Tramwaje pojadą jeszcze bardziej na południe Katowic ?

O planowanych i przyszłych inwestycjach w tabor, sieć, torowiska itd.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Tramwaje pojadą jeszcze bardziej na południe Katowic ?

#1 Post autor: Peter » 22 maja 2007, 20:17

Odrodzenie tramwajów?

Prezydent Piotr Uszok zastanawia się nad przedłużeniem linii tramwajowej z Brynowa do Osiedla Odrodzenia. Mieszkańcy ulicy Radockiego nie są tą wiadomością bardzo zdziwieni. Jeszcze w starych planach zabudowy miasta zakładano, aby tramwaj dojeżdżał aż do południowych dzielnic miasta. Ale wtedy zakładano także, że na południe od osiedla powstanie zabudowa z wielkiej płyty. Nowością i zaskoczeniem jest jednak fakt, że plany prezydenta nie są tylko pomysłem, ale powoli nabierają realnych kształtów. – Jesteśmy na etapie analizy możliwości poprowadzenia linii tramwajowej – zdradza Piotr Uszok.

Póki co, nie chce odpowiedzieć na podstawowe pytanie: którędy linia tramwajowa byłaby poprowadzona?

– Ten teren objechałem już kilka razy z żoną i z ołówkiem w ręku – zdradza Uszok. – Mam pewne przemyślenia, które muszę skonsultować. Musielibyśmy zarezerwować na ten cel korytarz, zablokować zabudowę, ponieść koszty odszkodowań. Na pewno tramwaj nie pojedzie ulicą Jankego. Liczę na głosy mieszkańców w tej sprawie.

Dowiedzieliśmy się natomiast od prezydenta, że miasto na razie właśnie ze względu na koncepcję poprowadzenia linii tramwajowej wstrzymuje się z uporządkowaniem kanalizacji i remontem ulicy Radockiego. Co o tramwaju na osiedlu sądzą mieszkańcy?

– To byłoby idealne rozwiązanie. Jeszcze kiedy studiowałam, ciężko było z dojazdami z Piotrowic do centrum – mówi pani Irena.

– Nie ma takiej możliwości. Tramwaj tu nie dojedzie. Chyba że zostanie wybudowany wiadukt nad linią kolejową w Ochojcu albo tramwaj będzie wjeżdżał od strony Ligoty. Linia tramwajowa nigdy nie przetnie się z linią kolejową – twierdzi Andrzej Paczkowski.

Wszystko wskazuje na to, że fachowcy z magistratu znaleźli sposób na przedłużenie linii. Marian Zych, naczelnik Wydziału Rozwoju Miasta mówi, że jest przygotowywane opracowanie analityczne, a jego treść i szczegóły poznamy jeszcze we wrześniu. Spawa jest paląca, bo w planach jest przebudowa skrzyżowań na trasie, gdzie potencjalnie jechałby tramwaj.

Za rozbudową linii tramwajowej w mieście stoi wiele argumentów. – To najbardziej ekologiczny środek transportu. Ruch samochodowy zostałby odciążony, bo część mieszkańców przesiadłaby się do tramwajów. Prawdopodobnie zlikwidowane byłyby jakieś linie autobusowe, bo nie ma sensu, żeby się dublowały – przewiduje Zych. – To oczywiście byłyby szybkie tramwaje, na miarę XXI wieku – zaznacza.

Naczelnik wskazuje też, że program rozbudowy linii tramwajowych ma wiele europejskich metropolii, a powrót tramwajów obserwuje się też w Polsce, na przykład w Krakowie, Poznaniu czy Gdańsku. – Jest tylko jeden problem. Tramwaje to nie jest nasz majątek, miasto na razie nie ma podstaw, żeby w nie inwestować. Trwają jednak rozmowy, żeby tę kwestię uregulować – mówi Zych.
Źródło : Dziennik Zachodni

Ostatnio dużo jaskółek przelatuje koło mojego okna. Czyżby to był jakiś znak ? :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#2 Post autor: Boguś » 22 maja 2007, 21:32

Jeśli tramwaj nie pojedzie ulicą Jankego to jaką :scratch: . Jeśli pojedzie wzdłuż Jankego, Ochojec czeka taka sama rozpierducha jak na Dębie. Trzeba wyburzyć kilka kamienic, wybudować dwa wiadukty tramwajowe. Drugim wariant to taki: Od Pętli jedzie wzdłuż ulicy Rzepakowej, do skrzyżowania z Kolejową. Potem na tyłach E'lecrerca jedzie polami do linii kolejowej. Gdy linia przetnie tory kolejowe (potrzebny wiadukt lub tunel) pojawi się drugi problem. A mianowicie na trasie znajdują domki jednorodzinne, wille nawet pałace. Mieszkańcy tych willi na to nie pójdą. Zaletą jest to, że tramwaj mógłby jechać koło Górnośląskiego Centrum Medycznego na Ochojcu (sporo osób tam jeździ), skąd do Osiedla Odrodzenia jest rzut beretem, przy okazji można trochę linii autobusowych wyciąć.

Podpisuje się pod tą inwestycją rękami i nogami, bo mam już dość stania w korkach :x w 297 na Słowackiego, Mikołowskiej i wiecznie pełnego 804 :thumbdown:

Czekam z niecierpliwością na debatę w sprawie tramwaju :D
Ostatnio zmieniony 25 maja 2007, 21:07 przez Boguś, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 22 maja 2007, 21:54

Boguś pisze:Podpisuje się pod tą inwestycją rękami i nogami, bo mam już dość stania w korkach w 297 na Słowackiego, Mikołowskiej i wiecznie pełnego 804
Przyznam, że jak czytałem ten artykuł, to pomyślałem właśnie o Tobie Boguś.
Ja również podpisuję się obiema rękami i nogami pod tą inwestycją. :)

Ciekawe co Pan Zych ma na myśli z tym taborem XXI wieku, bo Karlików w tym wypadku będzie za mało... Będą musieli kupić nowe wagony. :twisted:

Zresztą w artykule, który niedawno wrzuciłem w dziale "Wydarzenia" piszą coś o taborze :
(...) Minimalne potrzeby inwestycyjne do końca 2011 roku to modernizacja około 90 już posiadanych wagonów i kupno 50 nowych. Do tego należy dodać potrzeby związane z remontami infrastruktury. Tabor musi po czymś jeździć, a naprawa torowisk w nowoczesnych technologiach, to grube miliony złotych.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#4 Post autor: Boguś » 22 maja 2007, 22:01

Peter pisze:Ciekawe co Pan Zych ma na myśli z tym taborem XXI wieku, bo Karlików w tym wypadku będzie za mało... Będą musieli kupić nowe wagony. :twisted:
Tak, nie ma innego wyjścia, choć nie obraże się jak zobacze u siebie 2x105Na

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5410
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 23 maja 2007, 12:16

Fajnie, że wciąż mówi się o chęci budowania w końcu czegokolwiek nowego, ale tekst artykuły jest taki sam jak z rok temu (dokładnie nie pamiętam kiedy ostatnio był). Widać że od tego czasu wciąż jeździ z tym ołówkiem w ręku (może go ma w rękawie :wink: )
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#6 Post autor: Panewniczanin » 26 maja 2007, 09:05

Tramwaj w Piotrowicach pojawi się szybciej niż myślicie. ;-) Na końcu Jankego, w szkole policyjnej budują właśnie "miasteczko", dokładniej ulicę przeznaczoną do ćwiczeń, w której ma kursować tramwaj sprowadzony z Będzina. :P
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 26 maja 2007, 16:01

Tramwaj w Piotrowicach pojawi się szybciej niż myślicie. ;-) Na końcu Jankego, w szkole policyjnej budują właśnie "miasteczko", dokładniej ulicę przeznaczoną do ćwiczeń, w której ma kursować tramwaj sprowadzony z Będzina. :P
Tramwaj w ulicy ? Jakąś tubę zbudują ?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sadorg
Posty: 75
Rejestracja: 22 maja 2007, 20:10
Lokalizacja: Brynów

#8 Post autor: Sadorg » 26 maja 2007, 18:36

Peter pisze: Tramwaj w ulicy ? Jakąś tubę zbudują ?
metro? :lol: :lol:
>> Galeria || [ 662+617 ]

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#9 Post autor: Panewniczanin » 26 maja 2007, 20:14

Peter pisze:
Tramwaj w Piotrowicach pojawi się szybciej niż myślicie. ;-) Na końcu Jankego, w szkole policyjnej budują właśnie "miasteczko", dokładniej ulicę przeznaczoną do ćwiczeń, w której ma kursować tramwaj sprowadzony z Będzina. :P
Tramwaj w ulicy ? Jakąś tubę zbudują ?
Miało być na ulicy. :?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: Peter » 31 sie 2007, 17:15

Na stronie UM Katowice jest mapka z zaznaczeniem wariantów planowanej linii :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#11 Post autor: Boguś » 01 wrz 2007, 18:42

Na pewno tramwaj nie pojedzie ulicą Jankego.
A z mapki wynika, że jednak pojedzie ulicą Jankego. Ludzie, zdecydujcie się w końcu.

Poza tym widać, że specjaliści z UM Katowice nie umieją rozróżniać dzielnic, bo wg. tej mapki tramwaj dojeżdża do... Podlesia :shock: a nie do Ochojca. To tak jakby ktoś pomylił Załęże z Zawodziem. Ciekawostką jest fakt, że pętla tramwajowa została usytuowana koło domu prezydenta Uszoka :!: . Według pierwotnych planów linia tramwajowa miała dojeżdżać do Osiedla Odrodzenia w Piotrowicach przez Górnośląskie Centrum Medyczne na Ochojcu. Tak durnowatego planu się nie spodziewałem. Pchać tramwaj na siłe wzdłuż Jankego i Armii Krajowej (częściowo przez pola i koło cmentarza). Bez komentarza.

Awatar użytkownika
Sadorg
Posty: 75
Rejestracja: 22 maja 2007, 20:10
Lokalizacja: Brynów

#12 Post autor: Sadorg » 29 paź 2007, 08:15

Boguś pisze:Ciekawostką jest fakt, że pętla tramwajowa została usytuowana koło domu prezydenta Uszoka :!: .
Jakoś nie jestem tym zdziwiony :>
>> Galeria || [ 662+617 ]

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#13 Post autor: Łukasz » 20 lut 2012, 21:15

Może nie do końca związane z tematem ale Tramwaj nie pojedzie do Ligoty

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: Peter » 21 lut 2012, 17:47

Tylko dlaczego ktoś się uparł na Mikołowską, skoro mamy już gotową trasę do Brynowa? Chyba, żeby powiedzieć znowu, że to niewykonalne...
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#15 Post autor: memphis » 21 lut 2012, 20:13

Peter pisze:Tylko dlaczego ktoś się uparł na Mikołowską, skoro mamy już gotową trasę do Brynowa? Chyba, żeby powiedzieć znowu, że to niewykonalne...
Mikołowską był poprowadzony jeden z odcinków różnych koncepcji.

Jak się spojrzy na obecny rysunek planów rozwoju transportu to jest absurdalna sytuacja, bo tramwaj na Mikołowskiej został, ale prowadzi tylko od pl. Wolności przez Poniatowskiego do Kościuszki. Plus te genialne odcinki alternatywne w ul. Jordana i PCK. A wszystkie tramwajowe odcinki w okolicy Ligoty usunięto.

Ogólnie to studium na odcinku transportu zbiorowego to jest kompromitacja i bezmyślność.

Jeśli ktoś jeszcze nie wie, to uchwała wraz z załącznikami jest tu:
http://bip.um.katowice.pl/index.php?s=1 ... 1315211235

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#16 Post autor: Łukasz » 22 lut 2012, 20:34

memphis pisze:
Peter pisze:Tylko dlaczego ktoś się uparł na Mikołowską, skoro mamy już gotową trasę do Brynowa? Chyba, żeby powiedzieć znowu, że to niewykonalne...
Mikołowską był poprowadzony jeden z odcinków różnych koncepcji.

Jak się spojrzy na obecny rysunek planów rozwoju transportu to jest absurdalna sytuacja, bo tramwaj na Mikołowskiej został, ale prowadzi tylko od pl. Wolności przez Poniatowskiego do Kościuszki. Plus te genialne odcinki alternatywne w ul. Jordana i PCK. A wszystkie tramwajowe odcinki w okolicy Ligoty usunięto.

Ogólnie to studium na odcinku transportu zbiorowego to jest kompromitacja i bezmyślność.

Jeśli ktoś jeszcze nie wie, to uchwała wraz z załącznikami jest tu:
http://bip.um.katowice.pl/index.php?s=1 ... 1315211235
Jeśli mowa o Mikołowskiej to osobiście widziałbym to właśnie połączenie przez Poniatowskiego ale z Kościuszki a dalej w pasie rozdziału i tam trasa na Ligotę i Brynów odpowiednio Brynowską (za blokami to chyba Woźniczki) i Ligocką.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: Peter » 20 maja 2013, 20:32

Ostatnio zauważyłem przy pętli wschodniej baner reklamowy z napisem "Róbcie tramwaj do Ligoty i Piotrowic!" :arrow: Artykuł

EDIT 26.03.2015

W kwietniu mają się się odbyć konsultacje ws. nowej trasy tramwajowej. :arrow: Artykuł

EDIT 28.03.2015

Miejsca spotkań informacyjnych podano na stronie "Tramwaj Odrodzenie" :arrow: Link

EDIT 29.03.2015

Analiza proponowanych wariantów przebiegu trasy pod względem liczby ludności :arrow: Link

EDIT 02.09.2015

Wybrano wariant trasy (5,2 km) :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#18 Post autor: trajtek » 02 wrz 2015, 23:21

Tragedia, chcą budować tramwaj przez jakieś zadupia?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: Penny » 02 wrz 2015, 23:39

trajtek pisze:Tragedia, chcą budować tramwaj przez jakieś zadupia?
Też mnie bulwersuje, że "brzegiem" dzielnic ten tramwaj pojedzie. Fajnie, że pewnie dzięki temu będzie 5 minut szybszy, ale dojście do niego to też 5 minut, jak nie 10...

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#20 Post autor: adam86 » 03 wrz 2015, 00:00

Penny pisze:
trajtek pisze:Tragedia, chcą budować tramwaj przez jakieś zadupia?
Też mnie bulwersuje, że "brzegiem" dzielnic ten tramwaj pojedzie. Fajnie, że pewnie dzięki temu będzie 5 minut szybszy, ale dojście do niego to też 5 minut, jak nie 10...
Ta "inwestycja" to jest kwintesencja naszej komunikacji. Władza będzie budować tramwaj. Jak zwykle jak w radiu Erewań, bedzie budować nikomu niepotrzebny tramwaj, który będzie woził powietrze, ale propaganda będzie mówic coś innego. To jest kolejny projekt, po SKUPie, który spowoduje tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto. idelanie pokazuje to jak bardzo nikogo kompletnie nie obchodzi to, czy ktokolwiek gdziekolwiek jedzie tramwajem i autobusem. I to zarówno w KZKGOP, w TŚ, nie wspominając już o prezydentach miast. Dlatego, to wszystko spowoduje, że w najbliższych latach bedzie dochodzilo do kolejnych absurdalnych decyzji, potem kolejnych cięć, a samochodów przybędzie, czego nie ograniczą żadne durne decyzje. Teraz porównajcie sobie ten tramwaj przez las z tramwajem do Miechowic. I to w zasadzie wystarczy za cały komentarz.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#21 Post autor: Peter » 05 wrz 2015, 07:31

Studium przedprojektowe :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#22 Post autor: Boguś » 06 wrz 2015, 19:26

Penny pisze:
trajtek pisze:Tragedia, chcą budować tramwaj przez jakieś zadupia?
Też mnie bulwersuje, że "brzegiem" dzielnic ten tramwaj pojedzie. Fajnie, że pewnie dzięki temu będzie 5 minut szybszy, ale dojście do niego to też 5 minut, jak nie 10...
Do Ochojca tego tramwaju inaczej nie da się puścić. Dalej jest znacznie gorzej, bo przebieg tej trasy nawet w połowie nie obsługuje głównego generatora przewozów - Osiedla Odrodzenia. Choć gdyby przeforsowali wariant wzdłuż całej ulicy Bażantów to dopiero byłaby tragedia. Niestety ważniejsze były miejsca parkingowe wzdłuż ulicy Radockiego niż ilość pasażerów przyszłego tramwaju. O te miejsca parkingowe była zresztą straszna awantura. Przy odrobinie chęci można było puścić tory w jezdni i wtedy miejsca parkingowe by zostały, a samo Osiedle byłoby znacznie lepiej obsłużone.

Może jeszcze uda się tę decyzję odnośnie przebiegu linii zmienić.

auri23
Posty: 175
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: auri23 » 06 wrz 2015, 21:50

Boguś pisze:
Penny pisze:
trajtek pisze:Tragedia, chcą budować tramwaj przez jakieś zadupia?
Też mnie bulwersuje, że "brzegiem" dzielnic ten tramwaj pojedzie. Fajnie, że pewnie dzięki temu będzie 5 minut szybszy, ale dojście do niego to też 5 minut, jak nie 10...
Do Ochojca tego tramwaju inaczej nie da się puścić. Dalej jest znacznie gorzej, bo przebieg tej trasy nawet w połowie nie obsługuje głównego generatora przewozów - Osiedla Odrodzenia. Choć gdyby przeforsowali wariant wzdłuż całej ulicy Bażantów to dopiero byłaby tragedia. Niestety ważniejsze były miejsca parkingowe wzdłuż ulicy Radockiego niż ilość pasażerów przyszłego tramwaju. O te miejsca parkingowe była zresztą straszna awantura. Przy odrobinie chęci można było puścić tory w jezdni i wtedy miejsca parkingowe by zostały, a samo Osiedle byłoby znacznie lepiej obsłużone.
Może jeszcze uda się tę decyzję odnośnie przebiegu linii zmienić.
Powiem szczerze, myślę że jest to kompromisowa trasa. Co do os. Odrodzenia to powiem tak: jak powstanie tramwaj to 297 straci na ważności i pojedzie nie co 10 a co 30 min (kasa na wozokilometry nie pączkuje). Odczują to ludzie którzy marudzili i wtedy zrozumieją pewne sprawy, ale będzie już za późno.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez auri23, łącznie zmieniany 1 raz.

andrzejh69
Posty: 35
Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
Lokalizacja: Katowice

#24 Post autor: andrzejh69 » 09 wrz 2015, 10:27

Moim zdaniem nie jest najgorzej, choć oczywiście było by lepiej jakby tramwaj w większym zakresie biegł po ul Radockiego ( tzn także na północnym odcinku) a potem wzdłuż ul. Koników Polnych. A te parkingi, o które tyle szumu, wybudować w innym miejscu.

Daro85
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, 13:35
Lokalizacja: Bytom

#25 Post autor: Daro85 » 09 wrz 2015, 11:54

andrzejh69 pisze:Moim zdaniem nie jest najgorzej, choć oczywiście było by lepiej jakby tramwaj w większym zakresie biegł po ul Radockiego ( tzn także na północnym odcinku) a potem wzdłuż ul. Koników Polnych. A te parkingi, o które tyle szumu, wybudować w innym miejscu.
Ale gdzie? Nie wszędzie jest miejsce po drugiej stronie ulicy.
Wystarczy sobie przejechać odcinek Radockiego od wylotu Spokojnej do planowanej trasy tramwaju. Do wyboru- albo skasowanie parkingów pod blokami+garaże, albo wyburzenia przynajmniej 4 budynków. Nie ma alternatywy za bardzo do skasowania parkingów, bo ani za blokami, ani po drugiej stronie ulicy nie ma na to miejsca. Kłania się brak planowania przestrzennego. Nie wiem, czy ktoś liczył o ile podroży to koszt inwestycji, ale obawiam się, że znacznie, zwłaszcza, że niemal wszystkie z tych działek są w rękach prywatnych.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#26 Post autor: Boguś » 11 wrz 2015, 23:59

andrzejh69 pisze:Moim zdaniem nie jest najgorzej, choć oczywiście było by lepiej jakby tramwaj w większym zakresie biegł po ul Radockiego ( tzn także na północnym odcinku) a potem wzdłuż ul. Koników Polnych.
Wzdłuż Koników Polnych? W ciągu kilku dni po zakończeniu konsultacji mieszkańcy tej ulicy założyli komitet protestacyjny. Postulaty były w większości absurdalne, ale tramwaj na tej ulicy był średnim pomysłem.
Daro85 pisze:
andrzejh69 pisze:Moim zdaniem nie jest najgorzej, choć oczywiście było by lepiej jakby tramwaj w większym zakresie biegł po ul Radockiego ( tzn także na północnym odcinku) a potem wzdłuż ul. Koników Polnych. A te parkingi, o które tyle szumu, wybudować w innym miejscu.
Ale gdzie? Nie wszędzie jest miejsce po drugiej stronie ulicy.
Jedyne miejsce gdzie można by było parkingi zbudować to działka pomiędzy Biedronką a "Bażantowem" nad linią wysokiego napięcia.
Daro85 pisze:Wystarczy sobie przejechać odcinek Radockiego od wylotu Spokojnej do planowanej trasy tramwaju. Do wyboru- albo skasowanie parkingów pod blokami+garaże, albo wyburzenia przynajmniej 4 budynków. Nie ma alternatywy za bardzo do skasowania parkingów, bo ani za blokami, ani po drugiej stronie ulicy nie ma na to miejsca.
Dlatego trzeba położyć tory w jezdni na tym odcinku. A z miejscami parkingowymi jest naprawdę duży problem. Pod koniec sierpnia został zlikwidowany duży parking strzeżony na Szewskiej, gdzie zdecydowana większość właścicieli puszek była mieszkańcami Osiedla Odrodzenia. A żeby było jeszcze ciekawiej - w miejscu parkingu powstaje mini galeria handlowa.

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#27 Post autor: Chudy1210 » 12 wrz 2015, 13:58

No to fajnie że w sprawie likwidacji parkingu na rzecz galerii mieszkańcy nie mieli nic do gadania, a w sprawie tramwaju trzeba było natychmiast cały wariant zmienić :-x

Pociągnięcie linii w ulicy Radockiego rozwiązało by sporo problemów. Tam jest jedynie ruch lokalny, korki się nie tworzą, więc tramwaj nie byłby dużym utrudnieniem. Okrążałby sobie osiedle od ulicy Spółdzielczości i Jaworowej, przy kościele skręcał do centrum przesiadkowego i osiedle byłoby doskonale obsłużone przez nową linię. Ew. jak napisał Boguś, parkingi można by przenieść między ulicę Radockiego i Bażantów, pytanie tylko kto tam jest właścicielem działek.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#28 Post autor: Boguś » 12 wrz 2015, 22:35

Chudy1210 pisze:No to fajnie że w sprawie likwidacji parkingu na rzecz galerii mieszkańcy nie mieli nic do gadania, a w sprawie tramwaju trzeba było natychmiast cały wariant zmienić
Odbiegając od tematu to nawet UM miał niewiele do gadania. Inwestor prosił o wydanie pozwolenia na budowę mini galerii w miejscu parkingu strzeżonego na ulicy Szewskiej. UM odmawia. Inwestor odwołuje się do Wojewody i wygrywa. A dlaczego? Brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Chudy1210 pisze:Tam jest jedynie ruch lokalny, korki się nie tworzą, więc tramwaj nie byłby dużym utrudnieniem.
Niestety do czasu. Ma być wybudowany łącznik pomiędzy ulicami Radockiego, Spółdzielczości i Jaworową. Dzięki tej inwestycji znacznie wzrośnie ruch, bo mieszkańcy całego "Bażantowa" oraz Kostuchny i Podlesia będą mieli szybszy dojazd, bo bezpośrednio z ulicy Jankego pojadą ulicą Braci Wiechułów i nowym łącznikiem dostaną się do ulicy Radockiego skąd prosta droga do "Bażantowa". Mało tego. Planowany kolejny łącznik drogowy między ulicą Bażantów a Szarych Szeregów.

Edycja 17.01.2016
Penny pisze:
37 pisze:Tymczasem na południu Katowic: http://www.naszlas.katowi...ckiego-lasu.pdf
Poparłbym ten protest choćby z uwagi na to, że przebieg planowanej trasy tramwajowej do Piotrowic jest po prostu beznadziejny i być może wymusi jakieś korekty.
Ci ludzie nie chcą żadnego tramwaju, nawet przy idealnym przebiegu trasy.

Swoją drogą to już trzecia inicjatywa mieszkańców na temat tramwaju:
- pierwsza to komitet protestacyjny przeciwko budowie linii przy Koników Polnych,
- druga to protest przeciwko budowie ewentualnej drogi wzdłuż linii tramwajowej,
- trzecia to projekt uchwały przeciwko budowie nowych dróg i tramwaju.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości