Nowe trasy tramwajowe

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#51 Post autor: Panewniczanin » 19 gru 2006, 16:18

kaktus pisze:Dawno nie odwiedzałem tego tematu i wiele sie w tym czasie wydarzyło. Gdy spojrzałem na trasy tramwajowe w 2030 roku zawuważyłem linię do Wojkowic. Ciekawe sczy znów założą trakcję w Wojkowicach i linia znów zacznie działać, czy poprostu jest to kilkuletnia mapa i nie uwzględnia likwidacji lini tramwajowej 25. Osobiście wydaje mi sie ta druga ewentualność prawdziwa. :(
To jest mój projekt, nie TŚ-u :) Mam nadzieję, że gdy TŚ przejmą miasta będą projekty reaktywacji... Oby szybko zaprojektowano i zbudowano na całej trasie, a nie tak jak teraz się dzieje z Miechowicami - tylko kąsek trasy, plany dopiero po 20 latach od zawieszenia ruchu a budowa idzie jak krew z nosa. :?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

#52 Post autor: kaktus » 19 gru 2006, 17:06

Uważam, że nie ma nawet najmniejszych szans do rektywacji lini 25.Wczoraj porzejeżdżałem samochodem koło kopalni Grodziec i tam deski są,żeby dalej tramwaj nie jeżdził.

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#53 Post autor: Panewniczanin » 19 gru 2006, 17:18

kaktus pisze:Uważam, że nie ma nawet najmniejszych szans do rektywacji lini 25.Wczoraj porzejeżdżałem samochodem koło kopalni Grodziec i tam deski są,żeby dalej tramwaj nie jeżdził.
Przecież w przypadku reaktywacji koniecznie należy wymienić torowisko i sieć trakcyjną (czyli tak jakby budować linię od nowa), przydałaby się też budowa nowych mijanek, tak by była możliwa jazda z częstotliwością 15 minut.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#54 Post autor: Kuba » 07 cze 2008, 22:49

Odkopiemy stary temat ?
A odkopiemy.

Przeglądając youtube'a natknąłem się na...:
http://pl.youtube.com/watch?v=pB1HKcOCqpM [7:35]
Będzin - Czeladź - Siemianowice

i nici z tego?

A przejażdżka po pętli to świetna zabawa tak jak wynajęty #740 ;D
Ostatnio zmieniony 07 cze 2008, 23:52 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#55 Post autor: R_G » 07 cze 2008, 23:04

Nici z tego linka
DOPISANE:
Kuba pisze:Jaka siara
Noooo :santa:
Ostatnio zmieniony 07 cze 2008, 23:56 przez R_G, łącznie zmieniany 1 raz.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#56 Post autor: Kuba » 07 cze 2008, 23:52

Mika0005 pisze:Nici z tego linka
Jaka siara. Przepraszam. Już jest okey.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#57 Post autor: rafalurbino18 » 23 lut 2010, 10:44

Dość ciekawe plany rozbudowy tras tramwajowych w Katowicach:
http://bip.um.katowice.pl/dokumenty/201 ... 700934.png

PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#58 Post autor: memphis » 23 lut 2010, 11:51

rafalurbino18 pisze:PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.
A doczytałeś do jakiego dokumentu to jest załącznik? Pewnie nie skoro piszesz takie rzeczy. Ciekawe jak miałoby kiedykolwiek coś jednak wreszcie powstać jeśli nie będzie to wcześniej zaplanowane.

Tak się składa, że KMTM przygotowuje opinię w sprawie tego Studium, w czym uczestniczy m.in. kol. Luki. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje, czy uwagi to piszcie (tu, czy mailem), jest to okazja do przedstawienia ich w UM - konsultacje tego Studium trwają tylko do 5 marca, a jest to podstawowy dokument na bazie którego będzie cokolwiek w tym mieście robione przez najbliższe 20 lat.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#59 Post autor: rafalurbino18 » 23 lut 2010, 12:16

memphis pisze:
rafalurbino18 pisze:PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.
A doczytałeś do jakiego dokumentu to jest załącznik? Pewnie nie skoro piszesz takie rzeczy. Ciekawe jak miałoby kiedykolwiek coś jednak wreszcie powstać jeśli nie będzie to wcześniej zaplanowane.
Przyznaję, że trafiłem do tego planu poprzez kolegę. Żadnego dokumentu do którego jest ten załącznik nie widziałem, więc z góry przepraszam.

Patrząc na ten plan brakuje mi jakieś linii wgłąb osiedla Tysiąclecia. Oczywiście ciężko jest cokolwiek tam poprowadzić z uwagi na brak miejsca. To samo z Ligotą/Piotrowicami, ale te 2 obszary postawiłbym na pierwszym miejscu. Prowadzenia linii tramwajowej z os. Tysiąclecia do stacji Katowice-Załęże nie miałoby sensu, bo podróż do centrum trwałaby za długo. Za to właśnie na południu Katowic takie rozwiązanie (tramwaj+pociąg) mogłoby się powieść. To tyle ode mnie - niech się wypowiedzą mieszkańcy i stali bywalce w Katowicach, bo mimo wszystko to nie "moje rejony" :-P

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#60 Post autor: hanys76 » 23 lut 2010, 15:37

Tramwaj w głąb Osiedla tysiąclecia, to raczej nierealne. Po pierwsze niema na to miejsca za bardzo, a po drugie przecież na Chorzowskiej mamy jedną nitkę a na Gliwickiej drugą. Poza tym mamy 8 linii autobusowych, jezdzących w różnych kierunkach więc jak widac niema problemu z komunikacją. To tyle odemnie jako, od mieszkańca tego osiedla.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#61 Post autor: rafalurbino18 » 23 lut 2010, 18:29

hanys76 pisze:Tramwaj w głąb Osiedla tysiąclecia, to raczej nierealne. Po pierwsze niema na to miejsca za bardzo, a po drugie przecież na Chorzowskiej mamy jedną nitkę a na Gliwickiej drugą. Poza tym mamy 8 linii autobusowych, jezdzących w różnych kierunkach więc jak widac niema problemu z komunikacją. To tyle odemnie jako, od mieszkańca tego osiedla.
Oczywiście nie chodziło mi o to, że na osiedlu Tysiąclecia jest problem z komunikacją. Po prostu tramwaj przydałby się tam z uwagi na duże potoki pasażerskie, które generuje osiedle. Poza tym autobus stoi w korku, a ludzie raczej nie będą się przesiadać z autobusu do tramwaju (wydłużenie czasu przejazdu). Chociaż dzisiaj było bardzo tłoczno w tramwajach z uwagi na zamknięcie ronda i wielki korek na Chorzowskiej. Jeszcze wracając do tematu, to do Gliwickiej z osiedla jest za daleko, więc ludzie i tak wybiorą autobusy. Póki co najpierw trzeba zrobić coś z centrami przesiadkowymi, bo przykład Zawodzia pokazuje, że zamiast zyskiwać traci się pasażerów.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#62 Post autor: Szociu » 24 lut 2012, 14:46

Wydano pozwolenia środowiskowe na przedłużenie linii 15 wgłąb osiedla Zagórze w Sosnowcu:
http://www.bip.um.sosnowiec.pl/dokument ... p=5559&r=r .

kbamm
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010, 21:49
Lokalizacja: Katowice

#63 Post autor: kbamm » 25 lut 2012, 14:06

memphis pisze:
rafalurbino18 pisze:PS: Nie wiem jednak po co coś takiego powstało, skoro i tak większość linii nie zostanie zbudowana.
A doczytałeś do jakiego dokumentu to jest załącznik? Pewnie nie skoro piszesz takie rzeczy. Ciekawe jak miałoby kiedykolwiek coś jednak wreszcie powstać jeśli nie będzie to wcześniej zaplanowane.

Tak się składa, że KMTM przygotowuje opinię w sprawie tego Studium, w czym uczestniczy m.in. kol. Luki. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje, czy uwagi to piszcie (tu, czy mailem), jest to okazja do przedstawienia ich w UM - konsultacje tego Studium trwają tylko do 5 marca, a jest to podstawowy dokument na bazie którego będzie cokolwiek w tym mieście robione przez najbliższe 20 lat.
Może ja z innej planety, może ja już za stary, ale póki co zaśpiewajmy sobie: ...oj naiwny, naiwny, naiwny, jak dziecko we mgle..

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#64 Post autor: Karix26 » 13 maja 2012, 17:00

Mogliby pociągnąć tory na Braci mieroszewskich od D.G. Aleja róż do Dańdówka skrzyżowanie, dobudować 2 tor na niwce i zrobić linię od Mysłowice PKP do Huty Katowice i zawiesiliby autobus 18. :mryellow:
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#65 Post autor: TŚ25 » 13 maja 2012, 17:12

Nie wiem, czy było to już tu dawane, ale takie coś o tramwaju do Miechowic(nie wiem jaka data) :
http://www.zyciebytomskie.pl/artykul.ph ... 5&glowny=0
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#66 Post autor: Penny » 13 maja 2012, 19:47

TŚ25 pisze:Nie wiem, czy było to już tu dawane, ale takie coś o tramwaju do Miechowic(nie wiem jaka data) :
http://www.zyciebytomskie.pl/artykul.ph ... 5&glowny=0
To akurat byłoby odtworzenie starej linii ;) A temat wraca latami i oprócz redakcyjnej powieści, nic nie poczyniono w kwestii budowy :|

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#67 Post autor: Peter » 13 maja 2012, 21:51

Wiadukt tramwajowy w Karbiu wybudowano w latach 90 i tak sobie stoi. Myślę jednak, że przez wiele lat tam niestety nic po szynach nie pojedzie, jeśli kiedykolwiek pojedzie. Cytowany artykuł z tego co znalazłem jest z 12 listopada 2007 roku...
*SDIP (U.N.O.)

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#68 Post autor: Łukasz » 08 cze 2012, 10:21


Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#69 Post autor: mark40 » 26 gru 2012, 17:51

Klaruje się (już publicznie) sytuacja z przedłużeniem 15 do Zagórza
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... za_70.html

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#70 Post autor: adam86 » 26 gru 2012, 20:09

Taa, już chyba 3 raz się klaruje. Póki nie będzie zapewnionych pieniędzy na tą inwestycję, to nic nie jest pewne.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#71 Post autor: Boguś » 02 sie 2014, 18:28

Na stronie TŚ pojawiło się zamówienie: Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Budowa torowiska tramwajowego w Sosnowcu w ul. 11 Listopada na odcinku od ronda
na skrzyżowaniu ulic 11 Listopada i Marszałka Edwarda Rydza – Śmigłego do skrzyżowania ulic 11 Listopada i Generała Władysława Andersa".

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii3442014/

Czy to jest planowane połączenie przedłużonej 15 w wgłąb Zagórza z trasą linii 27?

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#72 Post autor: Linia26 » 02 sie 2014, 21:15

Słyszałem o takich planach, bardzo przydała by się ta linia, i stworznie połączenia Mysłowice - Zagórze - obecnie jest do dyspozycji tylko autobus linii 18.
Pozdrawiam, Kamil :)

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#73 Post autor: DW » 02 sie 2014, 21:26

Boguś pisze:Czy to jest planowane połączenie przedłużonej 15 w wgłąb Zagórza z trasą linii 27?
Tak linia biegłaby wzdłuż ulicy 11 Listopada od projektowanej pętli na skrzyżowaniu z ul. Rydza-Śmigłego (rondo św. Jana Pawła II) do skrzyżowania z ul. Klonową (rondo Żołnierzy Wyklętych), gdzie przebiega linia 27. Projekt objąłby ponadto remont torowiska na odcinku od ronda przy Klonowej do trójkąta torowego w Dańdówce na skrzyżowaniu z ulicą Andersa.

Wszystko wskazuje na to, że projekt wydłużenia 15-stki wgłąb Zagórza i połączenia z 27 ma być wpisany do projektu unijnego na lata 2014-20.
Szkoda, że wpierw nie jest planowany remont mocno wysłużonych torowisk na trasie linii 26 i 27 w Sosnowcu oraz na całej trasie linii 22 z Czeladzi do Dąbrowy Górniczej. Katowice będą miały niebawem niemal wszystkie torowiska w stanie co najmniej bardzo dobrym a w Zagłębiu sporo kasy ładuje się w odcinki, gdzie większość i tak jeździ autobusami.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#74 Post autor: luki » 02 sie 2014, 21:32

DW pisze:Katowice będą miały niebawem niemal wszystkie torowiska w stanie co najmniej bardzo dobrym a w Zagłębiu sporo kasy ładuje się w odcinki, gdzie większość i tak jeździ autobusami.
Widać priorytetem jest przyciągnięcie pasażerów do tramwajów.
Swoją drogą oczywiście przydałyby się remonty chociaż fragmentów w najgorszym stanie, zawsze to coś.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#75 Post autor: KZKGaPowicz » 02 sie 2014, 21:32

To gwarancja na to, że linia 27 (jej infrastruktura) nie zostanie zlikwidowana.
Ja wciąż czekam z obawą na przetarg dotyczący budowy trójkąta w Rudzie Południowej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#76 Post autor: DW » 03 sie 2014, 16:10

To akurat niekoniecznie, bo projektowana linia miałaby się łączyć z 27 w pobliżu skrzyżowania w Dańdówce, gdzie rozwidlają się trasy linii 26 i 27. Jednak ogłoszone niedawno przetargi na remont i unowocześnienie podstacji w Porąbce oraz naprawę torowiska na trasie do Kazimierza świadczą o tym, że co najmniej parę lat 27 jeszcze pojeździ. ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#77 Post autor: Boguś » 03 sie 2014, 18:35

DW pisze:Jednak ogłoszone niedawno przetargi na remont i unowocześnienie podstacji w Porąbce oraz naprawę torowiska na trasie do Kazimierza świadczą o tym, że co najmniej parę lat 27 jeszcze pojeździ.
Obyś miał rację, bo modernizacja jakiegoś odcinka trasy nie gwarantuje jego utrzymania w przyszłości. W 2004 roku w Bytomiu modernizowano rozjazdy oraz kilkanaście metrów torowiska linii 8 i 6/41. Natomiast w Wojkowicach zmodernizowano podstację. Jaki był późniejszy los linii 8 i 25? Chyba nie trzeba przypominać.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#78 Post autor: DTSN » 26 sty 2015, 13:00

Szybki tramwaj w Katowicach do Kostuchny - zdecydował prezydent Krupa

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Dobra decyzja, czekamy na więcej szczegółów.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#79 Post autor: Boguś » 28 sty 2015, 22:27

DTSN pisze:Szybki tramwaj w Katowicach do Kostuchny - zdecydował prezydent Krupa
Szczerze, to planowany przystanek końcowy ma niewiele wspólnego z Kostuchną.

Czekam na obiecane konsultacje społeczne, bo bardzo chętnie wziąłbym w nich udział.

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#80 Post autor: Chudy1210 » 11 wrz 2015, 13:55

Są plany kolejnej linii w Katowicach, miałaby iść od centrum przez strefę kultury, dalej dawnym nasypem kolei do KWK Katowice, za Ikeą do Dąbrówki Małej i Milowic. Podrzuciłbym artykuł z gazety ale gdzieś zgubiłem link :lol: w każdym razie, 15 września ma się odbyć spotkanie z mieszkańcami w sprawie tegoż tramwaju.

tom
Posty: 127
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:12
Lokalizacja: Katowice

#81 Post autor: tom » 11 wrz 2015, 16:14

Takie plany były zaraz po likwidacji kopalni że w śladzie zlikwidowanych torów powstanie tramwaj... no ale jak to u nas bywa na tym się skończyło, tam gdzie kiedyś biegły tory ktoś postawił salon BMW na Roździeńskiego...
A jak oni chcą teraz poprowadzić tramwaj jak zbudowano centrum kultury i muzeum na dawnym nasypie? na dawnym nasypie wybudowano potężny most koło nowego muzeum ale służy on tylko pieszym i chyba tak pozostanie.
W Dzienniku Zachodnim piszą coś że Sosnowiec nie wie jak przedłużyć 15....

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 266
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#82 Post autor: polaque » 11 wrz 2015, 23:52

Ja bym proponował przedłużyć 13 do "obrzeży" centrum Siemianowic od pl Skargi dalej jednotorem wzdłuż muru Huty a potem za zakrętem zmiana na dwutor i obok antykwariatu zaraz przy przystanku linii 22 pętla

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#83 Post autor: Boguś » 12 wrz 2015, 00:06

tom pisze:W Dzienniku Zachodnim piszą coś że Sosnowiec nie wie jak przedłużyć 15....
To jest żenujące. To się może skończyć podobnie jak w przypadku Miechowic.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#84 Post autor: adam86 » 12 wrz 2015, 13:32

Boguś pisze:
tom pisze:W Dzienniku Zachodnim piszą coś że Sosnowiec nie wie jak przedłużyć 15....
To jest żenujące. To się może skończyć podobnie jak w przypadku Miechowic.
A czego sie spodziewałeś. Przecież PKM jeszcze by ucierpiał.
KZKGOP 1779

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#85 Post autor: Chudy1210 » 12 wrz 2015, 13:49

polaque pisze:Ja bym proponował przedłużyć 13 do "obrzeży" centrum Siemianowic od pl Skargi dalej jednotorem wzdłuż muru Huty a potem za zakrętem zmiana na dwutor i obok antykwariatu zaraz przy przystanku linii 22 pętla
Trzynastkę byłoby dobrze wprowadzić w samo centrum i do jego północnych obrzeży lub nawet do Michałkowic, ale problemem są tory kolejowe przecinające centrum miasta. Nie ma jak zbudować wiaduktu, a skrzyżowanie w jednym poziomie jest wykluczone.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#86 Post autor: Penny » 12 wrz 2015, 16:47

Do Miechowic wiadukt na dwa tory jest, ale linii tam nie będzie. Tam, gdzie by się przydał, to go nie ma. Zastanawiam się w ogóle, jak długo Siemianowice będą chciały utrzymać swój odcinek sieci, bo nie ma tam zbyt dużych napełnień.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 266
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#87 Post autor: polaque » 12 wrz 2015, 19:57

Chudy1210 pisze: polaque napisał/a:
Ja bym proponował przedłużyć 13 do "obrzeży" centrum Siemianowic od pl Skargi dalej jednotorem wzdłuż muru Huty a potem za zakrętem zmiana na dwutor i obok antykwariatu zaraz przy przystanku linii 22 pętla


Trzynastkę byłoby dobrze wprowadzić w samo centrum i do jego północnych obrzeży lub nawet do Michałkowic, ale problemem są tory kolejowe przecinające centrum miasta. Nie ma jak zbudować wiaduktu, a skrzyżowanie w jednym poziomie jest wykluczone.
Ja bym wykorzystał inną opcje choć trochę niepewną most wąskotorowy i po części ślad wąskotorówki

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Tutaj są oba warianty jak miałby iść tramwaj i do Michałkowic i do obrzeży centrum
Penny pisze:Do Miechowic wiadukt na dwa tory jest, ale linii tam nie będzie. Tam, gdzie by się przydał, to go nie ma. Zastanawiam się w ogóle, jak długo Siemianowice będą chciały utrzymać swój odcinek sieci, bo nie ma tam zbyt dużych napełnień.
Z napełnieniami jest różnie ale nie mógłbym powiedzieć że np wozi powietrze (tak jak to na starej/nowej 15stce mam okazje trafiać)a wręcz czasami w szczycie mam okazje widzieć/jechać pełną jak niektóre kursy autobusu 5. Do tego jest jakby nocną komunikacją na pl Skargi (w postaci 16) bo jedyna nocna 30N prawie nie obsługuje centrum ani okolic. Sądzie że tramwaj nie szybko zniknie z Siemianowic.

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#88 Post autor: Chudy1210 » 15 wrz 2015, 14:30

Co do 13 po śladzie wąskotorówki to pomysł jest dobry, niestety musiałaby to być linia jednotorowa, bo więcej się na nasypie nie zmieści. Ew. można by poszerzyć nasyp, ale nie wszędzie jest na to miejsce.
A jeśli chodzi o przedłużenie ulicą Sienkiewicza, to moim zdaniem chybiona idea. Ulica jest za wąska i zbyt ostro skręca by tramwaj był tam efektywny, a wzrost liczby pasażerów byłby bardzo niewielki.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2015, 14:45 przez Chudy1210, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 266
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#89 Post autor: polaque » 15 wrz 2015, 15:40

Chudy1210 pisze:Co do 13 po śladzie wąskotorówki to pomysł jest dobry, niestety musiałaby to być linia jednotorowa, bo więcej się na nasypie nie zmieści. Ew. można by poszerzyć nasyp, ale nie wszędzie jest na to miejsce.
A jeśli chodzi o przedłużenie ulicą Sienkiewicza, to moim zdaniem chybiona idea. Ulica jest za wąska i zbyt ostro skręca by tramwaj był tam efektywny, a wzrost liczby pasażerów byłby bardzo niewielki.
No to jasne jasne tyle że ten wariant miałby jedną mijankę która byłaby na ul Wieczorka obok kopalni bo tam fizycznie jest miejsce na to.

hombreee
Posty: 58
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#90 Post autor: hombreee » 02 lis 2016, 14:28

W sieci pojawił się artykuł o budowie nowej dzielnicy Chorzowa http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... edzie.html a w Nim taka informacja:
Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową.
Treść artykułu:
"Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa pytany o największe i najważniejsze projekty Chorzowa na najbliższe lata nie ukrywa, że zależy mu m.in. na likwidacji pogórniczej hałdy w rejonie ul. Łagiewnickiej.

- Rekultywacja tego miejsca będzie bardzo trudna. Było to także składowisko odpadów. Staramy się o unijne pieniądze na potrzebne prace - wyjaśniają jego współpracownicy.

Sam prezydent dodaje, że na uratowanie czeka teren o powierzchni ok. 50 hektarów, a całość jest w pobliżu centrum miasta. Władze Chorzowa już zamówiły projekt nowego osiedla w tym miejscu. - Chcemy, żeby powstały tu mieszkania, mamy już projekt dzielnicy ze skwerami, placami, wodą i mieszkaniami w domach wielo- oraz jednorodzinnych - mówi Andrzej Kotala.

Hałdę przy Kadeckiej już rozebrano

Prezydent jest przekonany, że to możliwe. Kilka lat temu rozebrano hałdę przy ul. Kadeckiej, w pobliżu katowickiego osiedla Tysiąclecia. Całość zajmowała 14 hektarów, a po rekultywacji w tym miejscu zaczęły powstawać mieszkania.

Przy ul. Łagiewnickiej ma tak naprawdę powstać nowa dzielnica. Architekci proponują postawienie tu dziewięciu kwartałów zabudowy. Chcą też nawiązać do historycznej zabudowy, dlatego stawiają na proste kąty i sporą ilość wewnętrznych podwórek. Część ulic ma też być wyłączona z ruchu samochodowego. Dzielnica ma być budowa na "ludzką skalę", a więc zgodnie z wytycznymi nowej urbanistyki.

Kwartały otoczone będą plantami. Po ich północnej stronie będzie można budować domy jednorodzinne, a po zachodniej niskie bliźniaki i budynki, w których będzie można umieścić najwyżej cztery mieszkania. Wyższe budynki plan dopuszcza od południa.

Będzie i linia tramwajowa

Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową. Całość ma uzupełnić plac zabaw, park linowy oraz skatepark.

Z planów miasta wynika też, że całość ma powstać w etapach. Najpierw ma pojawić się nowa zabudowa jednorodzinna i niewielkie domy z większą ilością mieszkań. Potem zostanie przedłużona ul. Niedurnego, a na samym końcu będzie można rozpocząć budowę poszczególnych kwartałów."
Ostatnio zmieniony 05 lis 2016, 20:48 przez hombreee, łącznie zmieniany 1 raz.

Trampesar6
Posty: 4427
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#91 Post autor: Trampesar6 » 02 lis 2016, 15:41

hombreee pisze:W sieci pojawił się artykuł o budowie nowej dzielnicy Chorzowa http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... edzie.html a w Nim taka informacja:
Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową.
Jeżeli powiedzie się to szybciej dostaniemy się ze wschodniej części Łagiewnik na zachodnią.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

hanys76
Posty: 8958
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#92 Post autor: hanys76 » 02 lis 2016, 15:50

Trampesar6 pisze:
hombreee pisze:W sieci pojawił się artykuł o budowie nowej dzielnicy Chorzowa http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... edzie.html a w Nim taka informacja:
Kluczowa będzie też przebudowa i przedłużenie ulicy Niedurnego. Na terenie nowego osiedla ma ona mieć formę miejskiego bulwaru, wraz z linią tramwajową.
Jeżeli powiedzie się to szybciej dostaniemy się ze wschodniej części Łagiewnik na zachodnią.
Jakos w to nie wierzę o budowie obwodnicy Chorzowa też się od dawna mówi i nic w tym temacie się nie dzieje. Tutaj będzie tak samo, skończy się na śmiałych wizjach i braku pieniędzy.Kotala dużo mówi a mało robi więc nie liczcie na cuda.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#93 Post autor: Penny » 02 lis 2016, 23:27

hanys76 pisze:(...) o budowie obwodnicy Chorzowa też się od dawna mówi i nic w tym temacie się nie dzieje.
I moim zdaniem nic się już nie stanie w najbliższych 10 latach. Kupę kasy władowano w remont estakady, a teren szybu Prezydent zagospodarowano rekreacyjnie.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#94 Post autor: adam86 » 05 lis 2016, 09:25

Czy mógłby ktoś ten artykuł wrzucić w całości?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2519
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#95 Post autor: elot360 » 05 lis 2016, 09:48


adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#96 Post autor: adam86 » 05 lis 2016, 15:19

ROTFL. Przeciez to żadne centrum miasta, tylko zadupie. I żadnej linii tramwajowej nie będzie. Skończy się na tym, ze o ile uda się zrekultywować teren, to potem go miasto sprzeda deweloperom.
KZKGOP 1779

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#97 Post autor: 888 » 06 lis 2016, 09:10

Pewnie. Puste słowa rzucane na (pod) wiatr. Coś w stylu : tramwaj w Jaworznie, Pile, Opolu. Tramwaj do Lublińca ;) itp.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#98 Post autor: mark40 » 08 lis 2016, 19:30

hanys76 pisze:Jakos w to nie wierzę o budowie obwodnicy Chorzowa też się od dawna mówi i nic w tym temacie się nie dzieje. Tutaj będzie tak samo, skończy się na śmiałych wizjach i braku pieniędzy.Kotala dużo mówi a mało robi więc nie liczcie na cuda.
Od dawna się mówi, ponieważ do tej pory nie uzyskano funduszy z budżetu centralnego ani unijnego na lata 2007-13. Chorzów nie jest w stanie udźwignąć finansowania o wartości prawie 1 mld budowy obwodnicy samodzielnie. Jednak aktualnie jest już złożony wniosek o środki unijne n alata 2014-20 i czekamy na rozstrzygnięcie. Miastu już przyznano kredyt z EBI na wkład własny. Jednak realizacja znowu będzie uzależniona od uzyskania finansowania z UE.

Kotala dużo mówi, ale nie zgodzę się że mało robi. Chorzów robi najwięcej po Katowicach jeśli chodzi o modernizacje KM. Właśnie w Chorzowie podchodzi się tak kompleksowo do modernizacji torowisk wraz z całymi ulicami (Wolności, AK, Rynek). Podobnie przewiduje się z ulicami 3 Maja, Powstańców i Hajducką. Do 2018 wszystkie główne drogi w mieście będą wyremontowane, łącznie z torowiskami tramwajowymi.

Nowa dzielnica jeśli powstanie to w przeciągu 10 lat, więc plany są być może bardziej dalekosiężne niż obwodnica. Trudno przewidzieć, czy powstanie tam linia tramwajowa. Jednak dobrze, że chociaż już teraz jest uwzględniana w planach, co umożliwi odpowiednia sprzedaż działek deweloperom. A nie jak w Katowicach gdzie najpierw na południu wybudowali deweloperzy mieszkania i teraz było megakombinowanie jak tam poprowadzić tramwaj. Jeśli w Chorzowie miałoby powstać odgałęzienie od trasy 6/19 o długości 1-2 km to nie będzie przecież duża inwestycja. Na pewno mniejsza niż planowana linia do Siemianowic przez tereny przemysłowe i pola.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#99 Post autor: adam86 » 09 lis 2016, 13:56

mark40 pisze: Hajducką.
Co jest skończoną głupotą. Wystarczyłoby zrobić tam to samo co w Sosnowcu, czyli wymienić nawierzchnię drogową, a szynową zostawić.
Nowa dzielnica jeśli powstanie to w przeciągu 10 lat, więc plany są być może bardziej dalekosiężne niż obwodnica. Trudno przewidzieć, czy powstanie tam linia tramwajowa. Jednak dobrze, że chociaż już teraz jest uwzględniana w planach, co umożliwi odpowiednia sprzedaż działek deweloperom. A nie jak w Katowicach gdzie najpierw na południu wybudowali deweloperzy mieszkania i teraz było megakombinowanie jak tam poprowadzić tramwaj.
Przecież to nie o żadne działki w tych Katowicach szło, ani o zadne wybudowane mieszkania. największe larmo to było o parkingi wzdłuż os. Odrodzenia.
Jeśli w Chorzowie miałoby powstać odgałęzienie od trasy 6/19 o długości 1-2 km to nie będzie przecież duża inwestycja.
A gdzie ten tramwaj miałby tak w ogóle jechać?
KZKGOP 1779

patryk644
Posty: 4588
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#100 Post autor: patryk644 » 15 kwie 2017, 17:40

Kiedyś, jakieś 8 lat temu, zrobiłem schemat planowanych linii tramwajowych na Górnym Śląsku. Niedawno przypadkiem go znalazłem. Planowałem kiedyś (miałem wówczas 9 lat :mryellow: ) następujące linie:

1) Bytom - Karb - Miechowice - Rokitnica - Helenka - Stolarzowice - Os. Wolności
2) Gliwice - Trynek - Os. Sikornik
3) Gliwice - Os. Milenium - Os. Powstańców Śląskich
4) Bytom - Rozbark - Szarlej - Piekary Śląskie - Os. Wieczorka
5) Wirek - Halemba
6) Chorzów Batory - Kochłowice - Halemba
7) Załęże - Os. Witosa
8) Brynów - Ochojec - Os. Odrodzenia - Os. Bażantów - Piotrowice
9) Szopienice - Nikiszowiec - Giszowiec - Murcki
10) Katowice - Koszutka - Bogucice - Dąbrówka Mała - Burowiec
11) Bytom - Rozbark - Szarlej - Bobrowniki - Wojkowice - Grodziec - Będzin
12) Kazimierz Górniczy (w głąb dzielnicy)
13) Siemianowice - Pszczelnik - Czeladź
14) Burowiec - Dąbrówka Mała - Milowice
15) Milowice - Siemianowice
16) Katowice - Os. Paderewskiego
17) Konstantynów - Środula - Zagórze
18) Klimontów - Zagórze - Dąbrowa Górnicza
19) Ruda Południowa - Wirek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość