Nowe trasy tramwajowe
Nowe trasy tramwajowe
Postanowiłem otworzyć nowy temat o nowych trasach tramwajowych w GOPie. Według mnie jest to ciekawy temat. Piście swoje propozycje.
Z tego co się orientuje to te plany istnieją. Tramwaj małby podobno jechać Wrocławską, Mechowicka, potem na terenach ogródków działkowych (trochę dziwny wariant). Dalszej przyszłej trasy nie znam.Filip777 pisze:Kiedyś były plany wybudowania trasy tramwajowej do Miechowic (wybudowanie torów i trakcji miało nastąpić od pętli Wrocławskiej w Bytomiu). Może kiedyś tak się stanie, że do Miechowic będziemy mogli jechać tramwajem...
Miechowice mają (?) być budowane ze środków miasta Bytom i funduszy unijnych. Słyszałem, że w przypadku budowy nowych linii tramwajowych UE pokrywa nawet 85% kosztów. To jest naprawdę okazja, więc nie powinno jej się zmarnować.Filip777 pisze:Jak tylko TŚ odbije sie od dołka to napewno pomyślą o tej linii tramwajowej do Miechowic Jak na razie nie pozostaje nam nic jak 167, 183 i 623 i chyba jeszcze coś
Ostatnio zmieniony 25 lis 2006, 22:36 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Eee, to dobrych wiadomości się dowiadujeBoguś pisze:Miechowice mają (?) być budowane ze środków miasta Bytom i fundusze unijne. Słyszałem, że w przypadku budowy nowych linii tramwajowych UE pokrywa nawet 85% o kosztów. To jest naprawdę okazja, więc nie powinno jej się zmarnowaćFilip777 pisze:Jak tylko TŚ odbije sie od dołka to napewno pomyślą o tej linii tramwajowej do Miechowic Jak na razie nie pozostaje nam nic jak 167, 183 i 623 i chyba jeszcze coś
Tutaj daje ci linka. Przykład tramwajów z Częstochowy.
http://www.tramwajbleszno.prv.pl/
http://www.tramwajbleszno.prv.pl/
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Ja kiedyś bawiłem się w planowanie przyszłości sieci tramwajowej. Gdzieś mam na kompie schemat sieci TŚ na rok 2030. Z tego co pamiętam były tam takie linie jak:
Bytom - Miechowice (Pl. Szpitalny) - Rokitnica z odnogą w stronę Bławatkowej/Felińskiego
Bytom - Piekary Śląskie (Os. Wieczorka)
lekko przebudowany układ torowy w Bytomiu (19 pod dworzec kolejowy )
Wirek - Halemba
Brynów - Ligota
Brynów - Ochojec - Os. Odrodzenia - Kostuchna
Batory Armii Krajowej - Batory Stare Osiedle (tam gdzie pętla 22, 74/974, 201, 663).
Było tego wiele więcej, ale nie pamiętam tego. Jak znajdę (o ile w ogóle po formacie) to wrzucę.
Bytom - Miechowice (Pl. Szpitalny) - Rokitnica z odnogą w stronę Bławatkowej/Felińskiego
Bytom - Piekary Śląskie (Os. Wieczorka)
lekko przebudowany układ torowy w Bytomiu (19 pod dworzec kolejowy )
Wirek - Halemba
Brynów - Ligota
Brynów - Ochojec - Os. Odrodzenia - Kostuchna
Batory Armii Krajowej - Batory Stare Osiedle (tam gdzie pętla 22, 74/974, 201, 663).
Było tego wiele więcej, ale nie pamiętam tego. Jak znajdę (o ile w ogóle po formacie) to wrzucę.
Ano, ano... Z tego co wiem to budowa miała się zacząć w 2004 bądź 2005 roku. Wiadukt w Karbiu stoi i marnuje się. :x Ponoć w ramach tej samej inwestycji (6/41) ma być budowany tramwaj do Ligoty.Kiedyś były plany wybudowania trasy tramwajowej do Miechowic (wybudowanie torów i trakcji miało nastąpić od pętli Wrocławskiej w Bytomiu).
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b307f.html
Znalazłem.
Taki tam śmieszny schemat... Mam parę wątpliwości:
6 wyszła troszkę zbyt długa... Ale nie wiem jak ją skrócić.
muszę się jeszcze zastanowić nad torowiskami w Gliwicach i układem linii
no i coś ta 19 mi - nie wiem czemu - nie pasuje.
Po za tym:
- kropki niebieskie to granica Śląska z Altreichem
- takie przerywane paski to propozycja przedłużenia linii
Po zrobieniu tego schematu do głowy wpadło mi też kilka innych pomysłów, np. przedłużenie tramwaju z Ligoty do stacji SKM w Piotrowicach (na perony, tramwaj dwusystemowy) czy też inny tramwaj dwusystemowy z dworca w Katowicach przez Os. Witosa, Chorzów Batory, Kochłowice, Wirek do Halemby.
Znalazłem.
Taki tam śmieszny schemat... Mam parę wątpliwości:
6 wyszła troszkę zbyt długa... Ale nie wiem jak ją skrócić.
muszę się jeszcze zastanowić nad torowiskami w Gliwicach i układem linii
no i coś ta 19 mi - nie wiem czemu - nie pasuje.
Po za tym:
- kropki niebieskie to granica Śląska z Altreichem
- takie przerywane paski to propozycja przedłużenia linii
Po zrobieniu tego schematu do głowy wpadło mi też kilka innych pomysłów, np. przedłużenie tramwaju z Ligoty do stacji SKM w Piotrowicach (na perony, tramwaj dwusystemowy) czy też inny tramwaj dwusystemowy z dworca w Katowicach przez Os. Witosa, Chorzów Batory, Kochłowice, Wirek do Halemby.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Przyznam że ciekawe projekty, ale zastanawia mnie kilka rzeczy, ja np. kiedyś rozmyślałem o połączeniu Siemnianowic z Milowicami, a ta trasa z Koszutki do Milowic którędy by szła, mniej więcej przez Dąbrówkę Małą ?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2006, 14:14 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
1. Ja też kiedyś myślałem nad połączeniem z Siemianowic w tamtym kierunku, ale nie do Milowic, tylko do Szopienic.luki pisze:Przyznam że ciekawe projekty, ale zastanawia mnie kilka rzeczy, ja np. kiedyś rozmyślałem o połączeniu Siemnianowic z Milowicami, a ta trasa z Koszutki do Milowic którędy by szła, mniej więcej przez Dąbrówkę Wielką ?
2. Tak, przez Dąbrówkę Małą. Źle narysowałem na schemacie, nie od Koszutki, a od Ronda, bo na Katowickiej ciężko zmieścić tramwja. Od Ronda w prawo, dalej przez tereny KWK Katowice łukiem do Os. Kukuczki i przez Dąbrówkę do Milowic. W Dąbrówce byłby tylko problem z "przeskoczeniem" przez przejazd. Muszę się tam kiedyś wybrać i zobaczyć jak to wygląda w terenie, bo ciężko tam wstawić tramwaj...
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Powiem takPanewniczanin pisze:Ja kiedyś bawiłem się w planowanie przyszłości sieci tramwajowej. Gdzieś mam na kompie schemat sieci TŚ na rok 2030. Z tego co pamiętam były tam takie linie jak:
Bytom - Miechowice (Pl. Szpitalny) - Rokitnica z odnogą w stronę Bławatkowej/Felińskiego
Bytom - Piekary Śląskie (Os. Wieczorka)
lekko przebudowany układ torowy w Bytomiu (19 pod dworzec kolejowy )
Wirek - Halemba
Brynów - Ligota
Brynów - Ochojec - Os. Odrodzenia - Kostuchna
Batory Armii Krajowej - Batory Stare Osiedle (tam gdzie pętla 22, 74/974, 201, 663).
Było tego wiele więcej, ale nie pamiętam tego. Jak znajdę (o ile w ogóle po formacie) to wrzucę.
Ano, ano... Z tego co wiem to budowa miała się zacząć w 2004 bądź 2005 roku. Wiadukt w Karbiu stoi i marnuje się. :x Ponoć w ramach tej samej inwestycji (6/41) ma być budowany tramwaj do Ligoty.Kiedyś były plany wybudowania trasy tramwajowej do Miechowic (wybudowanie torów i trakcji miało nastąpić od pętli Wrocławskiej w Bytomiu).
Bytom - Miechowice (Pl. Szpitalny) - Rokitnica z odnogą w stronę Bławatkowej/Felińskiego - zbudują ale bez Rokitnicy.
Bytom - Piekary Śląskie (Os. Wieczorka)
Linia naprawdę potrzebna ale nie realna. Już widzę jak Piekary inwestują w tramwaj
lekko przebudowany układ torowy w Bytomiu (19 pod dworzec kolejowy )
Też o tym słyszałem. Tam mogłoby powstać centrum przesiadkowe, pętle tam by miały wszystkie linie, które obecnie kończą na pl.Sikorskiego
Wirek - Halemba
bardzo odległa przyszłość
Brynów - Ligota
pierwotnie tam miały kończyć 6/16. Obecnie mało prawdopodobne
Brynów - Ochojec - Os. Odrodzenia - Kostuchna
bardzo realne, ale tylko do Odrodzenia, ew. do os.Bażantów
Batory Armii Krajowej - Batory Stare Osiedle (tam gdzie pętla 22, 74/974, 201, 663).
nigdy o czymś takim nie słyszałem
Można dodać o dawna poruszany temat przedłużenia 15 w głab Zagórza oraz 24 na Środulę
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Równie można napisać po co tramwaj z Katowic do Chorzowa, skoro tam od cholery niepotrzebnych autobusów. Chodzi o to, żeby właśnie zlikwidować te wszystkie autobusy.Filip_777 pisze:A po jakiego wała tam tramwaj? W pieruna autobusów jedzie w tamtym kierunku z Bytomia no i można się przesiąść na Szarleju np. z 24 do 168.Panewniczanin pisze: Bytom - Piekary Śląskie (Os. Wieczorka)
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Prezydent (jeszcze) Wójcik zarzeka się, że po wyborze na prezydenta w II turze wyborów w Bytomiu (10 grudnia!) dalej będzie inwestował infrastrukturę m. in. właśnie uwzględniona została linia tramwajowa do Miechowic. Ciekawe jak potoczy się sprawa za (miejmy nadzieję) kadencji p. Piotra Koja.
Poza tym w planach na daleką przyszłość była też linia tramwajowa do Tarnowskich Gór, ale z drugiej strony byłby to po części dubel z wąskotorówką, której mnie osobiście szkoda. Jest to pewna alternatywa na okres letni.
W każdym razie na pierwszym stawiam remonty infrastruktury tramwajowej obecnych tras. Nie wspominając na marginesie o taborze.
Poza tym w planach na daleką przyszłość była też linia tramwajowa do Tarnowskich Gór, ale z drugiej strony byłby to po części dubel z wąskotorówką, której mnie osobiście szkoda. Jest to pewna alternatywa na okres letni.
W każdym razie na pierwszym stawiam remonty infrastruktury tramwajowej obecnych tras. Nie wspominając na marginesie o taborze.
Słyszałem o tym. Mówił o Miechowicach kilka dni przed wyborami. Dla mnie to była kiełbasa przedwyborcza.rzelfix pisze:Prezydent (jeszcze) Wójcik zarzeka się, że po wyborze na prezydenta w II turze wyborów w Bytomiu (10 grudnia!) dalej będzie inwestował infrastrukturę m. in. właśnie uwzględniona została linia tramwajowa do Miechowic. Ciekawe jak potoczy się sprawa za (miejmy nadzieję) kadencji p. Piotra Koja.
Poza tym w planach na daleką przyszłość była też linia tramwajowa do Tarnowskich Gór, ale z drugiej strony byłby to po części dubel z wąskotorówką, której mnie osobiście szkoda. Jest to pewna alternatywa na okres letni.
W każdym razie na pierwszym stawiam remonty infrastruktury tramwajowej obecnych tras. Nie wspominając na marginesie o taborze.
Racja Boguś. Ten pan tyle naobiecał a za przeproszeniem gówno zrobił. Obiecał też, że stopniowo będzie dawał pieniądze na nowe autobusy dla PKM Bytom a doprowadził tą firmę do stanu likwidacji..Boguś pisze:Słyszałem o tym. Mówił o Miechowicach kilka dni przed wyborami. Dla mnie to była kiełbasa przedwyborcza.rzelfix pisze:Prezydent (jeszcze) Wójcik zarzeka się, że po wyborze na prezydenta w II turze wyborów w Bytomiu (10 grudnia!) dalej będzie inwestował infrastrukturę m. in. właśnie uwzględniona została linia tramwajowa do Miechowic. Ciekawe jak potoczy się sprawa za (miejmy nadzieję) kadencji p. Piotra Koja.
Poza tym w planach na daleką przyszłość była też linia tramwajowa do Tarnowskich Gór, ale z drugiej strony byłby to po części dubel z wąskotorówką, której mnie osobiście szkoda. Jest to pewna alternatywa na okres letni.
W każdym razie na pierwszym stawiam remonty infrastruktury tramwajowej obecnych tras. Nie wspominając na marginesie o taborze.
Stopniowo- dobre heheFilip_777 pisze:Racja Boguś. Ten pan tyle naobiecał a za przeproszeniem gówno zrobił. Obiecał też, że stopniowo będzie dawał pieniądze na nowe autobusy dla PKM Bytom a doprowadził tą firmę do stanu likwidacji..Boguś pisze:Słyszałem o tym. Mówił o Miechowicach kilka dni przed wyborami. Dla mnie to była kiełbasa przedwyborcza.rzelfix pisze:Prezydent (jeszcze) Wójcik zarzeka się, że po wyborze na prezydenta w II turze wyborów w Bytomiu (10 grudnia!) dalej będzie inwestował infrastrukturę m. in. właśnie uwzględniona została linia tramwajowa do Miechowic. Ciekawe jak potoczy się sprawa za (miejmy nadzieję) kadencji p. Piotra Koja.
Poza tym w planach na daleką przyszłość była też linia tramwajowa do Tarnowskich Gór, ale z drugiej strony byłby to po części dubel z wąskotorówką, której mnie osobiście szkoda. Jest to pewna alternatywa na okres letni.
W każdym razie na pierwszym stawiam remonty infrastruktury tramwajowej obecnych tras. Nie wspominając na marginesie o taborze.
A tam KZK GOP chciał puścić 116Nd. Torowisko 7 jest w opłakanym stanie, niedawno tam #680+679 stanął w poprzek. Remont musi zrobić Bytom i Świętochłowice, Przy okazji można by dobudować drugi tor na Piaśnikach i Łagiewnikach. Nie tylko na 7 torowisko jest beznadziejne, na 19 za różowo też nie jest.Filip_777 pisze:Jak tak Wójcik jest chętny do inwestycji w infrastrukturę to niech na początek da jakąś kasę na remont taboru z ZKT-3 albo na nowe tramwaje I niech da kasę na remont torowiska "siódemki" bo torowisko "7" to tragedia...
Re: czeladź
To są tylko plany, niewiadomo czy kiedykolwiek je zrealizująkaktus pisze:Fajnie, że linię 22 przedłużą do Siemianowic. Często tamyędy jeżdże i muszę sie przesiadać na autobus.
O tym przedłużeniu 13 do Czeladzi i Będzina (a nie 22 do Siemianowic ) już się lata temu mówiło, ale nic z tego nie wynikło.
Swego czasu nawet prezydent Katowic mówił natomiast o wydłużeniu korytarza dzisiejszych linii 6/16 do Piotrowic i to może stać się realne, chociażby ze względu na to, że Katowice najbardziej w tej chwili rozbudowują się na południu. Jest więc potencjalne zapotrzebowanie na taką inwestycję. :mruga:
Jeżeli będą inwestycje w nowe linie, to oczywiście wszystko jest możliwe, czyli budowanie jak i również likwidowanie innych linii lub ich odcinków.
Swego czasu nawet prezydent Katowic mówił natomiast o wydłużeniu korytarza dzisiejszych linii 6/16 do Piotrowic i to może stać się realne, chociażby ze względu na to, że Katowice najbardziej w tej chwili rozbudowują się na południu. Jest więc potencjalne zapotrzebowanie na taką inwestycję. :mruga:
Jeżeli będą inwestycje w nowe linie, to oczywiście wszystko jest możliwe, czyli budowanie jak i również likwidowanie innych linii lub ich odcinków.
*SDIP (U.N.O.)
W gazetce KZK GOP, którą mam od Petera (za co jeszcze raz dziękuję)Peter pisze: Jeżeli będą inwestycje w nowe linie, to oczywiście wszystko jest możliwe, czyli budowanie jak i również likwidowanie innych linii lub ich odcinków.
padło zdanie, że szlaki będą modernizowane, budowane od podstaw i te o mniejszym znaczeniu ... likwidowane
Tej inwestycji to szczególnie kibicuje, bo ona dotyczy również mnie. Właśnie mieszkam w Piotrowicach i już obmyśliłem sobie trasę.Peter pisze:Swego czasu nawet prezydent Katowic mówił natomiast o wydłużeniu korytarza dzisiejszych linii 6/16 do Piotrowic i to może stać się realne, chociażby ze względu na to, że Katowice najbardziej w tej chwili rozbudowują się na południu. Jest więc potencjalne zapotrzebowanie na taką inwestycję. :mruga:
Napisane jest tak:Boguś pisze:W gazetce KZK GOP, którą mam od Petera (za co jeszcze raz dziękuję)
padło zdanie, że szlaki będą modernizowane, budowane od podstaw i te o mniejszym znaczeniu ... likwidowane
Więc wynika że jeśli stwierdzą że jakaś linia nie ma znacznego znaczenia czy ma małą frekwencję to ją zlikwidują"Ważnym zadaniem nowych właścicieli firmy będzie ocena, które linie należy modernizować i ewentualnie rozwijać, a które straciły swoje znaczenie np. ze względu na zmiany w funkcjonowaniu zakładów przemysłowych."
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Tramwaj Siemianowice - Czeladź, to jak go poprowadzić: przez Przełajkę?Peter pisze:Na pierwszy ogień dobrze by było gdyby powstały linie do Miechowic (potem być może jeszcze dalej), Piotrowic i właśnie to połączenie z Czeladzią (oczywiście wszystkie dwutorowe).
Nie zapominajmy o 15 w głąb Zagórza.
Linie muszą być dwutorowe
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Gdzie Rzym gdzie Krym? Spójrz na mapę -prowadzenie tramwaju przez Przełajkę byłoby kretynizmem roku. Najlepiej jest przez Pszczelnik - ma to dużo zalet:Boguś pisze: Tramwaj Siemianowice - Czeladź, to jak go poprowadzić: przez Przełajkę?
Nie zapominajmy o 15 w głąb Zagórza.
Linie muszą być dwutorowe
+ najszybszy czas przejazdu
+ obsługa dużej części centrum Siemianowic a także parku i pola golfowego na Pszczelniku oraz Os. Piłsudskiego w Czeladzi
i przede wszystkim
+ nie ma połączenia drogowego Pszczelnika z Czeladzią - wszyscy jeżdżą przez Bańgów, bo inaczej się nie da, więc byłaby to mocna konkurencja dla samochodów
+ po za tym choćby KZK bardzo chciał takiej linii nie można zdublować autobusem.
Natomiast trasa Świerczewskiego - Zwycięstwa - Krupanka w Siemianowicach jest długa, wiedzie przez same pola - wyjątkiem jest maleńki Bańgów oraz strefa ekonomiczna na granicy Czeladzi i Bańgowa, ale to za mało by na rzecz tych dwóch rejonów, które można w całości obsłużyć tylko dwoma przystankami rezygnować z szybkiego połączenia. Kierowanie tramwaju przez Osiedle w Bańgowie, odsunięte od drogi, powoduje wydłużenie czasu przejazdu i zmniejszenie atrakcyjności dla pasażerów z Siemianowic do Czeladzi.
Co za różnica co się przedłuży? Choć patrząc perspektywicznie lepiej przedłużyć właśnie 22, ponieważ w przyszłości może powstać trasa Siemianowice - Michałkowice i tam najodpowiedniejszą linią byłaby IMO właśnie 13 z Katowic.[/quote]O tym przedłużeniu 13 do Czeladzi i Będzina (a nie 22 do Siemianowic Smile) już się lata temu mówiło, ale nic z tego nie wynikło.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2006, 16:19 przez Panewniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
faktycznie
Rozsądniej (dla mnię) byłoby przedłużyć linię 22, bo to właśnie tą linią jeżdżę z przesiadką na autobus, a nie 13.Uważam, że pomysł przedłużania lini jest bardzo dobry,ale jest to kosztem mniej uczęszczanych lini np:25 i 8 .
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Re: faktycznie
Dlaczego kosztem? Masz na myśli zebranie szyn z trasy 8/25 i ułożenie ich na nowej trasie? Za takie coś to ja serdecznie dziękuję - kto to widział budowę nowej trasy przy użyciu xx-letnich, krzywych i pordzewiałych szyn?kaktus pisze:Rozsądniej (dla mnię) byłoby przedłużyć linię 22, bo to właśnie tą linią jeżdżę z przesiadką na autobus, a nie 13.Uważam, że pomysł przedłużania lini jest bardzo dobry,ale jest to kosztem mniej uczęszczanych lini np:25 i 8 .
Kandydatem do likwidacji od dawna są: 1/4, 9, 12, 14, 17, 18, 38...No to ciekawe co teraz musieliby skasować...Na pewno coś, co kursuje stosunkowo rzadko...Może 17, a może 12
Powody likwidacji wg KZK są żałosne, a stwierdzenie "ewentualnie rozwijać" jest bardziej żałosne i kretyńskie. Przy 6/41 była kiedyś Kopalnia Gottwald - nie ma - zlikwidować. Jeszcze lepiej zlikwidować 21, przecież w Hucie Katowice pracowało 5 razy więcej osób niż obecnie. To nie "zmiana w funkcjonowaniu zakładów przemysłowych"?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Mówisz o połączeniu Bytom - Dąbrówka Wielka - Żychcice - Będzin? Taka linia jest przecież bez sensu, na odcinku Dąbrówka Wielkie - Żychcice woziłaby pewnie mniej niż 10 pasażerów...Peter pisze: Co do powstania nowej linii na bazie 8 i 25 mam wrażenie, że ona szybko nie powstanie o ile w ogóle powstanie.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Nie jest tak źle.Peter pisze:No też dlatego w to wątpię, bo nie ma właśnie potrzeby jej budowania. Może kiedyś była, ale wtedy funkcjonowało wiele zakładów przemysłowych na tym terenie, których obecnie już nie ma. Powiedzmy sobie szczerze - 8 i 25 straciły swoje znaczenie po prostu.
Na trasie 8 mamy konkurencję w postaci 42, 85 i 185. Do tego słyszałem coś o powstaniu strefy ekonomicznej w okolicy Starego Osiedla i Orła Białego... Z autobusów i strefy mamy już przyzwoicie zapełnioną stopiątkę A gdyby podciągnąć linię z Brzezin do Os. Powstańców to dopiero byłyby fajne napełnienia.
Natomiast 25 zabiera pasażerów duża konkurencja autobusów i minibusów - szczególnie minibusu 901. Gdyby skrócić wszystkie autobusy do Parku w Wojkowicach to na linii musiałaby kursować stopiątka co 15 minut, co wymagałoby przebudowy 25 na linię dwutorową (ew. dobudowania dodatkowych mijanek) :> Bez przebudowy oprócz 25 co 30 minut z Będzina do Wojkowic powinna kursować jedna linia autobusowa (np. 24) skoordynowana z tramwajem, również kursująca co 30 minut.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
O 1/4 już się tak bardzo nie boję...Póki utrzymuje częstotliwośc co 10 minut, to chyba nie jest z nimi tak źle. Poza tym wbrew pozorom- trudno byłoby skasować im tą linię ( już widzę smród wokół tej sprawy...).Kandydatem do likwidacji od dawna są: 1/4, 9, 12, 14, 17, 18, 38...
O linii 9 nie słyszałem ale linia ta kursuje dość rzadko i na dodatek raczej nie łączy się z innymi liniami ( przez co skasowanie jej może być łątwiejsze).
O 12-stce wszyscy wiemy, mają dużo pretekstów do jej skasowania.( niebezpieczne przystanki, budowa drogi), więc myślę, że w razie czego pierwsza poleciałby właśnie linia 12.
14-powiem szczerze: nie słyszałem nic na temat likwidacji tej linii. Nie wiem jakie ma napełnienia na trasie Katowice-Mysłowice, więc nie będę się wypowiadać.
linia 17-Powiem szczerze, że zaczynam się bać o los tej linii. Kursuje rzadko jak na tramwaj...Myślę, że być może nie skasowaliby jej zupełnie, tylko skrócili od Chorzowa do Łagiewnik, albo puściliby do Bytomia, razem z linią 7. Myslę,że pierwszy poleciałby odcinek Łagiewniki-Lipiny.
Co do linii 18-i ona jest jednym z kandydatów do potencjalnego wycięcia. Drastyczne pocięcie jej w dni wolne stanowi być może gwóźdź do trumny 18-stki.
38-Nie sądzę, by tramwaje chciały likwidowac tak krótką linię, skoro mogą zlikwidować dłuższe..
No to jest jakiś argument za 8-ką, ale musi być też wola gmin.Panewniczanin pisze:Do tego słyszałem coś o powstaniu strefy ekonomicznej w okolicy Starego Osiedla i Orła Białego...
Co do Twojego pomysłu uatrakcyjniania tych linii to pod względem modernizacji układu torowego, czyli budowania linii dwutorowych i mijanek tam gdzie nie ma miejsca na dwa tory to się z Tobą zgadzam. Trzeba iść z duchem czasu a nie tkwić gdzieś w początakch XXw.
Problem konkurencji autobusów i dublowania na pewno jest i jak wiemy praktycznie wszędzie u nas. Nie możesz jednak wyciąć ludziom wszystkich środków transportu i zostawić tylko tramwaj, bo też będą protestować. Wiele możliwości dojazdu również uatrakcyjnia dane dzielnice.Panewniczanin pisze:Na trasie 8 mamy konkurencję w postaci 42, 85 i 185.
Problem moim zdaniem leży jeszcze głębiej, bo w chorym systemie funkcjonowania TŚ. Żadne przedsiębiorstwo tramwajowe nie utrzymuje w całości swoich torowisk, szczególnie tak rozległych jak w GOP. To się musi zmienić. Przez to właśnie TŚ a nie KZK GOP zlikwidowało 8 i 25, bo nie mieli już z czego utrzymywać infrastruktury tych tras. Jeżeli będą to robić gminy to albo same te trasy zlikwidują, albo same je rozbudują i zmodernizują. No niestety takie są alternatywy, ale to jest przecież kapitalizm. Wtedy wreszcie TŚ zajmie się przede wszystkim swoim taborem.
Jeszcze co do nowych tras, to fantastyczne byłoby powstanie linii z wydłużenia 13-tki do Czeladzi (Będzina) i 6/16 na południe do Piotrowic. Powstałby zupełnie nowy ciąg komunikacyjny z południa Katowic aż do Zagłebia.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Ale po co identycznej trasie dwa różne środki transportu? Przecież to jest strata pieniędzy, które można wydać na zwiększenie częstotliwości kursowania linii dowożących do tramwaju czy uruchomienie komunikacji tam gdzie jej nie ma... Oczywiście nie należy skracać autobusów obecnej sytuacji, bo wyjdą potworki jak Zawodzie czy dawniej Słoneczna... Należy:Problem konkurencji autobusów i dublowania na pewno jest i jak wiemy praktycznie wszędzie u nas. Nie możesz jednak wyciąć ludziom wszystkich środków transportu i zostawić tylko tramwaj, bo też będą protestować. Wiele możliwości dojazdu również uatrakcyjnia dane dzielnice.
- zmodernizować torowiska, pobudować dwutory z łącznikami łączącymi dwa sąsiednie tory, tak by była możliwość ominięcia ew. przeszkody (zepsuty tramwaj itp.)
- zmodernizować tabor i dbać o niego - tak by nie odstraszał, a zachęcał do jazdy tramwajem.
- zmienić organizację ruchu w przypadku zatrzymania na linii - tak, by linie kursujące do punktu przesiadkowego na tramwaj niezwłocznie były wzmacniane rezerwami (stojącymi na okolicznych pętlach, nie w oddalonej zajezdni) i wydłużane do najbliższego punktu, gdzie działa komunikacja tramwajowa
- wybudować "punkty przesiadkowe" - oczywiście nie wielkości pętli pod dworcem w Katowicach ale niewielką pętle z zadaszonymi peronami znajdującymi się jak najbliżej tramwaju, miejscem postoju dla autobusu rezerwowego, zapleczem dla kierowców, kioskiem i zbiorczą elektroniczną tablicą odjazdów
- skoordynować odjazdy tramwajów z autobusami.
- wprowadzić taryfę czasową
- ewentualnie kampania medialna o zaletach systemu przesiadkowego
I wtedy skracamy linie olewając protesty, gdyż nasze społeczeństwo jest jakie jest - każdy chce połączenia bezpośredniego z pod wejścia bloku do drzwi pracy / marketu / przychodni itp.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
No też trzeba właśnie autobusy wprowadzić stopniowo tam gdzie nie dojeżdżają tramwaje. Tutaj zgoda, ale wszystkiego naraz nie zrobisz, bo będzie jeszcze większy bajzel niż jest przy kulejącym systemie tramwajowym z dużą awaryjnością jaki mamy dzisiaj. I tak trzeba za każdym razem zainwestować najpierw w tramwaje.Panewniczanin pisze:Ale po co identycznej trasie dwa różne środki transportu? Przecież to jest strata pieniędzy, które można wydać na zwiększenie częstotliwości kursowania linii dowożących do tramwaju czy uruchomienie komunikacji tam gdzie jej nie ma...
Autobusy u nas "urosły" tylko dzięki państowemu charakterowi i niedofinsowaniu tramwajów. Za każdym razem powracamy niestety więc do punktu wyjścia.
No więc właśnie dlatego myślę co trzeba zrobić w najbliższej przyszłości, żeby uatrakcynić tramwaje. Zatem przedmiotowość naszej dyskusji będzie zależeć od ich komunalizacji.Panewniczanin pisze:Oczywiście nie w obecnej sytuacji.
*SDIP (U.N.O.)
Dawno nie odwiedzałem tego tematu i wiele sie w tym czasie wydarzyło. Gdy spojrzałem na trasy tramwajowe w 2030 roku zawuważyłem linię do Wojkowic. Ciekawe sczy znów założą trakcję w Wojkowicach i linia znów zacznie działać, czy poprostu jest to kilkuletnia mapa i nie uwzględnia likwidacji lini tramwajowej 25. Osobiście wydaje mi sie ta druga ewentualność prawdziwa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości