliwić przebudowę infrastruktury w okolicach Stadionu Śląskiego. Ale prace prowadzone będą na terenie ośmiu gmin. Skorzystają Katowice, Sosnowiec, Chorzów i Bytom. Listę uzupełniają Ruda Śląska, Zabrze, Gliwice i Mysłowice.
- Można się zżymać, że to zbyt mało w stosunku do potrzeb, ale w ciągu ostatnich dziesięciu lat na modernizację linii 6 i 41 wydaliśmy 260 mln złotych;w ciągu trzech i pół roku przeznaczymy na inwestycje kwotę niemal trzy razy większą. Tak duży zakres robót będzie powodował też pewne problemy. Torowiska będą wyłączane z użytku - przyznał Janusz Berkowski, prezes Tramwajów Śląskich.
Prócz przebudowy torowisk i wymiany sieci spółka chce kupić 20 nowych, niskopodłogowych tramwajów, a kolejnych 80 zmodernizować. Zwiastunem zmian ma być 20 zmodernizowanych wagonów, które w ciągu najbliższego półrocza wyjadą na tory (w ubiegłym roku lifting przeszło osiem wagonów). Cztery pierwsze są gotowe i w grudniu ruszą do 'akcji' . Reszta dołączy po nowym roku. W zmodernizowanych tramwajach wymienione zostały m.in. siedzenia, podwozie i cała elektronika. Nie zmienia to jednak faktu, iż mają prawie dwadzieścia lat. Na zakup nowych tramwajarzy jednak nie stać.
www.infotram.pl

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#49 Post autor: mark40 » 25 lis 2008, 21:58

Wybrane inwestycje tramwajowe w latach 2008- 2011 i planowany czas ich realizacji:
* Bytom: od granicy Świętochłowic do Szybów Rycerskich: 09. 2010 - 10.2011

* Chorzów: ul. Armii Krajowej od skrzyżowania z ul. Gałeczki do ul. Dąbrowskiego: 03.2009 - 11.2010

* Gliwice: ul. Wieczorka i Dolnych Wałów od skrzyżowania z ul. Zwycięstwa do ul. Daszyńskiego: 09.2010 - 12.2011

* Katowice: linia 6 i 41 od Wesołego Miasteczka do pętli zachodniej przy Stadionie Śląskim: 12.2009 - 052011

* Katowice: oś północ - południe (ul. Pocztowa, Dworcowa, Św. Jana, Al, Korfantego): 04.2010 - 12.2011

* Katowice: od Rynku do Zawodzia: 10.2008 - 12.2009

* Katowice: ul. Gliwicka (od przystanku "Lisa" do Chorzowa): 12.2009 - 03.2011

* Katowice: od pl. Wolności do Rynku: 03.2010 - 08.2011

* Ruda Śląska: trasa od Chebzia do granic z Zabrzem: 03.2010 - 12.2011

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1009

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#50 Post autor: Penny » 01 gru 2008, 14:12

Przykładowo, taki remont w Chorzowie w ciągu ul. Armii Krajowej od ul. Gałeczki do ul. Dąbrowskiego mógłby być wykonany w dwóch etapach: Gałeczki - Zajezdnia i Zajezdnia - Dąbrowskiego. Czy wiadomo, które z tych prac będzie wykonywana etapami jak w powyższym przykładzie lub chociaż z częściowym utrzymaniem ruchu?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość