Iwo pisze:Wydawało mi się, że "miłośnik" interesuje się wszystkim - w szczególności tym dlaczego tramwaj jedzie i jak jest zbudowany.
Fakt zadania przeze mnie pytania właśnie dowodzi temu, że mnie to interesuje. Gdyby było odwrotnie, nie uzupełniałbym wiedzy w tej dziedzinie.
Iwo pisze:Rozumiałbym, gdyby nigdzie nie było informacji dotyczących budowy tramwajów (...)
Są informacje, ale zwykle dotyczą klasycznego wagonu, a nie Moderusów. A informacje, które znalazłem, nie były dla mnie w pełni zrozumiałe.
Iwo pisze:Gdzie widzisz chamstwo?
OK, może przesadnie oceniłem, ale zbulwersowała mnie forma odpowiedzi, jakbym uraził przynajmniej Twoją światłą osobę w dziedzinie komunikacji tramwajowej
Nie każdy zjadł zęby na tematyce tramwajów w dziedzinie ich elektryki i elektroniki - sorry. Posiadam sporą wiedzę w innym aspekcie i dalece nie dotyczy ona naklejek na burtach
adam86 pisze:Od kiedy jakiekolwiek urządzenia w tramwaju są zasilane napięciem 40V AC?
Żadne. Pomyliłem się, bo miałem przekonanie, że na wyjściu przetwornicy jest prąd zmienny. Jest to jednak prąd stały, czyli 40V DC.
Urządzenia tramwaju zasilane są za pomocą trzech obwodów napięcia:
- 600 V prąd stały
- 40 V prąd stały
- 24 V prąd zmienny
Wiedzę uzupełniłem. Zadanie domowe odrobione. Za link do SIWZ dziękuję