Ogrzewanie w stopiątkach

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#1 Post autor: DW » 17 lut 2011, 21:12

adam86 pisze:
Problem ten dotyczy jednak wielu wagonów we wszystkich zajezdniach, a co gorsza wszystkich modernizacji wykonanych w Łodzi, Poznaniu,Chorzowie i Będzinie poza ostatnimi ZURkami, które mają 5 nagrzewnic.
Jakich zaś wszystkich modernizacji. To, że w żelazakach są po 2 nagrzewnice to nie znaczy, że nie są one sprawne.
W żelazkach są 3 nagrzewnice, ale mimo to zazwyczaj jest w nich rzeczywiście strasznie zimno (w szczególności przy silnych mrozach).
W moderusach, z tego co kojarzę, ciepło, w wagonach po RB i w pierwszych po RK jeszcze jakoś ujdzie, a w tych z 5 nagrzewnicami nawet cieplej niż w zwykłych stopiątkach (poranne zimowe przejazdy #635, czy #636 kojarzą mi się z jazdą w aż za ciepłym wozie ;) ).

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: Slim » 17 lut 2011, 21:56

adam86 pisze: Jakich zaś wszystkich modernizacji. To, że w żelazakach są po 2 nagrzewnice to nie znaczy, że nie są one sprawne.
Chodzi o to że jest w nich zdecydowanie za zimno.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#3 Post autor: adam86 » 18 lut 2011, 16:05

Slim pisze:]Chodzi o to że jest w nich zdecydowanie za zimno.
O bosz, ale to nie znaczy, że ogrzewanie w nich nie działa!
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: mark40 » 18 lut 2011, 18:05

adam86 pisze:
Slim pisze:]Chodzi o to że jest w nich zdecydowanie za zimno.
O bosz, ale to nie znaczy, że ogrzewanie w nich nie działa!
A skąd twoja pewność, że działa? W niektórych wagonach nie wszystkie nagrzewnice są sprawne.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#5 Post autor: adam86 » 18 lut 2011, 19:26

Na litość boską, w wielu wagonach jeżdżę i jakoś nie widziałem, aby miały padać masowo nagrzewnice. Przecież jemu chodzi o to, że jest zimno i mylnie łaczy to z niesprawnym ogrzewaniem, a nie tym, że jest zbyt mało wydajne.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#6 Post autor: Boguś » 18 lut 2011, 20:16

adam86 pisze:A #254 + #255 pochodzi z początku lat 80tych i miał do niedawna oryginalna instalację konstalowską, która wadliwa przecież nie była.
Z powodu problemów z instalacją +255 (wtedy jeszcze niebieski) stał kilka miesięcy.
Big0s93 pisze:Było już pisane gdzieś o pożarze #274?
Jaki pożar?

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: mark40 » 18 lut 2011, 21:44

adam86 pisze:Na litość boską, w wielu wagonach jeżdżę i jakoś nie widziałem, aby miały padać masowo nagrzewnice. Przecież jemu chodzi o to, że jest zimno i mylnie łaczy to z niesprawnym ogrzewaniem, a nie tym, że jest zbyt mało wydajne.
Zgadza się jest zimno, gdy działają wszystkie trzy nagrzewnice. A co dopiero powiedzieć w momencie gdy jedna lub dwie są zepsute.

Tak swoja drogą to najzimniejszymi wagonami są chyba nie żelazka a skład #771#772. Kiedyś były tam porządne nagrzewnice jak w #677 czy #678. Możliwe, ze sie zepsuły i zamontowano małe jeszcze gorsze niż w żelazkach. O ile dobrze pamiętam to w którymś z wagonów nawet nie ma kompletu trzech nagrzewnic, są tylko dwie.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: R_G » 18 lut 2011, 21:48

mark40 pisze:Zgadza się jest zimno, gdy działają wszystkie trzy nagrzewnice. A co dopiero powiedzieć w momencie gdy jedna lub dwie są zepsute.
No jasne. Nie ważne czy wszystkie nagrzewnice w tej pseudo podróbie działają czy nie, nie ważne czy wszystkie są na full.... i tak jest zimno.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: adam86 » 18 lut 2011, 21:49

mark40 pisze: Tak swoja drogą to najzimniejszymi wagonami są chyba nie żelazka a skład #771#772. Kiedyś były tam porządne nagrzewnice jak w #677 czy #678. Możliwe, ze sie zepsuły i zamontowano małe jeszcze gorsze niż w żelazkach.
Nie możliwe, że się zepsuły, bo te są tam od ostatniego RK.
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 19 lut 2011, 10:04

adam86 pisze:
mark40 pisze: Tak swoja drogą to najzimniejszymi wagonami są chyba nie żelazka a skład #771#772. Kiedyś były tam porządne nagrzewnice jak w #677 czy #678. Możliwe, ze sie zepsuły i zamontowano małe jeszcze gorsze niż w żelazkach.
Nie możliwe, że się zepsuły, bo te są tam od ostatniego RK.
Uważasz, że wszystkie nagrzewnice znajdujące się w naszych stopiątkach są bezawaryjne?! :roll:

Przecież nierzadko zdarza się, że ogrzewanie jest zepsute. Dla przykładu katowicki skład #685+686, którym jechałem raz w grudniu, drugi raz w styczniu i w obu wozach grzejniki były całkiem zimne...

Nie pamiętam już co to był za wóz, ale jakieś 2 lata temu w którejś z krakowskich solówek z Zawodzia nie było w ogóle ogrzewania (ani zwykłego przy ścianach, ani nagrzewnic nawiewowych :shock: ).

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: Penny » 19 lut 2011, 10:34

Czasami ogrzewanie jest wyłączone specjalnie, bo zdarza się, że w elektryce z tego tytułu coś szwankuje. A jak już tak marzniecie wszyscy :P to polecam (niestety już wycofany z ruchu) skład #482+483 ;) Tam to można powiedzieć, że ogrzewanie było :D

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: mark40 » 19 lut 2011, 13:01

adam86 pisze:
mark40 pisze: Tak swoja drogą to najzimniejszymi wagonami są chyba nie żelazka a skład #771#772. Kiedyś były tam porządne nagrzewnice jak w #677 czy #678. Możliwe, ze sie zepsuły i zamontowano małe jeszcze gorsze niż w żelazkach.
Nie możliwe, że się zepsuły, bo te są tam od ostatniego RK.
Niemożliwe są głupoty jakie piszesz i których na dodatek jesteś pewien.

Po RK skład odstał takie dmuchawy http://www.si-elektron.pl/produkty/nagrzew/nt-3.html

Jak nim jechałem (nie pamiętam czy to był #771 czy #772) widziałem jedną taką http://www.si-elektron.pl/produkty/nagrzew/nt-6.html drugiej nie widziałem, bo jej nie było, trzecią zasłaniali pasażerowie (a możliwe, że tez nie było).

PS. O co chodzi z wylogowywaniem po X minytach. Człowiek pisze posta, szukając linków a tu po naciśnięciu WYŚLIJ pojawia sie komunikat o zalogowaniu. Jest to lekko denerwujace :P

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: adam86 » 19 lut 2011, 14:22

DW pisze: Uważasz, że wszystkie nagrzewnice znajdujące się w naszych stopiątkach są bezawaryjne?! :roll:
Przecież chodziło o to, że nic sie nie popsuło, a #771 i #772 miały te same nagrzewnice cały czas.
Przecież nierzadko zdarza się, że ogrzewanie jest zepsute. Dla przykładu katowicki skład #685+686, którym jechałem raz w grudniu, drugi raz w styczniu i w obu wozach grzejniki były całkiem zimne...
A w jakiej pozycji było pokrętło w kabinie? To, że ogrzewanie było nie włączone nie znaczy, że było zepsute. Ogrzewanie się przecież często wyłącza na sankach , potem się nie raz zapomina włączyć.
mark40 pisze: Po RK skład odstał takie dmuchawy http://www.si-elektron.pl...grzew/nt-3.html

Jak nim jechałem (nie pamiętam czy to był #771 czy #772) widziałem jedną taką http://www.si-elektron.pl...grzew/nt-6.html drugiej nie widziałem, bo jej nie było, trzecią zasłaniali pasażerowie (a możliwe, że tez nie było).
Tych pierwszych tam nigdy nie było, za to te drugie są odkąd pamiętam. I jakbyś tak jeszcze poczytał sobie te tabelki co tam są, to byś zauważył, że obie mają taką samą moc, więc opowiadanie bajek, że te pierwsze były lepsze...
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: mark40 » 19 lut 2011, 17:00

adam86 pisze:Przecież chodziło o to, że nic sie nie popsuło, a #771 i #772 miały te same nagrzewnice cały czas.

Tych pierwszych tam nigdy nie było, za to te drugie są odkąd pamiętam. I jakbyś tak jeszcze poczytał sobie te tabelki co tam są, to byś zauważył, że obie mają taką samą moc, więc opowiadanie bajek, że te pierwsze były lepsze...
TŚ (chyba) nigdy nie montowały nagrzewnic NPT6, tylko przy wymianie zastępując wcześniejsze, zepsute NPT3. Baa NPT6 chyba nawet nie były produkowane wtedy kiedy skład #771#772 miał RK. W 2000 roku kiedy to był remont #771#772 oraz pojawiły sie pierwsze modernizacje z Chorzowa i Bedzina, we wszystkich instalowano nagrzewnice NPT3.

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 558
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: Big0s93 » 20 lut 2011, 16:33

Boguś pisze:
Big0s93 pisze:Było już pisane gdzieś o pożarze #274?
Jaki pożar?
Jesienią kabina motorniczego w wagonie #274 stanęła w ogniu.
Zniszczenia były bardzo duże, lecz wagon już za niedługo powróci do ruchu liniowego wraz z nowym pulpitem. W tym właśnie elemencie doszło do zwarcia instalacji elektrycznej.

Doczepa #280 również "choruje" na elektrykę.
Informacje z pierwszej ręki, od motorniczego przy którym miał miejsce ten incydent.
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#16 Post autor: Boguś » 20 lut 2011, 18:04

Big0s93 pisze:Jesienią kabina motorniczego w wagonie #274 stanęła w ogniu.
Zniszczenia były bardzo duże, lecz wagon już za niedługo powróci do ruchu liniowego wraz z nowym pulpitem. W tym właśnie elemencie doszło do zwarcia instalacji elektrycznej.
Chyba coś zmyślasz. Od sierpnia 2010 roku #274+275 regularnie kursował. Dopiero od drugiej połowy stycznia skład nie kursuje

DW
Posty: 8050
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17 Post autor: DW » 20 lut 2011, 21:14

Boguś pisze:
Big0s93 pisze:Jesienią kabina motorniczego w wagonie #274 stanęła w ogniu.
Zniszczenia były bardzo duże, lecz wagon już za niedługo powróci do ruchu liniowego wraz z nowym pulpitem. W tym właśnie elemencie doszło do zwarcia instalacji elektrycznej.
Chyba coś zmyślasz. Od sierpnia 2010 roku #274+275 regularnie kursował. Dopiero od drugiej połowy stycznia skład nie kursuje
No właśnie. Jesienią i na początku zimy #274+275 nie miał przestojów dłuższych niż tydzień.
Dopiero w połowie stycznia zniknął i akurat pasuje, że to w związku z przygotowaniem do rejestracji. Jakiś tydzień temu był widziany na zajezdni przed warsztatem z kwadratowymi światami.

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 558
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: Big0s93 » 20 lut 2011, 23:50

DW pisze:(...)Jakiś tydzień temu był widziany na zajezdni przed warsztatem z kwadratowymi światami.
Takie ładne czarne zaślepki mu zabrali...

Nie zmyślam, mówię ciekawotkę którą dowiedziałem od znajomego motorniczego.
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#19 Post autor: 116Nd#808 » 01 mar 2011, 17:28

W składzie #401+402 od ponad miesiąca panuje zimnica (i w pierwszym, i w drugim wagonie). Nie wiem, czy to ogrzewanie jest zepsute, czy to motorowi celowo (albo i nie) je wyłączają.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość