Strona 1 z 1

Przystanek do wysiadania na pętli przy stadionie w Chorzowie.

: 16 lip 2016, 15:46
autor: patryk644
W 2015 roku z powodu ogromnego tłoku na tej pętli uruchomiono przystanek do wysiadania (zawracały wtedy tam takie linie jak: 0,6,11,19,69 jak nie więcej). Moje pytanie brzmi tak: czy przystanek ten jeszcze istnieje, ponieważ czasami jak jadę 33 to się na nim zatrzymuje a czasami nie?

: 16 lip 2016, 16:01
autor: Trampesar6
Oczywiście, że istnieje.

: 16 lip 2016, 16:02
autor: patryk644
To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?

: 16 lip 2016, 16:03
autor: Trampesar6
patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Pewnie zależy to od woli motorniczych.

: 16 lip 2016, 17:59
autor: Penny
Trampesar6 pisze:
patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Pewnie zależy to od woli motorniczych.
Z tego co mi wiadomo, był to przystanek tymczasowy. Został wybudowany wtedy, gdy tramwaje nie kursowały przez chorzowski Rynek. Tramwaje kończące kurs przy Stadionie Śląskim zajmowały tyle miejsca, że następny podjeżdżający tramwaj musiał wysadzać ludzi przed pętlą/przystankiem. Ponieważ tego robić nie wolno, wybudowano przystanek tymczasowy, który miał być dawno zlikwidowany.

: 16 lip 2016, 18:34
autor: 143R
Trampesar6 pisze:
patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Pewnie zależy to od woli motorniczych.
Zazwyczaj motorowi zatrzymują się tam w sobotę i niedzielę, gdy pętli przy stadionie zatrzymuje się więcej linii tramwajowych (0, 23, 33). Gdy tramwaj linii 0, która jest obsługiwana przez pesy, stoi na przystanku, zajmuje tam cały peron. Jeżeli inny tramwaj podjedzie za pesę, wysiadający pasażerowie będą musieli zejść z bardzo wysokiego stopnia (dla starszych osób zbyt wysokiego). Dlatego niektórzy motorowi wolą się zatrzymywać przy dawnym przystanku do wysiadania, gdyż peron jest podwyższony, pasażerowie mogą bezpiecznie opuścić pojazd, a motorniczy nie musi ich kilka minut przetrzymywać w wozie, oczekując aż z peronu obok punktu odjedzie inny tramwaj.

: 16 lip 2016, 18:58
autor: patryk644
143R pisze:
Trampesar6 pisze:
patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Pewnie zależy to od woli motorniczych.
Zazwyczaj motorowi zatrzymują się tam w sobotę i niedzielę, gdy pętli przy stadionie zatrzymuje się więcej linii tramwajowych (0, 23, 33). Gdy tramwaj linii 0, która jest obsługiwana przez pesy, stoi na przystanku, zajmuje tam cały peron. Jeżeli inny tramwaj podjedzie za pesę, wysiadający pasażerowie będą musieli zejść z bardzo wysokiego stopnia (dla starszych osób zbyt wysokiego). Dlatego niektórzy motorowi wolą się zatrzymywać przy dawnym przystanku do wysiadania, gdyż peron jest podwyższony, pasażerowie mogą bezpiecznie opuścić pojazd, a motorniczy nie musi ich kilka minut przetrzymywać w wozie, oczekując aż z peronu obok punktu odjedzie inny tramwaj.
Więc rozumiem, że jak na pętli jest pusto to zatrzymują się jak kiedyś a gdy jest więcej tramwajów to pasażerów dowozi do przystanku tymczasowego.

: 16 lip 2016, 20:43
autor: tramwajarze z19
patryk644 pisze:
143R pisze:
Trampesar6 pisze:
patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Pewnie zależy to od woli motorniczych.
Zazwyczaj motorowi zatrzymują się tam w sobotę i niedzielę, gdy pętli przy stadionie zatrzymuje się więcej linii tramwajowych (0, 23, 33). Gdy tramwaj linii 0, która jest obsługiwana przez pesy, stoi na przystanku, zajmuje tam cały peron. Jeżeli inny tramwaj podjedzie za pesę, wysiadający pasażerowie będą musieli zejść z bardzo wysokiego stopnia (dla starszych osób zbyt wysokiego). Dlatego niektórzy motorowi wolą się zatrzymywać przy dawnym przystanku do wysiadania, gdyż peron jest podwyższony, pasażerowie mogą bezpiecznie opuścić pojazd, a motorniczy nie musi ich kilka minut przetrzymywać w wozie, oczekując aż z peronu obok punktu odjedzie inny tramwaj.
Więc rozumiem, że jak na pętli jest pusto to zatrzymują się jak kiedyś a gdy jest więcej tramwajów to pasażerów dowozi do przystanku tymczasowego.
W tamtym tygodniu we wtorek gdy na pętle zachodnią zagląda tylko linia 33 to motorniczy wysadził ludzi na przystanku tym niby "tymczasowym", nawet jak na pętli nie było nikogo. Więc jak dla mnie też przystanek się przydaje.

: 16 lip 2016, 20:50
autor: patryk644
tramwajarze z19 pisze:
patryk644 pisze:
143R pisze:
Trampesar6 pisze:
patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Pewnie zależy to od woli motorniczych.
Zazwyczaj motorowi zatrzymują się tam w sobotę i niedzielę, gdy pętli przy stadionie zatrzymuje się więcej linii tramwajowych (0, 23, 33). Gdy tramwaj linii 0, która jest obsługiwana przez pesy, stoi na przystanku, zajmuje tam cały peron. Jeżeli inny tramwaj podjedzie za pesę, wysiadający pasażerowie będą musieli zejść z bardzo wysokiego stopnia (dla starszych osób zbyt wysokiego). Dlatego niektórzy motorowi wolą się zatrzymywać przy dawnym przystanku do wysiadania, gdyż peron jest podwyższony, pasażerowie mogą bezpiecznie opuścić pojazd, a motorniczy nie musi ich kilka minut przetrzymywać w wozie, oczekując aż z peronu obok punktu odjedzie inny tramwaj.
Więc rozumiem, że jak na pętli jest pusto to zatrzymują się jak kiedyś a gdy jest więcej tramwajów to pasażerów dowozi do przystanku tymczasowego.
W tamtym tygodniu we wtorek gdy na pętle zachodnią zagląda tylko linia 33 to motorniczy wysadził ludzi na przystanku tym niby "tymczasowym", nawet jak na pętli nie było nikogo. Więc jak dla mnie też przystanek się przydaje.
Przystanek się przydaje tylko kiedy tramwaje mają się zatrzymywać na tym pierwszym a kiedy na drugim?

: 17 lip 2016, 00:34
autor: tramwajarze z19
Jak pętla jest pusta to już zależy od motorniczego a jeśli stoi taka Pesa na "zerówce" to z reguły na tym końcowym ("tymczasowym").

: 17 lip 2016, 13:02
autor: 143R
tramwajarze z19 pisze:Jak pętla jest pusta to już zależy od motorniczego a jeśli stoi taka Pesa na "zerówce" to z reguły na tym końcowym ("tymczasowym").
I tak, moim zdaniem, lepiej jest się zatrzymywać na przystanku "tymczasowym", ponieważ peron jest prosty. Natomiast peron przy punkcie jest w łuku i niekiedy ciężko w lustrze zobaczyć czy jacyś pasażerowie jeszcze wsiadają, czy już nie.

: 17 lip 2016, 13:40
autor: patryk644
143R pisze:
tramwajarze z19 pisze:Jak pętla jest pusta to już zależy od motorniczego a jeśli stoi taka Pesa na "zerówce" to z reguły na tym końcowym ("tymczasowym").
I tak, moim zdaniem, lepiej jest się zatrzymywać na przystanku "tymczasowym", ponieważ peron jest prosty. Natomiast peron przy punkcie jest w łuku i niekiedy ciężko w lustrze zobaczyć czy jacyś pasażerowie jeszcze wsiadają, czy już nie.
Lepiej dla motorniczego ale pasażerowie woleliby aby tramwaj zatrzymywał się tak jak kiedyś.

: 17 lip 2016, 15:01
autor: pycio1400
143R pisze:
tramwajarze z19 pisze:Jak pętla jest pusta to już zależy od motorniczego a jeśli stoi taka Pesa na "zerówce" to z reguły na tym końcowym ("tymczasowym").
I tak, moim zdaniem, lepiej jest się zatrzymywać na przystanku "tymczasowym", ponieważ peron jest prosty. Natomiast peron przy punkcie jest w łuku i niekiedy ciężko w lustrze zobaczyć czy jacyś pasażerowie jeszcze wsiadają, czy już nie.
W Pesie uruchamiasz czasówke i drzwi same sie zamkną jak nikt nie będzie wchodzić... W składzie nie otwierasz drugiego wagonu... A solowke widzisz...