Strona 1 z 1

Problemy z kasownikami ŚKUP w tramwajach

: 03 lis 2015, 23:49
autor: polaque
Stworzyłem taki temat bo jeszcze go nie ma.

Tutaj będziemy wypisywać problemy z kasownikami Śląskiej Karty Usług Publicznych które można spotkać w tramwajach przy tym podając datę obserwacji, nr taborowy/Linię oraz krótki opis napotkanego problemu

3.11.2015 #829 T16 - Kasowniki płaskie nie reagowały w całym pojeździe na kartę mimo że cały czas były włączone.
4.11.2015 #824 T6 - Wszystkie kasowniki nie reagują na kartę ŚKUP

: 04 lis 2015, 13:22
autor: tramwajarze z19
2.11.2015 #678 T49 - wszystkie płaskie czytniki kart ŚKUP nie reagują.

: 04 lis 2015, 15:47
autor: mi4chal744
4.11.15r. Linia 5 wagon #587 na płaskich kasownikach jest napisany "NIECZYNNY"

4.11.15r. Linia 5 skład #561+382 na płaskich kasownikach jest napisane "NIECZYNNY"

2.11.15r. Linia 5 wagon #659 duży kasownik się wyłącza i włącza.

: 07 lis 2015, 00:00
autor: luki
Czy ten temat w ogóle ma jakiś sens?
Problemów z kasownikami ŚKUP jest tak dużo, że chyba brakłoby czasu to wszystko opisywać.

: 07 lis 2015, 07:36
autor: mi4chal744
6.11.15 linia 5 #622 nie działa pierwszy czytnik

: 08 lis 2015, 09:03
autor: hanys76
luki pisze:Czy ten temat w ogóle ma jakiś sens?
Problemów z kasownikami ŚKUP jest tak dużo, że chyba brakłoby czasu to wszystko opisywać.
Faktycznie ja też myślę że temat mija się z celem bo problemy występują praktycznie we wszystkich pojazdach a wpisywanie tu tego nie ma sensu. Proponuje zamknąć temat.

: 08 lis 2015, 09:46
autor: polaque
hanys76 pisze:
luki pisze:Czy ten temat w ogóle ma jakiś sens?
Problemów z kasownikami ŚKUP jest tak dużo, że chyba brakłoby czasu to wszystko opisywać.
Faktycznie ja też myślę że temat mija się z celem bo problemy występują praktycznie we wszystkich pojazdach a wpisywanie tu tego nie ma sensu. Proponuje zamknąć temat.
Nie we wszystkich to raz a dwa ostatnio zauważyłem że coraz więcej problemów z nimi generują sami motorowi którzy np nie zmieniają trasy po zakończeniu kursu.

Na dodatek sporo problemów szczególnie w Pesach jest czymś nowym bo przez uruchomieniem ŚKUPu w Pesach jak już karty były dostępne czytniki działały ok a teraz nagle przestają reagować?

: 08 lis 2015, 10:44
autor: DW
hanys76 pisze:
luki pisze:Czy ten temat w ogóle ma jakiś sens?
Problemów z kasownikami ŚKUP jest tak dużo, że chyba brakłoby czasu to wszystko opisywać.
Faktycznie ja też myślę że temat mija się z celem bo problemy występują praktycznie we wszystkich pojazdach a wpisywanie tu tego nie ma sensu. Proponuje zamknąć temat.
Zamykanie tematu nie ma sensu. Jest to niewątpliwie istotny problem w komunikacji tramwajowej, więc jak najbardziej może być poruszany na tym forum. Może służyć przede wszystkim do ogólnej dyskusji na temat ŚKUP i problemów z nią związanych.
Nie jestem przekonany co do wypisywania wszystkich przypadków wyłączonych lub źle działających czytników, ale skoro są osoby, które to interesuje i chcą dzielić się swoimi obserwacjami i spostrzeżeniami to nie widzę powodu by im to uniemożliwiać.

: 08 lis 2015, 14:46
autor: mi4chal744
7.11.15r. Linia 5 #853 nie działały wszystkie czytniki ŚKUP było napisane "NIECZYNNY" , ale póżniej zaczeły działać :)

: 09 lis 2015, 10:43
autor: polaraxa
Tylko 2 PESY mają możliwość obsługi kart ŚKUP. Problem jest zgłoszony, ale uruchomienie pozostałych leży po stronie dostawcy, wykonawcy i firmy serwisowej tego systemu, a trzeba wam wiedzieć, że jest kilka firm serwisowych a każda zajmuje się innym typem wagonów.

: 09 lis 2015, 17:52
autor: Boguś
polaraxa pisze:Tylko 2 PESY mają możliwość obsługi kart ŚKUP. Problem jest zgłoszony, ale uruchomienie pozostałych leży po stronie dostawcy, wykonawcy i firmy serwisowej tego systemu, a trzeba wam wiedzieć, że jest kilka firm serwisowych a każda zajmuje się innym typem wagonów.
No to pięknie. Niech się ten cały system zawali...

: 09 lis 2015, 17:54
autor: polaque
polaraxa pisze:Tylko 2 PESY mają możliwość obsługi kart ŚKUP. Problem jest zgłoszony, ale uruchomienie pozostałych leży po stronie dostawcy, wykonawcy i firmy serwisowej tego systemu, a trzeba wam wiedzieć, że jest kilka firm serwisowych a każda zajmuje się innym typem wagonów.
Ale to dziwne bo tak jak mówiłem, jak dostałem kartę to ją testowałem w Pesach i Pesy reagowały (mowa o liniach 15 i 6) a teraz nagle problemy się pojawiły?

: 09 lis 2015, 20:47
autor: tramwajarze z19
polaque pisze:
polaraxa pisze:Tylko 2 PESY mają możliwość obsługi kart ŚKUP. Problem jest zgłoszony, ale uruchomienie pozostałych leży po stronie dostawcy, wykonawcy i firmy serwisowej tego systemu, a trzeba wam wiedzieć, że jest kilka firm serwisowych a każda zajmuje się innym typem wagonów.
Ale to dziwne bo tak jak mówiłem, jak dostałem kartę to ją testowałem w Pesach i Pesy reagowały (mowa o liniach 15 i 6) a teraz nagle problemy się pojawiły?
W wagonach #821 oraz #829 działa wszystko normalnie.

: 09 lis 2015, 20:54
autor: Trampesar6
tramwajarze z19 pisze:
polaque pisze:
polaraxa pisze:Tylko 2 PESY mają możliwość obsługi kart ŚKUP. Problem jest zgłoszony, ale uruchomienie pozostałych leży po stronie dostawcy, wykonawcy i firmy serwisowej tego systemu, a trzeba wam wiedzieć, że jest kilka firm serwisowych a każda zajmuje się innym typem wagonów.
Ale to dziwne bo tak jak mówiłem, jak dostałem kartę to ją testowałem w Pesach i Pesy reagowały (mowa o liniach 15 i 6) a teraz nagle problemy się pojawiły?
W wagonach #821 oraz #829 działa wszystko normalnie.
W wagonie o nr 834 też działają kasowniki (nie wiem czy wszystkie).

: 09 lis 2015, 21:35
autor: polaque
tramwajarze z19 pisze:
polaque pisze:
polaraxa pisze:Tylko 2 PESY mają możliwość obsługi kart ŚKUP. Problem jest zgłoszony, ale uruchomienie pozostałych leży po stronie dostawcy, wykonawcy i firmy serwisowej tego systemu, a trzeba wam wiedzieć, że jest kilka firm serwisowych a każda zajmuje się innym typem wagonów.
Ale to dziwne bo tak jak mówiłem, jak dostałem kartę to ją testowałem w Pesach i Pesy reagowały (mowa o liniach 15 i 6) a teraz nagle problemy się pojawiły?
W wagonach #821 oraz #829 działa wszystko normalnie.
Ale niedawno w #829 nie działały płaskie kasowniki nawet motorniczy to zauważył.

: 09 lis 2015, 21:38
autor: skoti
Bardzo ciekawy temat......działa, nie działa, działało, ale będzie działać? :) Proponuję założyć temat, które żarówki świecą, a które trzeba wymienić. Uwaga nie chodzi o żarówki w kierunkowskazach... które....działa nie działa ,działa nie działa.... :)

: 10 lis 2015, 11:37
autor: polaraxa
Do prawidłowego działania urządzeń ŚKUP potrzeba dwóch rzeczy. 1- zaktualizowania systemu 2- synchronizacji kasowników, niestety potrzeba na te obie rzeczy ok.10 minut. A motorowi uruchamiają system i po pojawieniu się okna logowania od razu się logują do systemu. Nie wiem dlaczego podczas szkolenia nikt ich nie pouczył o prawidłowej obsłudze i nie zwrócił im na to uwagi. Po wtóre większość wagonów zjeżdża nie wylogowana lub motorowi wyłączają system nie pozwalając mu na dokończenie pracy po wylogowaniu. podam wam przykład ; po 3 dniach takich praktyk AC ŚKUP potrzebuje ok 25 min na pobranie i wypakowanie plików a co dzień przesyłane są poprawki do rozkładów jazdy.

: 29 lis 2015, 00:38
autor: Trampesar6
Ostatnio coś ucichło.
26.11.2015 r. #743 T9 - wszystkie kasowniki ŚKUP wyłączone.
26.11.2015 r. #911 T4 - na wszystkich kasownikach bylo napisane: "czekaj na połączenie".

: 23 gru 2015, 10:02
autor: trajtek
22.12.2015 na linii T3 w składzie #341+342, a konkretniej w #342 kasowniki ŚKUP były całkowicie wyłączone :)

: 24 gru 2015, 22:55
autor: luki
Dziś na linii 17 można było jechać na Katowice Sobieskiego :D

: 24 gru 2015, 22:58
autor: polaque
luki pisze:Dziś na linii 17 można było jechać na Katowice Sobieskiego :D
Co do Niektórych linii to do wczoraj przynajmniej nie można było skasować biletu wcześniej niż w Batorym: dotyczyło to 9, 20

: 25 maja 2016, 00:38
autor: patryk644
Coraz częściej zauważam problem z kartą ŚKUP. Chodzi o problem z odbiciem karty podczas wychodzenia.

: 25 maja 2016, 23:16
autor: mi4chal744
Dziś w #757+758 przez całą trasę były na pierwszym kasowniku jakieś dziwne numerki i cyferki, i świeciły się wszystkie diody :D

: 26 maja 2016, 09:19
autor: trajtek
Jechałem ostatnio #379+415 i w pierwszym wagonie przeoczyłem ten "duży" kasownik na bilety i kartę - tam są tylko te płaskie, czy ten duży wisi gdzieś, tylko nie zauważyłem?

: 26 maja 2016, 09:59
autor: mi4chal744
trajtek pisze:Jechałem ostatnio #379+415 i w pierwszym wagonie przeoczyłem ten "duży" kasownik na bilety i kartę - tam są tylko te płaskie, czy ten duży wisi gdzieś, tylko nie zauważyłem?
Niektóre wagony mają tylko same płaskie kasowniki :)

: 26 maja 2016, 10:00
autor: Penny
trajtek pisze:Czy ten duży wisi gdzieś, tylko nie zauważyłem?
Zwykle tylko przy pierwszych drzwiach.
patryk644 pisze:Coraz częściej zauważam problem z kartą ŚKUP. Chodzi o problem z odbiciem karty podczas wychodzenia.
Nie potrafi odczytać karty, czy jakieś inne zachowanie? Ja mam tą kartę stosunkowo nową, tzn. trzy tygodnie i na razie bez problemu działa.

: 26 maja 2016, 13:36
autor: DW
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Jechałem ostatnio #379+415 i w pierwszym wagonie przeoczyłem ten "duży" kasownik na bilety i kartę - tam są tylko te płaskie, czy ten duży wisi gdzieś, tylko nie zauważyłem?
Niektóre wagony mają tylko same płaskie kasowniki :)
Sporo część wozów ma tylko płaskie. Dualne były wymontowywane i przekładane do Twistów.
Coraz częściej zauważam problem z kartą ŚKUP. Chodzi o problem z odbiciem karty podczas wychodzenia.
W Pesach często traci się sygnał. Może to wpływa na problemy z odbiciem przy wysiadaniu? Jakie komunikaty się pojawiają?

: 26 maja 2016, 14:04
autor: patryk644
Penny pisze:
patryk644 pisze:Coraz częściej zauważam problem z kartą ŚKUP. Chodzi o problem z odbiciem karty podczas wychodzenia.
Nie potrafi odczytać karty, czy jakieś inne zachowanie? Ja mam tą kartę stosunkowo nową, tzn. trzy tygodnie i na razie bez problemu działa.
Często jest napisane "wyjście nie zapisane".

: 26 maja 2016, 14:08
autor: tramwajarze z19
Ostatnio mi się przydarzyło, że wsiadam do trójki i odbiłem kartę. Pisało mi wejście i zielona kontrolka czyli wszystko tak jak miało być. Problem był przy wysiadaniu. Gdy odbiłem kartę przy wysiadaniu to pokazała mi się czerwona kontrolka i pisało błąd wyjścia zapisu (coś w tym stylu). To był nie pierwszy raz, więc nie wiem czemu tak się dzieje.

: 26 maja 2016, 14:44
autor: patryk644
Ja na razie karty ŚKUP nie mam, za to ma ją moja koleżanka i co do tej karty to przekonany nie jestem.

: 26 maja 2016, 15:43
autor: trajtek
DW pisze:Sporo część wozów ma tylko płaskie. Dualne były wymontowywane i przekładane do Twistów.
To wiele wyjaśnia, dzięki ;)
patryk644 pisze:Często jest napisane "wyjście nie zapisane".
Ale to co, wchodzi do pojazdu, odbija kartę przy wejściu, wszystko przechodzi normalnie, a potem gdy chce się odbić to wyskakuje "wyjście nie zapisane"? Ten komunikat jak sama jego treść informuje wskazuje na to, że przy ostatnim wyjściu z pojazdu nie zostało ono odnotowane, dlatego przy następnym wejściu wyświetla się ten komunikat, po czym po chwili normalnie pojawia się komunikat o wejściu.

: 27 maja 2016, 13:21
autor: mi4chal744
trajtek pisze:
patryk644 pisze:Często jest napisane "wyjście nie zapisane".
Ale to co, wchodzi do pojazdu, odbija kartę przy wejściu, wszystko przechodzi normalnie, a potem gdy chce się odbić to wyskakuje "wyjście nie zapisane"? Ten komunikat jak sama jego treść informuje wskazuje na to, że przy ostatnim wyjściu z pojazdu nie zostało ono odnotowane, dlatego przy następnym wejściu wyświetla się ten komunikat, po czym po chwili normalnie pojawia się komunikat o wejściu.
Dziś w linii 5 #705+706 ŚKUP nieczynny ;) . A w sprawie tego komunikatu, to jak napisał trajtek musiałeś nie odbić przy wyjściu. Bo przy użytkowaniu tej karty to musisz odbić przy wejściu i wyjściu.

: 27 maja 2016, 13:41
autor: trajtek
mi4chal254 pisze:Bo przy użytkowaniu tej karty to musisz odbić przy wejściu i wyjściu.
Nie trzeba, należy odbić tylko przy wejściu - aby przejazd był ważny, bo bez tego jest się traktowanym jak osoba, która nie skasowała biletu. Odbicie przy wyjściu jest opcjonalne, przy biletach okresowych 95% odbitych wyjść skutkuje możliwością uzyskania 5% rabatu na zakup kolejnego biletu (tutaj mogą być to bilety o tej samej lub niższej wartości, jednak nie jestem 100% pewny), a przy odbiciu jednorazowego policzy pełną kwotę tak, jakbyśmy jechali cała trasę do końca, jednak odbijać przy wyjściu nie trzeba i nie ma takiego obowiązku.

: 27 maja 2016, 17:36
autor: Penny
trajtek pisze:(...) przy wyjściu nie trzeba i nie ma takiego obowiązku.
Dokładnie tak. Ale mowa była o wyskakiwaniu komunikatu :-) Żeby nie wyskakiwał, to trzeba odbijać przy wyjściu.