Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przetwornice w wagonach tramwajowych serii 105N

#101 Post autor: Peter » 26 lis 2006, 11:12

Coraz powszechniejsze staje się stosowanie przetwornic statycznych w wagonach szczególnie rodziny 105N, które zastępują wirowe przetwornice PTA-44, więc postanowiłem utworzyć temat poświęcony temu zagadnieniu.

Dodam od siebie na wstępie, że przetwornica służy w naszych tramwajach do obniżania napięcia sieciowego 600V do np. 40V w serii 105N. Związane jest to z tym, że prądu stałego jakimi zasilane są tramwaje nie można transformować (ze względu na brak zmienności pola magnetycznego), więc zamiast transformatorów należy stosować przetwornice. Przetwornice wirowe to nic innego jak w uproszczeniu silnik prądu stałego zasilający prądnicę również prądu stałego. Ta odmiana dzisiaj już mocno przestarzała nadal istnieje w wielu naszych wagonach wydając dobrze znany wszystkim dźwięk. :wink:
Przetwornica służy do zasilania w tramwaju obwodów sterujących, baterii akumulatorów (korzysta się z nich w czasie awarii) czy m.in. oświetlenia w stopiątkach (w 102Na oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z sieci trakcyjnej). Przetwornica ma wentylatory, które chłodzą silnik przetwornicy, rozrusznik i silniki trakcyjne w wózkach.
Przetwornice statyczne zamiast silnika zasilanego napięciem trakcyjnym i napędzającego prądnicę mają już specjalny bezgłośny układ elektoniczny obniżający napięcie. Wentylatory napędzane silnikami asynchronicznymi służą przede wszystkim do chłodzenia silników trakcyjnych czy rozrusznika a wynika to z tego, że w stopiątkach silniki trakcyjne nie mają na wałach wentylatorów i muszą być chłodzone zewnętrznie. Przetwornice w innych wagonach z silnikami trakcyjnymi z własnym chłodzeniem nie muszą już posiadać takich wentylatorów. Mają ewentualnie "ciche" wentylatory chłodzące tylko samą
przetwornicę.

Zachęcam do zbierania informacji na ten temat i poszerzania wiedzy. :wink:

Tutaj znajduje się opis przetwornicy statycznej PES-2000/2/3.

Wagony posiadające przetwornice statyczne:


105N:
338 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105Na:
250, 251, 254, 255, 257, 259, 264, 265, 267, 268, 269, 270, 271, 275, 282, 283, 285, 286 (18 szt.)
321, 340, 344, 354, 355, 370, 371, 379 (8 szt.)
415, 417, 419, 420, 425, 451, 456, 457, 458, 460, 461, 476, 487, 490, 492, 493, 495, 496 (18 szt.)
503, 506, 508, 509, 518, 521, 523, 524, 525, 527, 529, 530, 534, 535, 537, 540, 550, 551, 552, 553, 556, 557, 564, 565, 566, 573, 575, 583, 584, 587, 598, 599 (32 szt.)
600, 602, 603, 604, 607, 612, 620, 621, 623, 624, 625, 629, 630, 633, 634, 635, 636, 639, 644, 649, 650, 658, 673, 674, 679, 680, 687, 699 (28 szt.)
716, 730, 731, 734, 735, 743, 745, 746, 767, 773, 776, 788, 791 (13 szt.)
Liczba sztuk: 117

105NaD:
258 (1 szt.)
Liczba sztuk: 1

105N-2K:
374 (1 szt.)
614, 665, 669, 670, 677, 678, 693, 694 (8 szt.)
700, 722, 732, 733, 737, 740, 742, 759, 761, 762, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779, 782, 783, 784, 786, 790 (22 szt.)
Liczba sztuk: 31

105N-AC:
617, 627, 637, 642, 645, 646, 647, 651, 652, 653, 659, 660, 661, 663, 664, 667, 672, 675, 676, 681, 683, 684, 685, 688, 689, 691, 692, 695 (28 szt.)
701, 702, 703, 704, 705, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 715, 717, 719, 725, 726, 728, 736, 744, 748, 749, 751, 752, 753, 754, 755, 757, 760, 768, 771, 781, 785 (32 szt.)
Liczba sztuk: 60

105ND-AC:
638, 648, 654, 682, 686 (5 szt.)
706, 712, 714, 720, 721, 727, 747, 756, 758, 772 (10 szt.)
Liczba sztuk: 15

111N:
341, 342, 360, 373, 406, 613 (6 szt.)
Liczba sztuk: 6

Łącznie liczba sztuk (przetwornice statyczne): 231

-------------------------------------------------------------------------------------

Wagony posiadające przetwornice wirowe:

105Na:
(0 szt.)
Liczba sztuk: 0

Łącznie liczba sztuk (przetwornice wirowe): 0

-------------------------------------------------------------------------------------
Wagony, które posiadały przez pewien czas przetwornice statyczne:
RK-2: 416, 680
ZUTiKT-2 (ob. ZUR): 370, 607
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 18:47 przez Peter, łącznie zmieniany 254 razy.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#102 Post autor: Boguś » 20 lip 2007, 14:24

Został ogłoszony przetarg na dostawę 100 przetwornic statycznych.
:arrow: Link

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#103 Post autor: Peter » 20 lip 2007, 17:41

Super wiadomość. :spoko:
54+100=154 wagony z przetwornicami statycznymi. Niemalże połowa naszych stopiątek. :)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#104 Post autor: DW » 30 lip 2007, 15:56

Peter pisze:Super wiadomość. :spoko:
54+100=154 wagony z przetwornicami statycznymi. Niemalże połowa naszych stopiątek. :)
W swoich obliczeniach nie wziąłeś pod uwagę przetwornicy usuniętej z #416, która pewnie za niedługo pojawi się w innym wozie.
Nie należy także zapominać od przetwornicach statycznych jakie dostaną wozy, które przejdą modernizację - #535, #788 oraz najprawdopodobniej #737, #759, #777, #779 i #782.
Czyli przetwornic statycznych pod koniec roku (lub na początku przyszłego) powinno być 162. :)

Jeśli wszystkie 4 zajezdnie dostaną po 25 przetwornic statycznych (z najbliższego zamówienia) to obstawiam, że w Będzinie dostaną je wagony:
#511, #523, #524, #525, #530, #532, #540, #552, #567, #575, #576, #595, #601, #602, #622, #623, #624, #631, #632, #667, #753, #754, #757, #758 oraz #424 lub #621.
Wagony wytypowałem biorąc pod uwagę:
- przejście prac naprawczych w ZUR (#540, #525, #567, #753 i #754) oraz wagony jeżdżące obecnie lub wcześniej z nimi w składzie (#530 i #524)
- planowane prace naprawcze w ZUR (#511 i #595)
- niedawne przejście prac w Będzinie (#667)
- najlepszy skład w Będzinie (#576+575) :)

Odrzuciłem wagony typu 105N oraz 105Na w złym stanie technicznym (głównie #3xx, #4xx) oraz wziąłem pod uwagę (raczej przy 2 składach - #623+624, #631+632 i #757+758) stał przydział na danym pociągu i pozostały: #523, #532, #552, #567, #601, #602, #622, #523+624, #631+632, #757+758.

Została jeszcze jedna przetwornica statyczna, którą może dostać #621, jeśli przejdzie prace naprawcze i odmalowanie w ZUR i nie zostanie skierowany na modernizację (w ostatnim przetargu figurował jako rezerwowy). Ewentualnie p. statyczną mógłby dostać #424.

