Strona 6 z 8

Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

: 26 lis 2006, 11:12
autor: Peter
Coraz powszechniejsze staje się stosowanie przetwornic statycznych w wagonach szczególnie rodziny 105N, które zastępują wirowe przetwornice PTA-44, więc postanowiłem utworzyć temat poświęcony temu zagadnieniu.

Dodam od siebie na wstępie, że przetwornica służy w naszych tramwajach do obniżania napięcia sieciowego 600V do np. 40V w serii 105N. Związane jest to z tym, że prądu stałego jakimi zasilane są tramwaje nie można transformować (ze względu na brak zmienności pola magnetycznego), więc zamiast transformatorów należy stosować przetwornice. Przetwornice wirowe to nic innego jak w uproszczeniu silnik prądu stałego zasilający prądnicę również prądu stałego. Ta odmiana dzisiaj już mocno przestarzała nadal istnieje w wielu naszych wagonach wydając dobrze znany wszystkim dźwięk. :wink:
Przetwornica służy do zasilania w tramwaju obwodów sterujących, baterii akumulatorów (korzysta się z nich w czasie awarii) czy m.in. oświetlenia w stopiątkach (w 102Na oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z sieci trakcyjnej). Przetwornica ma wentylatory, które chłodzą silnik przetwornicy, rozrusznik i silniki trakcyjne w wózkach.
Przetwornice statyczne zamiast silnika zasilanego napięciem trakcyjnym i napędzającego prądnicę mają już specjalny bezgłośny układ elektoniczny obniżający napięcie. Wentylatory napędzane silnikami asynchronicznymi służą przede wszystkim do chłodzenia silników trakcyjnych czy rozrusznika a wynika to z tego, że w stopiątkach silniki trakcyjne nie mają na wałach wentylatorów i muszą być chłodzone zewnętrznie. Przetwornice w innych wagonach z silnikami trakcyjnymi z własnym chłodzeniem nie muszą już posiadać takich wentylatorów. Mają ewentualnie "ciche" wentylatory chłodzące tylko samą
przetwornicę.

Zachęcam do zbierania informacji na ten temat i poszerzania wiedzy. :wink:

Tutaj znajduje się opis przetwornicy statycznej PES-2000/2/3.

Wagony posiadające przetwornice statyczne:


105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105Na:
250, 251, 254, 255, 257, 259, 264, 265, 267, 268, 269, 270, 271, 275, 282, 283, 285, 286 (18 szt.)
321, 340, 344, 354, 355, 370, 371, 379 (8 szt.)
415, 417, 419, 420, 425, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 476, 487, 490, 492, 493, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 556, 557, 564, 565, 566, 573, 575, 583, 584, 587, 598, 599 (32 szt.)
600, 602, 603, 604, 607, 612, 620, 621, 623, 624, 625, 629, 630, 633, 634, 635, 636, 639, 644, 649, 650, 658, 673, 674, 679, 680, 687, 699 (28 szt.)
716, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 767, 773, 776, 788, 791 (13 szt.)
Liczba sztuk: 117

105NaD:
258 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105N-2K:
374 (1 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (22 szt.)
Liczba sztuk: 31

105N-AC:
617, 627, 637, 642, 645, 646, 647, 651, 652, 653, 659, 660, 661, 663, 664, 667, 672, 675, 676, 681, 683, 684, 685, 688, 689, 691, 692, 695 (28 szt.)
701, 702, 703, 704, 705, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 715, 717, 719, 725, 726, 728, 736, 744, 748, 749, 751, 752, 753, 754, 755, 757, 760, 768, 771, 781, 785 (32 szt.)
Liczba sztuk: 60

105ND-AC:
638, 648, 654, 682, 686 (5 szt.)
706, 712, 714, 720, 721, 727, 747, 756, 758, 772 (10 szt.)
Liczba sztuk: 15

111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6

Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 231

-------------------------------------------------------------------------------------

Wagony posiadające przetwornice wirowe:

105Na:
(0 szt.)
Liczba sztuk: 0

Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 0

-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony, które posiadały przez pewien czas przetwornice statyczne:
RK-2: 416, 680
ZUTiKT-2 (ob. ZUR): 370, 607

: 04 lut 2009, 17:29
autor: DW
Kolejny będziński wóz dostał przetw. statyczną prawdop. po pozostałych z #665' i #761'.
Pierwszym był #540, którego przetwornica uległa zniszczeniu w czasie wypadku.
Teraz otrzymał ją #523.

W pierwszym poście można by też zrobić listę wagonów, które miały przetwornice statyczne, a zostały skreślone lub wysłane do modernizacji i podmienione.

: 10 lut 2009, 08:14
autor: Peter
Skład #583+584 otrzymał przetwornice statyczne starszego typu. Prawdopodobnie są one w spadku po #783+784, który jak wiemy już jest po modernizacji w Łodzi.

: 11 lut 2009, 22:20
autor: DW
Dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę, że #601 również ma przetwornicę statyczną.
Pamiętam, że po remoncie w ZUR jej nie miał, a jak długo miał jeszcze wirową tego nie wiem...
Ciekawe tylko skąd pochodzi, bo z #665 i #761 (które powędrowały do modernizacji) przetwornice poszły do #540 i #523.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że może być z #525, który podczas RK może dostać nową przetwornicę. Albo wyjętą ją z innego wozu.

Chociaż coś mi i tak nie pasuje w ilostanie, bo teraz w Będzinie jest odnotowanych 47 statycznych, a tyle właśnie powinno chyba być, bo są 2 stare, 6 z modernizacji (Łódź/Poznań), 12 z pierwszej dostawy, 27 (jeśli dobrze pamiętam) z drugiej i z tego co pamiętam jeszcze parę miesięcy temu wszystko się zgadzało, a teraz znowu się zgadza choć ma ją też #601...

: 13 lut 2009, 20:33
autor: puschel
Wagony, które posiadają przetwornice wirnikowe w Gliwicach: 260-261 / 267 / 364-392 / 384-345 / 395-386 / 401-402 / 417-418 / 556-557 / 558-559 / 565 / 588-589 / 649-650 / 651-652 / 655-393.
Wagon 420 miał ostatnio problemy z przetwornicą statyczną i na początku lutego miał na jakiś czas wirnikową.
Ostatnio w e wtorek na pl Sikorskiego zdechł 374 - przetwornica, ale po kilku minutach udało się go uruchomić i zjechał na czerwono do Gliwic.

: 13 lut 2009, 20:35
autor: puschel
A jeszcze zapomniałem o 379-415

: 25 lut 2009, 18:10
autor: DW
W BIP TŚ pojawiło się zamówienie na 8 sztuk przetwornic statycznych.
Termin realizacji to 31 lipca 2009 r.
:arrow: http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm

Mają być dostarczane do Chorzowa, więc pewnie będą montowane podczas remontów.

: 25 lut 2009, 20:52
autor: Boguś
Peter pisze:Drugi wagon składu #262+282 też otrzymał przetwornicę statyczną. Dzisiaj to sprawdziłem.
Bardzo prawdopodobne, że ta przetwornica pochodzi od wagonu #770.

: 13 mar 2009, 22:18
autor: ff
Przetwornice statyczne ma też skład 264+265, a przynajmniej pierwszy wagon.

: 13 mar 2009, 23:11
autor: Peter
Oba wagony składu #264+265 mają wirowe przetwornice. Przynajmniej tak było wczoraj jak nim jechałem.
Przetwornica w #264 zwykle ledwie się obraca, ale na pewnych odcinkach sieci czasami się rozkręca. :eye:

Obrotami przetwornic można sterować i tak było przykładowo w składzie #268+269. Obroty przetwornic w wagonach tego składu były zredukowane do minimum, żeby pewnie ładować na jakimś poziomie akumulatory i zachować stabilne napięcie 40V przy zachowaniu minimum hałasu. Takie sterowanie zamontowano pewnie jeszcze w Krakowie. Po pewnym czasie jednak zaczęło to szaleć, co objawiało się pulsacyjnym przyspieszaniem i zwalnianiem przetwornicy w wagonie #268. W tej chwili już dwa wagony składu #268+269 są z przetwornicami pracującymi powiedzmy na normalnym słyszalnym poziomie. ;-)
Jak jeszcze robiłem nagranie w galerii dźwiękowej składu #268+269 to te przetwornice pracowały dość stabilnie na zwolnionych obrotach. Można posłuchać. :-)

: 20 mar 2009, 20:06
autor: Boguś
Peter pisze:Oba wagony składu #264+265 mają wirowe przetwornice. Przynajmniej tak było wczoraj jak nim jechałem.
#264+265 ma przetwornice statyczne. Można dopisać.

: 20 mar 2009, 20:32
autor: Peter
OK, ale dnia 12 marca miał wirowe. Mam 100% pewności.

: 20 mar 2009, 20:35
autor: ff
Peter pisze:OK, ale dnia 12 marca miał wirowe. Mam 100% pewności.
No to ja jeszcze dodam, że swój post co prawda napisałem 13 marca, ale był to wniosek po jeździe wykonanej 11 marca, czyli dzień przed Tobą. A wniosek jest taki - skoro przetwornica jest zupełnie cicha (nie wiruje), to musi być statyczna.

: 20 mar 2009, 20:38
autor: Peter
ff pisze:A wniosek jest taki - skoro przetwornica jest zupełnie cicha (nie wiruje), to musi być statyczna.
Niekoniecznie właśnie :-) Wystarczy posłuchać nagrania #268+269.
Mam również nowe nagranie i słychać zupełnie coś innego.

EDIT
Dokładnie ten sam wagon #268 :)

#268_2008.04.30


Podobnie "dziwnym" składem jest #270+271.

Poniżej w załączniku niedawne nagranie #268.

EDIT 2009.03.23
Dzisiaj akurat trafiłem rano na #264+265 i potwierdziło się, że obie przetwornice są wirowe. W tym celu dodałem załączniki z dzisiejszych nagrań żeby nie być gołosłownym :mruga:
Wobec tego wykreślam ten skład z listy.

Info dla lukiego: #284 niestety póki co nie ma statyka ;-)

: 31 mar 2009, 18:05
autor: Kuba
Ładnie pracująca przetwornica w wagonie #334, oddająca swoje wiatry do przestrzeni pasażerskiej, w załączniku do pobrania w wersji *.mpg :).

: 07 kwie 2009, 22:53
autor: Peter
Szczerze mówiąc teraz jak około połowa stopiątek ma przetwornice statyczne to wirowe wydają się strasznie głośne, szczególnie jak się jedzie w prawie pustym wagonie. :twisted:

Co do ciekawszych "zjawisk" czasami gdy jest bardzo mokra podłoga, to na krawędziach klapy z rozrusznika widać jak tworzą się i pękają bąbelki w wyniku tłoczonego chłodzącego powietrza z przetwornicy.

EDIT 22.05.2009

Dopisuję żelazka #669 i #670 oraz #774.

: 17 cze 2009, 15:08
autor: Kuba
Poniżej zamieszczam plik *.wav z nagraniem wycia przetwornicy wagonu #518. Wcześniej takich głosów nie słyszałem ;p

: 17 cze 2009, 15:56
autor: Peter
No rzeczywiście nieciekawie w tym #518, tak jakby coś się działo z łożyskami silnika wentylatora.
Za to w wagonach #654, #711 przetwornice mają charakterystyczne oscylacje :)

EDIT Nie Cze 21, 2009 14:34
Przetwornicę statyczną dostał wagon #607 :)

EDIT Pon Lip 13, 2009 17:05
Skład #482+483 jako pierwszy ze składów 105N otrzymał przetwornice statyczne.
Zregenerowano ponadto wózki i odświeżono nieco wnętrze :)

EDIT Pon Lip 20, 2009 8:30
Chyba można dopisać #636+635 po RK ;-)

EDIT Wt Wrz 15, 2009 21:41
Dopisuję ZURKA #699 :)

EDIT Czw Wrz 17, 2009 17:19
Mam podejrzenia, że #354+355 dostał przetwornice statyczne, ale to jest jeszcze do sprawdzenia ;-)

EDIT Pon Paź 12, 2009 17:48
Podejrzenia co do #354+355 się potwierdziły, więc uzupełniam ;-)

EDIT Śr Gru 02, 2009 22:06
Dodaję wagon #687.

: 27 sie 2010, 12:49
autor: Boguś
Odkurzyłem nieco temat.

Wagony #255 i #417 otrzymały przetwornice statyczne.

EDIT 2.09.
Dopisałem #256, o którym już wspomniał Przemek.

: 22 wrz 2010, 18:54
autor: Peter
Przetwornice statyczne mają również gliwickie wagony #267 i #341+342.

: 27 wrz 2010, 20:38
autor: Boguś
Przetwornice statyczne mają zurki #550 i #551.

Czy wagon +565 posiada przetwornicę statyczną?

: 28 wrz 2010, 06:40
autor: rafalurbino18
Boguś pisze:Czy wagon +565 posiada przetwornicę statyczną?
Wydaje mi się, że nie. Jeszcze to sprawdzę ;)

Edycja 8 października
Jak się okazało, wagon +565 jednak ma przetwornicę statyczną ;) Dopisuję więc do listy. Przy okazji poprawiłem ogólną liczbę wagonów.

: 28 lis 2010, 10:00
autor: Peter
Dopisuję #259.

EDIT 06.03.2011

Dopisuję wagon #254.

: 06 mar 2011, 16:09
autor: DW
Zauważyłem, że na liście nie ma wagonu #678, który przetwornice statyczną otrzymał najpóźniej w czasie ostatnich prac w ZUR (rok temu), lecz możliwe, że stało się to już wcześniej.

DOPISANE (24.03, 22:00):
Dopisałem też będziński #602, który przetw. statyczną dostał w czasie RK (w 2009 r.).

: 15 maja 2011, 21:14
autor: Boguś
Przetwornice statyczne otrzymał skład zurków #680+679.

: 01 gru 2012, 17:47
autor: Peter
#573 dołączył do grona wagonów z przetwornicami statycznymi. :)

: 10 mar 2013, 13:51
autor: Peter
Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.

Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.

Nowością w dziale jest spis wagonów z przetwornicami wirowymi. :chytry:


Do grona wagonów z przetwornicami statycznymi ostatnio dołączył #598. :)

Do sprawdzenia jest #328.

Wagony #526 i #601 nie są już wliczone.

: 10 mar 2013, 17:54
autor: Iwo
Peter pisze:Do grona wagonów z przetwornicami statycznymi ostatnio dołączył #598. :)
Wagon #286 przed rejestracją również otrzymał przetwornicę statyczną. Podobnie będzie we wszystkich wagonach z R1 które nie będą modernizowane w ramach programu unijnego, a posiadają przetwornice wirowe. Wymiany będą odbywały sie sukcesywnie wraz z "odświeżaniem" wagonów przed rejestracją.

: 10 mar 2013, 19:50
autor: Przemek
#328 ma wirowe, #583+584 również.

: 10 mar 2013, 20:13
autor: Dawid71552
Wydaje mi się, że wagon #773 ma statyczną ale nie jestem pewnym.

: 11 mar 2013, 11:35
autor: grillmaster
Przemek pisze:#328 ma wirowe, #583+584 również.
#328 już ma statyczną. (od min. 19.02., ale 9.02. miał jeszcze wirującą)

: 11 mar 2013, 19:15
autor: Peter
Przekładam w takim razie #583+584 do wirowych, bo widocznie mu zdemontowali te stare statyczne przetwornice.

#328 jak niedawno blisko mnie przejeżdżał, to coś za cicho było, stąd moje podejrzenia. Skoro jednak grillmaster potwierdza, to daję #328 do statycznych.
Wagony posiadające przetwornice statyczne:

105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105Na:
250, 251, 254, 255, 256, 259, 262, 266, 267, 282 (10 szt.)
316, 329, 354, 355 (4 szt.)
417, 419, 420, 425, 450, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 472, 476, 477, 487, 490, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 511, 513, 517, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 532, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 564, 565, 566, 567, 573, 575, 583, 584, 587, 595, 598 (35 szt.)
602, 607, 612, 617, 620, 621, 622, 625, 635, 636, 639, 642, 653, 654, 658, 673, 674, 675, 676, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 689, 691, 692, 699 (32 szt.)
702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 719, 720, 721, 726, 727, 728, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 747, 749, 757, 758, 760, 767, 768, 771, 772, 776, 781, 788, 791 (42 szt.)
Liczba sztuk: 141

105N-2K:
347, 374 (2 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 718, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (23 szt.)
Liczba sztuk: 33

105N-AC:
627, 645, 646, 659, 660, 667 (6 szt.)
701, 744, 748, 753, 754, 785 (6 szt.)
Liczba sztuk: 12

111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6

Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 193

-------------------------------------------------------------------------

Wagony posiadające przetwornice wirowe:

105N:
416, 464, 465, 470, 471, 478, 488 (7 szt.)
548 (1 szt.)
Liczba sztuk: 8

105Na:
257, 260, 261, 264, 265, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 277, 279, 280, 283, 284, 285, 286 (20 szt.)
321, 328, 340, 344, 364, 370, 371, 379, 382, 386, 392, 395 (12 szt.)
415, 440, 446, 492, 493 (5 szt.)
556, 557, 558, 559, 561, 577, 578, 579, 590, 591, 599 (11 szt.)
600, 603, 604, 610, 623, 624, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 637, 638, 644, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 661, 663, 664, 672, 688, 695 (27 szt.)
725, 736, 751, 752, 755, 756, 773 (7 szt. )
Liczba sztuk: 82

105NaD:
258 (1szt.)
Liczba sztuk: 1

Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 91

: 04 kwie 2013, 20:47
autor: polaraxa
328, 583+584, 604+603 są już z przetwornicami statycznymi. Jeśli chodzi o 583+584 na początku miał przetwornice statyczne z ADTRANSU, obecnie z ENIKI

: 04 kwie 2013, 22:05
autor: DW
Peter pisze:Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.

Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.
Od podziału wozów na zajezdnie rzeczywiście jest inny temat, ale przyjęło się, że w prawie każdym spisie dzielimy wozy na zajezdni, bo jest to najistotniejsze kryterium podziału. Dużo łatwiej wtedy zobaczyć ile wozów w jakiej zajezdni ma jeszcze stare przetwornice. Łatwiej też znaleźć i edytować konkretną informację.
Dobry pomysł z różnieniem na typy. Jednak zniesienie podziału na zajezdnie, jak dla mnie, jest drobnym utrudnieniem w poszukiwaniu informacji.

: 05 kwie 2013, 15:41
autor: Peter
DW pisze:
Peter pisze:Zaktualizowałem dział dotyczący rodzajów przetwornic.

Usunąłem podział na zajezdnie, bo od tego jest inny temat i wprowadziłem podział na typy wozów wraz z uporządkowaniem numeracyjnym. Każda setka jest osobno zliczana, żeby nie trzeba było wszystkiego liczyć naraz za każdym razem.
Od podziału wozów na zajezdnie rzeczywiście jest inny temat, ale przyjęło się, że w prawie każdym spisie dzielimy wozy na zajezdni, bo jest to najistotniejsze kryterium podziału. Dużo łatwiej wtedy zobaczyć ile wozów w jakiej zajezdni ma jeszcze stare przetwornice. Łatwiej też znaleźć i edytować konkretną informację.
Dobry pomysł z różnieniem na typy. Jednak zniesienie podziału na zajezdnie, jak dla mnie, jest drobnym utrudnieniem w poszukiwaniu informacji.
W praktyce spis wg zajezdni nie był tutaj i tak aktualizowany.

Przenoszę #683 i #642 do typu 105N-AC.

: 05 kwie 2013, 18:20
autor: polaraxa
340 został wyposażony w przetwornice statyczną a w 284 jest obecnie montowana. Do HF należało by już dopisac 702, 749 oraz 689, 691, 675 i 676 które już są w modernizacji oraz 728 i 768 które tak nieudolnie modernizuje ZUR.

: 05 kwie 2013, 20:12
autor: DW
Peter pisze:W praktyce spis wg zajezdni nie był tutaj i tak aktualizowany.
Może i masz rację ;) Zacząłem się już przyzwyczajać do spisu w nowej formie.
polaraxa pisze:340 został wyposażony w przetwornice statyczną a w 284 jest obecnie montowana. Do HF należało by już dopisac 702, 749 oraz 689, 691, 675 i 676 które już są w modernizacji oraz 728 i 768 które tak nieudolnie modernizuje ZUR.
Dzięki za info :) Co do modernizowanych obecnie wozów wstrzymamy się z ich wpisaniem choć do zakończenia ich remontów.

: 16 maja 2013, 15:07
autor: Peter
#579+610 otrzymał przetwornice statyczne.

: 28 maja 2013, 20:42
autor: polaraxa
#590 został wyposażony w przetwornice statyczną oraz tablice elektroniczne dziś odbył się także odbiór zmodernizowanego składu #637+#638[doczepa bierna-bez kabiny]

: 29 maja 2013, 14:29
autor: KZKGaPowicz
polaraxa pisze:#590 został wyposażony w przetwornice statyczną oraz tablice elektroniczne dziś odbył się także odbiór zmodernizowanego składu #637+#638[doczepa bierna-bez kabiny]
Doczepa bez kabiny to doczepa czynna. :)

: 06 cze 2013, 19:12
autor: Peter
Zaktualizowałem dane dot. składu #647+648.

: 06 lip 2013, 15:57
autor: polaraxa
do zmodernizowanych należy dopisać #692+#695 obecnie podczas przygotowania do rejestracji do #578+#577 montowane są przetwornice statyczne a dodatkowo #577 dostanie boczną tablice kierunkową R&G Mielec. Komplet tablic R&G otrzymał również #767 przy okazji montowania SKUP

: 06 lip 2013, 17:50
autor: Slim
Skład #633+#634 od pewnego czasu posiada przetwornice statyczne.

: 06 lip 2013, 21:06
autor: adam86
polaraxa pisze:Komplet tablic R&G otrzymał również #767 przy okazji montowania SKUP
Wyświetlacze nie mają nic do ŚKUPu przecież. Kasowniki są montowane przez wykonawcę ŚKUP.

: 06 lip 2013, 22:05
autor: Iwo
adam86 pisze:
polaraxa pisze:Komplet tablic R&G otrzymał również #767 przy okazji montowania SKUP
Wyświetlacze nie mają nic do ŚKUPu przecież. Kasowniki są montowane przez wykonawcę ŚKUP.
Owszem, ale niejako przy okazji rozbebeszania wagonu kładzie się też okablowanie do wyświetlaczy.

: 07 lip 2013, 12:34
autor: KZKGaPowicz
A skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.

: 07 lip 2013, 13:25
autor: DW
KZKGaPowicz pisze:Skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.
Z wagonów, które trafiły do modernizacji. Zanim wywożą je do Poznania/Łodzi/Chorzowa zajezdnie demontują przydatne części, które potem trafiają do innych wozów (m.in. pantografy, przetwornice, wyświetlacze, szyby i wiele innych).

: 08 lip 2013, 14:44
autor: KZKGaPowicz
DW pisze:
KZKGaPowicz pisze:Skąd te wyświetlacze R&G? Szukałem w zamówieniach TŚ i przetargu nie znalazłem.
Z wagonów, które trafiły do modernizacji. Zanim wywożą je do Poznania/Łodzi/Chorzowa zajezdnie demontują przydatne części, które potem trafiają do innych wozów (m.in. pantografy, przetwornice, wyświetlacze, szyby i wiele innych).
Nie wiedziałem, że te stare matrycowe są z R&G. Myślałem, że jakieś diodowe.

: 27 lip 2013, 22:04
autor: polaraxa
#591 w związku z przenumerowaniem ma przetwornice statyczną.

2013-07-28, 14:46
#262 -skasowany a jest w wykazie #591 jest w spisie przetwornic wirowych i statycznych

2013-07-30, 19:35
W #268+269 rozpoczęto montaż przetwornic statycznych

: 31 lip 2013, 11:09
autor: KZKGaPowicz
Zapomnieliście usunąć #591 z przetwornic wirowych :eye:

: 09 wrz 2013, 22:44
autor: Peter
#268+269 też już ma przetwornice statyczne. Dopisuję do Moderusów #781+747.

EDIT 2013.09.10

Dopisuję również do Moderusów #663 i #664.

EDIT 2013.10.20

#681+682, #685+686 i #711+712 przesuwam do Moderusów. Dodaję #725 oraz #736 do przetwornic statycznych.

EDIT 2013.12.08

Do Moderusów dodaję #672, #688, #719+720 i #760.

EDIT 2014.01.01

Do Moderusów przeniosłem #713+714.