Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

#51 Post autor: Peter » 26 lis 2006, 11:12

Coraz powszechniejsze staje się stosowanie przetwornic statycznych w wagonach szczególnie rodziny 105N, które zastępują wirowe przetwornice PTA-44, więc postanowiłem utworzyć temat poświęcony temu zagadnieniu.

Dodam od siebie na wstępie, że przetwornica służy w naszych tramwajach do obniżania napięcia sieciowego 600V do np. 40V w serii 105N. Związane jest to z tym, że prądu stałego jakimi zasilane są tramwaje nie można transformować (ze względu na brak zmienności pola magnetycznego), więc zamiast transformatorów należy stosować przetwornice. Przetwornice wirowe to nic innego jak w uproszczeniu silnik prądu stałego zasilający prądnicę również prądu stałego. Ta odmiana dzisiaj już mocno przestarzała nadal istnieje w wielu naszych wagonach wydając dobrze znany wszystkim dźwięk. :wink:
Przetwornica służy do zasilania w tramwaju obwodów sterujących, baterii akumulatorów (korzysta się z nich w czasie awarii) czy m.in. oświetlenia w stopiątkach (w 102Na oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z sieci trakcyjnej). Przetwornica ma wentylatory, które chłodzą silnik przetwornicy, rozrusznik i silniki trakcyjne w wózkach.
Przetwornice statyczne zamiast silnika zasilanego napięciem trakcyjnym i napędzającego prądnicę mają już specjalny bezgłośny układ elektoniczny obniżający napięcie. Wentylatory napędzane silnikami asynchronicznymi służą przede wszystkim do chłodzenia silników trakcyjnych czy rozrusznika a wynika to z tego, że w stopiątkach silniki trakcyjne nie mają na wałach wentylatorów i muszą być chłodzone zewnętrznie. Przetwornice w innych wagonach z silnikami trakcyjnymi z własnym chłodzeniem nie muszą już posiadać takich wentylatorów. Mają ewentualnie "ciche" wentylatory chłodzące tylko samą
przetwornicę.

Zachęcam do zbierania informacji na ten temat i poszerzania wiedzy. :wink:

Tutaj znajduje się opis przetwornicy statycznej PES-2000/2/3.

Wagony posiadające przetwornice statyczne:


105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105Na:
250, 251, 254, 255, 257, 259, 264, 265, 267, 268, 269, 270, 271, 275, 282, 283, 285, 286 (18 szt.)
321, 340, 344, 354, 355, 370, 371, 379 (8 szt.)
415, 417, 419, 420, 425, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 476, 487, 490, 492, 493, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 556, 557, 564, 565, 566, 573, 575, 583, 584, 587, 598, 599 (32 szt.)
600, 602, 603, 604, 607, 612, 620, 621, 623, 624, 625, 629, 630, 633, 634, 635, 636, 639, 644, 649, 650, 658, 673, 674, 679, 680, 687, 699 (28 szt.)
716, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 767, 773, 776, 788, 791 (13 szt.)
Liczba sztuk: 117

105NaD:
258 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105N-2K:
374 (1 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (22 szt.)
Liczba sztuk: 31

105N-AC:
617, 627, 637, 642, 645, 646, 647, 651, 652, 653, 659, 660, 661, 663, 664, 667, 672, 675, 676, 681, 683, 684, 685, 688, 689, 691, 692, 695 (28 szt.)
701, 702, 703, 704, 705, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 715, 717, 719, 725, 726, 728, 736, 744, 748, 749, 751, 752, 753, 754, 755, 757, 760, 768, 771, 781, 785 (32 szt.)
Liczba sztuk: 60

105ND-AC:
638, 648, 654, 682, 686 (5 szt.)
706, 712, 714, 720, 721, 727, 747, 756, 758, 772 (10 szt.)
Liczba sztuk: 15

111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6

Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 231

-------------------------------------------------------------------------------------

Wagony posiadające przetwornice wirowe:

105Na:
(0 szt.)
Liczba sztuk: 0

Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 0

-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony, które posiadały przez pewien czas przetwornice statyczne:
RK-2: 416, 680
ZUTiKT-2 (ob. ZUR): 370, 607
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 18:47 przez Peter, łącznie zmieniany 254 razy.
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#52 Post autor: rzelfix » 04 sty 2007, 22:02

ff pisze:Do listy można śmiało dopisać wagon 587.
No proszę, dzisiaj wagon miałem tuż przed nosem na 41 i nawet nie dostrzegłem/usłyszałem tej zmiany.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: Peter » 04 sty 2007, 23:01

O widzę, że doszedł też #526 ze znakiem zapytania. 8)
Dodałem również #728, o którym pisał już luki także jeszcze do ostatecznej weryfikacji. :)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#54 Post autor: DW » 05 sty 2007, 12:48

Peter pisze:O widzę, że doszedł też #526 ze znakiem zapytania. 8)
...
Ja dopisałem #526 już kilka dni temu. Kilka razy go już widziałem, ale trochę z daleka i wydaję mi się, że ma p. statyczną, ale muszę to jeszcze sprawdzić. :)

Dopisek po chwili:
Na forum wpk - http://www.tram-silesia.pl/forum/viewto ... 16&start=0 piotrekw napisał, że zakupili aż 40 przetwornic statycznych (po 10 do każdej zajezdni), więc brakuje nam jeszcze trochę w tej liście.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: Peter » 05 sty 2007, 16:57

Ja dzisiaj odniosłem wrażenie, że dostał przetwornice statyczne pierwszy ex. krakowski skład #250+251 (Zawodzie). Trzeba to jeszcze sprawdzić, bo może to huk z ulicy trochę go zagłuszył. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#56 Post autor: DW » 05 sty 2007, 20:34

DW pisze:...Na forum wpk - http://www.tram-silesia.pl/forum/viewto ... 16&start=0 piotrekw napisał, że zakupili aż 40 przetwornic statycznych (po 10 do każdej zajezdni), więc brakuje nam jeszcze trochę w tej liście.
Dopisałem do listy wszystkie wagony z RK-1 Będzin, które ostatnio dostały przetwornice statyczne (dzięki informacji z forum WPK).
Są to:
#508, #509, #517, #526, #527, #534, #566, #740, #760.
Dziesiątą dostanie prawdopodobnie zmodernizowany #790.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#57 Post autor: Boguś » 05 sty 2007, 20:38

DW pisze:
DW pisze:...Na forum wpk - http://www.tram-silesia.pl/forum/viewto ... 16&start=0 piotrekw napisał, że zakupili aż 40 przetwornic statycznych (po 10 do każdej zajezdni), więc brakuje nam jeszcze trochę w tej liście.
Dopisałem do listy wszystkie wagony z RK-1 Będzin, które ostatnio dostały przetwornice statyczne (dzięki informacji z forum WPK).
Są to:
#508, #509, #517, #526, #527, #534, #566, #740, #760.
Dziesiątą dostanie prawdopodobnie zmodernizowany #790.

Jest tego coraz więcej :D , oby tak dalej 8)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#58 Post autor: Peter » 05 sty 2007, 20:44

DW pisze:Są to:
#508, #509, #517, #526, #527, #534, #566, #740, #760.
Dziesiątą dostanie prawdopodobnie zmodernizowany #790.
No to rzeczywiście przybyło ich trochę.
Również myślę, że to jest bardzo prawdopodobne co do #790. W sumie miodzio. :)

A co z tymi #748 i #781 ? Nie mamy ich na liście a nikt nie sprawdzał. :alien:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#59 Post autor: luki » 06 sty 2007, 12:29

Peter pisze:Ja dzisiaj odniosłem wrażenie, że dostał przetwornice statyczne pierwszy ex. krakowski skład #250+251 (Zawodzie). Trzeba to jeszcze sprawdzić, bo może to huk z ulicy trochę go zagłuszył. :mruga:
Powiedział bym to samo o #252+253. Pierwszy jakby miał statyczną, drugi normalną, wygłuszoną.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#60 Post autor: Peter » 06 sty 2007, 16:10

#252+253 ma obie wirujące, tylko 252 coś ma chyba z elektryką i bardzo siada w nim przetwornica. Możliwe, że jest uszkodzona. Już pisałem o tym. Kiedyś to samo dolegało wagonowi #685 i ś.p. #605.
Przetwornice są wyciszone oczywiście w Krakusach no może za wyjątkiem #254+255.

Co do #250+251 to nie słyszałem absolutnie nic jak podjechał na przystanek. Muszę jeszcze na niego zapolować jak będę miał okazję. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#61 Post autor: Peter » 10 sty 2007, 18:30

Przejechałem się specjalnie składami #262+263 oraz #250+251 i każdy ma z nich przetwornice statyczne. Dopisuję #250+251 do listy. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#62 Post autor: Peter » 19 sty 2007, 18:20

Dzisiaj spotkałem #607 i nie ma on przetwornicy statycznej.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#63 Post autor: luki » 20 sty 2007, 12:31

Peter pisze:Dzisiaj spotkałem #607 i nie ma on przetwornicy statycznej.
A dopiero co jeździł na statycznej (przynajmniej w grudniu), czyżby mu zabrali i zastąpili zwykłą... może zabrali jemu i dali wszystkim zawodziańskim krakusom, bo im mogło brakować...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#64 Post autor: Peter » 20 sty 2007, 15:32

Huczała normalnie jak zwykła wirująca przetwornica, więc możliwe że przełożyli. :)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#65 Post autor: rzelfix » 24 sty 2007, 16:50

Dodałem do spisu wagon #490, którego wczoraj widziałem zjeżdżającego z 6stki. Oczywiście z przetwornicą statyczną... :)
Przy okazji sprawdziłem wagon #491, ale ten narazie ma przetwornicę wirującą.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#66 Post autor: luki » 25 sty 2007, 12:51

Peter pisze:Huczała normalnie jak zwykła wirująca przetwornica, więc możliwe że przełożyli. :)
No spotkałem go wczoraj, aż się przeraziłem, normalnie buczała jak szalona, w grudniu był cichutki a teraz :cry:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#67 Post autor: DW » 31 sty 2007, 20:14

Przetwornicę statyczną dostał będziński #553.
Chyba dzisiaj wyjechał po naprawie (napisałem o tym w dziale "Dzień po dniu").
Ciekawe skąd ją dostał? Może jakiś wagon ze statyczną jest odstawiony i ją przełożyli?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#68 Post autor: luki » 01 lut 2007, 12:46

DW pisze:Przetwornicę statyczną dostał będziński #553.
Chyba dzisiaj wyjechał po naprawie (napisałem o tym w dziale "Dzień po dniu").
Ciekawe skąd ją dostał? Może jakiś wagon ze statyczną jest odstawiony i ją przełożyli?
Może niekoniecznie pochodziła z tych 40-tu, może mieli już jakąś, ale mogła być popsuta albo coś...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#69 Post autor: DW » 01 lut 2007, 16:31

luki pisze:
DW pisze:Przetwornicę statyczną dostał będziński #553.
Chyba dzisiaj wyjechał po naprawie (napisałem o tym w dziale "Dzień po dniu").
Ciekawe skąd ją dostał? Może jakiś wagon ze statyczną jest odstawiony i ją przełożyli?
Może niekoniecznie pochodziła z tych 40-tu, może mieli już jakąś, ale mogła być popsuta albo coś...
Kilka miesięcy temu wyjęto p. statyczną z #521, to może teraz dostał ją #553 :?: :)

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#70 Post autor: adasiek » 10 lut 2007, 09:13

Przetwornicę statyczną dostał także gliwicki wagon #744. :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#71 Post autor: Peter » 10 lut 2007, 15:22

Dopisałem. Może również kolega #742 taką dostanie. Póki co dostał pantograf OTK-2. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#72 Post autor: Peter » 26 lut 2007, 17:13

Dobrze przeczuwałem. :P
Wagon #742 otrzymał również statyczną przetwornicę. Ładnie jest odmalowany.
Co do #728 to napotkałem na niego i mogę już zlikwidować ten pytajnik obok. :idea:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#73 Post autor: Boguś » 05 mar 2007, 12:16

Peter pisze: Co do #728 to napotkałem na niego i mogę już zlikwidować ten pytajnik obok. :idea:
Jego niedawny towarzysz czyli #692 ma przetwornicę statyczną :D

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#74 Post autor: Peter » 05 mar 2007, 14:56

Faktycznie masz rację i co ciekawe wiedziałem o tym już od dość dawna. :P
Teraz spojrzałem na listę i nie jest zapisany. Myślałem, że jest wpisany. Dzięki. 8)

Czyli ogółem jest w tej chwili 12+14+12+8 = 46 wagonów 105Na z przetwornicami statycznymi co stanowi ponad 14% ogólnej liczby stopiątek. :)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#75 Post autor: DW » 05 mar 2007, 15:01

A dzisiaj odkryłem, że do wagonu #521 powróciła przetwornica statyczna :D
A jeszcze kilkanaście dni temu miał wirującą.
Ta przetwornica zapewne nie pochodzi z najnowszej dostawy i jest chyba tą, którą ten wagon wcześniej posiadał, ponieważ, jak na p. statyczną dość głośno pracują w niej wentylatory. Nie jest to jedank p. wirująca, bo nie słychać tego charakterystycznego dźwięku.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#76 Post autor: Peter » 05 mar 2007, 15:01

Tak czy siak jest statyczna. :wink:

No to wygląda na to, że już 47 sztuk. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#77 Post autor: Peter » 20 mar 2007, 16:17

Chciałem dopisać, ale widzę, że już ktoś mnie wyręczył w sprawie wagonu #722. :)
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#78 Post autor: rzelfix » 20 mar 2007, 16:44

Kto to taki? :D

Nie no, oczywiście, że ja. :) Wpisałem już od razu po swoim poprzednim poście.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#79 Post autor: rzelfix » 27 mar 2007, 12:56

Do listy dopisałem wagon #612. Dzisiaj jest na 196.
ZKT3 Bytom ma teraz tyle samo przetwornic statycznych co Katowice - po 14 sztuk. W GOPie jest to 49. przetwornica statyczna.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#80 Post autor: luki » 28 mar 2007, 17:22

Chyba mamy kolejną, dziś wsiadłem do #768 i prócz OTK-2 jak się okazało, to ma chyba statyczną przetwornice właśnie, jedyne co słyszałem to dobrze znany pisk, ten co towarzyszy często świetlówkom, ale te nie świeciły, więc coś w elektryce piszczało innego, a buczenia nie było stąd wnioskuję statyczną.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#81 Post autor: ff » 28 mar 2007, 23:30

rzelfix pisze:Do listy dopisałem wagon #612. Dzisiaj jest na 196.
ZKT3 Bytom ma teraz tyle samo przetwornic statycznych co Katowice - po 14 sztuk. W GOPie jest to 49. przetwornica statyczna.
Wczoraj jechałem wagonem 708. Na liście nie widzę, a też ma przetwornicę statyczną ;) Zatem po uzwględnieniu 768, oba zakłady mają po 15 sztuk.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#82 Post autor: rzelfix » 29 mar 2007, 22:45

No... zatem utworzyła się nam ładna seria począwszy od #703. :) I myślę też, że na #708 się nie skończy. Wagon #710 po dłuższej przerwie wyjedzie pewnie odmalowany i z przetwornicą statyczną (podobnie jak było z #722 i #778). No, a dziura w postaci #709 pewnie też będzie załatana. Na p. statyczne moim zdaniem zasługuje też składzik #711+712. No, ale pozostaje pytanie: ile tych przetwornic jeszcze pozostało? :P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#83 Post autor: Peter » 30 mar 2007, 09:16

W sumie 51 sztuk to już jest całkiem nieźle. :)
rzelfix pisze:Na p. statyczne moim zdaniem zasługuje też składzik #711+712.
Moim zdaniem np. #456+457 również "zasługuje", ale chyba za wiele już takich przetwornic nie mają. :?
Należy znowu żyć nadzieją, że jeszcze coś zamówią...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#84 Post autor: Boguś » 01 kwie 2007, 20:33

Uwaga. Pierwszy 105N dostał przetwornicę statyczną. Jest nim #416... i to nie jest żart
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2007, 21:11 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#85 Post autor: DW » 01 kwie 2007, 21:09

Boguś pisze:Uwaga. Pierwszy 105N dostał przetwornicę statyczną. Jest nim #416
:O Ciekawe... Myślałem, że statyczne będą dawać tylko do 105Na, bo 105N to raczej wagony w gorszym stanie techniczym.

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#86 Post autor: dombia » 01 kwie 2007, 21:20

DW pisze:
Boguś pisze:Uwaga. Pierwszy 105N dostał przetwornicę statyczną. Jest nim #416
:O Ciekawe... Myślałem, że statyczne będą dawać tylko do 105Na, bo 105N to raczej wagony w gorszym stanie techniczym.
Jechałem nim wczoraj i coś mi się tak wydawało... ale czy na pewno?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#87 Post autor: Boguś » 01 kwie 2007, 21:23

dombia pisze:
DW pisze:
Boguś pisze:Uwaga. Pierwszy 105N dostał przetwornicę statyczną. Jest nim #416
:O Ciekawe... Myślałem, że statyczne będą dawać tylko do 105Na, bo 105N to raczej wagony w gorszym stanie techniczym.
Jechałem nim wczoraj i coś mi się tak wydawało... ale czy na pewno?
Może jest używana, bo jak na p. statyczną chodzi troszkę głośniej. Proponuję przy #416 postawić :?: i niech ktoś inny to potwierdzi.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#88 Post autor: Peter » 02 kwie 2007, 12:08

Boguś pisze:Uwaga. Pierwszy 105N dostał przetwornicę statyczną. Jest nim #416... i to nie jest żart
#416 ? Hmmm, ciekawa sprawa. :]
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#89 Post autor: luki » 02 kwie 2007, 12:36

Heh, 105N dostał statyczną, a może ktoś się nabrał na te dużą szafkę bezpiecznikową ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#90 Post autor: Peter » 02 kwie 2007, 13:01

Myślisz, że w TŚ sami nie wiedzą co mają ? :mryellow:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#91 Post autor: luki » 02 kwie 2007, 15:06

Peter pisze:Myślisz, że w TŚ sami nie wiedzą co mają ? :mryellow:
#416 przybył z Chorzowa, i może zapomnieli tym na Zawodziu powiedzieć że to 105N z dużą szafką no i.... ale się nam robi teoria :P
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#92 Post autor: rzelfix » 16 kwie 2007, 14:35

Wagon #491 otrzymał przetwornicę statyczną. Dzisiaj jako poc. 198. Tak więc dopisuję...

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#93 Post autor: Sebastian22 » 16 kwie 2007, 14:42

super są te przetwornice - w końcu zapanowała cisza w tych wozach. Najgorsze było to jak był postuj i wtedy wszystko było wzbudzone drganiami a teraz przyjemniej o wiele....

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#94 Post autor: rzelfix » 26 kwie 2007, 16:57

Kolejną przetwornicę statyczną (zgodnie z moimi wcześniejszymi przewidywaniami) otrzymał #709.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#95 Post autor: Peter » 27 kwie 2007, 06:49

Czyżby następnym miał być #710 ? Jemu się najpierw odświeżenie kłania. :mruga:
Mam nadzieję, że konsekwentnie dostanie statyczną również #682 a może w kolejce jeszcze czekają #717 i #721. :wink:

Coś mi się zdaje jednak, że te przetwornice nie zostały podzielone równo pomiędzy poszczególne zakłady, bo w Gliwicach ich jest jakoś najmniej.

A co oznacza ten znak zapytania przy RK-1 :?:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#96 Post autor: DW » 10 maja 2007, 21:08

Peter pisze:Coś mi się zdaje jednak, że te przetwornice nie zostały podzielone równo pomiędzy poszczególne zakłady, bo w Gliwicach ich jest jakoś najmniej.

A co oznacza ten znak zapytania przy RK-1 :?:
Może w Gliwicach nie zostały odnalezione wszystkie wagony z przetwornicami statycznymi.

Kiedy byliśmy w zaj. Będzin, to pan, który nas oprowadzał twierdził, że p. statyczne ma 14 wagonów (2 starsze - #518 i #521 oraz 12 nowych) dlatego wpisałem zank zapytania, bo ja znam tylko 13 wagonów, które mają te przetwornice. Myślę, że może to być wagon #666, ale nie mogę go złapać, bo chyba jeździ na 22 lub 28 :(

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#97 Post autor: Peter » 12 maja 2007, 07:27

Sprawdzisz jak będziesz miał okazję. :wink:
Ja tymczasem dopiszę wagon #717. :mruga:

Przez drobne roztargnienie napisałem "statyczna", co jest nieprawdą. Zaktualizuję listę ;) mod. rzlfx
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#98 Post autor: Sebastian22 » 17 maja 2007, 13:57

DW pisze:
Peter pisze:Coś mi się zdaje jednak, że te przetwornice nie zostały podzielone równo pomiędzy poszczególne zakłady, bo w Gliwicach ich jest jakoś najmniej.

A co oznacza ten znak zapytania przy RK-1 :?:
Może w Gliwicach nie zostały odnalezione wszystkie wagony z przetwornicami statycznymi.

Kiedy byliśmy w zaj. Będzin, to pan, który nas oprowadzał twierdził, że p. statyczne ma 14 wagonów (2 starsze - #518 i #521 oraz 12 nowych) dlatego wpisałem zank zapytania, bo ja znam tylko 13 wagonów, które mają te przetwornice. Myślę, że może to być wagon #666, ale nie mogę go złapać, bo chyba jeździ na 22 lub 28 :(
Dziś jechałem właśnie #666 - leciał na "22". Jechałem tylko dwa przystanki ale na 99% ma statyczną przetwornice bo słyszałem tylko charakterystyczne ciche buczenie. Druga sprawa to mechanizmy drzwiowe - tez dość ciche i wolniej sie zamykaja dzwi - wagon stał dość długo odstawiony to moze sie tak nie "wyruchały" :D. Zatem można #666 wpisać do listy statyków z RK-1.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#99 Post autor: Peter » 17 maja 2007, 14:33

Diabełek postał i statyczną dostał. :)
Oki. Wpisałem diabełka na listę i zlikwidowałem ten znak zapytania przy RK-1, bo chyba o ten wagon chodziło.

Szkoda, że #717 nie dostał jednak statycznej przetwornicy, ale może jak mają na Stroszku jeszcze jakąś to mu założą. :?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#100 Post autor: Peter » 07 lip 2007, 22:44

Przetwornica statyczna w wagonie #746 troszkę się skichała i ostatnio wydaje takie dziwne metaliczne odgłosy. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#101 Post autor: Peter » 14 lip 2007, 11:30

Wagon 105N #416 nie ma już przetwornicy statycznej. :mruga:
Może ją wpakują do innego wozu :?:
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości