Strona 1 z 1

Zabytkowe eNki

: 03 mar 2007, 07:42
autor: Peter
Myślę, że dobrze by było, gdyby 4N #20 został również jako historyczny a nie techniczny po tym okresie bytowania na 25.
Macie jakieś informacje jak zamierzają wykorzystywać ten wagon ? :mruga:
Przynajmniej rozszerzyłoby to skromną liczbę wagonów zabytkowych w GOP-ie, tzn. prócz Kancioka i N+4ND1 #1100+1263.

: 03 mar 2007, 09:23
autor: DW
Mogliby zrobić będziński skład eNek - #20+1263 ;)
Ale żadnych informacji co do wagonu #20 nie mam. Pewnie będzie stał w zajezdni tak jak wcześniej i czekał na zbawienie (wyjazd na jakąś linię specjalną) :wink:

: 03 mar 2007, 09:32
autor: Peter
A faktycznie #1263 przecież należy do Będzina. 8)
Przydałaby się jeszcze jedna doczepa a z tym to może być problem. :?

: 03 mar 2007, 12:40
autor: luki
Ja się zastanawiam tylko co taki #20 ma niby zabytkowego?
Na pewno trzeba by usunąć, koguta, pantograf i zamieścić na takie coś a la #1100, usunąć hamulec szynowe, akumulatory, kierunkowskazy, podwójne reflektory zastąpić jednym, i jeszcze wiele takich drobnych i ważniejszych przeróbek.
Oczywiście od #1100 wyróżniała by go ważna cecha, byłby to pierwszy zabytek 4N w GOP. Jak na razie są N #1100 i 4ND #1263.

Parę lat temu #20 był remontowany i miał być właśnie połączony jako zabytek z #1263, ale ostatecznie wyszedł roboczy...

: 03 mar 2007, 13:04
autor: Peter
luki pisze:Ja się zastanawiam tylko co taki #20 ma niby zabytkowego?
U nas każdy wagon serii N należy uważać za zabytek, bo nic innego nie mamy starszego. Fakt, że należałoby go najpierw dostosować do historycznego.

No niestety u nas z zabytkami jest cienko. :(
Czujecie jak fajnie by było gdyby zachowali chociaż po jednym egzemplarzu wagonu Walker, Bremen, LHB (szczególnie mi się podoba ten dwupantografowiec - czteroosiowiec), English Electric, Lauchhammer. To by były cacka.

: 04 mar 2007, 14:40
autor: as chorzów
Jasne marzenia scietej głowy 7 lat kmtm remontuje lore pług nr 27 władze majom to totalnie w du..e ,jak pare lat temu walczyłem o bremena ktury stoi we wrocławiu miał byc wymieniony za N -to nasi wszyscy to olali z memphisem na czele co wam tu nikt nie zna sie nie ma zamiaru nic ratowac karzdy ma to w d*** przez to nima nic starszego niz 1100 tu jak tak dale bedzie z kasom to 105 bedzie zresztom jest zabytkiem i mozna se popisac jak to linie były .....

: 04 mar 2007, 16:05
autor: Peter
Wyraziłem tylko swój pogląd, że nie dba się u nas o takie sprawy i również w ogóle nie mogę wyjść z podziwu, że naszych władz (bo przecież na takie rzeczy trzeba mieć pieniądze) to nic nie obchodzi.
Co do KMTM do którego nie należę, to wyraziłem dawno temu swoje zdanie na forum WPK w dyskusji z najważniejszymi osobami na tamtym forum i trochę mi się dostało za "inność" poglądów.
as_chorzów pisze:(...) jak pare lat temu walczyłem o bremena
Ja bym wybrał oczywiście Bremena.

Poza tym zważaj na niektóre słowa.

: 27 kwie 2007, 12:05
autor: kaktus
Dla mnie tramwaj typu N to cenny zabytek. Jechałem nim tylko raz na lini 25. Teraz już została tylko linia 38. Czy nie można tego #20 zatrudnić na zwykłej lini zamiast czekać na cud?

: 27 kwie 2007, 14:05
autor: DW
kaktus pisze:Dla mnie tramwaj typu N to cenny zabytek. Jechałem nim tylko raz na lini 25. Teraz już została tylko linia 38. Czy nie można tego #20 zatrudnić na zwykłej lini zamiast czekać na cud?
A Ty skąd się tu wziąłeś? :shock: ;)

#20 ma jeździć jako zabytkowa w składzie z wagonem doczepnym - #1263.

: 27 kwie 2007, 15:32
autor: Peter
A Ty skąd się tu wziąłeś? :shock: :wink:
Błąd na liście użytkowników. 8)

: 16 sie 2007, 22:43
autor: Coffee
A czy nie planuje nikt wyremontowania Konstal-u PN, inaczej zwanym Konstal WPK??

: 16 sie 2007, 22:52
autor: Peter
Chyba raczej nie ma czego. Ostatnie egzemplarze wycofano w 1973r.

: 31 mar 2009, 18:53
autor: hanys76
Jak donoszą na forum wpk ,wagon 1100 w końcu jest prosty.
W zabytkowej eNce, wreszcie wymieniono resory przy maźnicach i łączące pudło z podwoziem. Te od maźnic pochodzą z podwozia, po wagonie typu Chorzów. Jednakże teraz eNka jest ,całkowicie wyprostowana i sprawna. Dokonano też przeglądu, m. in. nastawników.

: 31 mar 2009, 19:47
autor: Kuba

: 16 cze 2009, 15:51
autor: Marcin
http://www.phototrans.eu/14,333612,0.html

Może nie jest jeszcze zabytkowa ale zaczyna przypominać tramwaj :).

: 25 maja 2016, 00:11
autor: patryk644
Czy jak w wakacje będzie jeździł skład enek to będzie to #1100+1263 czy #1167+1263?

: 30 lis 2017, 18:45
autor: Kuba124R
Ja się boję że zezłomują 4N #20.

: 30 lis 2017, 23:47
autor: elot360
Hmm, przecież #1167 trzyma się świetnie, czemu mieliby go zezłomować?

: 01 gru 2017, 23:55
autor: tramwajarze z19
Kuba124R pisze:Ja się boję że zezłomują 4N #20.
#20 już dawno nie istnieje, także radzę poprawić się bardziej.

: 02 gru 2017, 09:09
autor: DW
tramwajarze z19 pisze:
Kuba124R pisze:Ja się boję że zezłomują 4N #20.
#20 już dawno nie istnieje, także radzę poprawić się bardziej.
Jak "dawno nie istnieje", skoro jeszcze miesiąc temu był widziany "na mieście", a 2 miesiące temu jeździł na Dniu Otwartym?
Od 2010 r. 4N #20 jeździ po prostu z innym numerem bocznym (#1167). W papierach ma wciąż nr #20.
http://phototrans.pl/15,14111,123,100.html

: 02 gru 2017, 23:37
autor: tramwajarze z19
DW pisze:
tramwajarze z19 pisze:
Kuba124R pisze:Ja się boję że zezłomują 4N #20.
#20 już dawno nie istnieje, także radzę poprawić się bardziej.
Jak "dawno nie istnieje", skoro jeszcze miesiąc temu był widziany "na mieście", a 2 miesiące temu jeździł na Dniu Otwartym?
Od 2010 r. 4N #20 jeździ po prostu z innym numerem bocznym (#1167). W papierach ma wciąż nr #20.
http://phototrans.pl/15,14111,123,100.html
Nie chodziło mi dokładnie że ta karolina nie istnieje, tylko że dawno już nie posiada numeru bocznego #20. A o tym że w papierach dalej jest uzględniona jako #20 to trochę się zdziwiłem.

: 29 kwie 2018, 08:43
autor: IgorMike
A czy gdy Paulek i Hildka już zejdą z dziennej służby na 38, to nie można by któregoś z nich przerobić na doczepę do #1100? Nie żebym to jakoś specjalnie popierał, to tylko taki pomysł.

: 29 kwie 2018, 09:29
autor: patryk644
IgorMike pisze:A czy gdy Paulek i Hildka już zejdą z dziennej służby na 38, to nie można by któregoś z nich przerobić na doczepę do #1100? Nie żebym to jakoś specjalnie popierał, to tylko taki pomysł.
Jak się nie mylę, to na ND mieli jakąś inną eNke zrobić, ale już nie pamiętam jaką :?

: 29 kwie 2018, 10:51
autor: IgorMike
To miał być #115R, wrzuciłem jego zdjęcie w "Stodwójce na cele zabytkowe". Tylko, że on przy jakiejkolwiek próbie przestawienia go może się rozlecieć

: 29 kwie 2018, 13:41
autor: tramwajarze z19
IgorMike pisze:A czy gdy Paulek i Hildka już zejdą z dziennej służby na 38, to nie można by któregoś z nich przerobić na doczepę do #1100? Nie żebym to jakoś specjalnie popierał, to tylko taki pomysł.
Zejdą z dziennej służby ale tylko w dni robocze. W dni wolne będą dzielnie walczyć, więc jak na razie nie ma takiej potrzeby ;)

: 29 kwie 2018, 13:49
autor: patryk644
Trochę będzie mi jednak szkoda eNek, bo wtedy linia 38 to już nie będzie to samo :cry: . Trzeba się cieszyć póki te wagony w ogóle jeszcze jeżdżą ;)

: 29 kwie 2018, 14:56
autor: IgorMike
Tak swoją drogą, to czy #1100 ma imię? No bo jest #954 Paulek, #1118 Hildka i #1167 Karolinka nie?

: 30 kwie 2018, 11:11
autor: PatrykBe
IgorMike pisze:Tak swoją drogą, to czy #1100 ma imię? No bo jest #954 Paulek, #1118 Hildka i #1167 Karolinka nie?
Nie ma. Imiona jakie mają 954 i 1118 są nadane przez pewnego pasjonata, nie przez TŚ. Karolinka to określenie wagonów 4N i 4ND na Śląsku, nie tylko 1167.

: 20 cze 2018, 05:18
autor: IgorMike
Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.

Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)

: 20 cze 2018, 23:10
autor: pycio1400
IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.

Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:

: 21 cze 2018, 06:15
autor: IgorMike
pycio1400 pisze:
IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.

Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:
W ogóle obłożenie linii jest małe, lepiej ją zlikwidować :twisted:

: 22 cze 2018, 16:15
autor: pycio1400
IgorMike pisze:
pycio1400 pisze:
IgorMike pisze:Nie wiem czy dobry temat, ale trochę powiązany.

Czemu w niedziele od czerwca do września nasza linia turystyczna kursuje tylko do ~20? ENki zjeżdżają spać jak jeszcze jest jasno, a mogę z autopsji powiedzieć, że po zmroku jazda eNką ma gdzieś 100krotnie większy klimat. (W Poznaniu jakoś się da.)
10.06 poc 232 z powodu maratonu wyjechał o godzinie 13:09, a zjechał o 20:39 i powiem Ci, że tym ostatnim kursem praktycznie nikt nie jechał (-:
W ogóle obłożenie linii jest małe, lepiej ją zlikwidować :twisted:
Jakoś tego nie zauważyłem... W ciągu dnia dość trochę ludzi tą linią jeździ, ale wieczorem to jest bez sensu...

: 22 cze 2018, 18:33
autor: IgorMike
Może źle trafiłem i jeździłem w dni kiedy mało ludzi było

: 22 cze 2018, 22:04
autor: pycio1400
IgorMike pisze:Może źle trafiłem i jeździłem w dni kiedy mało ludzi było
Też zależy na jakim odcinku... Bo na trasie Rynek-Zawodzie jedzie się praktycznie pustym wozem...