Jeśli wagony #761 i #762 również nie zostaną zmodernizowane to myślę, że dostaną chociaż p. statyczne (figurują na liście rezerwowej w obecnym przetargu).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#105 Post autor: Peter » 05 sie 2007, 08:45

DW pisze:Czyli przetwornic statycznych pod koniec roku (lub na początku przyszłego) powinno być 162. :)
Generalnie masz rację, ale nigdy przecież nie wiesz czy jakaś się nie uszkodzi. Wtedy mogą zamienić ją na wirującą elektromaszynową. :)

W każdym razie mam nadzieję że polityka będzie taka aby wymienić te przetwornice praktycznie we wszystkich naszych stopiątkach i nawet jeśli będą awarie, używać się będzie tylko przetwornic statycznych na wymianę.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#106 Post autor: DW » 04 wrz 2007, 17:41

W BIP na stornie TŚ pojawiły się też wyniki przetargu na zakup 100 przetwornic statycznych (do wagonów typu 105N):
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... or_419.htm

Do przetargu zgłosiły się 3 firmy: MEDCOM z siedzibą w Warszawie, Bombardier Trasportation w Łodzi oraz Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA.
Druga oferta (firmy Bombardier) została odrzucona, ponieważ wykonawca nie sprzedał w ciągu ostatnich trzech lat co najmniej 20 sztuk przetwornic statycznych. Pomimo to czas realizacji zamówienia został określony na 21.08.2008 r.
Pozostałe dwie oferty różniły się tylko ceną (ponad 20 tys. zł różnicy). To zaważyło na wyniku przetargu. MEDCOM otryzmał 99,49 pkt a ZEP ENIKA 100, czyli maksymalną liczbę punktów.
Przetwornice mają zostać dostarczone do 10 grudnia br.

PS Wydaję mi się, że któryś przetarg związany z dostawą p. statycznych również wygrała ENIKA...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#107 Post autor: Peter » 15 paź 2007, 17:48

Wagon #749 dostał przetwornicę statyczną, więc dopisujemy do listy. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#108 Post autor: Boguś » 16 paź 2007, 21:25

Skład #641+642 dostał przetwornicę statyczną.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#109 Post autor: Peter » 16 paź 2007, 21:49

Dopisuję. Rozumiem, że oba wagony dostały statyczne przetwornice ? :wink: Mijałem się dzisiaj z tym składem. :)
To pierwszy taki bytomski skład w takim razie.
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#110 Post autor: rzelfix » 16 paź 2007, 22:29

Czyżby rozpoczęły się dostawy stu przetwornic, na które został swego czasu ogłoszony przetarg?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#111 Post autor: Peter » 16 paź 2007, 22:38

Przykład #641+642 na to wskazuje.
Fajnie gdyby #456+457 się załapał następny. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#112 Post autor: Boguś » 30 paź 2007, 19:17

Prawdopodobnie wagon #687 dostał przetwornicę statyczną. Widziałem go dzisiaj i wydawało mi się, że ją ma. Spróbuję go jeszcze raz dopaść i ostatecznie potwierdzić.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#113 Post autor: rzelfix » 30 paź 2007, 20:08

Wpisałem #687 na listę. W razie czego można usunąć.

Wzbogaciłem też spis o wagon #721, który niedawno musiał dostać przetwornicę statyczną.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#114 Post autor: DW » 31 paź 2007, 13:40

rzelfix pisze:Wpisałem #687 na listę. W razie czego można usunąć.

Wzbogaciłem też spis o wagon #721, który niedawno musiał dostać przetwornicę statyczną.
Na razie może do #687 dopiszmy znak zapytania. Jak będzie pewne, że ma on p. statyczną to się go usunie.

Przetwornicę statyczną ma też będziński #575 :D

Wydaję mi się, że rozpoczęła się już dostawa z ENIKI, ale skoro mają czas do grudnia, to pewnie będą dostarczać w kilku ratach.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#115 Post autor: luki » 31 paź 2007, 14:30

#687 ma przetwornice wirową, jechałem nim dziś więc to na 100%

Ale za to jest jedna nowość :!:
#687 ma piasecznicę :!: :shock:
Jest to bardzo ciekawa instalacja, pociągnięto plastikową rurkę z kabiny motorniczego przez szparę w lekko uchylonych drzwiach motorniczego, następnie przy prawym fartuchu i w tym miejscu piasek leci na szyny.
Jest to trochę śmieszne i źle zrobione. Zamontowali to za daleko od wózka i jak jest mocny łuk to z pewnością nie trafia....
Przypomnę że ostatnio eksperymenty z piasecznicami w stopiątkach robili w Gliwicach, jednak wtedy trochę inaczej gdyż z lewej strony motorniczego i sypano na lewą szynę.

Obrazek Obrazek
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#116 Post autor: Peter » 31 paź 2007, 18:00

Akurat #687 spotkałem pod dworcem PKP i zaraz pomyślałem o poście Bogusia.
A tak w ogóle, to może rozwiną kiedyś ten wynalazek piasecznic w stopiątkach. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#117 Post autor: Sebastian22 » 31 paź 2007, 20:23

haha zabawnie to wygląda ale faktycznie - brak piasecznicy to poważna wada 105...

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#118 Post autor: rzelfix » 31 paź 2007, 22:48

Ostatnio też zauważyłem ten patent w którejś z solówek na 19stce, natomiast dzisiaj tak kursował #682 (poc. 191).

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#119 Post autor: hanys76 » 01 lis 2007, 07:59

Taką rurkę ma też wagon 709 :wink:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#120 Post autor: Peter » 05 lis 2007, 08:59

Ogłaszam wszem i wobec, że skład #645+646 dostał przetwornice statyczne. Można go dzisiaj upolować na 4109. :-)
Widać, że prezenty jako pierwszy dostał Stroszek. :mryellow:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#121 Post autor: DW » 05 lis 2007, 15:42

Przetwornicę statyczną dostał też #501 :shock:
Wagon ten jest raczej w złym stanie technicznym i spodziewałem się jego kasacji wtedy, kiedy TŚ przestanie mieć problemy z brakiem wagonów.
Poza przetwornicą (której za bardzo nie było słychać;) ), w regularnych odstępach czasu (co parę sekund), w okolicy rozrusznika słychać było warkot. Nie wiem co tak mogło chodzić.

Podejrzewam też, że p. statyczną mógł dostać wagon #513. Wczoraj parę razy go widziałem (z pewnej odległości) i wydawało mi się, że nie słychać przetwornicy.
Zrobiłem już nawet sobie listę będzińskich waognów, na której zaznaczam, które wagony mają p. statyczną, a które wirującą, aby wiedzieć których wagonów jeszcze nie sprawdzałem. :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#122 Post autor: Peter » 05 lis 2007, 18:42

Mnie się wydaje, że #770 też ma statyczną przetwornicę, ale to trzeba jeszcze sprawdzić. Nie wpisujcie go na listę na razie. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#123 Post autor: JoHoNuS » 06 lis 2007, 11:13

Jechałem nim wczoraj. na 99% ma statyczną.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#124 Post autor: DW » 06 lis 2007, 16:29

Tak jak podejrzewałem #513 otrzymał przetwornicę statyczną.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#125 Post autor: Peter » 06 lis 2007, 18:15

JoHoNuS pisze:Jechałem nim wczoraj. na 99% ma statyczną.
Tylko dlaczego ten 1% niepewności ? :wink:

Myślę, że można również dopisać do listy #772. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#126 Post autor: Boguś » 06 lis 2007, 19:34

Peter pisze:
JoHoNuS pisze:Jechałem nim wczoraj. na 99% ma statyczną.
Tylko dlaczego ten 1% niepewności ? :wink:
A mi się wydaje, że ma przetwornice wirową z wyciszoną komorą. Identyczny przypadek jest w #771.
Peter pisze:Myślę, że można również dopisać do listy #772. :)
Widziałem go dziś i jakoś tego nie zauważyłem :?, sam już nie wiem. :P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#127 Post autor: Peter » 06 lis 2007, 19:54

Boguś pisze:A mi się wydaje, że ma przetwornice wirową z wyciszoną komorą. Identyczny przypadek jest w #771.
Zaczynam w takim razie podejrzewać, że #771 też ma statyczną. :twisted:
W przetwornicy statycznej również są wentylatorki chłodzące rozrusznik i silniki trakcyjne. Wydają tylko cichy szum.
Troszkę inaczej brzmią przetwornice statyczne starszego typu takie jak np. w #783+784. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#128 Post autor: Boguś » 06 lis 2007, 20:00

Peter pisze:
Boguś pisze:A mi się wydaje, że ma przetwornice wirową z wyciszoną komorą. Identyczny przypadek jest w #771.
Zaczynam w takim razie podejrzewać, że #771 też ma statyczną. :twisted:
W przetwornicy statycznej również są wentylatorki chłodzące rozrusznik i silniki trakcyjne. Wydają tylko cichy szum.
Troszkę inaczej brzmią przetwornice statyczne starszego typu takie jak np. w #783+784. :mruga:
A więc musiałem słyszeć wentylatorki :wink:

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#129 Post autor: rzelfix » 07 lis 2007, 16:07

Zgodnie z moimi wcześniejszymi przewidywaniami przetwornicę statyczną otrzymał wagon #776. Podróż tym wagonem to sama przyjemność... :D

Oprócz tego nową przetwornicę otrzymał wagon #743. Poprzednia p. wirująca strasznie hałasowała wydając, przy ty okropny klekot/turkot (cokolwiek :P).

Zatem dopisuję do listy... :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#130 Post autor: Boguś » 07 lis 2007, 19:12

Peter pisze:
Boguś pisze:A mi się wydaje, że ma przetwornice wirową z wyciszoną komorą. Identyczny przypadek jest w #771.
Zaczynam w takim razie podejrzewać, że #771 też ma statyczną. :twisted:
#771 ma przetwornicę statyczną, nie mam żadnych wątpliwości :P

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#131 Post autor: DW » 07 lis 2007, 19:15

To, jak na razie Bytom przoduje w posiadaniu ilości przetwornic statycznych. Ma je tam już ponad 1/4 wagonów.

Najmniej mają Gliwice, ale możliwe, że w paru wagonach nie zostały one jeszcze wykryte ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#132 Post autor: Peter » 08 lis 2007, 09:14

Boguś pisze:#771 ma przetwornicę statyczną, nie mam żadnych wątpliwości :P
Dopisałem go do listy. :wink:
Swoją drogą widzę, że wpisany jest tam również #777, ale on i tak będzie miał statyczną.

Co do Gliwic, to niestety nikt tam w tej chwili nie obserwuje chyba co się dzieje w tej sprawie. Może Przemo sprawdzi lub adasiek. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#133 Post autor: DW » 08 lis 2007, 15:13

Peter pisze:Swoją drogą widzę, że wpisany jest tam również #777, ale on i tak będzie miał statyczną.
Przed wysłaniem go do Łodzi przetwornicę musieli wyjąć i prawdopodobnie przełożyli ją do innego wozu. Na razie #777 przebywa w Łodzi i żadnej przetwornicy raczej nie ma.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#134 Post autor: rzelfix » 08 lis 2007, 21:49

Przetwornice statyczne pojawiają się, jak grzyby po deszczu. :P

No więc tym razem udało mi się namierzyć gliwicki wagon #503 oraz bytomski składzik #719+720...

Zaktualizowane - łącznie w TŚ mamy już 70 sztuk... :D

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#135 Post autor: Peter » 09 lis 2007, 17:13

Można dopisać historycznego #338. :P
*SDIP (U.N.O.)

bumbus
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2007, 20:42
Lokalizacja: Katowice

#136 Post autor: bumbus » 12 lis 2007, 17:18

Nie wiedziałem gdzie to dać ale dam to tu żeby nie robić zamieszania.Zwróćie uwagę na przetwornice #504 to istne buczenie podczas jazdy i na postoju podobnie wył tak kiedyś #688

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#137 Post autor: rzelfix » 12 lis 2007, 21:22

A tymczasem w RK-3 Bytom kolejną przetwornicę statyczną otrzymał #715... :twisted:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#138 Post autor: Peter » 12 lis 2007, 21:25

No proszę, to czekamy teraz na #716 i #717 (którym już miałem przyjemność jechać po remonciku). :wink:
Bytom liderem przetwornic statycznych. :P
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#139 Post autor: Peter » 16 lis 2007, 09:04

Wszystko wskazuje na to, że #691+689 ma przetwornice statyczne. :)

EDIT 17:06

Można dopisać również #329 (odmalowany) i podejrzewam jeszcze #769, ale nie umieszczę go na razie na liście. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#140 Post autor: Boguś » 16 lis 2007, 18:24

Peter pisze:Wszystko wskazuje na to, że #691+689 ma przetwornice statyczne. :)
Super :D :D :D

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#141 Post autor: Peter » 17 lis 2007, 16:51

Dzisiaj widziałem #548+488. Są to następne wagony do sprawdzenia pod względem przetwornic statycznych, bo mam co do tego podejrzenia. :chytry:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#142 Post autor: adasiek » 17 lis 2007, 17:20

Można dopisać też wagon #765 ;) .

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#143 Post autor: Boguś » 17 lis 2007, 18:29

Peter pisze:Dzisiaj widziałem #548+488. Są to następne wagony do sprawdzenia pod względem przetwornic statycznych, bo mam co do tego podejrzenia. :chytry:
Wirujące

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#144 Post autor: adasiek » 18 lis 2007, 13:01

Kolejne przetwornice statyczne w gliwickich wagonach : #408 i #608. ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#145 Post autor: Peter » 18 lis 2007, 14:25

OK wpisujemy. Fajnie, że to śledzisz, bo ja już Gliwic nie odwiedzam za często. :wink:

Co do #548+488 to wydawało mi się, że nic nie słychać jak stał jakieś 20m ode mnie, ale może śnieg tłumi hałasy. :)
Zostaje jeszcze #769 do sprawdzenia w takim razie.
*SDIP (U.N.O.)

bumbus
Posty: 87
Rejestracja: 13 maja 2007, 20:42
Lokalizacja: Katowice

#146 Post autor: bumbus » 18 lis 2007, 17:33

Śmiało można również dopisać wagon #767 :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#147 Post autor: DW » 19 lis 2007, 06:54

Przetwornicę statyczną ma też #753. Dostał ją pewnie wraz z pantografem połówkowym, czyli jakieś parę dni temu. :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#148 Post autor: DW » 19 lis 2007, 17:54

Kolejna przetwornica statyczną w Będzinie - otrzymał ją wagon #595. Więcej informacji o tym wagonie w DPD (pod dzisiejszą datą).

P. statyczną ma też pewnie #622, który parę dni temu dostał pant. OTK-2.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#149 Post autor: Peter » 20 lis 2007, 10:34

Dzisiaj jechałem #769. Ma statyczną. ;-)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#150 Post autor: DW » 21 lis 2007, 16:29

Statyczną ma #622.

Basia
Posty: 93
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:19
Lokalizacja: Gliwice

#151 Post autor: Basia » 23 lis 2007, 22:09

Witam. Z tego co wiem do tej pory przetwornise statyczne w Gliwicach mają następujące wagony: 316,374,381,408,425,458(z pantografem OTK-2), 460,461,472,476,477,506,608,614,653,654,742i744(pantografy OTK-2)

Więcej nie pamiętam, jak popełniłam jakis błąd to przepraszam.

pozdrawiam :)
09.03.2009r o 7:30 miałam egzamin na prawo jazdy i zdałam na pierwszym razem:-) za dwa tygodnie do odbioru.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości