Dziwne urządzenia zamontowane na osiach wózków wagonów 105N

Wszystko o sprawach technicznych dotyczących tramwajów i infrastruktury.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Dziwne urządzenia zamontowane na osiach wózków wagonów 105N

#1 Post autor: Peter » 13 lut 2010, 21:42

Pamiętam, że w latach 80 oczywiście wśród wielu innych rzeczy moje zainteresowanie budziły pewne urządzenia zamontowane na zdaje się pierwszej osi pierwszego wózka wagonów typu 105N. Pytanie do starszych lub lepiej poinformowanych Kolegów. Wie ktoś do czego to mogło służyć? :) Jedyne co przychodzi mi do głowy to do pomiaru prędkości (rodzaj tachometru) lub jakiś miernik obrotów...
Wyglądało to bardzo ciekawie, bo lekko się to kolebało jak koło było wprawione w ruch. Ostatni raz takie urządzenie widziałem zamontowane na jednym z wagonów szkoleniowych (solówka #2 lub #3) jeszcze gdzieś w połowie lat 90. :mruga:

EDIT
Udało mi się znaleźć nawet zdjęcie z taką warszawską stopiątką (spójrzcie na pierwszą oś) :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#2 Post autor: polaraxa » 05 kwie 2013, 18:25

To jest element napędowy tachografu. Podpięta do niego linka napędzała szybkościomierz na pulpicie.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 20:05 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 05 kwie 2013, 18:32

Ała ale krzyk. :eye:

A gdzie się mieściła w takim razie tarcza skoro to tachograf?
*SDIP (U.N.O.)

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#4 Post autor: polaraxa » 06 kwie 2013, 20:54

Montowane tachografy niczym nie różniły się od obecnych tarcza była w środku a korpus zamykany był na kluczyk

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#5 Post autor: Iwo » 25 kwie 2013, 21:39

polaraxa pisze:Montowane tachografy niczym nie różniły się od obecnych tarcza była w środku a korpus zamykany był na kluczyk
W wagonach nie montuje się obecnie tradycyjnych tachografów. Jak już to rejestrator danych, gdzie nośnikiem pamięci jest dysk komputerowy.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości