Strona 1 z 1

Budowa linii do Miechowic

: 31 sie 2007, 16:47
autor: Peter
Tramwajem, bez korków
Budowa torowiska do Miechowic została wpisana w propozycje inwestycji związanych z Euro 2012

Bytomianie są zgodni: przydałaby się nowa linia tramwajowa do Miechowic. - To świetny pomysł. Tramwaj jest szybki, wygodny i ekologiczny. Mieszkańcy miasta powinni mieć możliwość wyboru środka komunikacji - mówi Anna Kowalik z Miechowic. Aby życzenia się spełniły, trzeba zaczekać, aż Tramwajom Śląskim uda się pozyskać pieniądze na inwestycję.

Przedłużenie linii tramwajowej do Miechowic miałoby kosztować 72 mln zł. Dojeżdżałby tu tramwaj numer 41, który łączy Bytom z Katowicami. W Bytomiu tramwaj swoją trasę kończy przy Politechnice Śląskiej, przy ulicy Wrocławskiej. - Miechowice to duża dzielnica. Dzięki rozbudowie linii uzyskałyby bezpośrednie połączenie z Katowicami - mówi Gerard Golomb, kierownik Referatu Transportu Urzędu Miejskiego w Bytomiu.

Dzisiaj do dzielnicy można dojechać tylko autobusem. - Lub samochodem. Tramwaj rozładowałby ruch. Myślę, że wielu kierowców przesiadłoby się z samochodu właśnie do tramwaju, bo to oznacza szybsze połączenie. Tramwaj jeździ po wydzielonym torowisku, nie stoi w korkach. To także cichy i ekologiczny środek transportu, bo wagony i torowisko będą spełniały wszelkie ekologiczne normy - wyjaśnia Gerard Golomb.

Inwestorem byłyby Tramwaje Śląskie. Jest projekt budowlany, ale na razie na realizację inwestycji nie ma jeszcze pieniędzy. - Inwestycja została wpisana w propozycje rozbudowy sieci w ramach organizacji Euro 2012 - informuje Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich. - Na razie nie jest rozstrzygnięte, czy pieniądze na tego typu inwestycje będą pochodziły z Unii Europejskiej, czy z budżetu państwa - dodaje.

Przypomnijmy, sprawa budowy torów do Miechowic sięga 1997 roku. Decyzję o tym, że gmina będzie współpracowała z Tramwajami Śląskimi przy rozbudowie linii Rada Miejska podjęła już w 1997 roku. Ale przez lata nie było pieniędzy na realizację planów i pomysłu skąd te pieniądze wziąć.

- Budowa linii to duże przedsięwzięcie. Trzeba między innymi przebudować parę jezdni, zbudować stacje trakcyjne. Na realizację takiej inwestycji potrzeba minimum trzech lat - informuje Wodniok. Tory biegłyby od pętli przy ulicy Wrocławskiej, przez Karb, potem wzdłuż ulicy Frenzla w Miechowicach, aż do Stolarzowickiej. Trasa kończyłaby się przy ulicy Felińskiego. - Na wysokości ośrodka zdrowia. Nie można jej pociągnąć aż do pętli autobusowej w Miechowicach, ponieważ musiałaby biec pod linią wysokiego napięcia, a na to nie pozwala prawo - wyjaśnia Golomb. Teraz bytomski UM kończy podział geodezyjny terenu, po którym ma biec linia, czyli przygotowuje działki po budowę torowiska.

- Do ustalenia zostały jeszcze dwie lub trzy działki. Wierzę, że przyszły rok, to będzie ten, w którym uzyskamy pozwolenie na budowę i ta budowa się rozpocznie - dodaje.

Agnieszka Klich
Źródło : Dziennik Zachodni

W skrócie powiało optymizmem. Po latach posuchy temat odżył. :wink:

: 31 sie 2007, 16:51
autor: dombia
Ja tam czekam na tramwaj do Piotrowic :(

Tak to musza do szkoły się autobusem tłuc

: 31 sie 2007, 17:20
autor: Peter
Do Piotrowic moim zdaniem linia powinna również powstać, ale wydaje się że w Bytomiu są bardziej zaawansowani jeśli chodzi o kwestie własności działek.
W UM Katowice umieścili tylko planowaną linię na mapce, którą wrzuciłem w odpowiednim temacie. :mruga:

: 02 wrz 2007, 13:26
autor: Boguś
Tramwaj jest szybki, wygodny i ekologiczny.
A KZK zlikwidowało szybką, wygodną i ekologiczną 8 i 25.
Inwestorem byłyby Tramwaje Śląskie. Jest projekt budowlany, ale na razie na realizację inwestycji nie ma jeszcze pieniędzy.
Nie Tramwaje Śląskie, tylko miasto Bytom.

: 04 wrz 2007, 18:59
autor: shinkadamo
Boguś pisze:A KZK zlikwidowało szybką, wygodną i ekologiczną 8 i 25.
Pozostały jeszcze tory na Śp. 8 i 25?

: 04 wrz 2007, 19:09
autor: DW
shinkadamo pisze:
Boguś pisze:A KZK zlikwidowało szybką, wygodną i ekologiczną 8 i 25.
Pozostały jeszcze tory na Śp. 8 i 25?
Raczej tak, bo nie było żadnej informacji, ze mieli je usuwać. W większości tory są już zarośnięte, przysypane itp., więc usuniecie ich jest coraz trudniejsze.

: 04 wrz 2007, 20:43
autor: shinkadamo
DW pisze:
shinkadamo pisze:
Boguś pisze:A KZK zlikwidowało szybką, wygodną i ekologiczną 8 i 25.
Pozostały jeszcze tory na Śp. 8 i 25?
Raczej tak, bo nie było żadnej informacji, ze mieli je usuwać. W większości tory są już zarośnięte, przysypane itp., więc usuniecie ich jest coraz trudniejsze.
Za parę lat zapewne wznowią te linie, jak tylko wyjdą na lepsze. Cięcia są dobre, ale nie na wieczność tylko na określony czas.

: 04 wrz 2007, 21:00
autor: Gall
DW pisze:W większości tory są już zarośnięte, przysypane itp., więc usuniecie ich jest coraz trudniejsze.
W Miechowicach stare tory dopiero niedawno wyrywali - zarośnięte, pozasypywane i tak dalej. Sporo czasu leżały, nie wiem, komu zaczęły tak nagle przeszkadzać ;)

: 05 wrz 2007, 12:42
autor: luki
Gall pisze:
DW pisze:W większości tory są już zarośnięte, przysypane itp., więc usuniecie ich jest coraz trudniejsze.
W Miechowicach stare tory dopiero niedawno wyrywali - zarośnięte, pozasypywane i tak dalej. Sporo czasu leżały, nie wiem, komu zaczęły tak nagle przeszkadzać ;)
Usuwano je w ramach przygotowania do odbudowy linii...

: 23 lis 2007, 21:37
autor: Boguś
To jeden z projektów, które mają największe szanse na realizację - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP o budowie torowiska do Miechowic. - Opracowaliśmy plan rozbudowy infrastruktury tramwajowej. Składają się na niego różne inwestycje. Wśród nich jest przedłużenie linii. Chcemy wszystkie te plany zrealizować do 2025 roku.

Czy na tramwaj będzie trzeba zatem czekać aż tak długo? Podobno nie. - Będziemy się ubiegać o pieniądze unijne. Wniosek złożymy w przyszłym roku, być może na początku - mówi Ostroch.

Wciąż jednak nie wiadomo, kto ma napisać i złożyć ten wniosek. Nie wiadomo też, kto pokryje tę część kosztów, której nie pokryje Unia. Rozmowy trwają, a czas biegnie. Przypomnijmy, że budowa torowiska do Miechowic jest wpisana w propozycje inwestycji związanych z Euro 2012. A, jak informował nas Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich, na realizację takiej inwestycji potrzeba minimum trzech lat. Sprawa tramwaju ciągnie się od 1997 roku. Wtedy to Rada Miejska podjęła decyzję o współpracy z Tramwajami Śląskimi przy rozbudowie linii. Do dzielnicy jeździłby tramwaj 41, który łączy Bytom z Katowicami. Ale przez te wszystkie lata nie było pieniędzy na realizację planów i pomysłu, skąd te pieniądze wziąć (potrzeba około 73 mln zł). Cały czas trwa geodezyjny podział terenu, po którym ma biec linia. Mieszkańcy, których domy stoją w pobliżu torowiska mogą składać protesty. Na razie wpłynął jeden taki protest. Bytomski Urząd Miejski musi go rozpatrzyć.

Bytomianie co do tego, że tramwaj do Miechowic by się przydał, nie mają wątpliwości. - Byłaby to większa wygoda i dodatkowy środek transportu - mówi Piotr Ochmańczyk, student Akademii Ekonomicznej z Miechowic. Piotr dojeżdża do dzielnicy autobusem 623. - Do Katowic, na uczelnię, też jeżdżę autobusami, ale gdyby Miechowice miały bezpośrednie połączenie z Katowicami, przesiadłbym się na tramwaj - mówi.

Mimo, że sprawa miechowickiego tramwaju ciągnie się już tyle lat, urzędnicy wciąż wierzą w powodzenie przedsięwzięcia. - Teraz, po zakwalifikowaniu się naszej reprezentacji do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej są jeszcze większe szanse na przeprowadzenie inwestycji. Wierzę w to - mówi Gerard Golomb, kierownik Referatu Transportu w UM.
Bytomianie co do tego, że tramwaj do Miechowic by się przydał, nie mają wątpliwości. - Byłaby to większa wygoda i dodatkowy środek transportu - mówi Piotr Ochmańczyk, student Akademii Ekonomicznej z Miechowic. Piotr dojeżdża do dzielnicy autobusem 623.
Tramwaj do Miechowic = likwidacja 623 i zmiana tras innych linii biegnących przez Miechowice

: 24 lis 2007, 07:47
autor: Gall
Boguś pisze:Tramwaj do Miechowic = likwidacja 623 i zmiana tras innych linii biegnących przez Miechowice
A z teraźniejszej pętli autobusowej na nową tramwajową to minibus co 5 minut? Większa część Felińskiego i całe nickla ma daleko do miejsca planowanej pętli tramwajowej, więc w wypadku likwidacji 623 będą protesty. Ja jestem za likwidacją, ale pod warunkiem, że jakoś rozwiążą ten problem, najlepiej byłoby dociągnąć tramwaj tam, gdzie powinien być, a nie kończyć go przed większą częścią osiedla.

: 28 lis 2007, 00:01
autor: observator
Można się zakładać, że budując linie do miechowic coś spiepszą. Zna ktoś szczegóły przepisów zabraniających przeprowadzanie linii tramwajowych pod liniami WN?

: 27 maja 2008, 00:16
autor: rzelfix
Linia do Miechowic coraz bliżej
Piątek, 23 maj 2008

Plany odbudowy linii tramwajowej do Miechowic są coraz bliższe realizacji. We wtorek w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie doszło do uzgodnienia zakresu projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

W związku z organizacją Euro 2012 pomiędzy sześć obszarów metropolitarnych zostanie rozdzielone 600 mln zł z Ministerstwa Infrastruktury. Projekty mogą otrzymać 50% dofinansowania, lecz nie może być ono większe niż 100 mln zł.

Podczas wtorkowego spotkania zarząd Górnośląskiego Związku Metropolitarnego ustalił zakres modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w miastach naszej konurbacji. Projekt tego przedsięwzięcia przygotował GZM wraz z KZK GOP, Tramwajami Śląskimi i Urzędem Miejskim w Tychach. W jego ramach na Śląsku ma się pojawić 50 nowych tramwajów (25 niskopodłogowych i 25 tradycyjnych, dwukierunkowych) oraz 100 zmodernizowanych starszych jednostek. Najważniejszą częścią projektu jest remont ok. 80 km torów (w tym linii 6-41 z Bytomia do Katowic) oraz rozbudowa sieci o 14 km torów.

W ramach ostatniego z wymienionych przedsięwzięć ma zostać odbudowana dawna linia tramwajowa do Miechowic. Dziś tramwaje kończą swój bieg na pętli tramwajowej naprzeciw Politechniki Śląskiej, jednak w rzeczywistości miały biec aż do tzw. "Nowych Miechowic". W tym celu na początku lat 90-tych wybudowano wiadukt drogowy wraz z wydzielonym pasem przeznaczonym dla tramwajów. Niestety z powodu braków finansowych do ukończenia inwestycji nie doszło. Teraz jest szansa na jej realizację.

GZM, KZK GOP i Tramwaje Śląskie nie dostaną jednak tyle pieniędzy ile się spodziewano. Projekt modernizacji komunikacji tramwajowej i trolejbusowej w konurbacji śląsko-dąbrowskiej będzie musiał być o 20 mln zł "tańszy". Łączna wartość projektu szacowana jest na ponad 700 mln zł. Do 30 maja wnioskujący mają czas na złożenie zmodyfikowanego projektu. Realizacja przewidziana jest na lata 2008 - 2011.
źródło: http://www.bytomski.pl

: 27 maja 2008, 00:23
autor: R_G
Było by pięknie i cudownie jednak wolałbym żeby najpierw zrealizowali zapowiadaną modernizację 14 i wielu innych linii, a dopiero później brali się za tworzenie nowych. Jednak sam pomysł uważam za bardzo interesujący i godny uwagi :mryellow:

: 28 maja 2008, 11:21
autor: Gall
Ty sobie najpierw pooglądaj, co się dzieje na ul. Wrocławskiej oraz w autobusach linii 623. Ta linia tramwajowa powinna była być odbudowana już dawno.

: 28 maja 2008, 12:27
autor: R_G
No to może trzeba by zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów, bo z linią tramwajową tak łatwo nie pójdzie-wcześniej zapowiadali modernizację innych i nadal zostały tylko zapowiedzi.

: 28 maja 2008, 15:06
autor: Gall
Tak, zwiększaj sobie częstotliwość autobusu jeżdżącego co 6 minut ;) Poza tym dzięki korkom i tak zdarza się, że dwa autobusy są jeden za drugim ;) A na korki to może pomóc tylko banka.

: 28 maja 2008, 15:33
autor: R_G
No to za dużo ludzi tam po prostu mieszka-trzeba ich przesiedlić :P

: 28 maja 2008, 17:20
autor: rafalurbino18
Jeśli by zwiększyć częstotliwość 623 to albo na 5-minutową albo ...4-minutową więc w godzinę będzie 12 kursów (15 kursów). Najlepszym wyjściem, lepszym niż smrodobusy, jest tramwaj do Miechowic. T41 mogłaby jeździć tak jak jeździ ale T31, która też musiałaby być wydłużona do nowej pętli już częściej niż obecnie. Aby ją skorygować z T41 to co 14 minut chociaż aby już 623 nie jeździła wogóle to co ok.3,5/7min. Wtedy z centrum Bytomia do Miechowic tramwaj byłby co 3,5minuty. Tylko co na tą linię by się puszczało jeśli taboru brakuje.

: 29 maja 2008, 10:54
autor: Gall
Zamiast zwiększać częstotliwość na 623 to lepiej taśmociąg do Miechowic wybudować, wyjdzie na to samo. Człowiek przyjdzie na przystanek, wejdzie na taśmociąg i jedzie ;P

: 30 maja 2008, 16:10
autor: shinkadamo
Należy przedłużyć linię tramwajową bez dyskusyjnie na tym odcinku. W zamian na "623" kursy powinny być ucinane tak, aby autobus kursował co 30 minut, ewentualnie inny przedział czasowy. Można także pomyśleć o całkowitym wycięciu tej linii i tym sposobem PKM Tychy będzie posiadać wszystkie "elije" w swoim mieście :-P

: 30 maja 2008, 18:10
autor: rafalurbino18
shinkadamo pisze: W zamian na "623" kursy powinny być ucinane tak, aby autobus kursował co 30 minut, ewentualnie inny przedział czasowy. Można także pomyśleć o całkowitym wycięciu tej linii
Według mnie jeśli postawi się na tramwaje to raczej wybieram tą drugą opcję czyli likwidacja tej linii. Ale tylko wtedy jeśli częstotliwość tramwaju będzie minimum co 7 minut. Pozostałą ofertę powinny zapewnić linie autobusowe jeżdżące z centrum Bytomia w kierunku Helenki/Rokitnicy np. 14, 20, 132 albo i taka 183 jeżdżąca tylko do Miechowic ale przez Bobrek. Ewentualnie zwiększenie częstotliwości 183 ale według mnie to już nie będzie potrzebne.
PS: Chodzi mi o tramwaj ale nie solówkę, a skład , tylko skąd je wziąć :-|

: 30 maja 2008, 22:41
autor: Boguś
rafalurbino18 pisze:PS: Chodzi mi o tramwaj ale nie solówkę, a skład , tylko skąd je wziąć
Z Krakowa :-P

: 31 maja 2008, 09:47
autor: rafalurbino18
Boguś pisze:Z Krakowa :-P
Należy się liczyć z tym, że jeśli przyjdzie określona ilość to też określona ilość zostanie skasowana albo odstawiona z powodu wypadków itp. Aby jednak była przewaga wagonów przybytych Tramwaje Śląskie mogą kupić wszystkie używane stopiątki, a Kraków sobie "bombki" dokupi :-P

: 24 kwie 2011, 12:16
autor: TŚ25
Tramwaj 6 jeżeliby został wydłużony, to mógłbym jeździć co 10-15 minut. 623 mógłby wtedy kursować co 15-30 minut. Jeżeli będzie odcinek od Wrocławskiej do Miechowic dwutorowy to można puścić np. 41 na trasie Bytom Plac Sikorskiego-Miechowice Osiedle.

: 24 kwie 2011, 12:30
autor: adam86
TŚ25 pisze:Tramwaj 6 jeżeliby został wydłużony, to mógłbym jeździć co 10-15 minut. 623 mógłby wtedy kursować co 15-30 minut. Jeżeli będzie odcinek od Wrocławskiej do Miechowic dwutorowy to można puścić np. 41 na trasie Bytom Plac Sikorskiego-Miechowice Osiedle.
Po co w ogóle piszesz takie bzdury? nudzi Ci się? Zajmij się czyms pozytecznym, zamaist pisać bezsensowny post w temacie sprzed paru lat.

: 25 kwie 2011, 09:40
autor: 888
A Ty jak zwykle musisz zawsze każdemu z kontrą wyskoczyć.

: 27 maja 2011, 21:05
autor: Gall
http://www.bytom.pl/pl/7/4

Kod: Zaznacz cały

O G Ł O S Z E N I E

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - kodeks postępowania administracyjnego / jednolity tekst z 2000r. Dz. U. nr 98, poz. 1071 z późn. zm. / w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym / Dz.U. nr 80, poz. 717 z późn. zm./ zawiadamia się strony, że w dniu 23.05.11 r. została wydana

d e c y z j a nr 64 B/04 w y g a s z a j ą c a

w części decyzję nr 64/04 z dnia 11.10.2004 r. o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji pn.: 
„Budowa linii elektroenergetycznych” dla inwestycji „Budowa linii tramwajowej” 
(AAP.7331– 67 / P / 04) 
Inwestycja zlokalizowana jest w Bytomiu przy ulicach: Dolnośląska-Bobrecka, Felińskiego, Nickla-Daleka, Wrocławska, Park Miejski, Tarnogórska, Strzelców Bytomskich.
Wnioskodawcą jest: 
p. Franciszek Zych – Katowickie Przedsiębiorstwo Inżynierskie „SYSTEM” Sp. z o.o., 40-159 Katowice, ul. Jesionowa 9a - pełnomocnik występujący w im. Tramwajów Śląskich S.A., 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 31 z dnia 28.07.2004r.

z up. Prezydenta
Naczelnik Wydziału Architektury
(-) mgr inż. arch. Ewa Kowalik
oraz

Kod: Zaznacz cały

O G Ł O S Z E N I E

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - kodeks postępowania administracyjnego / jednolity tekst z 2000r. Dz. U. nr 98, poz. 1071 z późn. zm. / w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym / Dz.U. nr 80, poz. 717 z późn. zm./ zawiadamia się strony, że w dniu 23.05.11 r. została wydana

d e c y z j a nr 57 A/05 w y g a s z a j ą c a

w części decyzję nr 57/05 z dnia 20.09.2005 r. o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji pn.: 
„Przedłużenie linii tramwajowej do osiedla Miechowice” 
(AAP. 73310-40/05) 
Inwestycja zlokalizowana jest w Bytomiu przy ul. Wrocławskiej, Miechowickiej, ks. Frenzla, Stolarzowickiej.
Wnioskodawcą jest: 
p. Adam Jezierski – Katowickie Przedsiębiorstwo Inżynierskie „System” Sp. z o.o., 40-159 Katowice, ul. Jesionowa 9a - pełnomocnik występujący w im. Tramwajów Śląskich S.A., 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 31

z up. Prezydenta
Naczelnik Wydziału Architektury
(-) mgr inż. arch. Ewa Kowalik
Znaczy się zamierzają te inwestycje olać?

: 10 maja 2014, 00:10
autor: polaque
Nie wiem czy to dobrze że odkopuje taki temat ale czy nie pojawiła się szansa by część tej linii została wybudowana ?


Bytom: Tramwaj pojedzie do Miechowic?
Dzielnica Miechowice znajduje się w zachodniej części Bytomia. Tramwaje Śląskie chcą, aby w przyszłości do Miechowic kursowała linia tramwajowa nr 6. Jakie są szanse na realizację tego pomysłu?

W pierwszej wersji projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 nie było zadania przedłużenia linii do Miechowic. Zadanie to pojawiło się w drugiej wersji projektu – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Obie wersje zostały zgłoszone do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Pierwszą zgłoszono za pośrednictwem Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, drugą natomiast za pośrednictwem Urzędu Miasta w Katowicach.- Liczymy, że otrzymamy dofinansowanie dla projektu uwzględniającego zadanie do Miechowic i do tego się przygotowujemy. Mamy nadzieję, że Urząd Marszałkowski zmieni jeszcze wersję projektu przesłaną do MIiR. Pierwszych decyzji w tej sprawie spodziewamy się na przełomie lipca i sierpnia – podkreśla Zowada.

Aktualnie w Bytomiu dobiega końca odbudowa linii nr 7 w ciągu ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej. - Liczymy, że ruch tramwajów w tym miejscu uda się przywrócić jeszcze przed wakacjami. Jednocześnie rozpoczęły się prace w rejonie Zamłynia (skrzyżowanie ul. Łagiewnickiej z ul. Zabrzańską), a w dalszej kolejności gruntownie modernizowane będzie torowisko w ul. Jagiellońskiej i Karola Miarki – informuje rzecznik Tramwajów Śląskich. - Te ostatnie prace pochłoną niespełna 7 mln zł netto i zgodnie z zapisami umowy powinny się zakończyć pod koniec lipca br. – dodaje.

Źródło: Rynek Kolejowy

: 10 maja 2014, 22:27
autor: Boguś
A trasa na Stroszek jest w stanie tragicznym i nie słychać o planach jej remontu.

: 10 maja 2014, 23:28
autor: polaque
Boguś pisze:A trasa na Stroszek jest w stanie tragicznym i nie słychać o planach jej remontu.
A duży byłby koszt remontu tego odcinka?

: 11 maja 2014, 09:52
autor: kolejorz.
Na razie to nie słyszymy w ogóle o planach remontowych związanych z projektem na lata 2014-20, więc na decyzje jakie trasy wybiorą przyjdzie nam trochę poczekać, może będzie tam trasa na Stroszek lub chociaż jej część.

1 km tp na podkładach to koszt ok 2-3 milionów w zależności jaki jest zakres remontu i technologia, przy trasie na Stroszek trzeba np doliczyć wymianę sieci trakcyjnej, perony przystankowe to załóżmy te 3-3,5 miliony za tp, trasa ta ma bodajże 13-14 km tp (liczone pobieżnie przez Google Maps) to najtaniej powinno wyjść 42-45 mln zł ale to są wysoce orientacyjne kwoty nie uwzględniające wielu innych sytuacji które mogą podwyższyć koszta.

: 06 kwie 2015, 08:13
autor: Peter
Ocenie technicznej musi jeszcze zostać poddany kilkusetmetrowy wiadukt tramwajowy w Karbiu wybudowany w latach 90. Generalnie jednak pas na tramwaj jest pozostawiony.
Nawet widoczne przejście dla pieszych ma tunel pod planowaną trasą tramwajową.
Przygotowane jest też miejsce nad powstałą obwodnicą Bytomia.
Są zdaje się jakieś problemy własnościowe, ale jeżeli władzom Bytomia zależy na tej inwestycji, to są to rzeczy moim zdaniem do załatwienia. Problemem są tutaj raczej szkody górnicze.

Planowany przebieg trasy :arrow: Link

: 06 kwie 2015, 19:14
autor: Boguś
Władzom Bytomia pewnie na tej inwestycji zależy. Problemem oprócz wspomnianych szkód górniczych może być brak zabezpieczonego wkładu własnego. Pamiętacie, że Bytom nie miał zabezpieczonych środków na przebudowę torowiska na Katowickiej, gdzie jego koszt to ułamek ceny z porównaniu z budową linii do Miechowic. Prawda jest taka, że jest to jest ostatnia szansa na realizację tej inwestycji, bo bez wsparcia z Unii Bytom tej linii nie zbuduje.

: 06 kwie 2015, 19:44
autor: adam86
Boguś pisze:Władzom Bytomia pewnie na tej inwestycji zależy. Problemem oprócz wspomnianych szkód górniczych może być brak zabezpieczonego wkładu własnego. Pamiętacie, że Bytom nie miał zabezpieczonych środków na przebudowę torowiska na Katowickiej, gdzie jego koszt to ułamek ceny z porównaniu z budową linii do Miechowic. Prawda jest taka, że jest to jest ostatnia szansa na realizację tej inwestycji, bo bez wsparcia z Unii Bytom tej linii nie zbuduje.
Jakby im zależało to by te pieniądze mieli.

: 06 kwie 2015, 20:28
autor: Penny
Boguś pisze:(...) bo bez wsparcia z Unii Bytom tej linii nie zbuduje.
Od czasu jak wybudowano nowego skrzyżowania Jeziorańskiego / Miechowicka / Frenzla jest w ogóle miejsce na poprowadzenie tej linii w obrębie skrzyżowania, czy trzeba będzie przybrać sąsiadujące ogródki działkowe?

: 07 kwie 2015, 10:18
autor: kolejorz.
Zdjęcie z GE: http://i.imgur.com/ztX43Dc.jpg Dobrze widać jak jest pozostawiona rezerwa, nawet nad tunelem/wiaduktem obwodnicy.

Ogólnie większość trasy jest doskonalne przygotowana pod budowę tej linii. Nic tylko budować, to nie to co to w Katowicach i planowane wygibasy bo nie ma rezerwy terenowej. Wstępnie szacowane koszty to coś ok 80 mln, z czego Bytom przy finansowaniu 85% z UE musiałby wyłożyć jakieś ~15 mln. Moim zdaniem to są drobne jak na taką inwestycję i nawet jak na niezbyt bogate miasto. Gdyby też racjonalnie w Bytomu myśleli to by sobie rozłożyli koszty na tę linię z przerośniętego planowanego centrum przesiadkowego za bagatela 90 mln.

: 14 cze 2015, 07:20
autor: Peter
Póki co obecne władze Bytomia nie zamierzają przeznaczać żadnych pieniędzy na linię do Miechowic :arrow: Link

: 14 cze 2015, 23:30
autor: adam86
To było do przewidzenia. Bytom po prostu nalezy zaorać, razem z władzami.

: 19 lip 2015, 19:48
autor: Boguś
Niestety potwierdziły wcześniejsze informacje. Inwestycja została wykreślona z projektu unijnego. Podobno UM planuje budowę linii tramwajowej do Dworca PKP :!: Na razie nie wiadomo jak ta linia miałaby być poprowadzona i czy jej powstanie rzeczywiście jest prawdą.

: 20 lip 2015, 10:37
autor: polaque
Boguś pisze:Niestety potwierdziły wcześniejsze informacje. Inwestycja została wykreślona z projektu unijnego. Podobno UM planuje budowę linii tramwajowej do Dworca PKP Na razie nie wiadomo jak ta linia miałaby być poprowadzona i czy jej powstanie rzeczywiście jest prawdą.
No ja tam tego pomysłu jakoś nie widzę, tam generalnie nie ma na to miejsca.

: 20 lip 2015, 15:30
autor: kolejorz.
polaque pisze:No ja tam tego pomysłu jakoś nie widzę, tam generalnie nie ma na to miejsca
Jak nie ma, jak jest. Ogólnie strasznie mi żal, że nie powstanie ta linia i nie za bardzo mnie cieszy taka alternatywa, coś za coś, ale jak już mam szukać pozytywów, to połączenie tramwajowe z CP na pewno takim pozytywem jest.

: 20 lip 2015, 17:33
autor: polaque
kolejorz. pisze:
polaque pisze:No ja tam tego pomysłu jakoś nie widzę, tam generalnie nie ma na to miejsca
Jak nie ma, jak jest. Ogólnie strasznie mi żal że nie powstanie ta linia i nie za bardzo mnie cieszy taka alternatywa, coś za coś, ale jak już mam szukać pozytywów, to połączenie tramwajowe z CP na pewno takim pozytywem jest.
Gdzie jest? Bo chyba nie mówisz o linii przecinającej główną drogę?

: 21 lip 2015, 15:35
autor: kolejorz.
Owszem, torowisko kosztem trzypasmowej autostrady przez centrum miasta.

: 12 sie 2015, 08:10
autor: Daro85
http://www.mzdim.bytom.bip-gov.info.pl/ ... ka=1211332

Udzielono zamówienia firmie An Archi Group s.c.